PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk te traag met tegengaan 'dumpen' vrouwen



NIS
18-05-05, 12:36
Verdonk te traag met tegengaan 'dumpen' vrouwen
Uitgegeven op 18 mei 2005 om 12:52 uur

(Novum) - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk moet haast maken met het nemen van maatregelen die voorkomen dat Turkse en Marokkaanse vrouwen in het land van herkomst worden 'gedumpt' door hun echtgenoot. De Tweede Kamer kwam woensdag tijdens een overleg unaniem tot het oordeel dat de minister te langzaam te werk gaat.

Onder meer de PvdA en D66 zijn bang dat deze zomer 'weer tientallen vrouwen' tegen hun zin niet naar Nederland kunnen terugkeren. De Tweede Kamer debatteerde vorig jaar na de zomer voor het eerst met de minister over de kwestie. Sindsdien is er niets concreets ondernomen, constateren CDA, PvdA, D66, SP, VVD en D66. Volgens de partijen komt er weinig terecht van de toezeggingen om ambassades een protocol op te leggen, om voorlichtingsmateriaal te maken en om leerplichtambtenaren te instrueren.

De SP drong tijdens het overleg aan op een door de minister op te stellen noodwet, die moet voorkomen dat mannen zelf hun partner kunnen uitschrijven bij de burgerlijke stand. De andere Kamerfracties schaarden zich achter dit voorstel. Verdonk liet weten hierover in gesprek te zijn met haar collega voor Bestuurlijke Vernieuwing, Alexander Pechtold.

~Panthera~
18-05-05, 12:38
Ach ja, Verdonk : met uitzetten is ze sneller. :moe:

NIS
18-05-05, 13:45
Ik dacht, dat ze zo om de allochtoonse vrouw gaven. Hirsi hoor ik ook niet hierover.. Hypocriete geiten!

taouanza
18-05-05, 14:20
Geplaatst door NIS
Ik dacht, dat ze zo om de allochtoonse vrouw gaven. Hirsi hoor ik ook niet hierover.. Hypocriete geiten!

Hirsi Ali was er wel mee bezig maar dat heeft ook niks opgeleverd net als de andere organisaties die al 20 jaar tegen dit probleem strijden.
Dus dat bewijst wel dat het de fans nooit om de vrouwen ging want als puntje bij paaltje komt.........
Daar heb ik zo vaak ik over geschreven.