PDA

Bekijk Volledige Versie : België wereldleider qua recyclage huishoudelijk afval



Marsipulami
23-05-05, 22:52
België wereldleider qua recyclage huishoudelijk afval


13:22:18


BRUSSEL - In 2004 werd 89,5 procent van het in België opgehaalde huishoudelijke verpakkingsafval gerecycleerd. Dat is een verbetering van 3 procent tegenover 2003. Ons land is daarmee koploper in Europa en zelfs in de wereld. Dat blijkt uit het jaarverslag 2004 van Fost Plus, de overkoepelende privé-instantie die instaat voor de inzameling en recyclage van huishoudelijk afval.


Wanneer gekeken wordt naar het percentage ’nuttige toepassing’, dat is de recyclage plus de verbranding met terugwinning van energie, behaalt België zelfs 92,9 procent.

Voorts blijkt dat vorig jaar amper 6 procent van het verpakkingsafval gestort of verbrand werd zonder energierecuperatie en dat de Belg gemiddeld 10 euro per jaar betaalt voor de inzameling en sortering van zijn verpakkingsafval.

23/05/2005 -

sjaen
23-05-05, 23:17
Bravo!!

Als wallonië nu ook nog stopt met het dumpen van hun rioolwater in de Maas!, ja dan hadden we daar ook geen EU grondwet voor nodig

:tover:

~Panthera~
23-05-05, 23:19
Geplaatst door sjaen
Bravo!!

Als wallonië nu ook nog stopt met het dumpen van hun rioolwater in de Maas!, ja dan hadden we daar ook geen EU grondwet voor nodig

:tover:

:hihi: :duim:

Bofko
23-05-05, 23:56
Geplaatst door sjaen
Bravo!!

Als wallonië nu ook nog stopt met het dumpen van hun rioolwater in de Maas!, ja dan hadden we daar ook geen EU grondwet voor nodig

:tover:

Ff serieus.
Kwaliteit van maaswater is een stuk beter geworden de laatste jaren toch, sjaen. Of vergis ik me ?

sjaen
24-05-05, 00:46
Geplaatst door Bofko
Ff serieus.
Kwaliteit van maaswater is een stuk beter geworden de laatste jaren toch, sjaen. Of vergis ik me ?

Het schiet echt niet op met die Belgen, particulieren, bedrijven, campings etc. lozen nog steeds illegaal. Dit wijzen peilingen uit.

Als je van plan bent om te gaan vissen en je krijgt beet!! Neem hem niet mee naar huis

:huil:


http://www.riwa-maas.org/index_nl.html

~Panthera~
24-05-05, 00:50
Geplaatst door sjaen
Het schiet echt niet op met die Belgen, particulieren, bedrijven, campings etc. lozen nog steeds illegaal. Dit wijzen peilingen uit.

Als je van plan bent om te gaan vissen en je krijgt beet!! Neem hem niet mee naar huis

:huil:


http://www.riwa-maas.org/index_nl.html


De Maas wordt nog steeds belast met schadelijke stoffen als bromide, cadmium, ammonium en fosfaat. Deze stoffen komen niet alleen in het water voor, maar slaan ook neer op de bodem van rivier en uiterwaarden…

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif Gadverdamme.

Bofko
24-05-05, 01:18
Geplaatst door sjaen
Het schiet echt niet op met die Belgen, particulieren, bedrijven, campings etc. lozen nog steeds illegaal. Dit wijzen peilingen uit.

Als je van plan bent om te gaan vissen en je krijgt beet!! Neem hem niet mee naar huis

:huil:


http://www.riwa-maas.org/index_nl.html

:) Ik ben aan de Maas geboren maar gelukkig hou ik niet van vissen vangen.

sjaen
24-05-05, 01:31
Geplaatst door Bofko
:) Ik ben aan de Maas geboren maar gelukkig hou ik niet van vissen vangen.



:cool:


Ik aok, woon nog altied in de buurt van òs Mooder Maas



:)

Bofko
24-05-05, 01:42
Geplaatst door sjaen
:cool:


Ik aok, woon nog altied in de buurt van òs Mooder Maas



:)

Venlo ?

:D
Ik niet meer.
Maar ik sta er wel regelmatig even bij stil als ik ´m via de A50 bij Ravenstein oversteek richting Nijmegen , de Maas is smaller dan de overige grote rivieren maar zo herkenbaar aan de bomen aan de oevers.

sjaen
24-05-05, 01:54
Geplaatst door Bofko
Venlo ?

:D
Ik niet meer.
Maar ik sta er wel regelmatig even bij stil als ik ´m via de A50 bij Ravenstein oversteek richting Nijmegen , de Maas is smaller dan de overige grote rivieren maar zo herkenbaar aan de bomen aan de oevers.


De verwachs toch neet det ik mien maske aafzet heh?!

:ego:


:jeweetog:

Bofko
24-05-05, 02:17
Geplaatst door sjaen
De verwachs toch neet det ik mien maske aafzet heh?!

:ego:


:jeweetog:

Neuh, laten we het gewoon mysterieus houden.

:corcky:


:fpetaf:

sjaen
24-05-05, 02:25
Geplaatst door Bofko
Neuh, laten we het gewoon mysterieus houden.

:corcky:


:fpetaf:

truste


:zwaai:



:slapen:

duende
24-05-05, 09:28
Geplaatst door Bofko
Ff serieus.
Kwaliteit van maaswater is een stuk beter geworden de laatste jaren toch, sjaen. Of vergis ik me ?
Ja sinds het Mars verboden is nog langer in de Maas te baden.