PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel nader bekeken.



bartje
25-05-05, 23:24
Israel nader bekeken.

Er is veel over Israel te vertellen wat de gewone media niet zo gauw ter sprake zullen brengen. Rscisme a la Zuid Afrika is daar bijvoorbeeld verankerd in de maatschappij. Lees dit alsjeblieft goed door. Het is ECHT niet slecht bedoeld en ik (en hopelijk jullie ook) zal de eerste zijn die ook toegeeft, dat Israel ook vol zit met fantastische joden, maar het is belangrijk dat men weet dat Israel geen schone handjes heeft.

Het verbaast me altijd zo dat mensen in Israël-discussies zich zo verlagen, door het gebruiken van scheldwoorden voor joden etc. Dat moet je niet doen. Het vepest de Palestijnse zaak en wat belangrijker is, het is onnodig. Er zijn namelijk genoeg legitieme argumenten om Israël’s beleid te veroordelen. Lees mee, gebruik het gerust elders in discussies. De onderstreepte zwarte stukken zijn links.


Racisme op school

Racisme begint al op de basisschool. Volgens professor Daniel Bar-Tal van de universiteit van Tel Aviv (http://www.palestinemonitor.org/new_web/israeli_textbooks_teach_hatred.htm) portretteren de Israëlische schoolboeken de christelijke en islamitische Israëlieten als dom, vies en ongewassen, onproductief, immoreel, dieven, bloeddorstig, oneerlijk, onbetrouwbaar etc. Joden worden echter geportretteerd als productief, innovatief, slim, dapper en superieur. Hij vervolgt door te zeggen dat hoewel de Arabieren (moslim/christen) bijna 20% van de universitaire studenten uitmaken, ze de afgelopen jaren systematisch zijn geweerd uit hoge functies bij o.a. het ministerie van Onderwijs (Avodah Ivrit principe). En studeren in het Arabisch?? Geen sprake van! Stel je eens voor dat je zou mogen studeren in de taal van je voorvaderen die je al duizenden jaren spreekt in je eigen land.

Extremistische preken

Official is Israël zogenaamd seculier, maar de bewoners kunnen natuurlijk gelovig zijn, ook de soldaten. Wie kan met zekerheid zeggen welke preek, van welke extremistische rabbijn door de hersens van zo een soldaat gaat, als hij weer eens een zooitje burgers verrot schiet (http://sf.indymedia.org/uploads/zionist_jews_having_a_good_time__next_to_a_dead_pa lestinian...they_just_murdered_.jpg)?

"May the Holy Name visit retribution on the
Arab heads, and cause their seed to be lost, and annihilate them." He added: "It is forbidden to have pity on them. We must give them missiles with relish, annihilate them. Evil ones, damnable ones."

Rabbi Ovadia Yosef -- Source: Ha'aretz April 12, 2001.



"The killing by a Jew of a non-Jew, i.e. a Palestinian, is considered essentially a good deed, and Jews should therefore have no compunction about it."

Rabbijn Yitzhak Ginzberg

Verborgen discriminatie

Vervolgens de militaire dienst. Arabieren zijn bij voorbaat uitgesloten van militaire dienst, evenals orthodoxe Yeshiva joden. In Israël is het "gediend hebben" erg belangrijk, o.a. bij het vinden van werk, broodnodige leningen en fatsoenlijk woonruimte (http://www.doublestandards.org/palchron1.html). Arabieren mogen niet dienen, dus lopen daardoor privileges mis. Hier komt het leuke. De passieve orthodoxe joden die ook niet dienen, krijgen die privileges wel, ondanks dat ze evenals de Arabieren niet dienen. Waarom? Omdat ze tot de juiste stam behoren?

(Staats)racisme op de arbeidsmarkt

Eenmaal op de arbeidsmarkt wordt het niet beter. Want dan maken we kennis met het "Avodah Ivrit" concept. Een concept dat geïntroduceerd werd door Ben Gurion en het houdt in dat arbeid in de eerste plaats naar joden moet gaan (want die waren in zijn woorden:" slimmer en beter dan de rest", liefst europese Ashkenazim joden, vervolgens het trapje af. En onderaan de trap staan uiteraard de moslims en christenen. (expulsion of the Palestininans p.24) (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0887282423/103-4699800-6088624?v=glance). Verbetering is amper in zicht. De overheid zelf doet mee, zie Daniel Bar-Tal's voorbeelden, of de voorbeelden in het geweldige boek "The Arabs in Israel."


Zelfs voor dezelfde landbouwproducten krijgt de joodse boer een hoger prijs van de overheidsinstelling "The Jewish Agency" dan de moslim of christen. Rabbijn Elmer Berger (een fantastische mens en een ware jood) veroordeelde dat in zijn fantastische paper, waarin hij zulke zaken aan het licht bracht.

"Tobacco is a major crop of Arab farmers. As in many countries, the marketing of tobacco is regulated by the government. Arab tobacco bought by "jewish" colmpanies, was paid for at a rate of 64.4% less than what was paid "Jewish" farmers. The difference is accounted for by the fact that "Jewish" farmers dispose of their crop to Alei Tabac. Alei Tabac is owned by the Jewish Agency/WZO."

Discriminatie op straat

Dacht je dat er in Israël alleen maar problemen zijn met moslims ?? Dacht je dat de foute zaken alleen maar van moslim zijde komen? Fout, dat willen de Israëlieten ons wijs maken, maar het is niet waar. Feit is dat de Israëlieten niet vies zijn van een potje discriminatie. Ook Christenen hebben heel wat te discriminatie te verduren . Bisschop Aris Shirvanian vertelt dat christenen dagelijks bespuugd (http://www.christianitytoday.com/ct/2004/012/2.17.html) worden door Zionisten. Dagelijks!

Verheerlijking terreur

Voorts zijn de helden van Israël iets dat wij nauwelijks kunnen bevatten. Een voorbeeld is de Israëlische terrorist Baruch Goldstein die in de jaren 90 het vuur opende op een hoop ongewapende biddende Arabieren en een bloedbad met tientallen doden als gevolg had. Zijn graf is lange tijd een heus bedevaartsoord geweest. Compleet met altaar en bankjes. Op zijn graf stond volgens CNN: "The holy Dr. Baruch Goldstein ... gave his soul for the people of Israel." Reuters schrijft dat zijn graf dagelijks door massa's mensen werd bezocht en mensen zelfs glazen water op zijn tombe legden en opdronken, omdat het geluk zou brengen. Om maar te zwijgen over de nationale helden Ben Gurion (een racist) en Menachem Begin, die zelfs door de racist Ben Gurion een "Hitleriaans type" werd genoemd. Kan je nagaan.

Discriminatie bij publieke diensten

En iedereen die ooit een voet in Israël heeft gezet kan je vertellen dat het overduidelijk is dat de buurten waar de christenen en moslims wonen duidelijk minder goed worden onderhouden dan de joodse buurten. De budgetten voor hun buurten zijn relatief 50% lager dan de "juiste buurten." (http://www.doublestandards.org/palchron1.html)

Apartheid via democratie

En deze discriminerende Apartheidsregime is niet iets dat gauw zal veranderen. Een onderzoek uit 2003 toonde aan dat een absolute meerderheid (http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=293813) van de Israëlieten tegen gelijke burgerrechten voor de niet-joden is! Het huis van een Arabische Knesset (parlement) lid, genaamd Azmi Bishara werd zelfs bestormd door een menigte woedende Joden (http://www.arc.org/C_Lines/CLArchive/story_web00_04.html) omdat hij opriep een seculiere staat Israël na te streven, waar er geen onderscheid zou zijn tussen joden en niet-joden. Tja.

Er is nog veel meer, maar dit is slechts een topje van de ijsberg. Wat moeten we nu concluderen? Dat joden slecht zijn? Nee, nee, nee ! We moeten een onderscheid maken tussen Israël en de joden, ik ken heel wat joden die Israël in haar huidige vorm afkeuren. Maar Israël zelf is een slecht en racistisch land en dat mag best gezegd worden.

Tomas
26-05-05, 08:34
Geplaatst door bartje
Racisme op school

Racisme begint al op de basisschool. Volgens professor Daniel Bar-Tal van de universiteit van Tel Aviv (http://www.palestinemonitor.org/new_web/israeli_textbooks_teach_hatred.htm) portretteren de Israëlische schoolboeken de christelijke en islamitische Israëlieten als dom, vies en ongewassen, onproductief, immoreel, dieven, bloeddorstig, oneerlijk, onbetrouwbaar etc. Joden worden echter geportretteerd als productief, innovatief, slim, dapper en superieur.


Nou, ik lees daar een iets subtieler verhaal dan deze grove typeringen. Hij stelt dat het wel steeds beter wordt, vooral tot de jaren 70 was de nadruk nogal erg op de glorie van de staat Israel gericht.

Datzelfde kan je van nederland vinden over ons koloniale en oorlogsverleden. In oude nederlandse schoolboeken komt de neger ook niet erg beschaafd over en waren de kolonisten en veroveraars nobele brengers van beschaving. En de duitsers hebben het ook lang moeten ontgelden.

Dat latente superioriteitsgevoel dat ieder volk/natie/ras/geloofsgemeenschap etc heeft verergert tijdens conflicten en oorlogsituaties nu eenmaal enorm. Je zag en/of ziet dat ook terug in palestijnse leerboeken.

De terechte vraag is of de israelische regering daar voldoende maatregelen tegen treft. Het lijkt dat dit wel het geval is gezien de verbeteringen. Maar of het voldoende is, kan ik vanuit deze info niet zomaar concluderen.



Extremistische preken

Official is Israël zogenaamd seculier, maar de bewoners kunnen natuurlijk gelovig zijn, ook de soldaten. Wie kan met zekerheid zeggen welke preek, van welke extremistische rabbijn door de hersens van zo een soldaat gaat, als hij weer eens een zooitje burgers verrot schiet (http://sf.indymedia.org/uploads/zionist_jews_having_a_good_time__next_to_a_dead_pa lestinian...they_just_murdered_.jpg)?


Dat kan je in geen enkele seculiere staat met zekerheid stellen. Dat is nu eenmaal het effect van een seculiere staat warin iedereen 9dus ook soldaten) zijn of haar eigen geloof of levensovertuiging mag beleiden. Wat dacht een atheistische sovjet soldaat tijdens zijn "werk"? En wat denkt een suicide bomber tijdens zijn "werk"? Persoonlijk: I dont give a fuck. Het gaat er mij om dat dat niet gebeurt en wat moeten we er aan doen dat mensen die gedachtes niet meer nodig hebben of hoe kunnen we voorkomen dat mensen die gedachtes kunnen stimuleren.

Dat Israel een bloedig conflict heeft met de palestijnen is evident. Dat ze daarin een oplosingsmethode hebben gekozen die naar alleen maar nog meer ellende en verderf leidt is mij wel duidelijk. Dat is dus fout in mijn optiek, de vraag daarnaast is of de staat Israel voldoende doet aan het bestrijden van opruiende rabi's, nationalisten , imam's, dominee's etc. En dat is een lastig punt. Naar nederlandse maatstaven absoluut niet. Maar ook hier hebben we een moeizame haat/liefde verhouding tussen vrijheid van meningsuiting en haatpreken. Je kunt verdomd ver gaan volgens de wet met het preken van haat. Maar wat die rabi's flikken dat lukt hier denk ik echt niet. Maar in de USA weer wel, daar is de vrijheid van meningsuiting weer veel verder doorgevoerd. En zo ook in menig arabisch land zoals je wel weet. Al is het daar wat meer bepaald door de overheid, je mag heel ver gaan in je mening over joden en het westen, over de lokale politiek en de islam valt dat ietwat tegen. Maargoed, het blijft een lastig punt. Ikzelf zie meestal ook meer in de absolute vrijheid van meningsuiting dan de beperktere nederlandse variant. Laat de gekken maar zeggen wat ze willen, zolang er maar voldoende tegengeluiden zijn. En die krijg je vanzelf dan. Dat is denk ik beter dan ongecontroleerd ondergronds die meningen verkondigen.

Rabbi Ovadia Yosef -- Source: Ha'aretz April 12, 2001.

Zieke vent. Ex irakees zo te lezen. Verklaart een hoop. ;)

Maargoed, ik zie niet zoveel bezwaar tegen dergelijke figuren. Dat reken ik een staat niet zozeer aan. Wel de oplossingsmethode in het huidige conflict.


Verborgen discriminatie

De passieve orthodoxe joden die ook niet dienen, krijgen die privileges wel, ondanks dat ze evenals de Arabieren niet dienen. Waarom? Omdat ze tot de juiste stam behoren?

Dit lijkt mij puur staatsracisme. Maar daar mag je dan wel wat meer info over geven, dat zomaar stellen zonder onderbouwing is natuurlijk wat zwak.



(Staats)racisme op de arbeidsmarkt

Ook dit is een lastige stelling. In ieder land heb je racisme op de arbeidsmarkt. Nederland is niet zoveel beter. In principe is het zo dat geen enkel mens waarook op de wereld ook maar een haar beter is dan de rest. Racisme zit in ons allemaal.

De vraag is dan ook wat doet de overheid daaraan mee en wat doet ze er tegen. Een staat die er aan mee werkt is het ergst. Een staat die het allemaal wel best vindt is ook erg, en dan heb je nog allerlei overheden die er in meer en mindere mate wat aan proberen te doen. In deze laatste categorie bevindt nederland zich meestal na de oorlog.

Maar waar staat israel? Dat is me niet duidelijk. Dat er veel racisme, veel meer als hier bestaat daar dat is natuurlijk evident. De recente geschiedenis heeft dat flink gestimuleerd. Dat het gesteund en gedoogd werd eet ik wel. Maar het gaat om het nu. En in het nu wordt het dan nog altijd gesteund of is het nu zo dat er nog veel te weinig tegen opgetreden wordt? Ik kan daar eigenlijk maar weinig op amnesty over vinden, dat gaat eigenlijk alleen maar over de acties van de israelisch in de bezette gebieden. En daar gaat het je blijkbaar niet zozeer om.


Discriminatie op straat

dagelijks bespuugd (http://www.christianitytoday.com/ct/2004/012/2.17.html) worden door Zionisten. Dagelijks!


Ja, erg. Maargoed, je kent ook de verhalen in nederland over en weer tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Lonsdalers terroriseren moslims, moslims weer joden en allemaal samen tegen de homo's. En tussen door discrimineren we gezamelijk tussen neus en lippen door de vrouw.

De vraag is wat de israelische overheid daar aan doet. Stimuleren ze het? Gedogen ze het? Proberen ze er tegen op te treden, maar doet de lokale corrupte politie er niks aan of is het sowieso lastig te bestrijden of staat die christen gewoon en potje vreselijk te overdrijven?


Verheerlijking terreur

Voorts zijn de helden van Israël iets dat wij nauwelijks kunnen bevatten.

Dat geldt ook weer voor iedere bevolkingsgroep, natie, geloofsgroep etc. Zie maar wie wij allemaal hebben vereerd. Tot niet zolang geleden werden onze kolonialisten nog vereerd, massa moordenaars kregen stambeelden. Maar ook vrijheidsstrijders uit de recente wereldoorlog, die nog altijd -terecht- herdacht worden hebben uiteindelijk in de ogen van duitse familieleden van hun slachtoffers iets weerzinwekkends. Het is maar vanuit welk standpunt je het allemaal bekijkt. De palestijnen vereren Osama Bin Laden. Of whoever. Wat moeten we daar nou mee?


Discriminatie bij publieke diensten

En iedereen die ooit een voet in Israël heeft gezet kan je vertellen dat het overduidelijk is dat de buurten waar de christenen en moslims wonen duidelijk minder goed worden onderhouden dan de joodse buurten. De budgetten voor hun buurten zijn relatief 50% lager dan de "juiste buurten." (http://www.doublestandards.org/palchron1.html)


De vraag is wie die budgetten betaald. Kijk eens rond in nederland en je ziet hetzelfde. Je hebt keurig nette buurten en dorpen en vreselijk gore en vieze achterstandswijken. Als je wilt kan je daar ook een etnische schijdslijn in ontdekken. Maar de vraag is of de overheid direct verantwoordelijk is voor dat verschil. Hier betaald in principe iedereen zelf aan het schoonhouden van zijn buurt. De gemeente doet daar ook wat aan, maar doet dat wel op basis van een redelijke gelijkheid. Hoe zit dat in Israel? Zorgt de overheid er daar bewust voor dat daar een onderscheidt is tussen joden en niet-joodse wijken qua schoonmaken? Dat moet je wel kunnen ondrbouwen, want anders is nederland geen haar beter op het eerste gezicht.


Apartheid via democratie

En deze discriminerende Apartheidsregime is niet iets dat gauw zal veranderen.


Ja, da's niet zo mooi. Maarja, wat moet je daarmee? Je kunt een staat daar niet voor verantwoordelijk stellen. Als je in nederland mensen vervelende vragen stelt, dan krijg je ook vervelende antwoorden. En ook hier heb je mensen die bij het woord buitenlanders gaan schuimbekken. Je kunt je wel afvragen wat doet de israelische overheid aan het tegengaan van racisme. Hoeveel investeert ze daarin? Hoeveel is dat dan te weinig? Je kunt het niet 1 op 1 vergelijken met nederland, als wij net zo'n conflict hadden met de belgen, dan was hier de belgenhaat ook een stuk groter dan nu.


Ik ken heel wat joden die Israël in haar huidige vorm afkeuren.

Ik niet zo heel veel, maar wel een enkeling ja.


Maar Israël zelf is een slecht en racistisch land en dat mag best gezegd worden.

Je doet maar wat je niet laten kunt. Je kunt dat ook van nederland zeggen, hoor je ook vaak zat hier. Je kunt het ook van palestina of saoudi-arabie zeggen, hoor je hier ook vaak zat. Maarja, wat is de zin ervan als je je kritiek zo zwak onderbouwd? Dat mag best wel wat beter van mij dan.

Zelf zie ik meer problemen in de gekozen en gehanteerde methodes om het conflict op te lossen. Die verergeren het alleen maar. de oog-om-oog taktiek. De strenge controles in de bezette gebieden. De methodes van groepsstraffen zoals huizen ombuldoseren en het akkerland van palestijnse boeren vernietigen als straf maatregel. En dan daar tegenover joodse nederzettingen in palestijnse gebieden steunen of toelaten te stichten. Dat vind ik persoonlijk heel erg allemaal. En dat doet de staat israel echt zelf.

duende
26-05-05, 09:57
Een verhelderend artikel, maar....medeprikkers, jullie moeten niet vergeten dat het, het UITVERKOREN VOLK is.
En als je uitverkoren bent dan kun je daar enorm veel rechten aan ontlenen.
Als je dan ook nog gesteund wordt door de superstaat met God on it's Side, nou dan heb je het helemaal gemaakt. Dan kan je bijna alles maken.
Zelfs een muur bouwen om een land heen...zo een beetje als een zeker midden Europees land toen in een hoofdstad van een oost Europees land gedaan heeft...

Tomas
26-05-05, 10:01
Geplaatst door duende
Een verhelderend artikel, maar....medeprikkers, jullie moeten niet vergeten dat het, het UITVERKOREN VOLK is.
En als je uitverkoren bent dan kun je daar enorm veel rechten aan ontlenen.
Als je dan ook nog gesteund wordt door de superstaat met God on it's Side, nou dan heb je het helemaal gemaakt. Dan kan je bijna alles maken.
Zelfs een muur bouwen om een land heen...zo een beetje als een zeker midden Europees land toen in een hoofdstad van een oost Europees land gedaan heeft...

Ja, ja, dat geldt voor iedere religie zoals je weet. Maar wat bedoel je in godsnaam met dat laatste?? Je wilt toch niet beweren dat de nazi's of de duiters het ijzeren gordijn hebben gebouwd?

echnaton
26-05-05, 10:03
Geplaatst door duende

Zelfs een muur bouwen om een land heen...zo een beetje als een zeker midden Europees land toen in een hoofdstad van een oost Europees land gedaan heeft...

Ik herinner me het weer. De DDR bouwde een muur in Moskou of zoiets.

Spoetnik
26-05-05, 10:15
Zelfs voor dezelfde landbouwproducten krijgt de joodse boer een hoger prijs van de overheidsinstelling "The Jewish Agency" dan de moslim of christen.


Ik betaal juist minder belasting dan de joden :)

Wat een lange reactie van Tomas trouwens.. dat ga ik niet allemaal lezen hoor.

echnaton
26-05-05, 10:26
Geplaatst door Spoetnik
Ik betaal juist minder belasting dan de joden :)

Wat een lange reactie van Tomas trouwens.. dat ga ik niet allemaal lezen hoor.

Het zou beter zijn als je dat wel deed.

sjaen
26-05-05, 10:43
Geplaatst door duende
Een verhelderend artikel, maar....medeprikkers, jullie moeten niet vergeten dat het, het UITVERKOREN VOLK is.
En als je uitverkoren bent dan kun je daar enorm veel rechten aan ontlenen.
Als je dan ook nog gesteund wordt door de superstaat met God on it's Side, nou dan heb je het helemaal gemaakt. Dan kan je bijna alles maken.
Zelfs een muur bouwen om een land heen...zo een beetje als een zeker midden Europees land toen in een hoofdstad van een oost Europees land gedaan heeft...

Vorige week stond er een flink stuk in Trouw over de Westelijke Sahara, werd echter door beheer meteen verwijderd :vreemd:

echnaton
26-05-05, 10:48
Geplaatst door iQra
Palestina: het Geroofde Land

HET ZIONISME


Wat willen de zionisten*?
• Zij willen een joodse staat stichten in Palestina door het land te koloniseren met joodse boeren en arbeiders. (1)
• “Wij zullen er voor Europa een bruggenhoofd naar Azië vormen, een bolwerk van de beschaving tegen de barbarij.” (2)
• Het land zal zich uitstrekken “van de beek in Egypte (de Nijl) tot de Eufraat”. (3)
• Men moet de plaatselijke bevolking “geen werk geven” (4), tenzij het “droogleggen van moerassen en het uitroeien van slangen” (5), en daarna moet men ze “ongemerkt over de grens zetten”. (6)


Een merkwaardige mix van zogenaamde doelstellingen en quotes. Zijn het soms uitspraken die toegeschreven worden aan afzonderlijke zionisten? Ik denk dat je geen van de zes hard kunt maken als doelstellingen van de zionisten. In het bijzonder nummer drie is een sprookje. Geen Jood, dus ook geen zionist, zal het in zijn hoofd halen dit als doelstelling na te streven.

echnaton
26-05-05, 10:50
Geplaatst door sjaen
Vorige week stond er een flink stuk in Trouw over de Westelijke Sahara, werd echter door beheer meteen verwijderd :vreemd:

Men praat hier nu eenmaal liever over een andere muur dan over de 'Muur van de schande'.

duende
26-05-05, 10:57
Geplaatst door Tomas
Ja, ja, dat geldt voor iedere religie zoals je weet. Maar wat bedoel je in godsnaam met dat laatste?? Je wilt toch niet beweren dat de nazi's of de duiters het ijzeren gordijn hebben gebouwd?
Nee beslist niet...maar dat mag je aelf ff uitzoeken..de stad heet Warschau.

echnaton
26-05-05, 10:57
Geplaatst door iQra
Wat versta jij onder afzonderlijke zionisten? De citaten zijn voorzien van bronnen die iedereen in het openbaar kan raadplegen.

Zijn het volledige citaten? Waarom staan dan sommige woorden in de zinnen tussen aanhalingstekens en andere niet?

Welke bronnen bedoel je? Noem publicaties waarin je deze 'uitspraken' vindt en nummers van bladzijden, zodat we het kunnen controleren.

echnaton
26-05-05, 11:17
Geplaatst door iQra
Ik vroeg wat jij onder afzonderlijke zionisten verstaat? En ja de citaten zijn toegeschreven aan zionisten. Welke dat exact zijn kun je lectuur opgenomen in de voetnoten raadplegen. Zie boven ook de link van mona baker voor citaten van recente joodse leiders.


Wat willen de zionisten*?
• Zij willen een joodse staat stichten in Palestina door het land te koloniseren met joodse boeren en arbeiders. (1)
• “Wij zullen er voor Europa een bruggenhoofd naar Azië vormen, een bolwerk van de beschaving tegen de barbarij.” (2)
• Het land zal zich uitstrekken “van de beek in Egypte (de Nijl) tot de Eufraat”. (3)
• Men moet de plaatselijke bevolking “geen werk geven” (4), tenzij het “droogleggen van moerassen en het uitroeien van slangen” (5), en daarna moet men ze “ongemerkt over de grens zetten”. (6)

(1) Peter James, Centuries of Darkness, New Jersey 1993, p. 162.

(2) William Dever, Recent Archeological Discoveries and Biblical Research Seattle 1990, p. 5.

(3) idem, p. 5.

(4) Morton Smith, Palestinian Parties and Politics that shaped the Old Testament, Londen 1987, p. 1.

(5) idem, p. 7.

(6) “eine Vergangenheit erfunden, tatsächlich hatt es sie nie so gegeben”, in Heikele Grabungen zwisschen Politik und Theologie, Frankfurt 1995.

Indrukwekkend. Maar toch zijn uitspraken van afzonderlijke individuen wat anders dan officieel geformuleerd beleid van de Zionistische beweging.

echnaton
26-05-05, 11:59
Geplaatst door iQra
Ach kijk eens aan, wat anders stel je? Dan mag je eens aangeven dat dit uitspraken van zomaar zionistische individuen zijn.

http://monabaker.com/quotes.htm


Op het Zesde Zionistencongres in 1903 kregen de zionistische plannen vastere vorm: “Wij zullen een net van kolonies over het land spannen: eerst de haken en de sterke draden aan de randen, dan er sterke nerven doorweven en ten slotte het geheel ragfijn opvullen” (Franz Oppenheimer). Dit is het scenario dat nadien bijna woordelijk werd gevolgd bij de kolonisatie van Palestina. Bondig kunnen we stellen dat de zionisten een zuiver joodse staat in Palestina willen, zonder Palestijnen*, en met een sterke verbondenheid met het Westen. Het is een bevolkingskolonialisme, zoals tot voor kort in Zuid-Afrika.

“Als men mij voor de keuze plaatst en zegt dat ik alle kinderen in Duitsland kan redden door ze naar Engeland te laten vertrekken of dat ik maar de helft kan redden door ze naar Eretz Israël te laten komen, dan kies ik voor de tweede mogelijkheid.” (11) Deze uitspraak van de toekomstige minister-president van Israël dateert van enkele dagen na de Kristallnacht*.

Hou nu maar eens op met uitspraken van zionistische leiders. Ik begrijp nu trouwens dat al jouw bovengenoemde citaten van dezelfde website afkomstig zijn. Het maakt op mij een ernstig gecompileerde indruk. Geef me een dag en ik 'bewijs' met al of niet uit hun verband gerukte uitspraken dat Stalin een moslim was, keizer Napoleon een communist en Mohammed een Jood.
Als je werkelijk iets wilt zeggen over de zionistische beweging zul je ze serieus moeten nemen en hun doelstellingen en handelen werkelijk moeten bestuderen in de context van hun tijd.

echnaton
26-05-05, 14:54
Geplaatst door iQra
Eerst zo maar zionistische individuen en nu moet ik ophouden met het citeren van zionistische leiders? Make ur mind please. Wat betreft hon doelstellingen blijkt die niet alleen uit hun uitspraken maar helaas ook daden. Wat doen 400.000 kolonisten in Gaza, westbank en oost-jeruzalem?

Ik vind het maar vreemd dat bepaalde gebieden als de Westbank en de Gazastrook verboden zijn voor Joden. Dat riekt naar racisme. Waarom kunnen de Arabieren die daar wonen niet een manier vinden om met de Joden samen te leven?

echnaton
26-05-05, 15:39
Geplaatst door iQra
Weet je wat racisme is? 500 palestijnse steden en dorpen etnisch zuiveringen (irgun, hagana en stern) vanaf jaren 30. Tegenwoordig wordt oost-jeruzalem heimelijk etnisch gezuiverd. Palestijnen die buiten jerusalem trouwen worden uit jeruzalem gedeporteerd. En jij had wat over racisme te melden?

Er klopt gewoon niets van wat jij zegt. Er is helemaal geen sprake van de etnische zuiveringen die jij noemt. Wel van moordpartijen op Joden door Arabieren vanaf begin jaren '20.

echnaton
26-05-05, 15:45
Geplaatst door iQra
Ach zie eens, de aap uit de mouw.

Verboden voor joden? Nee hoor, joden die zich netjes als immigrant melden bij de palestijnse autoriteit kunnen zich in Palestina vestigen.

Er wonen geen Joden in de gebieden die aan de Palestijnse Authoriteit zijn overgedragen.


Joden uit europa en amerika die daartegenover hun recht basseren op de thora hebben geen enkel recht nederzetingen te bouwen op palestijns land, zonder goedkeuring van palestijnen. In nederland kunnen belgen ook geen huizen bouwen zonder vergunning, laat staan steden.

De Joden die zich daar vestigden hebben vergunning van de Israëlische regering. Zoals je weet is dat sinds 1967 de wettige regering. De Palestijnse Authoriteit erkent dat ook want ze zijn met de Israëlische regering in onderhandeling.

Spoetnik
26-05-05, 16:23
Geplaatst door echnaton
Het zou beter zijn als je dat wel deed.

Ik maakte maar een grapje hoor, Tomas zegt dat ook vaak over te lange reacties.

Maarruh, de kennis die jij weer tentoonspreid over Israel, Joden en Arabieren is weer beneden de maat. Mijn suggestie is dat je een keertje op bezoek komt in het heilige land en dan eens spreekt met de couleur locale, misschien dat je er nog iets van opsteekt.

Mijn suggestie dat de joden beter samen kunnen werken met de arabieren dan met de amerikanen en europea wordt hier in elk geval wel gewaardeerd :) vnl de jongeren die genoeg hebben van de oorlogen met de arabieren. Europa's invloed bijvoorbeeld wordt hier totaal niet gewaardeerd en men ziet hier Europa's invloed als een van de factoren die het conflict in stand houdt.

Jouw radicale standpunten en geschiedvervalsing zijn een paar van die negatieve invloeden.

echnaton
26-05-05, 16:30
Sorry hoor, ik vind dit geen manier van discussiëren. Wat denk je nu eigenlijk te bereiken met dat zonder enige uitleg knippen en plakken van engelstalige propagandasites? Zoals je weet ben ik er wel eens op ingegaan en toen bleek dat een stuk dat jij citeerde iets heel anders beweerde dan je suggereerde. Sinds die keer neem ik echt niet meer de moeite om al dat propagandamateriaal te lezen.

Dus, als je tenminste een serieuze discussie wil, zeg dan wat je op je lever hebt en ondersteun het door een link naar een serieuze site of met een literatuurverwijzing. Zo niet, dan zul je spoedig zien dat de enige die nog op Iqra reageert, Iqra is.

Spoetnik
26-05-05, 16:36
Geplaatst door echnaton
Sorry hoor, ik vind dit geen manier van discussiëren. Wat denk je nu eigenlijk te bereiken met dat zonder enige uitleg knippen en plakken van engelstalige propagandasites? Zoals je weet ben ik er wel eens op ingegaan en toen bleek dat een stuk dat jij citeerde iets heel anders beweerde dan je suggereerde. Sinds die keer neem ik echt niet meer de moeite om al dat propagandamateriaal te lezen.

Dus, als je tenminste een serieuze discussie wil, zeg dan wat je op je lever heb en ondersteun het door een link naar een serieuze site of met een literatuurverwijzing. Zo niet, dan zul je spoedig zien dat de enige die nog op Iqra reageert, Iqra is.

De enige informatiebronnen die GJ accepteert zijn jpost.com, trouw en de bijbel :)

echnaton
26-05-05, 17:04
Geplaatst door iQra
Pardon? Wat bedoel je precies? Er wonen geen joden maar toch vind je het racistische dat 400.000 kolonisten tegen de wil van de palestijnen nederzettingen op land bouwen? Rare redenering toch. Besef trouwens dat gaza, westbank en oostjeruzalem tesamen niet groter zijn dan flevoland.

Die heeft niets te zeggen over palestijns land. Dus je stelt dat israel bewust kolonisten in het gebied plaatst? Waarom?

Wettige regering? Ze zijn als de bezetter van het land gebonden aan geneefse akkoorden die ze trouwens niet nakomen. Dat is de enigste wettelijke erkenning, namelijk een bezetter die zijn biezen uit bezet gebied moet pakken.

Het probleem van de kolonisten zal uiteindelijk geregeld moeten worden in overleg tussen de Israëlische regering en de Palestijnse Authoriteit. Ik stel dus voor deze zinloze discussie maar te staken en af te wachten wat de uitkomst van de vredesonderhandelingen is.

echnaton
26-05-05, 17:05
Geplaatst door Spoetnik
De enige informatiebronnen die GJ accepteert zijn jpost.com, trouw en de bijbel :)

En de koran... :wink:

echnaton
26-05-05, 23:57
Geplaatst door iQra
Thanx spoetnik, ik zou er de verbale hammer over heen gehaald hebben maar zonde van mijn tijd. Helaas zijn er veel van deze joodse en christelijke zionisten die echt oogkleppen op hebben. Op elsevier.nl zit er ook zo een, mary thijssen genaamd. "ik denk dat er pas vrede kan komen wanneer Jeruzalem aan de joden wordt teruggegeven". Het ergste is dat zionisten hun eigen joodse profetie hebben aangepast aan die van chirstenen. Namelijk dat eerst de tempel herbouwen waar nu de 1400 jaar oude al Aqsa moskee staat om vervolgens de tempel weer te vernitigen en dan zal aldus deze zionisten Jezus terug keren om vrede te stichten. Tja, denk niet jezus vzmh zo;n oorlogszuchtige en vernielzuchtige profetie nastreefde noch dat God het joodse volk na 2500 jaar middels geweld en terreur naar het beloofde land zou leiden.

Inderdaad. Jezus was tegen terreur.

echnaton
27-05-05, 00:07
Geplaatst door iQra
[B]The godly have been swept from the land…

Gefeliciteerd hoor. Nou kun je de bijbel ook al in het Engels citeren. Denk je soms dat we geen Nederlandse vertaling hebben?

Ik geef wel even een link:
NBV (http://www.voorleesbijbel.nl/)

echnaton
27-05-05, 00:14
Geplaatst door iQra
Jezus is voor ons moslims een profeet vzmh en geen god. Tevens geloven wij moslims dat de bijbelversen door de eeuwen heen zijn geschrapt.

Goed hoor. Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking.

echnaton
27-05-05, 09:57
Geplaatst door iQra
:) Vertel nou gewoon of je een christelijke of joodse zionist bent. Dan hoef ik ook niet te vissen.

Ik ben een mens.

Kal-El B.V
27-05-05, 10:35
Geplaatst door echnaton
Ik ben een mens.


Ik denk dat je gewoon een paard bent die kan typen, die heb ik wel eens eerder gezien, maar een mens met van die harde leren oogkleppen die strak over het het hoofd zijn gespannen, die moet ik nog tegenkomen !!

En IQra, je moet echt leren om wat korter van stof te zijn, integreer de informatie die je hebt in meningen die je in een aantal zinnen kan verwoorden. Er is echt niemand die dat allemaal leest. Dat is echt verspilde moeite, die je ook op een andere manier kan kanalliseren.

echnaton
27-05-05, 10:46
Geplaatst door Kal-El B.V
Ik denk dat je gewoon een paard bent die kan typen, die heb ik wel eens eerder gezien, maar een mens met van die harde leren oogkleppen die strak over het het hoofd zijn gespannen, die moet ik nog tegenkomen !!

Ik begrijp dat je vindt dat iemand die een andere mening heeft dan jij, oogkleppen op heeft. Een nog meer superieure vorm van oogkleppen dragen dus.