PDA

Bekijk Volledige Versie : Kies je kandidaat voor DE JOURNALIST VOOR DE VREDE 2005



Ron Haleber
24-05-05, 02:40
DOE MEE AAN DE VERKIEZING VAN DE JOURNALIST VOOR DE VREDE 2005

Kies 1 van de tien hierboven om te zien of er ook op maroc.nl een voorkeur is? - markeer kandidaat en druk op Stem!


Sinds juni 2003 heeft het Humanistisch Vredesberaad de publieksprijs voor journalistiek ingesteld. Naast de instelling van deze prijs, besteedt zij ook veel aandacht aan het optreden van de Nederlandstalige media. Wetenschappelik onderzoek heeft uitgewezen dat onder andere: armoede, horizontale ongelijkheid, etnische conflicten, religieuze geschillen en een slecht bestuur aanjagers voor gewelddadige conflicten kunnen zijn. Voor goed bestuur is onafhankelijke hoogwaaardige informatie onontbeerlijk. Ook in de kosmopolitische wereld is goede informatie via onafhankelijke media van groot belang. Vaak werken goede onafhankelijke journalisten in onmogelijke situaties en kunnen soms door zijdelingse financiele en politieke belangen niet gehoord of gelezen worden. Een goede journalist verdient daarom waardering.

Ook jij kan meedoen aan deze verkiezing door het voordragen van kandidaten of je voorkeur kenbaar te maken.

De wisselprijs is vernoemd naar Han Achtienribbe, een humanistisch vredesactiviste die actief was tussen 1930 en 1999 en zal worden toegekend aan die journalist, publicist, columnist, programmamaker, cartonist of redactie die een wezenlijke (nederlandstalige)bijdrage heeft geleverd aan het bevorderen van een cultuur voor vrede en geweldloosheid.

Elders op de website meer details. In 2003 is de wisselprijs voor het eerst uitgereikt aan de journalist Stan van Houcke. In 2004 is de prijs uitgereikt aan Anja Meulenbelt.




VOORDRACHT

Tot 1 juni 2005 kan je kandidaten voordragen voor dit jaar.

Voorstellen dienen te zijn voorzien van: naam,

vakgebied van de kandidaat,

alsook een motivatie voor de kandidatuur.

De voordracht(en) kunnen worden verzonden



naar: [email protected]

of telefonisch doorgegeven op:

071-3013150.



Het Humanistisch Vredesberaad zal via deze website gemotiveerd haar keuze kenbaar maken. Jouw stem weegt mee!

UITREIKING Op 18 juni 2005 zal de prijs worden uitgereikt in Rotterdam. KANDIDATEN Tot nu toe zijn de volgende namen genoemd in willekeurige volgorde:







*Ramsey Nasr, schrijft essays en poezie is werkzaam als stadsdichter van Anrwerpen. In het publieke debat neemt hij geen blad voor de mond.

* Geert Mak

* Henk Weltevreden, filosoof en publicist

* Henk Hofland

* Karel Glastra van Loon

* Mohammed Benzakour

* Kader Abdollah

* Anil Ramdas

Wide-O
24-05-05, 19:59
Een dag krampachtig "uppen".

En dan 4 van de 9 stemmen voor AHA.

Wat ben je toch een hofnar :zwaai:

(mijn stem zou uitgaan naarr Ramsey overigens (schitterende vent), maar dit is zo flut dat ook Rams dit zou weglachen).

You sir, are a loser.

Wide-O
24-05-05, 20:03
Verder nog, mijn beste relnicht, heeft Paul Witteman meer gedaan voor de "vrede" toen ie gehakt maakte van AHA, dan de rest van deze vrolijke bende.

Of was je toen te druk met je eigen PR om dat gesprek gezien te hebben ? :engel:

Mince-meat was ze toen, en nog wel door een keurige autochtoon. Bah.

~Panthera~
24-05-05, 23:20
*up* :D

Julien
24-05-05, 23:26
hahahjahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahaha

Ron Haleber
25-05-05, 05:33
"down" :giechel:



Een dag krampachtig "uppen".

Mijn Vlaams is niet toereikend, maar ik begrijp eruit dat betreffend persoon hier een daglang niet enkel van zijn diepe frustraties last had, maar ook pijnlijk te kampen had met overgeven en diaree...

Dat Belgische bier zal wel de oorzaak van dat "uppen" zijn - je moet bier ook niet mengen met limonade, zeg ik altijd!

Advies: in België staken de huisartsen vandaag niet - loop dus even bij ze langs...! ;)



Vreemd dat ik eergisteren nog van diezelfde persoon een lange pm mocht ontvangen waarin hij zijn diep meeleven met de ban van Simon tot uitdrukking bracht, die ik - zoals nu blijkt per vergissing - even vriendelijk beantwoordde... Hieruit blijkt me weer eens hoe ongelovelijk schijnheilig mensen kunnen zijn...! :verrassin


Zijn frustratie begrijp ik overigens wel. Het gaat met deze prikker om een miskend genie! Hij stelde zich herhaaldelijk in zijn posts aan me voor als "politicoloog"... En gisteren bleek hij nog als befaamd "petrochemicus" IQra grof aan het uitschelden dat die helemaal niets van dat vak wist! :mad:

Jammer dat ik op dit pb enkel op inhoud en argumenten afga, en niet op pure bluf... :giechel:

Julien
25-05-05, 12:38
*up*

echnaton
25-05-05, 12:53
Geplaatst door Julien
*up*

Kom op jongens, stemmen!

Ron Haleber
25-05-05, 18:05
Geplaatst door echnaton
Kom op jongens, stemmen!

Echnaton, hier past wel een waarschuwing! :regie:

Zijne Excellentie, minister Bot van BuZa waarschuwt de cynici en opportunisten onder u!

Ook de twijfelaars zijn gewaarschuwd! Zij kunnen volgens deze Excellentie beter thuisblijven en niet gaan stemmen! :kwaad:


Echnaton, hoe schat jij het in? Hebben de cynici en opportunisten hier zich als onverlaten gedragen? :D

echnaton
25-05-05, 19:14
Geplaatst door Ron Haleber
Echnaton, hier past wel een waarschuwing! :regie:

Zijne Excellentie, minister Bot van BuZa waarschuwt de cynici en opportunisten onder u!

Ook de twijfelaars zijn gewaarschuwd! Zij kunnen volgens deze Excellentie beter thuisblijven en niet gaan stemmen! :kwaad:


Echnaton, hoe schat jij het in? Hebben de cynici en opportunisten hier zich als onverlaten gedragen? :D

Ik zal het eens aan mijn vriendje Alcibiades vragen.

Spoetnik
25-05-05, 19:50
Het is niet een taak van een journalist om vrede te brengen. Journalist voor de vrede is dus een vreemde prijs.

Ron Haleber
01-06-05, 10:31
Beste vrienden, vandaag, 1 juni, is de laatste dag om uw stem kenbaar te maken en dan sluit de bus!

Een stem op een Marokkaan en wel op Benzakour lijkt me een goede keus!

Op te sturen naar: [email protected]




Van het Hum. Vredesberaad ontving ik o.m. het volgende:

Hallo Ron,

Hartelijk dank voor je bijdrage voor de discussie over de journalist
voor de vrede. Ik was heel verrast over je initiatief. De discussie op
de maroc-website was interessant, we zullen er rekening mee houden.!

Ook ben ik maar een s gaan kijken op je website, ook heel boeiend. Je
argumenten voor Benzakour gaan mee.

nard
01-06-05, 10:38
Ron,

ik zou nog een andere kandidaat voor willen stellen, maar die staat niet in het rijtje. Mag dat?

Ron Haleber
01-06-05, 10:55
Geplaatst door nard
Ron,

ik zou nog een andere kandidaat voor willen stellen, maar die staat niet in het rijtje. Mag dat?

Ja natuurlijk. Het initiatief van de Humanisten lijkt me erg leuk...

Maar stuur je eigen candidaat op met de reden waarom!