PDA

Bekijk Volledige Versie : In Marokko wordt niet gemarteld



Pytaghoras
25-05-05, 10:34
Dit krijg je in Marokko als je op een vredige manier demonstreert:

http://www.tawiza.nl/Tamassint/Said%20Aachir1_19052005.jpg
Said Aachir, vertegenwoordiger van Marokkaanse Mensrechtenorganisatie AMDH, uit Hoceima. Mishandelt op 19-05-2005, door Marokkaanse leger en politie.



http://www.tawiza.nl/Tamassint/Said%20Aachir2_19052005.jpg
-Said Aachir, vertegenwoordiger van Marokkaanse Mensrechtenorganisatie AMDH, uit Hoceima. Mishandelt op 19-05-2005, door Marokkaanse leger en politie.





http://www.tawiza.nl/Tamassint/Said%20Aachir3_19052005.jpg
-Said Aachir, vertegenwoordiger van Marokkaanse Mensrechtenorganisatie AMDH, uit Hoceima. Mishandelt op 19-05-2005, door Marokkaanse leger en politie.




http://www.tawiza.nl/Tamassint/Collega_Said%20Aachir1_19052005.jpg
-Collega van Said Aachir, vertegenwoordiger van Marokkaanse Mensrechtenorganisatie AMDH, uit Hoceima. Mishandelt op 19-05-2005, door Marokkaanse leger en politie.




http://www.tawiza.nl/Tamassint/Collega_Said%20Aachir3_19052005.jpg
-Collega van Said Aachir, vertegenwoordiger van Marokkaanse Mensrechtenorganisatie AMDH, uit Hoceima. Mishandelt op 19-05-2005, door Marokkaanse leger en politie.

Mill
25-05-05, 10:44
Bruut.

In Nederland wordt overigens ook gemarteld door de overheid.

Iwan
25-05-05, 11:02
Geplaatst door Mill
Bruut.

In Nederland wordt overigens ook gemarteld door de overheid.
Ik wist niet dat in Nederland de medewerkers van mensenrecht organisatie gemarteld worden? of zit jij hier leugens te vertelen om discusie af te leiden?.

Iwan
25-05-05, 13:10
Geplaatst door Iwan
Ik wist niet dat in Nederland de medewerkers van mensenrecht organisatie gemarteld worden? of zit jij hier leugens te vertelen om discusie af te leiden?.
Mill, ik wacht op je antwoord.

Joesoef
25-05-05, 13:42
De politie in Nederland mept ook wel eens met hun wapenstok, vergelijkbare plekken. Om dit meteen martelen te noemen. Heb wel eens verhalen gehoord van/ door bewaarders, ook niet echt fris.

Mill
25-05-05, 13:48
Geplaatst door Joesoef
De politie in Nederland mept ook wel eens met hun wapenstok, vergelijkbare plekken. Om dit meteen martelen te noemen. Heb wel eens verhalen gehoord van/ door bewaarders, ook niet echt fris.

Dat bedoel ik niet. Amnesty International heeft gerapporteerd dat het regime en de omstandigheden in de EBI (Extra Beveiligde Inrichting) Vught gekwalificeerd moeten worden als een grove schending van de diverse internationale anti-folterverdragen.

Volgens de maatstaven van het internationale recht martelt de Nederlandse overheid haar burgers.

Joesoef
25-05-05, 14:07
Geplaatst door Mill
Dat bedoel ik niet. Amnesty International heeft gerapporteerd dat het regime en de omstandigheden in de EBI (Extra Beveiligde Inrichting) Vught gekwalificeerd moeten worden als een grove schending van de diverse internationale anti-folterverdragen.

Volgens de maatstaven van het internationale recht martelt de Nederlandse overheid haar burgers.


Wat ik bedoel, er gebeuren in Marokko wel ergere dingen dan een paar flinke mannen die wat blauwe plekken op lopen.

Jaroon46
25-05-05, 14:09
Geplaatst door Mill
Dat bedoel ik niet. Amnesty International heeft gerapporteerd dat het regime en de omstandigheden in de EBI (Extra Beveiligde Inrichting) Vught gekwalificeerd moeten worden als een grove schending van de diverse internationale anti-folterverdragen.

Volgens de maatstaven van het internationale recht martelt de Nederlandse overheid haar burgers.

Niets van terug te vinden op site van Amnesty International........
Er is wel enige kritiek geweest op het strenge beleid.........er werd niet gesproken over martelingen.

Iwan
25-05-05, 14:36
Beste Mill,
Ik heb recht om je als leugenaar als je niet kan bewijzen dat de mensenrechten activisten in nederland worden gemarteld?

Pytaghoras
25-05-05, 14:39
Geplaatst door Iwan
Beste Mill,
Ik heb recht om je als leugenaar als je niet kan bewijzen dat de mensenrechten activisten in nederland worden gemarteld?

Het is de gewoonte van veel van onze Marokkanen om iets te rechtvaardigen door te zeggen dat het ook in het westen gebeurd. Als het westen martelt, dan doen wij het ook!!

Iwan
25-05-05, 14:44
Geplaatst door Pytaghoras
Het is de gewoonte van veel onze Marokkanen om iets te rechtvaardigen door te zeggen dat het ook in het westen gebeurd. Alles het westen martelt, dan doen wij het ook!!
Sterker, door leugens proberen de onrecht te rechtvaardigen.

DEMOcraat
25-05-05, 16:03
Geplaatst door Joesoef
Wat ik bedoel, er gebeuren in Marokko wel ergere dingen dan een paar flinke mannen die wat blauwe plekken op lopen.
ja vertel eens zoals wat joesoef??

helly2002
25-05-05, 16:06
Bruut.

In Nederland wordt overigens ook gemarteld door de overheid.


op mentaal vlak dan zeker er is niks bekend over martelingen in vucht er is ophef geweest of het beleid daarwel goed is meer niet .

Joesoef
25-05-05, 16:20
Geplaatst door Iwan
Beste Mill,
Ik heb recht om je als leugenaar als je niet kan bewijzen dat de mensenrechten activisten in nederland worden gemarteld?


Domme zet. En vredesaktivist die voorop in een demonstratie loopt en het binnenhof op wilt terwijl er ME staat. Als ie vervolgens ook nog eens bijdehand gaat doen in de cel dan krijgt hij echt klappen.

Amnestie heeft meerdere keren melding gemaakt van gevangenen die tot bekentenissen worden gedwongen middels slaag. Vast worden gehouden zonder aanklacht etc.
Die blauwe plekken, jammer maar helaas.


DEMOcraat loop niet zo te zeuren.

DEMOcraat
25-05-05, 16:33
Geplaatst door Joesoef


DEMOcraat loop niet zo te zeuren.

als je iets beweert moet je het ook kunnen vertellen met bronnen erbij.mocht het een mening van je zijn dan mag je dat ook gerust zeggen hoor..
dat wou ik alleen weten joesoef....

Iwan
25-05-05, 19:19
Geplaatst door Joesoef
Domme zet. En vredesaktivist die voorop in een demonstratie loopt en het binnenhof op wilt terwijl er ME staat. Als ie vervolgens ook nog eens bijdehand gaat doen in de cel dan krijgt hij echt klappen.

Amnestie heeft meerdere keren melding gemaakt van gevangenen die tot bekentenissen worden gedwongen middels slaag. Vast worden gehouden zonder aanklacht etc.
Die blauwe plekken, jammer maar helaas.


DEMOcraat loop niet zo te zeuren.
We hebben niet over Amnestie en valt niets te bekenen. Mensen hebben minimaal voorziening nodig om te kunnen leven: Een dag boven je hoogd en werk om eigen brood te verdienen.
We hebben over slachtoffers van aardbeving die meer dan een jaar geleden is. Er was genoeg geld voor deze slachtoffers verzammelt. Ze hebben dat geld gestolen en proberen meer dan een jaar met geweld hun mond te houden.
Wie ben jij eigelijk. Een marokkaanse geheim dienst of Asapanio.
De problemen van marokko zijn taboe op deze site. Wat speelt hierachter?
Het zou me niet verbazen als deze topic snel wordt verwijderd. Kritiek op marokkaanse regering wordt gelijk met allerlei smoesjes verdedigd.
Vindt jij miljoenen Imazighen in EU niet genoeg? Laten wij asiel voor de mensen geven om de marokkaanse regering niet in verlegenheid te brengen?????

Joesoef
25-05-05, 19:29
Geplaatst door Iwan
We hebben niet over Amnestie en valt niets te bekenen. Mensen hebben minimaal voorziening nodig om te kunnen leven: Een dag boven je hoogd en werk om eigen brood te verdienen.
We hebben over slachtoffers van aardbeving die meer dan een jaar geleden is. Er was genoeg geld voor deze slachtoffers verzammelt. Ze hebben dat geld gestolen en proberen meer dan een jaar met geweld hun mond te houden.
Wie ben jij eigelijk. Een marokkaanse geheim dienst of Asapanio.
De problemen van marokko zijn taboe op deze site. Wat speelt hierachter?
Het zou me niet verbazen als deze topic snel wordt verwijderd. Kritiek op marokkaanse regering wordt gelijk met allerlei smoesjes verdedigd.
Vindt jij miljoenen Imazighen in EU niet genoeg? Laten wij asiel voor de mensen geven om de marokkaanse regering niet in verlegenheid te brengen?????

Beter lezen Iwan, ik erken niets en ik ontken niets. Ik geef alleen een verwijzing naar een Amnesty rapportage over Marokko. Kleine kanttekening, Spanje, Frankrijk om maar even te noemen kennen dezelfde problemen. Je kan beter in Marokko in de problemen komen dan Thailand, Mexico oid.

Iwan
25-05-05, 19:33
Geplaatst door Joesoef
Beter lezen Iwan, ik erken niets en ik ontken niets. Ik geef alleen een verwijzing naar een Amnesty rapportage over Marokko. Kleine kanttekening, Spanje, Frankrijk om maar even te noemen kennen dezelfde problemen. Je kan beter in Marokko in de problemen komen dan Thailand, Mexico oid.
We hebben hier niet over thailand of mixico. We hebben hier over marokko en blijf daarbij.

Joesoef
25-05-05, 20:30
Geplaatst door Iwan
We hebben hier niet over thailand of mixico. We hebben hier over marokko en blijf daarbij.

Doe ik. En ik vind het wel meevallen wat die vredes aktivisten is gebeurd. Praat het niet goed maar O O O zo erg is het ook weer niet. Er zijn wel ergere dingen, ook in Marokko.

Iwan
25-05-05, 20:36
Geplaatst door Joesoef
Doe ik. En ik vind het wel meevallen wat die vredes aktivisten is gebeurd. Praat het niet goed maar O O O zo erg is het ook weer niet. Er zijn wel ergere dingen, ook in Marokko.
Hoe weet jij dat niet erg is?
Miljoenen mensen systematische van hun huis wegjagen is dat niet erg?
Ik weet wat onder het woord "erg" vestaat.

Joesoef
25-05-05, 20:56
Geplaatst door Iwan
Hoe weet jij dat niet erg is?
Miljoenen mensen systematische van hun huis wegjagen is dat niet erg?
Ik weet wat onder het woord "erg" vestaat.



We hebben het over een paar blauwe plekken, niet over Polisario.

DEMOcraat
25-05-05, 23:02
Geplaatst door Joesoef
Doe ik. En ik vind het wel meevallen wat die vredes aktivisten is gebeurd. Praat het niet goed maar O O O zo erg is het ook weer niet. Er zijn wel ergere dingen, ook in Marokko.
dus volgens jou mening is het normaal dat je mishandelt wordt als je VREEDZAAM voor je rechten opkomt.

Joesoef
25-05-05, 23:18
Geplaatst door DEMOcraat
dus volgens jou mening is het normaal dat je mishandelt wordt als je VREEDZAAM voor je rechten opkomt.


Als je mensenrechtenaktivist bent in een land waar het een en ander mis is dan weet je dat je klappen kan krijgen. Als dat zo is dan is het vervelend dat je klappen krijgt maar vervelender is is de reden waarom je klappen krijgt.
Deze kerels moeten niet huilen om de blauwe striemen die zei hebben opgelopen maar om het onrecht wat de mensen wordt aangedaan waar ze zich voor inzetten. Ze cultiveren hun blauwe blekken en zijn het doel uit het oog verloren.
Salon aktivisten, jech.

MarinadeMix
25-05-05, 23:31
De Marokkaanse agenten staan niet bepaald bekend om hun uhhh "vreedzame manier" van handelen. Dat is algemeen bekend, maar hij is er levend uitgekomen.

Het komt er trouwens bij mij niet in dat er één land is waar er niet gemarteld wordt, hoewel ik het liever anders had gezien.

DEMOcraat
25-05-05, 23:40
Geplaatst door Joesoef
Als je mensenrechtenaktivist bent in een land waar het een en ander mis is dan weet je dat je klappen kan krijgen. Als dat zo is dan is het vervelend dat je klappen krijgt maar vervelender is is de reden waarom je klappen krijgt.
Deze kerels moeten niet huilen om de blauwe striemen die zei hebben opgelopen maar om het onrecht wat de mensen wordt aangedaan waar ze zich voor inzetten. Ze cultiveren hun blauwe blekken en zijn het doel uit het oog verloren.
Salon aktivisten, jech.
ik weet dat je niet veel weet over de demonstratie en waar het voor bedoelt is.
het was niet tegen de regering zoals jij denkt maar tegen een paar organisaties die geld dat bedoelt is voor de aardbeving gestolen hadden.
het enigste eis dat ze hadden was deze organisaties aanpakken meer niet.en wanneer een regering de zijde van de daders kiest dan is het de regering die zijn doel heeft verloren.

barfly
26-05-05, 00:01
In deze overigens heel boeiende discussie, mis ik de definitie van martelen wel een beetje.

Een pak slaag met een wapenstok (in Nederland al lang in gebruik) is geen marteling maar een door de staat toegepaste correctie.

Martelen is Guantanamo enzo denk ik.

Tamza_N_Rif
26-05-05, 00:29
Joesoef,

Deze mensen zijn gemarteld. Ze hebben er foto's van laten maken als bewijs DAT het gebeurd (vooral omdat Marokkanen nog altijd willen ontkennen en bagatelliseren wat er in Marokko gebeurd op gebied van schending van mensenrechten).

En dan komt een salonactivist als jij vertellen dat het salonactivisten zijn. Hilarisch. Of nee: bah.

Voor de rest van de mensen op dit forum:


Toon je solidariteit met de bevolking van Tamassint in Al-Hoceima

Kom demonstreren bij de Marokkaanse Ambassade in Den Haag en laat je ongenoegen blijken over de wantoestanden in Tamassint (Al Hoceima). Demonstreer tegen de staatsterreur die het Marokkaanse leger op vreedzame demonstranten uitoefent. Toon solidariteit met de bevolking van Tamassint die momenteel een militaire zone is. Laat ze weten dat wij ze niet vergeten zijn, ondanks de ijzige stilte in Marokkaanse media. Maak de diplomaten van achter de gesloten deuren van de Marokkaanse ambassade luidruchtig duidelijk dat er druk uitgeoefend dient te worden om de arrestanten te ontslaan van vervolging.

Geef voor elke gesmoorde stem in Tamassint een stem in Nederland!

Wanneer: vrijdag 27 mei van 16.00 tot 17:00.

Waar: Marokkaanse ambassade -Oranjestraat 9, Den Haag. Er wordt geen route gelopen. De demonstratie zal gedurende deze tijd alleen plaatsvinden bij de Marokkaanse ambassade.

Spreker: woordvoerder Stichting Tawiza.

Meewerkende organisaties: SMDN, Stichting Tawiza, SMT, KMM, Tilelli, Izouran, Argan, Vereniging Syphax, Bades, Amazigh.nl, Emeco, Vereniging YubaII en nog tal van andere maatschappelijke organisaties in Nederland.

Voor vragen en informatie:
Bel: 06 – 10 29 01 94 (SMDN)
E-mail: [email protected] (Stichting Tawiza)

helly2002
26-05-05, 01:27
waarom heb ik het idee als het hier zou gebeuren dat het dan opeens veel erger zou zijn en er weer een stel moord en brand zou schreeuwen is dat niet met dubbele maten meten ?

Iwan
26-05-05, 18:59
Geplaatst door helly2002
waarom heb ik het idee als het hier zou gebeuren dat het dan opeens veel erger zou zijn en er weer een stel moord en brand zou schreeuwen is dat niet met dubbele maten meten ?
Zeker. Een europeanse burger meer waard dan iemand van de derde wereld. Mijn oren doen met het woord mensenrechten, maar in werkelijkheid is het gewoon een smierige politiek spelletje.

Joesoef
26-05-05, 19:55
Geplaatst door Tamza_N_Rif
Joesoef,

Deze mensen zijn gemarteld. Ze hebben er foto's van laten maken als bewijs DAT het gebeurd (vooral omdat Marokkanen nog altijd willen ontkennen en bagatelliseren wat er in Marokko gebeurd op gebied van schending van mensenrechten).

En dan komt een salonactivist als jij vertellen dat het salonactivisten zijn. Hilarisch. Of nee: bah.

Voor de rest van de mensen op dit forum:


Ik ben van mening dat er wel ergere dingen gebeuren in Marokko en dat deze heren er zeer goed van zijn afgekomen. Van mij mogen ze roepen om die blauwe striemen echter er zijn ook mensen waarvan je het roepen niet (meer) zult horen. Zij zetten zich in voor die mensen en laten ze roepen om wat die mensen gebeurt, niet de blauwe plekjes die hun zijn overkomen.

Iwan
26-05-05, 20:10
Geplaatst door Joesoef
Ik ben van mening dat er wel ergere dingen gebeuren in Marokko en dat deze heren er zeer goed van zijn afgekomen. Van mij mogen ze roepen om die blauwe striemen echter er zijn ook mensen waarvan je het roepen niet (meer) zult horen. Zij zetten zich in voor die mensen en laten ze roepen om wat die mensen gebeurt, niet de blauwe plekjes die hun zijn overkomen.
Een blauwplek bij een homo amirekaan lijkt erger te zijn dan meerder blauw plekken bij een mensenrechten activist.

Joesoef
26-05-05, 20:21
Geplaatst door Iwan
Een blauwplek bij een homo amirekaan lijkt erger te zijn dan meerder blauw plekken bij een mensenrechten activist.

Niet zeuren schat, het gaat hier om mensenrechtenaktivisten in Marokko.

Iwan
26-05-05, 20:29
Geplaatst door Joesoef
Niet zeuren schat, het gaat hier om mensenrechtenaktivisten in Marokko.
Je heb gelijk, maar het blijft een feit te zijn dat een blauwplek kan meer medeleiding en aandacht krijgen dan meerder blauwplekken.