PDA

Bekijk Volledige Versie : Preses FC Brussels wil marokaans spelers in zee gooien



barneveld
07-05-05, 18:44
Preses FC Brussels wil spelers in zee gooien

26/4/2005 14:01

Johan Vermeersch heeft weer eens gesproken. De voorzitter van FC Brussels liet zich verbaal gelden omdat hij allerminst tevreden is met de prestaties van zijn spelers.
Brussels verloor zaterdag het uitduel met KV Oostende met 1-0. Door de nederlaag pakte Brussels de rode lantaarn over van Oostende. Maandag zat het verlies Vermeersch nog steeds dwars, en dus haalde hij uit in de diverse Belgische dagbladen.

'De spelers hebben geen goesting meer. Een kakmentaliteit, waar mijn broek van afzakt. Ik had ze allemaal in de Noordzee moeten gooien. Ik voel me in de steek gelaten en voor schut gezet. Maar nu is het afgelopen: ik ga keihard ingrijpen.'

'Ik overweeg zelfs om volgend seizoen met Brussels te stoppen. Ik weet dat ik dat al een paar keer gezegd heb, maar nu is het menens. Het is afgelopen met de supporters en mij te belazeren. Inpakken en wegwezen! Ik heb al duizend fluiten besteld. Dan kunnen onze eigen supporters de spelers uitfluiten als ze het veld opkomen.'

Vorige week kwam Brussels in het nieuws omdat de elektriciteit van het Edmond Machtenstadion werd afgesloten. Nog altijd is daar geen oplossing voor. 'Je kunt niet alleen een stop zetten op elektriciteit, maar ook op de lonen. Een stuk of tien spelers moeten eruit, ik wil ze ontslaan. Vrijdagnacht maak ik in mijn frituur bekend wie mag gaan. Om 24 uur, geen uur vroeger of later. Dat we zaterdag al tegen Lierse spelen, kan me niet schelen.'

De enige die niet hoeft te vrezen voor zijn baan is de onlangs aangetrokken coach Robert Waseige. Vermeersch: 'Waseige blijft bij mij. Dit keer zal de coach niet het gelag betalen. Maar wel de spelers: ze mogen volgend seizoen met hun fiets naar Eupen rijden.'