PDA

Bekijk Volledige Versie : Rus aangehouden in verband met moord Van Gogh



delirious
26-05-05, 10:42
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

PARIJS - De Franse politie heeft een Rus gearresteerd die in verband wordt gebracht met de man die verdacht wordt van de moord op de filmmaker Theo van Gogh. Dat hebben functionarissen donderdag bekendgemaakt.

De 25-jarige Bislan I. zou nauwe banden onderhouden met Tsjetsjeense islamitische groepen. Hij is op 18 mei in de stad Tours opgepakt en wacht op uitlevering naar Nederland.

nu

Couscousje
26-05-05, 10:43
Huh?

Cc

delirious
26-05-05, 10:47
Geplaatst door Couscousje
Huh?

Cc


Dacht ik ook al. :confused:

MarinadeMix
26-05-05, 10:50
:wtf:

elbasque
26-05-05, 11:40
wajo...en ik ben pas een dag lid...

elbasque
26-05-05, 11:43
maar seriues he,theo van gogh was 'opgeruimd' door een marokkaanse jongeman.haal alsjeblieft niet tsjetsjenen,russen en weet ik veel allemaal erbij.ze3ma russen weten wie theo van gogh is?hahaha,jeh grap!gewoon weer een sprookjesverhaal om de islam zwart te maken.


(hahaha,hoe komen ze erop?jeh hollywood verhalen...)

helly2002
26-05-05, 12:18
wat hebben russen ernou weer mee temaken heb iets gemist geloof ik.mohamed b heeft het niet alleen gedaan daar is hij veel te stom voor .


het nieeuws van fortuin en van gogh is heel de wereld over geweest dus ze zullen hem wel kennen bij naam dan.zolang er mensen zoals mohamed b maken de moslims zwart e de mensen die hem steunen ook .

Bofko
26-05-05, 12:24
AMSTERDAM/PARIJS - De Franse politie heeft op verzoek van de Nederlandse justitie een Tsjetsjeen gearresteerd, die "in relatie wordt gebracht" met de moord op filmmaker Theo van Gogh. Dat bevestigde een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Amsterdam donderdag.
De 25-jarige Bislan I. kwam in beeld nadat zijn vingerafdrukken waren gevonden op een document dat werd aangetroffen in het huis van Mohammed B, de man die heeft bekend de moord op Van Gogh te hebben gepleegd.
I. zou nauwe banden onderhouden met Tsjetsjeense islamitische groepen. Hij is op 18 mei in de stad Tours opgepakt en wacht op uitlevering naar Nederland. De OM-woordvoerder verwacht dat I. begin juni naar Nederland wordt overgebracht. Dan wordt hij in verzekering gesteld en aan de rechter-commissaris voorgeleid.

Hofstadgroep
Het onderzoek naar de man loopt. Het is ook nog mogelijk dat de verdachte later wordt gevoegd in het onderzoek naar het vermeende terreurnetwerk de Hofstadgroep. In deze zaak zitten elf verdachten vast.
Volgens het OM had Mohammed B. een leidinggevende rol in de Hofstadgroep en stonden alle vermeende leden in contact met hem, onder andere via huisbijeenkomsten bij B. thuis in Amsterdam-West.
Van Gogh werd op 2 november in Amsterdam op straat doodgeschoten. De 27-jarige B. liet twee messen in het lichaam van hem achter. Aan een daarvan was een brief bevestigd waarin met name het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werd bedreigd.

nu.nl

Kid Capri
26-05-05, 12:25
Volgens de laatste berichten heeft de recherche na de moord een sporenonderzoek gedaan in de woning van Mohamed B. Hierbij zijn verschillende vingerafdrukken gevonden. Een aantal van die vingerafdrukken waren (via interpol) te herleiden tot de Tsjetjeen die vandaag is aangehouden. Enerzijds kan 't zijn dat ze hem willen ondervragen over Mohamed B. (want het betreft immers een bekende van B.) en anderzijds was deze Tsjetjeen geen onbekende van de internationale opsporingsdiensten (waar rook is, is vuur?). Het zal mij benieuwen of deze man daadwerkelijk iets met de moord zelf heeft te maken.

K.

P.S. Communist, Mohamed B. maakt de Islam zwart. Dat doen de opsporingsdiensten niej...;).

Goodnight
26-05-05, 12:27
Geplaatst door delirious
Dacht ik ook al. :confused:

En ik dus ook....:confused:

taouanza
26-05-05, 12:29
Geplaatst door Kid Capri
P.S. Communist, Mohamed B. maakt de Islam zwart. Dat doen de opsporingsdiensten niej...;).

Voor wie?

MO_NL
26-05-05, 13:06
Tsjetsjeen vast voor moord Van Gogh

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

De Franse politie heeft op verzoek van de Nederlandse justitie een Tsjetsjeen gearresteerd die ‘in relatie wordt gebracht’ met de moord op de filmmaker Theo van Gogh. Dat bevestigde een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Amsterdam donderdag.


De vingerafdrukken van de 25-jarige Bislan I. zijn gevonden op een document dat werd aangetroffen in het huis van Mohammed B. Het onderzoek naar de man loopt.


Het is ook nog mogelijk dat de verdachte later wordt gevoegd in het onderzoek naar het vermeende terreurnetwerk de Hofstadgroep. In deze zaak zitten elf verdachten vast. Volgens het OM had Mohammed B. een leidinggevende rol in de Hofstadgroep en stonden alle vermeende leden in contact met hem, onder andere via huisbijeenkomsten bij B. thuis in Amsterdam-West.


I. zou nauwe banden onderhouden met Tsjetsjeense islamitische groepen. Uit een zoektocht die Planet.nl op internet uitvoerde blijkt dat hij de massaslachting in Novye Aldy zou hebben overleefd. In deze voorstad van Grozny zou het Russische leger in februari 2000 ruim zestig burgers hebben geëxecuteerd.


I. is op 18 mei in de stad Tours opgepakt en wacht op uitlevering naar Nederland. De OM-woordvoerder verwacht dat I. begin juni naar Nederland wordt overgebracht. Dan wordt hij in verzekering gesteld en aan de rechter-commissaris voorgeleid.


Van Gogh werd op 2 november in Amsterdam op straat doodgeschoten. De dader liet twee messen in het lichaam van hem achter. Aan een daarvan was een brief bevestigd waarin met name het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werd bedreigd. De 27-jarige B. heeft toegegeven de cineast te hebben vermoord.

Bron: ANP

elbasque
26-05-05, 13:13
allemaal propaganda...ze willen de tsjestjenen zwart maken.ze willen ze afschilderen als terroristen in plaats van onafhankelijkheidsstrijders.ik wed dat in de avond op het nieuws weer archief materiaal eruit word gehaald om te laten zien hoe zogenaamd 'wreed' de tsjetsjenen allemaal zijn.
ik trap er niet in...tsjetsjenen zijn de echte mujahideen,wat ze me ook wijs willen maken.ik hoop dat anderen ook mijn mening delen. :)

Max Stirner
26-05-05, 13:34
Geplaatst door communist
allemaal propaganda...ze willen de tsjestjenen zwart maken.ze willen ze afschilderen als terroristen in plaats van onafhankelijkheidsstrijders.ik wed dat in de avond op het nieuws weer archief materiaal eruit word gehaald om te laten zien hoe zogenaamd 'wreed' de tsjetsjenen allemaal zijn.
ik trap er niet in...tsjetsjenen zijn de echte mujahideen,wat ze me ook wijs willen maken.ik hoop dat anderen ook mijn mening delen. :)


Ga maar ff vertellen aan de schoolkindertjes in Beslan, de ziekenhuispatienten in Dagestan of de theaterbezoekers in Moskou.

Ze zullen het vast roerend met je eens zijn.

mark61
26-05-05, 13:38
Geplaatst door Max Stirner
Ga maar ff vertellen aan de schoolkindertjes in Beslan, de ziekenhuispatienten in Dagestan of de theaterbezoekers in Moskou.

Ze zullen het vast roerend met je eens zijn.

De theaterbezoekers in Moskou zijn door de Russische overheid vermoord. Die wilde niet praten en pleurde gifgas naar binnen. Daarna weigerden ze te vertellen wat voor gas het was, zodat geen antigif kon worden gegeven.

elbasque
26-05-05, 13:45
Geplaatst door Max Stirner
Ga maar ff vertellen aan de schoolkindertjes in Beslan, de ziekenhuispatienten in Dagestan of de theaterbezoekers in Moskou.

Ze zullen het vast roerend met je eens zijn.

ach toch,wat erg allemaal.dat hebben ze zeker helemaal niet te danken aan de eeuwenlange oorlogen die rusland uitvoert daar tegen de molims in de kaukasus.en blijf eens op de hoogte,die strijders die de beslan gijzeling hebben uitgevoerd,kwamen vooral uit ingusjetie.dus schrap alvast die beslan-excuus maar weg.en voor de rest heb ik nog 1 ding te zeggen;het is een genocide wat in tsjetsjenie heeft plaatsgevonden in de laatste jaren.dus kom niet hierzo rusland afschilderen als 1 of andere zielige land die het slachtoffer is van geweld.

helly2002
26-05-05, 14:01
Het onderzoek naar de man loopt. Het is ook nog mogelijk dat de verdachte later wordt gevoegd in het onderzoek naar het vermeende terreurnetwerk de Hofstadgroep. In deze zaak zitten elf verdachten vast.
Volgens het OM had Mohammed B. een leidinggevende rol in de Hofstadgroep en stonden alle vermeende leden in contact met hem, onder andere via huisbijeenkomsten bij B. thuis in Amsterdam-West.
Van Gogh werd op 2 november in Amsterdam op straat doodgeschoten. De 27-jarige B. liet twee messen in het lichaam van hem achter. Aan een daarvan was een brief bevestigd waarin met name het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werd bedreigd.




eerst was het een omstander van die groep en hield de aivd hem nogeneens niet in de gaten en nu is hij opeens de leider .weer een teken om geen vertrouwen in justitie tehebben en de aivd en ga zomaar door bijna op het lachwekkende af

Max Stirner
26-05-05, 14:08
Geplaatst door communist
ach toch,wat erg allemaal.


OK, jij vindt het niet erg. Ik wel. Duidelijk.

Max Stirner
26-05-05, 14:19
Geplaatst door mark61
De theaterbezoekers in Moskou zijn door de Russische overheid vermoord. Die wilde niet praten en pleurde gifgas naar binnen. Daarna weigerden ze te vertellen wat voor gas het was, zodat geen antigif kon worden gegeven.


Terwijl ze anders vrolijk naar buiten hadden kunnen wandelen, zonder dat ze een strobreed in de weg zou worden gelegd......... :)


Twerd niet zo handig opgelost nee, net als in Beslan. Das waar.