PDA

Bekijk Volledige Versie : "Schooltandarts moet terugkeren"



delirious
11-05-05, 14:22
WOERDEN De schooltandarts moet weer terug in het standaardpakket van de jeugdzorg. Daarvoor pleit het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie in een open brief aan minister Hoogervorst.

Het gebit van vooral allochtone kinderen onder de tien wordt steeds slechter. Twee jaar geleden bleek bijna de helft van de gaatjes niet gevuld.

De schooltandarts is in Nederland bijna helemaal verdwenen. Op twaalf plaatsen kunnen kinderen bij een jeugdtandarts terecht. De gebitten van kinderen die daar komen, zien er gemiddeld beter uit, luidde de conclusie.


Goed initiatief.
Kan me nog herinneren, dat witte busje. De rijdende martelkamer. :(

Charlie
11-05-05, 14:49
Geplaatst door delirious
WOERDEN De schooltandarts moet weer terug in het standaardpakket van de jeugdzorg. Daarvoor pleit het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie in een open brief aan minister Hoogervorst.

Het gebit van vooral allochtone kinderen onder de tien wordt steeds slechter. Twee jaar geleden bleek bijna de helft van de gaatjes niet gevuld.

De schooltandarts is in Nederland bijna helemaal verdwenen. Op twaalf plaatsen kunnen kinderen bij een jeugdtandarts terecht. De gebitten van kinderen die daar komen, zien er gemiddeld beter uit, luidde de conclusie.


Goed initiatief.
Kan me nog herinneren, dat witte busje. De rijdende martelkamer. :(

Beste delirious , ik heb er een trauma van over gehouden.

delirious
11-05-05, 15:09
Geplaatst door Charlie
Beste delirious , ik heb er een trauma van over gehouden.

Is dat zo? vertel.
Vroeger had ik er ook een pest hekel aan.
Maar ik denk er nu anders over als ik bepaalde gebitjes van kinderen zie.
Ik vond die Bitjes met dat spul(fluor?) er in verschrikkelijk.
Maar ja ik heb in ieder geval een goed gebit nu. :D