PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlog verdringt weer als hoofdoorzaak van honger



delirious
23-05-05, 19:57
ROME - Oorlog heeft het weer en natuurrampen verdrongen als voornaamste oorzaak van honger in de wereld. Dat heeft de FAO, de organisatie voor voedsel en landbouw van de Verenigde Naties, maandag bekendgemaakt.

Ruim 35 procent van de hongersnood tussen 1992 en 2003 werd veroorzaakt door conflicten en economische problemen, tegen 15 procent tussen 1986 en 1991. Afrika is het hardst getroffen. Daar kampen 23 van de 36 landen met ernstige voedseltekorten. Azië en Latijns-Amerika komen op de tweede en derde plaats.


"Gewapende conflicten vormen nu de voornaamste oorzaak van honger in de wereld. Niet ver daarachter komen de effecten van HIV en aids en klimaatverandering", staat in het rapport van de FAO. Het voegt er nog aan toe dat oorlog "bijdraagt aan de verspreiding van HIV en aids door ontheemding, verkrachting of betaalde seks".

nu.nl

~Panthera~
23-05-05, 20:00
Kunnen mensen niet gewoon met elkaar overleggen en praten ? :moe:
T is toch niet te geloven ?

delirious
23-05-05, 20:08
Geplaatst door ~Panthera~
Kunnen mensen niet gewoon met elkaar overleggen en praten ? :moe:
T is toch niet te geloven ?

Dat zou een ideale wereld zijn. Pantehra :love2:

~Panthera~
23-05-05, 20:15
Geplaatst door delirious
Dat zou een ideale wereld zijn. Pantehra :love2:


ja, als iedereen het zou WILLEN wel. :droef:


Mijn moeder zei altijd: kan ik niet, ligt op het kerkhof, en wil ik niet ligt er naast. :D

delirious
23-05-05, 20:23
Geplaatst door ~Panthera~
ja, als iedereen het zou WILLEN wel. :droef:


Mijn moeder zei altijd: kan ik niet, ligt op het kerkhof, en wil ik niet ligt er naast. :D

Steengoed :wink:

~Panthera~
23-05-05, 20:26
Geplaatst door delirious
Steengoed :wink:


Dank je, ik mis haar nog iedere dag.

delirious
23-05-05, 20:28
Geplaatst door ~Panthera~
Dank je, ik mis haar nog iedere dag.

Kan ik me voorstellen, 1 voordeel ze hoeft deze ellende van nu niet mee te maken. :wink:

~Panthera~
23-05-05, 20:30
Geplaatst door delirious
Kan ik me voorstellen, 1 voordeel ze hoeft deze elende van nu niet mee te maken. :wink:


Dat is ook waar, ze had het verschrikkelijk gevonden.

sjaen
23-05-05, 23:04
teveel aan testeron

duende
24-05-05, 08:37
Als de mens zijn grootste zwakte maar eens kon overwinnen.
En die zwakte heet hebzucht.

delirious
24-05-05, 10:46
Geplaatst door duende
Als de mens zijn grootste zwakte maar eens kon overwinnen.
En die zwakte heet hebzucht.

Dat zou een hoop schelen duende. :wink:

IbnRushd
24-05-05, 10:55
Geplaatst door duende
Als de mens zijn grootste zwakte maar eens kon overwinnen.
En die zwakte heet hebzucht.

Ik noem dat geen zwakte, maar -kort door de bocht- de mens zelf. We moeten gewoon erkennen dat de mens(heid) aan o.a. die (hebzucht) zich definieert.

duende
24-05-05, 10:59
Geplaatst door IbnRushd
Ik noem dat geen zwakte, maar -kort door de bocht- de mens zelf. We moeten gewoon erkennen dat de mens(heid) aan o.a. die (hebzucht) zich definieert.
Als we allemaal zouden erkennnen dat wij niet vrij zijn van hebzucht, dan kunnen we het misschien overwinnen.

IbnRushd
24-05-05, 11:04
Geplaatst door duende
Als we allemaal zouden erkennnen dat wij niet vrij zijn van hebzucht, dan kunnen we het misschien overwinnen.

Dat is een optie. En één van de bekende opties is je onderwerpen aan de Schepper. :duim: :D

sjaen
24-05-05, 11:43
Geplaatst door IbnRushd
Dat is een optie. En één van de bekende opties is je onderwerpen aan de Schepper. :duim: :D

Geen goed voorbeeld, kijkend naar de geschiedenis. :wink:

IbnRushd
24-05-05, 11:54
Geplaatst door sjaen
Geen goed voorbeeld, kijkend naar de geschiedenis. :wink:

menselijke handeling van vroeger (we noemen dat wel geschiedenis) gaat niet altijd gepaard met het heilige boek. Hè, je weet toch wel dat het heilige boek andere normen hanteert dan wat mensen er van maken. We hadden over hebzucht, wel dat verklaart een hoop over de ontstaan van die geschiedenis waarop je doelde.

sjaen
24-05-05, 12:22
Geplaatst door IbnRushd
menselijke handeling van vroeger (we noemen dat wel geschiedenis) gaat niet altijd gepaard met het heilige boek. Hè, je weet toch wel dat het heilige boek andere normen hanteert dan wat mensen er van maken. We hadden over hebzucht, wel dat verklaart een hoop over de ontstaan van die geschiedenis waarop je doelde.

Probleem is alleen dat die 'hebzucht' er ook al vóór die heilige boeken was.

duende
24-05-05, 12:35
Geplaatst door IbnRushd
Dat is een optie. En één van de bekende opties is je onderwerpen aan de Schepper. :duim: :D
Daar is een klein probleempje...Ik geloof niet in een schepper.