PDA

Bekijk Volledige Versie : Onsterfelijkheid op komst in 2050



barfly
22-05-05, 11:22
LONDEN - Als de wetenschappelijke vooruitgang verder doorzet, heeft de mens in 2050 uitzicht op onsterfelijkheid. Dit geldt niet voor het lichaam, maar wel voor het brein. Computers zijn dan naar verwachting zo ver ontwikkeld dat de complete herseninhoud van een stervende gedownload en dus bewaard kan worden.

Dit zegt de Britse futuroloog Ian Pearson zondag in het weekblad The Observer.

Computersystemen zijn volgens hem halverwege de 21e eeuw ook in staat emoties te voelen. Een nuttige toepassing voor emotie-computers ziet Pearson weggelegd in vliegtuigen. Computers die bang zijn voor een vliegtuigongeluk, zouden de piloot kunnen assisteren. Pearson is hoofd van de futurologie-afdeling van BT, de Britse kpn.

Bron: nu.nl

Ik ben er niet zeker van of ik tzt wel op DVD wil worden weggebrand. Zit je daar in een computer....

taouanza
22-05-05, 11:26
Eeuwig leven wordt naar mijn idee zwaar overschat.

.U.
22-05-05, 13:56
Het is natuurlijk leuk om zo lang te kunnen leven als je er zin in hebt.

AARDIG
22-05-05, 15:11
Huh waarom kan het lichaam niet onsterfelijk blijven? Daar moet toch een verklaring voor zijn?

.U.
22-05-05, 15:42
Geplaatst door AARDIG
Huh waarom kan het lichaam niet onsterfelijk blijven? Daar moet toch een verklaring voor zijn?

Daar is ook wel wat aan te doen, volgens andere futurologen.

AARDIG
22-05-05, 16:35
Geplaatst door .U.
Daar is ook wel wat aan te doen, volgens andere futurologen.

Bedoel je invriezen? Zo niet, geef eens een voorbeeld?

Ron Haleber
22-05-05, 17:43
Geplaatst door AARDIG
Huh waarom kan het lichaam niet onsterfelijk blijven? Daar moet toch een verklaring voor zijn?

Ja, God kan ook niet overal rekening mee houden - hij heeft het te druk!

AARDIG
22-05-05, 18:18
Geplaatst door Ron Haleber
Ja, God kan ook niet overal rekening mee houden - hij heeft het te druk!

Wie is God?

Tomas
22-05-05, 19:08
Geplaatst door AARDIG
Huh waarom kan het lichaam niet onsterfelijk blijven? Daar moet toch een verklaring voor zijn?

Een evolutionaire verklaring is deze: Een organisme moet zijn energie verdelen over voortplanten, en zijn lichaam in stand houden. De boel perfect in standhouden (en perfect moet het zijn wil je lang kunnen blijven leven) kost onnoemelijk veel energie. Het is efficienter om dit in voortplanting te steken. Want dat vergroot het aantal species van de soort, zorgt voor mutaties die de soort kan laten aanpassen aan veranderende omstandigheden etc. Een soort leeft eigenlijk net lang genoeg om voldoende offspring voort te brengen. Wij proberen dat als soort echter krampachtig te rekken. Eeuwig leven is in principe het einde van evolutie.

AARDIG
22-05-05, 19:19
Geplaatst door Tomas
Een evolutionaire verklaring is deze: Een organisme moet zijn energie verdelen over voortplanten, en zijn lichaam in stand houden. De boel perfect in standhouden (en perfect moet het zijn wil je lang kunnen blijven leven) kost onnoemelijk veel energie. Het is efficienter om dit in voortplanting te steken. Want dat vergroot het aantal species van de soort, zorgt voor mutaties die de soort kan laten aanpassen aan veranderende omstandigheden etc. Een soort leeft eigenlijk net lang genoeg om voldoende offspring voort te brengen. Wij proberen dat als soort echter krampachtig te rekken. Eeuwig leven is in principe het einde van evolutie.

O ok, dus dan is het gewoon een verkeerd bericht. Tenzij men de menselijkheid synoniem heeft gesteld aan datageheugen. Want een mens kan moeilijk onsterfelijk zijn.

Tomas
22-05-05, 19:22
Geplaatst door AARDIG
O ok, dus dan is het gewoon een verkeerd bericht. Tenzij men de menselijkheid synoniem heeft gesteld aan datageheugen. Want een mens kan moeilijk onsterfelijk zijn.

Oh, ik heb het bericht niet gelezen. Ik zag iets over futoroloog. En wat futorologen zeggen kan mij alleen maar achteraf boeien. Soms vind ik het wel eens leuk om te lezen wat futorologen pak-m-beet 30 jaar geleden dachten over de toekomt. Niet wat ze nu zeggen. Dat boeit me niet.

AARDIG
22-05-05, 19:36
Geplaatst door Tomas
Oh, ik heb het bericht niet gelezen. Ik zag iets over futoroloog. En wat futorologen zeggen kan mij alleen maar achteraf boeien. Soms vind ik het wel eens leuk om te lezen wat futorologen pak-m-beet 30 jaar geleden dachten over de toekomt. Niet wat ze nu zeggen. Dat boeit me niet.

Ja, een medestudent die vertelde me laats over die futurologische dingen. Dat we over een tientallen jaren virtueel getransporteerd kunnen worden naar Mars. En dat we kunnen vliegen en dergelijke. Ja ik vind het allemaal wel leuk om te lezen, maar zoals je zegt is het veel interessanter om te lezen wat ze toen zeiden, want ik weet niet of ik over 30 jaar nog leef.

Tomas
22-05-05, 19:50
Geplaatst door AARDIG
Ja, een medestudent die vertelde me laats over die futurologische dingen. Dat we over een tientallen jaren virtueel getransporteerd kunnen worden naar Mars. En dat we kunnen vliegen en dergelijke. Ja ik vind het allemaal wel leuk om te lezen, maar zoals je zegt is het veel interessanter om te lezen wat ze toen zeiden, want ik weet niet of ik over 30 jaar nog leef.

virtueel transporteren naar mars? Dat moet dan wel een virtuele mars zijn. Volgens mij is futurologie een soort alternatieve "wetenschaps" religie. Mensen en dan vooral jongens die een gelukszalig gevoel krijgen als ze filosoferen over wat er ooit allemaal mogelijk zal zijn. En hoe goed het dan is. Kortom de wetenschappelijke hemel. De mens is nu eenmaal een religieus dier, ook als ie een atheist is.

Ron Haleber
23-05-05, 07:03
Geplaatst door AARDIG
Wie is God?

Dat weet jij veel beter dan ik!

Bij twijfel kun je je voor het antwoord tot Bil@l richten, die kan je namens de koninklijk erkende selefie-genootschappen van de islam, het enig juiste antwoord geven! :vierkant: