PDA

Bekijk Volledige Versie : Celstraf voor Saudische hervormers



Simon
15-05-05, 12:10
Celstraf voor Saudische hervormers
***********************
RIYAD Drie hervormingsgezinde academici
hebben in Saudi-Arabië celstraffen van
zes tot negen jaar gekregen wegens het
veroorzaken van instabiliteit.Ze hadden
de koning in een petitie gevraagd het
land tot een constitutionele monarchie
om te vormen en haast te maken met de
beloofde politieke hervormingen.

De drie academici werden in maart vorig
jaar met negen anderen aangehouden.Dat
leidde tot kritiek van de VS.Daarop
werden de negen anderen vrijgelaten.

Saudi-Arabië beloofde dat de drie een
openbaar proces zouden krijgen,maar ze
zijn nu toch achter gesloten deuren
berecht.

bron: teletext

barfly
15-05-05, 15:15
RIYAD Drie hervormingsgezinde academici hebben in Saudi-Arabië celstraffen van zes tot negen jaar gekregen wegens het veroorzaken van instabiliteit. Ze hadden de koning in een petitie gevraagd het land tot een constitutionele monarchie om te vormen en haast te maken met de beloofde politieke hervormingen.

De drie academici werden in maart vorig jaar met negen anderen aangehouden. Dat leidde tot kritiek van de VS. Daarop werden de negen anderen vrijgelaten.

Saudi-Arabië beloofde dat de drie een openbaar proces zouden krijgen, maar ze zijn nu toch achter gesloten deuren berecht.

Bron: www.nos.nl

Ik vind het wel van veel moed getuigen om in een land als SA te vragen om hervormingen, jammer dat ze dat moeten bekopen met langdurige celstraffen.

liya
15-05-05, 15:44
Zulke dingen zouden wereldnieuws moeten zijn!!!! Ook daar heb je geen vrije meningsuiting, rechten van de mens kennen ze er niet, enz.... Maar ja , ze doen maar voort want het is een rijk land, niemand die hen op de vingers tikt want ieders economie hangt af van hun olie.

~Panthera~
15-05-05, 15:48
Geplaatst door barfly
RIYAD Drie hervormingsgezinde academici hebben in Saudi-Arabië celstraffen van zes tot negen jaar gekregen wegens het veroorzaken van instabiliteit. Ze hadden de koning in een petitie gevraagd het land tot een constitutionele monarchie om te vormen en haast te maken met de beloofde politieke hervormingen.

De drie academici werden in maart vorig jaar met negen anderen aangehouden. Dat leidde tot kritiek van de VS. Daarop werden de negen anderen vrijgelaten.

Saudi-Arabië beloofde dat de drie een openbaar proces zouden krijgen, maar ze zijn nu toch achter gesloten deuren berecht.

Bron: www.nos.nl

Ik vind het wel van veel moed getuigen om in een land als SA te vragen om hervormingen, jammer dat ze dat moeten bekopen met langdurige celstraffen.



There has a debiel invaded you underschrift. :hihi:
I thought you should know. :haha:

barfly
15-05-05, 16:10
Geplaatst door ~Panthera~
There has a debiel invaded you underschrift. :hihi:
I thought you should know. :haha:

Ik gedoog die debiel, dat is om begrip onderling te kweken :ego:

Simon
15-05-05, 16:15
Geplaatst door barfly

Ik vind het wel van veel moed getuigen om in een land als SA te vragen om hervormingen, jammer dat ze dat moeten bekopen met langdurige celstraffen.

En de VS wil ons doen geloven dat deze heersers aan hervormingen gaan doen.

barfly
15-05-05, 16:18
Geplaatst door Simon
En de VS wil ons doen geloven dat deze heersers aan hervormingen gaan doen.

Ik geloof dan ook geen moer van die hele hervormingen in SA.

barneveld
15-05-05, 16:34
Geplaatst door barfly
Ik geloof dan ook geen moer van die hele hervormingen in SA.

in zuid afrika ging het ook niet zo snel