PDA

Bekijk Volledige Versie : Afghaanse tv-presentatrice doodgeschoten



Mark
19-05-05, 06:30
Afghaanse tv-presentatrice doodgeschoten
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 18 mei 2005 @ 21:39
Dora_van_Crizadak had ons via de nieuws-submit te melden:

Een 24-jarige Afghaanse televisie-presentatrice is door een groep gewapende mannen doodgeschoten. Shaima Rezayee werd in de hoofdstad Kabul onder vuur genomen. Ze presenteerde tot maart dit jaar een MTV-achtig programma. Dit tot woede van radicaal-islamitische geestelijken.

Vooralsnog kon de politie niet melden of de moord van doen heeft met de omstreden tv-carrière van de vrouw. De felle protsesten leidden er eerder al toe dat haar werkgever, het commerciële Tulo TV, in maart besloot haar te ontslaan.

Simon
19-05-05, 07:36
Misschien hadden ze nog niet geleerd hoe je moet zappen ?

Timoesh
19-05-05, 07:43
Geplaatst door Simon
Misschien hadden ze nog niet geleerd hoe je moet zappen ?


Tjah...om dan iemand daarvoor te doden is ook een beetje van 't goede.

Bart.NL
19-05-05, 09:23
Geplaatst door Timoesh
Tjah...om dan iemand daarvoor te doden is ook een beetje van 't goede.

Een beetje (veel) van het goede?

Het is schandalig!

Zeker net zo schandalig als wanneer een Amerikaan een weerloze Irakees doodschiet.

Goodnight
19-05-05, 10:04
walgelijk.....

Maar als het omdat tv programma was, waarom dan als ze al ontslagen is?
Die programma maker heeft zo weer een andere presentator of presentatrice.....

Ik zou wel eens het fijne hiervan willen weten.

duende
19-05-05, 10:06
Geplaatst door Bart.NL
Een beetje (veel) van het goede?

Het is schandalig!

Zeker net zo schandalig als wanneer een Amerikaan een weerloze Irakees doodschiet.
Maar daar ging het niet over.
Het gaat wederom over de geborneerdheid van onze HOOGstaande religieuze medemens en zijn/haar tolerantie ten opzichte van anderdenkenden.
Het is g.v.d. een schande dat iemand het leven uitgeknald wordt omdat een paar mongolen uit naam van hun kruidenier/boekhouder in de hogere regionen aanstoot nemen aan een t.v programma.

Bart.NL
19-05-05, 10:25
Geplaatst door duende
Maar daar ging het niet over.
Het gaat wederom over de geborneerdheid van onze HOOGstaande religieuze medemens en zijn/haar tolerantie ten opzichte van anderdenkenden.
Het is g.v.d. een schande dat iemand het leven uitgeknald wordt omdat een paar mongolen uit naam van hun kruidenier/boekhouder in de hogere regionen aanstoot nemen aan een t.v programma.

Zo bedoel ik het ook.

taouanza
19-05-05, 10:50
Ik ben tegen allebei.

IbnRushd
19-05-05, 10:59
Geplaatst door Mark
Afghaanse tv-presentatrice doodgeschoten
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 18 mei 2005 @ 21:39
Dora_van_Crizadak had ons via de nieuws-submit te melden:

Een 24-jarige Afghaanse televisie-presentatrice is door een groep gewapende mannen doodgeschoten. Shaima Rezayee werd in de hoofdstad Kabul onder vuur genomen. Ze presenteerde tot maart dit jaar een MTV-achtig programma. Dit tot woede van radicaal-islamitische geestelijken.

Vooralsnog kon de politie niet melden of de moord van doen heeft met de omstreden tv-carrière van de vrouw. De felle protsesten leidden er eerder al toe dat haar werkgever, het commerciële Tulo TV, in maart besloot haar te ontslaan.

Ook niet slim van haar. Welke idioot gaat nou onmorele troep presenteren midden in een oorlog waar de extremistische en conservatieve moslims de hand hebben. :cheefbek:

mark61
19-05-05, 11:13
Geplaatst door Goodnight
walgelijk.....

Maar als het omdat tv programma was, waarom dan als ze al ontslagen is?
Die programma maker heeft zo weer een andere presentator of presentatrice.....

Ik zou wel eens het fijne hiervan willen weten.

Sjeminee wat was jij lang weg. Hoe durf je!

duende
19-05-05, 11:14
Geplaatst door IbnRushd
Ook niet slim van haar. Welke idioot gaat nou onmorele troep presenteren midden in een oorlog waar de extremistische en conservatieve moslims de hand hebben. :cheefbek:
Iemand moet een keer de bek opentrekken nietwaar.

taouanza
19-05-05, 11:15
Geplaatst door duende
Iemand moet een keer de bek opentrekken nietwaar.

EN MTV is het antwoord?

taouanza
19-05-05, 11:18
Geplaatst door IbnRushd
Ook niet slim van haar. Welke idioot gaat nou onmorele troep presenteren midden in een oorlog waar de extremistische en conservatieve moslims de hand hebben. :cheefbek:

Ik vind het hier ook niet kunnen.
MTV heeft vrouwen gereduceerd tot decorstukken.

IbnRushd
19-05-05, 11:19
Geplaatst door duende
Iemand moet een keer de bek opentrekken nietwaar.

Niet de gewenste bek, blijkbaar.

duende
19-05-05, 11:21
Geplaatst door taouanza
EN MTV is het antwoord?
Nee maar het is toch een statement geworden.
MTV is ook niet mijn pakjkie aan en verheffend is het ook niet, maar om iemand door het hoofd te schieten????

taouanza
19-05-05, 11:21
Geplaatst door IbnRushd
Niet de gewenste bek, blijkbaar.

Nou ik vind dat degene die haar hebben doodgeschoten niks te wensen hebben.
Zij maken het leven voor vrouwen onmogelijk.
Het is wel makkelijk wijzen naar vrouwen die in hun ogen fout zijn maar wat hebben ze te bieden behalve angst en terreur?

duende
19-05-05, 11:26
Geplaatst door taouanza
Nou ik vind dat degene die haar hebben doodgeschoten niks te wensen hebben.
Zij maken het leven voor vrouwen onmogelijk.
Het is wel makkelijk wijzen naar vrouwen die in hun ogen fout zijn maar wat hebben ze te bieden behalve angst en terreur?
Niets anders helaas...Dat heb je zo met "idealisten".
Ze verkrachten vrouwen en hun godsdienst uit naam van hun gelijk.
Het is diep triest.

IbnRushd
19-05-05, 11:31
Geplaatst door taouanza
Nou ik vind dat degene die haar hebben doodgeschoten niks te wensen hebben.
Zij maken het leven voor vrouwen onmogelijk.
Het is wel makkelijk wijzen naar vrouwen die in hun ogen fout zijn maar wat hebben ze te bieden behalve angst en terreur?

Daar heb je volledig gelijk in, maar men moet ook vanuit beide kanten kijken. Er bestaat zoiets als 'bewust/onbewust uitlokken' in een extreme omgeving.

Trouwens meerdere mannelijke zielen worden ontnomen. Dat hele gedoe en mislukking is te danken aan Amerika. Zij hebben deze moslims tot moordenaars gekweekt en haat en angst gezaaid. Met hun zogenaamde democratie waarin men alles kan doen, is door de eerst geprikte post niet bewezen.

Max Stirner
19-05-05, 11:33
Geplaatst door IbnRushd
Dat hele gedoe en mislukking is te danken aan Amerika. Zij hebben deze moslims tot moordenaars gekweekt en haat en angst gezaaid.


:p

taouanza
19-05-05, 11:39
Geplaatst door IbnRushd
Daar heb je volledig gelijk in, maar men moet ook vanuit beide kanten kijken. Er bestaat zoiets als 'bewust/onbewust uitlokken' in een extreme omgeving.

Trouwens meerdere mannelijke zielen worden ontnomen. Dat hele gedoe en mislukking is te danken aan Amerika. Zij hebben deze moslims tot moordenaars gekweekt en haat en angst gezaaid. Met hun zogenaamde democratie waarin men alles kan doen, is door de eerst geprikte post niet bewezen.

Dat de Amerikanen geen haar beter zijn hoef jij mij niet uitleggen maar hullie doen het ook is voor mij geen excuus.

IbnRushd
19-05-05, 11:40
Geplaatst door Max Stirner
:p

ooit psychologie bestudeerd?

IbnRushd
19-05-05, 11:41
Geplaatst door taouanza
Dat de Amerikanen geen haar beter zijn hoef jij mij niet uitleggen maar hullie doen het ook is voor mij geen excuus.

Soms moet je bij de wortel beginnen en niet bij die ene tak. Als de wortel op juiste wijze funcioneert dan zie je in de kortste keer gezonde appels. :knipoog:

taouanza
19-05-05, 11:43
Geplaatst door IbnRushd
Soms moet je bij de wortel beginnen en niet bij die ene tak. Als de wortel op juiste wijze funcioneert dan zie je in de kortste keer gezonde appels. :knipoog:

Dat is het probleem juist.
Wie bepaalt wat goed is en wat kwaad.
Iedereen wil het kwaad bestrijden en bestrijdt elkaar.
Zou het niet beter zijn om eerst bij jezelf te beginnen?

duende
19-05-05, 11:48
Geplaatst door IbnRushd
Daar heb je volledig gelijk in, maar men moet ook vanuit beide kanten kijken. Er bestaat zoiets als 'bewust/onbewust uitlokken' in een extreme omgeving.

Trouwens meerdere mannelijke zielen worden ontnomen. Dat hele gedoe en mislukking is te danken aan Amerika. Zij hebben deze moslims tot moordenaars gekweekt en haat en angst gezaaid. Met hun zogenaamde democratie waarin men alles kan doen, is door de eerst geprikte post niet bewezen.
Go, en ik maar denken dat het om volwassenen gaat die hun eigen keuzes maken en de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden nemen.
Deze 'moslims' kunnen toch wel zelf denken????

IbnRushd
19-05-05, 11:49
Geplaatst door taouanza
Dat is het probleem juist.
Wie bepaalt wat goed is en wat kwaad.
Iedereen wil het kwaad bestrijden en bestrijdt elkaar.
Zou het niet beter zijn om eerst bij jezelf te beginnen?

kwaad kun je niet bestrijden met kwaad.

IbnRushd
19-05-05, 11:52
Geplaatst door duende
Go, en ik maar denken dat het om volwassenen gaat die hun eigen keuzes maken en de verantwoordelijkheid voor hun eigen daden nemen.
Deze 'moslims' kunnen toch wel zelf denken????

Je hebt gemakkelijk te praten voor iemand die achter de computer zit met lekkernijen in zijn hand. Wat zou jij doen als je je dochterje op een gruwelijke wijze wordt verkracht voor je rode neus? Zou je dan ook eerst nadenken, en zeggen: 'vermoorden is niet de juiste oplossing'.

Besef wel dat de meeste moordenaars moordenaars zijn geworden omdat in hun gebieden moorden een normale zaak is. En drie keer raden wie ermee begonnen is?

taouanza
19-05-05, 11:57
Geplaatst door IbnRushd
kwaad kun je niet bestrijden met kwaad.

Dat bedoel ik.:zozo:

duende
19-05-05, 11:57
Geplaatst door IbnRushd
Je hebt gemakkelijk te praten voor iemand die achter de computer zit met lekkernijen in zijn hand. Wat zou jij doen als je je dochterje op een gruwelijke wijze wordt verkracht voor je rode neus? Zou je dan ook eerst nadenken, en zeggen: 'vermoorden is niet de juiste oplossing'.

Besef wel dat de meeste moordenaars moordenaars zijn geworden omdat in hun gebieden moorden een normale zaak is. En drie keer raden wie ermee begonnen is?
En dat is allemaal de schuld van Amerika...Taliban...Amerika...Taliban aan het onderdrukken en het als varkens behandelen van vrouwen..allemaal de schuld van Amerika... en de joden natuurlijk en dan schiet je een tv presentatrice dood.

Bart.NL
19-05-05, 12:36
Geplaatst door IbnRushd
Besef wel dat de meeste moordenaars moordenaars zijn geworden omdat in hun gebieden moorden een normale zaak is. En drie keer raden wie ermee begonnen is?

Moorden is daar al eeuwen een doodnormale zaak. Dus vertel mij het maar.

Oh ik zie het al.


Geplaatst door IbnRushd
Dat hele gedoe en mislukking is te danken aan Amerika.

Goodnight
19-05-05, 12:43
Geplaatst door mark61
Sjeminee wat was jij lang weg. Hoe durf je! geloof me waar ik was was het beter vertoeven.....:D

Tomas
19-05-05, 12:45
Geplaatst door Goodnight
geloof me waar ik was was het beter vertoeven.....:D

Dat is het mooie aan Onur-air, de kans dat je terugkomt is niet zo groot.

Maar waar was je? Marokko?

Goodnight
19-05-05, 12:46
Geplaatst door duende
Iemand moet een keer de bek opentrekken nietwaar.

Ik wist niet dat het presenteren van programma's als MTV politiek geinspireerd was?

mark61
19-05-05, 12:47
Geplaatst door Goodnight
geloof me waar ik was was het beter vertoeven.....:D

Ik geloof je zo!

Tomas
19-05-05, 12:49
Geplaatst door Goodnight
Ik wist niet dat het presenteren van programma's als MTV politiek geinspireerd was?

Hier niet meer, maar niet ieder land is nederland. Ooit was het uitlaten van een bh zelfs een politieke daad. Maar da's lang geleden, gelukkig.

Goodnight
19-05-05, 12:52
Geplaatst door Tomas
Dat is het mooie aan Onur-air, de kans dat je terugkomt is niet zo groot.

Maar waar was je? Marokko?

:hihi: Onur air?
Ik zat in Thailand....ik baal dat ik niet met Phuket air ben gegaan...anders zat ik daar nu nog.

Goodnight
19-05-05, 12:53
Geplaatst door mark61
Ik geloof je zo!

Ik miste in het geheel niet dat eeuwige gezever :D

Goodnight
19-05-05, 12:55
Geplaatst door Tomas
Hier niet meer, maar niet ieder land is nederland. Ooit was het uitlaten van een bh zelfs een politieke daad. Maar da's lang geleden, gelukkig. toch snap ik nog steeds niet wat het opentrekken van je bek te maken heeft met domme oppervlakkige programma's als MTV.
Ow...wacht ff...dat is natuurlijk de democratie die men daar zou brengen.

Maar goed, ik ben toch nog steeds benieuwd naar het volledige verhaal achter deze moord.Was het werkelijk omdat ze dat programma presenteerde of steekt er meer achter?

Want waarom vermoorden ze haar als ze al niet meer daar werkt?

Tomas
19-05-05, 12:57
Geplaatst door Goodnight
:hihi: Onur air?
Ik zat in Thailand....ik baal dat ik niet met Phuket air ben gegaan...anders zat ik daar nu nog.

Ah thailand, voor een bruidje of kindersex?

Ja, Onur-air vliegt niet zover geloof ik. Maar verders dezelfde voordelen als phuket-air.

mark61
19-05-05, 12:59
Geplaatst door Goodnight
Ik miste in het geheel niet dat eeuwige gezever :D

Je bedoelt, je verstond dat gezever van die Thais in ieder geval niet.

Mark
19-05-05, 13:16
Geplaatst door Goodnight

Want waarom vermoorden ze haar als ze al niet meer daar werkt?

De misdaad was gepleegd, dan moet er worden gestraft. Een dief die opeens niet meer wil stelen kan ook nog voor zijn oude daden worden gestraft.

Goodnight
19-05-05, 13:17
Geplaatst door Tomas
Ah thailand, voor een bruidje of kindersex?

Ja, Onur-air vliegt niet zover geloof ik. Maar verders dezelfde voordelen als phuket-air.

helaas was mijn voorkeur niet voorhanden.
Dat was wel anders voor de vele dikke-ouwe-westerse mannen die standaard een tenger thais meisje bij zich hadden.

Goodnight
19-05-05, 13:17
Geplaatst door mark61
Je bedoelt, je verstond dat gezever van die Thais in ieder geval niet. Kapkung kap :ego:

Goodnight
19-05-05, 13:18
Geplaatst door Mark
De misdaad was gepleegd, dan moet er worden gestraft. Een dief die opeens niet meer wil stelen kan ook nog voor zijn oude daden worden gestraft. dat zeg jij...maar vind je het heel erg kwetsend als ik dat niet voor waar aanneem? :D

Tomas
19-05-05, 13:19
Geplaatst door Goodnight
helaas was mijn voorkeur niet voorhanden.
Dat was wel anders voor de vele dikke-ouwe-westerse mannen die standaard een tenger thais meisje bij zich hadden.

Welk land wordt het dan de volgende keer?

Goodnight
19-05-05, 13:22
Geplaatst door Tomas
Welk land wordt het dan de volgende keer?

Ik zit er over te denken om eind van het jaar naar Aspen te gaan.Heb een uitnodiging gekregen om mensen op te zoeken.

Alhoewel, Amerikanen zijn van die plastic-zeurderige mensen.

Mark
19-05-05, 13:24
Geplaatst door Goodnight
dat zeg jij...maar vind je het heel erg kwetsend als ik dat niet voor waar aanneem? :D

Ik ben niet zo snel gekwetst :)

Maar misschien die 50 jarige duitsers die net de liefde van zijn leven had gevonden in een 16 jarig schoolmeisje wel.

mark61
19-05-05, 13:24
Geplaatst door Goodnight
Kapkung kap :ego:

Kap nâh.

~Panthera~
19-05-05, 13:25
Knapengja. :D

mark61
19-05-05, 13:25
Geplaatst door Goodnight
Ik zit er over te denken om eind van het jaar naar Aspen te gaan.Heb een uitnodiging gekregen om mensen op te zoeken.

Alhoewel, Amerikanen zijn van die plastic-zeurderige mensen.

Je dacht dat ze in Aspen niet dik oud en westers zijn? Tis net Thailand, maar dan kouwer.

Goodnight
19-05-05, 13:29
Geplaatst door Mark
Maar misschien die 50 jarige duitsers die net de liefde van zijn leven had gevonden in een 16 jarig schoolmeisje wel. :confused:

de zon is je naar het hoofd gestegen....

Mark
19-05-05, 13:30
Geplaatst door Goodnight
:confused:

de zon is je naar het hoofd gestegen....

mijn airco is kapot: dit is mijn foto: :auw2:

Goodnight
19-05-05, 13:58
Geplaatst door Mark
mijn airco is kapot: dit is mijn foto: :auw2:

:hihi:

van die airoco wordt je ook hondsberoerd....zeker als je vanuit zo'n lekker gekoelde ruimte ineens die hitte instapt.

Charlie
19-05-05, 14:18
Geplaatst door Goodnight
helaas was mijn voorkeur niet voorhanden.
Dat was wel anders voor de vele dikke-ouwe-westerse mannen die standaard een tenger thais meisje bij zich hadden.

Heb ooit een rondreis gemaakt daar, en het waren heus niet alleen dikke-ouwe-westerse mannen die daar met hele jonge meisjes rondliepen, ook jongere mannen zagen daar geen morele bezwaren in helaas.

Goodnight
19-05-05, 14:26
Geplaatst door Charlie
Heb ooit een rondreis gemaakt daar, en het waren heus niet alleen dikke-ouwe-westerse mannen die daar met hele jonge meisjes rondliepen, ook jongere mannen zagen daar geen morele bezwaren in helaas. klopt, die zag ik ook.Maar het dikke-ouwe-lelijke westerse mannen was echt ruim vertegenwoordigd.

In het hotel waar ik zat, waren vier nederlanders die iedere avond een paar dames mee namen naar hun kamer.

delirious
19-05-05, 14:35
Geplaatst door Charlie
Heb ooit een rondreis gemaakt daar, en het waren heus niet alleen dikke-ouwe-westerse mannen die daar met hele jonge meisjes rondliepen, ook jongere mannen zagen daar geen morele bezwaren in helaas.

Ik zag 1 jaar geleden in Bangkok een oude man, met rolator en een jong Thais grietje. :jammer:

Goodnight
19-05-05, 14:37
Geplaatst door delirious
Ik zag 1 jaar geleden in Bangkok een oude man, met rolator en een jong Thais grietje. :jammer: daar sta ik echt helemaal niet van op te kijken meer.... :jammer:

Zwarte Kat
19-05-05, 17:16
Geplaatst door IbnRushd
Besef wel dat de meeste moordenaars moordenaars zijn geworden omdat in hun gebieden moorden een normale zaak is. En drie keer raden wie ermee begonnen is?

:verward: Uh ehm ah.....de Afghanen mischien?

Zwarte Kat
19-05-05, 17:22
Geplaatst door IbnRushd
Trouwens meerdere mannelijke zielen worden ontnomen. Dat hele gedoe en mislukking is te danken aan Amerika. Zij hebben deze moslims tot moordenaars gekweekt en haat en angst gezaaid. Met hun zogenaamde democratie waarin men alles kan doen, is door de eerst geprikte post niet bewezen.

:hihi: Yeah right! Het land van melk en honing. Voordat de Amerikanen er kwamen was het er een oord van heerlijke rust waarin vrouwen evenveel rechten hadden als de mannen en waarin er vreedzaam met elkaar geleefd werd in harmonie............

Bofko
19-05-05, 17:45
Geplaatst door Zwarte Kat
:hihi: Yeah right! Het land van melk en honing. Voordat de Amerikanen er kwamen was het er een oord van heerlijke rust waarin vrouwen evenveel rechten hadden als de mannen en waarin er vreedzaam met elkaar geleefd werd in harmonie............

Vergis je niet Zwarte Kat. Voordat de Russen in 1979 binnenvielen was Afghanistan een zeer populaire vakantiebestemming voor hippies. Westerse hippies die daar toen naar toe trokken roemden de uitzonderlijke gastvrijheid, vriendelijkheid en de tolerantie in het land.

Zwarte Kat
19-05-05, 18:07
Geplaatst door Bofko
Vergis je niet Zwarte Kat. Voordat de Russen in 1979 binnenvielen was Afghanistan een zeer populaire vakantiebestemming voor hippies. Westerse hippies die daar toen naar toe trokken roemden de gastvrijheid, vriendelijheid en de tolerantie in het land.

Hippies hielden zich niet bezig met politieke strubbelingen. Ook van voor de Russische bezetting was het er politiek onrustig in Afghanistan met de ene machtovername na de andere.
En dat er hippies welkom waren is niet dankzij de moslimfundies. (Die wilde juist af van het liberale beleid van de regering)

Maar mijn reactie sloeg op de visie van Rushd die Amerika doodleuk de schuld in de schoenen schuift. (Terwijl Amerika notabene jarenlang de moslimfundies gesteund hebben met geld en wapens)

Max Stirner
19-05-05, 20:42
Geplaatst door Zwarte Kat
Hippies hielden zich niet bezig met politieke strubbelingen. Ook van voor de Russische bezetting was het er politiek onrustig in Afghanistan met de ene machtovername na de andere.
En dat er hippies welkom waren is niet dankzij de moslimfundies. (Die wilde juist af van het liberale beleid van de regering)

Maar mijn reactie sloeg op de visie van Rushd die Amerika doodleuk de schuld in de schoenen schuift. (Terwijl Amerika notabene jarenlang de moslimfundies gesteund hebben met geld en wapens)


Als dat vervelende Amerika er niet was geweest had de USSR in 1979 Afghanistan niet hoeven binnenvallen. Ofzo. Dus het is wel allemaal de schuld van Amerika....

Tip: bepaal eerst je standpunt en verzin daarna argumenten die in dat straatje passen, desnoods door een beetje creatief te zijn. Dat maakt het leven veel minder gecompliceerd..... :)

Ph. Impudicus
19-05-05, 22:13
WARNING

Dat men daar het madeliefje ook niet onder de burka eist, stelt mij enorm teleur.

ze geuren zo heerlijk dat ik het haast niet meer kan houden,

hier moet, vind ik, paal en perk aan worden gesteld,

cut those daisies off !

waar is men in vredesnaam bang voor daar ?

Zo bang dat men zichzelf daar steeds maar weer geestelijk en lichamelijk geweld aan doet.

en waar vooral de zwakken, de vrouwen en kinderen, het moeten ontgelden.

dit land is diepgelogig, en zo zijn er meer !

RinC
19-05-05, 22:59
Geplaatst door Ph. Impudicus
WARNING

Dat men daar het madeliefje ook niet onder de burka eist, stelt mij enorm teleur.

ze geuren zo heerlijk dat ik het haast niet meer kan houden,

hier moet, vind ik, paal en perk aan worden gesteld,

cut those daisies off !

waar is men in vredesnaam bang voor daar ?

Zo bang dat men zichzelf daar steeds maar weer geestelijk en lichamelijk geweld aan doet.

en waar vooral de zwakken, de vrouwen en kinderen, het moeten ontgelden.

dit land is diepgelogig, en zo zijn er meer !

Ontsnapt uit 't Mentrum? :lachu:

Ik kan je wel terugsturen, maar we hebben hier ook een nar nodig, Tomas is bijna met pensioen. Wie weet ben je de ideale opvolger

taouanza
20-05-05, 08:52
Geplaatst door Zwarte Kat
Maar mijn reactie sloeg op de visie van Rushd die Amerika doodleuk de schuld in de schoenen schuift. (Terwijl Amerika notabene jarenlang de moslimfundies gesteund hebben met geld en wapens)


Duh!

taouanza
20-05-05, 08:53
Geplaatst door Max Stirner
Als dat vervelende Amerika er niet was geweest had de USSR in 1979 Afghanistan niet hoeven binnenvallen. Ofzo. Dus het is wel allemaal de schuld van Amerika....

Tip: bepaal eerst je standpunt en verzin daarna argumenten die in dat straatje passen, desnoods door een beetje creatief te zijn. Dat maakt het leven veel minder gecompliceerd..... :)

Weet ik wat ik tof van jou vind.
Je openheid jij hebt geen verborgen agenda.:hihi:

IbnRushd
20-05-05, 09:42
Geplaatst door Zwarte Kat
:hihi: Yeah right! Het land van melk en honing. Voordat de Amerikanen er kwamen was het er een oord van heerlijke rust waarin vrouwen evenveel rechten hadden als de mannen en waarin er vreedzaam met elkaar geleefd werd in harmonie............

Alleen je mist een belangrijke punt, namelijk in Irak hadden ze de vrijheid van moorden niet. Wél toen de Amerikaanse/Britse en de meelopende landen zonder enig toestemming van VN en andere wereldstellingen in Irak toe huppelden.
Wat hebben ze gebracht? Vrede? Minder moorden? Een sterke Iraakse Kabinet? Kun je me vertellen wat er beter is gegaan? Kun je dat?

Bart.NL
20-05-05, 10:03
Geplaatst door IbnRushd
Alleen je mist een belangrijke punt, namelijk in Irak hadden ze de vrijheid van moorden niet. Wél toen de Amerikaanse/Britse en de meelopende landen zonder enig toestemming van VN en andere wereldstellingen in Irak toe huppelden.
Wat hebben ze gebracht? Vrede? Minder moorden? Een sterke Iraakse Kabinet? Kun je me vertellen wat er beter is gegaan? Kun je dat?

Vraag is dan hoeveel bracht Saddam Hoessein er per dag om en hoeveel doden vallen er nu per dag. En hoe zal het zijn over 10 of 20 jaar. Kun je dat?

IbnRushd
20-05-05, 10:16
Geplaatst door Bart.NL
Vraag is dan hoeveel bracht Saddam Hoessein er per dag om en hoeveel doden vallen er nu per dag. En hoe zal het zijn over 10 of 20 jaar. Kun je dat?

Liever één moordenaar dan duizenden. Denk daar maar over na.

duende
20-05-05, 10:19
Geplaatst door IbnRushd
Alleen je mist een belangrijke punt, namelijk in Irak hadden ze de vrijheid van moorden niet. Wél toen de Amerikaanse/Britse en de meelopende landen zonder enig toestemming van VN en andere wereldstellingen in Irak toe huppelden.
Wat hebben ze gebracht? Vrede? Minder moorden? Een sterke Iraakse Kabinet? Kun je me vertellen wat er beter is gegaan? Kun je dat?
Ik maar denken dat het over een moord op een tv presentratrice ging.
En nu gaat het weer over Irak.
Een vraag van mij aan jou....Wat vind je nu werkelijk van die moord?
Keur je dat af, of vind je het goed dat, dat gebeurd is?

N.B. de geen die het pistool heeft gericht en de trekker heeft overgehaald is de schuldige.

IbnRushd
20-05-05, 10:24
Geplaatst door duende
Ik maar denken dat het over een moord op een tv presentratrice ging.
En nu gaat het weer over Irak.
Een vraag van mij aan jou....Wat vind je nu werkelijk van die moord?
Keur je dat af, of vind je het goed dat, dat gebeurd is?

N.B. de geen die het pistool heeft gericht en de trekker heeft overgehaald is de schuldige.

Moord is niet goed te praten. Al in mijn eerder post heb ik moord afgekeurd.

Ik probeer slechts het probleem en de oorzaak boven tafel te halen.

Bart.NL
20-05-05, 11:12
Geplaatst door IbnRushd
Liever één moordenaar dan duizenden. Denk daar maar over na.

Dat lijkt me geen uitgemaakte zaak.

IbnRushd
20-05-05, 11:17
Geplaatst door Bart.NL
Dat lijkt me geen uitgemaakte zaak.

verklaar je nader?

Bart.NL
20-05-05, 11:21
Geplaatst door IbnRushd
verklaar je nader?

Lijkt me duidelijk. Saddam Hoessein was een soort H.itler.

Dan liever 1.000 moordenaars die er 1 vermoorden dan 1 die er een miljoen ombrengt. Leed is moeilijk te meten, maar het gaat er om wat het ergste is.

IbnRushd
20-05-05, 11:30
Geplaatst door Bart.NL
Lijkt me duidelijk. Saddam Hoessein was een soort H.itler.

Dan liever 1.000 moordenaars die er 1 vermoorden dan 1 die er een miljoen ombrengt. Leed is moeilijk te meten, maar het gaat er om wat het ergste is.

ho ho ho (zegt de kerstman). Wel effe realistisch blijven. 1000 moordenaars betekent minstens één ziel ombrengen. Dat betekent dat een moordenaar meer vermoordt, aangezien hij de vrijeheid voor heeft. Saddam heeft absoluut geen miljoen vermoord. Maar goed, overdrijven is ook een vak.
Vorige maand zijn er 500 onschuldige burgers vermoord door de gekweekte moordenaars. Daarbij tellen we de moorden niet van de Amerikaanse illegale/criminele soldaten. Wat zij daar allemaal uitspoken is een stuk erger dan wat je in de media leest/hoort.

Max Stirner
20-05-05, 11:44
Geplaatst door taouanza
jij hebt geen verborgen agenda.:hihi:


:D

Bart.NL
20-05-05, 12:19
Geplaatst door IbnRushd
ho ho ho (zegt de kerstman). Wel effe realistisch blijven. 1000 moordenaars betekent minstens één ziel ombrengen. Dat betekent dat een moordenaar meer vermoordt, aangezien hij de vrijeheid voor heeft. Saddam heeft absoluut geen miljoen vermoord. Maar goed, overdrijven is ook een vak.
Vorige maand zijn er 500 onschuldige burgers vermoord door de gekweekte moordenaars. Daarbij tellen we de moorden niet van de Amerikaanse illegale/criminele soldaten. Wat zij daar allemaal uitspoken is een stuk erger dan wat je in de media leest/hoort.

Het meeste dat Saddam Hoessein deed, heeft de media ook niet gehaald. Dus voor mij is het nog steeds geen uitgemaakte zaak, beste kerstman.

IbnRushd
20-05-05, 12:30
Geplaatst door Bart.NL
Het meeste dat Saddam Hoessein deed, heeft de media ook niet gehaald. Dus voor mij is het nog steeds geen uitgemaakte zaak, beste kerstman.

Nou, vergis je niet. Om een oorlog te rechtvaardigen gebruik je alle middelen die je hebt. Een leugen zou goed erin passen. Kortom: een miljoen doden zou behoorlijk lager kunnen zijn.

Bart.NL
20-05-05, 12:36
Geplaatst door IbnRushd
Nou, vergis je niet. Om een oorlog te rechtvaardigen gebruik je alle middelen die je hebt. Een leugen zou goed erin passen. Kortom: een miljoen doden zou behoorlijk lager kunnen zijn.

Ik vergis me niet. Ik heb die miljoen enkel als aanname gebruikt om een punt duidelijk te maken. Het aantal doden zou best wel eens hoger kunnen zijn.

IbnRushd
20-05-05, 12:43
Geplaatst door Bart.NL
Ik vergis me niet. Ik heb die miljoen enkel als aanname gebruikt om een punt duidelijk te maken. Het aantal doden zou best wel eens hoger kunnen zijn.

In ieder geval, hé als we zo gedetailleerd te werk gaan, kunnen we net zo goed de vraag stellen waarom Amerika al die tijd zweeg en wapens aan Irak leverde en wie weet - nu we toch bezig zijn met speculeren - heeft amerika tips gegeven en een handje geholpen aan die onmenselijke genocide.

Wat ik uiteindelijk wil zeggen, zoals Kant ooit heeft geciteerd: Oorlog is de van staatswege gegeven toestemming tot het plegen van alle mogelijke misdaden. In oorlog viert de misdaad hoogtij. (uit het boek kwaad of het drama van de vrijheid)

Denk erover na.

wees gegroet

k.

Bart.NL
20-05-05, 12:54
Geplaatst door IbnRushd
In ieder geval, hé als we zo gedetailleerd te werk gaan, kunnen we net zo goed de vraag stellen waarom Amerika al die tijd zweeg en wapens aan Irak leverde en wie weet - nu we toch bezig zijn met speculeren - heeft amerika tips gegeven en een handje geholpen aan die onmenselijke genocide.

Wat ik uiteindelijk wil zeggen, zoals Kant ooit heeft geciteerd: Oorlog is de van staatswege gegeven toestemming tot het plegen van alle mogelijke misdaden. In oorlog viert de misdaad hoogtij. (uit het boek kwaad of het drama van de vrijheid)

Denk erover na.

wees gegroet

k.

Je hoeft me hiervan niet te overtuigen. We dwalen wat af van het oorspronkelijke punt: namelijk of Irak nu beter of slechter af is. Dit staat los van de eventuele achterbakse motieven van de VS en of oorlog het slechtste in de mens losmaakt. Nogmaals, een goed oordeel kan pas in de verre toekomst worden gegeven. Zelf ben ik er, net als jij, niet zo positief over, maar het is voor mij nog geen uitgemaakte zaak.

Zwarte Kat
20-05-05, 13:07
Geplaatst door IbnRushd
Alleen je mist een belangrijke punt, namelijk in Irak hadden ze de vrijheid van moorden niet.


Gaan we van Afghanistan ineens over op Irak?

IbnRushd
20-05-05, 14:14
Geplaatst door Bart.NL
Je hoeft me hiervan niet te overtuigen. We dwalen wat af van het oorspronkelijke punt: namelijk of Irak nu beter of slechter af is. Dit staat los van de eventuele achterbakse motieven van de VS en of oorlog het slechtste in de mens losmaakt. Nogmaals, een goed oordeel kan pas in de verre toekomst worden gegeven. Zelf ben ik er, net als jij, niet zo positief over, maar het is voor mij nog geen uitgemaakte zaak.

Klopt. We kunnen de toekomst niet voorspellen, maar tot heden ziet het niet zo veelbelovend uit. Laten we geduldig zijn. Het is immers de eerste keer dat Amerika een van dictatorische land tot een democratisch land wil omtoveren. We wachten wel af. :)