PDA

Bekijk Volledige Versie : QUEER- LOVE & PEACE-AKTIE in Amsterdam naar aanleiding van incident.



Alien1375
13-05-05, 14:26
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

LIEVE MENSEN,

Homo’s en Queers voelen zich niet langer veilig op straat.

Na het laatste gruwelijke incident dat de amerikaanse journalist Chris Crain is overkomen is de maat vol!
Mensen worden hun buurt uitgepest en kunnen, zo blijkt, niet meer veilig over straat lopen.

Wij ( homo’s, queers, transgenders, en alle mensen die anders zijn ) wonen hier en leven in Amsterdam.
Wij willen dat in vrijheid blijven doen.
Het kan niet zo zijn dat een groepje agressieve kids de dienst uitmaakt,
er moet een antwoord komen, er moet een punt gemaakt worden!

AKTIEPLAN :
Kom aanstaande dinsdag op 17 mei naar het Leidseplein om precies 18:30.
Kom met je vriend of vriendin, minnaar of minnares of gewoon met lieve, fijne mensen.
Loop hand in hand, kus erop los, be as queer as you want to be !!
Dit is een QUEER- LOVE & PEACE-AKTIE !
Om 18:45 gaat iedereen verder tot de orde van de dag, en verlaat rustig het Leidsplein.


17 mei is IDAHO=International Day Against Homophobia http://www.PetitionOnline.com/idaho/






Voor de liefhebbers :mrt:

Ozer
13-05-05, 14:39
Als de homo's dit nodig vinden moeten ze dat vooral doen, maar ik vind ze eerlijk gezegd wel overdrijven. nederland is misschien wel het homo-vriendelijkste land ter wereld.

wytze
13-05-05, 14:45
Geplaatst door Ozer
Als de homo's dit nodig vinden moeten ze dat vooral doen, maar ik vind ze eerlijk gezegd wel overdrijven. nederland is misschien wel het homo-vriendelijkste land ter wereld.



mee eens. bovendien, waar is de aandacht voor dat punkertje dat op dezlefde dag op bijna dezelfde plek in elkaar is geslagen?

Dutchguy
13-05-05, 15:32
Geplaatst door Ozer
Als de homo's dit nodig vinden moeten ze dat vooral doen, maar ik vind ze eerlijk gezegd wel overdrijven. nederland is misschien wel het homo-vriendelijkste land ter wereld.

En dat willen we ook graag zo houden.

wytze
13-05-05, 15:39
wat mij een beetje tegenstaat aan deze actie is dat impliciet en misschien wel expliciet weer met de vinger naar moslims/marokkanen wordt gewezen, terwijl nog allerminst vaststaat dat die meneer crain echt door marokkanen in elkaar is geslagen.

Ron Haleber
13-05-05, 16:32
Geplaatst door wytze
wat mij een beetje tegenstaat aan deze actie is dat impliciet en misschien wel expliciet weer met de vinger naar moslims/marokkanen wordt gewezen, terwijl nog allerminst vaststaat dat die meneer crain echt door marokkanen in elkaar is geslagen.

Het is mij nu na Bos en Lommer wel duidelijk waar jou sympathie NIET naar uitgaat :D

Simon
13-05-05, 19:08
Geplaatst door wytze
wat mij een beetje tegenstaat aan deze actie is dat impliciet en misschien wel expliciet weer met de vinger naar moslims/marokkanen wordt gewezen, terwijl nog allerminst vaststaat dat die meneer crain echt door marokkanen in elkaar is geslagen.

In de oproep staat het woord marokkaan niet genoemd maar gedacht zal het heus wel worden. En zelfs daar heb je blijkbaar al moeite mee. Maar met of zonder deze actie wordt dat even zeer gedacht. Waarschijnlijk komen er gelukkig ook veel marokkanen om hun symphatie te betuigen dus het zal in de praktijk wel meevallen.

mark61
13-05-05, 19:45
Geplaatst door wytze
wat mij een beetje tegenstaat aan deze actie is dat impliciet en misschien wel expliciet weer met de vinger naar moslims/marokkanen wordt gewezen, terwijl nog allerminst vaststaat dat die meneer crain echt door marokkanen in elkaar is geslagen.

Waar staat dat in godsnaam? Ben jij ook zo'n verborgen agenda-ziener?

wytze
16-05-05, 10:47
Geplaatst door Simon
In de oproep staat het woord marokkaan niet genoemd maar gedacht zal het heus wel worden. En zelfs daar heb je blijkbaar al moeite mee. Maar met of zonder deze actie wordt dat even zeer gedacht. Waarschijnlijk komen er gelukkig ook veel marokkanen om hun symphatie te betuigen dus het zal in de praktijk wel meevallen.



het is te hopen dat het meevalt. ik begrijp dat het redactioneel commentaar van het Parool van afgelopen zaterdag opriep om de gayparade dit jaar over het Bos en Lommerplein en het Mercatorplein te laten trekken. Voor t Parool is het dus duidelijk: de daders zijn marokkanen.
Wat men voor t gemak maar even vergeet is dat Amsterdam op koninginnedag door provincialen wordt overgenomen.

Simon
16-05-05, 11:30
Geplaatst door wytze
het is te hopen dat het meevalt. ik begrijp dat het redactioneel commentaar van het Parool van afgelopen zaterdag opriep om de gayparade dit jaar over het Bos en Lommerplein en het Mercatorplein te laten trekken. Voor t Parool is het dus duidelijk: de daders zijn marokkanen.
Wat men voor t gemak maar even vergeet is dat Amsterdam op koninginnedag door provincialen wordt overgenomen.

Nou dat vind ik niet zo'n gelukkig idee van het Parool. Het wordt inderdaad te veel wijzen met de vinger naar een bepaalde groep en daar gaat het helemaal niet om op die dag. Het moet gewoon een beetje carnaval blijven.

contradictio
16-05-05, 11:40
Geplaatst door Alien1375
LIEVE MENSEN,

Homo’s en Queers voelen zich niet langer veilig op straat.

Na het laatste gruwelijke incident dat de amerikaanse journalist Chris Crain is overkomen is de maat vol!
Mensen worden hun buurt uitgepest en kunnen, zo blijkt, niet meer veilig over straat lopen.

Wij ( homo’s, queers, transgenders, en alle mensen die anders zijn ) wonen hier en leven in Amsterdam.
Wij willen dat in vrijheid blijven doen.
Het kan niet zo zijn dat een groepje agressieve kids de dienst uitmaakt,
er moet een antwoord komen, er moet een punt gemaakt worden!

AKTIEPLAN :
Kom aanstaande dinsdag op 17 mei naar het Leidseplein om precies 18:30.
Kom met je vriend of vriendin, minnaar of minnares of gewoon met lieve, fijne mensen.
Loop hand in hand, kus erop los, be as queer as you want to be !!
Dit is een QUEER- LOVE & PEACE-AKTIE !
Om 18:45 gaat iedereen verder tot de orde van de dag, en verlaat rustig het Leidsplein.


17 mei is IDAHO=International Day Against Homophobia http://www.PetitionOnline.com/idaho/


Voor de liefhebbers :mrt:



Moslims voelen zich niet langer veilig in de moskee
......


nee dan zou het "in een slachtofferrol" kruipen zijn...



Dus ik zou in dit geval willen zeggen "Dear Queers and Fags BE A MAN WILL YA AND QUIT WYNING"



this is MY private IDAHO

~Panthera~
16-05-05, 11:43
Geplaatst door contradictio
Moslims voelen zich niet langer veilig in de moskee
......


nee dan zou het "in een slachtofferrol" kruipen zijn...



Dus ik zou in dit geval willen zeggen "Dear Queers and Fags BE A MAN WILL YA AND QUIT WYNING"



this is MY private IDAHO



But it's NOT the queers who are attacking the mosks, Dear. :fpetaf:

contradictio
16-05-05, 11:46
Geplaatst door ~Panthera~
But it's NOT the queers who are attacking the mosks, Dear. :fpetaf:


like it is not the mosques who are attacking the queers.... :nerd:

Max Stirner
16-05-05, 12:03
Geplaatst door wytze
het is te hopen dat het meevalt. ik begrijp dat het redactioneel commentaar van het Parool van afgelopen zaterdag opriep om de gayparade dit jaar over het Bos en Lommerplein en het Mercatorplein te laten trekken. Voor t Parool is het dus duidelijk: de daders zijn marokkanen.
Wat men voor t gemak maar even vergeet is dat Amsterdam op koninginnedag door provincialen wordt overgenomen.


Dit incident staat niet helemaal op zichzelf. Schijnt.

Ik heb uit ingezonden brieven begrepen dat het met name in Amsterdam West en Oost is waar homo`s uitgescholden, getreiterd en bedreigd worden, door Marokkanen. Sad but true.

......dus waarom niet over het Mercatorplein?

Julien
16-05-05, 12:05
wat is een queer?

is die ophef over die mishandelde homo nou nog steeds niet voorbij?

~Panthera~
16-05-05, 12:06
Geplaatst door Julien
wat is een queer?

is die ophef over die mishandelde homo nou nog steeds niet voorbij?


1. een homo

2.nee dus.

:fpetaf:

Max Stirner
16-05-05, 12:11
Geplaatst door Julien
wat is een queer?

is die ophef over die mishandelde homo nou nog steeds niet voorbij?


Een PD.......

Je vindt het verder niet zo ernstig? Misschien kan je burgemeester van Amsterdam worden....

wytze
16-05-05, 12:11
Geplaatst door Max Stirner
Dit incident staat niet helemaal op zichzelf. Schijnt.

Ik heb uit ingezonden brieven begrepen dat het met name in Amsterdam West en Oost is waar homo`s uitgescholden, getreiterd en bedreigd worden, door Marokkanen. Sad but true.

......dus waarom niet over het Mercatorplein?



tzal best hier en daar gebeuren, maar ik krijg ook de indruk dat het
1)nogal wordt opgeblazen
2)eenzijdig de vinger naar marokkanen wordt gewezen terwijl het helemaal niet vaststaat dat die meneer crain daadwerkelijk door marokkanen is aangevallen.

laast liep hier een overduidelijke travestiet over de adm. de ruyterweg. werd door niemand lastig gevallen.

tegen homofobie protesteren? prima, maar maak er dan ook geen marokkanen fobie van.

Wide-O
16-05-05, 12:13
Geplaatst door Max Stirner
Een PD.......

Je vindt het verder niet zo ernstig? Misschien kan je burgemeester van Amsterdam worden....

Uitstekende personen moeten hun plaats kennen van Julien.

Max Stirner
16-05-05, 12:17
Geplaatst door wytze [/i]
[B]laast liep hier een overduidelijke travestiet over de adm. de ruyterweg. werd door niemand lastig gevallen.

Het lijkt me volstrekt normaal dat die niet wordt lastiggevallen.....

ik neem aan dat jij niet 24/7 op zijn (haar?) lip zit, dus een conclusie trekken op basis van het feit dat er in die ene minuut niets gebeurde, is een beetje makkelijk.



tegen homofobie protesteren? prima, maar maak er dan ook geen marokkanen fobie van.

Daar heb je gelijk in.

Wide-O
16-05-05, 12:19
Het slachtoffer denkt er genuanceerder over dan dat, wytze.

Uit een verdere blog:

My boyfriend and I both have been touched more than we can say by the tremendous outpouring of affection from people in the Netherlands and around the world. It has reaffirmed our faith that by speaking out, much more good can come from this attack than the evil than went into it.

But my own view is that many of our well-intentioned supporters are approaching the underlying cause of hate violence in fundamentally misguided ways. Scott Long, in particular, accomplishes nothing by blaming Dutch society, which has enacted the most progressive gay laws in the world, for producing an anti-gay attack.

There was no racist component to our attack, as he implies. I have no doubt that our attackers would have reacted at least as viciously to two men of their own ethnicity who walked the street as lovers. Long's brand of "blame the society" political correctness is a distraction from the very real cultural clashes happening in Holland and elsewhere. In his role at Human Rights Watch, Long has no business being an apologist for hate, and for the bias-motivated violence it produces.

It's also too easy to point the finger at America's favorite target — fundamentalist Islam — for our attack and for rising intolerance toward gays in Amsterdam. We were walking back to our hotel room in the wee hours on Saturday morning through a streetful of holiday revelers. Our attackers were not on the street corner to prepare for their morning prayers; they had partaken of the festivities along with the rest of us.

I do not mean to discount the influence that religion can have on the culture. I grew up in the American South, where fundamentalist Christianity provided aid and comfort for the racist oppression of blacks in the first half of the 20th century, and which continues to rally opposition to equality for gays well into the 21st century. Just weeks ago, I railed against the fundamentalist Catholicism of Pope John Paul II and his successor, Benedict XVI, and its impact on the world.

But the contribution of religion here is more indirect, to blame more for failing to stop hate-motivated violence than for causing it. What's more, I am not sure much can be accomplished by non-Muslims blaming a faith about which we are mostly ignorant for the culture we think it has produced. Life in a modern, multicultural society means accepting that others will not share our religious beliefs and that no one group should lay claim to representing "normal society," demanding all others succumb.



http://www.washingtonblade.com/blog/index.cfm?start=5/8/05&end=5/14/05, midden van de pagina

wytze
16-05-05, 12:21
Geplaatst door Max Stirner
Het lijkt me volstrekt normaal dat die niet wordt lastiggevallen.....

ik neem aan dat jij niet 24/7 op zijn (haar?) lip zit, dus een conclusie trekken op basis van het feit dat er in die ene minuut niets gebeurde, is een beetje makkelijk.




Daar heb je gelijk in.


ok ik zit niet 24/7 op de lip van die persoon. maar ik lees ook nooit iets in bijv. amsterdams stadsblad over incidenten tegen homo's in amsterdam-west en als het echt zo erg was, zou dat daar beslist instaan. en hoogstwaarschijnlijk zou ik het ook in de buurt merken of op z'n minst horen, maar ook dat is niet het geval.

Max Stirner
16-05-05, 12:33
Geplaatst door wytze
ok ik zit niet 24/7 op de lip van die persoon. maar ik lees ook nooit iets in bijv. amsterdams stadsblad over incidenten tegen homo's in amsterdam-west en als het echt zo erg was, zou dat daar beslist instaan. en hoogstwaarschijnlijk zou ik het ook in de buurt merken of op z'n minst horen, maar ook dat is niet het geval.


Een aantal brieven in Het Parool van afgelopen vrijdag of zaterdag gaf toch een ander beeld........Daarin gaven de schrijvers aan dat Amsterdam er voor hen bepaald niet prettiger op is geworden de laatste jaren.

Voor mij is het verder ook een ver-van-mijn-bed-show, maar toch ben ik geneigd dit soort berichten ernstig te nemen.

wytze
16-05-05, 12:46
Geplaatst door Max Stirner
Een aantal brieven in Het Parool van afgelopen vrijdag of zaterdag gaf toch een ander beeld........Daarin gaven de schrijvers aan dat Amsterdam er voor hen bepaald niet prettiger op is geworden de laatste jaren.

Voor mij is het verder ook een ver-van-mijn-bed-show, maar toch ben ik geneigd dit soort berichten ernstig te nemen.


ikzal die brieven eens lezen. voor mij is het geen ver van mijn bed show want ik woon in a'dam west en ik wil die berichten ook best ernstig nemen, maar wat me stoort en waar ik me tegen verzet is als nu dit weer wordt opgeblazen alsof het het grootste probleem van de stad is en het opnieuw weer "de marokkanen" zijn die de schuldigen zijn.
Wat ik mis is de aandacht voor andere schrijnende toestanden waarbij de autochtonen eens goed naar zichzelf zouden moeten kijken. Daarvoor lijkt helemaal geen aandacht.

Max Stirner
16-05-05, 13:05
Geplaatst door wytze
ikzal die brieven eens lezen. voor mij is het geen ver van mijn bed show want ik woon in a'dam west en ik wil die berichten ook best ernstig nemen, maar wat me stoort en waar ik me tegen verzet is als nu dit weer wordt opgeblazen alsof het het grootste probleem van de stad is en het opnieuw weer "de marokkanen" zijn die de schuldigen zijn.
Wat ik mis is de aandacht voor andere schrijnende toestanden waarbij de autochtonen eens goed naar zichzelf zouden moeten kijken. Daarvoor lijkt helemaal geen aandacht.


OK, nog ff een open deur intrappen voordat ik pleite ga.......:

Ik denk dat intolerantie wel degelijk het grootste probleem is in onze stad:

Of het nu is gericht tegen homo`s, meisjes met hoofddoekjes, joden met keppeltjes, mannen met baarden, andere verkeersdeelnemers, zwervers, voetballende kinderen of wie dan ook.

Intolerantie tov intolerante gefrustreerde bemoeizuchtige losers vind ik daarentegen een goede zaak. Het lijkt soms echter wel of dat de enige categorie mensen is voor wie we nog tolerantie opbrengen.

Ron Haleber
16-05-05, 13:55
Geplaatst door Max Stirner

Intolerantie tov intolerante gefrustreerde bemoeizuchtige losers vind ik daarentegen een goede zaak. Het lijkt soms echter wel of dat de enige categorie mensen is voor wie we nog tolerantie opbrengen.


Voor die kategorie klootzakken zet Wytze zich nou juist belangeloos in! Dat je dat nu nog niet begrepen hebt? :regie:


Wytze is toch van de extreem linkse Kerk!

Jack|Jill
16-05-05, 18:54
Geplaatst door mark61
Waar staat dat in godsnaam? Ben jij ook zo'n verborgen agenda-ziener?

http://www.gay.nl/artikel.html?artikelid=217

Jill.

Jack|Jill
16-05-05, 18:56
Geplaatst door ~Panthera~
1. een homo

2.nee dus.

:fpetaf:

1. een homo met vrouwelijke trekjes

Jill.

Simon
16-05-05, 19:42
Geplaatst door Max Stirner

......dus waarom niet over het Mercatorplein?

Omdat groepen zich niet tegen elkaar moeten laten opzetten door wat ettertjes !

Dutchguy
16-05-05, 19:51
Geplaatst door Simon
Omdat groepen zich niet tegen elkaar moeten laten opzetten door wat ettertjes !

Aan de andere kant zou het bewust mijden van het Mercatorplein en Amsterdam West ook een verkeerde reactie zijn.

Simon
16-05-05, 20:19
Geplaatst door Dutchguy
Aan de andere kant zou het bewust mijden van het Mercatorplein en Amsterdam West ook een verkeerde reactie zijn.

Ja dat is wat anders maar ik dacht dat die gay parade zich meestal in het centrum afspeelt? Dan zou het toch vreemd zijn die route nu opeens te verleggen? Om even bepaalde buurten aan te doen waar veel allochtonen wonen? Dat zou ik nogal vreemd vinden. En dan natuurlijk dat media circus er achter aan die natuurlijk weer zo nodig Marokkanen op straat moet interviewen wat ZIJ er nu van vinden.

Dutchguy
16-05-05, 20:22
Geplaatst door Simon
Ja dat is wat anders maar ik dacht dat die gay parade zich meestal in het centrum afspeelt? Dan zou het toch vreemd zijn die route nu opeens te verleggen? Om even bepaalde buurten aan te doen waar veel allochtonen wonen? Dat zou ik nogal vreemd vinden. En dan natuurlijk dat media circus er achter aan die natuurlijk weer zo nodig Marokkanen op straat moet interviewen wat ZIJ er nu van vinden.

Dat is een kant van het verhaal, aan de andere kant: je laat zo wel zien dat je het niet tolereert dat Amsterdam gay no-go aeras heeft. Vraag is wat zwaarder weegt.

Rabi'ah.
17-05-05, 17:21
Geplaatst door Simon
Ja dat is wat anders maar ik dacht dat die gay parade zich meestal in het centrum afspeelt? Dan zou het toch vreemd zijn die route nu opeens te verleggen? Om even bepaalde buurten aan te doen waar veel allochtonen wonen? Dat zou ik nogal vreemd vinden. En dan natuurlijk dat media circus er achter aan die natuurlijk weer zo nodig Marokkanen op straat moet interviewen wat ZIJ er nu van vinden.

Precies. Gewoon provocatie en problemen zoeken waar het niet nodig is. Ik ga ook niet in mijn badpak door een SGP-dorp.

Rabi'ah.
17-05-05, 17:22
Geplaatst door Dutchguy
Dat is een kant van het verhaal, aan de andere kant: je laat zo wel zien dat je het niet tolereert dat Amsterdam gay no-go aeras heeft. Vraag is wat zwaarder weegt.

Ik denk dat het zwaarste weegt het bevorderen van wederzijds begrip en respect. En dat bereik je dus niet met zo'n actie.

Max Stirner
17-05-05, 17:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik denk dat het zwaarste weegt het bevorderen van wederzijds begrip en respect. En dat bereik je dus niet met zo'n actie.


Het zal wel bot klinken, maar ja:

Als die mensen een demonstratie van om tolerantie vragende homo`s opvatten als een provocatie, wonen ze in het verkeerde land - en zeker in de verkeerde stad.

Tzou precies hetzelfde zijn als zeggen dat je geprovoceerd wordt door een meisje met een hoofddoekje, net zo achterlijk......

Tomas
17-05-05, 18:11
Geplaatst door Max Stirner
Het zal wel bot klinken, maar ja:

Als die mensen een demonstratie van om tolerantie vragende homo`s opvatten als een provocatie, wonen ze in het verkeerde land - en zeker in de verkeerde stad.

Tzou precies hetzelfde zijn als zeggen dat je geprovoceerd wordt door een meisje met een hoofddoekje, net zo achterlijk......

Ja en nee. Ja, er mogen geen nog-go-aea's zijn en ja, als het ter sprake komt moet je het niet laten om iemand op zijn fout en/of hypocrieten standpunt te wijzen. Maar nee, omdat het nu eenmaal zo is dat bepaalde wijken bewoond worden door "achterlijken". Dat is nu eenmaal een feit. Die voedt je niet op met een leuke provocatie. Alleen met geduld.

Ron Haleber
17-05-05, 18:13
Geplaatst door Dutchguy
Dat is een kant van het verhaal, aan de andere kant: je laat zo wel zien dat je het niet tolereert dat Amsterdam gay no-go aeras heeft. Vraag is wat zwaarder weegt.

Ik ben het absoluut niet met Rabiah eens. Ik citeerde Dutchguy in mijn

Antwoord aan het driemanschap Angkor, Orakel en Maarten in topic Geert Mak:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2021454#post2021454

in de paragraaf:

Het wegmoffelen van de echte problemen:


Vandaaruit ga ik als dwarsligger ook in tegen de rooskleurige beschrijving van die 'progressieve' allochtone kant van onze maatschappelijke situatie - ook AEL-aanhangers zullen mij dan ontrouw en perfiditeit gaan verwijten als ik dat aan de orde stel! We kunnen er namelijk niet omheen dat de traditioneel meegebrachte normen en waarden van de Nieuwe Nederlanders nog steeds in open conflict verkeren met de publieke steun aan gelijkheid in mensenrechten waar deze maatschappij op berust - of het nu vrouwen, homo's, ongelovigen of wat die meer zij betreft. Onder tafel schuiven van conflicten als van de Diamantbuurt helpt Cohen en ook ons niet. Onderzoeken op zwarte scholen bewijzen de ernst van dit open conflict. Praat eens met leraren op het vmbo hierover!



Een typerend detail hiervan. Prikker Dutchguy stelde gisteren dat het juist is wanneer de Gayparade zich in 2005 over het Mercatorplein beweegt en door Geuzenveld langstrekt ipv door de 'veilige' grachten.

Onze prikker Dutchguy stel dat er absoluut geen 'no-go areas' voor homo's in Amsterdam mogen ontstaan! Er lijkt me praktisch géén enkel ander alternatief te zijn dan wat Dutchguy voorstelt - hoewel o.a. Wytze en Simon, en natuurlijk ook de meerderheid van onze moslims het met hen afwijzen...

Wat gebeurt er anders? Moeten we ons er maar bij neerleggen dat onze stad Amsterdam (en ons land) terwille van het tolerantie-discours en de multiculturele verdraagzaamheid zich gaat opsplitsen, niet enkel in 'no-go areas' voor homo's. Maar dan logischerwijs op den duur óók in 'no-go areas' voor moslims, dus 'no-go areas' voor Marokkanen en Turken omdat autochtonen ze niet wensen te zien in hun jellebaas en met hun burqaas en hoofddoeken? Daarnaast in 'no-go areas' voor autochtone vrouwen wanneer orthodoxe moslimorganisaties (zoals al door ze voorgesteld werd) dat voorstaan...? En ga zo maar door...

Het spijt me, maar dit zou het einde van mijn dierbare geboortestad Amsterdam betekenen en m.i. óók van Nederland dat op die manier hoe langer hoe meer in een 'positieve' apartheidsstaat zou veranderen! Dit moet uit alle kracht worden bestreden. Ook het uit hun huis jagen van homo's, naast het beledigen van alleenstaande vrouwen, afkeer van 'zwarten' door allochtone boerejongens van buiten, moet met keiharde maatregelen worden bestreden! Deze tendenzen kunnen niet met een vriendelijk discours onder tafel worden geveegd! Parallel daaraan moet natuurlijk het opkomend fascisme van Lonsdalers worden aangepakt dat op precies dezelfde opdeling van een apartheidsstaat mikt.


Ter rechterzijde van het politieke spectrum ontwikkelt zich toch dreigend een fascisme dat zeker niet met een discours van multiculturele tolerantie gediend is, maar enkel met harde repressie door de politie en hinderlijk volgen door de AIVD! Hoezeer ik het ook toejuich als een Marokkaanse vereniging als Argan zich met Michiel Smit wenst te meten in een tolerantie-discours van multiculturele verdraagzaamheid à la jullie Geert Mak, dat is wel aardig maar toch géén echt alternatief! Ik was erbij en schreef er op dit forum over... Maar daar kom je met Mak toch niet uit!

Ergo: Mak doet theoretisch erg lief aan, maar zodra je het concretiseert, loopt het spaak! Jammer maar waar - of zien jullie dat heel anders - neem als voorbeeld Michiel Smit en de zijnen? Je kan natuurlijk ook je op Leon de Winter c.s. richten!

Preekt Mak dus niet enkel voor de eigen parochie die het al met hem eens is? Wie denkt ons driemanschap in godsnaam te bekeren?

Dutchguy
17-05-05, 18:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik denk dat het zwaarste weegt het bevorderen van wederzijds begrip en respect. En dat bereik je dus niet met zo'n actie.

Maar hoe bevorder je hier wederzijds begrip en respect? De gaybashers zul je niet bereiken, dan kun je dat lijdzaam ondergaan of je kunt op (ludieke) manier tonen dat je het zat bent.

Ron Haleber
17-05-05, 18:22
Geplaatst door Tomas
Ja en nee. Ja, er mogen geen nog-go-aea's zijn en ja, als het ter sprake komt moet je het niet laten om iemand op zijn fout en/of hypocrieten standpunt te wijzen. Maar nee, omdat het nu eenmaal zo is dat bepaalde wijken bewoond worden door "achterlijken". Dat is nu eenmaal een feit. Die voedt je niet op met een leuke provocatie. Alleen met geduld.

Ja op jouw Veluwe - daar zijn natuurparken voor herten en wilde zwijnen... Daar kan voor jouw soort lieden nog wel een natuurpark bij, waar jullie eventueel naakt wortels uit de bodem kunnen opwroeten... :hihi:

Maar jouw voorvaderen zijn er in elk geval de laatste eeuwen niet in geslaagd om de "achterlijken" op de Veluwe tot civilisatie op te voeden! :denk:

~Panthera~
17-05-05, 18:22
Geplaatst door Dutchguy
Maar hoe bevorder je hier wederzijds begrip en respect? De gaybashers zul je niet bereiken, dan kun je dat lijdzaam ondergaan of je kunt op (ludieke) manier tonen dat je het zat bent.


Vind ik ook. :duim:

Er word aan een hetero ook niet gevraagd wat ie in zijn nest uitvoert.
Kunnen mensen wel zeggen : ja, maar dat is een hetero, dus dat weten we wel.
Tja, dat weet je van een homo ook, dus dan heb je meteen je eigen antwoordt gegeven waarom het bezopen is om iemand in elkaar te slaan.
Of je moet het normaal vinden om mensen in elkaar te slaan, maar dan mankeert er dus echt wat aan je bovenkamer.

Dus jongens: lebberen met zijn allen ! :duim:

mark61
17-05-05, 18:29
Geplaatst door Tomas
Ja en nee. Ja, er mogen geen nog-go-aea's zijn en ja, als het ter sprake komt moet je het niet laten om iemand op zijn fout en/of hypocrieten standpunt te wijzen. Maar nee, omdat het nu eenmaal zo is dat bepaalde wijken bewoond worden door "achterlijken". Dat is nu eenmaal een feit. Die voedt je niet op met een leuke provocatie. Alleen met geduld.

Hij weer met zn verborgen agenda. Althans, dat denkt ie. Wij lezen elke dag vooruit wat ie nou weer gaat beweren.

Max Stirner
17-05-05, 19:04
Geplaatst door Ron Haleber


Moeten we ons er maar bij neerleggen dat onze stad Amsterdam (en ons land) terwille van het tolerantie-discours en de multiculturele verdraagzaamheid zich gaat opsplitsen, niet enkel in 'no-go areas' voor homo's. Maar dan logischerwijs op den duur óók in 'no-go areas' voor moslims, dus 'no-go areas' voor Marokkanen en Turken omdat autochtonen ze niet wensen te zien in hun jellebaas en met hun burqaas en hoofddoeken? Daarnaast in 'no-go areas' voor autochtone vrouwen wanneer orthodoxe moslimorganisaties (zoals al door ze voorgesteld werd) dat voorstaan...? En ga zo maar door...

Het spijt me, maar dit zou het einde van mijn dierbare geboortestad Amsterdam betekenen en m.i. óók van Nederland dat op die manier hoe langer hoe meer in een 'positieve' apartheidsstaat zou veranderen! Dit moet uit alle kracht worden bestreden. Ook het uit hun huis jagen van homo's, naast het beledigen van alleenstaande vrouwen, afkeer van 'zwarten' door allochtone boerejongens van buiten, moet met keiharde maatregelen worden bestreden! Deze tendenzen kunnen niet met een vriendelijk discours onder tafel worden geveegd! Parallel daaraan moet natuurlijk het opkomend fascisme van Lonsdalers worden aangepakt dat op precies dezelfde opdeling van een apartheidsstaat mikt.



Vinnik ook. Geen tolerantie voor de intoleranten......

:handbang:

Ron Haleber
17-05-05, 19:46
Geplaatst door Max Stirner
Vinnik ook. Geen tolerantie voor de intoleranten......

:handbang:

Grenzen te trekken aan de apartheidstendenzen ligt voor beide groepen op deze site erg moeilijk... :maf3:

Men ontkent het probleem gewoon doodleuk... :boeps:

Meestal door van de eigen ideale maatschappij te dromen.

In de ideale islamitische maatschappij - maar evenzeer in de ideaal autochtone van assimilanten - doet zich het probleen namelijk helemaal niet voor...! :zwaai:

Tomas
17-05-05, 20:10
Geplaatst door mark61
Hij weer met zn verborgen agenda. Althans, dat denkt ie. Wij lezen elke dag vooruit wat ie nou weer gaat beweren.

Je wilt niet weten hoe vervelend het is dat iedereen je doorziet. Ik plaatst tegenwoordig dan ook alleen nog maar mijn derde reactie. De eerste twee die ik uitprobeer verzend ik dus niet. Alleen maar om enigszins origineel te blijven. Maargoed, ook dat lukt al niet meer. Damn.

Tomas
17-05-05, 20:39
Geplaatst door Ron Haleber
Ja op jouw Veluwe - daar zijn natuurparken voor herten en wilde zwijnen... Daar kan voor jouw soort lieden nog wel een natuurpark bij, waar jullie eventueel naakt wortels uit de bodem kunnen opwroeten... :hihi:

Maar jouw voorvaderen zijn er in elk geval de laatste eeuwen niet in geslaagd om de "achterlijken" op de Veluwe tot civilisatie op te voeden! :denk:

Dat komt zekers omdat die luie flikkers te beroerd zijn om de bible-belt af te paraderen?

Al Sawt
17-05-05, 21:42
Weer geweld tegen homo



Van onze verslaggevers



AMSTERDAM - Opnieuw is een homoseksuele man in de Amsterdamse binnenstad mishandeld. André Hoogenberg, een 34-jarige Amsterdammer, werd zaterdagnacht in de Reguliersdwarsstraat mishandeld door een groepje jonge mannen dat eerst gevraagd zou hebben of hij homo was.

Hoogenberg, die met twee vrienden was uitgegaan in dé uitgaansstraat voor homo's, liep een blauw oog op. De politie arresteerde een twintigjarige man, maar die ontkent.

De politie spreekt van 'een onduidelijke situatie waarbij over en weer het woord homo is gevallen'. Het is mogelijk dat het om een 'gewone' straatruzie ging, waarna 'het homoverhaal' erbij is gehaald, aldus een woordvoerder. ''De arrestant is niet Marokkaans, maar een geboren Amsterdammer met een tikje Zuid-Amerikaans bloed. Ook zijn metgezellen zijn niet Marokkaans.''

Korpschef Bernard Welten benadrukt dat de politie aangiften serieus neemt. ''Ik heb er de pest over in als wordt gezegd dat wij dit soort zaken bagatelliseren. In mishandelingszaken worden twee van de drie verdachten opgepakt.''

De arrestant die zaterdag werd aangehouden, verklaarde tegen de politie dat iemand uit het groepje van het slachtoffer op straat zou hebben gezegd: ''Wat doen jullie hier, vuile flikkers?''

Hoogenberg daarentegen denkt dat het groepje de Reguliersdwarsstraat was ingegaan om iemand in elkaar te slaan. ''Het grijpt zo diep in. Het is belachelijk dat dit in Amsterdam kan voorkomen.''

Op 29 april werd Chris Crain, de hoofdredacteur van een Amerikaanse gaykrant, in de Leidsestraat in elkaar geslagen door een groepje Marokkanen, omdat hij hand in hand liep met zijn vriend. Vanavond is vanaf half zeven op het Leidseplein een manifestatie tegen homogeweld.

Parool 17-5-2005

Als het Marokkanen waren, dan was het landelijk nieuws.

Opvallend:
Op 29 april werd Chris Crain, de hoofdredacteur van een Amerikaanse gaykrant, in de Leidsestraat in elkaar geslagen door een groepje Marokkanen Kennelijk heeft Parool wel zekerheid over de afkomst van die daders.

Max Stirner
17-05-05, 21:53
Geplaatst door Al Sawt [/i]
[B]Als het Marokkanen waren, dan was het landelijk nieuws.

Ik denk dat het vooral landelijke nieuws was omdat ze een `belangrijke` homo in elkaar sloegen.

Wel frappant dat die politiewoordvoerder zich nu gedwongen ziet om te zeggen dat de daders géén Marokkanen waren. Alsof dat iets heel bijzonders is......



Opvallend:Kennelijk heeft Parool wel zekerheid over de afkomst van die daders.

Vond ik ook opvallend ja.

Al Sawt
17-05-05, 22:18
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk dat het vooral landelijke nieuws was omdat ze een `belangrijke` homo in elkaar sloegen.

Ik betwijfel of die incident echt verlopen is zoals die Crain beweert. Want een overvolle straat met 100en mensen samengedrukt en tientallen agenten, iemand moet het gezien hebben en de politie op de hoogte hebben gesteld. Niet gebeurd!

Max Stirner
17-05-05, 22:29
Geplaatst door Al Sawt
Ik betwijfel of die incident echt verlopen is zoals die Crain beweert. Want een overvolle straat met 100en mensen samengedrukt en tientallen agenten, iemand moet het gezien hebben en de politie op de hoogte hebben gesteld. Niet gebeurd!


Ik ben niet zo van de complot-theorieen dude.....die man is behoorlijk op zijn bek geslagen, dat lijkt me duidelijk. Waarom zou ie liegen over de toedracht?

Bovendien: omstanders ontpoppen zich in de praktijk heel vaak als passieve lafaards die niets zien, niets horen en niets doen.

Niet zo vreemd als je bedenkt dat de dader binnen een dag weer op straat staat en dan waarschijnlijk ff-etjes een rekening komt vereffenen met diegene die hem `verlinkt` heeft.....

Dutchguy
17-05-05, 22:36
Geplaatst door Al Sawt
Ik betwijfel of die incident echt verlopen is zoals die Crain beweert. Want een overvolle straat met 100en mensen samengedrukt en tientallen agenten, iemand moet het gezien hebben en de politie op de hoogte hebben gesteld. Niet gebeurd!

Het was niet in een overvolle straat maar 's ochtends heel vroeg en de nog aanwezige voorbijgangers staken geen hand uit. Aan de versie van Crain hoef je niet te twijfelen, die is zo genuanceerd als maar kan.

Simon
17-05-05, 22:51
Geplaatst door Al Sawt
Als het Marokkanen waren, dan was het landelijk nieuws.


Dat was het sowieso wel want hij zat in BvD vanavond.

Simon
17-05-05, 23:05
Geplaatst door Ron Haleber
Onze prikker Dutchguy stel dat er absoluut geen 'no-go areas' voor homo's in Amsterdam mogen ontstaan! Er lijkt me praktisch géén enkel ander alternatief te zijn dan wat Dutchguy voorstelt - hoewel o.a. Wytze en Simon, en natuurlijk ook de meerderheid van onze moslims het met hen afwijzen...


Hoezo no-go areas? Dit suggereert dat er juist in die buurten - waar veel allochtonen wonen - een probleem zou zijn om als homo op straat te lopen terwijl de mishandelingen - die nu in het nieuws zijn - zich allemaal hebben afgespeeld in de buurten waar de gay clubs zitten. Ik kan je redenering en de hele terminologie daarom niet volgen in dit verband. Zijn er overigens cijfers die aantonen dat die mishandelingen vaker plaats vinden door allochtonen dan door autochtonen? Ik bedoel veel allochtonen mogen dan een 'SGP-achtige' houding hebben tegenover homosexualiteit (waar ik mij niet in kan vinden) maar SGP-ers zijn nu ook bepaald niet de mensen die geweld propageren.

Ron Haleber
18-05-05, 07:43
Geplaatst door Simon
Hoezo no-go areas? Dit suggereert dat er juist in die buurten - waar veel allochtonen wonen - een probleem zou zijn om als homo op straat te lopen terwijl de mishandelingen - die nu in het nieuws zijn - zich allemaal hebben afgespeeld in de buurten waar de gay clubs zitten. Ik kan je redenering en de hele terminologie daarom niet volgen in dit verband. Zijn er overigens cijfers die aantonen dat die mishandelingen vaker plaats vinden door allochtonen dan door autochtonen? Ik bedoel veel allochtonen mogen dan een 'SGP-achtige' houding hebben tegenover homosexualiteit (waar ik mij niet in kan vinden) maar SGP-ers zijn nu ook bepaald niet de mensen die geweld propageren.

Neem maar contact op met de Asd stadsdelen Oost en Zeeburg - o.a. met voorzitter Tjeerd Herrema - zelf een homo. Die zullen je uit je rosse droom halen!



- de server van maroc begeeft het weer - dus so long!

Ron Haleber
18-05-05, 10:22
Geplaatst door Simon
Hoezo no-go areas? Dit suggereert dat er juist in die buurten - waar veel allochtonen wonen - een probleem zou zijn om als homo op straat te lopen ....

Simon, je neemt het te licht op. Ik ontving net een mail van onze vriendin 151 nobel prize:

Vanmiddag (18 mei) wordt Liefs uit de Linnaeusstraat uitgezonden, film van 10 minuten, 14:40, Ned 3. Morgen ook, zelfde net, 13:20 uur.

Regie & scenario zijn vrienden van me die in Oost wonen; niet ver van de Van Gogh-plek, bij die straat in Oost waar nichten hun huis uit zijn getreiterd door mocro's. 't Zijn gematigde jongens hoor, die vrienden van me. Maar van wat ik heb begrepen, laat de film zien wat dit alles voor (hun) kinderen betekent.
Misschien interesseerde dit je.

Nootje:
Waarom heeft iedereen het altijd over die miljoen moslims? Het zijn namelijk alleen die gefrustreerde teringlijers onder de paar honderdduizend mocro's die altijd lopen te steggelen en te etteren. 'n Miljoen moslims klinkt zo overmachtig (vandaar ook dat 't zo wordt neergezet natuurlijk - Maarten spant ze ook graag voor zijn anti-Israel-hetze-kar), maar de Surinaamse, Turkse en andere moslims doen we hier echt geen recht mee.
Enfin.

Nou Ron, dat bespottelijke beheer hier kent me sinds maanden meer strafpunten toe dan ik berichten post. Rekenen kunnen ze ook al niet.
Op je website kon ik je niet meer mailen, dan maar weer een nieuwe nick he? Dient ooit vast wel weer 's ergens toe: als ik Taou wil plagen of zo :-)

Simon
18-05-05, 10:28
Geplaatst door Ron Haleber
Simon, je neemt het te licht op. (...)

Nootje:
Waarom heeft iedereen het altijd over die miljoen moslims? Het zijn namelijk alleen die gefrustreerde teringlijers onder de paar honderdduizend mocro's die altijd lopen te steggelen en te etteren.

Nu ja dit zijn min of meer de woorden die ik gebruikte ... dat het om een paar ettertjes gaat. Dan ga je toch niet de route van de gay parade verleggen omdat er sprake zou zijn van "no-go areas"?

Overigens zal ik even naar die film kijken ...

Dutchguy
18-05-05, 12:54
Geplaatst door Simon
Nu ja dit zijn min of meer de woorden die ik gebruikte ... dat het om een paar ettertjes gaat. Dan ga je toch niet de route van de gay parade verleggen omdat er sprake zou zijn van "no-go areas"?

Overigens zal ik even naar die film kijken ...

De sfeer is juist aan het verharden, je moet juist voorkomen dat dat soort gebieden in de stad ontstaan. Naar mijn mening is het vreemd dat de gayparade slechts in het centrum van de stad werd gehouden, maar dat dat absoluut geen reden is om het nu niet anders te doen. Als je wilt dat homo's zich overal in Amsterdam veilig kunnen voelen zul je niet alleen kunnen leunen op de politiek maar ook de homo-organisaties zullen in actie moeten komen. Mijns inziens gebeurt dat nu ook. Wat is het alternatief? Onzichtbaar worden?