PDA

Bekijk Volledige Versie : Fans Star Wars gewond door lichtzwaarden

delirious
25-05-05, 09:35
LONDEN - Twee jonge Britse Star Wars-fans zijn ernstig gewond geraakt toen zij een gevecht uit de nieuwe film Revenge of the Sith probeerden na te bootsen met zelfgemaakte lichtzwaarden. Zij hadden daarvoor neonbuizen gevuld met benzine en aangestoken. Hun toestand is kritiek, berichtte de BBC op gezag van de politie.

Het tweetal, een 20-jarige man en een 17-jarig meisje uit Hemel Hempstead, ten noorden van Londen, wilden hun nepduel op video vastleggen. Als locatie hadden zij een bos in de buurt van hun woonplaats uitgezocht. Bij het activeren van hun lichtzwaarden - wapens waarmee de hoofdrolspelers in de film elkaar te lijf gaan - ging het echter mis. Een van de buizen ontplofte toen zij ze in brand staken. Daarbij liepen de jonge 'jedi's' zware brandwonden op.

nu.nl

Wide-O
25-05-05, 09:37
Kandidaten voor de Darwin-awards ? :nerveus:

( http://www.darwinawards.com/ )

delirious
25-05-05, 09:40
Geplaatst door Wide-O
Kandidaten voor de Darwin-awards ? :nerveus:

( http://www.darwinawards.com/ )

Zeer interessante site :hihi:

Wide-O
25-05-05, 09:46
Ja, altijd goed voor een uurtje grinniken :D

"(7 March 2002, Colorado) When Gerald was pulled over by police for erratic driving, he decided it was better to flee from the stolen car on foot, rather than face possible jail time for a parole violation. This was the first of two successive mental lapses. Gerald’s actual thoughts are unknown, but *may* have been something like this: "The officers are only suspicious and alert now... I’ll make them hot, sweaty, tired, and angry by leading them on a wild chase through dark alleys and fields."
During the subsequent foot chase, Gerald attempted to dissuade officers from the pursuit by firing a 9mm Ruger semiautomatic handgun blindly over his shoulder. This was the second illustration of a potential mental deficiency. "Officers are running behind me. They have guns. I have a gun! They have eyes in the front of their heads, so they can see to aim at me. I don't have eyes in the back of my head, so I’ll fire wildly behind me and see what happens!"

Unfortunately, Gerald appears to have been one of those folks who can't chew gum and walk at the same time. Or at least he couldn’t flee and fire at the same time. While discharging the weapon over his shoulder, Gerald managed to shoot himself in the head with his own gun, bringing the chase to a sudden conclusion.

Four shots were fired, none by the officers, who found Gerald's pistol next to his fallen body. Gerald was transported to a local hospital where he expired the following day, thus removing a set of genes deficient in both judgment and coordination from the gene pool."

:blowen:

Bofko
25-05-05, 09:56
Geplaatst door Wide-O

Unfortunately, Gerald appears to have been one of those folks who can't chew gum and walk at the same time. Or at least he couldn’t flee and fire at the same time. While discharging the weapon over his shoulder, Gerald managed to shoot himself in the head with his own gun, bringing the chase to a sudden conclusion.

Hmm, nog een interessante casus voor ons grote maroc-multitasking onderzoek.

mark61
25-05-05, 10:07
Geplaatst door Bofko
Hmm, nog een interessante casus voor ons grote maroc-multitasking onderzoek.

Al lijkt hier sprake te zijn van natuurlijke selectie in actie.

MO_NL
25-05-05, 16:37
Fans Star Wars gewond door lichtzwaarden

Twee Britse Star Wars-fans zijn wel erg ver gegaan in het nabootsen van een scène uit hun favoriete film.

http://koro.moo.jp/up/starwars.jpg

Gewond
De twee raakten ernstig gewond toen zij een gevecht uit de nieuwe film Revenge of the Sith probeerden na te bootsen met zelfgemaakte lichtzwaarden. Zij hadden daarvoor neonbuizen gevuld met benzine en aangestoken.

Lichtzwaarden
Het tweetal, een 20-jarige man en een 17-jarig meisje uit Hemel Hempstead, ten noorden van Londen, wilden hun nepduel op video vastleggen. Als locatie hadden zij een bos in de buurt van hun woonplaats uitgezocht.

Kritiek
Bij het activeren van hun lichtzwaarden - wapens waarmee de hoofdrolspelers in de film elkaar te lijf gaan - ging het echter mis. Een van de buizen ontplofte toen zij ze in brand staken. Daarbij liepen de jonge 'jedi's' zware brandwonden op. Hun toestand is kritiek.

bron: RTL-Nieuws

Wide-O
25-05-05, 17:13
Zie ook http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=140415 :wink: