PDA

Bekijk Volledige Versie : Misdadiger loopt mee in herdenking!



Al Sawt
05-05-05, 22:27
16:51 16:51
Sharon loopt mee in Auschwitz-mars
KATOWICE De Israëlische premier Sharon heeft in Polen aan de jaarlijkse 'Mars van de Levenden' meegedaan. De tocht is bedoeld om de 1,5 miljoen slachtoffers, meest joden, van de concentratiekampen Auschwitz en Birkenau te herdenken.

De 3 km lange tocht voert van het ene kamp naar het andere. De Poolse premier Belka en Eli Wiesel, Nobelprijs-winnaar en Auschwitz-overlevende, deden ook mee.

Sharon haalde in Polen fel uit naar de joodse kolonisten in Gaza. Die toonden afbeeldingen van de Holocaust om tegen Sharons plan voor terugtrekking uit de Palestijnse gebieden te protesteren. Dat was in de ogen van Sharon erg ongepast.



Wel cynisch dat een aanhanger van een racistisch ideologie, de slachtoffers van een andere racistisch ideologie herdenkt.



Walgelijk, zo het juiste woord moeten zijn!

Eke
05-05-05, 22:39
Geplaatst door Al Sawt
Wel cynisch dat een aanhanger van een racistisch ideologie, de slachtoffers van een andere racistisch ideologie herdenkt.



Walgelijk, zo het juiste woord moeten zijn!

citaat :Sharon haalde in Polen fel uit naar de joodse kolonisten in Gaza. Die toonden afbeeldingen van de Holocaust om tegen Sharons plan voor terugtrekking uit de Palestijnse gebieden te protesteren. Dat was in de ogen van Sharon erg ongepast.

Betekent Sharons plan voor terugtrekking uit de Palestijnse gebieden dat er een stap dichter naar de vrede wordt gezet, Al Sawt ?

Al Sawt
05-05-05, 23:54
Geplaatst door Eke
citaat :Sharon haalde in Polen fel uit naar de joodse kolonisten in Gaza. Die toonden afbeeldingen van de Holocaust om tegen Sharons plan voor terugtrekking uit de Palestijnse gebieden te protesteren. Dat was in de ogen van Sharon erg ongepast.

Betekent Sharons plan voor terugtrekking uit de Palestijnse gebieden dat er een stap dichter naar de vrede wordt gezet, Al Sawt ?
Integendeel, het zal vrede alleen maar nog onmogelijker maken.

Ontruiming van Gaza is niets minder dan een sigaar uit eigen doos. Want de ontruimde kolonisten zullen naar WB worden verplaatst en nederzettingen daar zullen als 'tegenprestatie' bij Israelische 'grondgebied' worden gevoegd.

En Eke, hoe zie jij de aanwezigheid van een oorlogsmisdadiger bij de herdenking van Auschwitz?

Wizdom
06-05-05, 10:26
Geplaatst door Al Sawt
Integendeel, het zal vrede alleen maar nog onmogelijker maken.

Ontruiming van Gaza is niets minder dan een sigaar uit eigen doos. Want de ontruimde kolonisten zullen naar WB worden verplaatst en nederzettingen daar zullen als 'tegenprestatie' bij Israelische 'grondgebied' worden gevoegd.

En Eke, hoe zie jij de aanwezigheid van een oorlogsmisdadiger bij de herdenking van Auschwitz?

Het is een devaluatie van het begrip oorlogs-misdadiger...

Eke
06-05-05, 10:38
Geplaatst door Al Sawt
Integendeel, het zal vrede alleen maar nog onmogelijker maken.

Ontruiming van Gaza is niets minder dan een sigaar uit eigen doos. Want de ontruimde kolonisten zullen naar WB worden verplaatst en nederzettingen daar zullen als 'tegenprestatie' bij Israelische 'grondgebied' worden gevoegd.

En Eke, hoe zie jij de aanwezigheid van een oorlogsmisdadiger bij de herdenking van Auschwitz?

Mensen die nog steeds als beesten bezig zijn kunnen moven, wat mij betreft.

Mensen die veranderen , hun stommiteiten inzien en milder worden, verdienen support.

Wat betreft de situatie Israel....Ik zie in dat de Palestijnen schofterig zijn behandeld, nl. genegeerd , toen de Joden Israel stichten.

Daarna zijn er gruwelijke oorlogshandelingen gepleegd.Ongelijk kwa inzet oorlogsmaterieel!

Inmiddels zijn de beide Midden-Oostenbewoners bezig het elkaar heeel slecht te maken. Dat is zonde . Letterlijk en figuurlijk.Denk aan de mensen die lijden. Terwijl de leiders alles zouden moeten doen om hun vrede te brengen.
Dus ik vind dat elke stap die richting vrede voert bevestigd moet worden en elke stap die de andere kant opgaat veroordeel ik...maar wie ben ik ?

Ik voel me ook machteloos Al Sawt, als ik zie hoe mensen kunnen ontsporen in oorlogssituaties...dan weer hier op de aardbol, dan weer daar...het blijft maar doorgaan..In feite hadden die mensen normaal kunnen leven in een samenleving, maar het worden de grootste kl**tzakken op aarde.

Het schijnt dat hun mannelijke hormonen (die hebben vrouwen ook trouwens) fors toenemen in oorlogssituaties.En natuurlijk is er al een l*l wetenschapper geweest die daar gebruik van wilde maken door manschappen die hormonen extra te laten slikken...ik word er letterlijk niet goed van.

Al Sawt, wat kunnen wij als Nederlanders doen om een eerlijke vrede te bevorderen ?

Rabi'ah.
06-05-05, 11:21
Geplaatst door Al Sawt
Wel cynisch dat een aanhanger van een racistisch ideologie, de slachtoffers van een andere racistisch ideologie herdenkt.



Walgelijk, zo het juiste woord moeten zijn!

Helemaal mee eens.

~Panthera~
06-05-05, 11:28
Bij aankomst zei hij dat de joden, ondanks de vorderingen in het vredesproces, altijd op hun hoede moeten zijn. "Joden kunnen alleen op zichzelf vertrouwen."



DIT vind ik dus behoorlijk creepy klinken. :wat?!:

Rabi'ah.
06-05-05, 11:31
Geplaatst door ~Panthera~


DIT vind ik dus behoorlijk creepy klinken. :wat?!:

Zeg maar gerust in- en in racistisch.

Stel je eens voor hoe men zou reageren als er in plaats van "joden" "moslims" ingevuld zou worden. :moe:

~Panthera~
06-05-05, 11:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Zeg maar gerust in- en in racistisch.

Stel je eens voor hoe men zou reageren als er in plaats van "joden" "moslims" ingevuld zou worden. :moe:


Ik geloof dat ie dat al eens eerder heeft gezegd, maar toen had het betrekking op de atoombommen die Israel heeft.
NOG creepyer dus. :wat?!:

Rabi'ah.
06-05-05, 11:35
Geplaatst door ~Panthera~
Ik geloof dat ie dat al eens eerder heeft gezegd, maar toen had het betrekking op de atoombommen die Israel heeft.
NOG creepyer dus. :wat?!:

Inderdaad. :verward:

delirious
06-05-05, 11:36
Geplaatst door ~Panthera~
de atoombommen die Israel heeft.
NOG creepyer dus. :wat?!:

Friendly fire, mocht dat ding ontploffen.

~Panthera~
06-05-05, 11:37
Geplaatst door delirious
Friendly fire, mocht dat ding ontploffen.

Amsterdam: collateral damage. :duim:

:moe:


And we will all go down together. http://www.cosgan.de/images/midi/musik/d025.gif

Simon
06-05-05, 11:48
Geplaatst door ~Panthera~
Bij aankomst zei hij dat de joden, ondanks de vorderingen in het vredesproces, altijd op hun hoede moeten zijn. "Joden kunnen alleen op zichzelf vertrouwen."

Ja maar dat is de belangrijkste les van Joden in Europa geweest tijdens WOII. Men bombardeerde wel de fabrieken in Duitsland maar liet de infrastructuur van de vernietigingskampen ongemoeid. Over creepy gesproken !

Max Stirner
06-05-05, 11:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Zeg maar gerust in- en in racistisch.

Stel je eens voor hoe men zou reageren als er in plaats van "joden" "moslims" ingevuld zou worden. :moe:



Wat is het verschil tussen wat Sharon zegt en wat bijvoorbeeld de AEL zegt?

Volgens mij volgen ze in feite dezelfde redeneertrant:

`Je moet ontwikkeld, sterk en zelfs gevreesd zijn anders wordt je opgevroten.....its a jungle out there, een maffiafilm......je bent uiteindelijk aangewezen op jezelf en kan niet zomaar uitgaan van de goedheid van anderen`

Ik zou willen dat ze ongelijk hadden.....

Max Stirner
06-05-05, 12:29
Zo had ik het nog niet bekeken.... :)

Rabi'ah.
06-05-05, 18:07
Geplaatst door Max Stirner
Zo had ik het nog niet bekeken.... :)

Like DUH. :rolleyes:



Wie bekijkt de wereld nou zoals Splijtstof! :hihi:

Wide-O
06-05-05, 18:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Like DUH. :rolleyes:



Wie bekijkt de wereld nou zoals Splijtstof! :hihi:

Ik, ooit, maar dat had iets te maken met vloeistofdia's en te haastig geconsumeerde maroc :D

Rabi'ah.
06-05-05, 18:25
Geplaatst door Wide-O
Ik, ooit, maar dat had iets te maken met vloeistofdia's en te haastig geconsumeerde maroc :D

Wow.........als je alleen daardoor zo was, wil ik jou niet dronken/onder invloed meemaken. :melig:

Wide-O
06-05-05, 18:29
Geplaatst door Rabi'ah.
Wow.........als je alleen daardoor zo was, wil ik jou niet dronken/onder invloed meemaken. :melig:

Ik ben ouder, wijzer, en saaier nu ;)

Rabi'ah.
06-05-05, 18:30
Geplaatst door Wide-O
Ik ben ouder, wijzer, en saaier nu ;)

Behalve dan als je in de clinch ligt met Mars. :hihi:

Wide-O
06-05-05, 18:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Behalve dan als je in de clinch ligt met Mars. :hihi:

Mars & Ron H. brengen die boosaardige Wide-O soms nog wel 's naar boven ja. We all have our weak spots :hihi:

Rabi'ah.
06-05-05, 18:40
Geplaatst door Wide-O
Mars & Ron H. brengen die boosaardige Wide-O soms nog wel 's naar boven ja. We all have our weak spots :hihi:

Inderdaad. ;)

Eke
06-05-05, 19:09
@ Splijtstof..je hebt oog voor onrechtvaardigheid.Ik denk na over je tekst.

Eke
06-05-05, 19:34
Geplaatst door Alcibiades
Wat een redeloze haat spreekt er uit sommige bijdragen. Voor sommigen is het blijkbaar heel gewoon is om de leider van een bepaald volk als een oorlogsmisdadiger neer te zetten.

Dat MiddenOostenConflict duurt en duurt maar..
Je maakt mij niet wijs dat normale mensen zoiets willen.

Er is gigantisch veel haat en wantrouwen gezaaid.

Alcibiades, ik weet denk ik zoveel als de gemiddelde Nederlander over het voortdurende conflict.En ik ZIE op de TV net zoveel als de gemiddelde Nederlander.Probeer er wel over na te denken.Langzamerhand (het werd tijd) winnen de Palestijnen hier de sympathie-slag.

Vrede moet voorrang krijgen boven het tevreden stellen van een groep kolonisten..daar is vast nog wel een goeie plek voor te vinden om te wonen.

Ik begrijp dat ze bang zijn voor een binnenlandse oorlog in Israel.Maar hoelang roeien ze nou niet met diezelfde riemen.
Die leider van die samenleving heeft naar mijn gevoel NIET alles op alles gezet om zijn achterban te pacificeren.

Dus dan houd je een oorlog in stand.

Eke
06-05-05, 20:07
Geplaatst door Alcibiades
Nou, we zullen zien of uit dit offer dat Sharon met zijn volk brengt, vrede voortkomt.

Wat gaat er met de Westbank gebeuren ?Is dat al afgesproken ?

Juliette
06-05-05, 20:55
Geplaatst door Wizdom
Het is een devaluatie van het begrip oorlogs-misdadiger...

Niet echt eens. IK deel Al Sawt's anti Israël obsessie absoluut niet.

Maar Sharon is volgens mij wel een oorlogsmisdadiger 'pur sang'. Hij mag zo in het rijtje Pinochet, Karadzic en Mladic en nog wat anderen.

Eke
06-05-05, 21:19
Geplaatst door splijtstof
Alcibades is van het sigaar uit eigen doos type.
en als je het er niet mee eens bent, moet je van hem de trein in.

He, je doet een sigarenbandje om een mens. Ik houd niet van stigmatiseren. Volgens mij jij eigenlijk ook niet... :) Want je bent voor recht. Toch ?

Eke
06-05-05, 21:36
Geplaatst door Alcibiades
Het is al lang bekend wat Sharon uiteindelijk wil. Meer dan 90% voor de Palestijnen, voor de rest (waar de grote Joodse nederzettingen liggen) compensatie. Het moet hem wel mogelijk gemaakt worden om dit plan uit te voeren.

En van wie was nou die Westbank ? Wanneer is die bij Israel gevoegd ?Dat moet je natuurlijk ook bedenken.

Juliette
06-05-05, 21:46
Geplaatst door Alcibiades
Daar valt eigenlijk maar één ding op te zeggen: hij heeft nooit oorlogsmisdaden gepleegd.

Sabra & Chatila? Uitmoorden van wat vluchtelingenkampen onder zijn gezag. Hij was geen politieker toen maar wel een hoge pief in het leger.

Of zegt je dat niks?

Hij was degene die de opdracht gaf om de mensen in die kampen af te maken. Als ie in het 'foute kamp' had gestaan was ie al lang in Den Haag of Guantanamo geweest. Maar het is n bevriende natie. Daarvoor gelden dus andere regels.

Eke
06-05-05, 21:46
Dit stukje geschiedenis heb ik gegoogled.

DE ZESDAAGSE OORLOG.

voorspel.Opnieuw waren er aanvallen van Arabische terroristen langs de Egyptische en Jordaanse grens en vanuit Syrië. Er ontstond een grote troepen opbouw van Arabische legers langs de grenzen met Israël.

Grote troepen van het Egyptische leger stationeerden zich in de Sinai woestijn.

Nasser stuurde de VN troepen weg en sloot opnieuw de Staat van Tiran af.

Dit in strijd met de afspraken die waren gemaakt na 1956.

Voor Israël was het duidelijk dat de Arabische buurlanden op het punt stonden opnieuw een oorlog tegen Israël te beginnen. Israël besloot niet af te wachten en viel op 5 juni 1967 Egypte aan gevolgd door aan tegenaanval op Jordaanse troepen in het oosten en een aanval op Syrische troepen die Israël vanuit het noorden waren binnen gekomen.



Al na zes dagen had Israël de Arabische alliantie verslagen.

Israël veroverde hierbij de Sinai woestijn en de Gaza strook op Egypte, de Westbank op Jordanië (inclusief het Jordaanse deel van Jeruzalem) en de Golan Hoogvlakte op Syrië.

Deze veroverde gebieden zijn de "bezette gebieden" gaan heten.

Bezet door Israël na de oorlog die door de Arabische landen was uitgelokt.



Direct na de oorlog bood Israël aan om de bezette gebieden terug te geven in ruil voor vrede en erkenning van de staat. De Palestijnse leiders en Arabische landen wilden van het begin af aan echter "de joden de zee in drijven" en wezen het aanbod van Israël af.

VRAAG : klopt dit ?

OPMERKING: en ..de Westbank is dus van Jordanie ?

Eke
06-05-05, 21:58
Geplaatst door Juliette


Hij was degene die de opdracht gaf om de mensen in die kampen af te maken.

Dan is hij dus een oorlogsmisdadiger. Dit moet makkelijk te bewijzen zijn.

Het waren vluchtelingen in die kampen, geen massamoordenaars toch ?

------------------------------------------------------------------------------------

Ook voor de vrede hier bij ons moet je je inzetten, blijven inzetten. En jij ook, Splijtstof.Het beste er van maken.

Juliette
06-05-05, 22:09
Geplaatst door Eke
Dan is hij dus een oorlogsmisdadiger. Dit moet makkelijk te bewijzen zijn.

Het waren vluchtelingen in die kampen, geen massamoordenaars toch ?



De bewijzen zijn er.

Hij is in België (op basis van de genocide wet) veroordeeld wegens misdaden tegen de menselijkheid (of mensheid. Pin me niet vast op termen.) Bewijslast is nogal overweldigend.

Alleen is België immens zwaar onder druk gezet om die wet af te schaffen. Onder meer & vooral door de VS. Hun verontwaardiging t.o.v. dictatoriale regimes is nogal selectief.

Juliette
06-05-05, 22:22
Geplaatst door Alcibiades
Kom Juliette, kijk je geschiedenis nog even na.
1. Sharon was toen minister van defensie van Israël.
2. Hij gaf geen opdracht de kampen uit te moorden
3. Geen enkele Israëlische soldaat was bij de moordpartij betrokken
4. Dat gebeurde wel door de Libanese christenen die zo wraak namen op de moord door de Palestijnen op hun leider Gemayel.
5. De Israëlische soldaten, als bezetters, hadden wel degelijk de plicht de moordpartijen te verhinderen.
6. Daarom is Sharon, als verantwoordelijke minister, politiek verantwoordelijk.
Conclusie: hij is wel degelijk politiek verantwoordelijk, maar is geen oorlogsmisdadiger.

Ik geloof je wel. Daar niet van.

Maar het maken van dit soort nuances is ook al selectief.

Bij sommigen moet je diep op zoek gaan naar de waarheid om hen te veroordelen. Bij anderen volstaat een vaag vermoeden. Afhankelijk van je eigen geloof. Dat is net de kloterij aan heel deze politiek.

Juliette
06-05-05, 22:25
Geplaatst door Alcibiades
Nee, hij is niet veroordeeld maar wel aangeklaagd en al helemaal niet op basis van een genocidewet. Het was overigens een heel zwakke zaak.
Juliette, je lijkt me een aardige tuthola maar je haalt alles door elkaar.

Als er mensen om politieke redenen afgemaakt worden lijkt het me een voldoende sterke zaak. Maar dit zijn mijn prioriteiten.

Eke
06-05-05, 22:29
Geplaatst door Alcibiades
Nee, hij is niet veroordeeld maar wel aangeklaagd en al helemaal niet op basis van een genocidewet. Het was overigens een heel zwakke zaak.


Ik vind het heel belangrijk om goed uit te pluizen hoe de geschiedenis is verlopen.

Niet om nog eens flink zout in de wonden te wrijven, maar juist om nader tot elkaar te komen>Volgens mij hebben er heel veel mensen/landen schuld.



Beschamend,he, allemaal.. Voor de Westerlingen, voor de landen in het Midden-Oosten..............niet in staat om te communiceren, om elkaar te begrijpen en nader tot elkaar te komen.

Volgens mij is die strijd van Bin Laden hier ook door geinspireerd. Of zit ik nou helemaal mis te kleunen ?

Eke
06-05-05, 23:02
Google :"De Zesdaagse oorlog legde ook de basis voor latere onenigheid in de regio, want op 22 november 1967 nam de VN Veiligheidsraad resolutie 242 aan, de 'land voor vrede'-formule, waarin Israël wordt opgeroepen tot het zich terugtrekken van een niet nader gespecificeerd deel van de in 1967 veroverde gebieden in ruil voor een einde aan alle 'vijandelijkheden'." Bedoel je dit , Alcibiades ? :)


Ik ga slapen....ik heb wel zitten googlen, maar nog niet genoeg..

Welterusten jullie :zwaai:

magden_david
06-05-05, 23:46
zoals blijkt uit deze link:
http://www.globalpolicy.org/intljustice/tribunals/2003/0207sharon.htm

is hij NIET veroordeeld, de rechter heeft destijds alleen besloten dat sharon na zijn termijn als premier voor het gerecht kan komen. Dat is enkel een juridische formele aangelegenheid. Zittende hoofden van staat genieten een zekere mate van immuniteit. HIermee heeft het gerecht geen veroordeling uitgesproken maar slechts een juridisch geschil betreffende de timing van een eventuele rechtszaak opgelost.


Door de actie van de AEL en gretchen duisenberg richting een zittend staatshoofd, en ander aanklachten richting amerika, hebben zij van meet af aan de achilles hiel van de genocide wet met een bot mes doorgesneden. Namelijk het politiceren van de belgische genocide wet. HIerdoor hebben zij de belgische regering in een dermate kwalijke hoek gezet dat de hele opzet van de belgishce genocide wet nu teniet is gedaan. De belgische regering heeft in reactie op deze zaak dan ook de hele competentie van de wet terug gedraaid.
De genocide wet is sinds medio 2003 dan ook niet meer. Sharon of welke vermeende oorlogsmisdadiger dan ook zal nooit meer voorkomen in belgie.

ONdanks hevige waarschuwingen hieromtrent moesten deze lieden hun actie doorzetten en daardoor is een fraai stuk wetgeving de das omgedaan. dank je wel gretchen en abu bubu.
vreemd trouwens dat jut en jul nooit een direct proces hebben aangespannen tegen de daadwerkelijke moordenaars van sabra en shatila..... hun grote bek is niet alleen stompzinnig dom en destructief maar ook dubieus selectief. Waarom de toekijker (hoe immoreel en verwerpelijk dan ook) willen straffen en de dader laten gaan?

Ik kan begrijpen dat je sharon wil pakken en of hij schuldig is is een vraag voor het gerecht en de geschiedenis, maar elke idioot kan op zijn vingers na tellen dat als je een zittend staatshoofd van een land dat geen togo of oeloboeloestan voor het gerecht daagt dit leidt tot politieke schaamte en moeilijkheden. De genocidewet is dan ook vakkundig door dommeacties de das omgedaan. Was nou eens begonnen bij de echte moordenaars van sabra en shatila die GEEN diplomatieke bescherming genoten, en had dan van daaruit verder gewerkt. Dan had je antwoorden gekregen, schuldigen kunnen veroordelen en een prachtig stuk wetgeving in stand kunnen houden.

Al Sawt
07-05-05, 00:06
Geplaatst door Alcibiades
Wat een redeloze haat spreekt er uit sommige bijdragen. Voor sommigen is het blijkbaar heel gewoon is om de leider van een bepaald volk als een oorlogsmisdadiger neer te zetten. Vreemd dat we dat alleen bij een bepaalde land doen.

Al Sawt
07-05-05, 00:24
Geplaatst door Eke
Mensen die nog steeds als beesten bezig zijn kunnen moven, wat mij betreft.

Mensen die veranderen , hun stommiteiten inzien en milder worden, verdienen support.

Wat betreft de situatie Israel....Ik zie in dat de Palestijnen schofterig zijn behandeld, nl. genegeerd , toen de Joden Israel stichten.

Daarna zijn er gruwelijke oorlogshandelingen gepleegd.Ongelijk kwa inzet oorlogsmaterieel!

Inmiddels zijn de beide Midden-Oostenbewoners bezig het elkaar heeel slecht te maken. Dat is zonde . Letterlijk en figuurlijk.Denk aan de mensen die lijden. Terwijl de leiders alles zouden moeten doen om hun vrede te brengen. Helaas zit de situatie iets ernstiger in elkaar.


Israel is gesticht op basis van een ideologie en niets kan een
'vredespartner' onbetrouwbaar maken dan zijn docterine op basis van een ideologie.

Voorts moeten we niet vergeten dat overgrote deel van alle Israeliers hun wortels in andere delen van de wereld hebben. Hun aanwezigheid in Palestina is geheel te danken aan de Zionistische Anschluss.

Daarom kunnen we met gemak vaststellen dat onze vijand in oudheidkundige fabels gelooft en zijn politiek wordt ook door die fabels sterk beinvloedt.

Het zijn niet de leiders, maar bij elkaar aangeharkte 'volk', die een rechtvaardige vrede in het weg staan.

Een vijand die door een fascistische en vooral voor normale mensen niet vatbare ideologie bedrijven wordt, is alles behalve een betrouwbare gesprekspartner. Dit is het treurige realiteit.


Dus ik vind dat elke stap die richting vrede voert bevestigd moet worden en elke stap die de andere kant opgaat veroordeel ik...maar wie ben ik ?Die stappen zijn niets anders dan een cosmetische operaties, die de vorming van een Palestijnse staat verder onmogelijk maken.

En daarom zie ik het niet als een stap naar vrede!


Ik voel me ook machteloos Al Sawt, als ik zie hoe mensen kunnen ontsporen in oorlogssituaties...dan weer hier op de aardbol, dan weer daar...het blijft maar doorgaan..In feite hadden die mensen normaal kunnen leven in een samenleving, maar het worden de grootste kl**tzakken op aarde.Eke,

Ik heb respect voor jouw sympathie voor iedereen die door oorlogsgeweld getroffen wordt. Maar helaas is dit een realiteit, waar 100 miljoenen mee leven.




Al Sawt, wat kunnen wij als Nederlanders doen om een eerlijke vrede te bevorderen ? Europa en Nederland moeten Israel als een schurkenstaat bejegen en niet als een erfgenaam van de holocaust. Want daar worden de Palestijnen en Israeliers niet beter op.

Al Sawt
07-05-05, 00:27
Geplaatst door Juliette
Niet echt eens. IK deel Al Sawt's anti Israël obsessie absoluut niet.

Maar Sharon is volgens mij wel een oorlogsmisdadiger 'pur sang'. Hij mag zo in het rijtje Pinochet, Karadzic en Mladic en nog wat anderen. Hoezo obsessie?


Gaarne uitleg!

Al Sawt
07-05-05, 00:30
Geplaatst door Eke
Wat gaat er met de Westbank gebeuren ?Is dat al afgesproken ? Daar worden fanatici`s uit ontmantelde nederzettingen van Gaza, gedropt in brandnieuwe nederzettingen en WB wordt niets meer dan een lappenmand van Townships.

En Sharon wordt als man van vrede afgeschildert door het Westen en de kliek Arabische verraders.

Al Sawt
07-05-05, 00:38
Geplaatst door Juliette
Ik geloof je wel. Daar niet van.

Maar het maken van dit soort nuances is ook al selectief.

Bij sommigen moet je diep op zoek gaan naar de waarheid om hen te veroordelen. Bij anderen volstaat een vaag vermoeden. Afhankelijk van je eigen geloof. Dat is net de kloterij aan heel deze politiek. GJ,

Heeft voor gemakshalve vergeten dat Israelische legereenheden de kamp hadden afgesloten en van afstand de boel in gaten hielden. En ook heeft GJ vergeten te vertellen, dat de Israelische luchtmacht dat heer en meester in de lucht was, de spektakel vanuit lucht met UAV`s en F-16`s alle delen van Beiroet (inclusief Sabra) afkamde op vijandelijke bewegingen.


Israel creerde haar eigen Dachau.


O ja, we waren een andere bloedbad vergeten waar Sharon ook bloed aan zijn handen heeft kleven. Deir Yassin. Een stad die door de Israelische strijdkrachten uitgemoord werdt.


Misschien was zijn trip naar Auschwitz een soort mental coaching.

Al Sawt
07-05-05, 00:43
Geplaatst door Alcibiades
Splijtstof, er is een groot misverstand. Het was namelijk niet minister Sharon die op de berg stond met een verrekijker maar een Israëlische militair, generaal Sjaron. Die twee worden altijd door elkaar gehaald. Het is overigens de vraag of Sjaron (de generaal dus) op dat moment iets kon zien van wat er in de kampen gebeurde. Maar ik ben het wel met je eens dat de Israëlische militairen eerder hadden moeten ingrijpen. Dus hiermee geef je toe, dat de Israeliers vanaf begin op het hoogte waren van slachtpartijen in Sabra en Shatila?

Want een Israelische militair met een verrekijker, moet vergezeld zijn met een batjalon soldaten en die moeten voortdurend communiceren met hun meerdere.

Eke
07-05-05, 09:13
Eke,

Ik heb respect voor jouw sympathie voor iedereen die door oorlogsgeweld getroffen wordt. Maar helaas is dit een realiteit, waar 100 miljoenen mee leven. . Weet je Al Sawt, sympathie is al gevoel mooi, maar er zit ook een lelijk gevoel bij : afschuw van gruwelijkheden...hoe schokkend was niet de Tsunami,bv. als je naar de slachtoffers luisterde?

Europa en Nederland moeten Israel als een schurkenstaat bejegen en niet als een erfgenaam van de holocaust. Want daar worden de Palestijnen en Israeliers niet beter op.

Rol net uit bed en lees je bijdrages. De realiteit is inderdaad vele malen ernstiger dan ik gedacht heb, hoopte.

Nederland moet Israel als een schurkenstaat bejegen..maar hoe ziet dat er uit in de praktijk ?

knuppeltje
07-05-05, 10:37
Geplaatst door Al Sawt
Daar worden fanatici`s uit ontmantelde nederzettingen van Gaza, gedropt in brandnieuwe nederzettingen en WB wordt niets meer dan een lappenmand van Townships.

En Sharon wordt als man van vrede afgeschildert door het Westen en de kliek Arabische verraders.


Onvoorstelbaar dat Europa dat zijn schuld aan de joden nooit heeft afbetaald nog steeds die verzaakte plicht afschuif op de Pallestijnse bevolking. Europa was veel te blij dat ze van dat vraagstuk verlost leek.

Als slaven volgden we de biblebeltbende toen die tot oorlog overging tegen Irac nadat deze een VN rezolutie weigerde uit te voeren.

De zelfde biblebeltbende heeft al die jaren elke poging in de VN raad om Israel er aan te houden om resolutie 242 uit te voeren, letterlijk getorpedeerd.

De letterlijk misselijk makende houding van van Aartsen bv toen die minister van bz was, die alsmaar delibireerde dat Europa niets kan doen en dat Amerika de sleutel tot de oplossing zou hebben, was om te kotsen en was een duidelijk voorbeeld voor de algemene desinteresse van de Europese politiek voor het lot van de Palestijnen, uitzonderingen daargelaten zoals Luis Michel de Belgische minister van bz bijvoorbeeld.

Nee vooral geen handelsverdragen opzeggen en geen sancties, dat zou alleen maar averechts werken. Maar als dat om Cuba gaat bv telt dat niet, terwijl die ouwe brombeer Castro geen enkel gevaar voor de wereld vormt. En dat door de sancties tegen Irak juist niet de diktator maar het volk zeer ernstig gtroffen werd speelde ook geen rol.

Het verdedigingsargument van Israels vrienden dat dit land in die regio de enige democratie is, is werkelijk een gotspe. Net zomin als in elke andere staat wiens inrichting letterlijk gestoeld is op een bepaalde religie en waar dit als het ware de enige indentiteit van die staat is, kan men ook hier niet spreken van een democratie.

Israel is een verkapte theocratie en dat heeft niets met democratie te maken. Indedaad zijn er van alle kanten van de wereld joden naar binnen gehaald waarbij niet gekeken werd naar oorsprong, kleur of wat dan ook, als het maar joden waren zodat deze getalsmatig maar in het voordeel zouden blijven.

Een staat een democratie noemen die andersgelovigen op zo'n groffe discreminerende wijze bejegend als door Israel word gedaan is ziek.

Denken dat door het ontruimen van de Gazastrook en de daar aanwezige joden naar de Westbank verplaatsen een Palestijnse staat dichterbij brengt is nog zieker.

De landkaart zal nog meer op een niet meer te herstellen lappendeken gaan lijken, en zal Israel altijd de gelegenheid aangrijpen om als het het zint militair in te grijpen.

Van Amerika valt niets te verwachten, en als Europa niet lettelijk hondedtachtig graden omdraaid ook niet. Dan rest ons niets anders dan te zeggen: we stonden erbij en we keken ernaar. En ondertussen planten de Sammi's zich razendsnel voort, eigen schuld dikke bult.

Al Sawt
08-05-05, 00:02
Geplaatst door splijtstof
Iraq ,Iran ,N-Korea zoud deze wapens ook niet op ons uit proberen.

Van israel weet ik dat niet zo ,want dat is een saddistische theocratie
die in 3000 jaar oude fabeltjes geloven.
nee daar wil ik geen Nuke aan vertrouwen.

Volendam is me lief! Wie in sprookjes gelooft en recreatie van Eretz Israel wil bewerkstelligen, is al gestoordt.

En we moeten beseffen dat ze een vinger op een nucleaire knop hebben.


Het is eng dat mensen wiens doen en laten door mythes en sagen bepaald wordt, een nucleaire capaciteiten bezitten.

Al Sawt
08-05-05, 00:04
Geplaatst door Alcibiades
Een VN-embargo voor Israël? Wat wil je daarmee bereiken?
Wij zijn niet bang voor de Israëlische kernwapens hoor. Die zullen ze echt niet op ons uitproberen. Jullie hebben 6 miljoen van hen vergast. Als Israel ten onder gaat dan zal Europa ook mee worden gesleurd!


Europa zal niet ontsnappen aan een nucleaire Massada.