PDA

Bekijk Volledige Versie : Victorie!!!



TonH
12-05-05, 02:17
Only Greece Makes Feta Cheese 12 May 2005 00:39:00
news.ert.gr
By Athina Saloustrou

Greece must have exclusive right to use the name "feta" for its cheese, according to a decision today by the EU legal counsel, who rejected Denmark and Germany’s request to use the name. In 2002, the Commission ruled that feta cheese can only be called by this name if it is produced in some parts of Greece. The product was thereby given the same protection as that accorded to Parma ham and champagne. This move has angered Denmark, the best-known feta-producing country after Greece and Germany, who requested the European Supreme Court to rule that feta is nothing more than a general term for a type of salty cheese.

http://www.ert.gr/site/news/photos/img70x70/2003/11/feta.jpg

Victory for Greece

The General Prosecutor of the European Supreme Court, Ruiz-Jarabo Colomer, said that the word "feta" cannot be called a general term, but should be considered the traditional name of a cheese originating in Greece. "Feta is connected with a major historical part of today’s Greece," the court states.

The Prosecutor advises that the court should reject the suits brought by Germany and Denmark over the name. This position is a victory for Greece, where feta, according to tradition, was been produced for the last 6000 years. Athens has supported the geographic protection of feta cheese, which is made from goat and sheep’s milk, since 1994.



En wie is er nou nog tégen de Europese grondwet?! http://www.mainzelahr.de/smile/crazy/whis_keule01_27794.gif

(En sorry aan hen die dachten dat Victory terug was...) :nerveus:

Zwarte Kat
12-05-05, 03:02
Het zou die maffe Grieken sieren als ze eens wat meer Europees gaan denken en dat ze het hun mede Europeanen gunnen dat iedereen die malle naam mogen gebruiken voor schimmelproducten......
:jammer: Territoriumdrift voor een beetje schimmel.........wat een wereld

Joesoef
12-05-05, 06:56
Geplaatst door TonH
(En sorry aan hen die dachten dat Victory terug was...) :nerveus:


:fplet:

Joesoef
12-05-05, 06:57
Geplaatst door Zwarte Kat
Het zou die maffe Grieken sieren als ze eens wat meer Europees gaan denken en dat ze het hun mede Europeanen gunnen dat iedereen die malle naam mogen gebruiken voor schimmelproducten...... :jammer: Territoriumdrift voor een beetje schimmel.........wat een wereld


Feta een schimmelproduct ??? Cultuurbarbaar :ego:

Wortel
12-05-05, 07:09
Evengoed geen bezwaar als ik Deense feta -pardon- melkfermentatiefantasie door mijn Griekse boerensalade brokkel?
Per slot: die olijven komen volgens mij ook uit Spanje...

TonH
12-05-05, 10:44
Geplaatst door Wortel
Evengoed geen bezwaar als ik Deense feta -pardon- melkfermentatiefantasie door mijn Griekse boerensalade brokkel?
Per slot: die olijven komen volgens mij ook uit Spanje...

Goede smaak valt niet aan te leren... :ego:

De beste olijven komen uit alle landen rond de Middellandse Zee MUV Spanje. Die verbouwen voornamelijk troep.

TonH
12-05-05, 10:45
Geplaatst door Zwarte Kat
Het zou die maffe Grieken sieren als ze eens wat meer Europees gaan denken en dat ze het hun mede Europeanen gunnen dat iedereen die malle naam mogen gebruiken voor schimmelproducten......
:jammer: Territoriumdrift voor een beetje schimmel.........wat een wereld

Die maffen dachten al Europees ver voordat jouw voorouders hun territorium afbakenden door tegen een boom aan te gaan seike... :p

mark61
12-05-05, 10:45
Ik blief geen kaas, hoe ze het ook noemen.

TonH
12-05-05, 10:59
Geplaatst door mark61
Ik blief geen kaas, hoe ze het ook noemen.

En ik geen Denen... :boer:

mark61
12-05-05, 11:03
Geplaatst door TonH
En ik geen Denen... :boer:

Denen zijn helemaal geen vreten.

Zwarte Kat
12-05-05, 13:10
Kzie dat Ton inmiddels afwezig is...........
Zeker meteen naar Griekenland gevlogen om die stinkkaas groot in te kopen?