PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Pinkstermaandag niet inruilen voor suikerfeest'



Marsipulami
16-05-05, 10:48
'Pinkstermaandag niet inruilen voor suikerfeest'

Uitgegeven op 15 mei 2005 om 08:50 uur

(Novum) - Het CNV noemt de vrije pinkstermaandag 'een groot goed' en zet zich in voor het behoud ervan. Tweede pinksterdag moet in geen geval worden ingeruild ten gunste van een wereldreligiedag of het suikerfeest. De christelijke vakcentrale zou zo'n nieuwe feestdag wel verwelkomen, maar dan boven de bestaande nationale feestdagen.

Het plan om pinkstermaandag in te ruilen, volgens het CNV afkomstig van 'kruisridders' als oud VVD-leider Hans Dijkstal, zou averechts werken. In plaats van mensen met een niet-christelijk geloof het gevoel te geven in Nederland thuis te zijn, zou het christenen en andere gelovigen tegen elkaar opzetten.

Het CNV wijst erop dat Nederland slechts zeven vrije feestdagen heeft, het laagste aantal in Europa. Frankrijk, dat onlangs de pinkstermaandag afschafte als feestdag, heeft er nog altijd tien over. Het CNV ondersteunt het pleidooi om van 5 mei een nationale vrije dag te maken, de dag van de vrijheid.

Op Pinksteren, de vijftigste dag na Pasen, wordt herdacht dat de Heilige Geest neerdaalde over de volgelingen van Jezus Christus (Hand. 2:2-7). Daardoor konden deze apostelen alle volken in hun eigen taal toespreken, aldus de bijbel, en het christendom verspreiden op aarde.

Max Stirner
16-05-05, 12:49
95% van de NL'ers heeft geen flauw benul wat er tijdens Pinksteren gevierd wordt - het wordt meer geassocieerd met woonboulevards dan met Jezus.

Wide-O
16-05-05, 12:52
Was toch iets met de heilige Ikea, niet ? Pente-costa: 50 % korting :vierkant:

FF tussendoor, ik was verbaasd te horen dat Pinkstermaandag in Italië - toch een katholiek land bij uitstek - geen vrije dag is.

Marsipulami
16-05-05, 13:10
Geplaatst door Wide-O
FF tussendoor, ik was verbaasd te horen dat Pinkstermaandag in Italië - toch een katholiek land bij uitstek - geen vrije dag is.


Pinkstermaandag is ook helemaal geen katholieke feestdag. Het feest van Pinksteren valt per definitie op een zondag.

Wide-O
16-05-05, 13:13
Geplaatst door Marsipulami
Pinkstermaandag is ook helemaal geen katholieke feestdag. Het feest van Pinksteren valt per definitie op een zondag.

Wat je me nu zegt :rolleyes: Ik bedoel dat juist in een land waar nu de hele week festiviteiten zijn tot in de kleinste dorpjes, en de kerken extra versierd werden, er geen "compensatiedag" is, d'oh ;)

~Panthera~
16-05-05, 13:42
Geplaatst door bakfietsj
Schandalig plan om een christelijke feestdag in te ruilen voor een islamitische. Nederland en Europa zijn christelijk en hebben geen historische roots met de islam.


Erg he, veranderingen in de samenleving ? kunnen mensen die zijn blijven hangen in de 50s niks mee. :moe:

Spoetnik
16-05-05, 13:47
Ik vind dat iedereen gewoon zelf zou moeten kunnen bepalen wanneer ze vrij zijn. Al die verplichte vrije dagen :rolleyes:

RinC
16-05-05, 13:48
Geplaatst door bakfietsj
Schandalig plan om een christelijke feestdag in te ruilen voor een islamitische.


Vind ik ook. Waarom inruilen? Laat Ut gewoon erbij komen.


Wat betreft je tweede zin, ooit komt nog wel, maak je geen zorgen :tik:

Wide-O
16-05-05, 13:49
Geplaatst door ~Panthera~
Erg he, veranderingen in de samenleving ? kunnen mensen die zijn blijven hangen in de 50s niks mee. :moe:

Ik heb je net gemeld bij beheer wegens beledigingen aan mensen uit de fifties :fplet:

It's a global world out there. Time people realized that...

~Panthera~
16-05-05, 13:50
Geplaatst door Wide-O
Ik heb je net gemeld bij beheer wegens beledigingen aan mensen uit de fifties :fplet:

It's a global world out there. Time people realized that...


Dank je, ik wou het net zelf doen. :hihi:

Its a jungle. :fpuh:

Kal-El B.V
16-05-05, 14:17
Geplaatst door bakfietsj
Schandalig plan om een christelijke feestdag in te ruilen voor een islamitische. Nederland en Europa zijn christelijk en hebben geen historische roots met de islam.


Even Off-Topic, Nu ik toch lid ben van deze forum wil ik toch even reageren op Meneer bakfietsj en zijn avatar. Zijn Lekker "Nederlandse" avatar.

Misschien moet je even een andere avatar nemen, want er is namelijk niks "Nederlands" aan die bakfiets. Die wordt gemaakt door een Koerdische Fietsenmaker(wel een Nederlandse partner) hier in Amsterdam De Pijp, onderdelen worden gemaakt in Turkije, ontworpen door een Duitse ontwerper en in elkaar gezet en gerepareerd door een grotendeels Allochtone groep jonge werkers.

Hoezo lekker Nederlands ??

~Panthera~
16-05-05, 14:19
Geplaatst door Kal-El B.V
Even Off-Topic, Nu ik toch lid ben van deze forum wil ik toch even reageren op Meneer bakfietsj en zijn avatar. Zijn Lekker "Nederlandse" avatar.

Misschien moet je even een andere avatar nemen, want er is namelijk niks "Nederlands" aan die bakfiets. Die wordt gemaakt door een Koerdische Fietsenmaker(wel een Nederlandse partner) hier in Amsterdam West, onderdelen worden gemaakt in Turkije, ontworpen door een Duitse ontwerper en in elkaar gezet en gerepareerd door een grotendeels Allochtone groep jonge werkers.

Hoezo lekker Nederlands ??




:lol: http://www.mainzelahr.de/smile/froehlich/24.gif

Wide-O
16-05-05, 14:25
Geplaatst door Kal-El B.V
Even Off-Topic, Nu ik toch lid ben van deze forum wil ik toch even reageren op Meneer bakfietsj en zijn avatar. Zijn Lekker "Nederlandse" avatar.

Misschien moet je even een andere avatar nemen, want er is namelijk niks "Nederlands" aan die bakfiets. Die wordt gemaakt door een Koerdische Fietsenmaker(wel een Nederlandse partner) hier in Amsterdam De Pijp, onderdelen worden gemaakt in Turkije, ontworpen door een Duitse ontwerper en in elkaar gezet en gerepareerd door een grotendeels Allochtone groep jonge werkers.

Hoezo lekker Nederlands ??

Nou, ik ben het HELEMAAL met je oneens :ego:

Want het is wel degelijk on-topic :hihi:

Probeer maar eens iets te vinden dat "typisch xxx" (vul nationaliteit in) is, zonder enige invloed van "buitenaf".

Ja, OK, Yomanda. Maar verder... :hihi:

AARDIG
16-05-05, 14:52
Geplaatst door Kal-El B.V
Even Off-Topic, Nu ik toch lid ben van deze forum wil ik toch even reageren op Meneer bakfietsj en zijn avatar. Zijn Lekker "Nederlandse" avatar.

Misschien moet je even een andere avatar nemen, want er is namelijk niks "Nederlands" aan die bakfiets. Die wordt gemaakt door een Koerdische Fietsenmaker(wel een Nederlandse partner) hier in Amsterdam De Pijp, onderdelen worden gemaakt in Turkije, ontworpen door een Duitse ontwerper en in elkaar gezet en gerepareerd door een grotendeels Allochtone groep jonge werkers.

Hoezo lekker Nederlands ??

:hihi:http://www.planet-smilies.de/finger/finger_047.gifhttp://www.planet-smilies.de/finger/finger_002.gif

delirious
16-05-05, 15:09
Geplaatst door Kal-El B.V
Even Off-Topic, Nu ik toch lid ben van deze forum wil ik toch even reageren op Meneer bakfietsj en zijn avatar. Zijn Lekker "Nederlandse" avatar.

Misschien moet je even een andere avatar nemen, want er is namelijk niks "Nederlands" aan die bakfiets. Die wordt gemaakt door een Koerdische Fietsenmaker(wel een Nederlandse partner) hier in Amsterdam De Pijp, onderdelen worden gemaakt in Turkije, ontworpen door een Duitse ontwerper en in elkaar gezet en gerepareerd door een grotendeels Allochtone groep jonge werkers.

Hoezo lekker Nederlands ??

:lol: :lol: :lol:

Zwarte Kat
16-05-05, 15:43
Geplaatst door Kal-El B.V
Even Off-Topic, Nu ik toch lid ben van deze forum wil ik toch even reageren op Meneer bakfietsj en zijn avatar. Zijn Lekker "Nederlandse" avatar.

Misschien moet je even een andere avatar nemen, want er is namelijk niks "Nederlands" aan die bakfiets. Die wordt gemaakt door een Koerdische Fietsenmaker(wel een Nederlandse partner) hier in Amsterdam De Pijp, onderdelen worden gemaakt in Turkije, ontworpen door een Duitse ontwerper en in elkaar gezet en gerepareerd door een grotendeels Allochtone groep jonge werkers.

Hoezo lekker Nederlands ??

En jij dacht dat ie vent alle bakfietsen maakt?
Yeah right........

Zwarte Kat
16-05-05, 15:46
:wijs: Ik vind dat we in Nederland ook een nationale Atheïstendag moeten hebben.
Jaarlijks een vrije dag om te vieren dat we ongelovig zijn en daar trots voor uitkomen
:boogie:

AARDIG
16-05-05, 16:02
Geplaatst door Zwarte Kat
:wijs: Ik vind dat we in Nederland ook een nationale Atheïstendag moeten hebben.
Jaarlijks een vrije dag om te vieren dat we ongelovig zijn en daar trots voor uitkomen
:boogie:

Dat vind ik ook. Heel goed plan. Ongeloof is ook een geloof, dus waarom geen feestdag.

Marsipulami
16-05-05, 16:03
Volgens de orthodoxe islam is het niet te voorspellen op welke dag het suikerfeest (aan het einde van de ramadan) precies valt. Dus het is moeilijk om er een betaalde feestdag van te maken want organisatorisch onincalculeerbaar. Tenzij men de Turkse islam als norm neemt voor alle moslims. Maar dan krijg je weer moslims die perse willen werken omdat ze het niet eens zijn met de zienswijze van de Turken.

Zwarte Kat
16-05-05, 16:17
Geplaatst door AARDIG
Dat vind ik ook. Heel goed plan. Ongeloof is ook een geloof, dus waarom geen feestdag.

:cola: Hoe zullen we die dag gaan noemen?
'Van God Los' of 'Goddeloze Dag' of...........

Kal-El B.V
16-05-05, 16:19
Geplaatst door Zwarte Kat
En jij dacht dat ie vent alle bakfietsen maakt?
Yeah right........



Waar het mij om gaat is dat de bakfiets in de avatar onmiskenbaar een bakfiets is van "De Fietsfabriek". De fietsenwinkel van deze mensen. Er worden daar heel unieke en mooie bakfietsen gemaakt. Erg populair in Amsterdam. Binnenkort te bewonderen in heel Nederland.

kijk maar even op hun website, ik moest even reageren op Meneer bakfietsj, want ik erger me al een hele tijd dat die gebruikt maakt van die afbeelding terwijl die zijn xenofobe ideeen hier spuwt. Yalcin(de fietsenmaker) is een van de hardst werkende mensen in Amsterdam en Meneer bakfietsj moest eens weten dat die niks moet hebben van mensen zoals hij.

My 2 Cents.

P.S al die mensen in de werkplaats zijn natuurlijk ook nederlanders, maar ik bevroed niet op de manier zoals bakfietsj dat graag wil zien.

Wide-O
16-05-05, 16:21
Geplaatst door Zwarte Kat
:cola: Hoe zullen we die dag gaan noemen?
'Van God Los'

Oi, Ollander ! Staan wel royalties op hé, op die tekst.

"Van God los
Laat nu eens die God los
De wereld is een cosmos
't Is zonde van de tijd"

:ego:

AARDIG
16-05-05, 16:23
Geplaatst door Zwarte Kat
:cola: Hoe zullen we die dag gaan noemen?
'Van God Los' of 'Goddeloze Dag' of...........

Vreemd, dat God perse in centraal staat in een dag van ongeloof. Je moet er voor zorgen dat God perifeer is tijdens die dag. Wees eens creatief. Wij moslims vieren onze feesten niet naar aanleiding van ongeloof. Lijkt me dus geen geestrijk idee. Wat je toch van atheïsten zou verwachten.

DarwinDay? En dan een prachtige bijeenkomst, waar alles uit het niets getoverd wordt! :fpetaf:

Zwarte Kat
16-05-05, 16:24
Geplaatst door Wide-O
Oi, Ollander ! Staan wel royalties op hé, op die tekst.

"Van God los
Laat nu eens die God los
De wereld is een cosmos
't Is zonde van de tijd"

:ego:

Leuke tekst!
Van wie is het?
Toch niet van Urbanus ofzo? :eek:

:melig2: Maar goed, jij je zin. Dan draai ik t gewoon ff om: Los Van God

Wide-O
16-05-05, 16:32
Wel (en daar suckt nationalisme zo gigantisch in...): De tekst is van Noordkaap.

Noordkaap (een Belgies/Limburgse groep) is mij persoonlijk bekend geworden via "Jonge Helden" van ... VPRO. In diezelfde aflevering (het kan ook een week vroeger of later geweest zijn) hoorde ik voor het eerst van Candy Dulfer. Dochter van ja. Of zo. Of ook al gespeeld bij Prince, toen.

Toen was Nederland nog gewoon Nederland ja. Wat er ondertussen mee gebeurd is mag "God" weten.

Stijn Meuris heeft erg goeie teksten overigens. Jaja, goegel er maar 's op los.

"Zou een heel klein beetje oorlog,
niet beter kunnen zijn"

Uw nostalgicus :)

Ondertusssen heeft hij een nieuwe groep die Monza heet.

(ps: de volledige tekst:)

zou een heel klein beetje oorlog
soms niet beter kunnen zijn
dan die luid gesproken woorden
en die nachten van de pijn?

zou een heel klein beetje oorlog
soms niet beter kunnen zijn
dan onuitgevoerde moorden
en die lachjes van venijn?

zou het niet?
zou het niet?
want dit verdriet
gaat veel te diep

een kort gevecht
het hoeft echt niet lang te duren
een korte stoot en dan weer verder
een kort gevecht
het hoeft écht niet lang te duren
een korte stoot en dan weer verder

zou het niet?
zou het niet?
want dit verdriet
gaat veel te diep

zou een heel klein beetje oorlog
dan niet beter kunnen zijn?

Zwarte Kat
16-05-05, 16:37
Geplaatst door AARDIG
Vreemd, dat God perse in centraal staat in een dag van ongeloof. Je moet er voor zorgen dat God perifeer is tijdens die dag. Wees eens creatief. Wij moslims vieren onze feesten niet naar aanleiding van ongeloof. Lijkt me dus geen geestrijk idee. Wat je toch van atheïsten zou verwachten.

DarwinDay? En dan een prachtige bijeenkomst, waar alles uit het niets getoverd wordt! :fpetaf:

Daar zit wat in ja. God staat nu teveel centraal in die namen.
Best wel lastig om daar een juiste naam voor te verzinnen.

DarwinDay bekt lekker maar is het niet ietsie te intellectueel? Ook ongeletterde boerenpummels van het platteland moeten hun ongeloof kunnen vieren zonder erbij na te moeten denken waar Darwin voor stond.

:corcky: Wel triest dat ik als Atheïst aan een moslim om inspiratie moet gaan vragen om een naam te bedenken voor een nationale atheïsten dag........

AARDIG
16-05-05, 16:40
Geplaatst door Zwarte Kat
Daar zit wat in ja. God staat nu teveel centraal in die namen.
Best wel lastig om daar een juiste naam voor te verzinnen.

DarwinDay bekt lekker maar is het niet ietsie te intellectueel? Ook ongeletterde boerenpummels van het platteland moeten hun ongeloof kunnen vieren zonder erbij na te moeten denken waar Darwin voor stond.

:corcky: Wel triest dat ik als Atheïst aan een moslim om inspiratie moet gaan vragen om een naam te bedenken voor een nationale atheïsten dag........

Schaam je niet hoor. Atheïsme is zo passé voor mij. Ik heb genoeg ideetjes voor je. En dat die boeren het niet snappen, maakt niet uit. 80% van de NLse bevolking weet niet eens waar kerst voor staat.

Wide-O
16-05-05, 16:41
Geplaatst door Zwarte Kat
DarwinDay bekt lekker maar is het niet ietsie te intellectueel? Ook ongeletterde boerenpummels van het platteland moeten hun ongeloof kunnen vieren zonder erbij na te moeten denken waar Darwin voor stond.


Alsof Darwin stond voor ongeloof. De ongeletterde koppigheid van sommige geletterde mensen, daar heb ik moeite mee :moe: Geef me dan maar boerepummels.

Wide-O
16-05-05, 16:42
Geplaatst door AARDIG
Schaam je niet hoor. Atheïsme is zo passé voor mij. Ik heb genoeg ideetjes voor je. En dat die boeren het niet snappen, maakt niet uit. 80% van de NLse bevolking weet niet eens waar kerst voor staat.

Dat was toen er plots appels aan dennebomen groeiden. Next.

Zwarte Kat
16-05-05, 16:49
Geplaatst door Wide-O
Alsof Darwin stond voor ongeloof.

Het ging er juist om dat we een naam voor een feestdag aan het uitkiezen waren waarin niet de naam god of het ongeloof in voor zou komen maar toch met het ontbreken van god te maken heeft.
Dan is Darwin niet zo slecht gekozen toch?

Zwarte Kat
16-05-05, 16:52
Geplaatst door AARDIG
80% van de NLse bevolking weet niet eens waar kerst voor staat.

Precies en dat wil ik juist voorkomen met de nationale atheïsten dag.
Iedereen moet dan weten dat het gaat om het vieren van het ongeloof in god. Jong en oud, man en vrouw, sterk en zwak. Alles en iedereen zal weten waarom ie feestviert...........
:boogie:

Wide-O
16-05-05, 16:55
Geplaatst door Zwarte Kat
Alles en iedereen zal weten waarom ie feestviert...........
:boogie:

Verwerkte jeugdtrauma's zijn geen reden tot feestvieren :belgie:

Wide-O
16-05-05, 16:59
Geplaatst door Zwarte Kat
Het ging er juist om dat we een naam voor een feestdag aan het uitkiezen waren waarin niet de naam god of het ongeloof in voor zou komen maar toch met het ontbreken van god te maken heeft.
Dan is Darwin niet zo slecht gekozen toch?

Wel slecht gekozen.

Darwin was gelovig, en z'n vrouw nog meer, tot op het beate af. Haar vader was (IIRC) aartsbisschop van Canterbury, en zei, na het lezen van z'n manuscripten "My god, let's hope that this is not true, and if it's true, let's hope it does not become widely known".

Darwin heeft altijd geschipperd tussen z'n ideeën het zijn geloof/het geloof van zijn vrouw.

Dus nee, slecht gekozen.

Ik zou persoonlijk de kat als symbool kiezen :boogie:

Zwarte Kat
16-05-05, 17:00
Geplaatst door Wide-O
Wel (en daar suckt nationalisme zo gigantisch in...): De tekst is van Noordkaap.

Noordkaap (een Belgies/Limburgse groep) is mij persoonlijk bekend geworden via "Jonge Helden" van ... VPRO. In diezelfde aflevering (het kan ook een week vroeger of later geweest zijn) hoorde ik voor het eerst van Candy Dulfer. Dochter van ja. Of zo. Of ook al gespeeld bij Prince, toen.

Toen was Nederland nog gewoon Nederland ja. Wat er ondertussen mee gebeurd is mag "God" weten.

Stijn Meuris heeft erg goeie teksten overigens. Jaja, goegel er maar 's op los.

[/i]


Noordkaap.......
Nooit van gehoord. maar dat zegt niets :p
Maar t heeft blijkbaar veel indruk op je gemaakt als je het na al die jaren nog herinerd. (ik neem aan dat het begin jaren 90 was)

Wide-O
16-05-05, 17:10
Geplaatst door Zwarte Kat
Noordkaap.......
Nooit van gehoord. maar dat zegt niets :p
Maar t heeft blijkbaar veel indruk op je gemaakt als je het na al die jaren nog herinerd. (ik neem aan dat het begin jaren 90 was)

Zeg gij met uw frengelenhaar en uwe swastika :hihi:

Noordkaap is tamelijk lang bekend geweest hier ten lande. Recent zijn ze gesplit, en heeft hij een nieuwe groep gevormd. Dik manneken met grote hoornen bril, nooit gezien ? Pfuh :ego:

Indruk ? Ja, als muzikant, zekerst. En wegens het feit dat muziek toen blijkbaar geen last had van grenzen. (tenminste niet ter hoogte van Meerle/Chaam of Baarle Hertog danwel Nassau.

Koop het maar 's. Ik betaal je wel terug als je't niet leuk vindt.

Zwarte Kat
16-05-05, 17:13
Geplaatst door Wide-O
Wel slecht gekozen.

Darwin was gelovig, en z'n vrouw nog meer, tot op het beate af. Haar vader was (IIRC) aartsbisschop van Canterbury, en zei, na het lezen van z'n manuscripten "My god, let's hope that this is not true, and if it's true, let's hope it does not become widely known".

Darwin heeft altijd geschipperd tussen z'n ideeën het zijn geloof/het geloof van zijn vrouw.

Dus nee, slecht gekozen.

Ik zou persoonlijk de kat als symbool kiezen :boogie:

Interresant. Nooit geweten.
Verbazend dat hij zelf ook gelovig was.
Dat zijn vrouw en zijn schoonvader zwaar in het geloof waren hoeft opzich geen bezwaar te zijn alhoewel het een gespannen huwelijk opgeleverd zal hebben denk ik.


mmm okey dan, Darwin is exit voor de feestdag naam.
Jammer want het bekte zo lekker.

De kat is al symbool voor het anarchisme. (mijn avatar is een anarchisten teken)

:maf3: T wordt een naamloze dag zo op deze manier........

AARDIG
16-05-05, 17:16
Geplaatst door Zwarte Kat
Precies en dat wil ik juist voorkomen met de nationale atheïsten dag.
Iedereen moet dan weten dat het gaat om het vieren van het ongeloof in god. Jong en oud, man en vrouw, sterk en zwak. Alles en iedereen zal weten waarom ie feestviert...........
:boogie:

Het ongeloof in God. Wie is God dan?

Zwarte Kat
16-05-05, 17:25
Geplaatst door Wide-O
Zeg gij met uw frengelenhaar en uwe swastika :hihi:

Noordkaap is tamelijk lang bekend geweest hier ten lande. Recent zijn ze gesplit, en heeft hij een nieuwe groep gevormd. Dik manneken met grote hoornen bril, nooit gezien ? Pfuh :ego:

Indruk ? Ja, als muzikant, zekerst. En wegens het feit dat muziek toen blijkbaar geen last had van grenzen. (tenminste niet ter hoogte van Meerle/Chaam of Baarle Hertog danwel Nassau.

Koop het maar 's. Ik betaal je wel terug als je't niet leuk vindt.

:o Ik koop zeeeer zelden muziek.
Je mag t me wel kado geven :D
Aan wat voor genre moet ik denken? Of is t too much een mengelmoes van stijlen door elkaar heen?


Ik waardeer Think Of One erg. Een Belgische groep die met verschillende genres aan de slag gaan.
Ze hebben bv. met een Marokkaanse groep meerdere albums hebben gemaakt.
"Marrakech Emballages Ensemble 1, 2 en 3"
:boogie: "Den Antwaarpse Shabi" is een super tegek nummer

http://users.skynet.be/vanimpe/muziekmakery/discs/mee2-kl.jpg

Wide-O
16-05-05, 17:26
Geplaatst door Zwarte Kat
mmm okey dan, Darwin is exit voor de feestdag naam.
Jammer want het bekte zo lekker.


De man is al genoeg verneukt. Laat 'm maar FF rusten :)



De kat is al symbool voor het anarchisme. (mijn avatar is een anarchisten teken)


In mijnen jongen tijd </vlomsch> </old Belgian> was dat een "A' ken met een cirkeltje er rond :ego: Kropotkin etc...



:maf3: T wordt een naamloze dag zo op deze manier........ [/B]

Misschien heeft het wel geen "dag" nodig ? Een seconde bezinning zal volstaan volgens mij.

Zwarte Kat
16-05-05, 17:31
Geplaatst door AARDIG
Het ongeloof in God. Wie is God dan?


Niemand want voor de atheïst is er geen god......

Wide-O
16-05-05, 17:34
Geplaatst door AARDIG
Het ongeloof in God. Wie is God dan?

Daarom heb ik ook zo'n pokkehekel aan het woord "atheist".

Het impliceert ongeloof in iets waar je niet in gelooft.

Niet omdat je niet wilt geloven, of baldadig zijn, of beledigend, maar omdat je twijfels steeds de bovenhand halen. :staart:

Zwarte Kat
16-05-05, 17:38
Geplaatst door Wide-O
De man is al genoeg verneukt. Laat 'm maar FF rusten :)



In mijnen jongen tijd </vlomsch> </old Belgian> was dat een "A' ken met een cirkeltje er rond :ego: Kropotkin etc...



Misschien heeft het wel geen "dag" nodig ? Een seconde bezinning zal volstaan volgens mij.

:p Ik ben bang dat ie toch nog vaak gestoord zal gaan worden in zn graf.
Maar je hebt gelijk. Die man verdient rust

Tis nog steeds een A in een cirkel maar ook de zwarte kat duikt weleens op als anarchisten teken.

:boos: We willen minstens een hele dag van 24 uur.
Je gaat ons niet afpoeieren met een paar rottige seconden.
De mensen hoeven niet de hele dag aan het ongeloof te denken maar een vrije dag van alle dagelijkse romplslomp zou zeer welkom zijn.

Wide-O
16-05-05, 17:53
Geplaatst door Zwarte Kat
[B :boos: We willen minstens een hele dag van 24 uur.
Je gaat ons niet afpoeieren met een paar rottige seconden.
De mensen hoeven niet de hele dag aan het ongeloof te denken maar een vrije dag van alle dagelijkse romplslomp zou zeer welkom zijn. [/B]

Gij roekeloze jeugdige.

24 uur hmm ?

Die mensen moeten dan ook allemaal eten, drinken, verzorgd worden, naar de WC, SMS-en, nieuwe batterijen voor de iPod, hun paspoort terugvinden, etc...

Yuch.


Want het wordt vast weer een massa-bijeenkomst. Cirkelen rond een witte steen ? Rellen ? Platgetrapte mensen ? Of mensen die met hun voeten een platgetrapte optillen ?

Gawdno !

Nee, gewoon bezinning. Eén seconde. In stilte, thuis. Zonder naam, vlag, symbool, of mythe. Tijdstip naar keuze.

Just say no :hihi:

Zwarte Kat
16-05-05, 18:05
Geplaatst door Wide-O
Want het wordt vast weer een massa-bijeenkomst. Cirkelen rond een witte steen ? Rellen ? Platgetrapte mensen ? Of mensen die met hun voeten een platgetrapte optillen ?


Nee hoor we houden het rustig.
:hihi: Alleen wat ramen ingooien bij de gebedshuizen.
Hier en daar een bijbel/koran verbranding.
Met mooi weer imams, priesters en ander reli-volk met pek en veren bekleden. Maar voor de rest houden het rustig.






Just say no :hihi:

Just say no??????? Arghhh.......
Bij welk commercieel reclameburo verdien jij je geld??????

Wide-O
16-05-05, 18:19
Geplaatst door Zwarte Kat
Just say no??????? Arghhh.......
Bij welk commercieel reclameburo verdien jij je geld??????

In 1985 bij reclamebureau Koncept, Mechelen. Als AE. Na twee jaar de kots van(nou ja, eerder al maggoed), dus ontslag genomen. Nu verdien ik geld op de kap van mensen zonder werk. Nog wat ? Agenda's etc ? :p

Rabi'ah.
16-05-05, 18:53
Geplaatst door Zwarte Kat
Het ging er juist om dat we een naam voor een feestdag aan het uitkiezen waren waarin niet de naam god of het ongeloof in voor zou komen maar toch met het ontbreken van god te maken heeft.
Dan is Darwin niet zo slecht gekozen toch?

De evolutietheorie sluit het bestaan van God helemaal niet uit, hoor.

Darwin zelf was agnost.