PDA

Bekijk Volledige Versie : Zaakvoerder Remmery en Naïma praten niet meer met de pers



Marsipulami
07-05-05, 20:37
Zaakvoerder Remmery en Naïma praten niet meer met de pers

Onderzoek naar relatie tussen Vannieuwenhuyse en verdachte

14:28:25


belga
Zaakvoerder Rik Vannieuwenhuyse van de NV Remmery en Naïma Amzil hebben in gezamenlijk overleg beslist een ,,persstop en een radio- en TV-stilte" af te kondigen in het belang van het onderzoek. Ondertussen zou het gerecht een nieuw spoor onderzoeken in de zaak van de dreigbrieven.



Mogelijk had zaakvoerder Rik Van Nieuwenhuyse een buitenechtelijke relatie met zijn werkneemster Marijke V. Zij verklaarde aan speurders dat ze ,,iets" had met Van Nieuwenhuyse. Ze bevestigt daarmee een aantal verdachte sms-berichten die door de politie werden onderschept.

Het parket van Kortrijk wil geen geen commentaar geven, maar ontkent het bericht nog niet. Het ,,relatiespoor" zou de komende dagen helemaal worden uitgespit. Ook zal worden uitgezocht waarom Rik Van Nieuwenhuyse, indien hij een relatie had met Marijke V. daar nooit iets over vertelde aan de speurders.

Roddels

Van Nieuwenhuyse ontkent alles ten stelligste en verklaart dat hij al zijn personeelsleden wel eens sms-jes stuurt. ,,Momenteel kunnen wij het gewoon niet meer aan en vragen wij om een paar weken rust en sereniteit", laat hij vandaag weten in een communiqué.

,,De dorpsroddels die door sommigen uitvergroot en nationaal verspreid werden, zonder rekening te houden met de betrouwbaarheid van degene die het bericht de wereld instuurde en het onderzoek af te wachten, hebben een flinke deuk aan het vertrouwen in de pers gegeven", aldus Vannieuwenhuyse.

,,Verder wensen wij het onderzoek af te wachten waarvan wij overtuigd zijn dat het klaarheid in de zaak zal scheppen en dat het alle roddels de kop zal indrukken. Wij hebben met de pers in het verleden altijd correct gecommuniceerd en vragen nu op onze beurt wat begrip voor onze situatie."


07/05/2005 - BELGA

Marsipulami
07-05-05, 20:41
:D Wat een afgang zeg. Eerst wordt de brave man als anti-racistische held op het koninklijk paleis ontvangen. Vervolgens moet hij vaststellen dat zijn buitenechtelijke relatie publiek te grabbel wordt gegooid als mogelijk motief voor de doodsbedreigingen. :haha:

Wide-O
07-05-05, 22:44
Het akelige is dat dit lijkt op een aflevering van "Familie" waarbij de scenaristen een off-day hadden.

Marsipulami
07-05-05, 23:18
Geplaatst door Wide-O
Het akelige is dat dit lijkt op een aflevering van "Familie" waarbij de scenaristen een off-day hadden.

De media hebben de zaak teveel opgeblazen en het voorval willen gebruiken om er een anti-Vlaams Belang feest van te maken. Dat er een radicale flamingant achter die bedreigingen zat heb ik nooit geloofd. Ik ben al blij dat de dader geen Marokkaan is waarvan de integratie wat te ver doorgeschoten is. Dan was het debacle van dit anti-racistische heldenepos compleet geweest.

Juliette
08-05-05, 21:40
Geplaatst door Marsipulami
De media hebben de zaak teveel opgeblazen en het voorval willen gebruiken om er een anti-Vlaams Belang feest van te maken. Dat er een radicale flamingant achter die bedreigingen zat heb ik nooit geloofd. Ik ben al blij dat de dader geen Marokkaan is waarvan de integratie wat te ver doorgeschoten is. Dan was het debacle van dit anti-racistische heldenepos compleet geweest.

Klopt wel. Maar dat doet niks af van de feiten. Een buitenechtelijke relatie is volgens mij niet strafbaar. Dreigbrieven wel.

Wide-O
08-05-05, 21:43
Geplaatst door Juliette
Klopt wel. Maar dat doet niks af van de feiten. Een buitenechtelijke relatie is volgens mij niet strafbaar. Dreigbrieven wel.

Wat me vandaag verbaasde: blijkbaar is de werkneemster al een hele tijd openlijk "fan" van het VB (cfr Standaard etc). Wordt niet gemeld op het TV nieuws.