PDA

Bekijk Volledige Versie : Noord-Korea sluit kernaanval niet uit



Mark
25-05-05, 07:34
Noord-Korea sluit kernaanval niet uit
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: dinsdag 24 mei 2005 @ 20:36
yohan.nl had ons via de nieuws-submit te melden:

Wanneer er een conflict uitbreekt met de Verenigde Staten, dan sluit Noord-Korea niet uit dat het als eerste een aanval met kernwapens uitvoert. Noord-Korea wil dat de Verenigde Staten goed beseffen dat het tot die optie kan overgaan. Het land is haar kernwapenprogramma gestart als reactie op het vijandige beleid van Washington, zo meldt de regering.

Het Aziatische land liet dit weekeinde nog weten bereid te zijn het zeslandenoverleg over zijn omstreden nucleaire programma te hervatten. Nu wil Noord-Korea eerst wachten totdat Washington tegenstrijdige uitspraken over hun beleid tegenover het communistische land heeft opgehelderd.

Volgens de Amerikanen is daar geen sprake van. De Verenigde Staten willen dat Noord-Korea het zeslandenoverleg hervat en er zijn geen voorwaarden verbonden aan de terugkeer naar de onderhandelingstafel, zo zei Witte Huis-woordvoerder Scott McClellan.

Mark
25-05-05, 07:35
vooral blijven foucssen op dat gevaarlijke iran :p

delirious
25-05-05, 08:12
Geplaatst door Mark
vooral blijven foucssen op dat gevaarlijke iran :p

En Syrie. :kwaad:

Hoe is het in Doha BTW :D

mark61
25-05-05, 08:20
Geplaatst door Mark
vooral blijven foucssen op dat gevaarlijke iran :p

Noord-Korea heeft geen olie of wat voor interessants dan ook en is in de verste verte niet in staat Amerika of Amerikaanse belangen te schaden. Het kan natuurlijk Seoul of misschien Nagano platleggen, maar veel meer ook niet. Expandable, from a US point of view.

delirious
25-05-05, 08:24
Geplaatst door mark61
Het kan natuurlijk Seoul of misschien Nagano platleggen, maar veel meer ook niet. Expandable, from a US point of view.

En daar is natuurlijk mee te leven. :rolleyes:

mark61
25-05-05, 08:57
Geplaatst door delirious
En daar is natuurlijk mee te leven. :rolleyes:

Voor Ami's wel. Schijnt. Al heeft 90% ws. geen idee wat er in hun naam gebeurt. Of voelt zich niet verantwoordelijk.

abdelovsky
25-05-05, 11:06
...rusland mist een paar kernwapens,ik denk dat die wapens in handen zijn gevallen van tsjetsjeense (islamitische) rebellen.ik zou me meer zorgen maken om hun,want zij hebben geen moeite om het te verspreiden aan anderen (hezbollah,al qaeda),en met hun valt niet te prate,wat bij de noord-koreanen wel het geval is.
ik denk dat de amerikanen te veel vijanden hebben gemaakt.