PDA

Bekijk Volledige Versie : MDI– nogmaals over de fraude



Maarten
24-05-05, 09:53
Meldpunt Discriminatie Internet – nogmaals over de fraude.

De jarenlange bewering van het MDI in al diens jaarverslagen, dat op Internet meer discriminatie van joden, dan van moslims te vinden is, blijkt zelfs bij oppervlakkige bestudering al het resultaat van grootscheepse fraude te zijn. Begin bij de volgende 3 factoren.

1. Het aantal potentiele slachtoffers van discriminatie is bij moslims 20x zo groot als bij joden gezien de verhouding van de bevolkingsaantallen (50.000 joden, een miljoen moslims).
De term slachtoffer is hier relatief, omdat het niet gaat om persoonlijk gediscrimineerd worden, maar om het waarnemen van discriminatie, als lid van de gediscrimineerde groep.
Het aantal waarnemers van discriminatie is bij moslims dus 20x zo groot.
Noem dit een grove schatting, die kan fluctueren met andere factoren. Verzin maar wat. Mogelijk hebben joden meer computers, maar de werkeloosheid onder Marokkanen is groter, en die hebben dus meer tijd voor surfen, enz. Maar als grove referentie is 20x niet slecht.

Dit enorme verschil is niet terug te vinden in de cijfers bij het MDI.
Dit betekent dat moslims hetzij geen aangifte bij het MDI doen, dan wel dat er dubieuze praktijken bij het MDI zijn, wat overigens al gebleken is in de test door maghrebonline.nl, waarbij verwisseling van het woord jood door het woord moslim in dezelfde discriminerende tekst leidde tot duidelijk verschillende reacties bij het MDI. Daarmee is het helaas een open vraag geworden, in hoeverre aangiften door moslims bij het MDI niet rechtstreeks in de prullenbak belanden, wat het MDI daar verder ook over zal mogen beweren.

De vraag is ook of die aangiften na negatief advies wel opgenomen werden in de cijfers.
Eveneens is de vraag of aangiften door anderen, die wel in de cijfers worden opgenomen, wel echte discriminatie bevatten, want het MDI verstrekt geen enkel gegevens over de inhoud daarvan. En sterker nog, als je ziet dat er vrijwel geen succesvolle vervolgingen door justitie zijn, dan wordt het helemaal de vraag wat het MDI precies bekokstooft met zijn cijfers.

2. Het aantal potentiele daders lijkt eveneens 20x zo hoog bij discriminatie van moslims, in vergelijking tot discriminatie van joden. Dat getal is wederom grof, maar is toch een aardige indicatie. Joden worden belaagd door zeer kleine groep rechts-extremen en moslims. Moslims worden belaagd door autochtonen. Er zijn een miljoen moslims, en 16 miljoen autochtonen.
Stel nu even, dat het percentage moslims, dat openlijk discriminerend naar joden toe is, hetzelfde is als het percentage autochtonen dat discriminerend jegens moslims is, dan is er dus 16x zoveel discriminatie van moslims, dan van joden te verwachten.
Stel nu even dat moslims zich procentueel veel schuldiger aan discriminatie zouden maken, dan moet het resultaat op moslim-sites te zien zijn. En dat is niet het geval, want op die sites wordt er behoorlijk op gelet, en zelfs het MDI heeft er nauwelijks nog klachten over.
Omgekeerd stikt het van de autochtone discussie-sites, die helemaal niet onder vuur liggen, en nauwelijks gecontroleerd- of behoorlijk gemodereerd worden, en waar talloze gedachten over moslims geventileerd worden, die vaak uiterst discriminatoir zijn. Maak er maar 20x van.

3. Eveneens een factor 20x, of zelfs veel meer, is de mate waarin negatieve beeldvorming van een groep, discriminatoire uitlatingen t.a.v. die groep zal stimuleren of uitlokken.
Over joden bestaat nauwelijks negatieve beeldvorming in dit land, noch in de politiek, noch in de media of kranten. Ze staan nergens als probleem te boek.
Inzake moslims is er al jaren vrijwel dagelijks negatieve beeldvorming, en zelfs van een enorm gehalte: Behandeling van vrouwen, homo's, criminaliteit, achterlijke godsdienst, onwil tot integratie, uitkerings-neigingen, gebrek aan verantwoordelijkheid op alle fronten, slechte aanspreekbaarheid, slechte opvoeders, enz enz.. Nee, moslims worden niet allemaal tegelijk van alles tegelijk beschuldigd – hoewel zelfs dat voorkomt - maar in elke uithoek van Nederland gonst het wel.
De factor 20x is hier volstrekt uit de losse pols. In werkelijkheid is het vermoedelijk 100x, of nog veel meer, gezien de openlijke beeldvorming. En die beeldvorming bevat zeer sterke beschuldigingen, zelfs tot aan een terrorismeneiging van moslims in het algemeen aan toe.
Hier is alle aanleiding om te veronderstellen, dat – waar joden geen last hebben van discriminatie door negatieve beeldvorming of klachten – de bijgedachten over moslims in zeer veel gevallen tot discriminatoire uitingen zullen leiden.

Tel bovenstaande factoren maar eens op, of beter gezegd, vermenigvuldig ze maar, dan zit je onderhand aan een factor 8000x!!

Nou mag je die eerste factor er af laten, omdat die niet gaat over de hoeveelheid discriminatie op internet. Maar dat gaat niet zonder prijs. Er zijn wel degelijk 20x zoveel moslims als joden, die als lid van de gediscrimineerde groep de dupe worden, door de confrontatie met de discriminerende uitlatingen. En dit moet echt als zeer onwenselijk verschijnsel beschouwd worden, nu de slechte verhouding met moslims al als maatschappelijk probleem geldt, en zelfs zo erg dat het voortdurend politieke aandacht heeft.
Het MDI zwijgt hier in alle talen over, en beoogt blijkbaar geen aansluiting bij de maatschappelijke werkelijkheid, en geeft zichzelf ook geen functie in de strijd voor de belangen, waar die discriminatie-signalering juist een nut voor zou kunnen hebben.

Blijft over: een factor 400x van vermoedelijke discriminatoire uitlatingen t.a.v. moslims, in vergelijking tot joden! Is dat getal erg grof? Ja hoor! Valt er op te beknibbelen en te nuanceren? Ja hoor! Is het een aardige indicatie van de richting waarin we het moeten zoeken? Ja hoor!! Het mag ook 200x zijn of 100x.. Iets in die orde van grootte.

Maar hoe dan ook moet je het onderhand een gódswonder noemen, dat het MDI nog uit komt op een grotere internetdiscriminatie van joden, dan van moslims!
Vergelijk ook de sceptische reactie van het Bureau Rassendiscriminatie.

Hier moet je denken aan een grootscheepse fraude, of grootscheeps gesjoemel.
Denk ook aan het uitgelekte briefje van die vrouw bij het MDI aan Eissens (zijn vrouw?), waarin stond: Ga in godsnaam niet over cijfers praten! (dat geldt zowel voor hun constateringen, als voor de subsidiecenten die ze vangen voor het weinige dat ze doen.)

Zelfs de presentatie van de jaarverslagen van het MDI op zich laat de fraude al zien, en dat doet enkel vermoeden, dat de discriminatie achter de schermen nog veel erger is.
Het gaat om een duidelijk geval van “Foutje, bedankt! “
De aanhef van de presentaties suggereren altijd, dat het gaat over discriminatie op Internet in het algemeen, en de stijging of daling ervan. In de pers wordt dit ook steevast overgenomen.
Het MDI houdt zich echter helemaal niet bezig met onderzoek naar discriminatie op internet in het algemeen, maar beperkt zich uitdrukkelijk tot die meldingen.
Bij kritiek hierop (ze krijgen namelijk geld genoeg voor dergelijk onderzoek, maar doen het niet.), die vooral hier op neer komt, dat het MDI hoofdzakelijk een Joods onderonsje is, volgt steevast een verwijzing naar hun werkwijze, kortom, that’s it!
Maar in hun verslagen daarna herleeft altijd weer de duidelijke suggestie dat hun bevindingen maatgevend zouden zijn voor hoeveel discriminatie er op internet IS!!
Deze fraude is echt overduidelijk.

Je kunt proberen de fraude in cijfers uit te drukken. Als je de verschillende Nederlande fora bezoekt, wat krijg je dan voor indruk van de werkelijke verhouding joden/moslims qua
discriminatie op internet? Ik schat het op 1:100, of iets in die orde van grootte. Dat maakt de suggestie dat antisemitisme de grootste categorie zou zijn, dus tot een frauduleuze bewering van een factor 100 of meer. Het rijk hoest jaarlijks 2 ton op, om deze fraude voor het voetlicht te krijgen.

Het blijft een uiterst onsmakelijke zaak, vooral vanwege het volgende.
Ten eerste is Eissens – ook al is hij nu weg – jood, en bovendien aantoonbaar betrokken bij organisaties, die de verhouding tussen Nederland en Israël bevorderen.
Ten tweede is duidelijk, dat wanneer er daadwerkelijk onderzoek gedaan zou worden naar sites en discussiefora, dat zou blijken dat het aantal discriminatoire uitingen t.a.v. moslims dermate hoog is, dat de klachten van joden daarvan een fractie zouden zijn. Eissens hoeft, zeg, de deur naar Internet maar op een kier te zetten, en het wordt volstrekt duidelijk.
Zelfs summier onderzoek zou duidelijk maken, dat het hoofdstuk discriminatie (waaronder demonisering) voor het overgrote deel over moslims gaat, en nauwelijks over joden.
Ten derde mag het een feit heten, dat Israël – en zeker de aanhang hier – enorm de nadruk legt op antisemitisme, mede om alle kritiek te pareren, en tegelijk de steun te blijven behouden. De term Holocaust-industrie is hier zelfs al gangbaar, om het misbruik van de traditionele gevoeligheid voor antisemitisme mee aan te duiden. De werkwijze van het MDI, die antisemitisme naar de eerste plaats te manoeuvreert, lijkt er zelfs een schoolvoorbeeld van.
Alle factoren wijzen op een groot persoonlijk belang bij Eissens om zich te verzetten tegen daadwerkelijk onderzoek naar discriminatie op internet. Je kunt zelfs niet meer uitsluiten dat hij jongens stimuleert of zelfs betaalt om discriminatie van joden op te sporen en te melden.

Zelf deed ik natuurlijk ook een test. Ik deed bij het MDI uitvoerig verslag van o.a. een praktijk, waarbij joden, afkomstig van joods.nl op maroc.nl overgingen tot duidelijke provocaties, om daarmee antisemitische uitspraken bij jongeren uit te lokken, om die te kunnen melden bij het MDI. Die opzet was zelfs openlijk te lezen op joods.nl. Het MDI reageerde daarop met de enkele zin, dat ze geen mededelingen over hun werkwijzen deden. Kortom, hier ontbrak elke medewerking of welwillendheid, wat het vermoeden van de dubbele agenda alleen maar onderstreepte.

Voor moslims die het MDI kennen, is het een duidelijke Israëlische propagandaclub.
Pijnlijk is dat Balkenende persoonlijk gesteld heeft, dat de subsidie aan het MDI moest blijven, ondanks de commotie na de gebleken discriminatie van Eissens. Daarmee ontneemt Balkenende de moslims – die totaal geen vertrouwen meer hebben in een serieuze afhandeling van zaken door het MDI – een Meldpunt voor Discriminatie. En dit zal ongetwijfeld haat zaaien, omdat het de zoveelste indicatie is, dat er met moslims geen rekening gehouden wordt door de regering.

Resteert de vraag, of het MDI zonder Eissens voor het publiek nog geloofwaardig genoeg is, om zijn rol naar behoren te vervullen? Dit lijkt me onmogelijk. Het MDI is een dermate kleine organisatie, en de fraude was dermate groot, dat alle medewerkers daar geacht moeten worden meegewerkt te hebben aan de gang van zaken. En mocht je het bekende criterium nemen, dat de schijn van belangentegenstellingen vermeden moet worden, dan is dat hier zelfs in het geheel niet meer mogelijk. Resteert een huidige situatie van voortgaande fraude, en van het ontbreken van een serieus aanspreekpunt voor moslims.

Maarten
24-05-05, 09:54
Moest het even kwijt.. had er een discussie met Simon over.. en maakte er even een verhaal van..

Maar het MDI bestaat nog steeds he?
Wordt het niet eens tijd om deze rotte appel te vervangen door een organisatie, die serieus aan discriminatie op internet werkt?
Eentje waar moslims vertrouwen in hebben, for a change?..
Iemand enige suggestie bij wie je dat kunt aankaarten?..

MO_NL
24-05-05, 10:08
Ik denk dat zowel Planet Internet als Geenstijl een dossier hebben van het MDI.

Je zou kunnen beginnen met het mailen van dit artikel aan hun redacties.

Voeg er dan meteen het persbericht aan toe wat de grootste Marokkaanse internetcommunities gezamenlijk naar buiten hebben gebracht en waar totaal geen aandacht aan is gegeven in de media.

Maarten
24-05-05, 10:20
Geplaatst door MO_NL
Voeg er dan meteen het persbericht aan toe wat de grootste Marokkaanse internetcommunities gezamenlijk naar buiten hebben gebracht en waar totaal geen aandacht aan is gegeven in de media.
Staat dat ergens online?

nl-x
24-05-05, 14:00
Geplaatst door Maarten
Staat dat ergens online?
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=137494
je hebt er ook in gereageerd :)

Ron Haleber
24-05-05, 17:16
Geplaatst door Maarten
Wordt het niet eens tijd om deze rotte appel te vervangen door een organisatie, die serieus aan discriminatie op internet werkt?
Eentje waar moslims vertrouwen in hebben, for a change?..
Iemand enige suggestie bij wie je dat kunt aankaarten?..

Maarten, je weet ik voer - bij gebrek aan medestanders - mijn eigen eenzame guerilla tegen het MDI.

En krijg van tijd tot tijd een joodse dame op me afgestuurd die me nergens op gebaseerd, van antisemitisme beschuldigt. Dat is altijd effectief want de geur van racisme blijft hangen...


Die Eissens is allang vervangen maar dat maakt het er niet beter op...


Bij wie? We moeten er een parlementslid voor benaderen die er kamervragen over stelt bij de subsidiegever, minister Piet Hein Donner!

Aissati zal best Khadizja Arib - pvda - kennen. Dat is er één. Ali Lazrak is niet erg actief, maar hij is er wel voor te porren - ik wil je daarbij helpen. Bij GL is misschien Karimi bereid? Eigenlijk moet Coskun Cörüs van het CDA ook protesteren!

Ik noem maar wat allochtonen omdat autochtonen er zogenaamd geen partij in zijn - en dus moeilijker te motiveren...

Het best is dat ze dat onderling coórdineren - lijkt me althans...

Maarten
24-05-05, 18:09
Geplaatst door nl-x
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=137494
je hebt er ook in gereageerd :)
Oeps... geheugen als een zeef.. maar was het topic ook kwijt, omdat er geen email-notificatie was.. het stuk was ook niet ondertekend door de drie sites.. het staat ergens in het midden..

Maar ik zal ook wel een beetje op tilt geslagen zijn door het feit dat er in dit land zelfs stevig en ongelimiteerd met discriminatiecijfers geknoeid kan worden ten behoeve van de steun aan israel. Dat feest blijft ook maar gewoon doorgaan he?..

Dutchguy
24-05-05, 18:21
Geplaatst door Ron Haleber


En krijg van tijd tot tijd een joodse dame op me afgestuurd die me nergens op gebaseerd, van antisemitisme beschuldigt. Dat is altijd effectief want de geur van racisme blijft hangen...



Da's net paintballen, men kan rustig een meter naast schieten want er zal toch verf op je spatten.

De term antisemitisme wordt inderdaad langzaam van binnenuit uitgehold, een gevaarlijk en onomkeerbaar proces. Met name kritiek op Israel als antisemitisme kenschetsen, het gebeurt te vaak. En op een gegeven moment blijft de term antisemitisme als een holle term over.

Je kunt tig keer de nachtzuster voor niets bellen maar je hebt kans dat als je haar echt nodig hebt ze niet meer komt.

Maarten
25-05-05, 10:30
Geplaatst door Dutchguy

De term antisemitisme wordt inderdaad langzaam van binnenuit uitgehold,
De vraag is in welke fase daarvan we inmiddels zitten..
Ik meen dat al gezegd kan worden, dat er in een ruime meerderheid van de gevallen van beschuldiging in feite geen sprake is van antisemitisme.

Dit geeft leuke dilemma's en morele overwegingen..
Neem de vraag of je nou blíj moet zijn, als je van antisemitisme beschuldigd wordt?
Is het een kwaliteitsmerk geworden?!...
Ik neig ertoe ja te zeggen. het is in feite een bevestiging door joden, dat je verhaal deugt, en dat ze er geen speld meer tussen krijgen, waardoor enkel nog dit rest. Schoolvoorbeeld is nog steeds Gretta.

En mensen die protesteren en krakelen tegen deze visie, dat zijn dezelfden, die zich van dat misbruik totaal geen rekenschap willen geven. Die staan braaf ja te knikken bij al dat misbruik, en verwijten anderen vervolgens dat de nagedachtenis aan het antisemitisme met voeten getreden wordt. Daar kun je het complete CDA van betichten.. Moreel failliet bij die jongens hoor.

Praat ik nog niet over de nederlandse joden, waar je openlijk enkel van ziet, dat ze het misbruik veelvuldig plegen, en er vrijwel niemand openlijk protesteert tegen deze corruptie van de eigen hisorie en gedachtengoed. Hoe onsmakelijk en onwenselijk het allemaal is, dat is verder volkomen duidelijk. Vergelijk ook Hayo Meijer, die bijna in de grond zinkt van schaamte hierover. En die krijgt nog de kritiek dat hij joden een slechte naam bezorgt, zeg maar door de propagandisten van de leugen dus..

Ron Haleber
29-05-05, 11:52
Ik zette Maartens pleidooi op een Amsterdamse buurtsite:

http://www.indischebuurt.nl/index.php/weblog/comments/1836/

Er kwam o.m. de volgende reactie op:

Gepost door Rogier Schravendeel on 28/05/05 at 06:42 PM : Ik begrijp nooit zo goed op wat voor manier het MDI een joods onderonsje zou zijn. Bedoelt Maarten dat alle medewerkers joods zijn? Misschien ziet hij Mellouki Cadat van de beherende stichting Magenta ook als cryptisch-joods (ik vis maar wat)? Ik bedoel, gaat het bij een joods onderonsje om joden onder elkaar, een zogenaamde ‘joodse samenzwering’, of om mensen van diverse etnische of religieuze achtergrond die gezamenlijk heimelijk het jodendom bevorderen en de islam benadelen (een ‘pro-joodse’ samenzwering zeg maar)? Mellouki Cadat is volgens mij niet joods; in ieder geval niet wat betreft religie. Ik kan me natuurlijk vergissen… Mellouki, kan jij hier ook iets over zeggen? Ben jij jood of in ieder geval Israël-vriend?

Trouwens, ook de vormgeefster van de MDI-site, bedenk ik me plotsklaps, Jolie, is niet joods voor zo ver mij bekend. Of is Eissens de enige jood in het gezelschap, die de anderen wellicht door sluw bedrog misleidt...? In dat laatste geval zal het met de partijdigheid na het vertrek van Eissens wel gedaan zijn en zouden we in de toekomst veel goeds van het MDI kunnen verwachten.

Wat is jouw persoonlijke mening eigenlijk in deze kwestie, buurtislamoloog Ron Haleber? Sluit je je bij de mening van Maarten aan, of keer je je juist geschokt af van wat in jouw ogen aantijgingen zijn jegens een respectabele organisatie? Vermoedelijk bekijk je een en ander genuanceerder, zoals we van je gewend zijn…

----------------------

Ik gaf er het volgende antwoord op:

Het MDI en onze steun aan Israël



Antwoord van ron Haleber:

@Rogier: Eissens is idd joods en een oud-medewerker van het CIDI van Naftaniël. Ik dacht dat mw Jolie ook joods was. Maarten vindt dat blijkbaar relevant, alhoewel Maarten één lijn trekt met de joden van “Een ander Joods Geluid”.

Ik heb tegenover Maarten gesteld dat ik die joodse afkomst weinig relevant vind - zelfs niet in religiosis, zie rabbijn mw Klaphek die een voor homo’s, ‘onechte joden’ (omdat hun moeder geen jood is) en andere door de joodse gemeenschap verworpenen, een godsdienstig open huis schept…

Voor mij is jood-zijn weinig relevant omdat de “Christenen vóór Israël” en hun vele zwijgende sympathisanten in de Kerken namelijk de enig ware en dus echt belangrijke pressiegroep vormen die de anti-Palestijnse politiek in stand houdt.





Mij gaat het dus enkel om de massieve steun in ons land aan de politiek van Israël die de rechteloosheid en onderdrukking van o.m. de Palestijnen in stand houdt en de resoluties van de Verenigde Naties daarom niet wil erkennen. Zo protesteert Nederland niet bij de VN wanneer onze aanleg van een Palestijnse haven met ons (weggegooid) geld getorpedeerd wordt…

Die verraderlijke steun levert de uitzichtloosheid van een oorlogstoestand op, die - je zag het deze week weer bij het bezoek van Abbas aan Bush - elk moment weer kan opvlammen… Bush gaf de Palestijnen weer eens enkel loze beloften met loze woorden mee.





Maarten geeft hier een helder verslag hoe deze rechteloosheid zich in de Nederlandse situatie weerspiegelt in de discriminatie die moslims ondervinden bij het door het Ministerie van Justitie gefinancierde MDI waar Zeeburgs raadslid Mellouki Cadat een bestuursfunctie heeft.

90% van de Nederlanders zal zich hier dus allemaal niets van aantrekken. Ook het bestaan van groepen die van terrorisme verdacht worden, heeft volgens hen niets te maken met de claims die 1 miljoen moslims in dit land stellen tav onze MO-politiek. Men wil ziende blind en horende doof blijven.

Dat men o.m. om die reden door de rest van de wereld hoe langer hoe meer gehaat zal worden, daar haalt men de neus voor op. Ook dat het binnenlands klimaat naar de knoppen gaat en tevens dat onze mensenrechten op de helling gaan, geldt niet als probleem.

Pas een geslaagde aanslag - God verhoede het - op een van onze nu eenmaal niet te beveiligen steunpunten van onze open economie zal de Nederlander dus doen ontwaken. Ondertussen roept men dat wél over zich af…






Dat het daarbij voor je persoonlijke carrière natuurlijk erg bevorderlijk (zo niet noodzakelijk) is om de Israëlische claims alsmede de daar erg op prijs gestelde klachten over antisemitisme - waar of niet - te steunen, hoef ik niemand in Nederland meer te vertellen. Met name gaat dit vanzelfsprekend op voor onze werkzoekende allochtonen.

Het leek me dus erg goed dat men zich ook in de Amsterdamse buurten er eens van rekenschap geeft waar men met zijn steun aan het zionisme mee bezig is en zich realiseert welk risico men daarom blijft lopen. Dit nog afgezien van het goedpraten van onrecht dat schril afsteekt bij de uitingen van liefdadigheid waar het Nederlandse volk zich zo op laat voorstaan. De handelwijze van het MDI is slechts één van de symptomen waar de foute politiek zich in uit.

Daarom mede dank namens de politiek bewuste allochtonen indien u hier zinnig over wil debatteren!

Gepost door Ron Haleber on 29/05/05 at 11:35 AM