PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijktip voor zondag 15 mei 19.15



angkor
11-05-05, 20:34
Marokko door de ogen van R.A.M

zondag 15 mei 2005 19:15 Net 3



Het jaar 2005 staat grotendeels in het teken van de manifestatie 400 jaar Marokko-Nederland. Ook R.A.M ontdekt Marokko en belicht de kunst en cultuur van het land dat veel meer behelst dan exotische tapijten, rijk beschilderde keramiek en kleurrijke mozaïek.



In deze uitzending komt de jonge regisseur Nabil Ayouch aan bod die kassuccessen als Mektoub en Ali Zaoua achter zijn naam heeft staan.

Verder de in Parijs gevestigde politiek geëngageerde kunstenaar Mounir Fatmi die op dit moment bezig is met een installatie in het Centre Pompidou en een trilogie die daar wordt vertoond.

De hedendaagse mode komt ook aan bod. RAM ontmoette vier van de topontwerpers van het land: Fadilah Berrada, Albert Oiknine, Samira el Haddouchi en Souad Lahlou.

Verder aandacht voor het werk van de architect Chakib Laraki.

En Arnon Grunberg heeft een gesprek met rapper Raymzter.

AARDIG
11-05-05, 21:02
Is Ron Haleber nu ook al moderator? :schok:

Klapheck
12-05-05, 09:36
Ik heb nog een kijktip, op 18 mei.
Hoe Marokkanen een homo z'n eigen huis uit hebben getreiterd in Amsterdam Oost. Stelletje hufters.

Ron Haleber
12-05-05, 09:47
Geplaatst door AARDIG
Is Ron Haleber nu ook al moderator? :schok:

Ja ik heb promotie gemaakt...! :lole:

Ben door voorzitter Aissati benoemd tot moderator honoris causa ... :haha:


Ik geef een rondje Marokkaanse jus d'orange op zn bureau! Kom allemaal ff langs! :fparty:

Ron Haleber
12-05-05, 10:11
Speciaal voor mn vrind IQra brengt Theebaum nog wat porties joodse osseworst langs! Kasjher! :moe:

Vrind Matt_ttie's maag verdraagt geen Marokkaanse sapjes... Voor hem en zn fans heb ik dus maar een krat Iers bier besteld - daar is ie niet vies van! :duivel:

NIS
12-05-05, 13:02
Geplaatst door angkor
Marokko door de ogen van R.A.M

zondag 15 mei 2005 19:15 Net 3



Het jaar 2005 staat grotendeels in het teken van de manifestatie 400 jaar Marokko-Nederland. Ook R.A.M ontdekt Marokko en belicht de kunst en cultuur van het land dat veel meer behelst dan exotische tapijten, rijk beschilderde keramiek en kleurrijke mozaïek.



In deze uitzending komt de jonge regisseur Nabil Ayouch aan bod die kassuccessen als Mektoub en Ali Zaoua achter zijn naam heeft staan.

Verder de in Parijs gevestigde politiek geëngageerde kunstenaar Mounir Fatmi die op dit moment bezig is met een installatie in het Centre Pompidou en een trilogie die daar wordt vertoond.

De hedendaagse mode komt ook aan bod. RAM ontmoette vier van de topontwerpers van het land: Fadilah Berrada, Albert Oiknine, Samira el Haddouchi en Souad Lahlou.

Verder aandacht voor het werk van de architect Chakib Laraki.

En Arnon Grunberg heeft een gesprek met rapper Raymzter.

Leuk lijstje mensen, maar wat doet Rhymster daar tussen? Ga het opnemen, want zit rond die tijd in het 1 ster restaurant Het Nonnetje. Daar is de Chef Kok een half Marokkaan. Vive le Maroc!

Zwarte Kat
13-05-05, 14:36
Geplaatst door Klapheck
Ik heb nog een kijktip, op 18 mei.
Hoe Marokkanen een homo z'n eigen huis uit hebben getreiterd in Amsterdam Oost. Stelletje hufters.

Dat is performance art.

Ron Haleber
13-05-05, 16:27
Geplaatst door NIS
Daar is de Chef Kok een half Marokkaan. Vive le Maroc!

Ja NIS, lekker eten daar gaat 't om!

Heb je in je riad in Marraksj nog lekker in de zon gezeten met een broodje Spaanse ham uit Gueliz? Vive le Maroc! :duim: