PDA

Bekijk Volledige Versie : Opiniemaker



taouanza
17-05-05, 10:07
Ik heb een beetje moeite met het woord opiniemaker.
Meningmaker.
Ik heb een beetje moeite met het bestaan van opiniemaker terwijl er tegelijk de illusie bestaat dat iedereen voor zichzelf kan nadenken en dat ook doet.
Ik heb al moeite met schoenenfabriek.
Want die maakt een beperkt aantal maten schoenen waardoor ik moeilijk schoenen kan kopen.
Dan hebben we in een verlichte democratische land dat bekent staat om ruimdenkendheid en vrijheid van meningsuiting.
Iemand wordt betaald om een mening te vormen en die wordt dan overgenomen.
Mensen worden de last van het zelf denken uit handen genomen.
Opiniemakers die je vertellen dat jij in tegenstelling tot andere landen mag nadenken.
Dat is een leuke mening die kan je niet laten staan.
Hebt u nog meer van die leuke meningen? Voel me er wel prettig bij en hoef er niks voor te doen.

Opiniemaker de zoveelste afhaaladres.
We hoeven niet te koken
We hoeven niet te denken
Hoe moeten we de tijd doden?

Bart.NL
17-05-05, 10:30
Geplaatst door taouanza
Hoe moeten we de tijd doden?

Rondhangen op een forum.

taouanza
17-05-05, 10:34
Geplaatst door Bart.NL
Rondhangen op een forum.

Heeft een opiniemaker deze uitspraak beinvloed?

Bart.NL
17-05-05, 10:41
Geplaatst door taouanza
Heeft een opiniemaker deze uitspraak beinvloed?

We hoeven niet te denken.

taouanza
17-05-05, 10:45
Geplaatst door Bart.NL
We hoeven niet te denken.

In tegenstelling tot wat jij mischien denkt wil ik niet altijd gelijk hebben.
Ik observeer sommige dingen en ik benoem dat en hoop eigenlijk dat in ongelijk krijg.
Ik zit eigenlijk op iemand te wachten die met ARGUMENTEN de vloer veegt met mij stelling.
Discussie noemen ze dat.

Bart.NL
17-05-05, 11:14
Geplaatst door taouanza
In tegenstelling tot wat jij mischien denkt wil ik niet altijd gelijk hebben.
Ik observeer sommige dingen en ik benoem dat en hoop eigenlijk dat in ongelijk krijg.
Ik zit eigenlijk op iemand te wachten die met ARGUMENTEN de vloer veegt met mij stelling.
Discussie noemen ze dat.

Een beetje humor kan geen kwaad.

We hoeven niet na te denken maar mogen het wel.

Of een opinielijer mijn uitspraak heeft beinvloed, kan mij daarom geen moer schelen.

taouanza
17-05-05, 11:18
Geplaatst door Bart.NL
Een beetje humor kan geen kwaad.

We hoeven niet na te denken maar mogen het wel.

Of een opinielijer mijn uitspraak heeft beinvloed, kan mij daarom geen moer schelen.

Hallo dat over invloed van een opiniemaker bedoelde ik ook als grap maar ik wilde ook graag een serieuze reactie.

Maar het is wel gevaarlijk mogen en werkelijk doen door elkaar te halen.
En nog gevaarlijker is als je niet weet wie en waarom je mening heeft beinvloed.

Bart.NL
17-05-05, 11:27
Geplaatst door taouanza
Hallo dat over invloed van een opiniemaker bedoelde ik ook als grap maar ik wilde ook graag een serieuze reactie.

Maar het is wel gevaarlijk mogen en werkelijk doen door elkaar te halen.
En nog gevaarlijker is als je niet weet wie en waarom je mening heeft beinvloed.

Iedere mening wordt beinvloed door bepaalde opiniemakers. Voor velen hier zijn dat de schrijvers van de Koran en de interpretators daarvan.

Ook zijn er mensen die iets alleen geloven als het de VS en Israel in een kwaad daglicht zet of omgekeerd het alleen willen geloven als het de VS en Israel in een goed daglicht plaatst.

Je kunt het gevaarlijk vinden, maar je verandert er weinig aan. Ik denk dat het wel meevalt zolang je de mening van opiniemakers gebruikt zonder ze klakkeloos over te nemen.

Simon
17-05-05, 11:35
Geplaatst door taouanza

Opiniemaker de zoveelste afhaaladres.
We hoeven niet te koken
We hoeven niet te denken
Hoe moeten we de tijd doden?

Als het goed is zet een opiniemaker je juist aan het denken door een wat dwarse mening te formuleren die de dingen in een ander perspectief plaatst. Een goede opiniemaker is daarom geen afhaalbuffet maar haute cuisine.

taouanza
17-05-05, 11:36
Geplaatst door Bart.NL
Iedere mening wordt beinvloed door bepaalde opiniemakers. Voor velen hier zijn dat de schrijvers van de Koran en de interpretators daarvan.

Ook zijn er mensen die iets alleen geloven als het de VS en Israel in een kwaad daglicht zet of omgekeerd het alleen willen geloven als het de VS en Israel in een goed daglicht plaatst.

Je kunt het gevaarlijk vinden, maar je verandert er weinig aan. Ik denk dat het wel meevalt zolang je de mening van opiniemakers gebruikt zonder ze klakkeloos over te nemen.

Nou meen k het serieus welke opiniemaker heeft jou beinvloed.

Want je begint gewoon met je oude stokpaardje moslims en wat ze denken en geloven.

Precies wat ik hier boven beschreef.
Door maar er steeds op te hameren dat anderen vooral moslims constant gebrainwashed en zelf niet na kunnen denken denken mensen hier automatisch dat het niet voor hun geld ze zijn immers geen moslim en ze wonen in het westen.
wie is er eigenlijk hier gebrainwashed?

sjaen
17-05-05, 11:40
Geplaatst door taouanza

wie is er eigenlijk hier gebrainwashed?

We all are!!!!

Wortel
17-05-05, 11:41
Een goede opiniemaker is daarom geen afhaalbuffet maar haute cuisine.

Ik vind hem bijna poetisch, Simon.
Probleem vandaag de dag is echter dat als er een bord haute cuisine soep wordt opgediend, het gros van de mensen denkt dat dat bord alleen maar nat is.

Men wil het graag groot, veel en ongenuanceerd, om het maar ongenuanceerd te zeggen.

taouanza
17-05-05, 11:52
Geplaatst door Simon
Als het goed is zet een opiniemaker je juist aan het denken door een wat dwarse mening te formuleren die de dingen in een ander perspectief plaatst. Een goede opiniemaker is daarom geen afhaalbuffet maar haute cuisine.

Ja maar helaas zie ik dat meningen klakkeloos over worden genomen.
En haute cuisine is zwaar overschat.
volgens mij moet je dat ook maar lekker vinden om erbij te horen.
EN wie maakt het klaar ga je zelf kokkerelllen of ga je naar een restaurant omdat het zoveel sterren heeft.

taouanza
17-05-05, 11:53
Geplaatst door sjaen
We all are!!!!

Ja dat is waar en ik betrap mezelf er soms op dat is best eng.
Ik schaam me dan echt en schrik ook omdat het zo onbewust gaat.

Nobelprizes
17-05-05, 11:57
Zo te zien heeft hier iemand de korte synopsis gelezen van het nieuwe boek van Patricia de Martelaere (leuke naam voor dit forum :) )

mark61
17-05-05, 11:58
Geplaatst door Nobelprizes
Zo te zien heeft hier iemand de korte synopsis gelezen van het nieuwe boek van Patricia de Martelaere (leuke naam voor dit forum :) )

Heppie ook een lange synopsis? Die Patricia...

taouanza
17-05-05, 12:00
Geplaatst door Nobelprizes
Zo te zien heeft hier iemand de korte synopsis gelezen van het nieuwe boek van Patricia de Martelaere (leuke naam voor dit forum :) )

Nee ik heb ATWT gekeken en een broek ingezoomd.
Maar bedankt voor je boekentip alhoewel ik vorige nog steeds niet heb gevonden in de bieb. In de computer staat ie maar niet in de boekenrek.

Nobelprizes
17-05-05, 12:01
Geplaatst door mark61
Heppie ook een lange synopsis? Die Patricia...

Jup. Worden regelmatig geraadpleegd bij eindexamens.

Nobelprizes
17-05-05, 12:01
Wat is ATWT?

mark61
17-05-05, 12:04
Geplaatst door Nobelprizes
Wat is ATWT?

GTST meets Ted Turner.

Nobelprizes
17-05-05, 12:05
Geplaatst door mark61
GTST meets Ted Turner.

Ah, een soap! Kijk, daar komen dus al die diepe gedachten vandaan.

sjaen
17-05-05, 12:07
Geplaatst door taouanza
Ja dat is waar en ik betrap mezelf er soms op dat is best eng.
Ik schaam me dan echt en schrik ook omdat het zo onbewust gaat.


Idem dito hier.

zolang je er maar van schrikt, dat heet bewustwording!, essentieel voor je groei naar zelfkennis.

taouanza
17-05-05, 12:07
Geplaatst door Nobelprizes
Ah, een soap! Kijk, daar komen dus al die diepe gedachten vandaan.

Soms wel

Simon
17-05-05, 12:08
Geplaatst door Wortel
Ik vind hem bijna poetisch, Simon.
Probleem vandaag de dag is echter dat als er een bord haute cuisine soep wordt opgediend, het gros van de mensen denkt dat dat bord alleen maar nat is.

Men wil het graag groot, veel en ongenuanceerd, om het maar ongenuanceerd te zeggen.

Ja de media is the message! Ik denk ook wel eens dat veel "volksgevoelens" gemaakt worden door de media / opiniemakers. Er wordt allerlei onrust en onlust geconstateerd omdat het nieuws oplevert maar in werkelijkheid leven mensen rustig naast elkaar. Maar goed, er zijn ook echt wel boeiende en hele goede bij die je echt even door elkaar schudden.

taouanza
17-05-05, 12:08
Geplaatst door sjaen
Idem dito hier.

zolang je er maar van schrikt, dat heet bewustwording!, essentieel voor je groei naar zelfkennis.

Maar je schrikt pas als je ermee geconfronteerd wordt zolang dat niet gebeurd neem je het dus onbewust mee.

sjaen
17-05-05, 12:25
Degenen, die niet denken, horen tenminste af en toe hun vooroordelen anders te rangschikken.

:strik:

Bart.NL
17-05-05, 12:47
Geplaatst door taouanza
Nou meen k het serieus welke opiniemaker heeft jou beinvloed.

In principe word ik beinvloed door alles wat ik lees en wat redelijk op mij overkomt en zelfs door dingen die in eerste instantie niet redelijk op mij overkomen, maar later wel.


Geplaatst door taouanza
Want je begint gewoon met je oude stokpaardje moslims en wat ze denken en geloven.

Nou nee. Het is meer wat jij er in leest. Niemand denkt zonder opiniemakers. Moslims ook niet. Opinieleiders zijn dus volgens mij niet "eng" zoals jij dat vindt.


Geplaatst door taouanza
Precies wat ik hier boven beschreef.

Jij ziet overal de bevestiging van jouw eigen vooroordelen in.


Geplaatst door taouanza
Door maar er steeds op te hameren dat anderen vooral moslims constant gebrainwashed en zelf niet na kunnen denken denken mensen hier automatisch dat het niet voor hun geld ze zijn immers geen moslim en ze wonen in het westen.


Dat "gebrainwashed" heb ik nergens genoemd. Opinieleiders zijn niet per definitie "eng", ook niet als het de Koran is. Maar goed, jij ziet overal de bevestiging van jouw eigen vooroordelen in.


Geplaatst door taouanza
wie is er eigenlijk hier gebrainwashed?

Daar laat ik mij maar niet over uit.

taouanza
17-05-05, 13:01
Geplaatst door Bart.NL


Daar laat ik mij maar niet over uit.

Ik bedoel maar:rolleyes: