PDA

Bekijk Volledige Versie : Opgepakte 'nummer 3' Al-Qa'ida organisatie blijkt kleine vis



Spoetnik
08-05-05, 12:42
Captured Al-Qaeda kingpin is case of ‘mistaken identity’
Christina Lamb and Mohammad Shehzad Islamabad
THE capture of a supposed Al-Qaeda kingpin by Pakistani agents last week was hailed by President George W Bush as “a critical victory in the war on terror”. According to European intelligence experts, however, Abu Faraj al-Libbi was not the terrorists’ third in command, as claimed, but a middle-ranker derided by one source as “among the flotsam and jetsam” of the organisation.

Al-Libbi’s arrest in Pakistan, announced last Wednesday, was described in the United States as “a major breakthrough” in the hunt for Osama Bin Laden.

Bush called him a “top general” and “a major facilitator and chief planner for the Al- Qaeda network”. Condoleezza Rice, secretary of state, said he was “a very important figure”. Yet the backslapping in Washington and Islamabad has astonished European terrorism experts, who point out that the Libyan was neither on the FBI’s most wanted list, nor on that of the State Department “rewards for justice” programme.

Another Libyan is on the FBI list — Anas al-Liby, who is wanted over the 1998 East African embassy bombings — and some believe the Americans may have initially confused the two. When The Sunday Times contacted a senior FBI counter-terrorism official for information about the importance of the detained man, he sent material on al-Liby, the wrong man.

“Al-Libbi is just a ‘middle-level’ leader,” said Jean-Charles Brisard, a French intelligence investigator and leading expert on terrorism finance. “Pakistan and US authorities have completely overestimated his role and importance. He was never more than a regional facilitator between Al-Qaeda and local Pakistani Islamic groups.”

(...)
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-1602568,00.html

Wide-O
08-05-05, 13:22
Ik denk dat Al-Qaeda aan een herstructurering toe is: ze hebben volgens mijn telling nu 5 nummer twee's en 38 nummer drie's. Topzwaar noemen ze dat :staart:

Rabi'ah.
08-05-05, 13:23
Geplaatst door Wide-O
Ik denk dat Al-Qaeda aan een herstructurering toe is: ze hebben volgens mijn telling nu 5 nummer twee's en 38 nummer drie's. Topzwaar noemen ze dat :staart:

:hihi:

RinC
08-05-05, 13:32
Geplaatst door Wide-O
Ik denk dat Al-Qaeda aan een herstructurering toe is: ze hebben volgens mijn telling nu 5 nummer twee's en 38 nummer drie's. Topzwaar noemen ze dat :staart:

Iedereen bij al Qaida ambieert een topfunctie. Dus gebrek aan motivatie is er niet

Wide-O
08-05-05, 16:04
Geplaatst door RinC
Iedereen bij al Qaida ambieert een topfunctie. Dus gebrek aan motivatie is er niet

:hihi:

Helaas gebeuren topbenoemingen bij hen door het Westen. Voor zover ik het snapte had OBL nog nooit van Al Zarqawi <sp?> gehoord toen ie hier al lang tot "rechterhand van Usama in Irak" werd gebombardeerd ?

GiovanniHN
08-05-05, 18:51
Als Al-Qaida inderdaad zou bestaan uit een wereldwijde organisatie, met takken in bijna alle landen en tientallen leiders/officieren/luitenanten dan is het zonder twijfel het meest succesvolle ambtenarenapparaat ter wereld.

Al Sawt
08-05-05, 19:56
Geplaatst door Wide-O
:hihi:

Helaas gebeuren topbenoemingen bij hen door het Westen. Voor zover ik het snapte had OBL nog nooit van Al Zarqawi <sp?> gehoord toen ie hier al lang tot "rechterhand van Usama in Irak" werd gebombardeerd ? Volgens het Westen heeft Al Zarqawi openlijk trouw bewezen aan OBL. Nergens heeft men daar bewijzen voor getoond.

En toch wordt het klakkeloos overgenomen.