PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet



delirious
20-05-05, 14:23
VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'.


Confronterende beelden

De aanvoerder van de VVD'ers in het europarlement, Jules Maaten, erkent dat het 'confronterende beelden' zijn. "Maar dat is wat we oprecht voelen. Hiermee willen we zeggen dat het niet om niks gaat. Het Europese project is niet voor de grap opgezet, maar voor vrede, welvaart en veiligheid."

Onlangs suggereerde CDA-minister Donner (Justitie) dat een 'balkanisering' dreigt als Europa de grondwet afwijst. Al snel moest hij die uitspraak afzwakken. Volgens de VVD-leider is het tv-spotje heel anders. "Wij zeggen niet dat er oorlog komt bij een nee. Maar wel: kijk eens wat Europa heeft bereikt." Het spotje refereert aan Srebrenica en de terreuraanslag in Madrid, omdat volgens Maaten Europa met de grondwet in de hand effectiever in het buitenland kan optreden en terreur beter kan bestrijden.

Het reclamefilmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet", luidt de tekst.

bron: nu.nl

Wide-O
20-05-05, 14:26
Die gasten zijn echt helemaal van de pot gerukt. :rolleyes:

Walgelijk.

delirious
20-05-05, 14:33
Geplaatst door Wide-O
Die gasten zijn echt helemaal van de pot gerukt. :rolleyes:

Walgelijk.

Ze zullen het in je strot stampen. :jammer:

Pytaghoras
20-05-05, 14:33
Zo moet de reclamespot eruit zien: als jullie willen dat wij nooit meer joden verklikken en van Srebrenica nooit meer een nachtmerrie maken, moeten jullie JA stemmen, anders........



Die VVD'ers zijn de meeste hypocriete mensen van Nederlander.

wytze
20-05-05, 14:35
betere reclame om nee te stemmen kun je eigenlijk niet krijgen.

delirious
20-05-05, 14:42
Geplaatst door wytze
betere reclame om nee te stemmen kun je eigenlijk niet krijgen.

Dacht dat de VVD voor stemde, inderdaad.
Niet helemaal te vertrouwen deze actie, van onze rechtse rakkers. :cheefbek:

~Panthera~
20-05-05, 14:43
Tsum :kotsen:

Wide-O
20-05-05, 14:44
Geplaatst door wytze
betere reclame om nee te stemmen kun je eigenlijk niet krijgen.

Nou, ik zit op "ja", maar ik geef je verder helemaal gelijk. Brrr.

Dit is lijkenpikkerij, demagogie, propaganda. Vooral omdat noch ex-Joegoslavië, noch Madrid ook maar een vuk te maken hebben met de Europese grondwet.

Bah. Wanneer hebben jullie weer verkiezingen ?

wytze
20-05-05, 14:45
Geplaatst door delirious
Dacht dat de VVD voor stemde, inderdaad.
Niet helemaal te vertrouwen deze actie, van onze rechtse rakkers. :cheefbek:


ze zijn ook voor, net als dit hele kabinet.
maar al die voorstanders zijn zo over de top dat ze de nee campagne alleen maar versterken en zichzelf verschrikkellijk in de voet schieten.

Wide-O
20-05-05, 14:45
Geplaatst door delirious
Dacht dat de VVD voor stemde, inderdaad.
Niet helemaal te vertrouwen deze actie, van onze rechtse rakkers. :cheefbek:

Volgens mij streven ze stiekum een "NEE" na, dus nu moet jij eigenlijk weer "JA" stemmen ;)

wytze
20-05-05, 14:47
Geplaatst door Wide-O
Nou, ik zit op "ja", maar ik geef je verder helemaal gelijk. Brrr.

Dit is lijkenpikkerij, demagogie, propaganda. Vooral omdat noch ex-Joegoslavië, noch Madrid ook maar een vuk te maken hebben met de Europese grondwet.

Bah. Wanneer hebben jullie weer verkiezingen ?


het belgisch parlement heeft de grondwet al aangenomen hoorde ik vandaag.

lijkenpikken is in hier tegenwoordig. bakellende gebruikte zelfs de dodenherdenking op magraten om z'n eu propaganda te ventileren.
verkiezingen zijn hier pas over 2 jaar geloof ik, dat duurt nog veel te lang.

Pytaghoras
20-05-05, 14:48
Geplaatst door ~Panthera~
Tsum :kotsen:

Ik zei je het toch al: geen bier met fritjes.

wytze
20-05-05, 14:48
Geplaatst door Wide-O
Volgens mij streven ze stiekum een "NEE" na, dus nu moet jij eigenlijk weer "JA" stemmen ;)


zou je denken? ik laat me niet leiden door andere nee-stemmers. kheb m'n eigen redenen.

~Panthera~
20-05-05, 14:51
Geplaatst door Pytaghoras
Ik zei je het toch al: geen bier met fritjes.

van mij mag iemand morgen het vloerkleed onder deze zooi uit trekken. :moe:

Zwarte Kat
20-05-05, 14:54
:moe: Wat maakt t uit. Wanneer een meerderheid NEE stemt dan komt er gewoon weer een nieuw referendum zoals toen ook in Denemarken.
:moe: De kaarten zijn al geschud.



:boogie: ik stem NEE gewoon voor de fun

Wide-O
20-05-05, 14:55
Geplaatst door wytze
het belgisch parlement heeft de grondwet al aangenomen hoorde ik vandaag.

Tenzij ik dit helemaal gemist heb denk ik niet dat dat al zo is. Maar ze gaan het in ieder geval wel doen ja, zonder referendum. En ik ben niet zo voor referenda, maar da's een andere discussie.

Enfin, alsof het nog zal uitmaken: Frankrijk en Nederland zie ik wel NEE stemmen, de UK hoopt ook van harte dat dat zal gebeuren (want die willen ECHT geen referendum hoor).

Gevolg: grondwet afgevoerd, en wij nog een tijdje door op basis van Nice. Between a rock and a hard plate noemen ze dat :boeps:

Maggoed, los van de complexiteit hoop ik dat de Euro fractie van de VVD wordt getroffen door een raar soort huiduitslag als ze denken dat ze zich dit soort filmpjes kunnen permitteren. Valt noch mee dat Nick Berg er niet inzit. Cynisch ja, maar komop. :boos:

Wide-O
20-05-05, 14:56
Geplaatst door ~Panthera~
van mij mag iemand morgen het vloerkleed onder deze zooi uit trekken. :moe:

Maar niet te snel, anders blijven ze gewoon staan :fplet:

Wide-O
20-05-05, 14:57
Geplaatst door Zwarte Kat
[B:boogie: ik stem NEE gewoon voor de fun [/B]

Anarchist ! :ego:

Oh wacht FF ... :D

~Panthera~
20-05-05, 14:58
Geplaatst door Wide-O
Maar niet te snel, anders blijven ze gewoon staan :fplet:

In het begin dacht ik nog: Dittrich doet nog een poging, maar daar was ik ook al weer snel van genezen. :moe:

Zwarte Kat
20-05-05, 14:58
Geplaatst door Wide-O
Gevolg: grondwet afgevoerd, en wij nog een tijdje door op basis van Nice. Between a rock and a hard plate noemen ze dat :boeps:



:moeilijk: Komt er gewoon weer opnieuw een referendum inzake de grondwet.......

Zwarte Kat
20-05-05, 15:00
Geplaatst door Wide-O
Anarchist ! :ego:

Oh wacht FF ... :D

:jeweetog: Mn kat is een anarchist. Dat maakt mij nog geen anarchist
:D


Maar kan jij nou ook stemmen in Nederland?

wytze
20-05-05, 15:02
Geplaatst door Wide-O
Tenzij ik dit helemaal gemist heb denk ik niet dat dat al zo is.


:


gisteravond gebeurd. moet nu alleen nog door de deel parlementen

Zwarte Kat
20-05-05, 15:03
Geplaatst door ~Panthera~
In het begin dacht ik nog: Dittrich doet nog een poging, maar daar was ik ook al weer snel van genezen. :moe:

Bot deed gister wel een poging. Die lul versprak zich op straat tijdens het flyeren door tegen een voorbijganger te zeggen: "Uw gaat toch ook NEE stemmen heh".
:lol: Wát een lamzak is die vent. Hij kan niet eens flyeren........

Pytaghoras
20-05-05, 15:03
Geplaatst door ~Panthera~
van mij mag iemand morgen het vloerkleed onder deze zooi uit trekken. :moe:
hmmmmm dat krijg je nou als je fritjes met bier eet.

~Panthera~
20-05-05, 15:05
Geplaatst door Zwarte Kat
Bot deed gister wel een poging. Die lul versprak zich op straat tijdens het flyeren door tegen een voorbijganger te zeggen: "Uw gaat toch ook NEE stemmen heh".
:lol: Wát een lamzak is die vent. Hij kan niet eens flyeren........


:lol: En DAT regeert je land dan, zullen we maar zeggen. :moe:

Je krijgt er spontaan een wegtrekker van.

~Panthera~
20-05-05, 15:06
Geplaatst door Pytaghoras
hmmmmm dat krijg je nou als je fritjes met bier eet.

ik eet nooit frietjes met bier, hoe kom je daar nou weer aan ? :moe:

Wide-O
20-05-05, 15:07
Geplaatst door Zwarte Kat
:moeilijk: Komt er gewoon weer opnieuw een referendum inzake de grondwet.......

Ik heb toch het idee dat de "schade" groter zal zijn dan dat. De regeringen kijken naar elkaar, en roepen wel dat ze erg "pro-Europees" zijn, maar tegelijk zijn ze mekaar kotsbeu. UK speelt een raar spelletje, idem ditto voor Frankrijk & Duitsland. Eigenlijk is iedereen elkaar beu, en die 10 laatste toetreders hebben volgens mij niet echt de steun van de bevolking.

Maar gelukkig kunnen deze regeringen binnenkort de schuld geven aan "das Publicum". "Tsja, ze wouwen niet, kennen wij nix aandoen". Let maar op, ook met een NEE stem wordt je gebruikt.

Nee tegen deze grondwet betekent ja tegen Nice. Ik denk zelfs niet dat ze nog nieuwe referenda zullen houden. Hoeft ook niet.

De 3% norm is al opgeheven. Er is geen draagvlak meer. Natiestaten lijken levendiger dan ooit. Europa - ooit een goed idee - is een aflopende zaak. En nou maar hopen dat het daarna niet erger wordt, toch ?

taouanza
20-05-05, 15:09
Ik zag vanochtend op het Belgische nieuws hoe het flyeren ging.
Wilders voelde zich gestalkt door D66
D66 ging een oud koppel overtuigen. Die mensen waren cynisch.:hihi:
-De euro heeft ons heel veel voordeel gebracht
- Dat merk ik ja in de winkel als ik moet betalen.

Wide-O
20-05-05, 15:10
Geplaatst door Zwarte Kat
[BMaar kan jij nou ook stemmen in Nederland? [/B]

Ik ben Belgies staatsburger meneer :ego: En ik vertrouw ten volle op de mensen die mij vertegenwoordigen in het parlement.

Erm ... :maf:

Het referendum doet mij denken aan de vraag "Bent u al gestopt met uw vrouw te slaan." ...

Wide-O
20-05-05, 15:11
Geplaatst door wytze
gisteravond gebeurd. moet nu alleen nog door de deel parlementen

Daar ga ik dan af als een gieter :D Gelukkig heb ik een digitaal abonnement op De Standaard :wtf: Zelfs Mars heeft het er niet over gehad vandaag :nerveus:

~Panthera~
20-05-05, 15:12
Geplaatst door Wide-O
De 3% norm is al opgeheven. Er is geen draagvlak meer. Natiestaten lijken levendiger dan ooit. Europa - ooit een goed idee - is een aflopende zaak. En nou maar hopen dat het daarna niet erger wordt, toch ?


yep, eigenlijk is het gewoon een grote lacher.
als het niet zo triest was, eigenlijk.

wytze
20-05-05, 15:14
Geplaatst door Wide-O
Daar ga ik dan af als een gieter :D



hoezo?

Wide-O
20-05-05, 15:17
Geplaatst door wytze
gisteravond gebeurd. moet nu alleen nog door de deel parlementen

Tis niet dat ik je niet geloof, maar kun jij het voor me vinden ?

http://www.standaard.be/

Enige Euro nieuws is over het Songfestival, en over de kosten van het Franse referendum. Of ben ik nou gek ? :rood:

Wide-O
20-05-05, 15:18
Geplaatst door wytze
hoezo?

Omdat ik de illusie heb/had het nieuws hier relatief goed te volgen :vierkant:

wytze
20-05-05, 15:18
Geplaatst door Wide-O

De 3% norm is al opgeheven. Er is geen draagvlak meer. Natiestaten lijken levendiger dan ooit. Europa - ooit een goed idee - is een aflopende zaak. En nou maar hopen dat het daarna niet erger wordt, toch ?

das nou precies waar al die politici voor waarschuwen. afglijdende schaal, nieuwe oorlogen, holocast......ellende
nee, dan toch die grondwet maar. gaan we alleen op moslimterroristen jagen. niks holocast. slechts preventieve oorlogen en europese guantanamo's.

wytze
20-05-05, 15:21
Geplaatst door Wide-O
Omdat ik de illusie heb/had het nieuws hier relatief goed te volgen :vierkant:


:haha: ach ik begrijp het wel. wij maken hier niet voor niks al jaren grappen over onze zuiderburen.

wytze
20-05-05, 15:23
Geplaatst door Wide-O
Tis niet dat ik je niet geloof, maar kun jij het voor me vinden ?

http://www.standaard.be/

Enige Euro nieuws is over het Songfestival, en over de kosten van het Franse referendum. Of ben ik nou gek ? :rood:



misschien houden ze het geheim? was op radio 1 journaal vanochtend. interview met een vlaamse politica.
hier houden ze weer andere dingen geheim, zoals bijv dat een internationaal inspectieteam vrolijk met een nep bom schiphol kon binnenlopen.

Zwarte Kat
20-05-05, 15:30
Geplaatst door Wide-O
Ik heb toch het idee dat de "schade" groter zal zijn dan dat. De regeringen kijken naar elkaar, en roepen wel dat ze erg "pro-Europees" zijn, maar tegelijk zijn ze mekaar kotsbeu. UK speelt een raar spelletje, idem ditto voor Frankrijk & Duitsland. Eigenlijk is iedereen elkaar beu, en die 10 laatste toetreders hebben volgens mij niet echt de steun van de bevolking.

Maar gelukkig kunnen deze regeringen binnenkort de schuld geven aan "das Publicum". "Tsja, ze wouwen niet, kennen wij nix aandoen". Let maar op, ook met een NEE stem wordt je gebruikt.

Nee tegen deze grondwet betekent ja tegen Nice. Ik denk zelfs niet dat ze nog nieuwe referenda zullen houden. Hoeft ook niet.

De 3% norm is al opgeheven. Er is geen draagvlak meer. Natiestaten lijken levendiger dan ooit. Europa - ooit een goed idee - is een aflopende zaak. En nou maar hopen dat het daarna niet erger wordt, toch ?

Good point.
Je zou best eens gelijk kunnen hebben ja.
T zou me niets verbazen als dat gedoe rondom de grondwet allemaal een hol vat is......

Zwarte Kat
20-05-05, 15:34
Geplaatst door Wide-O
Ik ben Belgies staatsburger meneer :ego: En ik vertrouw ten volle op de mensen die mij vertegenwoordigen in het parlement.



Ik dacht dat je een beetje van allebei was maar je hebt je roots dus verraden.
:ego: Pek en veren voor meneer......

Dutchguy
20-05-05, 15:44
Helemaal van de pot gerukt die VVD! :knife_hea

Wide-O
20-05-05, 16:21
Geplaatst door wytze
:haha: ach ik begrijp het wel. wij maken hier niet voor niks al jaren grappen over onze zuiderburen.

Ik hou niet van Belgenmoppen want ze zijn allemaal waar :fpuh:

Wide-O
20-05-05, 16:25
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik dacht dat je een beetje van allebei was maar je hebt je roots dus verraden.
:ego: Pek en veren voor meneer......

De schuld van mijne papa meneer. Nou ja, ik kan geloof ik nog spijtoptant worden aangezien ik zelf niet vrijwillig de Nederlandse nationaliteit heb opgegeven. Of toch maar niet :stout:

Soit, het ging over de VVD en hun filmpie. Hadden die jongens & meisjes geen probleem met Mak en z'n Holocaust-vergelijking ? Hmmm...

Zwarte Kat
20-05-05, 21:05
Geplaatst door Wide-O
De schuld van mijne papa meneer. Nou ja, ik kan geloof ik nog spijtoptant worden aangezien ik zelf niet vrijwillig de Nederlandse nationaliteit heb opgegeven. Of toch maar niet :stout:

Soit, het ging over de VVD en hun filmpie. Hadden die jongens & meisjes geen probleem met Mak en z'n Holocaust-vergelijking ? Hmmm...

Jaja geef je ouwe heer maar de schuld.....

:D Nee blijf maar Belg. Ben je beter af.
Als ik die reality-soaps bekijk waarin Nederlanders en Belgen gesamenlijk in meedoen zoals Robbinson Island, Temptation Island, Peking Express en de Farm dan komen die kaaskoppen steeds weer over als een kliek arrogante snobs vergeleken met de Belgen.

benni1986
21-05-05, 10:36
VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

Uitgegeven: 20 mei 2005 14:43
Laatst gewijzigd: 20 mei 2005 17:23

BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'.


Confronterende beelden

De aanvoerder van de VVD'ers in het europarlement, Jules Maaten, erkent dat het 'confronterende beelden' zijn. "Maar dat is wat we oprecht voelen. Hiermee willen we zeggen dat het niet om niks gaat. Het Europese project is niet voor de grap opgezet, maar voor vrede, welvaart en veiligheid."

Srebrenica

Onlangs suggereerde CDA-minister Donner (Justitie) dat een 'balkanisering' dreigt als Europa de grondwet afwijst. Al snel moest hij die uitspraak afzwakken. Volgens de VVD-leider is het tv-spotje heel anders. "Wij zeggen niet dat er oorlog komt bij een nee. Maar wel: kijk eens wat Europa heeft bereikt." Het spotje refereert aan Srebrenica en de terreuraanslag in Madrid, omdat volgens Maaten Europa met de grondwet in de hand effectiever in het buitenland kan optreden en terreur beter kan bestrijden.

Het reclamefilmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet", luidt de tekst

benni1986
21-05-05, 10:37
SCHANDALIG ! Ik heb hier bijna geen woorden voor. Walgelijk.
Dit is echt een walgelijk filmpje, compleet misplaatst, de VVD slaat hier volledig de plank mee mis. Ze hebben het op het laatste moment teruggetrokken, maar alleen het idee is al fout, hoe kán iemand zoiets bedenken ? Ik ben echt geschokt dat de VVD dit gedaan heeft, dit gaat ze mijn stem kosten. Als ik lid van deze partij was geweest zou ik nu mijn stem opzeggen.
Zelfs GroenLinks is niet zo verrot van binnen om zoiets te bedenken.
Ik hoop dat de VVD hier veel problemen mee gaat krijgen, want dit kán niet.
De gedachte achter het filmpje is pure manipulatie, alsof we een nieuw Auschwitz-ontketenen als we nee-stemmen.

De voorstanders van de grondwet zijn bezig met een hele smerige, vuile campagne. Wat er op dit moment in Nederland gebeurt deugt niet, wat de voorstanders doen om hun zin door te drukken doet me denken aan manieren waarop in Afrika, Zuid-Amerika, en het Midden-Oosten politiek bedreven wordt.

De voorstanders van de Grondwet gaan écht over lijken, zelfs zo ver dat ze het leed van Auschwitz-slachtoffers misbruiken voor hun campagne.

Marsipulami
21-05-05, 10:42
De holocaust mag in Nederland alleen gebruikt worden om Marokkanen te demoniseren en de Israëlische politiek goed te praten.

Zwarte Kat
21-05-05, 12:42
Geplaatst door benni1986
SCHANDALIG ! Ik heb hier bijna geen woorden voor. Walgelijk.
Dit is echt een walgelijk filmpje, compleet misplaatst, de VVD slaat hier volledig de plank mee mis. Ze hebben het op het laatste moment teruggetrokken, maar alleen het idee is al fout, hoe kán iemand zoiets bedenken ? Ik ben echt geschokt dat de VVD dit gedaan heeft, dit gaat ze mijn stem kosten. Als ik lid van deze partij was geweest zou ik nu mijn stem opzeggen.
Zelfs GroenLinks is niet zo verrot van binnen om zoiets te bedenken.
Ik hoop dat de VVD hier veel problemen mee gaat krijgen, want dit kán niet.
De gedachte achter het filmpje is pure manipulatie, alsof we een nieuw Auschwitz-ontketenen als we nee-stemmen.

De voorstanders van de grondwet zijn bezig met een hele smerige, vuile campagne. Wat er op dit moment in Nederland gebeurt deugt niet, wat de voorstanders doen om hun zin door te drukken doet me denken aan manieren waarop in Afrika, Zuid-Amerika, en het Midden-Oosten politiek bedreven wordt.

De voorstanders van de Grondwet gaan écht over lijken, zelfs zo ver dat ze het leed van Auschwitz-slachtoffers misbruiken voor hun campagne.

Je weet nog niet dat het filmpje alweer in de kast gestopt is? :argwaan:



VVD-Kamerlid eist excuses over VVD-holocaustspotje

AMSTERDAM - VVD-Kamerlid Aptroot eist een "duidelijk en oprecht" excuses van de vier europarlementariërs van de VVD voor hun reclamespotje voor de Europese grondwet. Dat heeft het Tweede-Kamerlid zaterdag gezegd.


"Als zij dat niet doen, hebben ze een groot probleem met mij. Dan beschouw ik hen niet langer als collega's", aldus Aptroot over de europarlementariërs Maaten, Mulder, Manders en Hennis. Hij eist dat de vier opstappen als zij geen excuses maken.

De VVD trok vrijdag het reclamespotje terug waarin de europarlementariërs de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. Volgens VVD-leider in het europarlement Maaten zag de fractie in dat het nog niet uitgezonden filmpje negatieve gevoelens oproept. Het spotje bevat beelden van de jodenvervolging, gevolgd door beelden van Srebrenica en van de terreuraanslagen in Madrid.