PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu al rem op komst jongeren Antillen



Simon
14-05-05, 10:22
Nu al rem op komst jongeren Antillen

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - Jonge Antillianen moeten vanaf vandaag al aan de strengere toelatingseisen voldoen die het kabinet wil stellen. Zo wordt voorkomen dat kansloze jongeren uit de Antillen nu nog snel naar Nederland komen, voordat de wet is gewijzigd.

Dat zei vice-premier Gerrit Zalm gisteren na het kabinetsberaad. Het kabinet wil dat Antillianen en Arubanen tot 24 jaar hier alleen komen als ze werk hebben of een opleiding volgen. Ook moeten ze een basisopleiding hebben gevolgd. Voorts kunnen ze worden teruggestuurd als ze zijn veroordeeld voor een gewelds- of drugsdelict. De ministers Alexander Pechtold (Koninkrijksrelaties) en Rita Verdonk (Integratie) hadden dat voorgesteld.

Zalm vindt niet dat Nederland kan wachten met de maatregel totdat de noodzakelijke wetten zijn ingevoerd, wat ten minste een jaar zal duren. Ze moeten ook gelden voor alle Antilliaanse jongeren die vanaf vandaag naar Nederland zijn gekomen. ''Het ijkpunt is gelegd,'' aldus Zalm. ''Vanaf vandaag vallen ze onder de regeling.''

Van Antilliaanse jongeren moet op Schiphol worden gecontroleerd of ze aan de eisen voldoen. Dat zou ook bij vertrek kunnen gebeuren. Ook bij controle op straat kan worden nagegaan of de Antillianen hier terecht verblijven, aldus Zalm. Voor zo'n controle moet dan wel aanleiding zijn. ''Jongeren zijn welkom voor een vakantie of familiebezoek, of voor werk of een opleiding. Maar niet om maanden rond te zwerven.''

De Antilliaanse regering is ontstemd over de maatregel. Zalm zegt dat het kabinet nog wel met de Antillen over de maatregel wil praten, maar de grote lijnen staan vast, maakte Zalm gisteren duidelijk.


© Het Parool, 14-05-2005

GTV
14-05-05, 10:25
Hm,

Men schijnt langzaam maar zeker wakker te worden in Den Haag.

:)

tr_imparator
14-05-05, 13:45
Geplaatst door GTV
Hm,

Men schijnt langzaam maar zeker wakker te worden in Den Haag.

:)

ja alleen de grondwet zit soms tegen..of niet?

Tomas
14-05-05, 13:51
Geplaatst door tr_imparator
ja alleen de grondwet zit soms tegen..of niet?

Dan begrijp ik niet hoe het andersom dan wel kan.

tr_imparator
14-05-05, 14:18
Geplaatst door Tomas
Dan begrijp ik niet hoe het andersom dan wel kan.


hoe bedoel je andersom?

mark61
14-05-05, 15:15
Geplaatst door tr_imparator
hoe bedoel je andersom?

Nederlanders hebben een visum nodig om zich op de Antillen te mogen vestigen. Op de Antillen werken intussen tienduizenden Zuid-Amerikanen en mensen van andere Caraïbische eilanden omdat de locals er geen zin in hebben. Die gaan liever van een uitkering rondhangen in godvergeten Den Helder. Je moet er maar trek in hebben.

tr_imparator
14-05-05, 15:31
Geplaatst door mark61
Nederlanders hebben een visum nodig om zich op de Antillen te mogen vestigen. Op de Antillen werken intussen tienduizenden Zuid-Amerikanen en mensen van andere Caraïbische eilanden omdat de locals er geen zin in hebben. Die gaan liever van een uitkering rondhangen in godvergeten Den Helder. Je moet er maar trek in hebben.


het lijkt me onzin om antillianen in een uitzonderingspositie te zetten. Ik begrijp ook niet waarom je je druk maakt over uitkeringen, als iemand er recht op heeft, heeft ie er recht op. punt. Antillianen moeten niet de dupe zijn van jou wantrouwen in het systeem.

AARDIG
14-05-05, 15:56
Eerst stelen als de raven en nu gewoon op de blaren zitten.

mark61
14-05-05, 16:15
Geplaatst door tr_imparator
het lijkt me onzin om antillianen in een uitzonderingspositie te zetten. Ik begrijp ook niet waarom je je druk maakt over uitkeringen, als iemand er recht op heeft, heeft ie er recht op. punt. Antillianen moeten niet de dupe zijn van jou wantrouwen in het systeem.

Heb je wel gelezen wat ik hierboven schreef? Blijkbaar niet. Ik maak me geen zorgen over uitkeringen, ik maak me zorgen over mensen die nergens zin in hebben en niets doen. Wat voor zin heeft je leven dan? En het enige is dat je de mensen om je heen ziekt.

Welke uitzonderingspositie? Ik ben ervoor dat voor Hollanders en Antillianen over en weer dezelfde visumbepalingen gelden. Ik wantrouw geen enkel systeem. Ik weet al jaren dat de NL uitkeringsmolen volledig onbetrouwbaar is. In Rotterdam proberen ze 80 miljoen frauduleus verkregen uitkeringsgeld terug te krijgen. Das alleen van de afgelopen paar jaar. magoed, das een ander onderwerp.

Geld is niet mijn zorg, levensgeluk wel.

tr_imparator
14-05-05, 16:33
deze uitzonderingssituatie: de ''kennis'' ophalen en de rest laten rotten? komt bekend voor.


Het kabinet wil dat Antillianen en Arubanen tot 24 jaar hier alleen komen als ze werk hebben of een opleiding volgen. Ook moeten ze een basisopleiding hebben gevolgd. Voorts kunnen ze worden teruggestuurd als ze zijn veroordeeld voor een gewelds- of drugsdelict. De ministers Alexander Pechtold (Koninkrijksrelaties) en Rita Verdonk (Integratie) hadden dat voorgesteld.

Je weet het niet, misschien vinden ze hun levensgeluk in Nederland. Je gaat uit van de gedachte dat alle antillianen lui zijn en niets zullen opleveren voor Nederland, daar gaat het jou om. Niet om de levensgeluk. Anders moet je je grenzen alleen open stellen voor Chinezen ofzo?,..als je werkende mensen wil..en dat kan niet op grond van onze grondwet. Helaas. Andersom, wat andersom? Antillen heeft een ander beleid? een betere?

barneveld
14-05-05, 16:37
Geplaatst door mark61
Heb je wel gelezen wat ik hierboven schreef? Blijkbaar niet. Ik maak me geen zorgen over uitkeringen, ik maak me zorgen over mensen die nergens zin in hebben en niets doen. Wat voor zin heeft je leven dan? En het enige is dat je de mensen om je heen ziekt.

Welke uitzonderingspositie? Ik ben ervoor dat voor Hollanders en Antillianen over en weer dezelfde visumbepalingen gelden. Ik wantrouw geen enkel systeem. Ik weet al jaren dat de NL uitkeringsmolen volledig onbetrouwbaar is. In Rotterdam proberen ze 80 miljoen frauduleus verkregen uitkeringsgeld terug te krijgen. Das alleen van de afgelopen paar jaar. magoed, das een ander onderwerp.

Geld is niet mijn zorg, levensgeluk wel.

levensgeluk vind je niet hier in nederland maar elders waar gebrek is aan doeko

mark61
14-05-05, 16:55
Geplaatst door tr_imparator
deze uitzonderingssituatie: de ''kennis'' ophalen en de rest laten rotten? komt bekend voor.

? Je denkt dat NL zit te wachten op brain drain uit de Antillen?


Je weet het niet, misschien vinden ze hun levensgeluk in Nederland.

Denk je? Verslaafd rondhangend op straathoeken? Ik heb nergens gezegd dat ik het over alle Antillianen heb, ik zou niet weten hoeveel probleemgevallen er zijn. Maar veel te veel, dat is wel duidelijk.


Je gaat uit van de gedachte dat alle antillianen lui zijn en niets zullen opleveren voor Nederland, daar gaat het jou om.

Heb je weer een verborgen agenda gevonden? Hoe kom je bij deze conclusies? Van mij hoeven ze niks op te leveren voor NL, alleen voor zichzelf. Ik vind het niet leuk dat je mij van allerlei beschuldigt zonder enige grond. Dus vertel, hoe kom je aan je wijsheid over wat ik vind?


Niet om de levensgeluk. Anders moet je je grenzen alleen open stellen voor Chinezen ofzo?,..als je werkende mensen wil..en dat kan niet op grond van onze grondwet. Helaas. Andersom, wat andersom? Antillen heeft een ander beleid? een betere?

Dr staat niks in de grondwet over welke buitenlanders je wel en niet moet of mag toelaten, waar heb je het over?

Ik heb je al eerder verteld dat Nederlanders een visum moeten hebben om zich op de Antillen te mogen vestigen. Een oturma izni, danwel çalisma izni.

Het beleid van Curaçao was tot voor kort om criminelen die uit de gevangenis kwamen een ticket naar Amsterdam te geven. Daar heeft Den Haag een stokje voor gestoken.

Wat weet jij eigenlijk van de Antillen? Weet je bijvoorbeeld dat in de 60- en 70er jaren Turkse werknemers in de olie-industrie op Aruba werkten? Toen had de locale bevolking daar ook al niet zoveel zin in, of was niet geschoold genoeg. Hoewel je ook kan zeggen dat die Turkse werknemers ongetwijfeld goedkoper waren.

mark61
14-05-05, 16:56
Geplaatst door barneveld
levensgeluk vind je niet hier in nederland maar elders waar gebrek is aan doeko

Ja, daar ben ik ook bang voor onderhand. Ach, het zal allemaal wel niet zoveel uitmaken. Tis overal wel wat.

barneveld
14-05-05, 17:04
Geplaatst door mark61
Ja, daar ben ik ook bang voor onderhand. Ach, het zal allemaal wel niet zoveel uitmaken. Tis overal wel wat.

zelfs niet op de trap of de ingang van winkelcentrum kan je geen levensgeluk vinden.

mark61
14-05-05, 17:06
Geplaatst door barneveld
zelfs niet op de trap of de ingang van winkelcentrum kan je geen levensgeluk vinden.

Nee, daar helemaal niet. Maar misschien ergens op de Veluwe.

barneveld
14-05-05, 17:10
Geplaatst door mark61
Nee, daar helemaal niet. Maar misschien ergens op de Veluwe.
ja, hier wel, als je echt wel leven dan moet je een bezoek brengen aan de veluwe.

tr_imparator
14-05-05, 17:13
Geplaatst door mark61
[B

Heb je weer een verborgen agenda gevonden? Hoe kom je bij deze conclusies? Van mij hoeven ze niks op te leveren voor NL, alleen voor zichzelf. Ik vind het niet leuk dat je mij van allerlei beschuldigt zonder enige grond. Dus vertel, hoe kom je aan je wijsheid over wat ik vind?

[/B]


weet je ik ben dat verborgen agenda meer dan zat. Elke keer wanneer ik een discussie wil voeren en ik zeg maar wat, kom je met verborgen agenda onzin. Dat je bazelt over uitkeringen en dat ze gaan rondhangen en niks gaan willen en dan komt zeuren over levensgeluk..vind ik een klein beetje dubieus.

barneveld
14-05-05, 17:24
Geplaatst door tr_imparator
weet je ik ben dat verborgen agenda meer dan zat. Elke keer wanneer ik een discussie wil voeren en ik zeg maar wat, kom je met verborgen agenda onzin. Dat je bazelt over uitkeringen en dat ze gaan rondhangen en niks gaan willen en dan komt zeuren over levensgeluk..vind ik een klein beetje dubieus.

je loopt achter we hebben het nu over de veluwe

mark61
14-05-05, 17:33
Geplaatst door tr_imparator
weet je ik ben dat verborgen agenda meer dan zat. Elke keer wanneer ik een discussie wil voeren en ik zeg maar wat, kom je met verborgen agenda onzin. Dat je bazelt over uitkeringen en dat ze gaan rondhangen en niks gaan willen en dan komt zeuren over levensgeluk..vind ik een klein beetje dubieus.

Jij beweert dat ik alle Antillianen lui vindt en dat ik vind dat ze wat op moeten leveren voor NL. Ik heb het niet over 'ze', het gaat hier over degenen die dat doen. Ik ben deze beschuldigingen ook meer dan zat.

Blijft mijn vraag, wat weet jij over de Antillen?

Antilliaanse en Arubaanse jongeren werken minder vaak

De arbeidsdeelname onder 15–24 jarigen was met 47 procent het hoogst onder autochtonen. Van de allochtonen daarentegen behoorde in 2002 van de westerse allochtone jongeren 42 procent tot de werkzame beroepsbevolking en van de niet-westerse jongeren 31 procent. In tegenstelling tot de andere leeftijdsgroepen bestonden er tussen niet-westers allochtone jongeren geen grote verschillen in arbeidsparticipatie. Van de Turken, Marokkanen en Surinamers
in de leeftijd van 15–24 jaar had ruim eenderde werk. Alleen de Antilliaanse en Arubaanse jongeren werkten minder vaak. Een kwart van hen had een betaalde baan van twaalf uur of meer per week.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/maatschappij/bevolking/b52/2003/2003-b-52-p073-art.pdf

De sociologische gegevens die voorhanden zijn over de ontwikkeling van de maatschappelijke positie van Surinamers in Nederland, laten er geen twijfel over bestaan dat een ruime meerderheid zijn weg in de Nederlandse samenleving heel goed heeft gevonden. Dat geldt ook voor Antillianen en Arubanen. Over die meerderheid gaat het hier niet. In de afgelopen twintig jaar is er echter tegelijkertijd een categorie Caraïbische immigranten ontstaan die in allerlei opzichten het risico loopt om verzeild te raken in criminaliteit. Hoe groot die categorie precies is, valt niet met zekerheid te zeggen maar de dertig à veertig procent langdurig werklozen zijn kandidaat voor de vorming van een bijzondere Caraïbische onderklasse op langere termijn. De sociale omstandigheden die tot de vorming van deze onderklasse leiden, zijn wel min of meer duidelijk: deze categorie heeft weinig onderwijs doorlopen; ze is slecht voorbereid op de eisen die op de Nederlandse arbeidsmarkt worden gesteld; deze groep is gearriveerd in de jaren zeventig en tachtig toen er geen werkgelegenheid voor nieuwkomers bijkwam; gekleurde immigranten lopen op verschillende fronten aan tegen rassendiscriminatie.

http://www.burojansen.nl/traa/b8_2_15.htm

mark61
14-05-05, 17:35
Geplaatst door barneveld
je loopt achter we hebben het nu over de veluwe

:hihi:

tr_imparator
14-05-05, 17:50
Geplaatst door mark61
Jij beweert dat ik alle Antillianen lui vindt en dat ik vind dat ze wat op moeten leveren voor NL. Ik heb het niet over 'ze', het gaat hier over degenen die dat doen. Ik ben deze beschuldigingen ook meer dan zat.

Blijft mijn vraag, wat weet jij over de Antillen?

Antilliaanse en Arubaanse jongeren werken minder vaak

De arbeidsdeelname onder 15–24 jarigen was met 47 procent het hoogst onder autochtonen. Van de allochtonen daarentegen behoorde in 2002 van de westerse allochtone jongeren 42 procent tot de werkzame beroepsbevolking en van de niet-westerse jongeren 31 procent. In tegenstelling tot de andere leeftijdsgroepen bestonden er tussen niet-westers allochtone jongeren geen grote verschillen in arbeidsparticipatie. Van de Turken, Marokkanen en Surinamers
in de leeftijd van 15–24 jaar had ruim eenderde werk. Alleen de Antilliaanse en Arubaanse jongeren werkten minder vaak. Een kwart van hen had een betaalde baan van twaalf uur of meer per week.

http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/maatschappij/bevolking/b52/2003/2003-b-52-p073-art.pdf

De sociologische gegevens die voorhanden zijn over de ontwikkeling van de maatschappelijke positie van Surinamers in Nederland, laten er geen twijfel over bestaan dat een ruime meerderheid zijn weg in de Nederlandse samenleving heel goed heeft gevonden. Dat geldt ook voor Antillianen en Arubanen. Over die meerderheid gaat het hier niet. In de afgelopen twintig jaar is er echter tegelijkertijd een categorie Caraïbische immigranten ontstaan die in allerlei opzichten het risico loopt om verzeild te raken in criminaliteit. Hoe groot die categorie precies is, valt niet met zekerheid te zeggen maar de dertig à veertig procent langdurig werklozen zijn kandidaat voor de vorming van een bijzondere Caraïbische onderklasse op langere termijn. De sociale omstandigheden die tot de vorming van deze onderklasse leiden, zijn wel min of meer duidelijk: deze categorie heeft weinig onderwijs doorlopen; ze is slecht voorbereid op de eisen die op de Nederlandse arbeidsmarkt worden gesteld; deze groep is gearriveerd in de jaren zeventig en tachtig toen er geen werkgelegenheid voor nieuwkomers bijkwam; gekleurde immigranten lopen op verschillende fronten aan tegen rassendiscriminatie.

http://www.burojansen.nl/traa/b8_2_15.htm


conclusie: een strengere toelatingsbeleid? Waar is deze conclusie op gebaseerd?

Ik weet vrijwel niks over de antillen, dat hoeft ook niet. Stel je op grond van dit vast, dat er een strengere toelatingsbeleid moet zijn voor de Antillianen? Omdat je bang bent dat ze in de criminaliteit verzeild gaan raken? Is het daarom beter om ze 'thuis' te houden?

barneveld
14-05-05, 17:57
ieder grpering heeft eigen problemen

mark61
14-05-05, 20:40
Geplaatst door tr_imparator
conclusie: een strengere toelatingsbeleid? Waar is deze conclusie op gebaseerd?

Ik weet vrijwel niks over de antillen, dat hoeft ook niet. Stel je op grond van dit vast, dat er een strengere toelatingsbeleid moet zijn voor de Antillianen? Omdat je bang bent dat ze in de criminaliteit verzeild gaan raken? Is het daarom beter om ze 'thuis' te houden?

Ik denk dat er nu eens een definitieve oplossing voor de Antillen moet worden bedacht, want het huidige beleid is prut. Het blijkt dat kansarme Antillianen er in NL niet op vooruit gaan. Dan zijn ze al veel te oud om nog wat te doen. Dus ipv welzijnswerk en justitie hier, kan je beter geld in de Antillen steken.

Max Stirner
14-05-05, 20:44
Geplaatst door tr_imparator
conclusie: een strengere toelatingsbeleid? Waar is deze conclusie op gebaseerd?

Ik weet vrijwel niks over de antillen, dat hoeft ook niet. Stel je op grond van dit vast, dat er een strengere toelatingsbeleid moet zijn voor de Antillianen? Omdat je bang bent dat ze in de criminaliteit verzeild gaan raken? Is het daarom beter om ze 'thuis' te houden?



Ja.

Ze zijn hier van harte welkom als ze willen studeren of werken, maar niet om alleen een uitkering te trekken en andere mensen het leven zuur te maken.

Rabi'ah.
14-05-05, 20:53
Geplaatst door Max Stirner
Ja.

Ze zijn hier van harte welkom als ze willen studeren of werken, maar niet om alleen een uitkering te trekken en andere mensen het leven zuur te maken.

Nou ze zijn Nederlands staatsburger, dus vrij om te reizen binnen NL.

Als je ze niet wil dan moeten de Antillen onafhankelijk worden, of er moet een oplossing komen voor de problemen daar.

mark61
14-05-05, 21:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou ze zijn Nederlands staatsburger, dus vrij om te reizen binnen NL.

Dat geldt niet voor jou en mij.


Als je ze niet wil dan moeten de Antillen onafhankelijk worden, of er moet een oplossing komen voor de problemen daar.

Yep. Maar iedereen draait om de hete brij heen.

Rabi'ah.
14-05-05, 21:16
Geplaatst door mark61
Dat geldt niet voor jou en mij.



Maar voor hen dus wel. En als je dat wil verhinderen, ga je tegen de wet in en maak je je schuldig aan discriminatie.

En oja, voordat bepaalde prikkers bij ervan willen becshulkdigen dat ik advocaat van de duivel speel: Ik houd ook niet van Antillianen. :moe:


Maar ik hou nog minder van discriminatie en schijnoplossingen.

Tomas
14-05-05, 22:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar voor hen dus wel. En als je dat wil verhinderen, ga je tegen de wet in en maak je je schuldig aan discriminatie.

En oja, voordat bepaalde prikkers bij ervan willen becshulkdigen dat ik advocaat van de duivel speel: Ik houd ook niet van Antillianen. :moe:


Maar ik hou nog minder van discriminatie en schijnoplossingen.

Dat antillianen wel naar nederland mogen zonder visum en wij niet naar de antillen is discriminatie. Als je dat gelijk aan elkaar maakt verwijder je juist het discriminerende verschil.

Ik wil wel even kwijt dat die "ook" niet voor mij geldt. Ik heb geen dislike tov antollianen. Ik maak me wel net als mark61 enigszins druk om de uitzichtloosheid van veel jongere antillianen. Hier of daar, dat maakt eigenlijk niet uit. Dat is slechts het tennisspelletje met de vervelende antilliaanse jeugd als tennisbal.

~Panthera~
14-05-05, 22:59
Geplaatst door mark61
Dat geldt niet voor jou en mij.



Heeft de Nederlandse regering daar ooit een punt van gemaakt ? :stout:

barfly
14-05-05, 23:06
De antillen moeten een Nederlandse provincie worden met egale rechten en plichten.

Tomas
14-05-05, 23:08
Geplaatst door barfly
De antillen moeten een Nederlandse provincie worden met egale rechten en plichten.

En vrij toegankelijk.

barfly
14-05-05, 23:11
Geplaatst door Tomas
En vrij toegankelijk.

Uiteraard.

Tomas
14-05-05, 23:13
Geplaatst door barfly
Uiteraard.

Ik zie me daar al helemaal met me vrienden rondhangen. Beetje blowen, beetje dollen met de locals. Relaxed men.

barfly
14-05-05, 23:18
Geplaatst door Tomas
Ik zie me daar al helemaal met me vrienden rondhangen. Beetje blowen, beetje dollen met de locals. Relaxed men.

Ik ben van plan om er te gaan wonen dan, en een koffiesjop te beginnen.

tr_imparator
14-05-05, 23:50
Geplaatst door barfly
Ik ben van plan om er te gaan wonen dan, en een koffiesjop te beginnen.

ja en kan ik daar een doner-zaak openen; zijn we compleet :D ..ik heb wel een vreemdelingendocument, zou dat ook mogen?

mark61
15-05-05, 01:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar voor hen dus wel. En als je dat wil verhinderen, ga je tegen de wet in en maak je je schuldig aan discriminatie.

Met wetten heeft dat niks te maken. Zij hebben ooit een visumplicht ingesteld, dat kunnen wij net zo goed. Wat heeft dat met discriminatie te maken? En als zij het doen?

Al Sawt
15-05-05, 01:36
N.V. Werk -onderdeel van Maatwerk- had paar jaar geleden een project opgestart. Werkloze Antilliaanse jongeren zouden voor bepaalde tijd werk krijgen in Antillen. Maar het project was door de geringe animo, mislukt!

Mark
15-05-05, 06:22
Ik begrijp niet waarom Nederland die eilanden maar als een soort halve kolonie blijft aanhouden. We hadden bij het afschaffen van de kolonies al lang geleden al deze landen complete onafhankelijkheid moeten geven.

Het gaat hier om eilanden aan de andere kant van de wereld, de enige band is een ver verleden waarin wij hun land hebben bezet.

Tijd om uit elkaar te gaan en de relaties terug te zetten naar de vriendschappelijke relaties die we met zoveel andere landen hebben. Niets meer en niets minder.

De Nederlanders die daar zo nodig moeten gaan wonen moeten maar gewoon een visum aanvragen of ergens warm binnen de EU gaan wonen.

Wat de koningin doet moet ze zelf weten maar verder totaal apart zou ik zeggen.

Ron Haleber
15-05-05, 08:20
Geplaatst door Mark
Ik begrijp niet waarom Nederland die eilanden maar als een soort halve kolonie blijft aanhouden. We hadden bij het afschaffen van de kolonies al lang geleden al deze landen complete onafhankelijkheid moeten geven.

Het gaat hier om eilanden aan de andere kant van de wereld, de enige band is een ver verleden waarin wij hun land hebben bezet.

Tijd om uit elkaar te gaan en de relaties terug te zetten naar de vriendschappelijke relaties die we met zoveel andere landen hebben. Niets meer en niets minder.

De Nederlanders die daar zo nodig moeten gaan wonen moeten maar gewoon een visum aanvragen of ergens warm binnen de EU gaan wonen.

Wat de koningin doet moet ze zelf weten maar verder totaal apart zou ik zeggen.

Mark, het hele probleem is, hoe ze die onafhankelijkheid tegen hun zin door de strot te duwen? Weet jij daar een oplossing voor?

Kofi Anan zit er echt niet op te wachten dat wij hem die eilanden op een bonbon-schaaltje aanbieden... Daar is te veel internationaal protest tegen.


Ik ben het met je eens - liever vandaag dan morgen - maar we hebben gewoon veel te lang gewacht en nu zitten we met de gebakken peren.

Goede raad is duur?

Mark
15-05-05, 08:31
Geplaatst door Ron Haleber
Mark, het hele probleem is, hoe ze die onafhankelijkheid tegen hun zin door de strot te duwen? Weet jij daar een oplossing voor?

Kofi Anan zit er echt niet op te wachten dat wij hem die eilanden op een bonbon-schaaltje aanbieden... Daar is te veel internationaal protest tegen.


Ik ben het met je eens - liever vandaag dan morgen - maar we hebben gewoon veel te lang gewacht en nu zitten we met de gebakken peren.

Goede raad is duur?

Onafhankelijkheid door de strot? Ze moeten het gewoon als een bevrijding van de kolonisator zien.

Er zijn plenty eilandjes daar die prima overleven op tourisme en bankgeheim, als ze daar nu een voorbeeld aan nemen komt alles goed.

We hebben te lang gewacht en wachten nu nog steeds te lang, het is gewoon tijd om de beslissing te nemen en als het moet een pak geld neer te leggen met als voorwaarde dat er nooit meer geld geclaimd mag worden en per direct geen andere behandeling met visas en vestiging in nederland.

Het van der valk hotel mogen ze als cadeautje hebben :boogjes:

Ron Haleber
15-05-05, 09:10
Geplaatst door Mark
Onafhankelijkheid door de strot? Ze moeten het gewoon als een bevrijding van de kolonisator zien.



Daar ligt juist het probleem: ze hebben een goede pr-manager als jou nodig om ze dat duidelijk te maken! :engel:

Bot komt toch regelmatig bij je langs in Doha - maak hem dat maar duidelijk en biedt je maar aan voor die post! :duim:

tr_imparator
15-05-05, 11:35
Geplaatst door Ron Haleber
Daar ligt juist het probleem: ze hebben een goede pr-manager als jou nodig om ze dat duidelijk te maken! :engel:

Bot komt toch regelmatig bij je langs in Doha - maak hem dat maar duidelijk en biedt je maar aan voor die post! :duim:

:D

Julien
15-05-05, 23:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik houd ook niet van Antillianen. :moe:

hoezo???

Julien
15-05-05, 23:09
Geplaatst door Mark
Onafhankelijkheid door de strot? Ze moeten het gewoon als een bevrijding van de kolonisator zien.

Er zijn plenty eilandjes daar die prima overleven op tourisme en bankgeheim, als ze daar nu een voorbeeld aan nemen komt alles goed.

We hebben te lang gewacht en wachten nu nog steeds te lang, het is gewoon tijd om de beslissing te nemen en als het moet een pak geld neer te leggen met als voorwaarde dat er nooit meer geld geclaimd mag worden en per direct geen andere behandeling met visas en vestiging in nederland.

Het van der valk hotel mogen ze als cadeautje hebben :boogjes:

Frankrijk beschouwt haar kolonies in de Caraïben (Guadeloupe, Martinique, Saint Martin, Guyane etc.) wel gewoon als provincie van Frankrijk. Een Martinicaan heeft precies dezelfde rechten en plichten als een bewoner van de Elzas.

En het werkt uitstekend.
Geen Martinicaan die streeft naar meer autonomie.
Het kan dus wel.

taouanza
15-05-05, 23:21
Geplaatst door Julien
Frankrijk beschouwt haar kolonies in de Caraïben (Guadeloupe, Martinique, Saint Martin, Guyane etc.) wel gewoon als provincie van Frankrijk. Een Martinicaan heeft precies dezelfde rechten en plichten als een bewoner van de Elzas.

En het werkt uitstekend.
Geen Martinicaan die streeft naar meer autonomie.
Het kan dus wel.

Ja lekker ding hoeveel atoomproeven worden er in Frankrijk gehouden?:hihi:

Julien
15-05-05, 23:27
Geplaatst door taouanza
Ja lekker ding hoeveel atoomproeven worden er in Frankrijk gehouden?:hihi:

:hihi: nou in ieder geval elke keer wanneer die dikke Le Pen een wind laat ;)

taouanza
15-05-05, 23:29
Geplaatst door Julien
:hihi: nou in ieder geval elke keer wanneer die dikke Le Pen een wind laat ;)

Watskeburt?

Julien
15-05-05, 23:31
Geplaatst door taouanza
Watskeburt?

snap je mijn grap niet? :kwaad: :schok:

Rabi'ah.
16-05-05, 12:28
Geplaatst door Julien
hoezo???

Vanwege de ruime ervaring met asociale, onbeschofte, zuipende, scheldende en wiet-rokende Antillianen die ik heb.

Veel die ik ken zijn als het vrouwen zijn viswijven en als het mannen zijn oversekste lastpakken.

Het gaat me niet om de afkomst of de cultuur van Antillainen, die overigens veel overeenkomsten vertoont met de mijne, maar om het misselijke gedrag van velen.

Vandaar dus dat ik niet zo dol ben op Antillianen in het algemeen.

Wide-O
16-05-05, 12:40
Even los van onafhankelijheid en dergelijke: is het niet een beetje vreemd om een wet al van kracht te laten worden vooraleer die, erm, van kracht is geworden ? :strik:

~Panthera~
16-05-05, 13:28
Geplaatst door Wide-O
Even los van onafhankelijheid en dergelijke: is het niet een beetje vreemd om een wet al van kracht te laten worden vooraleer die, erm, van kracht is geworden ? :strik:



Welnee joh, hier wordt tegenwoordig iets er al doorheen gejast, voordat het door de Eerste Kamer is. :moe:

Nieuwe democratische aanpak, denk ik. :moe:

Wide-O
16-05-05, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
Welnee joh, hier wordt tegenwoordig iets er al doorheen gejast, voordat het door de Eerste Kamer is. :moe:

Nieuwe democratische aanpak, denk ik. :moe:

Tsja, ik zal nog wat moeten wennen aan die nieuwerwetsige visie op democratie en de rechtsstaat :loens:

~Panthera~
16-05-05, 13:33
Geplaatst door Wide-O
Tsja, ik zal nog wat moeten wennen aan die nieuwerwetsige visie op democratie en de rechtsstaat :loens:


Ach, je bent de enige niet.
Alhoewel er blijkbaar genoeg zijn, die het normaal vinden. :moe:

tr_imparator
16-05-05, 13:34
Geplaatst door Wide-O
Tsja, ik zal nog wat moeten wennen aan die nieuwerwetsige visie op democratie en de rechtsstaat :loens:


was jij geen belg?

Wide-O
16-05-05, 13:35
Geplaatst door tr_imparator
was jij geen belg?

Erm... ik woon in België, en heb ook de Belgiese nationaliteit ja. Wrom ?

tr_imparator
16-05-05, 13:38
Geplaatst door Wide-O
Erm... ik woon in België, en heb ook de Belgiese nationaliteit ja. Wrom ?


Ja, want in belgie is het toch anders, en tenslotte woon je toch niet in Nederland. :cheefbek:

Wide-O
16-05-05, 13:45
Geplaatst door tr_imparator
Ja, want in belgie is het toch anders, en tenslotte woon je toch niet in Nederland. :cheefbek:

In België is de situatie anders ja, - maar niet zo heel erg anders - en ik woon niet in Nederland. Dat zie jij heel goed.

Al mijn grootouders liggen er wel begraven, mijn vader, moeder, 4 zusters en 1 broer zijn er geboren, ik heb de nationaliteit gehad tot m'n 2 jaar, ik heb er zelf jaren gewerkt, mijn vrouw heeft er jaren gewerkt, ik moet er nog steeds vaak naar toe voor m'n werk, en ik ben hier op school gepest voor mijn Nederlandse accent.

En nou ? Verandert dat iets aan het voorgaande ? :wtf:

Tomas
16-05-05, 13:47
Geplaatst door Wide-O
In België is de situatie anders ja, - maar niet zo heel erg anders - en ik woon niet in Nederland. Dat zie jij heel goed.

Al mijn grootouders liggen er wel begraven, mijn vader, moeder, 4 zusters en 1 broer zijn er geboren, ik heb de nationaliteit gehad tot m'n 2 jaar, ik heb er zelf jaren gewerkt, mijn vrouw heeft er jaren gewerkt, ik moet er nog steeds vaak naar toe voor m'n werk, en ik ben hier op school gepest voor mijn Nederlandse accent.

En nou ? Verandert dat iets aan het voorgaande ? :wtf:

Da wee'k nie, maar da gepest verklaart wel veul.

Wide-O
16-05-05, 13:53
Geplaatst door Tomas
Da wee'k nie, maar da gepest verklaart wel veul.

*Trauma's* man, sjonge sjonge :boogjes:

tr_imparator
16-05-05, 13:53
Geplaatst door Wide-O
In België is de situatie anders ja, - maar niet zo heel erg anders - en ik woon niet in Nederland. Dat zie jij heel goed.

Al mijn grootouders liggen er wel begraven, mijn vader, moeder, 4 zusters en 1 broer zijn er geboren, ik heb de nationaliteit gehad tot m'n 2 jaar, ik heb er zelf jaren gewerkt, mijn vrouw heeft er jaren gewerkt, ik moet er nog steeds vaak naar toe voor m'n werk, en ik ben hier op school gepest voor mijn Nederlandse accent.

En nou ? Verandert dat iets aan het voorgaande ? :wtf:


Jij bent gewoon net zo hollands als mij( correctie: nieuwe spelling) als ik. :D

Wide-O
16-05-05, 13:54
En je had me kunnen pakken op "Nederlandse accent" want da's dan weer een belgicisme. Slaperd ! :ego:

Wide-O
16-05-05, 13:56
Geplaatst door tr_imparator
Jij bent gewoon net zo hollands als mij( correctie: nieuwe spelling) als ik. :D

En jij bent evenveel Turk als ik Belg :rood:

Wide-O
16-05-05, 13:57
Geplaatst door tr_imparator
Jij bent gewoon net zo hollands als mij( correctie: nieuwe spelling) als ik. :D

O ja, Belgen zeggen dat ook "als mij". Nederlanders hadden het toch altijd over het (spraakkundig juiste) "als ik" toch ?

tr_imparator
16-05-05, 13:59
Geplaatst door Wide-O
En jij bent evenveel Turk als ik Belg :rood:

ja we zijn complex. vooral wij :D

taouanza
16-05-05, 16:14
Geplaatst door Julien
snap je mijn grap niet? :kwaad: :schok:

Nee ik kon de grap niet waarderen en het was te laat om nog ruzie te maken.

mark61
16-05-05, 20:57
Geplaatst door Wide-O
Even los van onafhankelijheid en dergelijke: is het niet een beetje vreemd om een wet al van kracht te laten worden vooraleer die, erm, van kracht is geworden ? :strik:

Dat vond ik ook een prachtige. Alvast met terugwerkende kracht een toekomstige wet instellen. Das nog s democratische checks and balances, 2e kamer > 1e kamer > 2e kamer 2e lezing > koningin > minister > wet. Zoiets was het geloof ik toen ik nog op school zat.

Julien
16-05-05, 21:55
Geplaatst door taouanza
Nee ik kon de grap niet waarderen en het was te laat om nog ruzie te maken.

hm wij maken toch nooit ruzie, of wel dan?? :zozo:

taouanza
16-05-05, 23:55
Geplaatst door Julien
hm wij maken toch nooit ruzie, of wel dan?? :zozo:

Een beetje wel en een beetje niet jeweetoch? :D

wytze
17-05-05, 13:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Vanwege de ruime ervaring met asociale, onbeschofte, zuipende, scheldende en wiet-rokende Antillianen die ik heb.

Veel die ik ken zijn als het vrouwen zijn viswijven en als het mannen zijn oversekste lastpakken.

Het gaat me niet om de afkomst of de cultuur van Antillainen, die overigens veel overeenkomsten vertoont met de mijne, maar om het misselijke gedrag van velen.

Vandaar dus dat ik niet zo dol ben op Antillianen in het algemeen.



ik vind je wel wat elitair overkomen hier.
Deze antillianen passen precies in de hollandse volkscultuur

duende
17-05-05, 14:20
Geplaatst door wytze
ik vind je wel wat elitair overkomen hier.
Deze antillianen passen precies in de hollandse volkscultuur
En ze heeft het volgende onderschrift:

Lobi nanga lespeki de a moro bun broiki gi libisma.
Liefde en respect zijn de beste brug voor de mensheid.

:lol:

wytze
17-05-05, 14:44
Geplaatst door duende
En ze heeft het volgende onderschrift:

Lobi nanga lespeki de a moro bun broiki gi libisma.
Liefde en respect zijn de beste brug voor de mensheid.

:lol:



daar is toch niks mis mee? en die oversekste mannen en die viswijven mogen best wat meer respect en liefde leren.

duende
17-05-05, 14:58
Geplaatst door wytze
daar is toch niks mis mee? en die oversekste mannen en die viswijven mogen best wat meer respect en liefde leren.
Dat is waar..heb dit jaar geloof ik mijn dag niet.

wytze
17-05-05, 15:01
Geplaatst door duende
Dat is waar..heb dit jaar geloof ik mijn dag niet.


tis in ieder geval niet je jaar vandaag :cola: