PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhaal over bezoedeling koran mogelijk onjuist



Bofko
15-05-05, 23:21
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:27

WASHINGTON (ANP) - Het Amerikaanse tijdschrift Newsweek dat als eerste berichtte over de ontwijding van een koran op de Amerikaanse marinebasis Guantanamo Bay, meldt in zijn jongste editie dat het verhaal mogelijk niet klopt.

Het artikel leidde tot felle protesten in Afghanistan en enkele andere moslimlanden. In Afghanistan kwamen de afgelopen week bij protesten zeker veertien mensen om en raakten 120 gewond.

Newsweek meldde zondag dat het Pentagon zeer verontwaardigd had gereageerd op het verhaal. Volgens het ministerie van Defensie klopt er niets van. Hoofdredacteur Mark Whitaker van Newsweek biedt deze week zijn verontschuldigingen aan. Newsweek meldde op 9 mei dat uit onderzoek was gebleken dat op de basis een koran door de wc was gespoeld. De bron van het tijdschrift zegt bij navraag niet meer zeker te zijn van zijn verklaring.

Overigens staat het verhaal van Newsweek over misbruik van de Koran om gevangenen tot bekentenissen te dwingen niet op zichzelf. Begin dit jaar kwamen een paar Britten die op Guantanamo gevangen hadden gezeten met vergelijkbare beschuldigingen. Op de Amerikaanse basis op Cuba zitten circa 540 'vijandelijke strijders' vast die vooral in Afghanistan zijn opgepakt.

bron: home.nl

barfly
15-05-05, 23:27
Gelukkig maar! Ik heb me heel even toch wel wat zorgen gemaakt anders.... Niks aan de hand dus.

Bofko
15-05-05, 23:30
Geplaatst door barfly
Gelukkig maar! Ik heb me heel even toch wel wat zorgen gemaakt anders.... Niks aan de hand dus.

Ik vind wel dat een aantal mensen in Afghanistan en Pakistan nu hun excuses moeten aanbieden.

barfly
15-05-05, 23:31
Geplaatst door Bofko
Ik vind wel dat een aantal mensen in Afghanistan en Pakistan nu hun excuses moeten aanbieden.

Och, baldadigheden! Moeten we niet lullig over doen.

~Panthera~
15-05-05, 23:33
Dan is Newsweek een kut magazine, die zijn bronnen niet chequed. :moe:

AARDIG
15-05-05, 23:34
Geplaatst door Bofko
Ik vind wel dat een aantal mensen in Afghanistan en Pakistan nu hun excuses moeten aanbieden.

Na dat Bush en andere landen hun excuses aan Afghanistan aanbieden.

Verder zou ik heel blij zijn, als de Koran inderdaad niet geschonden is.

Bofko
15-05-05, 23:38
Mij is eigenlijk niet duidelijk waarom mensonterende omstandigheden in Guantanamo Bay niet tot relletjes leiden en het doorspoelen van de koran (toch niet meer dan een ´materialisering´van gods woord, want gods woord is onvernietigbaar) wel.
Hier moet toch wat meer aan de hand zijn.

Tomas
15-05-05, 23:39
Dat er nu al -wat is het?- dik twee jaar duizenden mensen zonder vorm van proces in de gevangenis van guantanomo bay zitten zal verders blijkbaar iedereen een rotzorg zijn. Nee, dat boek, daar gaat het om. Ook al deugt de vertaling waarschijnlijk niet eens, als 't erop aankomt. Nee, dit is echt belangrijk.

barfly
15-05-05, 23:39
Geplaatst door iQra
Terugkrabbelen noemen ze dat. feit blijft dat VS religieuze vernedering gebruikt in guatanomo bay. Netwerk had er vandaag nog een uitzending over. Maar natuurlijk zullen ze nu stellen dat het mogelijk niet klopt, blijven over getuigen die men in afghanistan eerder gelooft dan de beweringen van de amerikanen.

Ik heb die uitzending van Netwerk trouwens bekeken en opvallend was dat een mens zoiets niet lang kan doormaken zonder schade op te lopen. Ik heb meelij met die lui in Guantanamo.

~Panthera~
15-05-05, 23:43
Geplaatst door Bofko
Mij is eigenlijk niet duidelijk waarom mensonterende omstandigheden in Guantanamo Bay niet tot relletjes leiden en het doorspoelen van de koran (toch niet meer dan een ´materialisering´van gods woord, want gods woord is onvernietigbaar) wel.
Hier moet toch wat meer aan de hand zijn.


Zijn er HIER dan WEL rellen over ??
Ik zie Nederlanders er ook niet over rellen.

Tomas
15-05-05, 23:43
Geplaatst door barfly
Ik heb die uitzending van Netwerk trouwens bekeken en opvallend was dat een mens zoiets niet lang kan doormaken zonder schade op te lopen. Ik heb meelij met die lui in Guantanamo.

Wat mij vreselijk tegenstaat is dat wij nu mariniers ofzoiets naar afghanistaan hebben gestuurd die -al dan niet indirect- mee gaan werken om nog meer mensen naar guantanamo te sturen. Onverteerbaar. Dit is principieel zo vreselijk onjuist. Bah.

Bofko
15-05-05, 23:50
Geplaatst door ~Panthera~
Zijn er HIER dan WEL rellen over ??
Ik zie Nederlanders er ook niet over rellen.

Rellen niet nee. Maar wel veel protesten uit verschillende hoeken.

Maar het ging niet over hier of daar , maar over de verontwaardiging van het doorspoelen van 1 koran t.o.v. de verontwaardiging van de behandeling van gevangenen.
Ik heb daar geen oordeel over .Ik snap het alleen niet, dus denk ik dat er meer aan de hand is.

~Panthera~
15-05-05, 23:56
Geplaatst door Bofko
Rellen niet nee. Maar wel veel protesten uit verschillende hoeken.

Maar het ging niet over hier of daar , maar over de verontwaardiging van het doorspoelen van 1 koran t.o.v. de verontwaardiging van de behandeling van gevangenen.
Ik heb daar geen oordeel over .Ik snap het alleen niet, dus denk ik dat er meer aan de hand is.


Ik weet het, eerlijk gezegd ook niet.
Kan van alles zijn.

Bofko
15-05-05, 23:59
Geplaatst door ~Panthera~
Ik weet het, eerlijk gezegd ook niet.
Kan van alles zijn.

Eerlijk ?


:D Hier schiet ik dus ook niks mee op.

~Panthera~
16-05-05, 00:02
Geplaatst door Bofko


:D Hier schiet ik dus ook niks mee op.


Nee, inderdaad, helemaal niks. :hihi:

Sorry. :droef:

Bofko
16-05-05, 00:06
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, inderdaad, helemaal niks. :hihi:

Een collega van me heeft een keer een afdeling binnen het bedrijf (ca. 100 mensen) ge-emaild met de vraag of hij op een bepaald tijdstip met iemand mee naar Amsterdam kon rijden.
Hij kreeg alleen 2 reakties van mensen die zeiden dat ze op dat tijdstip niet naar Amsterdam gingen. :melig2:

~Panthera~
16-05-05, 00:08
Geplaatst door Bofko
Een collega van me heeft een keer een afdeling binnen het bedrijf (ca. 100 mensen) ge-emaild met de vraag of hij op een bepaald tijdstip met iemand mee naar Amsterdam kon rijden.
Hij kreeg alleen 2 reakties van mensen die zeiden dat ze op dat tijdstip niet naar Amsterdam gingen :melig2:

k vat um. :haha:

Wrijf het er maar in. :droef:

:hihi:

tr_imparator
16-05-05, 00:16
Geplaatst door Bofko
Een collega van me heeft een keer een afdeling binnen het bedrijf (ca. 100 mensen) ge-emaild met de vraag of hij op een bepaald tijdstip met iemand mee naar Amsterdam kon rijden.
Hij kreeg alleen 2 reakties van mensen die zeiden dat ze op dat tijdstip niet naar Amsterdam gingen. :melig2:

zal ik een mail schrijven naar de overige 98 mensen dat ze je niet zo serieus moeten nemen :zegniets:

Bofko
16-05-05, 00:23
Geplaatst door tr_imparator
zal ik een mail schrijven naar de overige 98 mensen dat ze je niet zo serieus moeten nemen :zegniets:

:confused: Ik snap niet wat je wil zeggen.

tr_imparator
16-05-05, 00:26
Geplaatst door Bofko
:confused: Ik snap niet wat je wil zeggen.


het kan een noodkreet zijn..waarom die mensen zo verontwaardigd zijn over de Koran..

mark61
16-05-05, 00:41
Geplaatst door Bofko
Mij is eigenlijk niet duidelijk waarom mensonterende omstandigheden in Guantanamo Bay niet tot relletjes leiden en het doorspoelen van de koran (toch niet meer dan een ´materialisering´van gods woord, want gods woord is onvernietigbaar) wel.
Hier moet toch wat meer aan de hand zijn.

Dat is de vraag / opmerking die ik al 2x in 2 topics, en Simon ook nog een keer hebben gesteld. Ipv antwoord krijg ik alleen abuse naar mijn hoofd.

mark61
16-05-05, 00:44
Geplaatst door tr_imparator
het kan een noodkreet zijn..waarom die mensen zo verontwaardigd zijn over de Koran..

Blijft de vraag, waarom een symbolische handeling meer verontwaardiging oproept dan feitelijke onderdrukking, marteling, etc...

Bofko
16-05-05, 00:52
Geplaatst door mark61
Dat is de vraag / opmerking die ik al 2x in 2 topics, en Simon ook nog een keer hebben gesteld. Ipv antwoord krijg ik alleen abuse naar mijn hoofd.

Het zal onze westerse gedachtegang zijn.

tr_imparator
16-05-05, 00:53
Geplaatst door mark61
Blijft de vraag, waarom een symbolische handeling meer verontwaardiging oproept dan feitelijke onderdrukking, marteling, etc...

volgens mij kan het 3 dingen zijn:

1) de Koran vind men belangrijker dan een mensenleven/onderdrukking/etc

2) dit is niet de werkelijke reden van die protesten, het is een soort..ik kan er ff niet op komen..(hoe noem je dat ook alweer in de antropologie)..

3) omdat ze 'ertussen' zitten weten ze niet dat er mesonterende omstandigheden in GB zijn. ''Hoezo moet men begrip hebben voor misdadigers(mensen in een gevangens zijn slecht)?''

Bofko
16-05-05, 01:02
Geplaatst door tr_imparator
volgens mij kan het 3 dingen zijn:

1) de Koran vind men belangrijker dan een mensenleven/onderdrukking/etc

2) dit is niet de werkelijke reden van die protesten, het is een soort..ik kan er ff niet op komen..(hoe noem je dat ook alweer in de antropologie)..

3) omdat ze 'ertussen' zitten weten ze niet dat er mesonterende omstandigheden in GB zijn. ''Hoezo moet men begrip hebben voor misdadigers(mensen in een gevangens zijn slecht)?''

Integere reaktie. Ik denk het ook en met name 1. Onderdrukking is al eeuwenlang dagelijkse kost in Afghanistan.
En ook nog dat men blijkbaar geen verschil maakt tussen een heilig boek (vernietigbaar want papier, inkt, kaft) en Gods woord zelf (niet vernietigbaar).
Dat laatste zal wel mijn westerse gedachtegang zijn.

mark61
16-05-05, 01:09
Geplaatst door tr_imparator
volgens mij kan het 3 dingen zijn:

1) de Koran vind men belangrijker dan een mensenleven/onderdrukking/etc

Ja, dat denk ik dan, eerlijk gezegd. In 'die landen' excuseert u mij is een mensenleven bitter weinig waard. Ik had in zo'n topic al verwezen naar de toestand in Pakistan, waar iedereen iedereen keelt.


2) dit is niet de werkelijke reden van die protesten, het is een soort..ik kan er ff niet op komen..(hoe noem je dat ook alweer in de antropologie)..

Ritueel? Voor bevestiging van de eenheid?


3) omdat ze 'ertussen' zitten weten ze niet dat er mensonterende omstandigheden in GB zijn. ''Hoezo moet men begrip hebben voor misdadigers(mensen in een gevangens zijn slecht)?''

Hmm, dan zouden die mensen dus denken dat de VS alleen echte boeven heeft opgepakt. Hebben zij even veel vertrouwen in de VS! Meer dan ik in ieder geval.
Vergeleken bij de eerste de beste gevangenis in Afghanistan zal GB toch wel een ***hotel zijn. Denk ik dan. Volgens mijn normen. Maar evengoed vind ik het een grote schande.
Weet je nog, de Noordelijke Coalitie had destijds 100 man in een container opgesloten bij 50 graden celsius. De meesten overleefden het niet.

Bedankt voor je doordachte antwoorden.

mark61
16-05-05, 01:11
Geplaatst door Bofko
Integere reaktie. Ik denk het ook en met name 1. Onderdrukking is al eeuwenlang dagelijkse kost in Afghanistan.
En ook nog dat men blijkbaar geen verschil maakt tussen een heilig boek (vernietigbaar want papier, inkt, kaft) en Gods woord zelf (niet vernietigbaar).
Dat laatste zal wel mijn westerse gedachtegang zijn.

En de mijne. Er zijn vast honderden miljoenen Korans, en zoals je zegt, het woord is onsterfelijk. En God is onbeledigbaar, zou ik zeggen. Ik denk dat met 'blasfemie' eigenlijk altijd 'beledigde gelovigen' wordt bemoeid. Ik mag aannemen dat God wel voor zichzelf kan opkomen.

Bofko
16-05-05, 01:27
Geplaatst door mark61
En de mijne. Er zijn vast honderden miljoenen Korans, en zoals je zegt, het woord is onsterfelijk. En God is onbeledigbaar, zou ik zeggen. Ik denk dat met 'blasfemie' eigenlijk altijd 'beledigde gelovigen' wordt bemoeid. Ik mag aannemen dat God wel voor zichzelf kan opkomen.

Uiteindelijk komt het terug op respect . Heel basic. Respect voor de ander. En als Gods woord , via de Koran, 90% van je identiteit uitmaakt. ... En dat samengevoegd met anderen die hetzelfde ervaren, dan kan ik me die relletjes wel voorstellen.
Het is universeel.
Hoe denk je dat vele Amerikanen zouden reageren als in Afghanistan demonstratief (zo komt het natuurlijk over) bijbels verbrand worden. Er is dan, zeker met een verontwaardigd christelijk medium die daar over bericht , heel weinig nodig om het vuurtje (nee, niet De Vuur :wink: ) heel hoog op te stoken.

mark61
16-05-05, 01:29
Geplaatst door Bofko
Uiteindelijk komt het terug op respect . Heel basic. Respect voor de ander. En als Gods woord , via de Koran, 90% van je identiteit uitmaakt. ... En dat samengevoegd met anderen die hetzelfde ervaren, dan kan ik me die relletjes wel voorstellen.
Het is universeel.
Hoe denk je dat vele Amerikanen zouden reageren als in Afghanistan demonstratief (zo komt het natuurlijk over) bijbels verbrand worden. Er is dan, zeker met een verontwaardigd christelijk medium die daar over bericht , heel weinig nodig om het vuurtje (nee, niet De Vuur :wink: ) heel hoog op te stoken.

Yep. Ongelovigen doen het trouwens met vlaggen. Je moet s een Ami vlag verbranden in Washington. Of een Turkse in Ankara. :hihi:

~Panthera~
16-05-05, 01:31
Komt er op neer dat iedereen net zo hysterio te krijgen is.

Bofko
16-05-05, 01:33
Geplaatst door ~Panthera~
Komt er op neer dat iedereen net zo hysterio te krijgen is.

:o Jij, Mark en ik niet hoor.

AARDIG
16-05-05, 01:35
Jammer dat men toch denkt een antwoord te kunnen geven, op een veel complexere gedachtengang. En het is natuurlijk logisch dat mark61 en bofko voor theorie 1 kiezen. Het is lekker makkelijk en het past bij de gedachte dat het een stel extremistische achterlijken zijn.

Theorie 1 kan best kloppen, maar dan is het misschien belangrijker om verder te interpreteren. Als je dagelijks een overleden slachtoffer in de omgeving hebt. En dan hebben we het over overledenen die in gruwelijke en onvoorstelbare staat zijn. Hersenen en ingewanden die uit de lichamen druipen. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch, dat je op een gegeven moment immuun wordt voor dergelijke mensonterende praktijken. Het stelt immers niet veel meer voor. Het is iets "normaals".

Echter is de Koran een heilig iets, waar hun hele leven op gebasseerd is. En het is voor hun onschendbaar. Een boek waarvoor ze hun "niet waardige" leven voor zouden wagen. Alles is van hun afgepakt en alles is onteert. En dat ze nu ook nog aan hun reden om te blijven leven moeten komen, drijft ze tot zulke waanzin.

Overigens blijft dit een simplistische weergave van wat er werkelijk door de Afghaanse moslims heen ging. Niemand van ons zal daar achter komen tenzij er een uitgebreid onderzoek zal plaatsvinden. Dit zal overigens niet gebeuren.

~Panthera~
16-05-05, 01:39
Geplaatst door Bofko
:o Jij, Mark en ik niet hoor.

ben van nature heeeeeeel kalm. :hihi:


:motorzaag

tr_imparator
16-05-05, 01:41
Geplaatst door AARDIG
Jammer dat men toch denkt een antwoord te kunnen geven, op een veel complexere gedachtengang. En het is natuurlijk logisch dat mark61 en bofko voor theorie 1 kiezen. Het is lekker makkelijk en het past bij de gedachte dat het een stel extremistische achterlijken zijn.

Theorie 1 kan best kloppen, maar dan is het misschien belangrijker om verder te interpreteren. Als je dagelijks een overleden slachtoffer in de omgeving hebt. En dan hebben we het over overledenen die in gruwelijke en onvoorstelbare staat zijn. Hersenen en ingewanden die uit de lichamen druipen. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch, dat je op een gegeven moment immuun wordt voor dergelijke mensonterende praktijken. Het stelt immers niet veel meer voor. Het is iets "normaals".

Echter is de Koran een heilig iets, waar hun hele leven op gebasseerd is. En het is voor hun onschendbaar. Een boek waarvoor ze hun "niet waardige" leven voor zouden wagen. Alles is van hun afgepakt en alles is onteert. En dat ze nu ook nog aan hun reden om te blijven leven moeten komen, drijft ze tot zulke waanzin.

Overigens blijft dit een simplistische weergave van wat er werkelijk door de Afghaanse moslims heen ging. Niemand van ons zal daar achter komen tenzij er een uitgebreid onderzoek zal plaatsvinden. Dit zal overigens niet gebeuren.


het kan inderdaad zo zijn en om daar achter te komen moet je in de schoenen van een afgaanse moslim staan. Iets dat ik moeilijk kan, omdat ik simpelweg nooit van me leven zoiets heb meegemaakt, ik kan me wel iets bij voorstellen.

tr_imparator
16-05-05, 01:45
Geplaatst door Bofko
:o Jij, Mark en ik niet hoor.

het gekke is dat jij, ik, mark, panthera hetzelfde zouden reageren in die omstandigheden?

mark61
16-05-05, 01:49
Geplaatst door AARDIG
Jammer dat men toch denkt een antwoord te kunnen geven, op een veel complexere gedachtengang. En het is natuurlijk logisch dat mark61 en bofko voor theorie 1 kiezen.

Theorie 1 kan best kloppen, ... Dit zal overigens niet gebeuren.

Nou, dat is een mooi antwoord! Had je dat niet gelijk kunnen geven in plaats van met wedervragen te komen en over andere onderwerpen te beginnen?


Het is lekker makkelijk en het past bij de gedachte dat het een stel extremistische achterlijken zijn.

Jij zegt toch met veel woorden hetzelfde?

En waarom moet je nou weer sneren? Waar heb ik gezegd dat het een stel extr. acht. zijn? Of dat weet je al weer voor mij in te vullen? Je beledigt me zonder me te kennen en zonder enige aanleiding. Bofko is trouwens sowieso een van de beschaafdste prikkers hier. Maar als jij alweer weet wat wij denken en voelen...

~Panthera~
16-05-05, 01:49
Geplaatst door tr_imparator
het gekke is dat jij, ik, mark, panthera hetzelfde zouden reageren in die omstandigheden?

misschien wel Imp, makkelijk lullen vanuit mijn stoel hier. :droef:
ik weet het niet.

Bofko
16-05-05, 01:50
Geplaatst door AARDIG
Jammer dat men toch denkt een antwoord te kunnen geven, op een veel complexere gedachtengang. En het is natuurlijk logisch dat mark61 en bofko voor theorie 1 kiezen. Het is lekker makkelijk en het past bij de gedachte dat het een stel extremistische achterlijken zijn.

Nee dat denk ik helemaal niet. Ik probeer het te begrijpen maar ik besef dat ik een westerse gedachtegang heb.

BTW Ik heb een prachtig boek over Afghanistan gelezen van een Engelsman , die daar jaren gewoond heeft, die zowel het landschap als de mensen op een heel integere en prachtige manier vormgeeft. De openheid, gastvrijheid, liefde etc tussen de mensen kwamen daar heel duidelijk in naar voren. Zaken die we hier in het westen kwijt zijn. Alleen naast deze zaken was er onderdrukking, minder belang aan het individiu etc. Ook zaken die we in het westen niet meer hebben.
Ik heb net even gezocht naar het boek. Niet kunnen vinden maar ik zoek verder.


Geplaatst door AARDIG
Jammer dat men toch denkt een antwoord te kunnen geven, op een veel complexere gedachtengang. En het is natuurlijk logisch dat mark61 en bofko voor theorie 1 kiezen. Het is lekker makkelijk en het past bij de gedachte dat het een stel extremistische achterlijken zijn.

Theorie 1 kan best kloppen, maar dan is het misschien belangrijker om verder te interpreteren. Als je dagelijks een overleden slachtoffer in de omgeving hebt. En dan hebben we het over overledenen die in gruwelijke en onvoorstelbare staat zijn. Hersenen en ingewanden die uit de lichamen druipen. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch, dat je op een gegeven moment immuun wordt voor dergelijke mensonterende praktijken. Het stelt immers niet veel meer voor. Het is iets "normaals".

Echter is de Koran een heilig iets, waar hun hele leven op gebasseerd is. En het is voor hun onschendbaar. Een boek waarvoor ze hun "niet waardige" leven voor zouden wagen. Alles is van hun afgepakt en alles is onteert. En dat ze nu ook nog aan hun reden om te blijven leven moeten komen, drijft ze tot zulke waanzin.

Overigens blijft dit een simplistische weergave van wat er werkelijk door de Afghaanse moslims heen ging. Niemand van ons zal daar achter komen tenzij er een uitgebreid onderzoek zal plaatsvinden. Dit zal overigens niet gebeuren.

Genuanceerde reaktie.
Niemand weet het , maar er worden pogingen gedaan om het te snappen.

mark61
16-05-05, 01:53
Geplaatst door tr_imparator
het gekke is dat jij, ik, mark, panthera hetzelfde zouden reageren in die omstandigheden?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb geen symbolen waarvoor ik mijn leven zou willen geven. Voor mij is eigenlijk allereerst elk mensenleven heilig. Heiliger dan welk heilig object of plaats ook.
Maar goed, ik ben niet gelovig. Toch preken alle geloven ook eerbied voor het leven.

Ik zie mezelf alleen mensen doden als ik mijn geliefden of desnoods mijn land moet verdedigen. En dan nog liever niet, maar iemand verwonden zonder te doden is ws. wat teveel gevraagd op het slagveld.

Ik zie mezelf niet opgewonden worden als iemand de NL vlag in de brand steekt. Wat kan mij dat nou schelen? Vraag me alleen af of het niet schadelijk voor het milieu is. Serieus.

Bofko
16-05-05, 01:55
Geplaatst door tr_imparator
het gekke is dat jij, ik, mark, panthera hetzelfde zouden reageren in die omstandigheden?

Ik wil jou er ook wel bij zetten hoor imp. :wink:

Het feit dat er ook onder Moslims in Nederland geen relletjes zijn uitgebroken zegt toch ook wel iets.

tr_imparator
16-05-05, 01:59
Geplaatst door mark61
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb geen symbolen waarvoor ik mijn leven zou willen geven. Voor mij is eigenlijk allereerst elk mensenleven heilig. Heiliger dan welk heilig object of plaats ook.
Maar goed, ik ben niet gelovig. Toch preken alle geloven ook eerbied voor het leven.

Ik zie mezelf alleen mensen doden als ik mijn geliefden of desnoods mijn land moet verdedigen. En dan nog liever niet, maar iemand verwonden zonder te doden is ws. wat teveel gevraagd op het slagveld.

Ik zie mezelf niet opgewonden worden als iemand de NL vlag in de brand steekt. Wat kan mij dat nou schelen? Vraag me alleen af of het niet schadelijk voor het milieu is. Serieus.


ik denk dat je dan niet echt begrepen hebt wat AARDIG bedoelt..stel dat alles van je afgepakt is, je ouders, je vrouw, je kinderen, je huis, echt alles...etc..in geloof kan je troost vinden..het geeft hoop..als men deze nu ook van je afpakt..men pakt dan je hoop af..wat doe je dan? je blaast jezelf op?

tr_imparator
16-05-05, 02:01
Geplaatst door Bofko
Ik wil jou er ook wel bij zetten hoor imp. :wink:

Het feit dat er ook onder Moslims in Nederland geen relletjes zijn uitgebroken zegt toch ook wel iets.

me ouders vonden het wel ''schokkend''..maar ze gingen er niet voor op straat..


@mark: kinamak, ik weet niet hoe je dat het beste kan vertalen :)

mark61
16-05-05, 02:01
Geplaatst door tr_imparator
ik denk dat je dan niet echt begrepen hebt wat AARDIG bedoelt..stel dat alles van je afgepakt is, je ouders, je vrouw, je kinderen, je huis, echt alles...etc..in geloof kan je troost vinden..het geeft hoop..als men deze nu ook van je afpakt..men pakt dan je hoop af..wat doe je dan? je blaast jezelf op?

Jawel, ik begrijp dat wel, maar je geloof wordt toch niet afgepakt als iemand aan het andere eind van de wereld een boek beschadigt? Ik zou eerder een kalasjnikof pakken en de eerste de beste Amerikaan voor zijn kop schieten. Omdat hij je familie vermoord heeft. Niet omdat een andere Amerikaan een boek, hoe heilig ook, heeft bezoedeld.

mark61
16-05-05, 02:02
Geplaatst door tr_imparator
me ouders vonden het wel ''schokkend''..maar ze gingen er niet voor op straat..


@mark: kinamak, ik weet niet hoe je dat het beste kan vertalen :)

(sterk) afkeuren toch gewoon?

tr_imparator
16-05-05, 02:04
Geplaatst door mark61
(sterk) afkeuren toch gewoon?


ja inderdaad..ik merk dat het in het turks een sterkere lading heeft :)

tr_imparator
16-05-05, 02:07
Geplaatst door mark61
Jawel, ik begrijp dat wel, maar je geloof wordt toch niet afgepakt als iemand aan het andere eind van de wereld een boek beschadigt? Ik zou eerder een kalasjnikof pakken en de eerste de beste Amerikaan voor zijn kop schieten. Omdat hij je familie vermoord heeft. Niet omdat een andere Amerikaan een boek, hoe heilig ook, heeft bezoedeld.

ik denk nu dubbel.

nee, maar het is ook niet zomaar een boek. Het is voor ze meer dan een boek, het is hun hoop.
nee, maar het is wel beangstigend.
3) ik kan het niet beoordelen.

mark61
16-05-05, 02:13
Geplaatst door tr_imparator
ja inderdaad..ik merk dat het in het turks een sterkere lading heeft :)

Yep. Veroordelen dan.

mark61
16-05-05, 02:15
Geplaatst door tr_imparator
ik denk nu dubbel.

ne o yahu? :)


nee, maar het is ook niet zomaar een boek. Het is voor ze meer dan een boek, het is hun hoop.
nee, maar het is wel beangstigend.
3) ik kan het niet beoordelen.

Ik kan het ook niet beoordelen. Maar vraag me af. Het geloof is toch de hoop, niet één boek waar er nog honderd miljoen van zijn? De tekst zelf is toch onsterfelijk?

Wat is beangstigend?

Nou ja, laat maar. Dank je voor het meedenken.

Spoetnik
16-05-05, 09:55
Geplaatst door Bofko
Ik vind wel dat een aantal mensen in Afghanistan en Pakistan nu hun excuses moeten aanbieden.


Former Guantanamo inmates told the BBC Urdu service earlier this month that some Arab prisoners had still not spoken to their interrogators after three years to protest at the desecration of the Koran by guards at the camp.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4535491.stm

Niet newsweek, maar BBC Urdu is de directe aanleiding van de rellen. Ik snap nog steeds niet dat mensen geloven dat newsweek de oorzaak is van de opstand in Afghanistan, alsof newsweek een populair magazine met veel lezers is in Afghanistan. BBC Urdu zal daarentegen nog wel naar geluisterd worden, met name door de studenten van Hizb ut Tahrir die deze demonstraties begonnen.

Spoetnik
16-05-05, 10:01
Geplaatst door mark61
Blijft de vraag, waarom een symbolische handeling meer verontwaardiging oproept dan feitelijke onderdrukking, marteling, etc...

Omdat in de meeste Islamitische landen marteling en onderdrukking vrij normaal zijn, en men ook niet echt had verwacht dat de VS anders zou zijn. Het is dus niet echt iets waar men uniform achter gaat staan om tegen te demonstreren. Hetzelfde geldt voor andere issues, zoals armoede of bestrijding van poppies. Het ontheiligen van de Islam is daarentegen het onderwerp dat men gezamelijk zal afkeuren en bereid toe is om tegen te demonstreren. De martelaren die zijn gevallen tijdens deze demonstraties in Afghanistan zullen dan ook tot nieuwe martelaren leiden.

Spoetnik
16-05-05, 10:10
Newsweek Got Gitmo Right
by Calgacus*
*Calgacus has been employed as a researcher in the national security field for 20 years

Contrary to White House spin, the allegations of religious desecration at Guantanamo published by Newsweek on May 9, 2005, are common among ex-prisoners and have been widely reported outside the United States. Several former detainees at the Guantanamo and Bagram prisons have reported instances of their handlers sitting or standing on the Koran, throwing or kicking it in toilets, and urinating on it. Prior to the Newsweek article, the New York Times reported a Guantanamo insider asserting that the commander of the facility was compelled by prisoner protests to address the problem and issue an apology.

One such incident (during which the Koran was allegedly thrown in a pile and stepped on) prompted a hunger strike among Guantanamo detainees in March 2002. Regarding this, the New York Times in a May 1, 2005, article interviewed a former detainee, Nasser Nijer Naser al-Mutairi, who said the protest ended with a senior officer delivering an apology to the entire camp. And the Times reports: "A former interrogator at Guantanamo, in an interview with the Times, confirmed the accounts of the hunger strikes, including the public expression of regret over the treatment of the Korans." (Neil A. Lewis and Eric Schmitt, "Inquiry Finds Abuses at Guantanamo Bay," New York Times, May 1, 2005.)

The hunger strike and apology story is also confirmed by another former detainee, Shafiq Rasul, interviewed by the UK Guardian in 2003 (James Meek, "The People the Law Forgot," Dec. 3, 2003). It was also confirmed by former prisoner Jamal al-Harith in an interview with the Daily Mirror (Rosa Prince and Gary Jones, "My Hell in Camp X-Ray," Daily Mirror, March 12, 2004).

The toilet incident was reported in the Washington Post in a 2003 interview with a former detainee from Afghanistan:

"Ehsannullah, 29, said American soldiers who initially questioned him in Kandahar before shipping him to Guantanamo hit him and taunted him by dumping the Koran in a toilet. 'It was a very bad situation for us,' said Ehsannullah, who comes from the home region of the Taliban leader, Mohammad Omar. 'We cried so much and shouted, "Please do not do that to the Holy Koran."' (Marc Kaufman and April Witt, "Out of Legal Limbo, Some Tell of Mistreatment," Washington Post, March 26, 2003.)

Also citing the toilet incident is testimony by Asif Iqbal, a former Guantanamo detainee who was released to British custody in March 2004 and subsequently freed without charge:

"The behavior of the guards towards our religious practices as well as the Koran was also, in my view, designed to cause us as much distress as possible. They would kick the Koran, throw it into the toilet, and generally disrespect it." (Center for Constitutional Rights [.pdf], Aug. 4, 2004.)

The claim that U.S. troops at Bagram prison in Afghanistan urinated on the Koran was made by former detainee Mohamed Mazouz, a Moroccan, as reported in the Moroccan newspaper, La Gazette du Maroc. (Abdelhak Najib, "Les Américains pissaient sur le Coran et abusaient de nous sexuellement," April 12, 2005.) An English translation is available on the Cage Prisoners site (which describes itself as a "nonsectarian Islamic human rights Web site").

Tarek Derghoul, another of the British detainees, similarly cites instances of Koran desecration in an interview with Cage Prisoners.

Desecration of the Koran was also mentioned by former Guantanamo detainee Abdul Rahim Muslim Dost and reported by the BBC in early May 2005. (Haroon Rashid, "Ex-Inmates Share Guantanamo Ordeal," May 2, 2005.)
http://www.antiwar.com/news/?articleid=5959

Het oorspronkelijke artikel heeft ook nog links naar andere artikelen.

Spoetnik
16-05-05, 10:50
Geplaatst door Bofko
WASHINGTON (ANP) - Het Amerikaanse tijdschrift Newsweek dat als eerste berichtte over de ontwijding van een koran op de Amerikaanse marinebasis Guantanamo Bay, meldt in zijn jongste editie dat het verhaal mogelijk niet klopt.




"On Saturday, Isikoff spoke to his original source, the senior government official, who said that he clearly recalled reading investigative reports about mishandling the Qur'an, including a toilet incident. But the official, still speaking anonymously, could no longer be sure that these concerns had surfaced in the SouthCom report."

http://www.juancole.com/2005/05/guantanamo-controversies-bible-and.html

Dus newsweek zegt helemaal niet dat het verkeerd heeft bericht, zoals bijna iedere media meldt, maar dat het uit een ander officieel overheidsraport is gekomen dan de SouthCom raport waarover newsweek in het artikel sprak.

Wide-O
16-05-05, 11:12
Het zou me ten sterkste verbazen als dit soort dingen niet zouden gebeuren, eerlijk gezegd. Gevangenen vernederen/hun wil breken door ze te treffen in het diepste van hun ziel (in dit geval hun geloof), dat is al een tijdje aan de gang. Barbaars.

taouanza
16-05-05, 11:17
Geplaatst door mark61
. Bofko is trouwens sowieso een van de beschaafdste prikkers hier. Maar als jij alweer weet wat wij denken en voelen...

*proest*

0theist
16-05-05, 11:18
Geplaatst door Wide-O
Het zou me ten sterkste verbazen als dit soort dingen niet zouden gebeuren, eerlijk gezegd. Gevangenen vernederen/hun wil breken door ze te treffen in het diepste van hun ziel (in dit geval hun geloof), dat is al een tijdje aan de gang. Barbaars.

Mij ook, vanuit een westers oogpunt doe je zoiets met de koran denk ik eerder dan mensen sexueel vernederen. Maar echt boeien doet dat verschil er niet toe, 't blijft barbaars en verre van beschaafd, alsof je amerikaanse troepen daar uberhaupt al op zou kunnen betrappen.

taouanza
16-05-05, 11:18
Geplaatst door mark61
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb geen symbolen waarvoor ik mijn leven zou willen geven. Voor mij is eigenlijk allereerst elk mensenleven heilig. Heiliger dan welk heilig object of plaats ook.
Maar goed, ik ben niet gelovig. Toch preken alle geloven ook eerbied voor het leven.

Ik zie mezelf alleen mensen doden als ik mijn geliefden of desnoods mijn land moet verdedigen. En dan nog liever niet, maar iemand verwonden zonder te doden is ws. wat teveel gevraagd op het slagveld.

Ik zie mezelf niet opgewonden worden als iemand de NL vlag in de brand steekt. Wat kan mij dat nou schelen? Vraag me alleen af of het niet schadelijk voor het milieu is. Serieus.
Waarom heb ik dan juist bij jou het idee dat je daar toe in staat ben.
Als er iemand kampioen is in moodswings ben jij het wel.

taouanza
16-05-05, 11:24
Geplaatst door mark61
Jawel, ik begrijp dat wel, maar je geloof wordt toch niet afgepakt als iemand aan het andere eind van de wereld een boek beschadigt? Ik zou eerder een kalasjnikof pakken en de eerste de beste Amerikaan voor zijn kop schieten. Omdat hij je familie vermoord heeft. Niet omdat een andere Amerikaan een boek, hoe heilig ook, heeft bezoedeld.

Meneer komt weer slim doen.
Want dit is het enige wat Amerikanen doen en ze zullen echt met hun handen in het haar zitten als het indruk maakte op moslims.:moe:

En er zijn ook helemaal geen moslims die protesteren tegen Amerikanen.
Shit die radicalesering en 'terrorisme' waar komt dat nou vandaan?
Dat komt doordat moslims jaloers zijn op de vrijheid van westerlingen.

Oh man wat ben jij snugger!

0theist
16-05-05, 11:25
Persoonlijkheidsstoornissen

Persoonlijkheidsstoornissen (vooral borderline, theatraal en narcistisch) hebben zich in de persoon genesteld als overlevingsmechanismen. Emoties worden weggestopt en ontkend of juist opgeblazen en met een roep om aandacht uitgedragen. Met behulp van het zogenaamde "meerderwaardigheidscomplex" dat de narcistische persoonlijkheid kenmerkt, probeert de persoon een laatste restje zelfvertrouwen te behouden. Dit ten koste van relaties met andere mensen.

(c) http://www.antenna.nl/hersenstorm/Aanverw_stoornissen1.html

taouanza
16-05-05, 11:34
Bij gebrek aan argumenten word je persoonlijk in de hoop dat de ander zoveel waarde hecht aan je oordeel dat hij/zij niet meer stil staat bij je gebrek aan argumenten.

Simon
16-05-05, 11:36
Geplaatst door Bofko
Newsweek meldde op 9 mei dat uit onderzoek was gebleken dat op de basis een koran door de wc was gespoeld.

Maar het verhaal dat mensen met hun hoofd naar beneden in de wc worden geduwd klopt wel?

Overigens deden ze gisteren in een simulatie experiment van Guantanomo (documentaire van Channel 4) iets anders. Op steeds wisselende en onjuiste tijden tot het gebed oproepen en dan als men aan het bidden is rock muziek opzetten.

tr_imparator
16-05-05, 12:00
Geplaatst door 0theist
Persoonlijkheidsstoornissen

Persoonlijkheidsstoornissen (vooral borderline, theatraal en narcistisch) hebben zich in de persoon genesteld als overlevingsmechanismen. Emoties worden weggestopt en ontkend of juist opgeblazen en met een roep om aandacht uitgedragen. Met behulp van het zogenaamde "meerderwaardigheidscomplex" dat de narcistische persoonlijkheid kenmerkt, probeert de persoon een laatste restje zelfvertrouwen te behouden. Dit ten koste van relaties met andere mensen.

(c) http://www.antenna.nl/hersenstorm/Aanverw_stoornissen1.html

leuk theorietje, maar t klopt niet. Zeggen dat deze mensen een persoonlijkheidsstoornis hebben, en vervolgens beginnen over emoties en zelfvertrouwen zegt mij al meer dan dat jij niet hebt begrepen wat persoonlijkheidsstoornissen zijn.

Misschien kan je opweg helpen als ik je een stukje theorie geef over emoties en persoonlijkheidsstoornissen :moe:

Volgens het drie-factoren model van emoties bestaat een emotie uit:

1) fysiologisch of lichamelijk component( arousal, dat is de mate van fysiologisch waakzaamheid van een persoon, activatie autonome zenuwstelsel, ademhalingsfrequentie, hartslag, bloeddruk)
2)een cognitieve copmonent( een overtuiging, idee, een gedachte-inhoud, piekeren, het gevoel van spanning, de gedachten omtrent dreiging of verlies, beoordelen van situaties, iets wat je weet of vindt)
3)een zichtbare, merkbare of direct waarneembare gedragscomponent( de zichtbare emotie, dus de emotie zelf, vechten, vluchten, zwijgen, veel praten etc)

borderline( volgens DSM-IV): persoonlijkheid die gekenmerkt wordt door een voortdurende instabilliteit van stemmingen, relaties en zelfbeeld, tot uiting komend in affectlabiliteit, dreiging met zelfdoding, impulsiev gedrag, gebrek aan beheersing van woede, wisselvallige relaties, onzekere identiteit en chronische gevoel van leegte

theatraal( volgens DSM-IV): persoonlijkheid gekenmerkt door egocentriciteit, overdreven dramatiek, vragen van aandacht, onredelijke woede-uitbarstingen, hoge maar wisselinden intensiteit van interpersoonlijke relaties, seksueel uitdagend en manipulatief gedrag

narcistisch(volgens DSM-IV): persoonlijkheid gekenmerkt door een voortdurend patroon van grootheidsgevoelens, fantasieen over succes en macht, gebrekkig vermogen om zich in anderen in te leven, het misbruik maken van anderen, overdreven aandacht vragen en overdreven gevoeligheid voor het oordeel van anderen. :moe:

Iwan
16-05-05, 12:43
Sinds 9/11 wordt moslims wereldweed zwaar onderdruk. Vernedert, kaalgeplukt, vermoord ..enz. Naar hun beleving, wordt deze situatie elke dag erger. De international normen en waarden blijkt niet voor moslims geldig te zijn. Qwantanamo en abu ghrib is een voorbeeld daarvoor. In deze kunnen behoeften ontstaan om grenzen aan te geven met het doel om zichzelf te beschermen.
Het heilige boek in de wc gooien is het beste symbool om het ongenoegen die moslims ervaren gezamenlijk te uiten. Dit heeft een houvast effect. Je staat niet alleen voor.
De daad opzicht is kwetsend omdat men je duidelijk maakt dat hij/zij geen respect voor je en probeert je identiteit te ontnemen.
Het was te verwachten dat Amerika het gaat ontkenen, maar Amerika en zijn bongenoten zijn niet meer geloofwaardig en terecht. Ze hebben in kort tijd te veel leugens verteelt die onthuld zijn. De moslims zijn dus meer geneigd om verschillen gevangen te geloven die verhalen vertellen waarin patroon van Amerikaans beleid.
Honderden moslims organisatie hebben aangekondigd dat 27 mei een protest dag wordt .
Opvallend is dat Pakistaanse en afghanse moslims zijn te snel gereageerd op dit gebeuren. Het heeft misschien te maken met de tijd van de communisten. Zij waren de expert in het verdrijven van elke persoon die hun ideologie niet wil volgen. Moslims hebben de zwarte kant van mensen die hun geloof niet respecteren gezien.

P.s. Mensen die geen begrip hebben voor de demonstranten hebben misschien gebrek aan inlevingsvermogen.
Er zijn ook mensen die niet begrijpen waarom de nederlanders massal op straat gegaan toe Theo vermoord werd. Door auto ongelukken gaan dagelijkse mensen dood en niemand hoor jij daarop protesteren. Zo kan het ook zeggen.

taouanza
16-05-05, 13:09
Geplaatst door Iwan
Sinds 9/11 wordt moslims wereldweed zwaar onderdruk. Vernedert,

Voor 9/11 niet?

Spoetnik
16-05-05, 13:23
Geplaatst door Simon
Maar het verhaal dat mensen met hun hoofd naar beneden in de wc worden geduwd klopt wel?

Overigens deden ze gisteren in een simulatie experiment van Guantanomo (documentaire van Channel 4) iets anders. Op steeds wisselende en onjuiste tijden tot het gebed oproepen en dan als men aan het bidden is rock muziek opzetten.


"I'm a former US [military officer], and had the 'pleasure' of attending SERE school--Search, Evasion, Resistance, and Escape.

The course I attended . . . [had] a mock POW camp, where we had a chance to be prisoners for 2-3 days. The camp is also used as a training tool for CI [counter-intelligence], interrogators, etc for those running the camp.

One of the most memorable parts of the camp experience was when one of the camp leaders trashed a Bible on the ground, kicking it around, etc. It was a crushing blow, even though this was just a school.

I have no doubt the stories about trashing the Koran are true.

I'm sure you must also realize that Gitmo must be being used as a "laboratory" for all these psychological manipulation techniques by the CI guys. Absolutely sickening . . .

1. My gut feeling tells me that the SERE camps were 'laboratories' and part of the training program for military counter-intelligence and interrogator personnel. I heard this anecdotally as far as the training goes, but have not dug into it. This is pretty much common sense.

2. Looking at Gitmo in the 'big picture', you have to wonder why it is still in operation though they know so many are innocent of major charges. A look through history at the various 'experimentation' programs of the DOD gives a ready answer. The camp provides a major opportunity to expose a population to various psychological control techniques. Look at some of the stuff that has become public, and this becomes even more apparent. Especially the sensory deprivation--not only sleep, but there are the photos of inmates in gas masks or sight/hearing/smell deprivation setups. There has already been voluminous research into sensory deprivation, and it seems this is another good opportunity for more. One note is that sensory deprivation is used to some degree in military basic training and to a greater sense in the advanced training courses--Rangers, SEALS, etc. All part of the 'breakdown' process before recruits are 'remade'.

3. This incident with the bible trashing. Camp was [in the late 1990s]. It was towards the end of the camp experience, which was 2-3 days of captivity. We were penned in concrete cell blocks about 4' x 4' x 4'--told to kneel, but allowed to squat or sit. There was no door, just a flap that could be let down if it was too cold outside (which it was--actually light snow fell). Each trainee was interrogated to some extent, all experienced some physical interrogation such as pushing, shoving, getting slammed against a wall (usually a large metal sheet set up so that it would not seriously injure trainees) with some actually water-boarded (not me).

The bible trashing was done by one of the top-ranked leaders of the camp, who was always giving us speeches--sort of 'making it real' so to speak, because it is a pretty contrived environment. But by the end it almost seemed real. Guards spoke English with a Russian accent, wore Russian-looking uniforms. So the bible trashing happened when this guy had us all in the courtyard sitting for one of his speeches. They were tempting us with a big pot of soup that was boiling--we were all starving from a few days of chow deprivation. He brought out the bible and started going off on it verbally--how it was worthless, we were forsaken by this God, etc. Then he threw it on the ground and kicked it around. It was definitely the climax of his speech. Then he kicked over the soup pot, and threw us back in the cells. Big climax. And psychologically it was crushing and heartbreaking, and then we were left isolated to contemplate this.

And all of these moods and thoughts were created in this fake camp--just imagine how it is for these guys at Gitmo.

So many have tried to commit suicide....by now they all must have some serious psychological problems. This is without a doubt torture. Premeditated, planned....a fine lot of criminals we have in charge of the USA these days. Gitmo is so Orwellian--so Room 101. They are playing on the deepest feelings and fears.
http://www.juancole.com/2005/05/guantanamo-controversies-bible-and.html

Iwan
16-05-05, 13:36
Geplaatst door taouanza
Voor 9/11 niet?
Dank,
laat maar 11/9 ervan maken. Dat een typfout.

Zwarte Kat
16-05-05, 13:56
Geplaatst door Iwan
Sinds 9/11 wordt moslims wereldweed zwaar onderdruk. Vernedert, kaalgeplukt, vermoord ..enz. Naar hun beleving, wordt deze situatie elke dag erger. De international normen en waarden blijkt niet voor moslims geldig te zijn.

Dramaqueen

Tomas
16-05-05, 13:58
Geplaatst door tr_imparator
leuk theorietje, maar t klopt niet. Zeggen dat deze mensen een persoonlijkheidsstoornis hebben, en vervolgens beginnen over emoties en zelfvertrouwen zegt mij al meer dan dat jij niet hebt begrepen wat persoonlijkheidsstoornissen zijn.

Misschien kan je opweg helpen als ik je een stukje theorie geef over emoties en persoonlijkheidsstoornissen :moe:

Volgens het drie-factoren model van emoties bestaat een emotie uit:

1) fysiologisch of lichamelijk component( arousal, dat is de mate van fysiologisch waakzaamheid van een persoon, activatie autonome zenuwstelsel, ademhalingsfrequentie, hartslag, bloeddruk)
2)een cognitieve copmonent( een overtuiging, idee, een gedachte-inhoud, piekeren, het gevoel van spanning, de gedachten omtrent dreiging of verlies, beoordelen van situaties, iets wat je weet of vindt)
3)een zichtbare, merkbare of direct waarneembare gedragscomponent( de zichtbare emotie, dus de emotie zelf, vechten, vluchten, zwijgen, veel praten etc)

borderline( volgens DSM-IV): persoonlijkheid die gekenmerkt wordt door een voortdurende instabilliteit van stemmingen, relaties en zelfbeeld, tot uiting komend in affectlabiliteit, dreiging met zelfdoding, impulsiev gedrag, gebrek aan beheersing van woede, wisselvallige relaties, onzekere identiteit en chronische gevoel van leegte

theatraal( volgens DSM-IV): persoonlijkheid gekenmerkt door egocentriciteit, overdreven dramatiek, vragen van aandacht, onredelijke woede-uitbarstingen, hoge maar wisselinden intensiteit van interpersoonlijke relaties, seksueel uitdagend en manipulatief gedrag

narcistisch(volgens DSM-IV): persoonlijkheid gekenmerkt door een voortdurend patroon van grootheidsgevoelens, fantasieen over succes en macht, gebrekkig vermogen om zich in anderen in te leven, het misbruik maken van anderen, overdreven aandacht vragen en overdreven gevoeligheid voor het oordeel van anderen. :moe:

Wat is nou precies het verschil tr? Volgens mij staat dit ook zo ongeveer op die site. Wat mankeert Mark61 dan volgens jou? Hoe verklaar jij die enorme moodswings van hem?

taouanza
16-05-05, 13:59
Geplaatst door Iwan
Dank,
laat maar 11/9 ervan maken. Dat een typfout.

Dat bedoel ik niet hoor.

tr_imparator
16-05-05, 14:04
Geplaatst door Tomas
Wat is nou precies het verschil tr? Volgens mij staat dit ook zo ongeveer op die site. Wat mankeert Mark61 dan volgens jou? Hoe verklaar jij die enorme moodswings van hem?


nee, ik wil niet dat men denkt dat mensen in afghanistan een persoonlijkheidsstoornis hebben en vooral niet wat ik hierboven opsom. Emoties wel ja.

Tomas
16-05-05, 14:05
Geplaatst door tr_imparator
nee, ik wil niet dat men denkt dat mensen in afghanistan een persoonlijkheidsstoornis hebben en vooral niet wat ik hierboven opsom. Emoties wel ja.

Oh ik dacht dat het over de moodswings van mark61 ging. Maar jij haalt er dus heel wat anders uit. Ook goed.

Iwan
16-05-05, 14:41
Geplaatst door taouanza
Dat bedoel ik niet hoor.
Gek, ik had deze vraag verwacht. ok, ik bedoel aanslag op Amerika. Weet nog?

taouanza
16-05-05, 14:51
Geplaatst door Iwan
Gek, ik had deze vraag verwacht. ok, ik bedoel aanslag op Amerika. Weet nog? Ik bedoel dat het voor de aanslag ook geen feest was. waarom doen mensen alsof de wereld begon op 11 sept?

Wide-O
16-05-05, 15:04
Geplaatst door taouanza
Ik bedoel dat het voor de aanslag ook geen feest was. waarom doen mensen alsof de wereld begon op 11 sept?

Omdat velen te jong waren voor München 1972 (en de gebeurtenissen daarvoor). En omdat zelfs dat niet de destructieve "Towering Inferno" impact haalde vergeleken bij 9/11. Hoewel...

Ik vond 9/12 trouwens nog akeliger, omdat je dan al hoorde hoeveel onschuldige mensen er zouden sterven als gevolg van de dag ervoor.

"Rogue states." Tsja, vandaar ging het bergafwaarts, geheel te voorspellen.

taouanza
16-05-05, 15:06
Geplaatst door Wide-O
Omdat velen te jong waren voor München 1972 (en de gebeurtenissen daarvoor). En omdat zelfs dat niet de destructieve "Towering Inferno" impact haalde vergeleken bij 9/11. Hoewel...

Ik vond 9/12 trouwens nog akeliger, omdat je dan al hoorde hoeveel onschuldige mensen er zouden sterven als gevolg van de dag ervoor.

"Rogue states." Tsja, vandaar ging het bergafwaarts, geheel te voorspellen.

Waar heb je het over?

Zwarte Kat
16-05-05, 15:19
Geplaatst door Wide-O
Ik vond 9/12 trouwens nog akeliger, omdat je dan al hoorde hoeveel onschuldige mensen er zouden sterven als gevolg van de dag ervoor.



Ik meen me te herineren dat het Taliban-tuig de mogelijkheid kreeg om meneer Laden met zijn gevolg uit te leveren.
Maar dat zootje schorem koos er liever voor om de confrontatie aan te gaan.........

Iwan
16-05-05, 15:30
Geplaatst door taouanza
Ik bedoel dat het voor de aanslag ook geen feest was. waarom doen mensen alsof de wereld begon op 11 sept?
Je heb gelijk. De wereld is niet begongen op 11 sept, maar sinds die is er een opelijk jacht op moslims in het algemeen.

Iwan
16-05-05, 15:34
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik meen me te herineren dat het Taliban-tuig de mogelijkheid kreeg om meneer Laden met zijn gevolg uit te leveren.
Maar dat zootje schorem koos er liever voor om de confrontatie aan te gaan.........
En ik denk dat amerika voor de confrontatie heeft gekozen. Het kwam goed uit voor hun wapensindustrie.

taouanza
16-05-05, 15:55
Geplaatst door Iwan
Je heb gelijk. De wereld is niet begongen op 11 sept, maar sinds die is er een opelijk jacht op moslims in het algemeen.

Sinds 11 sept is er 'rechtvaardiging' voor gevonden Ben je Palestina, IRak Tjetchenie Algerije Balkan vergeten voor 11sept?

Zwarte Kat
16-05-05, 16:07
Geplaatst door Iwan
En ik denk dat amerika voor de confrontatie heeft gekozen. Het kwam goed uit voor hun wapensindustrie.

Niet als Bin Laden uitgeleverd zou zijn.

taouanza
16-05-05, 16:12
Geplaatst door Zwarte Kat
Niet als Bin Laden uitgeleverd zou zijn.

Yeah right.:rolleyes:

Wide-O
16-05-05, 16:18
Geplaatst door taouanza
Waarom heb ik dan juist bij jou het idee dat je daar toe in staat ben.
Als er iemand kampioen is in moodswings ben jij het wel.

Weet je, ik heb hier een paar uur over nagedacht.

Dus dit is geen "spontane" prik.

Ik vind jouw reactie beneden alle peil.

Lees gvd 's wat mensen schrijven, niet wat jij op voorhand al denkt dat ze schrijven.

Ik ben werkelijk gedegouteerd nu. Ik leg m'n verborgen agenda even opzij.

:(

Simon
16-05-05, 17:08
Geplaatst door Spoetnik
Omdat in de meeste Islamitische landen marteling en onderdrukking vrij normaal zijn, en men ook niet echt had verwacht dat de VS anders zou zijn. Het is dus niet echt iets waar men uniform achter gaat staan om tegen te demonstreren. Hetzelfde geldt voor andere issues, zoals armoede of bestrijding van poppies. Het ontheiligen van de Islam is daarentegen het onderwerp dat men gezamelijk zal afkeuren en bereid toe is om tegen te demonstreren. De martelaren die zijn gevallen tijdens deze demonstraties in Afghanistan zullen dan ook tot nieuwe martelaren leiden.

Nou ja martelaren ... ?

Overigens bleek dit ook in het Guantanomo experiment een belangrijk issue gisteren in de documentaire van Channel 4 waarop één van de deelnemers zijn medewerking verder opzegde en verder niet meer wou meedoen: het geloof. Verscheidene deelnemers werder uitgekleed met geen ander doel dan ze te vernederen in aanwezigheid van de andere gevangenen. Voor één moslim was dit achteraf gezien een mogelijk breekpunt (zols hij later vertelde) maar ze stopten met de poging zijn overall uit te trekken toen hij hard tegenstribbelde. In het echt zal dat waarschijnlijk anders verlopen. Maar er werden vele methoden gebruikt die geen ander doel hadden de ander van zijn persoonlijkheid te beroven. Dat kan via religie zijn maar ook op andere wijze. Voor een westerse filosofie student waren er andere breekpunten: toen ze zijn ouders begonnen af te vallen en te beschuldigen omdat ze zo'n verschrikkelijke zoon hadden voortgebracht. En ook toen ze gay plaatjes ophingen in de cel van een andere aanwezige vrijwilliger en hem daar steeds op aanspraken. Hij vond de harde beschuldigingen minder erg dan de walgelijke vooroordelen die de ondervragers te berde brachten.

Iwan
16-05-05, 17:09
Geplaatst door taouanza
Sinds 11 sept is er 'rechtvaardiging' voor gevonden Ben je Palestina, IRak Tjetchenie Algerije Balkan vergeten voor 11sept?
Nee dat heb ik niet vergeten, maar die waren speciale gericht op een bepaalde groep een gebied. Sinds 11 sep, is dit strijd openlijk in de hele wereld geopend.

Iwan
16-05-05, 17:15
Geplaatst door Zwarte Kat
Niet als Bin Laden uitgeleverd zou zijn.
Dat zeg jij. Sadam is opgepakt, zijn regime is gevalen. Wat doen die amerikanen en zijn bondgenoten in Irak dan?
Amireka levert haar misdadiger ook niet. Vindt het een goed reden kan zijn om honderden-duizenten mensen hun leven te beroven en de hele land te vernietigen? Ik niet.

Wide-O
16-05-05, 17:39
Geplaatst door Iwan
Dat zeg jij. Sadam is opgepakt, zijn regime is gevalen. Wat doen die amerikanen en zijn bondgenoten in Irak dan?
Amireka levert haar misdadiger ook niet. Vindt het een goed reden kan zijn om honderden-duizenten mensen hun leven te beroven en de hele land te vernietigen? Ik niet.

Heel objectief gezien had de US regering de veiligheid van:

a) de eigen troepen
b) de burgerbevolking

moeten garanderen na de oorlog (sorteer a & b naar believen).

Het feit dat ze daar totaal (maar dan ook totaal) in te kort schieten is een blamage.

tr_imparator
16-05-05, 17:43
Geplaatst door Wide-O
Heel objectief gezien had de US regering de veiligheid van:

a) de eigen troepen
b) de burgerbevolking

moeten garanderen na de oorlog (sorteer a & b naar believen).

Het feit dat ze daar totaal (maar dan ook totaal) in te kort schieten is een blamage.

vind je het erg als ik denk dat ze een moslimleven minder belangrijker vonden dan de leven vd eigen delta force?

Iwan
16-05-05, 17:46
Geplaatst door Wide-O
Heel objectief gezien had de US regering de veiligheid van:

a) de eigen troepen
b) de burgerbevolking

moeten garanderen na de oorlog (sorteer a & b naar believen).

Het feit dat ze daar totaal (maar dan ook totaal) in te kort schieten is een blamage.
Iedereen weet in een oorlog situatie niets kan garanderen. Dat zou de om niet aan de oorlog te begingen en andere wegen te bewandelen. Ik weet het, er zijn landen met name amerika die ecomonie sterk te maken door oorlogen in staand te houden. Het laatste bij sommige meer dan de leven van anderen.

Zwarte Kat
16-05-05, 17:56
Geplaatst door Iwan
Dat zeg jij. Sadam is opgepakt, zijn regime is gevalen. Wat doen die amerikanen en zijn bondgenoten in Irak dan?
Amireka levert haar misdadiger ook niet. Vindt het een goed reden kan zijn om honderden-duizenten mensen hun leven te beroven en de hele land te vernietigen? Ik niet.

We hadden het in dit geval over Afghanistan en niet over Irak.
De Taliban weigerde Bin Laden uit te leveren met als gevolg dat Amerika op bezoek kwam. Mischien dat ze gehoopt hadden dat het blufpoker was van de Amerikanen maar dat hebben ze dan verkeerd ingeschat.

De Taliban had het kunnen voorkomen door wel Bin Laden het land uit te schoppen maar ze hebben hun eigen glazen ingegooid.
Overigens ben ik er niet op tegen dat Amerika Afghanistan binnenviel. Mijn afkeer tegen de Taliban is daar te groot voor.

Tomas
16-05-05, 17:59
Geplaatst door Wide-O
Weet je, ik heb hier een paar uur over nagedacht.

Dus dit is geen "spontane" prik.

Ik vind jouw reactie beneden alle peil.

Lees gvd 's wat mensen schrijven, niet wat jij op voorhand al denkt dat ze schrijven.

Ik ben werkelijk gedegouteerd nu. Ik leg m'n verborgen agenda even opzij.

:(

Wat betekent gedegouteerd nou weer?

En verders zou ik me er maar niet te druk om maken als ik jou was, want dat doet mark ook niet. Die swingt nu lekker met z'n mood.

Wide-O
16-05-05, 17:59
Geplaatst door tr_imparator
vind je het erg als ik denk dat ze een moslimleven minder belangrijker vonden dan de leven vd eigen delta force?

Nee, vinnik niet erg, en vanuit hun logica zou *dat* tenminste nog te rechtvaardigen zijn.

Denk jij dat de huidige US regering meer respect heeft voor GI Joe dan voor "een moslimleven" ?

If so, then wake up.

Wide-O
16-05-05, 18:06
Geplaatst door Tomas
Wat betekent gedegouteerd nou weer?

En verders zou ik me er maar niet te druk om maken als ik jou was, want dat doet mark ook niet. Die swingt nu lekker met z'n mood.

Gadverdamme, je moet die keeskoppen ook alles uitleggen/vertalen.

Degout. Gout. OK, gout is smaak (ja hoedje vergeten). Degout is, erm, ontsmaakt, tegensmaak. Enfin, weerzin, OK ? Degoutant is bijwoord danwel bijvoeglijk naamwoord. Ollander FFS. Jij missen gen voor Frans taalgevoel jij, ja ? Degoutant := het stuitje tegen de borst :D Hoewel "degusteren" dan toch weer smaken betekent. Degustibus etc... Hmmm...

Ik maak me niet echt druk, maar toch wel een beetje. Amper. Gepast. Net genoeg. Evenveel als Mark denk ik. Enfin, en indien jij niet dan jij pfuh :ego:

"In the mood" ... hmmm, zo oud ben zelfs jij niet :p

Tomas
16-05-05, 18:09
Geplaatst door Wide-O
Jij missen gen voor Frans taalgevoel jij, ja ?


Ik heb gewoon stront mazzel da'k in nederland ben geboren.



Ik maak me niet echt druk, maar toch wel een beetje. Amper. Gepast. Net genoeg. Enfin, en indien jij niet dan jij pfuh :ego:


Je went er wel aan.


"In the mood" ... hmmm, zo oud ben zelfs jij niet :p

Patricia paay had toendertijd met 'r zus een bandje, hoe heette die ookweer?

Wide-O
16-05-05, 18:12
Geplaatst door Tomas
Je went er wel aan.


Jamais amme nooit nie.



Patricia paay had toendertijd met 'r zus een bandje, hoe heette die ookweer?

Was dat voor of na "Luv" ? :strik:

Tomas
16-05-05, 18:13
Geplaatst door Wide-O
Was dat voor of na "Luv" ? :strik:

Volgens mij daarna. Ik denk niet meer dan 1 plaatje met wat gouwe ouwe om de zakken te vullen.

tr_imparator
16-05-05, 18:18
Geplaatst door Wide-O
Nee, vinnik niet erg, en vanuit hun logica zou *dat* tenminste nog te rechtvaardigen zijn.

Denk jij dat de huidige US regering meer respect heeft voor GI Joe dan voor "een moslimleven" ?

If so, then wake up.

then u wake up 2 :ego:

geloof je zelf wel dat ''wij'' puur goed zijn? :fpuh:

Wide-O
16-05-05, 18:23
Geplaatst door tr_imparator
then u wake up 2 :ego:

geloof je zelf wel dat ''wij'' puur goed zijn? :fpuh:

Je doet het weer. Gatverdarrie nog an toe.

Wie is "wij" in je vraag ?

"Ik" en de Amerikanen ?

Lees vooraleer te oordelen Imp !

tr_imparator
16-05-05, 18:25
Geplaatst door Wide-O
Je doet het weer. Gatverdarrie nog an toe.

Wie is "wij" in je vraag ?

"Ik" en de Amerikanen ?

Lees vooraleer te oordelen Imp !

wij = ik en jij (iedereen die niet amerikaan is) :moe:

Wide-O
16-05-05, 18:28
Geplaatst door tr_imparator
vind je het erg als ik denk dat ze een moslimleven minder belangrijker vonden dan de leven vd eigen delta force?

Even voor de goede orde: die "nee ik vind het niet erg" sloeg op jouw priksel, niet op hetgeen je mij zo graag van zou willen verdenken. Niet manipuleren, makker.



"Heb ik je al beledigd ?"

"Nog niet".

Nou, reken maar dat ik je dat kwalijk neem bro. Make no fucking mistake about it.

Wide-O
16-05-05, 18:33
Geplaatst door tr_imparator
wij = ik en jij (iedereen die niet amerikaan is) :moe:

Ja, die "moe" smiley is wel een uitvinding.

Ik heb lange tijd sympathie gehad voor de US. En nog steeds zie ik ook de "goede" dingen die van daar uit komen.

EN IK GELOOF NIET IN NATIONALITEITEN FFS !

Wijzelf "heilig" ? Welnee man, hoe kom je er bij. Wij hadden de yank weer nodig in Joegoeslavie, remember. Nou, pijnlijk hoor.

Als peace-offering: als je ooit tijd/geld/gelegenheid hebt, moet je, ondanks de oorlog etc, eens naar Sarajewo en daarna naar Dubrovnik gaan. En daarna naar Mostar :)

Tomas
16-05-05, 18:36
Die amerikanen zijn absoluut niet heilig! Die klootzakken hebben ons na de oorlog gedwongen om onze kolonieen op te geven. Onze eigen wel verdiende kolonieen! Nou vraag ik je. Tuig. Tuig van de riggel.

tr_imparator
16-05-05, 18:42
Geplaatst door Wide-O
Even voor de goede orde: die "nee ik vind het niet erg" sloeg op jouw priksel, niet op hetgeen je mij zo graag van zou willen verdenken. Niet manipuleren, makker.



"Heb ik je al beledigd ?"

"Nog niet".

Nou, reken maar dat ik je dat kwalijk neem bro. Make no fucking mistake about it.

niks manipuleren.

ik doe zo me best om het uit te leggen, maar je wilt gewoon niet.. ik leg gewoon uit wat ik wou zeggen en hoop ik dat dat gedoe van die agenda's helemaal voorbij en dat tonh dit ook leest.

je vind het niet erg als ik denk dat amerikanen andere keuzes hebben( delta eenheid is meer waard dan een mensenleven voor hun, want dat is gewoon zo? ja), vervolgens als ik iemand beschuldig die een pro-amerikaanse houding heeft, vind je het erg, omdat hij nou eenmaal niet zo denkt.(terecht, maar soms ook onterecht? althans zo denk ik en vraag om een bevestiging, dan moet je niet boos worden). Maw denk ik dat iedereen vooroordeeld en ook goed, maar ook slecht kan denken.

Nu leg ik je zo stap voor stap voor en onderzoek ik je mening, iets wat tomas bij mij ook heeft gedaan en andere prikkers ook soms doen. Voel je je prettig hierbij? Duidelijk niet. Waarom neem je het mij dan kwalijk als ik hetzelfde dacht over een andere prikker? dus wat jij nu denkt?

of manipuleer ik? d8 het niet! :)

Tomas
16-05-05, 18:45
Geplaatst door tr_imparator
niks manipuleren.

ik doe zo me best om het uit te leggen, maar je wilt gewoon niet.. ik leg gewoon uit wat ik wou zeggen en hoop ik dat dat gedoe van die agenda's helemaal voorbij en dat tonh dit ook leest.

je vind het niet erg als ik denk dat amerikanen andere keuzes hebben( delta eenheid is meer waard dan een mensenleven voor hun, want dat is gewoon zo? ja), vervolgens als ik iemand beschuldig die een pro-amerikaanse houding heeft, vind je het erg, omdat hij nou eenmaal niet zo denkt.(terecht, maar soms ook onterecht? althans zo denk ik en vraag om een bevestiging, dan moet je niet boos worden). Maw denk ik dat iedereen vooroordeeld en ook goed, maar ook slecht kan denken.

Nu leg ik je zo stap voor stap voor en onderzoek ik je mening, iets wat tomas bij mij ook heeft gedaan en andere prikkers ook soms doen. Voel je je prettig hierbij? Duidelijk niet. Waarom neem je het mij dan kwalijk als ik hetzelfde dacht over een andere prikker? dus wat jij nu denkt?

of manipuleer ik? d8 het niet! :)

Wat heb ik waar met jou gedaan?? Gaat dit weer over dat ik volgens jou nooit een mening heb? Als je niet beter dan dit duidelijk weet te maken wat ik jouw ooit heb aangedaan, zit het toch echt tussen je eigen oren, broeder.

tr_imparator
16-05-05, 18:48
Geplaatst door Tomas
Wat heb ik waar met jou gedaan?? Gaat dit weer over dat ik volgens jou nooit een mening heb? Als je niet beter dan dit duidelijk weet te maken wat ik jouw ooit heb aangedaan, zit het toch echt tussen je eigen oren, broeder.

neee :( je hebt mij niks gedaan. Je onderzocht alleen mn mening, en ik doe dat ook bij wide-O. hij vind het niet prettig. ik vond dat ook niet. thats all.

Rabi'ah.
16-05-05, 18:50
Geplaatst door mark61
En de mijne. Er zijn vast honderden miljoenen Korans, en zoals je zegt, het woord is onsterfelijk. En God is onbeledigbaar, zou ik zeggen. Ik denk dat met 'blasfemie' eigenlijk altijd 'beledigde gelovigen' wordt bemoeid. Ik mag aannemen dat God wel voor zichzelf kan opkomen.

Eerlijk gezegd kan ik me er ook nooit zo boos over maken als men rare dingen over God zegt. God is toch hoogverheven boven het geblaat van atheïstische stervelingen.

En die uitspraak van Ayaan over de profeet ketst ook bijna volledig van me af.

De enige reden waarom ik me soms wel kwaad kan maken, is dat mensen allerlei vooroordelen en misvattingen over de islam hebben en niet gehinderd door enige kennis maar wat roepen.

Zulke uitspraken als die van AHA kunnen dan ook schadelijk zijn omdat die de afkeer van de islam en dus van moslims, nog meer doet toenemen.

Verder vind ik de houding van veel autochtonen dat gelovige mensen achterlijk zouden zijn en het neerkijken op religie in het algemeen en islam in het bijzonder, wel storend.

Het is alsof religie voor veel mensen alleen negatieve connotaties heeft, terwijl toch alle godsdiensten tot het goede proberen aan te sporen.


Maar me dergelijke dingen echt persoonlijk aantrekken doen ik allang niet meer, want dan heb ik nachtwerk........:wink:

Tomas
16-05-05, 18:52
Geplaatst door tr_imparator
neee :( je hebt mij niks gedaan. Je onderzocht alleen mn mening, en ik doe dat ook bij wide-O. hij vind het niet prettig. ik vond dat ook niet. thats all.

OK. Die Wide-O is ook een onduidelijke. Ik zie 'm je hier ook verkeerd begrijpen. Maar hou mij er buiten. AUB.

Tomas
16-05-05, 18:55
Geplaatst door Rabi'ah.
Eerlijk gezegd kan ik me er ook nooit zo boos over maken als men rare dingen over God zegt. God is toch hoogverheven boven het geblaat van atheïstische stervelingen.

En die uitspraak van Ayaan over de profeet ketst ook bijna volledig van me af.

De enige reden waarom ik me soms wel kwaad kan maken, is dat mensen allerlei vooroordelen en misvattingen over de islam hebben en niet gehinderd door enige kennis maar wat roepen.

Zulke uitspraken als die van AHA kunnen dan ook schadelijk zijn omdat die de afkeer van de islam en dus van moslims, nog meer doet toenemen.

Verder vind ik de houding van veel autochtonen dat gelovige mensen achterlijk zouden zijn en het neerkijken op religie in het algemeen en islam in het bijzonder, wel storend.

Het is alsof religie voor veel mensen alleen negatieve connotaties heeft, terwijl toch alle godsdiensten tot het goede proberen aan te sporen.


Maar me dergelijke dingen echt persoonlijk aantrekken doen ik allang niet meer, want dan heb ik nachtwerk........:wink:

Weetje... Soms denk ik dat ik jou hier heb zien opgroeien. Als ik je eerste post met die van nu zou kunnen vergelijken, zie je jaren van verschil. Niet dat je eerste posts zo slecht waren, maar ik bedoel de volwassenheid die het nu uitstraalt. \Die is vooral gegroeid. Maarja die posts zijn er allang niet meer.

Wide-O
16-05-05, 19:13
Geplaatst door tr_imparator
[B]je vind het niet erg als ik denk dat amerikanen andere keuzes hebben( delta eenheid is meer waard dan een mensenleven voor hun, want dat is gewoon zo? ja), vervolgens als ik iemand beschuldig die een pro-amerikaanse houding heeft, vind je het erg, omdat hij nou eenmaal niet zo denkt.(terecht, maar soms ook onterecht? althans zo denk ik en vraag om een bevestiging, dan moet je niet boos worden). Maw denk ik dat iedereen vooroordeeld en ook goed, maar ook slecht kan denken.


Maar waarom ga je er toch van uit dat ik een probleem heb met anit-US houdingen ? Ik heb zelf een *gigantisch* probleem met de US op dit moment. Ik heb alleen niemand nodig om mij dat aan te praten. Net zoals jij niet wil dat ik voor jou denk, heb ik jij of Ta of iQra niet nodig om voor mij te denken.



Nu leg ik je zo stap voor stap voor en onderzoek ik je mening, iets wat tomas bij mij ook heeft gedaan en andere prikkers ook soms doen. Voel je je prettig hierbij? Duidelijk niet. Waarom neem je het mij dan kwalijk als ik hetzelfde dacht over een andere prikker? dus wat jij nu denkt?


Maar ik vind dat NIET ERG ! Als je mij een vraag stelt, kan ik ze naar eer & geweten beantwoorden. Als het antwoord je bevalt, fijn, indien niet, tough luck.

Maar als je spreekt over "verborgen agenda's" en "jij vindt moslims vast maar nix" dan kan ik daar helemaal niets tevenoverstellen. Dan stopt het. En die houding leeft hier op dit moment, meer dan in november 2004. Ik word er helemaal naar van. En opstandig.

Vraag maar op, en ik zal eerlijk zijn. Insinueer, en ik zal cynisch of sarcastisch zijn.



of manipuleer ik? d8 het niet! :)

Manipuleren, nee, dat denk ik echt niet. Meen ik. Tegelijkertijd denk ik dat Mar61 meer integriteit heeft in z'n pink dan sommige criticasters hier in hun hele lijf. En als dat idee botst, dan moet dat maar.

Ik ben hier al "uitgemaakt" voor:

a) Marokkaan
b) liefhebber van Al Quaida
c) Marokkaan
d) verloochenaar van de Westerse waarden
e) Miss Millie
f) Moslimliefhebber
g) Moslimbasher

FFS, read my posts.

Wide-O
16-05-05, 19:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Eerlijk gezegd kan ik me er ook nooit zo boos over maken als men rare dingen over God zegt. God is toch hoogverheven boven het geblaat van atheïstische stervelingen.

En die uitspraak van Ayaan over de profeet ketst ook bijna volledig van me af.

De enige reden waarom ik me soms wel kwaad kan maken, is dat mensen allerlei vooroordelen en misvattingen over de islam hebben en niet gehinderd door enige kennis maar wat roepen.

Zulke uitspraken als die van AHA kunnen dan ook schadelijk zijn omdat die de afkeer van de islam en dus van moslims, nog meer doet toenemen.

Verder vind ik de houding van veel autochtonen dat gelovige mensen achterlijk zouden zijn en het neerkijken op religie in het algemeen en islam in het bijzonder, wel storend.

Het is alsof religie voor veel mensen alleen negatieve connotaties heeft, terwijl toch alle godsdiensten tot het goede proberen aan te sporen.


Maar me dergelijke dingen echt persoonlijk aantrekken doen ik allang niet meer, want dan heb ik nachtwerk........:wink:

Weet je, rede doet nog heel weinig, of wordt verdacht, dus verhaaltje.

Ik zat zaterdag in een kerk. Een katholieke kerk, maar voor mij zou het ook een moskee kunnen geweest zijn.

Ik zat daar onwennig. Ik kende de woordjes (nou ja, in het Nederlands, de mis was in het Italiaans) en was ook al lang niet meer naar de kerk geweest.

Ik ben "ongelovig"/"atheist/agnost" etc. Enfin, zo heet dat, als je niet strikt gelooft in één van de religies, zo blijkt. Ik had respect voor de pastoor (en ook sympathie, omdat ie oprecht blij was met die doop, en enthousiast, en er ook iets persoonlijks van maakte, geweldige man). Ik keek rond me heen, en voelde (naast vervreemding) niks dan respect: voor het gebouw, voor de rite, voor de mensen die daar zaten... Ik had niet zoiets van "ach domme gelovigen". Of zo. Ik was eigenlijk betoverd door wat er zich voor mijn ogen afspeelde. Waarschijnlijk meer dan de mensen die daar al jaren kwamen en toch al vonden dat die priester te jong was... Ik was rabiaat ongelovig toen ik 20 was, ik ben niet meer zo rabiaat, bijlange niet. Toch is er geen enkele kans dat ik ooit terugkeer, als "verloren schaap".

Ik was ook diegene die vond dat na de mis de mensen te hard spraken. Jaja, niet gelovig ikke, maar je bent wel in een gebedshuis. Dus je dempt je stem, uit respect. Ik heb ook nog even rondgekeken. Mooie kerk. Heel anders dan in NL/B overigens.

Enfin, 't was een mooie mis :)

En ik ben het 100 % eens met wat Mark zei, en 300 % oneens met de manier waarop Ta hierop reageert. Kannik ook niks aan doen. Ik hou niet van persoonlijke aanvallen op mensen die gewoon zeggen wat ze denken.

Nou jij.

Tomas
16-05-05, 19:33
Geplaatst door Wide-O
En ik ben het 100 % eens met wat Mark zei, en 300 % oneens met de manier waarop Ta hierop reageert. Kannik ook niks aan doen. Ik hou niet van persoonlijke aanvallen op mensen die gewoon zeggen wat ze denken.

Nou jij.

Accepteer de natuur zoals deze is. Ik gok dat het morgen allemaal alweer over en vergeten is.

Wide-O
16-05-05, 19:37
Geplaatst door Tomas
Accepteer de natuur zoals deze is. Ik gok dat het morgen allemaal alweer over en vergeten is.

Ik ga vooralsnog van de rede uit Tomas.

Maar ja, jij vond ook al dat het gepest op school mijn geprik hier zou verklaren :D

tr_imparator
16-05-05, 19:37
Geplaatst door Wide-O


ik nam US maar als voorbeeld, omdat ik denk dat andere voorbeelden misschien een beetje vaag waren. Maar wat ik bijvoorbeeld doe is toch puur de vooroordeel eruit halen? door bijvoorbeeld te zeggen:

''jij denkt gewoon ....'' Je kan toch zeggen: dat is helemaal niet waar. of onzin! of sarcastisch zijn of weet ik het..Ik weet niet wat hier fout aan is.
het komt erop neer dat jij je dan moet ''bewijzen'', iets dat ik dagelijks mee maak en inmiddels gewend eraan ben..okey niet boos worden nu..of denk je dat ik me schuil achter racisme/slachtoffer rol inneem? of heb jij nooit zo gedacht? Het is maar een idee dat ik krijg van jou post en je houding verder zeg ik er niks mee. Het is natuurlijk omdat ik je niet goed genoeg ken, onterecht beschuldiging misschien(bij mark?)..maar soms ook terecht(bij ron maybe?)..

mark61
16-05-05, 20:31
Geplaatst door taouanza
Waarom heb ik dan juist bij jou het idee dat je daar toe in staat ben.
Als er iemand kampioen is in moodswings ben jij het wel.

Vertel s over mijn labiele gemoed.

mark61
16-05-05, 20:38
Geplaatst door Tomas
Wat betekent gedegouteerd nou weer?

En verders zou ik me er maar niet te druk om maken als ik jou was, want dat doet mark ook niet. Die swingt nu lekker met z'n mood.

*zoeffff* *zjwieppp*

mark61
16-05-05, 20:40
Geplaatst door Wide-O
Gadverdamme, je moet die keeskoppen ook alles uitleggen/vertalen.

Degout. Gout. OK, gout is smaak (ja hoedje vergeten). Degout is, erm, ontsmaakt, tegensmaak. Enfin, weerzin, OK ? Degoutant is bijwoord danwel bijvoeglijk naamwoord. Ollander FFS. Jij missen gen voor Frans taalgevoel jij, ja ? Degoutant := het stuitje tegen de borst :D Hoewel "degusteren" dan toch weer smaken betekent. Degustibus etc... Hmmm...

Ik maak me niet echt druk, maar toch wel een beetje. Amper. Gepast. Net genoeg. Evenveel als Mark denk ik. Enfin, en indien jij niet dan jij pfuh :ego:

"In the mood" ... hmmm, zo oud ben zelfs jij niet :p

Iesjgod. C'est le moindre de mes soucis. Maar dank u voor uw beschavingsoffensief. :hihi:

mark61
16-05-05, 20:46
Geplaatst door taouanza
*proest*

Wat valt er precies te proesten?

Prlwytzkofski
16-05-05, 21:30
Geplaatst door mark61
Wat valt er precies te proesten?
Pssst. Niet storen. Ze modereert.

mark61
16-05-05, 21:33
Geplaatst door Prlwytzkofski
Pssst. Niet storen. Ze modereert.

Ow sjorry.

tr_imparator
16-05-05, 21:34
Geplaatst door Prlwytzkofski
Pssst. Niet storen. Ze modereert.


Ohh dat meen je niet, wist je al dat jij achteruit loopt?

Tomas
16-05-05, 21:45
Geplaatst door mark61
Iesjgod. C'est le moindre de mes soucis. Maar dank u voor uw beschavingsoffensief. :hihi:

Die Wide-O is zo'n emotioneel wrak omdat ie vroeger veel gepest is op school, schijnt.

~Panthera~
16-05-05, 22:52
Geplaatst door mark61
*zoeffff* *zjwieppp*


http://www.mainzelahr.de/smile/geschockt/aliena_vampirshrek.gif poe hee.... http://www.mainzelahr.de/smile/geschockt/whis_hyvent02_10552.gif

mark61
16-05-05, 23:28
Geplaatst door Tomas
Die Wide-O is zo'n emotioneel wrak omdat ie vroeger veel gepest is op school, schijnt.

Ja dat zag ik. Je zal maar in België zijn opgegroeid. Enfin, tis altijd nog beter dan Frankrijk.

mark61
16-05-05, 23:29
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.mainzelahr.de/smile/geschockt/aliena_vampirshrek.gif poe hee.... http://www.mainzelahr.de/smile/geschockt/whis_hyvent02_10552.gif

Durf je wel met je katapult? Je schrank zit al overvol en mij krijg je niet.

~Panthera~
16-05-05, 23:33
Geplaatst door mark61
Durf je wel met je katapult? Je schrank zit al overvol en mij krijg je niet.


Ook niet onder dwang ? :hihi:

He, toe nou. :fplet:

taouanza
16-05-05, 23:36
Geplaatst door Wide-O
Weet je, ik heb hier een paar uur over nagedacht.

Dus dit is geen "spontane" prik.

Ik vind jouw reactie beneden alle peil.

Lees gvd 's wat mensen schrijven, niet wat jij op voorhand al denkt dat ze schrijven.

Ik ben werkelijk gedegouteerd nu. Ik leg m'n verborgen agenda even opzij.

:(

Ga maar eerst mijn reactie lezen op je vorige uitbarsting.:moe:

taouanza
16-05-05, 23:44
Geplaatst door Wide-O
Maar waarom ga je er toch van uit dat ik een probleem heb met anit-US houdingen ? Ik heb zelf een *gigantisch* probleem met de US op dit moment. Ik heb alleen niemand nodig om mij dat aan te praten. Net zoals jij niet wil dat ik voor jou denk, heb ik jij of Ta of iQra niet nodig om voor mij te denken.



Maar ik vind dat NIET ERG ! Als je mij een vraag stelt, kan ik ze naar eer & geweten beantwoorden. Als het antwoord je bevalt, fijn, indien niet, tough luck.

Maar als je spreekt over "verborgen agenda's" en "jij vindt moslims vast maar nix" dan kan ik daar helemaal niets tevenoverstellen. Dan stopt het. En die houding leeft hier op dit moment, meer dan in november 2004. Ik word er helemaal naar van. En opstandig.

Vraag maar op, en ik zal eerlijk zijn. Insinueer, en ik zal cynisch of sarcastisch zijn.



Manipuleren, nee, dat denk ik echt niet. Meen ik. Tegelijkertijd denk ik dat Mar61 meer integriteit heeft in z'n pink dan sommige criticasters hier in hun hele lijf. En als dat idee botst, dan moet dat maar.

Ik ben hier al "uitgemaakt" voor:

a) Marokkaan
b) liefhebber van Al Quaida
c) Marokkaan
d) verloochenaar van de Westerse waarden
e) Miss Millie
f) Moslimliefhebber
g) Moslimbasher

FFS, read my posts.

Ik heb jou nooit beschuldigd van Miss Millie en dan zeggen ze dat Marokkanen zich wentelen in slachtofferrol.

Mark61 en integriteit laat me niet lachen!

taouanza
16-05-05, 23:47
Geplaatst door Wide-O
En ik ben het 100 % eens met wat Mark zei, en 300 % oneens met de manier waarop Ta hierop reageert. Kannik ook niks aan doen. Ik hou niet van persoonlijke aanvallen op mensen die gewoon zeggen wat ze denken.

Nou jij.

Nee he tis alleen de derde keer dat je over mij begint zonder echt duidelijk te maken waar je het niet mee eens bent.

taouanza
16-05-05, 23:50
Geplaatst door mark61
Vertel s over mijn labiele gemoed.

Jij voelt je altijd geroepen om het voor allochtonen op te nemen maar zodra ze zelf assertief zijn voel jij je weer net zo hard geroepen om ze een halt toe te roepen.
Ze moeten dus dom en zwak blijven en zich door jou laten redden.
Miss Milie eerste klas dus.

mark61
16-05-05, 23:55
Geplaatst door taouanza
Jij voelt je altijd geroepen om het voor allochtonen op te nemen maar zodra ze zelf assertief zijn voel jij je weer net zo hard geroepen om ze een halt toe te roepen.
Ze moeten dus dom en zwak blijven en zich door jou laten redden.
Miss Milie eerste klas dus.

Ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt wat discussiëren is. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Loop rustig door in je kringetje.

taouanza
16-05-05, 23:57
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt wat discussiëren is. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Loop rustig door in je kringetje.

Ik weet heus wel wat jij onder discussieren verstaat en dat we verschillende meningen daarover hebben.
Discussieren voor jou heb ik net uitgelegd
Daar ben ik het niet mee eens.

Julien
17-05-05, 00:05
:hihi: pittig topic

helly2002
17-05-05, 02:54
ik heb allemaal het gevoel dat hetwel gebeurd is alleen zal die krant goed onder druk zijn gezet door de amerikaanse regering want het iswel erg vreemd allemaal.

Wide-O
17-05-05, 07:20
Geplaatst door tr_imparator
''jij denkt gewoon ....'' Je kan toch zeggen: dat is helemaal niet waar. of onzin! of sarcastisch zijn of weet ik het..Ik weet niet wat hier fout aan is.
het komt erop neer dat jij je dan moet ''bewijzen'', iets dat ik dagelijks mee maak en inmiddels gewend eraan ben..okey niet boos worden nu..of denk je dat ik me schuil achter racisme/slachtoffer rol inneem? of heb jij nooit zo gedacht? Het is maar een idee dat ik krijg van jou post en je houding verder zeg ik er niks mee. Het is natuurlijk omdat ik je niet goed genoeg ken, onterecht beschuldiging misschien(bij mark?)..maar soms ook terecht(bij ron maybe?)..

Ik ben niet boos, en ik denk niet in termen van slachtofferrol, en heb nooit zo gedacht. Ik vind het een plattitude die nergens op slaat en te pas en te onpas gebruikt wordt door erg foute mensen.

Er is wel degelijk racisme. Ik kan me behoorlijk goed voorstellen hoe het voelt om met de nek aangekeken te worden, elke dag weer. Als je van mij het vermoeden krijgt dat dat wel vind (dat je dan een slachtofferrol speelt), dan lees je ofwel bevooroordeeld of druk ik me gigantisch slecht uit.

Ik denk daarentegen wel dat je niet de fout mag maken om elke "normale" tegenwerping of kritiek of nuance altijd daarop te betrekken, en dat zie ik nogal eens gebeuren. Je kunt het met iemand oneens zijn, gewoon omdat je het... oneens bent. Niet omdat je plots toch racistische motieven krijgt. Bewijzen ja, daar zeg je het. Nou, ik heb daar geen zin in, jij vast ook niet meer, toch ?

Nu is een prikbord een prima plaats voor misverstanden. Converseren via het geschreven woord alleen is niet eenvoudig, en mist allerlei nuances, stembuigingen, glimlachjes etc. Soms denk ik dat ik iets heel duidelijk heb neergepend, waarbij ik bij latere lezing dacht "wat bedoelde ik nou ? :D"

Over Ron laat ik me FF niet uit als je dat goed vind, heb ik in het verleden al genoeg gedaan :verward:

Enfin, beetje duidelijker zo ?

Wide-O
17-05-05, 07:23
Geplaatst door taouanza
Ga maar eerst mijn reactie lezen op je vorige uitbarsting.:moe:

Dat zal ik doen, madame. Ik moet nu eerst even werken.

MO_NL
17-05-05, 21:15
Het lijkt mij zeeer onwaarschijnlijk dat Newsweek met een dergelijk verhaal komen om vervolgens, nadat er zoveel ophef (en minstens 15 doden) over is ontstaan, te beweren dat het onjuist is.

Dat druist in tegen alle grondbeginselen van de journalistiek. Aangezien Newsweek een reputatie hoog te houden heeft zullen ze heus niet een explosief verhaal plaatsen zonder check, dubbelcheck.

Heel veel waarschijnlijker is dat de Amerikaanse regering (lang leve de onafhanelijkheid van de pers :hihi: ) Newsweek onder druk gezet heeft om dit verhaal terug te trekken.

Iedereen die de moeite genomen heeft om het item van Netwerk over een simulatie van verhoormethoden op Guantanamo Bay (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=139516) te kijken weet dat die dumbo's daar hun handen er niet voor om draaien om de Koran te misbruiken met als doel om de gevangenen (mentaal) te breken.

Tomas
17-05-05, 21:19
Geplaatst door MO_NL
weet dat die dumbo's daar hun handen er niet voor om draaien om de Koran te misbruiken met als doel om de gevangenen (mentaal) te breken.

Dat geloof ik zondermeer, maar wat zou jij doen als je nieuwsfeitje opeens 15 doden oplevert?

MO_NL
17-05-05, 21:26
Ik zou voet bij stuk houden en wereldkundig maken dat The US of A mijn redactie onder druk zetten om te verklaren dat het verhaal niet op waarheid berust.

Lijkt me dat in een volwassen democratie waar vrijheid en onafhankelijkheid van de media een van de fundamenten is van diezelfde democratie zoiets mogelijk moet zijn zonder dat de hoofdredactie opgepakt en gedetineerd wordt op een legerbasis in Cuba.

Misschien moet de trieste conclusie luiden dat de US of A alles wegheeft van een schijndemocratie. :usa: :usa: :usa: :usa:

Tomas
17-05-05, 21:29
Geplaatst door MO_NL

Misschien moet de trieste conclusie luiden dat de US of A alles wegheeft van een schijndemocratie.

Ik bedoel: wat zou jij doen als je (in eerste instantie ogenschijnlijk onbeduidende) nieuwsfeitje opeens 15 doden oplevert, zonder dat iemand je onder druk zet.

MO_NL
18-05-05, 11:40
http://www.planet.nl/upload_mm/2/a/0/1998578293_1999998401_newsweek3.jpg

Het Amerikaanse weekblad Newsweek moet meer doen dan alleen excuses aanbieden voor de onjuiste berichtgeving van vorige week over de vermeende ontheiliging van de koran door Amerikaanse militairen.
Dat heeft de woordvoerder van het Witte Huis, Scott McClellan dinsdag gezegd.

Newsweek berichtte vorige week dat Amerikaanse ondervragers op de basis Guantánamo Bay op Cuba, waar veel vermeende moslimstrijders vastzitten, exemplaren van het islamitische heilige boek door het toilet hadden gespoeld.

Later moest het doorgaans gezaghebbende tijdschrift echter erkennen dat het verhaal gebaseerd was op een onbetrouwbare bron. Maandag bood het blad zijn verontschuldigingen aan.

Witte Huis wil opheldering
Het artikel in Newsweek leidde tot felle en bloedige anti-Amerikaanse protesten in met name Afghanistan en Pakistan.
Volgens het Witte Huis moet het blad zijn invloed in die regio aanwenden om moslims opheldering te verschaffen over de fout die het heeft gemaakt.

Pakistan liet dinsdag weten dat het evenmin genoegen neemt met de rectificatie en de excuses van Newsweek. "Zij moeten begrip hebben voor de gevoelens van moslims en 101 keer nadenken voordat zij nieuws publiceren dat moslims kan kwetsen'', aldus minister van Informatie Rashid Ahmed.

Afghaan onderbouwt artikel
Een Afghaan die drie jaar vastzat op Guantánamo Bay heeft dinsdag gezegd dat Amerikaanse ondervragers wel degelijk met regelmaat de koran onteerden tijdens verhoren. De man zei dat in een vraaggesprek met een private Afgaanse televisiezender.

Het Pentagon wees de beschuldiging direct van de hand. Het liet weten dat zijn personeel strikte richtlijnen heeft die oneerbiedig gebruik van de koran verbieden

Bron: Planet.nl

mark61
18-05-05, 12:38
Geplaatst door MO_NL
[IMG]

Joehoe, Spoetnik heeft al een paar keer meegedeeld dat het oorspronkelijke bericht van de BBC Urdu afkomstig is. Dus wat newsweek wel of niet doet er geen ruk toe. De kans dat ze in Afghanistan naar de BBC Urdu (u weet wel, een regionale taal) luisteren is ook vele malen groter dan dat er iemand de newsweek koopt in Herat.

taouanza
18-05-05, 14:25
Geplaatst door Wide-O
Ik ga vooralsnog van de rede uit Tomas.

Maar ja, jij vond ook al dat het gepest op school mijn geprik hier zou verklaren :D
Vandaar dat je tegen me te keer ging omdat ik mensen aansprak op pestgedrag.
Niet dat de rest van je uitbarsting logisch was.:loens:

Wide-O
18-05-05, 15:15
Geplaatst door taouanza
Vandaar dat je tegen me te keer ging omdat ik mensen aansprak op pestgedrag.
Niet dat de rest van je uitbarsting logisch was.:loens:

Erm... die quote was een geintje Taouanza, dat verwees naar een andere topic - jaja, ik weet dat crossposten niet mag.

Ik sta nog steeds achter die "uitbarsting", maar ik heb geen zin om daar dagenlang op door te gaan. Ik hou niet zo van ruzie.

So let's agree to disagree & move on ?

taouanza
18-05-05, 15:21
Geplaatst door Wide-O
Erm... die quote was een geintje Taouanza, dat verwees naar een andere topic - jaja, ik weet dat crossposten niet mag.

Ik sta nog steeds achter die "uitbarsting", maar ik heb geen zin om daar dagenlang op door te gaan. Ik hou niet zo van ruzie.

So let's agree to disagree & move on ?

Oh dus je opent met Mark61 in je kielzog een kruistocht tegen mij en vervolgens wil je het af doen als een geintje?


En het gaat helemaal niet over agree of disagree dit is een discussieforum. Jij ging tegen mij tekeer zonder dat je weet waar het over en mijn persoonlijk aanvallen.
Ik wil excuses voor je valse beschuldiging op tenminste argumenten daarvoor.

Wide-O
18-05-05, 15:37
Geplaatst door taouanza
Oh dus je opent met Mark61 in je kielzog een kruistocht tegen mij en vervolgens wil je het af doen als een geintje?


En het gaat helemaal niet over agree of disagree dit is een discussieforum. Jij ging tegen mij tekeer zonder dat je weet waar het over en mijn persoonlijk aanvallen.
Ik wil excuses voor je valse beschuldiging op tenminste argumenten daarvoor.

Voor de goede orde: wat ik zei tegen Tomas over pesten was een geintje. Dus nee, ik doe onze squibble niet af als een geintje, integendeel.

Dat ik samen met Mark61 een "kruistocht" tegen je opende laat ik voor jouw rekening.

Dit is een discussieforum waarbij je volgens mij toch vooral over echte onderwerpen wil van mening verschillen, en niet op de man spelen ?

Op die excuses zal je helaas moeten wachten, aangezien ik het niet met je eens ben.

Wil je dit verder zetten, we hebben PM.

taouanza
18-05-05, 16:00
Geplaatst door Wide-O
Voor de goede orde: wat ik zei tegen Tomas over pesten was een geintje. Dus nee, ik doe onze squibble niet af als een geintje, integendeel.

Dat ik samen met Mark61 een "kruistocht" tegen je opende laat ik voor jouw rekening.

Dit is een discussieforum waarbij je volgens mij toch vooral over echte onderwerpen wil van mening verschillen, en niet op de man spelen ?

Op die excuses zal je helaas moeten wachten, aangezien ik het niet met je eens ben.

Wil je dit verder zetten, we hebben PM.

Ik weet nu het verschil tussen jou en Wytze.:moe:

Tomas
18-05-05, 17:20
Geplaatst door taouanza
Ik weet nu het verschil tussen jou en Wytze.:moe:

't is een eerste stap.

taouanza
18-05-05, 17:28
Geplaatst door mark61
Iesjgod. C'est le moindre de mes soucis. Maar dank u voor uw beschavingsoffensief. :hihi:

Beschaving he?
Ik had altijd al geweten dat Leopold II een jofele kerel was maar gister kwam er dus achter dat het allemaal ter bestrijding van slavernij en kannibalisme was.
Go figure.:zozo:

taouanza
18-05-05, 17:29
Geplaatst door Tomas
't is een eerste stap.

Vindt het eigenlijk meer een eindstreep.

sjaen
18-05-05, 17:30
Vorm boven inhoud

DEMOcraat
18-05-05, 19:52
iemand die arabische kan lezen weet ongeveer waar het gebeurt is..