PDA

Bekijk Volledige Versie : Burgemeester wil jeugdhuis en lokale jongerenwerking integreren in asielcentrum



Marsipulami
16-05-05, 10:58
Vandenhove wil jeugdhuis integreren in asielcentrum Sint-Truiden

Burgemeester Ludwig Vandenhove (sp.a) van Sint-Truiden pleit voor de oprichting van een jeugdhuis in het asielcentrum van Bevingen in Sint-Truiden. Hiermee wil hij de Truiense jongeren in staat te stellen om andere culturen te leren kennen en zo de integratie bevorderen. Vandenhove lanceerde zijn idee vrijdagavond tijdens het eerste tienerforum in Sint-Truiden.
De burgemeester gaat met zijn voorstel naar eigen zeggen ook in op de vraag van de jeugd van Sint-Truiden om naast een aantal locaties in de deelgemeenten ook een jeugdhuis in Sint-Truiden zelf op te starten. De keuze van het asielcentrum als mogelijke locatie vormt daarnaast een middel tot integratie. "Integratie en verdraagzaamheid gebeurt immers best op zo jong mogelijke leeftijd", meent Vandenhove.

Bofko
16-05-05, 11:18
De intregant !

taouanza
16-05-05, 11:36
Ik heb gisteren naar Tegenlicht gekeken dat ging ook over inburgering dan lijk dit mij een goed idee.

wytze
16-05-05, 12:04
Geplaatst door taouanza
Ik heb gisteren naar Tegenlicht gekeken dat ging ook over inburgering dan lijk dit mij een goed idee.


Wat had Tegenlicht te melden over inburgering?

taouanza
16-05-05, 12:12
Geplaatst door wytze
Wat had Tegenlicht te melden over inburgering?

Je moet het zien het was echt geweldig want het is gemaakt door een van de inburgeringscurcisten. Vanuit hun oogpunt dus.

wytze
16-05-05, 13:08
Geplaatst door taouanza
Je moet het zien het was echt geweldig want het is gemaakt door een van de inburgeringscurcisten. Vanuit hun oogpunt dus.


ik ga het morgen via uitzending gemist bekijken.
ben benieuwd.

Iwan
16-05-05, 13:14
Dit lijkt me een goed initiaitief. Mensen leren elkaar beter als ze samen activiteiten ondernemen dan over elkaar praten. Zo kan een hoop misverstanden voorkomen.