PDA

Bekijk Volledige Versie : Koran-protest slaat over naar Kabul



MO_NL
14-05-05, 20:09
MOSLIMWERELD IS ONTZET OVER DOORGESPOELDE KORAN

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

In Afghanistan zijn al vier dagen anti-Amerikaanse protesten aan de gang. Daarbij zijn al zeker negen doden gevallen en verschillende mensen gewond geraakt. Aanleiding van de onlusten is het bericht dat enkele Amerikaanse militairen heiligschennis hebben gepleegd. Ze hebben daarmee de moslimwereld tegen zich in het harnas gejaagd.

De moslims zijn woedend, omdat Amerikanen in de gevangenis van Guantanamo op Cuba oneerbiedig zijn omgegaan met een koran, het heilige boek van de moslims.

Het verhaal stond in het Amerikaanse magazine Newsweek. Amerikaanse ondervragers zouden het heilige boek op het toilet hebben gelegd en zelfs hebben doorgespoeld om moslims op stang te jagen.

Het verhaal doet nu snel de ronde in de islamitische wereld. De moslims reageren ontzet. In Afghanistan vielen al doden en het protest is intussen ook al uitgebreid naar andere landen waar moslims wonen: Pakistan, Saudi-Arabië en de Palestijnse Gazastrook.

Daar werden vandaag betogingen georganiseerd. De betogers eisten dat de schuldigen worden gestraft, maar vielen ook gebouwen van buitenlandse hulporganisaties aan.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice heeft al aangekondigd dat er een onderzoek zal komen. Ze noemt het "gebrek aan respect weerzinwekkend".

bron: VRT

KORANPROTEST SLAAT OVER NAAR KABUL

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:35

Actievoerders protesteren tegen de beweerde ontheiliging van de koran in de Amerikaanse gevangenis in Guantanamo Bay.

bron: Reuters

barneveld
14-05-05, 20:13
Geplaatst door MO_NL
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:35

Actievoerders protesteren tegen de beweerde ontheiliging van de koran in de Amerikaanse gevangenis in Guantanamo Bay.

het is wel een heel kort stuk.

Simon
14-05-05, 20:47
Toch merkwaardig dat die mensen zich drukker maken over een Koran die in de plee belandt dan als iemand met zijn kop in de plee geduwd wordt.

contradictio
14-05-05, 20:59
Trots is bij mijn weten niet van de goede eigenschappen, geduld wel. Moge Allah swt de onrechtdoeners straffen. Yaa ALLAAH help ons de beproevingen van dit leven te doorstaan zonder haatdragend te worden noch onrechtvaardig


Narrated 'Abdullah bin Mas'ud:

Once the Prophet was offering prayers at the Ka'ba. Abu Jahl was sitting with some of his companions. One of them said to the others, "Who amongst you will bring the abdominal contents (intestines, etc.) of a camel of Bani so and so and put it on the back of Muhammad, when he prostrates?" The most unfortunate of them got up and brought it. He waited till the Prophet prostrated and then placed it on his back between his shoulders. I was watching but could not do any thing. I wish I had some people with me to hold out against them. They started laughing and falling on one another. Allah's Apostle was in prostration and he did not lift his head up till Fatima (Prophet's daughter) came and threw that (camel's abdominal contents) away from his back. He raised his head and said thrice, "O Allah! Punish Quraish." So it was hard for Abu Jahl and his companions when the Prophet invoked Allah against them as they had a conviction that the prayers and invocations were accepted in this city (Mecca). The Prophet said, "O Allah! Punish Abu Jahl, 'Utba bin Rabi'a, Shaiba bin Rabi'a, Al-Walid bin 'Utba, Umaiya bin Khalaf, and 'Uqba bin Al Mu'it (and he mentioned the seventh whose name I cannot recall). By Allah in Whose Hands my life is, I saw the dead bodies of those persons who were counted by Allah's Apostle in the Qalib (one of the wells) of Badr

AARDIG
14-05-05, 21:24
Geplaatst door Simon
Toch merkwaardig dat die mensen zich drukker maken over een Koran die in de plee belandt dan als iemand met zijn kop in de plee geduwd wordt.

Los van de reacties, wat vind je van de daad zelf. Het verscheuren en vernederen van de heilige Koran. In de hele context van het verhaal gezien.

AARDIG
14-05-05, 22:00
Vreemd dat ik geen antwoord krijg Simon, ik ben heel erg benieuwd.

mark61
14-05-05, 22:12
Geplaatst door Simon
Toch merkwaardig dat die mensen zich drukker maken over een Koran die in de plee belandt dan als iemand met zijn kop in de plee geduwd wordt.

Dat merkte ik ook al op en ik kreeg geen antwoorden, maar tegenvragen en mystificaties.

taouanza
14-05-05, 22:17
Geplaatst door mark61
Dat merkte ik ook al op en ik kreeg geen antwoorden, maar tegenvragen en mystificaties.

Als je een koran door de plee spoelt kan je niet meer zeggen dat je alleen tegen de uitwassen van de islam strijdt.

AARDIG
14-05-05, 22:20
Geplaatst door mark61
Dat merkte ik ook al op en ik kreeg geen antwoorden, maar tegenvragen en mystificaties.

De vraag die ik aan Simon stel, stel ik ook aan jou. Wat vind je van de daad zonder de reacties daarop?

taouanza
14-05-05, 22:23
Geplaatst door iQra
Er is al heel lang druk gemaakt om de misdaden in guatanomo bay en abu graib en daarvoor in palestina. Dat sommigen die drukte niet hebben gezien of niet hadden willen zien kunnen of willen gewoon niet begrijpen dat dit de druppel is geworden. Dat wil niet zeggen dat men meer geeft om de koran die in de toilet wordt gegooid dan een mens die met de kop in het toilet wordt geduwt, beiden daden zijn walgelijk en mensen die het bagatilseren zijn mijn inziens van het zelfde niveau.

Juistem!

Rabi'ah.
14-05-05, 22:31
Geplaatst door Simon
Toch merkwaardig dat die mensen zich drukker maken over een Koran die in de plee belandt dan als iemand met zijn kop in de plee geduwd wordt.

Da's je reinste flauwekul. De islamitische wereld protesteert al sinds jaar en dag tegen de Amerikaanse en zionistische misdaden, dit is eerder de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen.

Wortel
14-05-05, 22:37
Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. Kom aan mij maar niet mijn God (swt) en zijn boodschap. Sommigen kunnen maar niet begrijpen waarom bepaalde beleving hen zo dierbaar is. Behalve als het om de eigen beleving gaat.

Dat mechanisme werkt natuurlijk ook omgekeerd. Begrijp me goed: zo omgaan met de Heilige Geschriften van een bepaalde godsdienst getuigt niet echt van goede smaak, invoelingsvermogen en respect, en dan zeg ik het nog mild. Daarbij is deze daad inderdaad weer een climax in een beleving van vernedering die al veel langere tijd bezig is.
Tegelijkertijd moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen dertig jaar ook al heel wat over me heen heb gekregen als het gaat over het sanitaire en zelfs defaeceerbare "gebruik" van de Bijbel. Hoe kwetsend dat ook is, daarover heb ik nog nooit een volksopstand meegemaakt.

Mijn punt is eigenlijk dit: in hoeverre lopen, in de beleving van sommigen, Gods eer en de eigen eer zodanig parallel dat ze op momenten van vurige hartstocht niet meer van elkaar te onderscheiden zijn?

barfly
14-05-05, 22:37
Is het trouwens al 100% zeker dat er een koran in de pot is gedonderd? Zijn daar bewijzen van en heeft de prsoon in kwestie al toegegeven dat ie dat heeft gedaan? En als die persoon dat heeft gedaan, is dat dan een daad die is opgedragen door hogerhand of heeft ie dat zelf bedacht? Lijkt me wel belangrijk om te weten...

AARDIG
14-05-05, 22:40
Helaas geeft Mark61 geen antwoord op mijn vraag. Waarom weet ik niet.

barfly
14-05-05, 22:46
Geplaatst door iQra
Er zijn meerdere getuigen en dat is genoeg.

Aannames waar niemand iets mee kan. Zo worden in Nederland hordes mensen over één kam geschoren terwijl dat compleet onterecht is.

Zwarte Kat
14-05-05, 22:50
Geplaatst door AARDIG
De vraag die ik aan Simon stel, stel ik ook aan jou. Wat vind je van de daad zonder de reacties daarop?

Het is respectloos en asociaal maar dat is meestal het geval bij ondervragingen in gevangenissen.
Lijkt me geen reden om 12000 kilometer verderop de vlam in de pan te laten slaan. Zeker niet in een land waar men systematisch de islam misbruikt heeft om mensen te onderdrukken.

Ik vind het bv. ernstiger dat moslims andere moslims aanraden om de nieuwe Nederlandse vertaling van de Heilige Koran te verbranden omdat het zogenaamd een slechte vertaling zou zijn.
Als kafir verbaas ik me hier veel meer over dan om een koran die, bij wijze van treiterij, door de plee gespoeld is.

Wortel
14-05-05, 22:51
Als we naar de hand van God kijken dan zien we hetzelfde. In hoeverre? Dat is afhankelijk van het individu.

En in dit geval dus afhankelijk van het individu dat zich al jaren vernederd weet door de arrogantie van de macht. Een macht die zich bemoeit met de identiteit van diezelfde individuen. Dan slaat dus de vlam in de pan. Het scharniert hier dus uiteindelijk toch om de diepste wortels van de identiteit en over het schofferen daarvan.

taouanza
14-05-05, 22:53
Geplaatst door Zwarte Kat
Als kafir verbaas ik me hier veel meer over dan om een koran die, bij wijze van treiterij, door de plee gespoeld is.

En het gaat natuurlijk om wat de kafiers denken en niet moslims.
Wordt je niet moe van jezelf?

Zwarte Kat
14-05-05, 22:56
Geplaatst door taouanza
En het gaat natuurlijk om wat de kafiers denken en niet moslims.
Wordt je niet moe van jezelf?

Weer een knap staaltje van je om het verkeerd op te vatten wat de ander bedoeld.......

AARDIG
15-05-05, 00:01
Geplaatst door Zwarte Kat
Het is respectloos en asociaal maar dat is meestal het geval bij ondervragingen in gevangenissen.
Lijkt me geen reden om 12000 kilometer verderop de vlam in de pan te laten slaan. Zeker niet in een land waar men systematisch de islam misbruikt heeft om mensen te onderdrukken.

Ik vind het bv. ernstiger dat moslims andere moslims aanraden om de nieuwe Nederlandse vertaling van de Heilige Koran te verbranden omdat het zogenaamd een slechte vertaling zou zijn.
Als kafir verbaas ik me hier veel meer over dan om een koran die, bij wijze van treiterij, door de plee gespoeld is.


Wat vond je van die Marokkaan die een krans tijdens een herdenking -die voor Nederland heel veel betekend - wegtrapte?

Tomas
15-05-05, 00:04
Geplaatst door AARDIG
Wat vond je van die Marokkaan die een krans tijdens een herdenking -die voor Nederland heel veel betekend - wegtrapte?

Hij zegt dat ie het respectloos en asociaal vind. Wat wil je nog meer horen?

Of wil je nou zeggen dat we minstens 9 doden in de rellen na dat voetballen met de kranzen hadden moeten maken?

~Panthera~
15-05-05, 00:04
Geplaatst door AARDIG
Wat vond je van die Marokkaan die een krans tijdens een herdenking -die voor Nederland heel veel betekend - wegtrapte?


Bingo....................... :roken:

Zwarte Kat
15-05-05, 00:19
Geplaatst door AARDIG
Wat vond je van die Marokkaan die een krans tijdens een herdenking -die voor Nederland heel veel betekend - wegtrapte?

Puberaal.

Geen enkele reden om daar geweldadige rellen voor te laten uitbreken..........

Simon
15-05-05, 00:53
Geplaatst door AARDIG
Los van de reacties, wat vind je van de daad zelf. Het verscheuren en vernederen van de heilige Koran. In de hele context van het verhaal gezien.

Ja ik was even wat anders doen. Maar dat vind ik uiteraard onjuist. Echter de hele manier waarop die gevangenen behandeld worden lijkt mij wel wat belangrijker.

AARDIG
15-05-05, 00:56
Geplaatst door Zwarte Kat
Puberaal.

Geen enkele reden om daar geweldadige rellen voor te laten uitbreken..........

Ok. Dus de reactie van mensen die er geen rellen over maken maar er wel protest tegen tekenen beschouw je als zeer normaal. Bijvoorbeeld dat Pakistan en ik -en vele moslims die geen geweld op straat hebben getoond- het een ernstige zaak vinden, die niet getolereerd kan worden en of in herhaling mag vallen. Toch. Want die reacties in Afghanistan en dergelijke zijn te begrijpen. Spanning heet dat.

Simon
15-05-05, 00:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Da's je reinste flauwekul. De islamitische wereld protesteert al sinds jaar en dag tegen de Amerikaanse en zionistische misdaden, dit is eerder de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen.

Ik had het helemaal niet over 'de' islamitische wereld en 'de zionistiche misdaden'etc etc. (de gebruikelijke retoriek). Ik had het over de wijze waarop gevangenen worden behandeld (ook in die landen waarin men nu zo protesteert is dat zeer gebruikelijk). Hetgeen men daarin met een religieus boek doet is erg maar slechts één van de vele manieren waarop men gevangen kan vernederen en martelen. Kortom ik heb mij vooral verbaasd dat het nu om zoiets tot massale protesten komt terwijl die mensen al lange tijd slecht behandeld worden.

Zwarte Kat
15-05-05, 01:03
Geplaatst door iQra
In Cuba zitten 500 afghanen gegijzeld in kooien. En of het direct gevolgen heeft voor moslims in Afghanistan.

Wat voor gevolg?



Wat een hypcrisie toch. En maar zoeken in de islam. Nou zoek maar tot je een ons weegt, iets vinden zult gij niet. Enkel in de eigen waan illussie.

Adem diep in. Adem diep uit.
Zuig verse zuurstof naar binnen en stoot de koolzuurgas eruit.
10 tellen diep inademen door de neus en 20 tellen uitademen.
Laat de rust langzaam tot je komen........



Afganistan is een land wat al eeuwen door oorlogen geteisterd is. Eerst de fransen, toen de britten, russen en nu de amerikanen. Het volk is verhard en laten we vooral niet vergeten dat VS jaren miljoenen dollars heeft geinvesteerd in de militante interpretatie van de koran, madrassas in Afghanistan en pakistan met als doel strijders werven tegen de russen. Toen ze hun doel hadden bereikt en de russen verslagen werden, heeft VS afghanistan aan haar lot gelaten. Nu brengt het onder mom van democratie nog meer terreur naar hun land en is het geloof hun enigste houvast.

Jaja maak er je eigen geschiedenis van............
Je keek zeker de ander kant op toen de Taliban daar druk bezig was met het onderdrukken van de eigen bevolking en daarbij de islam misbruikt heeft..........

AARDIG
15-05-05, 01:07
Geplaatst door Simon
Ja ik was even wat anders doen. Maar dat vind ik uiteraard onjuist. Echter de hele manier waarop die gevangenen behandeld worden lijkt mij wel wat belangrijker.

Aha nu begrijp ik je beter. Je keurt het heel duidelijk af. En je keurt ook de rest van de gebeurtenissen af die in Guantanamo plaatsvinden.
En ik ben blij om te horen dat je je bekommert om de moslims die in Guantanamo en Abu Ghraib gemmarteld worden door verschrikkelijke Westerse imperialistische monsters. Zo een openhartigheid had ik nooit van jou verwacht. :duim:

Zwarte Kat
15-05-05, 01:11
Geplaatst door AARDIG
Ok. Dus de reactie van mensen die er geen rellen over maken maar er wel protest tegen tekenen beschouw je als zeer normaal. Bijvoorbeeld dat Pakistan en ik -en vele moslims die geen geweld op straat hebben getoond- het een ernstige zaak vinden, die niet getolereerd kan worden en of in herhaling mag vallen. Toch. Want die reacties in Afghanistan en dergelijke zijn te begrijpen. Spanning heet dat.

De daad opzich is respectloos en ascociaal maar ik snap niet dat men er 12000 km verderop daardoor tot geweld overgaat.
Dat jij je er als moslim kwaad over maakt kan ik begrijpen ja maar ik neem aan dat jij dat onbegrip niet gaat uiten door hier in Amsterdam de ramen in te gooien van het Amerikaanse consulaat.

Simon
15-05-05, 01:18
Geplaatst door AARDIG
Aha nu begrijp ik je beter. Je keurt het heel duidelijk af. En je keurt ook de rest van de gebeurtenissen af die in Guantanamo plaatsvinden.
En ik ben blij om te horen dat je je bekommert om de moslims die in Guantanamo en Abu Ghraib gemmarteld worden door verschrikkelijke Westerse imperialistische monsters. Zo een openhartigheid had ik nooit van jou verwacht. :duim:

:) nou ik kies liever mijn eigen bewoordingen. Ik ben al heel lang lid van Amnesty International. En ik zou blij zijn als men ook zo protesteert tegen de martelingen door de eigen regimes van de eigen burgers. Vandaar de wijze waarop ik het geformuleerd had. Immers er was al veel langer sprake van vernederingen en martelingen in Abu Graib en Guantanamo.

mark61
15-05-05, 02:14
Geplaatst door taouanza
Als je een koran door de plee spoelt kan je niet meer zeggen dat je alleen tegen de uitwassen van de islam strijdt.

Das beslist waar, maar wat heeft dat met mijn vraag te maken.

mark61
15-05-05, 02:16
Geplaatst door AARDIG
De vraag die ik aan Simon stel, stel ik ook aan jou. Wat vind je van de daad zonder de reacties daarop?

Mijn vraag was het eerst, en ik wacht nog steeds op antwoord.

Wat denk je dat ik daarvan vind? Zoek maar s een paar posts van mij op over Guantanamo. Dat ze dan ook nog Korans gaan ontheiligen verbaast mij niks. Hoe kan je zo'n vraag eigenlijk aan mij stellen?

mark61
15-05-05, 02:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Da's je reinste flauwekul. De islamitische wereld protesteert al sinds jaar en dag tegen de Amerikaanse en zionistische misdaden, dit is eerder de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen.

Ik heb nooit eerder gehoord van massale demonstraties met doden en gewonden tegen het bestaan van Guantanamo alleen al. Jij wel? Graag bron.

mark61
15-05-05, 02:20
Geplaatst door AARDIG
Helaas geeft Mark61 geen antwoord op mijn vraag. Waarom weet ik niet.

Jij geeft NOOIT antwoord op mijn vragen. Ik was off line.

Dus voor de derde keer in dit verband: krijg ik nog antwoord op mijn vraag? Stond ook al in een andere thread over hetzelfde onderwerp.

mark61
15-05-05, 02:23
Geplaatst door iQra
Afganistan is een land wat al eeuwen door oorlogen geteisterd is. Eerst de fransen, toen de britten, russen en nu de amerikanen.

Fransen in Afghanistan? Vertel s, je maakt me nieuwsgierig.

mark61
15-05-05, 02:27
Geplaatst door AARDIG
Ok. Dus de reactie van mensen die er geen rellen over maken maar er wel protest tegen tekenen beschouw je als zeer normaal. Bijvoorbeeld dat Pakistan en ik -en vele moslims die geen geweld op straat hebben getoond- het een ernstige zaak vinden, die niet getolereerd kan worden en of in herhaling mag vallen. Toch. Want die reacties in Afghanistan en dergelijke zijn te begrijpen. Spanning heet dat.

Pakistan en jij? :hihi:

Pakistan is een zeer gewelddadig land waar zowel de overheid de bevolking als de bevolking elkaar terroriseert. Dus jij vindt het door de plee spoelen van een koran door maffe Amerikanen ernstiger dan sji'ieten en soennieten die bloedbaden aanrichten in elkaars moskeeën, dan 20.000 door religieuze functionarissen misbruikte kinderen, en nog zo wat fraais? Om aanslagen met accuzuur op vrouwen nog maar even te vergeten.

In Pakistan schijten ze op alles waar de koran voor staat, alleen net niet letterlijk. Wat is belangrijker?

mark61
15-05-05, 02:29
Geplaatst door iQra
Deze week is naar buiten gekomen dat VS gevangen naar Egypte brengt om te martelen. Van marokko tot Egypte tot SA zijn dictators aan de macht die door de VS en de britten aan de macht zijn geholpen en gehouden.

Misschien weet jij dat pas net, maar dat is al jaren aan de gang.

mark61
15-05-05, 02:30
Geplaatst door AARDIG
Aha nu begrijp ik je beter. Je keurt het heel duidelijk af. En je keurt ook de rest van de gebeurtenissen af die in Guantanamo plaatsvinden.
En ik ben blij om te horen dat je je bekommert om de moslims die in Guantanamo en Abu Ghraib gemmarteld worden door verschrikkelijke Westerse imperialistische monsters. Zo een openhartigheid had ik nooit van jou verwacht. :duim:

Doe niet zo stompzinnig.

mark61
15-05-05, 03:00
Geplaatst door MO_NL
maar vielen ook gebouwen van buitenlandse hulporganisaties aan.


Deze had ik nog gemist. Dus Artsen zonder Grenzen is verantwoordelijk voor koranspoeling door het Amerikaanse leger?

Wat een imbo's.

mark61
15-05-05, 03:03
Hoe zit het eigenlijk met het opblazen van unieke heilige Boeddhabeelden? Das OK, want het is toch maar heidense troep?

taouanza
15-05-05, 12:05
Geplaatst door mark61
Doe niet zo stompzinnig.

So jij laat maar weer eens je ware aard zien.
Dit wordt moslims hier elke keer gevraagd en als ze zo'n antwoord krijgen mogen ze nog blij zijn. En dan is het ook nog niveau volgens trieste figuren zoals jij!

contradictio
15-05-05, 12:25
door geruzie met elkaar komen we geen stap verder. De belangrijkste vraag voor moslims is in mijn ogen:


- Hoe denk je dat de Profeet vzmh had gereageerd en gehandeld n.a.v. een dergelijk incident

maw wat is in de islam de juiste handelswijze in dit geval

- Komt jouw reactie (te plannen actie) voort uit trots, eer, haat etc of uit het willen dienen van Allah swt danwel het beschermen van je geloof.

mijn reflectie was de volgende:

Trots is bij mijn weten niet van de goede eigenschappen, geduld wel. Moge Allah swt de onrechtdoeners straffen. Yaa ALLAAH help ons de beproevingen van dit leven te doorstaan zonder haatdragend te worden noch onrechtvaardig


Narrated 'Abdullah bin Mas'ud:

Once the Prophet was offering prayers at the Ka'ba. Abu Jahl was sitting with some of his companions. One of them said to the others, "Who amongst you will bring the abdominal contents (intestines, etc.) of a camel of Bani so and so and put it on the back of Muhammad, when he prostrates?" The most unfortunate of them got up and brought it. He waited till the Prophet prostrated and then placed it on his back between his shoulders. I was watching but could not do any thing. I wish I had some people with me to hold out against them. They started laughing and falling on one another. Allah's Apostle was in prostration and he did not lift his head up till Fatima (Prophet's daughter) came and threw that (camel's abdominal contents) away from his back. He raised his head and said thrice, "O Allah! Punish Quraish." So it was hard for Abu Jahl and his companions when the Prophet invoked Allah against them as they had a conviction that the prayers and invocations were accepted in this city (Mecca). The Prophet said, "O Allah! Punish Abu Jahl, 'Utba bin Rabi'a, Shaiba bin Rabi'a, Al-Walid bin 'Utba, Umaiya bin Khalaf, and 'Uqba bin Al Mu'it (and he mentioned the seventh whose name I cannot recall). By Allah in Whose Hands my life is, I saw the dead bodies of those persons who were counted by Allah's Apostle in the Qalib (one of the wells) of Badr



Bismi l-Lahi-r-Rahmani r-Rahim

wal ^asr

'inna l-'insana lafi khousr

'il-la l-ladhina 'amanou wa ^amilou s-salihat wa tawasaw bi l-haqq wa tawasaw bi s-sabr

..

1. Bij de tijd.

2. Voorzeker, de mens is te midden van ver lies.

3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.


Wellicht dat er moslims zijn die tot andere conclusies komen. Laat me weten op welke Korantexten en ahadieth je je baseert.

salaam

contradictio
15-05-05, 12:35
door het verleden los te laten heeft men de islam in de tijd van de Profeet vzmh kunnen volgen i.p.v. vast te houden aan de dwalingen van de voorvaderen.


wat ik wil zeggen is vergeet het verleden, laat het emotioneel los want PAS DAN kun je een betere toekomst opbouwen...
Blijf je vasthouden aan het onrecht uit het verleden dan zal er alleen maar onrecht uit blijven voortvloeien. Je laat immers het onrecht uit het verleden je denken en handelen beinvloeden i.p.v. wat Allah swt van je verlangt (o.a. rechtvaardigheid en geduld)...

vrede en zielerust toegewenst

Doeschate
15-05-05, 13:30
Geplaatst door iQra
Kun je niet met elkaar vergelijken. Christelijke landen worden niet door islamitische landen aangevallen en bezet en dagelijks geterroriseerd. Maar christenen worden wel vervolgd door fundamentalisten. Het christendom is de meest vervolgde religie ter wereld. Oorzaken: de wereldwijde groei van het islamfundamentalisme én van het fundamentalisme onder boeddhisten en hindoes. De hetze tegen christelijke groepen neemt alleen maar toe. Deze zomer zijn veel kerkelijke leiders gearresteerd en bijbelnetwerken opgerold.' In Indonesië zijn de afgelopen jaren 700 kerken verwoest. In Nigeria, in Noord-Korea is terdege sprake van christenvervolging. Wereldwijd staan zo'n 200 miljoen christenen in zestig landen bloot aan vervolging, variërend van bureaucratische tegenwerking tot gevangenschap, marteling en moord. Volgens voorzichtige schattingen sterven er jaarlijks 70.000 tot 150.000 christenen omwille van hun geloof - vergelijkbaar met een provinciestad. Christenen worden bijvoorbeeld in landen als Marokko en Turkije zwaar tot nogal wat beperkt in hun vrijheden, in Iran worden ze vevolgd en in landen als Noord-Korea en Saoedi-Arabië betekent dit zelfs zware vervolging. In de Noord-Afrikaaanse landen Marokko, Tunesië en Libië is de islam staatsgodsdienst. Deze landen nemen respectivelijk de achtste, negende en tiende plaats in op de zwarte lijst van christenvervolgers. Christenen uit het buitenland kunnen doorgaans bij elkaar komen, maar bekeerlingen worden vervolgd, op valse gronden gearresteerd en vaak zonder vorm van proces lang gevangengehouden of 'zomaar' vermoord. De 'minst erge' straf is nog dat een christen zijn of haar werk kwijtraakt. In ieder geval worden bekeerlingen geboycot door hun familie.

Wortel
15-05-05, 13:42
De wereld is groter dan alleen het onrecht wat moslims wordt aangedaan, iQra. Dat maakt het in zichzelf niet minder stuitend maar ook voor ander onrecht kun je je ogen niet sluiten.

Doeschate
15-05-05, 14:01
Geplaatst door iQra
Het christendom is de meest vervolgde religie ter wereld.

hahahaha :) grapjas Deze gegevens heb ik van een christelijke website, ik weet niet hoe betrouwbaar ze zijn. Men baseert zich op gegevens van o.a. Amnesty International.
Overigens worden christenen in sommige boeddhistische, hindoeïstische landen nog meer vervolgd als in bepaalde islamitische landen. Het gaat om het gevaar van het fundamentalisme in het bijzonder en religie in het algemeen. Daar moet ieder weldenkend mens tegen strijden.

Simon
15-05-05, 14:02
Geplaatst door contradictio
By Allah in Whose Hands my life is, I saw the dead bodies of those persons who were counted by Allah's Apostle in the Qalib (one of the wells) of Badr


Moet ik hier uit opmaken dat Mohammed ze zelf gedood heeft of dat ze spontaan de geest gegeven hebben? Hoewel ik het een nogal onfrisse en vernederende actie vind van mensen die dit hem aandeden terwijl hij aan het bidden was vind ik de dood als straf in dit geval nogal belachelijk dus ik snap niet wat ik met deze annecdote aanmoet. Maar misschien mis ik wat?

Zwarte Kat
15-05-05, 14:04
Geplaatst door contradictio

mijn reflectie was de volgende:

Trots is bij mijn weten niet van de goede eigenschappen, geduld wel. Moge Allah swt de onrechtdoeners straffen. Yaa ALLAAH help ons de beproevingen van dit leven te doorstaan zonder haatdragend te worden noch onrechtvaardig




:duim:

Simon
15-05-05, 14:08
Geplaatst door Doeschate
Het gaat om het gevaar van het fundamentalisme in het bijzonder en religie in het algemeen. Daar moet ieder weldenkend mens tegen strijden.

Ja want bedenk dat fundies ook vaak een gevaar zijn voor geloofsgenoten. Maar het gevaar van religie in het algemeen zie ik niet zo.

taouanza
15-05-05, 14:19
Geplaatst door Doeschate
Maar christenen worden wel vervolgd door fundamentalisten. Het christendom is de meest vervolgde religie ter wereld. Oorzaken: de wereldwijde groei van het islamfundamentalisme én van het fundamentalisme onder boeddhisten en hindoes. De hetze tegen christelijke groepen neemt alleen maar toe. Deze zomer zijn veel kerkelijke leiders gearresteerd en bijbelnetwerken opgerold.' In Indonesië zijn de afgelopen jaren 700 kerken verwoest. In Nigeria, in Noord-Korea is terdege sprake van christenvervolging. Wereldwijd staan zo'n 200 miljoen christenen in zestig landen bloot aan vervolging, variërend van bureaucratische tegenwerking tot gevangenschap, marteling en moord. Volgens voorzichtige schattingen sterven er jaarlijks 70.000 tot 150.000 christenen omwille van hun geloof - vergelijkbaar met een provinciestad. Christenen worden bijvoorbeeld in landen als Marokko en Turkije zwaar tot nogal wat beperkt in hun vrijheden, in Iran worden ze vevolgd en in landen als Noord-Korea en Saoedi-Arabië betekent dit zelfs zware vervolging. In de Noord-Afrikaaanse landen Marokko, Tunesië en Libië is de islam staatsgodsdienst. Deze landen nemen respectivelijk de achtste, negende en tiende plaats in op de zwarte lijst van christenvervolgers. Christenen uit het buitenland kunnen doorgaans bij elkaar komen, maar bekeerlingen worden vervolgd, op valse gronden gearresteerd en vaak zonder vorm van proces lang gevangengehouden of 'zomaar' vermoord. De 'minst erge' straf is nog dat een christen zijn of haar werk kwijtraakt. In ieder geval worden bekeerlingen geboycot door hun familie.

Maar dat is toch allemaal goed volgens jou?
Dat mensen hun weerzin tegen geloof kunnen uiten?

Doeschate
15-05-05, 14:29
Geplaatst door taouanza
Maar dat is toch allemaal goed volgens jou?
Dat mensen hun weerzin tegen geloof kunnen uiten? Juist om te voorkomen dat gevaarlijke onderbuikgevoelens de overhand nemen en tot gewelddadigheid leiden, hoor je in een democratie uiting aan deze gevoelens te kunnen geven. Jij geeft je onbehagen ook weer in heftige bewoordingen, waarin de walging voelbaar is. Welke zin heeft een dialoog als je al je gevoelens moet binnen houden?

Veel mensen hebben een afkeer van religie, dat is een maatschappelijke realiteit waaronder niet alleen de islam te leiden heeft. Daarbij kan men te ver gaan, bijv. door mensen als SS-er weg te zetten. Dat is het lot van de anti-religieus, een hetze door gewetste religieuze zieltjes.

Toch heb ik het democratische recht te wijzen op de gevaarlijke onzin die religie in de praktijk voort brengt, gebaseerd op haatdragende teksten uit een ver verleden. Ik begrijp dat mijn overtuiging jou niet bevalt, maar ik heb dezelfde democratische rechten als jij.

taouanza
15-05-05, 14:41
Geplaatst door Doeschate
Daarbij kun je te ver gaan, bijv. door mensen als SS-er weg te zetten. Dat is het lot van de anti-religieus, een hetze door gewetste religieuze zieltjes.



En dit zijn de enige mogelijke consequenties????
Van welk planeet kom jij?

Doeschate
15-05-05, 15:05
Geplaatst door taouanza
En dit zijn de enige mogelijke consequenties????
Van welk planeet kom jij? Ik kom in elk geval niet van jouw planeet, je lijkt wel een alien, zoals je totaal voorbij gaat aan de essentie van mijn betoog. Maar ja, jouw geest is voer voor psychologen. Daarom ben je ook zo boeiend. :loog:

taouanza
15-05-05, 15:10
Geplaatst door Doeschate
Ik kom in elk geval niet van jouw planeet, je lijkt wel een alien, zoals je totaal voorbij gaat aan de essentie van mijn betoog.

Jouw betoog gaat geheel voorbij aan de werkelijkheid.

Doeschate
15-05-05, 15:23
Geplaatst door taouanza
Jouw betoog gaat geheel voorbij aan de werkelijkheid. Hoezo? Ik bedoel slechts dat de anti-religieus dezelfde rechten heeft zijn afkeer uit te spreken als de religieus. Vergeet niet dat in koran, bijbel, baghavad ghita, talmud, etc. vele teksten staan die vervuld zijn van haat en walging voor de ongelovige. In mij strijd tegen religieuze onzin lijk ik inderdaad op Don Quichote; religie is een onuitroeibaar kwaad. Maar ik mag het toch wel proberen?

taouanza
15-05-05, 15:40
Geplaatst door Doeschate
Hoezo? Ik bedoel slechts dat de anti-religieus dezelfde rechten heeft zijn afkeer uit te spreken als de religieus. Vergeet niet dat in koran, bijbel, baghavad ghita, talmud, etc. vele teksten staan die vervuld zijn van haat en walging voor de ongelovige.

Die afkeer kan veel verder gaan dan scheldwoorden.
Dat schijn jij maar niet te begrijpen. Jij gaat er vanuit dat antireligeuzen altijd binnen de grenzen van fatsoen blijven. Daar ben ik het niet mee eens. Haat blijft haat en als het groeit zijn scheldwoorden helemaal niks vergeleken bij de uitkomst.

Doeschate
15-05-05, 15:54
Geplaatst door taouanza
Die afkeer kan veel verder gaan dan scheldwoorden.
Dat schijn jij maar niet te begrijpen. Jij gaat er vanuit dat antireligeuzen altijd binnen de grenzen van fatsoen blijven. Daar ben ik het niet mee eens. Haat blijft haat en als het groeit zijn scheldwoorden helemaal niks vergeleken bij de uitkomst. In mijn queeste tegen de religie bestrijd ik slechts ideeën, en niet mensen. Vandaar dat ik nooit over moslims, maar over de islam schrijf. (Merkwaardig dat Ayaan gevraagd is dat andersom te doen, dat begrijp ik niet.) Zoals jij ook het recht hebt het darwinisme, atheïsme en dergelijke te bestrijden.

Behalve religieuze symbolen zoals de koran heb ik nooit mensen beledigd, tenzij in een sfeer van wederzijds modder gooien. Maar mijn overtuiging kan in een belediging van jouw religieuze gevoelens ontaarden als ik bijv. zou beweren dat de profeet een oplichter is. Vanuit mijn perspectief is dat een logische overtuiging: of hij is een leugenaar, of hij is inderdaad Gods profeet. Een tussenweg is er niet. Mag ik niet zeggen dat Mohammed niet de waarheid sprak, op grond van de logica van mijn eigen geloofsovertuiging? Dat zou betekenen dat je mijn recht op vrijheid van meningsuiting ontkent. Wat is het verschil tussen geloofsovertuigingen die botsen en belediging?

Kun je een voorbeeld geven waar ik te ver gegaan ben?

Het verkondigen van je eigen overtuiging is iets anders als het prediken van haat.

taouanza
15-05-05, 15:59
Geplaatst door Doeschate
Kun je een voorbeeld geven waar ik te ver gegaan ben?



Sinds wanneer draait de wereld om jou?

Simon
15-05-05, 16:17
Geplaatst door iQra
Onze profeet vzmh heeft voor straf voor de betreffende mensen gebeden. En ibn masud zag de door onze profeet genoemde mensen dood liggen. Wil dat zeggen dat onze profeet vzmh ze heeft gedood? Tja, alleen bepaalde mensen zullen die ontrechte conclussie trekken.

Ik had helemaal geen conclusie getrokken maar een vraag gesteld. Ik zag vooral niet hoe ik de belediging aan het adres van Mohammed in verband met de dood moest zien van diegenen die hem beledigden. Het leek immers of ze niet vanzelf zijn omgekomen. Maar dat heb ik ondertussen wel begrepen. Het ging om de slag bij Badr waar deze mensen zijn omgekomen. De dood van één van hen tijdens deze slag is bijvoorbeeld als volgt omschreven:

De dood van Abu Djahl:

Abu Djahl bevond zich middenin een groep die hem afgeschermd had met zwaarden en speren. Aan de kant van de moslims bevonden zich twee jonge mannen van Al'ansar die naast Abdurrahman Ibn A'wf vochten waarbij één van de twee jonge mannen Abdurrahman vroeg om hem Abu Djahl aan te wijzen. Hij zei tegen Abdurrahman: ,,Ik hoorde dat hij de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, beledigde. Als ik hem zie dan verlaat ik hem pas als een van ons dood is". De andere jonge man zei ook hetzelfde.

Toen de strijd oplaaide zag Abdurrahman Abu Djahl en heeft hen hem aangewezen, waarna zij hem snel met hun zwaarden aanvielen totdat zij hem vermoordden. De een raakte hem in zijn been en de ander verwonde hem zwaar, zij lieten hem achter en zijn naar de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gegaan om het hem te vertellen. De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, keek naar hun zwaarden en zei: ,,Jullie beiden hebben hem vermoord". Deze twee jonge mannen waren Mu'ath en Ma'uth, de zonen van A'frae'. Ma'uth stierf als martelaar tijdens deze veldslag maar Mu'ath leefde tot de tijd van de kalief Othman. De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gaf hem de nalatenschap van Abu Djahl. Na het verloop van het gevecht vertrok een aantal mensen op zoek naar Abu Djahl waarna Abdullah Ibn Mas'ud hem vond toen hij aan het sterven was.

Abdullah legde zijn voet op zijn hals en pakte hem bij zijn baard om zijn hoofd eraf te snijden en zei tegen hem: ,,O vijand van Allah, dit is je vernedering". Abu Djahl zei: ,,Hoezo mijn vernedering? Nu dat ik sterf, ben ik een makkelijk prooi voor jullie geworden. Was het maar een ander die mij zal vermoorden". Hij vroeg Abdullah vervolgens wie de strijd had gewonnen waarna Abdullah hem vertelde dat Allah en Zijn gezant de strijd hadden gewonnen. Abdullah Ibn Mas'ud sneed zijn hoofd eraf en bracht die bij de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem. Hij zei toen: ,,Allah is groot, lof aan Allah die Zijn belofte waar heeft gemaakt, Zijn dienaar heeft gesteund en de vijand een nederlaag heeft bezorgd". De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, omschreef Abu Djahl als 'De Farao van deze natie'.
bron: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/rawdatoelanwar/68.htm

Spoetnik
15-05-05, 16:48
Geplaatst door Simon
Toch merkwaardig dat die mensen zich drukker maken over een Koran die in de plee belandt dan als iemand met zijn kop in de plee geduwd wordt.

In Afghanistan, met name in de oostelijke regios zijn wel vaker anti-amerikaanse protesten. Deze blasfemie van de Amerika bevestigd gewoon het beeld dat de lokale bevolking heeft gekregen van de buitenlandse troepen aldaar.Vergeet bijvoorbeeld niet dat het grootste martelcentrum van de Amerikanen zich niet op Abu Graibh bevindt maar op Bagram Airport afghanistan.

Het neerslaan van de protesten door de Afghaanse en buitenlandse troepen zal natuurlijk wel weer een negatief effect hebben. Het zou zo makkelijk zijn voor Bush om gewoon zijn excuses aan te bieden. Maar dat doet die niet.

De berichten dat de Koran was ontheiligd werden overings in Afghanistan verspreid via BBC Urdu, niet alleen vanwege het newsweek verslag, maar ook door interviews met Afghaanse vrijgelaten gevangenen die in Abu Graibh hebben gezeten.

Simon
15-05-05, 16:54
Geplaatst door iQra
Dit kun je geen vraag meer noemen Simon.


Jouw zwijgen over de toedracht kan je in ieder geval geen antwoord op mijn vraag noemen.

Overigens is dit in de literatuur over profeten een heel gangbaar thema. Aangezien deze annecdotes vaak veel later werden opgeschreven (nadat de profetie vervuld was) zijn ze spreekwoordelijk geworden tot een self-fulfilling prophecy. Denk bijvoorbeeld ook aan de annecdote in het NT van de verwoesting van de tempel door Jezus die werd opgeschreven ná de verwoesting van de tempel (in het jaar 70). Lucas werd waarschijnlijk geschreven in het jaar 80-90:
Lucas 19: 41 Toen hij Jeruzalem voor zich zag liggen, begon hij te huilen over het lot van de stad. [42] Hij zei: ‘Had ook jij op deze dag maar geweten wat vrede kan brengen! Maar dat blijft voor je verborgen, ook nu. [43] Want er zal een tijd komen dat je vijanden belegeringswerken tegen je oprichten, je omsingelen en je van alle kanten insluiten. [44] Ze zullen je met de grond gelijk maken en je kinderen verdelgen, en ze zullen geen steen op de andere laten, omdat je de tijd van Gods ontferming niet hebt herkend.’

Doeschate
15-05-05, 17:44
Geplaatst door taouanza
Sinds wanneer draait de wereld om jou? Natuurlijk is het zo dat ik als enige de waarheid verkondig, niemand durft zo ver te gaan als ik. Dat verschaft mij de positie van een profeet: weg met alle religie.

Dat is wat God mij beveelt. Echt waar.

Ik denk slechts dat ik iets verkondig dat heel veel mensen voelen, maar niet durven zeggen. Hoe erg jij dat ook vind.

Waarom mag de meerderheid der anti-religieuze mensen in dit land zijn mening niet uiten, zonder van haat te worden beschuldigd?

barneveld
15-05-05, 17:49
Geplaatst door taouanza
Sinds wanneer draait de wereld om jou?

ik sta miden in de werld

taouanza
15-05-05, 17:57
Geplaatst door Doeschate
Natuurlijk is het zo dat ik als enige de waarheid verkondig, niemand durft zo ver te gaan als ik. Dat verschaft mij de positie van een profeet: weg met alle religie.

Dat is wat God mij beveelt. Echt waar.



You're joking right?:wtf:

Juwairiyya
15-05-05, 18:15
Geplaatst door iQra
Afghaanse moslimgeleerden (ook die achter karzai stonden) dreigen met een heilige oorlog tegen VS als niet direct de koranschenders aan Afghanisatn worden uitgeleverd. CNN

Zal misschien nog wel gebeuren : volgens de laatste berichten was het een van de gevangenen die uit protest een aantal bladzijden uit de koran het toilet in had gekieperd om zo (met de hulp van Allah weliswaar) een verstopping te veroorzaken.


Top U.S. General Says No Evidence Yet Found That Koran Was Defiled

Print this article
Send to friend
13/05/2005

By Andrew Tully

Washington, 13 May 2005 (RFE/RL) -- General Richard Myers, chairman of the U.S. Joint Chiefs of Staff, said military investigators have not yet found any evidence that American interrogators treated the Koran with disrespect.

Myers said the U.S. military is very respectful of Islam and its holy book. He pointed out that the Korans distributed to prisoners at Guantanamo Bay have been approved by the International Committee of the Red Cross.

However, Myers said investigators have so far found only one piece of evidence that a Koran had been misused -- and that was allegedly by an Afghan prisoner, not by an American.
"They cannot confirm yet that there was ever the case of the toilet incident, except for one case -- a log entry which they still have to confirm -- where a detainee was reported by a guard to be ripping pages out of a Koran and putting [them] in the toilet to stop it up as a protest ," Myers said.


(...)
http://www.cageprisoners.com/articles.php?id=7233

Wat nu?

Ron Haleber
15-05-05, 18:18
Geplaatst door Doeschate
In mijn queeste tegen de religie bestrijd ik slechts ideeën, en niet mensen. Vandaar dat ik nooit over moslims, maar over de islam schrijf. (Merkwaardig dat Ayaan gevraagd is dat andersom te doen, dat begrijp ik niet.)


Mijn advies was aan Ayaan:

Bekritiseer de praktijk van moslims - maar respecteer hun idealen!


Je begrijpt 't niet. Ik zal je kort uitleggen waarom ik haar dat gevraagd hebt.

Islam is voor mensen een heilig ideaal waar ze naar proberen te leven - vergelijkbaar in waarde met dat van de andere godsdiensten.

Als je een moslimvriend hebt ga je dus zn idealen niet door het slijk halen door de islam te beledigen (kritisch gesprek erover is wat anders).

Maar in de praktijk van mensen is islam aanvechtbaar: dan toont "de islam" als het ware zijn foute kanten waarvan het aan die mensen is om ze te verbeteren. Op moslims kan je dus alle soorten van kritiek hebben - dat is iets anders dan op hun persoonlijk ideaal.

Ayaan haalt die twee door elkaar en daar gaat ze volgens mij de fout in...

Kijk een historisch kritische studie over de bronnen van islam is heel iets anders - dan ben je wetenschappelijk bezig om historisch naar waarheid te zoeken. Maar daar ging het Ayaan bij haar verwijten van Mohamed als pedofiel niet om. Dat was een foute politieke stunt van Ayaan - misschien heel erg goed uit haar trauma's te verklaren, maar daar is de psychiater voor en moet je niet 1 miljoen moslims mee gaan irriteren.

Het lijkt me nu wel duidelijk, nietwaar? Succes ermee! :engel:

Doeschate
15-05-05, 18:22
Geplaatst door taouanza
You're joking right?:wtf:
Nee, al sinds mijn eerste religieuze ontwaking, toen ik een jaar of tien was, denk ik al dat alle religies een pot nat zijn. En hoe meer ik mij verdiept heb in de religieuze geschriften der wereld, hoe meer ik mij afvraag hoe het mogelijk is dat mensen in deze haatdragende, gevaarlijke onzin kunnen geloven. Alsof God mij die overtuiging van begin af aan heeft meegegeven. Ik geloof in God, dat is misschien moeilijk voor jou te aanvaarden.

Natuurlijk geloof ik niet echt dat ik een profeet ben; dan zou ik mij eigen geloof ontkrachten.

Profeten bestaan niet, zij die zich zo noemen zijn oplichters. Zo geloof ik nu eenmaal. Misschien ben ik dus een profeet tegen wil en dank. Ik weet het niet.

barneveld
15-05-05, 18:32
Geplaatst door Doeschate
. Misschien ben ik dus een profeet tegen wil en dank. Ik weet het niet.

ik hoop dat je in de verdomnis zal eindigen met om de reden dat je zo iets kan opschrijven.

waar is je tolorantie tegen over de gelovigen.

taouanza
15-05-05, 18:33
Geplaatst door Doeschate
Nee, al sinds mijn eerste religieuze ontwaking, toen ik een jaar of tien was, denk ik al dat alle religies een pot nat zijn. En hoe meer ik mij verdiept heb in de religieuze geschriften der wereld, hoe meer ik mij afvraag hoe het mogelijk is dat mensen in deze haatdragende, gevaarlijke onzin kunnen geloven. Alsof God mij die overtuiging van begin af aan heeft meegegeven. Ik geloof in God, dat is misschien moeilijk voor jou te aanvaarden.

Natuurlijk geloof ik niet echt dat ik een profeet ben; dan zou ik mij eigen geloof ontkrachten.

Profeten bestaan niet, zij die zich zo noemen zijn oplichters. Zo geloof ik nu eenmaal. Misschien ben ik dus een profeet tegen wil en dank. Ik weet het niet.

And do you see dead people?:argwaan:

barneveld
15-05-05, 18:34
Geplaatst door taouanza
And do you see dead people?:argwaan:

no one

AARDIG
15-05-05, 18:50
Geplaatst door Zwarte Kat
De daad opzich is respectloos en ascociaal maar ik snap niet dat men er 12000 km verderop daardoor tot geweld overgaat.
Dat jij je er als moslim kwaad over maakt kan ik begrijpen ja maar ik neem aan dat jij dat onbegrip niet gaat uiten door hier in Amsterdam de ramen in te gooien van het Amerikaanse consulaat.

Ik wilde alleen weten of je "die" daad ten strengste afkeurt en de vredige opstand als gevolg wel goedkeurt. En dat kan ik met moeite wel uit je tekst halen. Voor je gemaar kan je de andere posters argumenten lezen.

taouanza
15-05-05, 18:54
Geplaatst door barneveld
no one

Ik vroeg het niet aan jou!!!

Simon
15-05-05, 19:05
Geplaatst door Doeschate
Profeten bestaan niet, zij die zich zo noemen zijn oplichters. Zo geloof ik nu eenmaal. Misschien ben ik dus een profeet tegen wil en dank. Ik weet het niet.

Misschien moet je moslim worden. Van Michiel Leezenberg is al eerder een artikel op dit Forum geplaatst waarin je kan lezen:

De islamitische wereld heeft ook een Kant voortgebracht: de tiende-eeuwse filosoof Farabi verklaart in zijn politieke theorie de rede ondubbelzinnig superieur aan de religieuze openbaring als bron van kennis en als basis voor een politieke orde. De tiende-eeuwse Aboe Bakr al-Razi bestempelde in het openbaar profeten als Mohammed onomwonden tot oplichters, en deed geopenbaarde religieuze teksten als de koran af als 'oudewijvenverhalen'. Zijn tijdgenoot Ibn al-Raawandi schijnt zelfs een parodie op de koran te hebben geschreven. Waarom zulke vrijdenkerij nu zoveel moeilijker te vinden is in de islamitische wereld is een urgente vraag, maar één die niet kan worden beantwoord uit enig 'wezen van de islam' dat in strijd zou zijn met de rede.

Het Nederlandse publieke debat over de politieke islam
De Verlichting verduistert
In strijd met Allah? Trouw Dossier nr. 17. Rainbow, 176 blz. €6,- Warna Oosterbaan en Laura Starink (red.): Na de aanval: De wereld sinds 11 september. NRC Handelsblad/Prometheus, 280 blz. €17,50 Michiel Leezenberg is auteur van 'Islamitische filosofie' (Bulaaq, 2001)

Michiel Leezenberg
NRC, 29 maart 2002

barneveld
15-05-05, 19:11
Geplaatst door taouanza
Ik vroeg het niet aan jou!!!

sorie :fplet:

ik ga al

Rabi'ah.
15-05-05, 19:11
Geplaatst door Ron Haleber
Mijn advies was aan Ayaan:

Bekritiseer de praktijk van moslims - maar respecteer hun idealen!


Je begrijpt 't niet. Ik zal je kort uitleggen waarom ik haar dat gevraagd hebt.

Islam is voor mensen een heilig ideaal waar ze naar proberen te leven - vergelijkbaar in waarde met dat van de andere godsdiensten.

Als je een moslimvriend hebt ga je dus zn idealen niet door het slijk halen door de islam te beledigen (kritisch gesprek erover is wat anders).

Maar in de praktijk van mensen is islam aanvechtbaar: dan toont "de islam" als het ware zijn foute kanten waarvan het aan die mensen is om ze te verbeteren. Op moslims kan je dus alle soorten van kritiek hebben - dat is iets anders dan op hun persoonlijk ideaal.

Ayaan haalt die twee door elkaar en daar gaat ze volgens mij de fout in...

Kijk een historisch kritische studie over de bronnen van islam is heel iets anders - dan ben je wetenschappelijk bezig om historisch naar waarheid te zoeken. Maar daar ging het Ayaan bij haar verwijten van Mohamed als pedofiel niet om. Dat was een foute politieke stunt van Ayaan - misschien heel erg goed uit haar trauma's te verklaren, maar daar is de psychiater voor en moet je niet 1 miljoen moslims mee gaan irriteren.

Het lijkt me nu wel duidelijk, nietwaar? Succes ermee! :engel:


Dit zeg ik -en heel veel moslims met mij- al sinds jaar en dag.

Maar het schijnt zowel voor islamcritici/moslimbashers als moslims zelf nog steeds héél moeilijk te zijn om het verschil te zien tussen theorie en praktijk.

Max Stirner
15-05-05, 19:11
Geplaatst door iQra
En volgens diezelfde generaal is er nooit gemarteld en zat irak vol massavernietigingswapens. VS heeft 3 dagen gekregen om amerikaanse soldaten uit te leveren. Zo niet dan verklaren ze VS de oorlog. Let op dit zijn mensen die karzai een kans hadden gegeven.


Dat zijn waarschijnlijk hetzelfde soort ´geleerden´ als diegenen die vandaag hadden bedacht dat vrouwen in Pakistan niet mee mochten doen met een hardloopwedstrijd.........

Zo geleerd zijn ze trouwens niet, want de Koran laat zich helemaal niet ontheiligen - heb ik me laten vertellen.

Max Stirner
15-05-05, 19:33
Geplaatst door iQra
"
beats me, in marokko en 90% van de islamitische wereld hebben we daar geen last van. oftewel, marokkaanse vrouwen en mannen kunnen lopen als geen ander.



In Pakistan en Afghanistan hebben ze daar dus wel last van.

Zegt veel over de prioriteiten van die ´geleerden´, die niets zeiden toen vrouwen in Afghanisatn niet naar de dokter en naar school mochten, maar nu wel protesteren.

helly2002
15-05-05, 19:34
Geplaatst door mark61
Dat merkte ik ook al op en ik kreeg geen antwoorden, maar tegenvragen en mystificaties.


Als je een koran door de plee spoelt kan je niet meer zeggen dat je alleen tegen de uitwassen van de islam strijdt.


nee dan is je pleepapier op :melig:

wel ontzettend lomp van de amerikanen .

iedereen kan beter alle geloofsboeken door de pleespoelen oorlog gaat bijna altijd om het geloof en dat soort kul zou dat nooit bestaan hebben had het er mischien iets beter uitgezien overal.


maar de koraan ligt wel supergevoelig op het moment zeg er maar niks slechts over of de gelovigen vallen over je heen ben ik blij dat ik zeg wat ik wil zeggen en dat veranderd voor niks of niemand geloof kunje op eigen manier belijden per persoon verschilend .en wat een ander van mijn geloof denkt zal me worst wezen ,ik ben dus christen .

Doeschate
15-05-05, 19:41
Geplaatst door Ron Haleber
Mijn advies was aan Ayaan:

Bekritiseer de praktijk van moslims - maar respecteer hun idealen!


Je begrijpt 't niet. Ik zal je kort uitleggen waarom ik haar dat gevraagd hebt.

Islam is voor mensen een heilig ideaal waar ze naar proberen te leven - vergelijkbaar in waarde met dat van de andere godsdiensten.

Als je een moslimvriend hebt ga je dus zn idealen niet door het slijk halen door de islam te beledigen (kritisch gesprek erover is wat anders).

Maar in de praktijk van mensen is islam aanvechtbaar: dan toont "de islam" als het ware zijn foute kanten waarvan het aan die mensen is om ze te verbeteren. Op moslims kan je dus alle soorten van kritiek hebben - dat is iets anders dan op hun persoonlijk ideaal.

Ayaan haalt die twee door elkaar en daar gaat ze volgens mij de fout in...

Kijk een historisch kritische studie over de bronnen van islam is heel iets anders - dan ben je wetenschappelijk bezig om historisch naar waarheid te zoeken. Maar daar ging het Ayaan bij haar verwijten van Mohamed als pedofiel niet om. Dat was een foute politieke stunt van Ayaan - misschien heel erg goed uit haar trauma's te verklaren, maar daar is de psychiater voor en moet je niet 1 miljoen moslims mee gaan irriteren.

Het lijkt me nu wel duidelijk, nietwaar? Succes ermee! :engel: Ik spreek niet namens Ayaan, maar ik denk dat haar voornaamste queeste de vrijheid van meningsuiting van de afvallige en de ongelovige is. Althans, dat is de reden dat ik haar steun. Daarbij is het onmogelijk de religieuze idealen van bepaalde groepen niet aan te vallen. Het is niet anders, want die idealen vormen een bedreiging voor hen die ik verdedig.

Nederland lijkt momenteel het hart van de wereldwijde islamdiscussie te vormen, door de omstandigheden.

Laten we daarvan gebruik maken, door een waardige discussie te voeren, waarin ook plaats is voor antireligieuze geluiden.

Het kan zijn dat mensen als Ayaan en ik aanleiding geven tot haat, maar dat willen wij niet. Het gaat om godsdienstvrijheid; dat behelst ook de vrijheid godsdiensten te veroordelen.

Je hebt me niet overtuigd, ik begrijp nog steeds niet waarom ik van de moslims en niet van de islam moet spreken. Ons verschil van mening is te groot.

taouanza
15-05-05, 19:48
Geplaatst door Doeschate
Ik spreek niet namens Ayaan, maar ik denk dat haar voornaamste queeste de vrijheid van meningsuiting van de afvallige en de ongelovige is. Althans, dat is de reden dat ik haar steun. Daarbij is het onmogelijk de religieuze idealen van bepaalde groepen niet aan te vallen. Het is niet anders, want die idealen vormen een bedreiging voor hen die ik verdedig.

Nederland lijkt momenteel het hart van de wereldwijde islamdiscussie te vormen, door de omstandigheden.

Laten we daarvan gebruik maken, door een waardige discussie te voeren, waarin ook plaats is voor antireligieuze geluiden.

Het kan zijn dat mensen als Ayaan en ik aanleiding geven tot haat, maar dat willen wij niet. Het gaat om godsdienstvrijheid; dat behelst ook de vrijheid godsdiensten te veroordelen.

Je hebt me niet overtuigd, ik begrijp nog steeds niet waarom ik van de moslims en niet van de islam moet spreken. Ons verschil van mening is te groot.



http://www.smilieportal.de/img/frech/1/29.gif

Doeschate
15-05-05, 21:46
Geplaatst door iQra
Ik spreek niet namens Ayaan, maar ik denk dat haar voornaamste queeste de vrijheid van meningsuiting van de afvallige en de ongelovige is en daarom steun ik haar, aldus jouw mening. Jouw goed recht maar het is geen westrijdje. Ayaan is in het parlement gekozen door moslim en religiehaters in het algemeen om volgens jouw mening op te komen voor de vrijheid van de afvallige en de ongelovige nietmoslims. Waar zijn die afvallers en ongelovigen die niet voor hun mening in nederland mogen uitkomen? Nee niet in nederland, maar in saudie Arabie en Afyhanistan zal de repliek zijn. Pardon, gaan we in nederland mensen in het parlement zetten om zich in te zetten voor afavlligen in iran, Saudie Arabie en Afghanistan? Wanneer wordt er iemand in het vvd-parlement gezet die opkomt voor de miljoenen afrikanen die jaarlijks van honger en ziekten omkomen? Of is de meningsuiting van een afvallige in iran belangrijker dan het leven van miljoenen zielen op aarde die door onze overconsumptie en handelen op aarde het leven laten?

Maar laten we eens voor het gemak aannemen dat dit het nobele doel van ayaan en de VVD ipv een rookgordijn optrekken wat men goed kan gebruiken voor de war on terreur van bushterrorist? Bereikt ze haar doel? Is er 1 afvallige er beter op geworden? Of doet het er helemaal niet toe of het doel bereikt wordt? Er is een belangrijk verschil tussen haat en weerzin, hoewel dat een dunne lijn is. Ken jij geen weerzin voor de ongelovige of de afvallige? Zijn de heilige geschriften van alle religies niet vervuld van haat tegen de ongelovige? Kun je je misschien verplaatsen in iemand die die geschriften zo ervaren heeft, vol haat en afkeer van de andersdenkende? Die hel waar wij ongelovigen brandstof voor zijn, is dat niet een weerzinwekkende gedachte? Vanwaar dien ik daar respect voor te hebben? De strijd voor de rechten van de ongelovige en vooral de afvallige is uiterst actueel. De traditionele religies zijn erkende seriemoordenaars, als het aankomt op het vermoorden van andersgelovigen, zoals de geschiedenis leert.

Vele Nederlanders die zwijgen hebben een afschuw voor religie, dat verzeker ik je. Uit eigen ervaring.

Tomas
15-05-05, 21:49
Geplaatst door Doeschate


Vele Nederlanders die zwijgen hebben een afschuw voor religie, dat verzeker ik je.

Onzin, de meeste niet-religieuze nederlanders boeit het allemaal niks. Ik denk dat jij specifiek doelt op de islam. Daar bestaat wel steeds meer weerzin tegen. Maar of dat wel zo terrecht is is nog maar de vraag. Het is in ieder geval niet zo omdat de koran zich negatief uitlaat over ongelovigen, want dat doen inderdaad alle godsdiensten. Maar alledaagse christenen of gematigde katholieken (als ze bestaan) worden echt niet met de nek aangekeken.

Doeschate
15-05-05, 22:11
Geplaatst door Tomas
Onzin, de meeste niet-religieuze nederlanders boeit het allemaal niks. Ik denk dat jij specifiek doelt op de islam. Daar bestaat wel steeds meer weerzin tegen. Maar of dat wel zo terrecht is is nog maar de vraag. Het is in ieder geval niet zo omdat de koran zich negatief uitlaat over ongelovigen, want dat doen inderdaad alle godsdiensten. Maar alledaagse christenen of gematigde katholieken (als ze bestaan) worden echt niet met de nek aangekeken. Wie zal het weten? Gezien mijn ervaring zijn er wel degelijk steeds meer mensen die balen van religie. Gematigde gelovigen heb ik geen moeite mee, mijn pijlen betreffen slechts de fundamentalisten.

Simon
15-05-05, 22:14
Geplaatst door Doeschate

Vele Nederlanders die zwijgen hebben een afschuw voor religie, dat verzeker ik je. Uit eigen ervaring.

Daar geloof ik nu weer niks van. Er zijn zoveel vormen van geloof en er is ongeloof dat zo fanatiek is dat het weer een fanatieke vorm van geloven lijkt. Juist afvalligen als Ayaan kan je daarop betrappen.

mark61
15-05-05, 22:14
Geplaatst door taouanza
So jij laat maar weer eens je ware aard zien.
Dit wordt moslims hier elke keer gevraagd en als ze zo'n antwoord krijgen mogen ze nog blij zijn. En dan is het ook nog niveau volgens trieste figuren zoals jij!

Waar heb je het over? Ik maakte deze opmerking omdat Aardig blijkbaar veronderstelt dat er ook maar iemand op dit forum is die a) ontheiliging van de Koran en b) Guantanamo etc. in het algemeen goedkeurt. Dat is natuurlijk onzin. Hoewel ik het van GJ niet zeker weet.

Maar ga rustig zo door.

Tomas
15-05-05, 22:18
Geplaatst door mark61
Waar heb je het over? Ik maakte deze opmerking omdat Aardig blijkbaar veronderstelt dat er ook maar iemand op dit forum is die a) ontheiliging van de Koran en b) Guantanamo etc. in het algemeen goedkeurt. Dat is natuurlijk onzin. Hoewel ik het van GJ niet zeker weet.

Maar ga rustig zo door.

Alleen GJ heeft zijn agenda open liggen, is de gedachte.

Doeschate
15-05-05, 22:29
Hallo iQra,

“Ik ben ook een afvallige geweest net zoals menig marokkaan maar we hebben altijd onze mening kunnen geven en we zijn nooit met de dood berdeigd geweest. Onze ouders trachten met preken e.d ons weer op de juiste weg te krijgen maar van dwang was nooit sprake. En dat maakte de vrijwillige weg daarom ook stukken makkelijker.”

Prima, dan kom je uit een liberaal nest, daar heb ik geen problemen mee.

“Het is maar wat je onder ongelovige verstaat. Voor de joden zijn christenen, moslims etc ongelovigen. Voor christenen zijn joden en moslims etc. dat en voor de moslims zijn dat iedereen behalve christenen, joden en moslims die geloven in de boodschap van god.”

Inderdaad, daarom ligt het ook zo voor de hand geen onderscheid te maken. Wat maakt het uit of je christen, jood, ongelovige of wat dan ook bent. We zijn allemaal gelijk. Maar helaas denkt de orthodoxe islam dat moslims superieur zijn. Daar mogen we kritiek op hebben.

“Ja heel goed zelfs. Ik zie namelijk in nederland hoeveel haat en afkeer tegen gelovige andersdenkenden is. Of dat nu in boek, film of menings vorm is.”

De traditionele religies stel ik hierbij verantwoordelijk voor alle haat en agressie in de wereld, werkelijk waar. In tweeduizend jaar tijd hadden ze daar toch echt iets tegen moeten. Het tegendeel is helaas het geval, religieuze tweestrijd is aan de orde van de dag. De God die dit gewild heeft moet wel een duivel zijn.

“Je hoeft voor mij geen respect te tonen. Het is natuurlijk wel netjes wanneer we elkaar resepcteren en in elkaars waarde laten maar is iets wat je niet kunt afdwingen. Voor mij komt dan de slogan "u uw levensvisie, en ik de mijn" en even goede vrienden.”

Dat is de beste gedachte die de islam heeft voort gebracht: u heeft uw geloof, en ik het mijne. Werd die gedachte maar nageleefd, maar helaas zijn er ook moslims, christenen, hindoes, boeddhisten etc. die alle andersdenkenden menen te moeten vermoorden. Dat is de realiteit van alledag, zoals je weet.

“Nou nou, hitler kunnen we niet echt een gelovige noemen. De geschiedenis heeft ons geleerd dat de mens de grootste seriemoordenaar en dat de meeste orologen om macht en grond zijn gevoerd en niet religie zoals je doet suggeren.”

Dit is ons grote meningsverschil. Volgens mij is de religie de oorzaak van alle ellende. Daarover zullen we het voorlopig niet eens worden, maar kun je accepteren dat er mensen zijn zoals ik, die in jouw religie een gevaar zien voor hun eigen welzijn?

Doeschate
15-05-05, 22:36
Geplaatst door Simon
Daar geloof ik nu weer niks van. Er zijn zoveel vormen van geloof en er is ongeloof dat zo fanatiek is dat het weer een fanatieke vorm van geloven lijkt. Juist afvalligen als Ayaan kan je daarop betrappen. De enige ware gelovige is een fanatieke gelovige, afvallig of niet. Zij zijn het die het woord voeren. Gematigden zijn angstig en bang, houden hun mond. Zo gaat dat nu eenmaal.

De ware strijd gaat dus tussen fundamentalisten van verschillende kant. Ik ben dus een fundamentalist, zoals mij vaak verweten is. Dat heb je goed gezien.

Ik kan niet anders.

mark61
15-05-05, 22:44
Geplaatst door Tomas
Alleen GJ heeft zijn agenda open liggen, is de gedachte.

I get it.

mark61
15-05-05, 23:01
Intussen hebben Simon en ik nog steeds geen antwoord gekregen op onze vraag, die van hem op pag. 1. Ik wilde ook graag nog commentaar van AARDIG.

taouanza
15-05-05, 23:02
Geplaatst door mark61
Waar heb je het over? Ik maakte deze opmerking omdat Aardig blijkbaar veronderstelt dat er ook maar iemand op dit forum is die a) ontheiliging van de Koran en b) Guantanamo etc. in het algemeen goedkeurt. Dat is natuurlijk onzin. Hoewel ik het van GJ niet zeker weet.

Maar ga rustig zo door.

Oja waarom is dat zo vanzelfsprekend omdat autochtonen standaard beschaafd zijn in tegenstelling tot moslims die maar elke keer moeten bewijzen wat ze bedoelen terwijl nietmoslims van het ergst uitgaan?

Ik ga zeker gewoon door denk je maar niet dat je me de mond kan snoeren.

taouanza
15-05-05, 23:02
Geplaatst door mark61
Intussen hebben Simon en ik nog steeds geen antwoord gekregen op onze vraag, die van hem op pag. 1. Ik wilde ook graag nog commentaar van AARDIG.

Doe niet zo stompzinnig.:moe:

Doeschate
15-05-05, 23:14
Geplaatst door iQra
Als ik nou zeg dat ik jou als gevaar zie vanwege het volgende? Is niet echt het geval, just ter illustratie. Komt uit een andere discussie.

Conflicten worden niet voorkomen door grondwetten of welke wetten dan ook maar puur en alleen door het mensenlijk denken en handelen. Wil niet zeggen dat een gemenschappelijkk ontwikkelde waarde het kwalijke en ziekelijke nationalisme niet weg kan werken. Intgendeel zelfs.


Tja, dat je nog de vraag moet stellen wat oneerlijke welvaartsverdeling is. Nou dat zal ik je zeggen. Men neme 200 jaar terug, men stele 2 continenten en verplaatst de eigen overbevolking (UK ging zo ver dumpte alle gevangenen in australie) en men neme daarnaast miljoenen slaven uit afrika om een ivoren torentje te bouwen op bloed, tranen en zweet van miljoenen mensen op aarde. Resultaat een voorsprong dankzij klimaat, militaire voorsprong door eeuwenlangen conflicten in europa en economische voorsprong door het leegroven van twee continenten. Enfin, deze situatie heeft er voor gezorgd dat wij hier in het westen (8% van de wereldbevolking) voor 80% van de wereldconsumptie consumeert en beschikt over 60% van de welvaart. Blijft over voor meer dan 90% van de wereldbevolking, 20% consumptie en 40% wereldwelvaart. Bedenk daarbij dat de olie binnen 50 jaar op is, bevolking binnen 75 jaar uit 9 miljard zal bestaan. Gevolg kan zelfs een kind van twee jaar voorspellen. Maar vooral de mensen wijsmaken dat ze juist moeten blijven consumeren en besteden. Is namelijk goed voor de economie, tja kort termijn wel op lang termijn heeft het drastische gevolgen voor de gehele mensheid.

Volgens brits wetenschappelijk dna onderzoek de mensheid terug te leiden is naar 2000 man die in afrika heeft rondgezworven. Blind consumeren betekent niets anders dan het leegroven van onze planneet zonder enig vooruizicht op correctie.

http://www.maghreb.nl/marokkaansforum/viewtopic.php?t=195&postdays=0&postorder=asc&start=0
Mijn stelling is dat het islamdebat nog maar net begonnen is. Inderdaad is de palestijnse/iraakse kwestie onderbelicht vanuit jouw standpunt. Ook daar moet verandering in komen, politici dienen zich meer hierover uit te spreken, over deze kwesties vinden veel te weinig discussies plaats. Ook moet er een debat gevoerd worden over de toenemende discriminatie van moslims, maar mogen dan bepaalde discriminerende uitgangspunten van de islam, zoals het verbod op interreligieuze huwelijken, besproken worden?
Maar de andere kwestie die onze samenleving met een diepe schaduw verdonkert is de moord op een anti-islamist, en de bedreiging en hetzevorming tegen critici van de islam. Zonder een gezamenlijke aanpak van dit probleem kan er van een goede verstandhouding geen sprake zijn. Ik verwijt de deelnemers aan dit forum dat zij hiertegen veel te weinig actie ondernemen.
Integendeel, door alle critici van de islam te generaliseren als SS-ers en dergelijke wordt er een gevaarlijke atmosfeer gekweekt, die ongetwijfeld tot volgende doden zal leiden.

Oftewel, ik kan stellen dat ik jouw levensgewoonte als gevaar voor mij persoonlijk en de mensheid zie. Wat zul jij daarvan vinden?
Dat is precies wat ik bedoel. Jouw geloof is een bedreiging van mijn welzijn, en vice versa.

Het is niet anders, accepteer dat maar.

Zwarte Kat
15-05-05, 23:21
Geplaatst door AARDIG
Ik wilde alleen weten of je "die" daad ten strengste afkeurt en de vredige opstand als gevolg wel goedkeurt. En dat kan ik met moeite wel uit je tekst halen. Voor je gemaar kan je de andere posters argumenten lezen.

:wtf:

taouanza
15-05-05, 23:22
Geplaatst door Doeschate

Dat is precies wat ik bedoel. Jouw geloof is een bedreiging van mijn welzijn, en vice versa.

Het is niet anders, accepteer dat maar.

Vroegah zeiden ze. Alle turken moeten eruit behalve Ali
Of
Ik ben geen racist MAAR (en dan kwam de aap uit mouw)

EN nu zegt Doeschate: Ik haat jou MAAR jij haat mij ook dus geef het nou maar toe.

En ik zeg: Waarom je bent de moeite niet eens waard.:vreemd:

mark61
15-05-05, 23:24
Geplaatst door taouanza
Oja waarom is dat zo vanzelfsprekend omdat autochtonen standaard beschaafd zijn in tegenstelling tot moslims die maar elke keer moeten bewijzen wat ze bedoelen terwijl nietmoslims van het ergst uitgaan?

Ik ga zeker gewoon door denk je maar niet dat je me de mond kan snoeren.

Lekker aan het generaliseren? Ik heb nog nooit één moslim om verantwoording gevraagd voor wat dan ook. Ik ga ervanuit dat elke moslim net zo goed of slecht is als ik of enige andere 'westerling' pfff.

Ik jou de mond snoeren? Gaat alles nog goed met je?

mark61
15-05-05, 23:25
Geplaatst door taouanza
Doe niet zo stompzinnig.:moe:

Wat is daar precies stompzinnig aan?

taouanza
15-05-05, 23:26
Geplaatst door Zwarte Kat
:wtf:

De omgekeerde wereld. Hoe durft hij?!:jammer:

taouanza
15-05-05, 23:27
Geplaatst door mark61
Lekker aan het generaliseren? Ik heb nog nooit één moslim om verantwoording gevraagd voor wat dan ook. Ik ga ervanuit dat elke moslim net zo goed of slecht is als ik of enige andere 'westerling' pfff.

Ik jou de mond snoeren? Gaat alles nog goed met je?

Dat doen anderen wel maar daar bemoei niet mee maar Simon wel.
Hoezo Simon wel?

Zwarte Kat
15-05-05, 23:27
Geplaatst door taouanza

Ik ga zeker gewoon door denk je maar niet dat je me de mond kan snoeren.

Je overschat je eigen priksels

Waarom iemand afsnoeren die toch niks te melden heeft.....

taouanza
15-05-05, 23:28
Geplaatst door Zwarte Kat
Je overschat je eigen priksels

Moet ik dan maar mijn mond houden?
Omdat jij me dom vind?
Vertel eens wie was jij ook al weer?

Zwarte Kat
15-05-05, 23:31
Geplaatst door taouanza
De omgekeerde wereld. Hoe durft hij?!:jammer:

Hoe bedoel je de omgekeerde wereld?
Ach nee, laat ook maar.......

Zwarte Kat
15-05-05, 23:33
Geplaatst door taouanza
Moet ik dan maar mijn mond houden?
Omdat jij me dom vind?
Vertel eens wie was jij ook al weer?

Nee hou vooral je mond niet!
Gooi t eruit in grote porties......
Verwacht alleen niet dat het zodanig op waarde wordt geschat dat het de moeite van het afsnoeren waard is..........

Doeschate
15-05-05, 23:37
Geplaatst door taouanza
Vroegah zeiden ze. Alle turken moeten eruit behalve Ali
Of
Ik ben geen racist MAAR (en dan kwam de aap uit mouw)

EN nu zegt Doeschate: Ik haat jou MAAR jij haat mij ook dus geef het nou maar toe.

En ik zeg: Waarom je bent de moeite niet eens waard.:vreemd: Eindelijk heb je iets van me begrepen. Haat is een evolutionaire erfenis die we vooral aan de traditionele religies te "danken" hebben. Daarzonder was dat probleem al lang opgelost.

Je hoeft slechts de "heilige" geschriften te lezen om te begrijpen wat ik bedoel.

Haat kun je slechts overwinnen door een chatarsis te bereiken: zoals in een huwelijk, waarbij na een heftige ruzie vrede wordt gesloten.

Het probleem is niet dat ik met jouw getrouwd ben (gelukkig niet), maar dat ik tot jouw veroordeeld ben. We zijn niet getrouwd, maar kunnen toch niet zonder elkaar, als we een prettige samenleving willen hebben. Voorlopig is dat onmogelijk, zoals je wel zult begrijpen. Eerst moeten de bedreigingen tegen Ayaan en zo ophouden.

mark61
15-05-05, 23:38
Geplaatst door Zwarte Kat
Nee hou vooral je mond niet!
Gooi t eruit in grote porties......
Verwacht alleen niet dat het zodanig op waarde wordt geschat dat het de moeite van het afsnoeren waard is..........

Vemoei je niet zo. Dit topic is toch al naar de klote, als het ooit wat was tenminste.

mark61
15-05-05, 23:39
Geplaatst door Doeschate
Haat is een evolutionaire erfenis die we vooral aan de traditionele religies te "danken" hebben. Daarzonder was dat probleem al lang opgelost.

In your dreams. Typisch een geval van verblind atheïsme. Dat ik dat als gelovige nog s zou moeten zeggen.

taouanza
15-05-05, 23:40
Geplaatst door Doeschate
Eindelijk heb je iets van me begrepen. Haat is een evolutionaire erfenis die we vooral aan de traditionele religies te "danken" hebben. Daarzonder was dat probleem al lang opgelost.

Je hoeft slechts de "heilige" geschriften te lezen om te begrijpen wat ik bedoel.

Haat kun je slechts overwinnen door een chatarsis te bereiken: zoals in een huwelijk, waarbij na een heftige ruzie vrede wordt gesloten.

Het probleem is niet dat ik met jouw getrouwd ben (gelukkig niet), maar dat ik tot jouw veroordeeld ben. We zijn niet getrouwd, maar kunnen toch niet zonder elkaar, als we een prettige samenleving willen hebben. Voorlopig is dat onmogelijk, zoals je welt zult begrijpen. Eerst moeten de bedreigingen tegen Ayaan en zo ophouden.

Ik lach me dood hier o.:hihi:

taouanza
15-05-05, 23:41
Geplaatst door Zwarte Kat
Nee hou vooral je mond niet!
Gooi t eruit in grote porties......
Verwacht alleen niet dat het zodanig op waarde wordt geschat dat het de moeite van het afsnoeren waard is..........

Ik bepaal zelf wel wat ik doe.
Wat denk je wel?

taouanza
15-05-05, 23:42
Geplaatst door mark61
Vemoei je niet zo. Dit topic is toch al naar de klote, als het ooit wat was tenminste.

Ja waar is Bilal? kan je hem weer op 'niveau' jennen.

Doeschate
15-05-05, 23:42
Geplaatst door taouanza
Ik lach me dood hier o.:hihi: Dat was nou ook weer niet de bedoeling. :blij:

Zwarte Kat
15-05-05, 23:42
Geplaatst door mark61
Vemoei je niet zo. Dit topic is toch al naar de klote, als het ooit wat was tenminste.

Ik zit nu op mn werk te wachten tot de prints uit de printer rollen. Dat duurt zon 45 minuten. Aangezien ik nu in mn eentje op kantoor zit is het relaxed om tussendoor ff te prikken op maroc.nl. :nerd:

taouanza
15-05-05, 23:43
Geplaatst door Doeschate
Dat was nou ook weer niet de bedoeling. :blij:

Pech lig al de hele dag in een deuk om jou.:haha:

Zwarte Kat
15-05-05, 23:46
Geplaatst door taouanza
Ik bepaal zelf wel wat ik doe.


Ik wou dat je ook zo liberaal tegenover andere prikkers was........

taouanza
15-05-05, 23:47
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik wou dat je ook zo liberaal tegenover andere prikkers was........

Ik bepaal zelf wel wat ik doe

Zwarte Kat
15-05-05, 23:54
Geplaatst door taouanza
Ik bepaal zelf wel wat ik doe

Ik sprak een wens uit en geen bevel.
Er zit verschil tussen......