PDA

Bekijk Volledige Versie : Afghanen woedend om misbruik.....



AARDIG
11-05-05, 19:47
Afghanen woedend om misbruik koran

KABUL In de Afghaanse stad Jalalabad zijn zeker vier doden en 50 gewonden gevallen bij hevige rellen. Woedende betogers gingen daar de straat op toen bekend werd dat op Guantanamo Bay de koran ontheiligd zou worden.

Amerikaanse en Afghaanse militairen konden niet voorkomen dat gebouwen van de Verenigde Naties en van Westerse hulporganisaties bestormd werden.

In het blad Newsweek stond deze week een artikel over het gevangenenkamp Guantanamo Bay, waar al-Qaeda- en Taliban-gevangenen worden vastgehouden. Tijdens een verhoor zou een exemplaar van de koran in een wc zijn gegooid.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/05/art0000A0060869.html

ISLAMABAD - Imran Khan, a legendary Pakistani cricket player turned politician, demanded an apology on Friday from the United States following a magazine report that U.S. interrogators in Guantanamo Bay desecrated the Koran.

Newsweek magazine, in its latest edition, quoted sources as saying that investigators probing abuses at the military prison had discovered that interrogators "had placed Korans on toilets, and in at least one case flushed a holy book down the toilet".

Khan, a member of parliament, told a news conference that Pakistan, as a frontline state in the U.S.-led war on terrorism, should seek an apology, an inquiry and assurances from the United States that those responsible would be punished.

"This war on terrorism is self-defeating if, on the one hand, you are demanding that we help them (the United States) and, on the other hand, they are desecrating the book on which our entire faith is based. The entire world knows that; even the Americans know how sacred that book is," Khan told a news conference.

Khan said he had called on the National Assembly to take up the issue. Khan is his party's only member of parliament, but his standing as a successful former Pakistan cricket captain gives him a high profile.

A high-level U.S. military investigation into accusations of detainee abuse at Guantanamo Bay has still to be completed and released.

The United States is holding over 500 prisoners from its war on terrorism at the naval base on Cuba.

© Reuters 2005. All rights reserved. Republication or redistribution of Reuters content, including by caching, framing or similar means, is expressly prohibited without the prior written consent of Reuters. Reuters and the Reuters sphere logo are registered trademarks and trademarks of the Reuters group of companies around the world.

http://www.msnbc.msn.com/id/7704052/

Vakkundige terreur bestrijding :duim: :moe:

mark61
11-05-05, 22:53
Verbaast mij dat één boekontheiliging meer heisa veroorzaakt dan het vermoorden van honderdduizenden onschuldigen. Kwestie van prioriteiten blijkbaar.

AARDIG
11-05-05, 23:06
Verbaast mij dat één boekontheiliging meer heisa veroorzaakt dan het vermoorden van honderdduizenden onschuldigen. Kwestie van prioriteiten blijkbaar.

Juist. En nu even terug refereren naar; "aan welke eisen moet ik voldoen om de uitdaging van God aan te gaan en een soortgelijk boek te produceren?." Remember? Vast wel. Dit is 1 v/d eisen. Zorg ervoor dat het boek hetzelfde effect teweeg zal brengen bij mensen. ;)

(21. Had We sent down this Qur'an on a mountain, you would surely have seen it humbling itself and rent asunder by the fear of Allah. Such are the parables which We put forward to mankind that they may reflect.) Hoofdstuk 59

On topic: Ik hoef je niet te herrineren aan, Marokkaan verstoort herdenking. :moe:

mark61
11-05-05, 23:08
Geplaatst door AARDIG
Juist.

Kan het allemaal niet volgen. Weet je zeker dat dit een reactie op mijn post is? Of bedoel je dat je het er gewoon niet over wil hebben?

Tomas
11-05-05, 23:09
Geplaatst door AARDIG
Juist. En nu even terug refereren naar; "aan welke eisen moet ik voldoen om de uitdaging van God aan te gaan en een soortgelijk boek te produceren?." Remember? Vast wel. Dit is 1 v/d eisen. Zorg ervoor dat het boek hetzelfde effect teweeg zal brengen bij mensen. ;)


Ben bang dat een vrij bekend boek dat daarbij in de buurt komt niet echt gewenst zal zijn als antwoord.

mark61
11-05-05, 23:10
Geplaatst door Tomas
Ben bang dat een vrij bekend boek dat daarbij in de buurt komt niet echt gewenst zal zijn als antwoord.

The Lord of the Rings?

AARDIG
11-05-05, 23:11
Geplaatst door Tomas
Ben bang dat een vrij bekend boek dat daarbij in de buurt komt niet echt gewenst zal zijn als antwoord.

vertel?

Tomas
11-05-05, 23:13
Jezus, is tie nu echt zo moeilijk?

:moe:

Mijn Kampf.

mark61
11-05-05, 23:15
:hihi:

AARDIG
11-05-05, 23:18
Geplaatst door mark61
Kan het allemaal niet volgen. Weet je zeker dat dit een reactie op mijn post is? Of bedoel je dat je het er gewoon niet over wil hebben?

Je vroeg laats aan welke criteria je moet voldoen, om de uitdaging aan te gaan en een boek te schrijven, wat lijkt op de Koran. 1 van die criteria is, dat je volgelingen krijgt, die dezelfde heisa zullen maken om jou boek -althans als je die uitdaging aanneemt.

AARDIG
11-05-05, 23:19
Geplaatst door Tomas
Jezus, is tie nu echt zo moeilijk?

:moe:

Mijn Kampf.

In welk gedeelte zit de grap? :moe:

Tomas
11-05-05, 23:21
Geplaatst door AARDIG
In welk gedeelte zit de grap? :moe:

Dat ie net zo poetisch is.

AARDIG
11-05-05, 23:24
Dat ie net zo poetisch is.

Ok, haha.

Tomas
11-05-05, 23:25
Geplaatst door AARDIG
Ok, haha.

Maar als antwoord voldoet ie zeker niet? Waar gaat ie de mist in? Welk criterium is geschonden?

AARDIG
11-05-05, 23:30
Geplaatst door Tomas
Maar als antwoord voldoet ie zeker niet? Waar gaat ie de mist in? Welk criterium is geschonden?

Ga je kinders lekker pesten Tomas.

Tomas
11-05-05, 23:33
Geplaatst door AARDIG
Ga je kinders lekker pesten Tomas.

De criteria zijn dus niet erg objectief? Jouw gevoel voor "wat zo is" is denk ik belangrijker?