PDA

Bekijk Volledige Versie : Alleen in Amerika....



Bart
24-05-05, 22:51
DJ krijgt 10,6 miljoen voor blootstelling aan parfum

CHICAGO - Een Amerikaanse dj bij een radiostation in Detroit krijgt een schadeloosstelling van 10,6 miljoen dollar (8,8 miljoen euro), omdat ze was ontslagen wegens klachten over het parfum dat een collega gebruikte. Volgens de voormalige top-dj Erin Weber van het country-muziekstation verloor ze door het parfum Tresor haar stem en was ze daardoor gedwongen geregeld ziekteverlof op te nemen. Kort nadat ze in 1999 bij de zender was gaan werken, klaagde ze al over "chemische brandwonden" aan haar luchtwegen omdat collega's nagellakremover hadden geknoeid.

Het radiostation verbood de collega nog langer Tresor op te doen en ruilde de diensten van de twee dames zodanig, dat ze elkaar niet meer zouden tegenkomen. Volgens de presentatrice zocht de collega haar echter bewust op om Weber te omhullen met een wolk van parfum.

In 2001 was de zender haar klachten zat en kreeg de dj haar ontslag. De jury oordeelde dinsdag dat Weber recht heeft op 1,6 miljoen dollar schadeloosstelling wegens inkomstenderving, 7 miljoen als strafmaatregel en 2 miljoen als smartengeld.

Bron: De Telegraaf


Nou, ik ga maar eens procederen denk ik. Als ik ruik met welke parfum- en aftershave luchten ik op mijn werk geconfronteerd word.....

~Panthera~
24-05-05, 23:30
Tresor is ook geen lucht. :moe: