PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie kan mij deze "oplossing" voor het fileprobleem uitleggen?



Couscousje
10-05-05, 09:51
Peijs bestrijdt files door afsluiten rijstroken

Uitgegeven: 10 mei 2005 08:34

DEN HAAG - Minister Peijs van Verkeer wil de files op de ringwegen rond grote steden bestrijden door langere files te laten ontstaan op de wegen die ernaartoe leiden. Hierdoor wordt het verkeer op de ringwegen gedoseerd toegelaten, waardoor daar een betere doorstroming ontstaat.

Peijs heeft dat aan de Tweede Kamer geschreven. Rijkswaterstaat experimenteert op een aantal knelpunten met deze methode, die inhoudt dat op de toegangswegen naar de ring rijstroken tijdens de spits tijdelijk worden afgesloten. De proeven vinden onder meer plaats bij Amsterdam (A9/A2) en Utrecht (A2/A7).

:wtf:

Cc

Tomas
10-05-05, 09:54
Ik vermoed dat Peijs alleen op de ring rijdt. En in dat geval is dit inderdaad een oplossing. Ik zou als ik haar was dan voor altijd alle toegangswegen afsluiten waar ze geen gebruik van maakt. Maar misschien valt dat te veel op.

Mark
10-05-05, 09:58
Files worden niet gemeten op toegangswegen en in steden. Dit zal het officiele aantal filekm's zeker verminderen, wederom een geniale zet van de politiek.

Eelke
10-05-05, 14:12
Als je een file hebt op de ring heeft iedereen op de ring er last van. Als je er voor zorgt dat het aantal auto's op de ring zo laag blijft dat je geen file krijgt zal de doorstroming flink verhogen. Dit zal opwegen tegen een aantal kleine files op de toeritten. Deze strategie is trouwens al jaren in gebruik bij doseer-stoplichten op de oprit. Dat is een iets kleinere schaal maar hetzelfde principe.

Groet, groet Eelke

Al Sawt
10-05-05, 16:57
Het is afgeleid van een Belgische proef. Die lieten auto`s zo`n 20km voor ringwegen rondom steden in een file vastloppen, om ze vervolgens gedoseerd te laten rijden. Resultaten waren tamelijk positief. Aangezien er per uur meer auto`s doorstroom vonden naar de steden.

Joesoef
10-05-05, 17:10
Je moet dus gaan wachten om in de file terecht te komen. Geniaal. Vooral leuk voor de mensen die in de buurt van de toevoerwegen wonen. Gedeelde lasten oid.

Eelke
11-05-05, 07:27
Geplaatst door Joesoef
Je moet dus gaan wachten om in de file terecht te komen. Geniaal. Vooral leuk voor de mensen die in de buurt van de toevoerwegen wonen. Gedeelde lasten oid.

Nee de bedoeling is dat als je op de ring bent je niet in de file komt. De tijd die je dan voor de ring stilstaat zou kleiner moeten zijn dan de tijd die je anders op de ring vaststaat.

Groet, groet Eelke

The Hornet
11-05-05, 09:02
Het verplaatsen van het probleem is in de politiek al vaak oplossing genoeg......


Bovendien lijkt het me een opstapje naar rekening rijden, voor je gevoel sta je echt alleen nog maar in de file zodat je op een bepaald moment compleet murw geslagen toch maar toestemt met de kilometerheffing. "Creeeren van draagvlak" noemen ze dat.

:motorzaag