PDA

Bekijk Volledige Versie : Muurschildering Van Gogh vernield



Couscousje
20-05-05, 09:44
Muurschildering Van Gogh vernield

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

AMSTERDAM - De muurschildering van Theo van Gogh in het Amsterdamse stadsdeel Oost/Watergraafsmeer is in de nacht van woensdag op donderdag voor de tweede keer in een week overgoten met grijze verf.

Het kunstwerk, een herinnering aan de overleden regisseur, is onherstelbaar beschadigd. Dat liet een woordvoerder van het stadsdeel donderdag weten.

Aangifte

De muurschildering was te bewonderen in het Polderweggebied op het zogenoemde 'Plein der Hemelse Vrede/In Memoriam Theo van Gogh'. Welke vandalen het werk hebben verpest, is onbekend. Het stadsdeel heeft nog geen aangifte gedaan bij de politie, maar overweegt dit nog wel te doen.

Onbekend

De makers van het kunstwerk, Loes Diephuis en John Prop, hebben na de eerste pot verf het schilderij nog opgelapt. Na de tweede aanval is er geen redden meer aan, aldus de woordvoerder. De muur krijgt binnenkort weer een nieuwe schildering. Of Van Gogh daar ook weer op wordt afgebeeld, is nog niet bekend.

bron:nu.nl

:jammer:

Cc

Simon
20-05-05, 09:51
zeker fans van de moordenaar ...

Die vriend van van Gogh - Theodor Holman - moet ook weer met bewaking rondlopen vertelde hij op de NMO in een interview. Een bijzonder zachtmoedig mens maar blijkbaar schrijft hij de verkeerde dingen volgens sommige reli-fascisten die hem bedreigen.

mulan
20-05-05, 10:01
Geplaatst door Simon
zeker fans van de moordenaar ...

Die vriend van van Gogh - Theodor Holman - moet ook weer met bewaking rondlopen vertelde hij op de NMO in een interview. Een bijzonder zachtmoedig mens maar blijkbaar schrijft hij de verkeerde dingen volgens sommige reli-fascisten die hem bedreigen.

Hmm waarom krijg ik totaal andere gevoelens bij die man.Ik vind hem maar opportunistische trekken vertonen en volgens mij geniet ie ergens wel van die aandacht.Overal,wat voor programma dan ook laat ie t niet na om wat te vertellen alleen eigenlijk om zichzelf te profileren.Meneer kreeg het zelfs voor elkaar live op tv te liegen door bij Barend en van Dorp te zeggen dat Theo zijn benen eraf lagen en dat hij dat gezien had,hij kon het niet nalaten niet te kijken ...tuurlijk :gniffel:

taouanza
20-05-05, 10:09
Geplaatst door Simon
zeker fans van de moordenaar ...

Die vriend van van Gogh - Theodor Holman - moet ook weer met bewaking rondlopen vertelde hij op de NMO in een interview. Een bijzonder zachtmoedig mens maar blijkbaar schrijft hij de verkeerde dingen volgens sommige reli-fascisten die hem bedreigen.

Zachtmoedig mens die met de juiste vragen niet om kan gaan
Ik kan niet schrijven over Eindhoven dan weet ik niet met mijn gevoelens om te gaan.:loens:
Ik vind dat ik mag liegen

Nou als mensen vinden dat ze mogen liegen vind ik dat ik ze niet hoef te geloven.

Simon
20-05-05, 10:10
Geplaatst door mulan
Meneer kreeg het zelfs voor elkaar live op tv te liegen door bij Barend en van Dorp te zeggen dat Theo zijn benen eraf lagen en dat hij dat gezien had,hij kon het niet nalaten niet te kijken ...tuurlijk :gniffel:

Wat heeft dat nu met liegen te maken? Als jouw beste vriend met een mes in zijn buik op straat ligt dan raak je zeker niet in de war? En wat valt er nu te gniffelen? En blijkbaar vind je het beter als hij nu maar zijn mond houdt zoals die reli-fascisten willen.
(overigens weet ik helemaal niet of hij dat gezegd heeft)

mulan
20-05-05, 10:13
Geplaatst door Simon
Wat heeft dat nu met liegen te maken? Als jouw beste vriend met een mes in zijn buik op straat ligt dan raak je zeker niet in de war? En wat valt er nu te gniffelen?

Liegen is dingen vertellen die niet waar zijn.Ja dan heeft die gelogen ja.En gniffelen...please...ga nu niet overdramatisch doen.Ik gniffelde bij t woord 'tuurlijk' als je de zin niet volgt is dat niet mijn schuld maar goed.Verkeerde been uit bed dan maar.

Simon
20-05-05, 10:14
Geplaatst door mulan
Liegen is dingen vertellen die niet waar zijn.Ja dan heeft die gelogen ja.

Nou ik vind het een nogal onmenselijk commentaar.

mulan
20-05-05, 10:15
Overigens heeft Taouanza gelijk.Hij vertelde ook nog even mooi bij de NMO dat hij t recht had te liegen ja.En dan moet ik die man op zijn woord vertrouwen en geloven dat hij over andere dingen niet zou liegen.Doe jij dat dan maar.Ik niet.

mulan
20-05-05, 10:17
Geplaatst door Simon
Nou ik vind het een nogal onmenselijk commentaar.

Dan moet je bij hem zijn.Kom zeg.Hij zegt het zelf.Ik sta los van zijn gedachtekronkels.

taouanza
20-05-05, 10:18
Geplaatst door Simon
Nou ik vind het een nogal onmenselijk commentaar.

Relifacisten alles draait om relifacisten
Ja het is een klein groep die het verpest voor de rest en wie laat het voor de rest verpesten
Juist degene die alles laat draaien om de relifacisten
Chantage noemen ze dat!

En ik vind het een lijkenpikkerestafette geworden.
Toen Pim Fortuyn werd vermoordt wilde Theo van Gogh zijn plaats in nemen en nu Theo van Gogh dood is aast Holman naar zijn plek.

Maar ik moet mijn mond houden want anders ben ik een relifacist:
Lang leve vrijheid van meningsuiting!

Simon
20-05-05, 10:22
Geplaatst door mulan
Dan moet je bij hem zijn.Kom zeg.Hij zegt het zelf.Ik sta los van zijn gedachtekronkels.

Maar je staat niet los van je gebrek aan inlevingsvermogen. Hij kwam op mij al zwaar depressief over tijdens dat interview bij de NMO. Maar wat iemand spontaan roept in alle verwarring in de dagen nadat zoiets gebeurt en dat als 'leugen' betittelen dat vind ik ronduit onmenselijk commentaar.

mulan
20-05-05, 10:24
Geplaatst door Simon
blijkbaar vind je het beter als hij nu maar zijn mond houdt zoals die reli-fascisten willen.
(overigens weet ik helemaal niet of hij dat gezegd heeft)

Ik had dit zinnetje niet eens gelezen.Ik vind het altijd zo opvallend hoe intelligente mensen die vaak veel weten als het puntje bij paaltje komt uiteindelijk gewoon op basis van hun onderbuikgevoelens hun mening komen uiten.Maar als jij dat wilt geloven.Mag van mij.IK vind het inderdaad zeer ok dat hij bedreigd wordt ja.The more the better.Zo weer iemand gelukkig gemaakt op deze vrijdagmorgen.

Simon
20-05-05, 10:24
Geplaatst door taouanza

Maar ik moet mijn mond houden want anders ben ik een relifacist:
Lang leve vrijheid van meningsuiting!

Je hoeft echt de zaken niet om te draaien en een slachtofferrol op je te nemen. Het is Holman die met bewaking moet rondlopen wegens bedreigingen en niet jij.

mulan
20-05-05, 10:27
Geplaatst door Simon
Maar je staat niet los van je gebrek aan inlevingsvermogen. Hij kwam op mij al zwaar depressief over tijdens dat interview bij de NMO. Maar wat iemand spontaan roept in alle verwarring in de dagen nadat zoiets gebeurt en dat als 'leugen' betittelen dat vind ik ronduit onmenselijk commentaar.

Ja ok.Dan is het geen leugen.Wat jij wilt.Wel grappig dit.Theodor Holman zegt zelf dat die t recht heeft om te liegen en dit dus ook doet en jij zegt dat ik onmenselijk ben met mijn commentaar.

Simon
20-05-05, 10:27
Geplaatst door mulan
Ik had dit zinnetje niet eens gelezen.Ik vind het altijd zo opvallend hoe intelligente mensen die vaak veel weten als het puntje bij paaltje komt uiteindelijk gewoon op basis van hun onderbuikgevoelens hun mening komen uiten.Maar als jij dat wilt geloven.Mag van mij.IK vind het inderdaad zeer ok dat hij bedreigd wordt ja.The more the better.Zo weer iemand gelukkig gemaakt op deze vrijdagmorgen.

Ja vind je het gek na dit zinnetje ...

Overal,wat voor programma dan ook laat ie t niet na om wat te vertellen alleen eigenlijk om zichzelf te profileren.

Blijkbaar heb je nooit nagedacht over de wijze waarop mensen dit soort trauma's verwerken ...

taouanza
20-05-05, 10:29
Geplaatst door Simon
Je hoeft echt de zaken niet om te draaien en een slachtofferrol op je te nemen. Het is Holman die met bewaking moet rondlopen wegens bedreigingen en niet jij.

Dus moet ik me mond houden.
Bevestig nog maar eens wat ik zeg.
Dat hele slachtofferrol of radicalesering is gewoon om moslims de mond te snoeren.
Ga maar iemand anders chanteren ik ben niet onder de indruk.

En ik weet niet of hij bedreigd wordt want hij mag liegen.

Simon
20-05-05, 10:29
Geplaatst door mulan
Ja ok.Dan is het geen leugen.Wat jij wilt.Wel grappig dit.Theodor Holman zegt zelf dat die t recht heeft om te liegen en dit dus ook doet en jij zegt dat ik onmenselijk ben met mijn commentaar.

Ja inderdaad. Dat heb je goed begrepen.

mulan
20-05-05, 10:31
Geplaatst door Simon
Ja vind je het gek na dit zinnetje ...

Overal,wat voor programma dan ook laat ie t niet na om wat te vertellen alleen eigenlijk om zichzelf te profileren.

Blijkbaar heb je nooit nagedacht over de wijze waarop mensen dit soort trauma's verwerken ...

Ze komen iedere avond bij Barend en van DorpNova/Netwerk etc en vertellen dat ze willen liegen?Apart.

Simon
20-05-05, 10:32
Geplaatst door mulan
Ze komen iedere avond bij Barend en van DorpNova/Netwerk etc en vertellen dat ze willen liegen?Apart.

Ach laat maar zitten, ik heb het wel weer gehad met jullie ...

taouanza
20-05-05, 10:33
Geplaatst door Simon
Maar je staat niet los van je gebrek aan inlevingsvermogen. Hij kwam op mij al zwaar depressief over tijdens dat interview bij de NMO. Maar wat iemand spontaan roept in alle verwarring in de dagen nadat zoiets gebeurt en dat als 'leugen' betittelen dat vind ik ronduit onmenselijk commentaar.

Nou hij kwam bij mij over als hoe Jan Mulder overkwam
Was Jan Mulder ook depri over de dood van van Gogh
NEe die was nog helemaal niet dood.
Ze waren allebei naar woorden aan het happen omdat ze zich gedwongen voelden om eerst na te denken voordat ze wat zeiden.
Al die spierenballentaal die blanke huisvrouwen voor zoete koek inslikten zou bij de NMO het niet doen.
JE denkt toch niet dat Jan Mulder bij de NMO gaat zeggen: Ik vind dat je mag roepen Marokkanen mag je in elkaar slaan?

Ze stotterden omdat zich gedwongen voelde om met een maat te meten en denken voordat ze iets zeiden
En dat kennen ze niet.

mulan
20-05-05, 10:33
Geplaatst door Simon
Ja inderdaad. Dat heb je goed begrepen.

Goed,wat jij wilt.Schaar jij mij maar bij de reli-facisten dan schaar ik jou bij de pathalogische leugenaars.

taouanza
20-05-05, 10:34
Geplaatst door mulan
Ze komen iedere avond bij Barend en van DorpNova/Netwerk etc en vertellen dat ze willen liegen?Apart.

Mulan wat jij maar niet door wil hebben is dat autochtonen gevoelens hebben en trauma's
Dat begrijpen wij niet met onze slachtofferrol en radicalesring.
Hopeloos.:jammer:

duende
20-05-05, 10:43
Geplaatst door Simon
zeker fans van de moordenaar ...

Misschien vonden ze het gewoon een lelijk rot plaatje. :haha:
En voor de "kunstenaars" is het ook een leuke opsteker...O,o,o,o die publiciteit.

MO_NL
20-05-05, 11:35
http://www.johnandjohn.nl/_img/theo.gif

Theo zou zich omdraaien in zijn graf. Ik zeg het je swah.

Joesoef
20-05-05, 12:27
Hollman is een depresieve idioot die het heerlijk vind om aandacht te krijgen en het ook niet zal nalaten om aandacht te zoeken.

En die muurschildering, kan elke idioot gedaan hebben die zich een pot muurverf van de HEMA kan veroorloven, ook depresieve aandachttrekkers.

helly2002
20-05-05, 12:33
Ze komen iedere avond bij Barend en van DorpNova/Netwerk etc en vertellen dat ze willen liegen?Apart.


Mulan wat jij maar niet door wil hebben is dat autochtonen gevoelens hebben en trauma's
Dat begrijpen wij niet met onze slachtofferrol en radicalesring.
Hopeloos.


en wat dat is is je in een slachtofferol zetten zoals gewoonlijk in plaats van om is een oplossing tezoeken .de vergelijking van gogh fortuin gaat niet op .als er mensen vermoord worde in de naam van god had zowel fortuin als van gogh gelijk maar ik zal dat woord maar niet noemen dan springt iedere moslim weer .ookal mogen ze mij wel een nazi noemen om te lachen gewoon bij alles watje als autochtoon zegt ben je een nazi tegenwoordig :schok:

Wortel
20-05-05, 13:43
Ik heb nou niet echt een hele grote behoefte om me met het hier ontsponnen gesprek te bemoeien, maar wellicht dat een indruk die ik van Theodor Holman heb gekregen hier ook een plaatsje kan krijgen.

In de catacomben van Paradiso heb ik op de dag van de manifestatie op 30 januari, samen met een andere crewmember van Ben Je Bang Voor Mij, met Holman min of meer vertrouwelijk gesproken. Rob Oudkerk zat daar ook bij.
Hij kwam toen op mij zeer aangeslagen en soms zelfs wat verward en overdonderd over. Zijn grootste vraag op dat moment was: "Zeg mij alsjeblieft wat ik van jullie moslims moet denken want ik weet het niet meer". En nog breder: "zeg mij wat ik moet denken van mensen voor wie geloven in God tot dit soort daden aanzet."

Het zal een momentopname geweest zijn, maar erg berekenend kwam het allemaal niet op me over.

taouanza
20-05-05, 14:14
Geplaatst door helly2002
Ze komen iedere avond bij Barend en van DorpNova/Netwerk etc en vertellen dat ze willen liegen?Apart.


Mulan wat jij maar niet door wil hebben is dat autochtonen gevoelens hebben en trauma's
Dat begrijpen wij niet met onze slachtofferrol en radicalesring.
Hopeloos.


en wat dat is is je in een slachtofferol zetten zoals gewoonlijk in plaats van om is een oplossing tezoeken .de vergelijking van gogh fortuin gaat niet op .als er mensen vermoord worde in de naam van god had zowel fortuin als van gogh gelijk maar ik zal dat woord maar niet noemen dan springt iedere moslim weer .ookal mogen ze mij wel een nazi noemen om te lachen gewoon bij alles watje als autochtoon zegt ben je een nazi tegenwoordig :schok:

Wat zei je, calemero?

Bart.NL
20-05-05, 14:21
Geplaatst door mulan
Overigens heeft Taouanza gelijk.Hij vertelde ook nog even mooi bij de NMO dat hij t recht had te liegen ja.En dan moet ik die man op zijn woord vertrouwen en geloven dat hij over andere dingen niet zou liegen.Doe jij dat dan maar.Ik niet.

Er zijn ook mensen die zeggen dat ze altijd de waarheid spreken. In ieder geval weet ik dan zeker dat ze liegen. Dus wie moet ik nu vertrouwen?

duende
20-05-05, 14:23
Geplaatst door Bart.NL
Er zijn ook mensen die zeggen dat ze altijd de waarheid spreken. In ieder geval weet ik dan zeker dat ze liegen. Dus wie moet ik nu vertrouwen?
Ik zelf lieg altijd.

taouanza
20-05-05, 14:26
Geplaatst door Bart.NL
Er zijn ook mensen die zeggen dat ze altijd de waarheid spreken. In ieder geval weet ik dan zeker dat ze liegen. Dus wie moet ik nu vertrouwen?

Wie?

Bart.NL
20-05-05, 14:47
Geplaatst door taouanza
Wie?

Er is geen reden om man en paard te noemen.

Iemand die zegt dat hij wel eens liegt, is eerlijk, en meer te vertrouwen dan iemand die zegt dat hij nooit liegt.

taouanza
20-05-05, 14:52
Geplaatst door Bart.NL
Er is geen reden om man en paard te noemen.

Iemand die zegt dat hij wel eens liegt, is eerlijk, en meer te vertrouwen dan iemand die zegt dat hij nooit liegt.

Waarom geen reden?

En als je hem vertrouwt weet je dan wanneer hij liegt en wanneer hij de waarheid verteld?

Bart.NL
20-05-05, 14:59
Geplaatst door taouanza
Waarom geen reden?

En als je hem vertrouwt weet je dan wanneer hij liegt en wanneer hij de waarheid verteld?

Waarom wel? Wat wil je ermee?

Waarom zou ik hem vertrouwen? Ik ken deze man nauwelijks. Alleen het feit dat hij toegeeft dat hij wel eens liegt, spreekt voor hem.

taouanza
20-05-05, 15:03
Geplaatst door Bart.NL
Waarom wel? Wat wil je ermee?

.

Weten waar het over gaat. Das is wel handig dat je weet waar je over praat.:rolleyes:



Waarom zou ik hem vertrouwen? Ik ken deze man nauwelijks. Alleen het feit dat hij toegeeft dat hij wel eens liegt, spreekt voor hem

Hij zei het om onder zijn leugens uit te komen.
Hij ging zichzelf vrijpraten
Dat vind ik juist kwalijk.

Bart.NL
20-05-05, 15:14
Geplaatst door taouanza
Weten waar het over gaat. Das is wel handig dat je weet waar je over praat.:rolleyes:

Dus je weet niet waar het over gaat, en toch ga je in discussie :rolleyes: en als je een lijst met mensen krijgt die hebben beweerd dat ze nooit liegen, weet je wel waar het over gaat :rolleyes: :rolleyes:


Geplaatst door taouanza
Hij zei het om onder zijn leugens uit te komen.
Hij ging zichzelf vrijpraten. Dat vind ik juist kwalijk.

Het is niet goed te praten. Alleen vind ik mensen die alles ontkennen of zeggen dat ze nooit liegen nog minder te vertrouwen.

taouanza
20-05-05, 15:17
Geplaatst door Bart.NL
Dus je weet niet waar het over gaat, en toch ga je in discussie :rolleyes: en als je een lijst met mensen krijgt die hebben beweerd dat ze nooit liegen, weet je wel waar het over gaat :rolleyes: :rolleyes:



.

Ik vraag je waar het over gaat
En als ik een lijst heb van mensen ga ik meer info over die mensen zoeken en daarna mijn mening vormen
NIet alle mensen zijn gelijk namelijk.

Bart.NL
20-05-05, 15:24
Geplaatst door taouanza
Ik vraag je waar het over gaat
En als ik een lijst heb van mensen ga ik meer info over die mensen zoeken en daarna mijn mening vormen
NIet alle mensen zijn gelijk namelijk.

Hoe dan ook, als jij graag zo'n lijst wilt hebben, zul je hem zelf moeten maken, want dat ga ik niet voor je doen.

taouanza
20-05-05, 15:25
Geplaatst door Bart.NL
Hoe dan ook, als jij graag zo'n lijst wilt hebben, zul je hem zelf moeten maken, want dat ga ik niet voor je doen.

Fijn dat je eindelijk toegeeft dat je niks te melden heb maar alleen komt zeuren.

RinC
20-05-05, 18:08
Muurschilderij was niet hufter-proof, daar hadden de kunstenaars rekening mee moeten houden

helly2002
20-05-05, 20:13
Wat zei je, calemero


het is calimero niet calemero,alleen zo klein ben ik niet :fplayer: als dat een belediging moest voorstelen ik verlaag me niet tot dat niveau goedenavond.

Don Vito
21-05-05, 00:32
Van Goghs horen in de museum en niet op straat.

Olive Yao
01-04-06, 20:26
Geplaatst door Simon
Ach laat maar zitten, ik heb het wel weer gehad met jullie ...
Taouanza was er toen ook nog.

Bart.NL
02-04-06, 11:01
Waarom heb je dit weer opgediept?

sater
02-04-06, 11:18
:aftel: gepleegde vernieling is uiteraard abject. Vooralsnog [b]lijkt niet bewezen dat van exclusief [radicaal] moslimgedrag sprake is. Dader[s] kunnen wellicht evenzeer in rechts radicale hoek worden gezocht. Hetgeen overigens evenmin bewezen [b]lijkt te zijn.