PDA

Bekijk Volledige Versie : Veroordeelde vraagt uitstel van executie voor levertransplantatie



Marsipulami
17-05-05, 13:01
Veroordeelde vraagt uitstel van executie voor levertransplantatie


10:13:46

MICHIGAN CITY - Een Amerikaanse man die ter dood veroordeeld is, vraagt uitstel van executie omdat hij eerst nog zijn lever wil afstaan aan zijn zieke zus. ,,Als ik moet sterven, wil ik dat zo doen dat mijn zus krijgt wat ze nodig heeft. Ook als ik niet geëxecuteerd word, zou ik haar mijn lever geven'', aldus de veertigjarige Gregory Scott Johnson.


Johnson is in 1986 ter dood veroordeeld omdat hij een vrouw van 82 doodsloeg bij een inbraak. Zijn executie is gepland voor 25 mei om een minuut na middernacht. Hij wordt geëxecuteerd door middel van injectie.

Gisteren vroeg hij uitstel zodat zijn dokters kunnen onderzoeken of hij zijn lever aan zijn zieke zus kan afstaan. Een transplantatie van de lever van een familielid zou haar de beste overlevingsmogelijkheden bieden. ,,We zijn nog nooit met een dergelijk verzoek geconfronteerd geweest'' erkende java Ahmed, een woordvoerster van de gevangenisdiensten van Indiana. ,,De beslissing hierover zal volgende maandag worden genomen.''