PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD schrapt tv-spotje met holocaust



~Panthera~
20-05-05, 19:26
VVD schrapt tv-spotje met holocaust

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00


BRUSSEL - De VVD heeft een streep gezet door een reclamespotje waarin europarlementsleden van de partij de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. VVD-leider in het europarlement Maaten zegt dat hij daartoe besloten heeft na overleg vrijdagmiddag met het partijbureau in Nederland.


Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".

Het spotje zou zaterdag worden uitgezonden op veertien regionale televisiezenders. Het 20 seconden durende filmpje begint met beelden van de jodenvervolging, gevolgd door beelden van Srebrenica en van de terreuraanslagen in Madrid. "Hiermee willen we laten zien dat het niet om niks gaat. Europa is niet voor de grap opgezet, maar voor vrede, welvaart en veiligheid", zei Maaten eerder vrijdag in een toelichting op zijn filmpjes.



Ja, gek he ? http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/stupid.gif

Zwarte Kat
20-05-05, 20:58
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".



Ze zijn zeker op het matje geroepen? :hihi:


Jammer want dat filmpje zou weer een trits aan NEE-stemmers hebben opgeleverd

Wide-O
20-05-05, 22:22
:nerd:

Ik zei nog "Maatje, da's naatje."

Mijn invloed op de wereldpolitiek, jaja :vreemd: :D

tr_imparator
20-05-05, 22:28
als ik recht had om te stemmen zou ik NEE stemmen.

MO_NL
21-05-05, 13:30
VVD-Kamerlid boos over holocaust reclame

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/time45_03_dachau.jpg

VVD-Kamerlid Aptroot eist een "duidelijk en oprecht" excuses van de vier europarlementariėrs van de VVD voor hun reclamespotje voor de Europese grondwet. Dat heeft het Tweede-Kamerlid zaterdag gezegd.

"Als zij dat niet doen, hebben ze een groot probleem met mij. Dan beschouw ik hen niet langer als collega's", aldus Aptroot over de europarlementariėrs Maaten, Mulder, Manders en Hennis. Hij eist dat de vier opstappen als zij geen excuses maken.
Jodenvervolging

De VVD trok vrijdag het reclamespotje terug waarin de europarlementariėrs de Europese grondwet aanprijzen met een verwijzing naar de holocaust. Volgens VVD-leider in het europarlement Maaten zag de fractie in dat het nog niet uitgezonden filmpje negatieve gevoelens oproept. Het spotje bevat beelden van de jodenvervolging, gevolgd door beelden van Srebrenica en van de terreuraanslagen in Madrid. Volgens het spotje zou de Europese grondwet er voor kunnen zorgen dat dergelijke tragedies voorkomen kunnen worden.

bron: nu.nl