PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitser koelt computer in slaolie



~Panthera~
12-05-05, 13:15
Duitser koelt computer in slaolie

Uitgegeven: 11 mei 2005 16:18

HAMBURG - Een Duitser koelt zijn computer al ruim een jaar in slaolie. Het grote voordeel: absolute stilte. Het geruis van de luchtgekoelde pc werkte de man zo op zijn zenuwen, dat hij het hele apparaat in een aquarium met dertig liter olie plaatste. Alleen de harde schijf zit niet in de olie, meldden Duitse media woensdag.

Het experiment begon als weddenschap onder invloed van bier. Volgens Markus Leonhardt werkt zijn computer na ruim een jaar nog steeds perfect. Hij laat de ventilatoren gewoon draaien, waardoor de olie beter circuleert.


Leonardt waarschuwt ervoor de aquarium niet op gelijke hoogte met toetsenbord en muis te plaatsen. Anders zou de olie door de zuigende werking via de kabels uit die apparaten kunnen lekken. Op het internet buigen zich inmiddels deskundigen over het fenomeen. Een nadeel heeft de slaolie wel: na een tijdje begint het spul te ruiken.



Patatje erbij ? :hihi:

David
12-05-05, 13:33
Geplaatst door ~Panthera~
Duitser koelt computer in slaolie

Uitgegeven: 11 mei 2005 16:18

HAMBURG - Een Duitser koelt zijn computer al ruim een jaar in slaolie. Het grote voordeel: absolute stilte. Het geruis van de luchtgekoelde pc werkte de man zo op zijn zenuwen, dat hij het hele apparaat in een aquarium met dertig liter olie plaatste. Alleen de harde schijf zit niet in de olie, meldden Duitse media woensdag.

Het experiment begon als weddenschap onder invloed van bier. Volgens Markus Leonhardt werkt zijn computer na ruim een jaar nog steeds perfect. Hij laat de ventilatoren gewoon draaien, waardoor de olie beter circuleert.


Leonardt waarschuwt ervoor de aquarium niet op gelijke hoogte met toetsenbord en muis te plaatsen. Anders zou de olie door de zuigende werking via de kabels uit die apparaten kunnen lekken. Op het internet buigen zich inmiddels deskundigen over het fenomeen. Een nadeel heeft de slaolie wel: na een tijdje begint het spul te ruiken.



Patatje erbij ? :hihi:



Aangezien ik chic ben, wil ik alleen de beste kwaliteit olijfolie voor mijn computer.

Simon
12-05-05, 13:34
Deze is wel heel grappig. Je moet het maar durven !

~Panthera~
12-05-05, 13:37
ja, hoe verzin je zoiets he ? :D

wytze
12-05-05, 13:41
Geplaatst door ~Panthera~
ja, hoe verzin je zoiets he ? :D



quote:
"Het experiment begon als weddenschap onder invloed van bier."

~Panthera~
12-05-05, 13:45
Geplaatst door wytze
quote:
"Het experiment begon als weddenschap onder invloed van bier."


Had het kunnen weten. :moe:

:hihi:

mark61
12-05-05, 13:47
Dat wordt op den duur erg ranzig. Zelfs bij eerste persing. Vraag me af hoe ie dvd's etc draait.

~Panthera~
12-05-05, 13:56
Geplaatst door mark61
Dat wordt op den duur erg ranzig. Zelfs bij eerste persing. Vraag me af hoe ie dvd's etc draait.

Er zijn wel meer dingen ranzig. :hihi: die dvd draait ie gewoon bij de buren.

Joesoef
14-05-05, 12:06
Ik ben dus niet de enige.