PDA

Bekijk Volledige Versie : Varkenshaar in brood?



Turkish_boy
25-05-05, 18:32
Vegetariërs kunnen beter ook maar niet alles weten, anders zouden ze wel eens kunnen omkomen van honger en verdriet tegelijk. In het blad 19NU van de Stichting Public Relations Landbouw staat een onthullend artikel met als kop: "De perfekte kringloop van het vee." Het gaat over de verwerking van de "honderden miljoenen" kilo's slachtafval die in Nederland verwerkt moeten worden. Daarvan wordt "geen grammetje" weggegooid. Neem nou het varkenshaar. Het blad laat weten dat in Nederland een bedrijf staat waar al het haar wordt verwerkt van de ruim achttien miljoen varkens die jaarlijks in Nederland worden geslacht. De firma heet Varharex. De direkteur vertelt in 19NU over varkenshaar.

"Het lange winterhaar gaat na het reinigen naar lage-lonenlanden om daar een eindbestemming te vinden in borstels en schilderskwasten. Het korte zomerhaar wordt door de chemische industrie gebruikt voor de produktie van cysteïne. Met dit aminozuur wordt gewerkt in de pharmaceutische industrie, bij de fabrikage van smaakstoffen en bij het bakken van brood."
Wisten we dat? Varkenshaar in ons dagelijks brood?

================

:loog: :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2:

WTF is dit? eten we jaren varkenshaar? Ik ben een moslim en ben er niet blij mee...

Ik word en pissig en misselijk van alleen het gedachte al maakt me ziek...

brond is Turkse Forum:

http://turksestudent.nl/forum/index.php?showtopic=4339&st=30

~Panthera~
25-05-05, 18:38
Gadverdamme ! :kotsen:

Turkish_boy
25-05-05, 18:39
Nederlanders weten dat wij moslim zijn... waarom vermelden ze dan niks op het verpakking van het product? Ik vind dit zo vies... dan zouden ze zeker minden brood verkopen....

Joesoef
25-05-05, 18:40
www.voedsel.net

Joesoef
25-05-05, 18:41
Geplaatst door Turkish_boy
Nederlanders weten dat wij moslim zijn... waarom vermelden ze dan niks op het verpakking van het product? Ik vind dit zo vies... dan zouden ze zeker minden brood verkopen....

Is niet verplicht. Net zoals het niet verplicht is om gelatine te vermelden. Heeft niets met Moslims te maken maar met allochtone consumenten die het laten staan als ze weten wat er in zit.

Turkish_boy
25-05-05, 18:41
Geplaatst door Joesoef
www.voedsel.net

ow dus de consument moet nu gaan onderzoeken? Nee ik betaal voor mijn product ze moeten mij maar een service verlenen... en alles op een ettiketje zetten en welgeplakt op mijn broodje...

Joesoef
25-05-05, 19:28
Geplaatst door Turkish_boy
ow dus de consument moet nu gaan onderzoeken? Nee ik betaal voor mijn product ze moeten mij maar een service verlenen... en alles op een ettiketje zetten en welgeplakt op mijn broodje...


Je moet het bekijken als producent, die verkoopt meer als hij het NIET vermeld. Dus vermelden ze het niet.......

Consumenten kunnen wel controlleren wat er in hun eten zit door te winkelen bij de reformwinkel/ eko keurmerk artikelen. Maar dat kost weer meer en de consument wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dus kopen ze......

barfly
25-05-05, 19:49
Nog een leuke: Als een supermarkt, bijvoorbeeld, vleesprodukten in haar schappen heeft liggen dat de houdbaarheidsdatum is overschreden dan mag die supermarkt er een nieuwe houdbaarheidsdatum overheen plakken. Uiteraard mag die supermarkt dan niet bij de producent klagen als iemand zijn ingewanden eruit heeft gekotst of gescheten. Eet u smakelijk!

~Panthera~
25-05-05, 22:24
Geplaatst door barfly
Nog een leuke: Als een supermarkt, bijvoorbeeld, vleesprodukten in haar schappen heeft liggen dat de houdbaarheidsdatum is overschreden dan mag die supermarkt er een nieuwe houdbaarheidsdatum overheen plakken. Uiteraard mag die supermarkt dan niet bij de producent klagen als iemand zijn ingewanden eruit heeft gekotst of gescheten. Eet u smakelijk!


dank u. :kotsen:

Turkish_boy
25-05-05, 23:18
Geplaatst door Joesoef
Je moet het bekijken als producent, die verkoopt meer als hij het NIET vermeld. Dus vermelden ze het niet.......

Consumenten kunnen wel controlleren wat er in hun eten zit door te winkelen bij de reformwinkel/ eko keurmerk artikelen. Maar dat kost weer meer en de consument wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dus kopen ze......

Dus het is gewoon genaai...
We worden als consument wel eens vaker genaaid...
Tijd dat ik een mailtje stuur naar de consumentenbond...

MarinadeMix
25-05-05, 23:32
Geplaatst door barfly
Nog een leuke: Als een supermarkt, bijvoorbeeld, vleesprodukten in haar schappen heeft liggen dat de houdbaarheidsdatum is overschreden dan mag die supermarkt er een nieuwe houdbaarheidsdatum overheen plakken. Uiteraard mag die supermarkt dan niet bij de producent klagen als iemand zijn ingewanden eruit heeft gekotst of gescheten. Eet u smakelijk!

Klopt!

Bij kaas dat beschimmeld is wordt alle schimmel verwijdert. Het kaas dat er normaal uitziet wordt weer verpakt en verkocht onder een andere datum én je wilt niet weten hoeveel muizenstront er eindigt op veel producten (waar een doekje overheen gaat uiteraard). Zolang er maar geld bespaart wordt.

Maar zat dat varkenshaar alleen in bepaalde merken brood?

helly2002
26-05-05, 02:31
Vegetariërs kunnen beter ook maar niet alles weten, anders zouden ze wel eens kunnen omkomen van honger en verdriet tegelijk. In het blad 19NU van de Stichting Public Relations Landbouw staat een onthullend artikel met als kop: "De perfekte kringloop van het vee." Het gaat over de verwerking van de "honderden miljoenen" kilo's slachtafval die in Nederland verwerkt moeten worden. Daarvan wordt "geen grammetje" weggegooid. Neem nou het varkenshaar. Het blad laat weten dat in Nederland een bedrijf staat waar al het haar wordt verwerkt van de ruim achttien miljoen varkens die jaarlijks in Nederland worden geslacht. De firma heet Varharex. De direkteur vertelt in 19NU over varkenshaar.

"Het lange winterhaar gaat na het reinigen naar lage-lonenlanden om daar een eindbestemming te vinden in borstels en schilderskwasten. Het korte zomerhaar wordt door de chemische industrie gebruikt voor de produktie van cysteïne. Met dit aminozuur wordt gewerkt in de pharmaceutische industrie, bij de fabrikage van smaakstoffen en bij het bakken van brood."
Wisten we dat? Varkenshaar in ons dagelijks brood?


het is maar goed dat we dat soort dingen niet weten anders luste we bijna niks meer ik heb verhalen gehoord van mijn ma over snoep en pasta gadverdamme en dat zal zedan ook never meer eten .wat niet weet deerd niet en ik wil het liever nogeneens weten ook .

jochie
26-05-05, 05:48
Geplaatst door Turkish_boy
Nederlanders weten dat wij moslim zijn... waarom vermelden ze dan niks op het verpakking van het product? Ik vind dit zo vies... dan zouden ze zeker minden brood verkopen....

hou daar nu eens mee op!!!!!!

als alles altijd de schuld is van de autochtoon, wordt het tijd je te beraden, of je misschien niet eens moet verhuizen.... terug naar turkije!

wytze
26-05-05, 12:28
De hele enzymindustrie is wat etikettering betreft vrijgesteld van vermelding van herkomst.
Zelfs veiligheidsonderzoek hoeft niet gedaan te worden.
In toenemende mate worden enzymen door bijv. genetisch gemanipuleerde bacterieen geproduceerd. Dit hoeft niet op het etiket vermeld te worden.
Of deze enzymen niet medeverantwoordelijk zijn voor de toename van allergieen is niet duidelijk, maar die verdenking is er wel.

Turkish_boy
26-05-05, 15:05
Geplaatst door jochie
hou daar nu eens mee op!!!!!!

als alles altijd de schuld is van de autochtoon, wordt het tijd je te beraden, of je misschien niet eens moet verhuizen.... terug naar turkije!

Donder toch een eind op.. wat heeft dit met atochtoon en allachtoon te maken... ik denk dat autochtonen het ook niet leuk vinden om te horen dat ze varkenshaar eten...

Eneee lekker puh voor je... ik blijf lekker hier... al was het maar om mensen zoals jij te dwarszitten... :fpuh: :auw: :stout:

helly2002
27-05-05, 00:58
Nederlanders weten dat wij moslim zijn.


mischien die zin turkischboy maar inderdaad ik eet ook niet graag varkenshaar niemand denk ik .maar zoals ikal eerder zei van sommige dingen is het beter datje niks weet anders lust je niks meer .

David
27-05-05, 13:13
Geplaatst door Turkish_boy
Eneee lekker puh voor je... ik blijf lekker hier... al was het maar om mensen zoals jij te dwarszitten... :fpuh: :auw: :stout:




:giechel:

Bar
27-05-05, 14:22
Wat wordt er weer gezwamd. Varkensharen worden chemisch opgewerkt om cysteïne te extraheren. Dat wordt dan: varkensharen in voedsel.

Ook maar niet meer autorijden dan. Benzine is tenslotte een destillaat van aardolie, en aardolie bestaat uit samengeperste beesten.

Water en lucht is ook een schande, waar dat niet allemaal heeft ingezeten....