PDA

Bekijk Volledige Versie : Balkenende waarschuwt nee-stemmers Europese Grondwet



~Panthera~
10-05-05, 15:06
Balkenende waarschuwt nee-stemmers Europese Grondwet

Uitgegeven: 10 mei 2005 11:07
Laatst gewijzigd: 10 mei 2005 11:23

DEN HAAG - Als Nederland nee zegt tegen de Europese grondwet, is dat "niet goed voor de internationale reputatie van Nederland". Dat heeft ook nadelen op zakelijk gebied. Premier Balkenende zei dat dinsdag in een interview met RTL.

De premier gaat er nog steeds van uit dat de Nederlandse bevolking zich bij het referendum van 1 juni voor de grondwet zal uitspreken. "Ik ben optimistisch." Hij wilde niet ingaan op de situatie die ontstaat als de nee-stemmers bij het referendum de overhand hebben. Speculeren daarover draagt volgens hem niet bij aan "een constructief debat".


Argumenten

Balkenende herhaalde de argumenten die volgens het kabinet een voorstem rechtvaardigen. Zo wordt het door de grondwet mogelijk het terrorisme beter te bestrijden en een effectiever economisch beleid te voeren. Ook leidt de grondwet tot "meer democratie' in de EU.

Balkenende verwacht dat veel mensen dit zullen inzien naar mate ze meer over de grondwet vernemen. "Als je meer weet wordt de neiging om ja te stemmen groter."

De premier wees erop dat 85 procent van de Tweede Kamer - CDA, VVD, D66, PvdA en GroenLinks - voor de grondwet is. Maar de meeste fracties hebben laten weten de uitspraak van de bevolking bij het referendum zwaar te zullen laten meewegen. Balkenende verwacht niettemin dat de Kamer de grondwet uiteindelijk zal goedkeuren. Gebeurt dat niet "dan hebben we een probleem".



Die reputatie is toch al naar kleute, sinds hij er zit. :moe:

Wide-O
10-05-05, 15:08
"Dat typisch Hollands vingertje"...

Moet ie echt blijven doen, dan ben je pas zeker dat iedereen nee gaat stemmen.

taouanza
10-05-05, 15:12
Geplaatst door ~Panthera~

Die reputatie is toch al naar kleute, sinds hij er zit. :moe:

:hihi:

Als hij zich echt zorgen maakte over de reputatie van Nederland zou hij onmiddelijk aftreden.

~Panthera~
10-05-05, 15:14
Geplaatst door taouanza
:hihi:

Als hij zich echt zorgen maakte over de reputatie van Nederland zou hij onmiddelijk aftreden.

:hihi:

En gewoon weer in de kast bij zijn moeder duiken. :fpiraat:

taouanza
10-05-05, 15:18
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:

En gewoon weer in de kast bij zijn moeder duiken. :fpiraat:

Bijvoorbeeld.
Tis toch een joke Bakellende die zich zorgen maakt om de reputatie van NEderland.

Iwan
10-05-05, 15:19
Geplaatst door Wide-O
"Dat typisch Hollands vingertje"...

Moet ie echt blijven doen, dan ben je pas zeker dat iedereen nee gaat stemmen.
Nou, als je het woord terrorism gebruikt dan gaat de hele bevolking achter je staan. Die Balkenende is slim.

~Panthera~
10-05-05, 15:28
Geplaatst door taouanza
Bijvoorbeeld.
Tis toch een joke Bakellende die zich zorgen maakt om de reputatie van NEderland.

Volgens mij is tie volkomen autistisch. :hihi:

duende
10-05-05, 16:18
Geplaatst door taouanza
:hihi:

Als hij zich echt zorgen maakte over de reputatie van Nederland zou hij onmiddelijk aftreden.

En dan naar het westen lopen...alsmaar naar het westen...blup

duende
10-05-05, 16:20
Geplaatst door Iwan
Nou, als je het woord terrorism gebruikt dan gaat de hele bevolking achter je staan. Die Balkenende is slim.
Voor een mongooltje zeker...
Misschien kunnen ze hem nog wel in Irak gebruiken.

Iwan
10-05-05, 16:34
Geplaatst door duende
Voor een mongooltje zeker...
Misschien kunnen ze hem nog wel in Irak gebruiken.
Ik vrees dat de selictie in Irak is inmmiddels strenger geworden. Er lopen daat te mongooltje rond.

freya
10-05-05, 16:44
Geplaatst door ~Panthera~
Als Nederland nee zegt tegen de Europese grondwet, is dat "niet goed voor de internationale reputatie van Nederland".

:eek: Gelukkig wordt ik nog net op tijd gewaarschuwd door onze kloeke leider.

Ik zou toch echt bijna tegen gestemd, maar met dit ijzersterke argument worden onmiddelijk alle voordelen van die grondwet op een rijtje gezet :fpetaf:









Dus vul ik straks toch maar NEE in :staart:

helly2002
10-05-05, 19:29
welke reputatie het lachertje van europa zijn zeker :confused: .maar om daarom nou aftetreden is weer een ander verhaal.ik stem iniedergeval tegen .de laatse keer dat ze in denhaag zeiden datwe ergens voor moesten zijn was het om die klote euro geef mij de gulden maar weer.ik vraag me af of pim fortuin het slechter had gedaan dan dit zooitje dat kan toch bijna niet ofwel.

Julien
11-05-05, 00:00
Die BakEllende verpest ook de hele JA-campagne met zijn gehaper en gestotter! Laat Wouter Bos de mensen maar overtuigen, die kan het beter..

Wat ik niet snap, PvdA is groot voorstander van de Eur. grondwet, dan zou ik toch verwachten dat de PvdA-stemmers (zijn er een heleboel!) toch ook JA zullen stemmen?

~Panthera~
11-05-05, 00:04
Geplaatst door freya
:eek: Gelukkig wordt ik nog net op tijd gewaarschuwd door onze kloeke leider.

Ik zou toch echt bijna tegen gestemd, maar met dit ijzersterke argument worden onmiddelijk alle voordelen van die grondwet op een rijtje gezet :fpetaf:


Dus vul ik straks toch maar NEE in :staart:


:hihi: Hier nog 1.

Wide-O
11-05-05, 00:06
Geplaatst door Julien
Die BakEllende verpest ook de hele JA-campagne met zijn gehaper en gestotter!

Helemaal anders dan de heer J. Chirac :zweep:

Julien
11-05-05, 00:09
Geplaatst door Wide-O
Helemaal anders dan de heer J. Chirac :zweep:

Balkenende mocht hopen dat hij 1% charisma had van Chirac. Chirac heeft op uitstekende wijze de Eur. grondwet gepromoot in debatten. Petje af voor hem. Zijn economische politiek is echter impolpulair en daardoor zullen veel Fransen tegen de Eur. grondwet stemmen om zo indirect Chirac te pesten. Schandalig natuurlijk.

Wide-O
11-05-05, 00:14
Chirac heeft op uitstekende wijze de Eur. grondwet gepromoot in debatten.


Uh uh.

~Panthera~
11-05-05, 00:17
Geplaatst door Wide-O
Uh uh.


Uh uh ??? :hihi:

Julien
11-05-05, 00:21
Geplaatst door Wide-O
Uh uh.

Nou ik vind iig van wel. De Franse media was minder enthousiast, mais moi j'y pense d'autrement

Wide-O
11-05-05, 00:22
Geplaatst door ~Panthera~
Uh uh ??? :hihi:

Das de korte versie voor: zelfs mijn vasttapijt heeft meer charisma dan Bakkie. En voor "Frankrijk zal Nederland het debacle besparen door zelf al nee te stemmen, Delors draait zich om in z'n graf, en ik wil nog de eerste journalist (Frans of niet) tegenkomen die ook maar zijdelings zou willen durven suggereren dat JC (die initialen...) het goed gespeeld heeft in deze. Au contraire zoals ze zeggen.

Dus ja: "uh uh" :ego:

:hihi:

We zullen zien eind deze maand of Julien gelijk heeft.

~Panthera~
11-05-05, 00:27
Geplaatst door Wide-O
Das de korte versie voor: zelfs mijn vasttapijt heeft meer charisma dan Bakkie. En voor "Frankrijk zal Nederland het debacle besparen door zelf al nee te stemmen, Delors draait zich om in z'n graf, en ik wil nog de eerste journalist (Frans of niet) tegenkomen die ook maar zijdelings zou willen durven suggereren dat JC (die initialen...) het goed gespeeld heeft in deze. Au contraire zoals ze zeggen.

Dus ja: "uh uh" :ego:

:hihi:

We zullen zien eind deze maand of Julien gelijk heeft.


Zat geen woord Engels bij. :duim:

nou ja, 2.

Wide-O
11-05-05, 00:30
Geplaatst door ~Panthera~
Zat geen woord Engels bij. :duim:

nou ja, 2.

"Uh uh" ? :haha:

~Panthera~
11-05-05, 00:38
Geplaatst door Wide-O
"Uh uh" ? :haha:


:haha:

Julien
11-05-05, 00:51
Geplaatst door Wide-O
Das de korte versie voor: zelfs mijn vasttapijt heeft meer charisma dan Bakkie. En voor "Frankrijk zal Nederland het debacle besparen door zelf al nee te stemmen, Delors draait zich om in z'n graf, en ik wil nog de eerste journalist (Frans of niet) tegenkomen die ook maar zijdelings zou willen durven suggereren dat JC (die initialen...) het goed gespeeld heeft in deze. Au contraire zoals ze zeggen.

Dus ja: "uh uh" :ego:

:hihi:

We zullen zien eind deze maand of Julien gelijk heeft.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=138805

;)

helly2002
11-05-05, 03:27
Julien wat wouter bos eraan kan veranderen vald wel mee mijn pa is een pvda stemmer maar stem nee.ik vind meneer bos iets te stil voor iemand van de grootste oppositie partij.