PDA

Bekijk Volledige Versie : Maroc gevangene zegt: "Cipiers schreven 'fuck' op koran"



MO_NL
21-05-05, 12:34
Cipiers schreven 'fuck' op koran

http://krux.nl/uploadedImgs/NEWS/koran_piep.jpg
CENSUUR


RABAT - Het Amerikaanse weekblad Newsweek heeft gelijk met zijn berichten over de ontheiliging van de koran op Guantánamo Bay. Dit zeggen twee Marokkanen, die tot vorig jaar augustus in de Amerikaanse basis op Cuba gevangen hebben gezeten, zaterdag in de Spaanse krant El País.


De 32-jarige Mohamed Mazous verlelde aan de Spaanse journalist dat een van zijn 'broers' op Guantánamo Bay in zijn cel werd teruggebracht en in de koran begon te lezen. Hij ontdekte dat tijdens zijn afwezigheid iemand op een van de pagina's het woord 'fuck' had geschreven.


Ook zagen de Marokkanen hoe Amerikanen meerdere exemplaren van het heilige boek op de grond gooiden.

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00


bron: nu.nl & RTL-Nieuws

Zijn er cijfers bekend over het aantal Marokkanen wat op Guantanamo Bay gevangen gehouden wordt?

Bofko
21-05-05, 12:42
Dat de Amerikanen de religie gebruiken om gevangenen te´breken´moge bekend zijn.
Maar als ieder detail uit ieder verhaal van iedere vrijgekomen gevangene wereldnieuws wordt riekt dat toch teveel naar ongezonde sensatiezucht.

MO_NL
21-05-05, 12:54
Tsja,

Als het Pentagon (lees Rum(loo)sfeld) niet iedere keer in een geforceerde ontkenning schiet zijn die aanvullende verhalen ook niet nodig.

Maar ja, tegen beter weten in denkt the US of A de (islamitische) wereld te kunnen overtuigen van haar respect voor de islam en de koran en van haar nobele bedoelingen op Guantanamo Bay.


:aftel: :usa:

Zwarte Kat
21-05-05, 17:34
Geplaatst door salem
disrespectvol is het zeker, ook tering dom omdat je hiermee alleen maar weerzin kweekt.
maar je kan heel de usa hier niet op afrekenen netzomin als je de heel iran niet kan afrekenen op de brutalitiet van diens cipiers.

Idd.
Anders zouden landen als Afghanistan, Pakistan, Soedan, Algerije en Iran er verdomde slecht vanaf komen als het gaat om respect naar de islam toe.

taouanza
21-05-05, 18:12
Geplaatst door Bofko
Dat de Amerikanen de religie gebruiken om gevangenen te´breken´moge bekend zijn.
Maar als ieder detail uit ieder verhaal van iedere vrijgekomen gevangene wereldnieuws wordt riekt dat toch teveel naar ongezonde sensatiezucht.

Gelukkig hebben we jou om ons te vertellen wat wel en wat niet belangrijk is.

taouanza
21-05-05, 18:17
Geplaatst door salem
disrespectvol is het zeker, ook tering dom omdat je hiermee alleen maar weerzin kweekt.
maar je kan heel de usa hier niet op afrekenen netzomin als je de heel iran niet kan afrekenen op de brutalitiet van diens cipiers.

A dat kan je wel doen omdat dit al bekend was voor de verkiezingen en Bush toch herkozen is. Dus de beuls worden in tegenstelling tot IRan zelf gekozen dus zijn de Amerikanen wel degelijk verantwoordelijk.
B Het word Iran wel aangerekend en de rest van de islamitische wereld
C Dat je er over begint bevestigd B. Die opmerking is niet bepaald uit de lucht gegrepen. Het is een opmerking in het kader : Hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

AARDIG
21-05-05, 18:25
We hebben het hier over een land dat pretendeerd geciviliseerd en verlicht te zijn. De vergelijking met "Islamitische landen" is weer misplaatst.

Zwarte Kat
21-05-05, 18:39
Geplaatst door AARDIG
We hebben het hier over een land dat pretendeerd geciviliseerd en verlicht te zijn. De vergelijking met "Islamitische landen" is weer misplaatst.

Dus islamitische landen pretenderen zichzelf als primitief en bekrompen??

taouanza
21-05-05, 18:43
Geplaatst door Zwarte Kat
Dus islamitische landen pretenderen zichzelf als primitief en bekrompen??
Nee het westen doet dat en vervolgens zijn ze geen haar beter.
Maar ja je dacht vandaag weer snugger te zijn.

AARDIG
21-05-05, 18:45
Geplaatst door Zwarte Kat
Dus islamitische landen pretenderen zichzelf als primitief en bekrompen??

Nee. Dat zeg ik niet. Pretenderen betekend beweren. Dat houdt in dat het niet waar hoeft te zijn. Aangezien de "Islamitische landen" andere maatstafen hanteren, zien zij de VS niet als beschaafd. Maar dat is niet relevant. Tenzij vanuit Salem's perspectief beide landen gelijk aan elkaar zijn.

Zwarte Kat
21-05-05, 18:48
Geplaatst door taouanza
Nee het westen doet dat en vervolgens zijn ze geen haar beter.
Maar ja je dacht vandaag weer snugger te zijn.

Ga eens een poosje in Soedan of Afghanistan leven. Dan kom je er achter of het westen geen haar beter is.

Doe maar geen moeite om erachter te komen of ik vandaag wel of niet snugger ben.

taouanza
21-05-05, 18:52
Geplaatst door Zwarte Kat
Ga eens een poosje in Soedan of Afghanistan leven. Dan kom je er achter of het westen geen haar beter is.

Doe maar geen moeite om erachter te komen of ik vandaag wel of niet snugger ben.


Bespaar me je superieuriteitswaan wil je.
Alsof ik niet weet wat daar gaande is.

Zwarte Kat
21-05-05, 18:54
Geplaatst door AARDIG
Nee. Dat zeg ik niet. Pretenderen betekend beweren. Dat houdt in dat het niet waar hoeft te zijn. Aangezien de "Islamitische landen" andere maatstafen hanteren, zien zij de VS niet als beschaafd. Maar dat is niet relevant. Tenzij vanuit Salem's perspectief beide landen gelijk aan elkaar zijn.

Fair enough.
Toch kan ik het me voorstellen dat er vergeleken wordt. Juist omdat er in sommige van die islamitische landen zeer ernstig wordt omgegaan met moslims terwijl ze onderwijl doen overkomen dat ze islamitisch zijn.
Dat roept vragen op.

Zwarte Kat
21-05-05, 18:59
Geplaatst door taouanza
Bespaar me je superieuriteitswaan wil je.
Alsof ik niet weet wat daar gaande is.


Nee ik denk niet dat jij weet wat daar gaande is.

taouanza
21-05-05, 20:13
Geplaatst door Zwarte Kat
Nee ik denk niet dat jij weet wat daar gaande is.

Jij bent daar ook niet geweest hoezo zou jij meer weten dan ik?

Bofko
21-05-05, 20:23
Geplaatst door taouanza
Gelukkig hebben we jou om ons te vertellen wat wel en wat niet belangrijk is.

Nee hoor, daar hebben we jou voor.

Of weet je niet wat de term ´mening´ betekent. Dat kan ook natuurlijk.

AARDIG
21-05-05, 22:25
Simon :cheefbek: ?

Zwarte Kat
22-05-05, 01:22
Geplaatst door AARDIG
Simon :cheefbek: ?

Daar lijkt Simon mij het type niet voor om onder een nieuwe nick te gaan prikken.

Gelukkig zijn bij Simon die ridicule 8 strafpunten gereduceerd tot 3 punten door het beheer zodat hij eerdaags weer kan prikken. Al ben ik bang dat hij uit zn eigen voorlopig niet meer langs zal komen.....

Zwarte Kat
22-05-05, 01:36
Geplaatst door AARDIG
"Waar is de democratie van de Amerikanen in Afghanistan?" Het is daar nog steeds 1 grote rotzooi. En de oorzaak en gevolg is duidelijk. Oorzaak is Amerika gevolg zijn rellen.

Was Amerika maar de oorzaak. Dan was het makkelijk afreageren maar helaas liggen de kaarten anders op tafel.
Voordat de Amerikanen langs kwamen was het leefklimaat in Afghanistan erger dan nu het geval is. Er was een walgelijk regime dat niet alleen het volk onderdrukte maar ook nog eens verwikkeld was in een bloederige burgeroorlog waarin landen als Iran, SA, UAE, Pakistan, Rusland en Amerika bij betrokken waren.
Een oorzaak aanwijzen is niet makkelijk in een land als Afghanistan. Voordat Amerika binnenviel zat de Taliban er. De Taliban is het gevolg van een versplinterd land in chaos. Dat weer het gevolg is van de Russische bezetting en het verzet tegen die bezetting. Die Russische inval is weer het gevolg van politieke spanningen tussen Afghaanse regeringspartijen. Die zijn weer het gevolg van......etc. etc.
Het is er helaas 1 groot treurig drama zonder einde in zicht waarin er vele partijen bloed aan de handen hebben.

taouanza
22-05-05, 10:01
Geplaatst door Bofko
Nee hoor, daar hebben we jou voor.

Of weet je niet wat de term ´mening´ betekent. Dat kan ook natuurlijk.

Zo lekkere mening heb jij over andermans leed.