PDA

Bekijk Volledige Versie : Lijst met extremistische (islamitische) groeperingen in Antwerpen



Marsipulami
06-05-05, 21:56
Gaia overweegt klacht tegen lijst extremistische groeperingen


16:53:54

ANTWERPEN - Dierenrechtenorganisatie Gaia vindt het een schande dat haar naam op een lijst met ,,extremistische en terroristische groeperingen'' prijkt die volgens Gazet van Antwerpen bij de Antwerpse politiediensten circuleert. Gaia overweegt dan ook een klacht in te dienen tegen de opstellers van de lijst wegens laster en eerroof.


,,Wij beschouwen de vermelding op die lijst niet alleen als een aanslag op onze eerbaarheid, maar ook op die van onze ruim 20.000 leden en supporters’’, reageert directeur Ann De Greef. ,,Wat de Antwerpse politie bezielt om Gaia als terroristisch of extremistisch te beschouwen, is voor ons een raadsel. Onze organisatie maakt deel uit van het Raadgevend Comité voor de Voedselveiligheid en van de Raad voor Dierenwelzijn die minister van Volksgezondheid Demotte adviseert. Die laten zich beslist niet in met terroristen of extremisten.’’
Het stoort De Greef ook dat Gaia zomaar hetzelfde etiket krijgt opgeplakt als dierenbevrijdingsorganisatie ALF. ,,Hun filosofie staat haaks op de onze. Wij dragen geweldloosheid hoog in het vaandel en hebben ons steeds gedistantieerd van hun gewelddaden. Dat we nu in één adem vernoemd worden met hen, is gewoonweg schandalig.’’

Gaia is niet de enige naam op die lijst die de wenkbrauwen doet fronsen. Ook organisaties als het Davidsfonds, het Humanistisch Verbond en het Forum voor Vredesactie worden erop vermeld. ,,Ik kan alleen maar hopen dat burgemeester Patrick Janssens hiertegen zal optreden en een aantal namen, waaronder ook die van Gaia, van die lijst zal halen’’, aldus nog De Greef. Tanguy Veys van Vlaams Belang, dat ook op de lijst staat, heeft het volledige pdf-document op zijn site geplaatst

06/05/2005 - belga

Marsipulami
06-05-05, 21:56
Hier is de lijst:


http://www.tanguyveys.be/dossiers/Extremistischegroeperingen.pdf

Juliette
06-05-05, 22:30
Geplaatst door Marsipulami
Hier is de lijst:


http://www.tanguyveys.be/dossiers/Extremistischegroeperingen.pdf

:lol: Ik heb m effe bekeken. Kan je wel elke vereniging als subversief beschouwen. Slaat grandioos op niks deze lijst.

Marsipulami
06-05-05, 22:48
Geplaatst door Juliette
:lol: Ik heb m effe bekeken. Kan je wel elke vereniging als subversief beschouwen. Slaat grandioos op niks deze lijst.

Er staan een boel mensen op die ik persoonlijk ken. Nooit geweten dat dat allemaal terroristen waren in mijn entourage. Ik dacht nog wel dat ik de gematigdheid in persoon was. :hihi: