PDA

Bekijk Volledige Versie : „Saudi-Arabië versnippert Bijbels”



Seif
26-05-05, 14:33
RIYAD - De douane van het strengislamitische Saudi-Arabië neemt routinematig Bijbels in beslag van mensen die een bezoek willen brengen aan het land. In sommige gevallen worden de Bijbels zelfs door de papierversnipperaar gehaald.

Berichten hierover krijgen in de pers echter weinig aandacht, aldus de Amerikaanse nieuwsdienst Crosswalk gisteren. Dit in tegenstelling tot het recente bericht in het Amerikaanse tijdschrift Newsweek over de ’ontheiliging’ van de koran door Amerikaanse militairen. Begin deze maand meldde het blad dat ondervragers op de Amerikaanse militaire basis Guantanamo Bay in Cuba een exemplaar van de koran door het toilet hadden gespoeld. Het weekblad herriep het artikel nadat dit in
de moslimwereld grote onrust veroorzaakte.

„Moslims hebben meer respect voor de koran dan christenen voor de Bijbel”, zei de Sri Lankaanse predikant Danny Nalliah tegen Crosswalk. De evangelicale voorganger verbleef in de jaren negentig twee jaar in Saudi-Arabië, waar hij betrokken was bij de ondergrondse kerk. Het is bekend dat als de douane op het vliegveld bij iemand een Bijbel aantreft, deze in beslag wordt afgenomen en in de
papierversnipperaar gedaan”, aldus Nalliah. „Wie meerdere Bijbels bij zich heeft, wordt in bewaring gesteld. Smokkelaars van grote aantallen krijgen zeventig zweepslagen of worden geëxecuteerd.”

De Commissie voor Internationale Godsdienstvrijheid van de Verenigde Staten rapporteerde in 2003 dat „douaneambtenaren regelmatig Bijbels en godsdienstig materiaal in beslag nemen als
christelijke werknemers na een bezoek aan hun thuisland of vakantie op het vliegveld aankomen."

Bron: Reformatorisch Dagblad (http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1215855)

Seif
26-05-05, 14:55
Geplaatst door iQra
Het ging om evangeliemateriaal. In Saudie Arabie geldt vrijheid van godsdienst zolang je het maar binnenshuis houdt. Probleem met evangalisten is dat dwangmatige bekeringsdrang een onderdeel van hun religie is. Wat betreft bijbels die door de versnipperaar worden gehaald sneuvelen velen al bij de drukkerij vanwege miniscule krasjes op de kaft e.d. In de gehel wereld kan men kerken en synagogen bouwen, binnenkort wordt door het vaticaan in Jordanie een van de grootste kerken gebouwd. In vaticaan mogen er geen moskeen noch tempels gebouwd worden. Evangalisten willen perse kerken bouwen in landen waar geen christenen wonen. Volgens hen leer ben je pas een echt mens wanneer je in Jezus gelooft.

Hypocriet hoor! Komaan, alsof er van de koran nooit misdrukken zijn. Het gaat ook om de intentie waarmee ze vernietigd zijn.

duende
26-05-05, 14:55
Mag hopen dat ze het papier recykelen.

echnaton
26-05-05, 14:56
Geplaatst door duende
Mag hopen dat ze het papier recykelen.

Misschien kunnen ze er korans van maken.

BiL@L
26-05-05, 14:57
Vraag: Wij zien dat sommige verzen uit de Qor-aan gedrukt zijn in kranten en schrijfsels, alsook "in de naam van Allaah, de Barmhartige, de Genadevolle", aan het begin van sommige documenten en brieven. Wat doen we met zulke verzen nadat we klaar zijn met het lezen van de krant of brief? Moeten wij het verscheuren, verbranden of wat?

Antwoord: Het is een vereiste dat wanneer iemand klaar is met de documenten of pagina's die de Naam van Allaah bevatten, de documenten te waarborgen, door ze te verbranden of door ze te begraven in schoon grond. Zodat de verzen uit de Qor-aan en de Namen van Allaah beschermt worden van degradering. Het is niet toegestaan om ze in prullebakken of op de straten te gooien, of om ze te gebruiken als verschillende soorten vellen, zoals tafellakens. Anders degradeerd men de namen en verzen en stelt ze niet in bewaring.

Islamic Fatawa Regarding Women - Darussalam Pg.42-43


Shaykh 'Abdul-'Azeez bin 'Abdillaah bin Baaz 1909-1999 | 1330H-1420H rahimahoellaah
http://binbaaz.blogspot.com

Seif
26-05-05, 15:00
Geplaatst door BiL@L
Antwoord: Het is een vereiste dat wanneer iemand klaar is met de documenten of pagina's die de Naam van Allaah bevatten, de documenten te waarborgen, door ze te verbranden of door ze te begraven in schoon grond. Zodat de verzen uit de Qor-aan en de Namen van Allaah beschermt worden van degradering. Het is niet toegestaan om ze in prullebakken of op de straten te gooien, of om ze te gebruiken als verschillende soorten vellen, zoals tafellakens. Anders degradeerd men de namen en verzen en stelt ze niet in bewaring.

Islamic Fatawa Regarding Women - Darussalam Pg.42-43


[b]Shaykh 'Abdul-'Azeez bin 'Abdillaah bin Baaz 1909-1999 | 1330H-1420H rahimahoellaah
http://binbaaz.blogspot.com

Wat een regeltjes allemaal zeg, waar een Islamiet zich aan moet houden. Vermoeiend hoor.

echnaton
26-05-05, 15:01
Geplaatst door BiL@L
Vraag: Wij zien dat sommige verzen uit de Qor-aan gedrukt zijn in kranten en schrijfsels, alsook "in de naam van Allaah, de Barmhartige, de Genadevolle", aan het begin van sommige documenten en brieven. Wat doen we met zulke verzen nadat we klaar zijn met het lezen van de krant of brief? Moeten wij het verscheuren, verbranden of wat?

Antwoord: Het is een vereiste dat wanneer iemand klaar is met de documenten of pagina's die de Naam van Allaah bevatten, de documenten te waarborgen, door ze te verbranden of door ze te begraven in schoon grond. Zodat de verzen uit de Qor-aan en de Namen van Allaah beschermt worden van degradering. Het is niet toegestaan om ze in prullebakken of op de straten te gooien, of om ze te gebruiken als verschillende soorten vellen, zoals tafellakens. Anders degradeerd men de namen en verzen en stelt ze niet in bewaring.

Islamic Fatawa Regarding Women - Darussalam Pg.42-43


Shaykh 'Abdul-'Azeez bin 'Abdillaah bin Baaz 1909-1999 | 1330H-1420H rahimahoellaah
http://binbaaz.blogspot.com

Ik kan dit niet in overeenstemming brengen met de islamitische opvatting dat de koran eeuwig en ongeschapen is. Wat doet het medium ertoe waarmee de Goddelijke boodschap gebracht wordt?

Goodnight
26-05-05, 15:15
Geplaatst door Seif
Wat een regeltjes allemaal zeg, waar een Islamiet zich aan moet houden. Vermoeiend hoor.

heb je ook zo'n moeite om je aan de wetten van Nederland te houden?

:rolleyes:



Kdacht trouwens dat jij afscheid hebt genomen van dit forum? :rolleyes:

Seif
26-05-05, 15:19
Geplaatst door Goodnight
heb je ook zo'n moeite om je aan de wetten van Nederland te houden?

:rolleyes:



Kdacht trouwens dat jij afscheid hebt genomen van dit forum? :rolleyes:

Niet echt, veel Nederlandse wetten zijn logisch en intuitief correct. Dus met een beetje gezond verstand kan iemand wel raden wat ie moet doen in een bepaalde situatie.

En ja, ik heb jouw ook gemist. :blij:

Goodnight
26-05-05, 15:24
Geplaatst door Seif
Niet echt, veel Nederlandse wetten zijn logisch en intuitief correct. Dus met een beetje gezond verstand kan iemand wel raden wat ie moet doen in een bepaalde situatie. vind jij, andere buitenstaanders zullen dat niet vinden.Ik kan me niet echt vinden in alle Nederlandse wetten...
Zo ook met de islamitische wetten, voor moslims zijn ze logisch en inituitief correct.En zullen die dan ook met minder moeite naleven dan iemand die er geen been in ziet.
Natuurlijk zijn er ook mensen die hier moeite mee hebben en niet altijd naleven,maar dat heb je ook met de gewone menselijke wetten :wink:


En ja, ik heb jou ook gemist. :blij: ow wat liehief....

Maar ik meen me toch echt te herinneren dat je heel heel boos van dit forum verdween met de mededeling dat je er nooit meer zou terug komen :D

MarinadeMix
26-05-05, 15:55
Geplaatst door echnaton
Ik kan dit niet in overeenstemming brengen met de islamitische opvatting dat de koran eeuwig en ongeschapen is. Wat doet het medium ertoe waarmee de Goddelijke boodschap gebracht wordt?


Respect (een andere opvatting), daar draait het om.

echnaton
26-05-05, 15:58
Geplaatst door MarinadeMix
Respect, daar draait het om.

Ik vind het vreemd dat blijkbaar meer respect kan worden opgebracht voor een stuk dood papier dan voor het menselijk leven.

MarinadeMix
26-05-05, 16:05
Geplaatst door echnaton
Ik vind het vreemd dat blijkbaar meer respect kan worden opgebracht voor een stuk dood papier dan voor het menselijk leven.

Vreemd is waarom dit voor beide niet kan...

Tomas
26-05-05, 16:12
Geplaatst door iQra
Probleem met evangalisten is dat dwangmatige bekeringsdrang een onderdeel van hun religie is.

Hmm, wat is volgens jou eigenlijk bekeringsdrang?

echnaton
26-05-05, 17:14
Geplaatst door iQra
Waar basseer je "blijkbaar meer respect" op?

Het feit dat er in een aantal hoofdsteden om deze reden nu opeens wel gedemonstreerd kon worden terwijl om jarenlange schendingen van de mensenrechten met miljoenen doden in onder andere Irak (onder Saddam) en Soedan en brute onderdrukking in onder andere Saoedi-Arabië, Iran, Syrië en Turkije niemand zich druk maakte.

echnaton
26-05-05, 17:18
Geplaatst door MarinadeMix
Vreemd is waarom dit voor beide niet kan...

Het lijkt erop dat het ene het andere uitsluit.

Max Stirner
26-05-05, 17:22
Geplaatst door echnaton
Het feit dat er in een aantal hoofdsteden om deze reden nu opeens wel gedemonstreerd kon worden terwijl om jarenlange schendingen van de mensenrechten met miljoenen doden in onder andere Irak (onder Saddam) en Soedan en brute onderdrukking in onder andere Saoedi-Arabië, Iran, Syrië en Turkije niemand zich druk maakte.


Niemand ook die zich druk lijkt te maken over het feit dat de verzetshelden in Irak dagelijks gemiddeld zo`n 50 burgers naar het paradijs bombarderen........Darfour, geen haan die er naar kraait.

Qua hypocrisie doen de mensen in het Oosten echt niet onder voor die in het Westen.

echnaton
26-05-05, 17:41
Geplaatst door Max Stirner
Niemand ook die zich druk lijkt te maken over het feit dat de verzetshelden in Irak dagelijks gemiddeld zo`n 50 burgers naar het paradijs bombarderen........Darfour, geen haan die er naar kraait.

Qua hypocrisie doen de mensen in het Oosten echt niet onder voor die in het Westen.

Dat zijn maar sjiïeten, zou Bilal zeggen.

Max Stirner
26-05-05, 17:46
Geplaatst door echnaton
Dat zijn maar sjiïeten, zou Bilal zeggen.


Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ik kan Bilal nooit betrappen op het goedpraten van geweld, vin hem juist wel sympathiek.

Julien
26-05-05, 20:33
:boos:

wat een tolerante lui toch weer in Saoedie Arabië.. NOT!

In de VS wordt het iig nog veroordeeld als dit met de Koran gebeurt (Guantanamo)
maar mensen zouden uit respect gewoon elkaars geloof moeten respecteren.. in het Westen mogen moslims toch ook openlijk hun geloof belijden?! Waarom kunnen christenen dat niet in Saoedie Arabië?

MarinadeMix
26-05-05, 21:53
Geplaatst door echnaton
Het lijkt erop dat het ene het andere uitsluit.

Volgens jou optiek, maar het is mij niet duidelijk waar je dat op baseert?

Ik kan oprecht zeggen dat ik respect heb voor andere mensen en andere overtuigingen (´k ben wel kritisch) én volledig achter mijn eigen overtuiging (incl. de koran) sta, dus ik vind het nogal een belediging wat jij beweert.

Tomas
26-05-05, 23:00
Geplaatst door MarinadeMix
Volgens jou optiek, maar het is mij niet duidelijk waar je dat op baseert?

Ik kan oprecht zeggen dat ik respect heb voor andere mensen en andere overtuigingen (´k ben wel kritisch) én volledig achter mijn eigen overtuiging (incl. de koran) sta, dus ik vind het nogal een belediging wat jij beweert.

Het ligt er maar aan wat je respect noemt. Als ik mijn levensovertuiging uitspreek dan zeg ik impliciet iets negatiefs over de jouwe. Als jij de jouwe uitspreekt zeg je ook iets over wat jij van de bijbel of mijn heilige darwin (swt) vindt. En dat is dan ook negatief. Zo zit dat. Voor sommige gevoelige mensen is dat eigenlijk al moeilijk te verkroppen. Die voelen al disrespect als ik hardop zeg: god bestaat heulemoal niet, war. Het ligt voornamelijk aan je eigen tolerantiegrens wat je als respect ziet. Respect is dan ook subjectief.

MarinadeMix
26-05-05, 23:11
Geplaatst door Tomas
Het ligt er maar aan wat je respect noemt. Als ik mijn levensovertuiging uitspreek dan zeg ik impliciet iets negatiefs over de jouwe. Als jij de jouwe uitspreekt zeg je ook iets over wat jij van de bijbel of mijn heilige darwin (swt) vindt. En dat is dan ook negatief. Zo zit dat. Voor sommige gevoelige mensen is dat eigenlijk al moeilijk te verkroppen. Die voelen al disrespect als ik hardop zeg: god bestaat heulemoal niet, war. Het ligt voornamelijk aan je eigen tolerantiegrens wat je als respect ziet. Respect is dan ook subjectief.

Respect; een ander behandelen zoals ik behandeld wil worden, af en toe schiet ik uit mijn slof ( :p ), maar ik heb geen moeite met andere overtuigingen én ik voel ook niet de neiging om mensen neer te gaan schieten (ahum) daarom. Ik werk voornamelijk met mensen die Christelijk en darwinistisch ( :alien: ) zijn en dat gaat prima, ook al weten we dat we het misschien nooit eens zullen zijn als het om overtuiging gaat.

Tomas
26-05-05, 23:13
Geplaatst door MarinadeMix
Respect; een ander behandelen zoals ik behandeld wil worden, af en toe schiet ik uit mijn slof ( :p ), maar ik heb geen moeite met andere overtuigingen én ik voel ook niet de neiging om mensen neer te gaan schieten (ahum) daarom. Ik werk voornamelijk met mensen die Christelijk en darwinistisch ( :alien: ) zijn en dat gaat prima.

Je hebt blijkbaar een hoge tolerantie grens. ..of is het nou laag. Ach wat laat maar. Je begrijpt 't wel.

Ph. Impudicus
26-05-05, 23:15
Geplaatst door Julien
:boos:

wat een tolerante lui toch weer in Saoedie Arabië.. NOT!

In de VS wordt het iig nog veroordeeld als dit met de Koran gebeurt (Guantanamo)
maar mensen zouden uit respect gewoon elkaars geloof moeten respecteren.. in het Westen mogen moslims toch ook openlijk hun geloof belijden?! Waarom kunnen christenen dat niet in Saoedie Arabië?

Kijk, dat men in Mekka geen kerken of synagogen of andersinds mag bouwen alla, dat kan ook niet in vaticaanstad, maar dat men het geloof als christen daar alleen binnenshuis mag belijden is heel hypocriet, want vanwaar dan al dat missiegeld dat de saoedis besteden voor het bouwen van moskeeen in het westen, waarom doen ze dat wel ?

En Bijbels in de versnipperaar is hetzelfde als korans in de versnipperaar lijkt me, daar moet men zich dan ook niet zo kwaad over maken als solidair moslim.

maar gelden besteden om hier moskeeen te bouwen, moet alleen mogen als dat ook andersom kan, en er kerken mogen worden gebouwd in Saoudia.

MarinadeMix
26-05-05, 23:16
Geplaatst door Tomas
Je hebt blijkbaar een hoge tolerantie grens. ..of is het nou laag. Ach wat laat maar. Je begrijpt 't wel.

Ja hoor, ik begrijp het:boogjes:

Julien
26-05-05, 23:19
Geplaatst door Ph. Impudicus
Kijk, dat men in Mekka geen kerken of synagogen of andersinds mag bouwen alla, dat kan ook niet in vaticaanstad, maar dat met het geloof als christen alleen binnenshuis mag belijden is heel hypocriet, want vanwaar al dat missiegeld dat de saoedis besteden voor het bouwen van moskeeen in het westen, waarom doen ze dat wel ?

En Bijbels in de versnipperaar is herzelfde als korans in de versnipperaar lijkt me, daar moet men zich dan ook niet zo kwaad over maken als solidair moslim.

héél erg hypocriet is het.

Tomas
26-05-05, 23:20
Geplaatst door Julien
héél erg hypocriet is het.

Wat lees ik nou, mag je geen moskee in vaticaanstad bouwen?

Ph. Impudicus
26-05-05, 23:22
Geplaatst door Julien
héél erg hypocriet is het.
en het druipt er vaak ook zo impudicus duidelijk van af.

Tomas
26-05-05, 23:24
Geplaatst door Ph. Impudicus
en het druipt er vaak ook zo impudicus duidelijk van af.

Staat dat dan ergens zwart op wit dat je geen moskee in vaticaanstad mag bouwen?

Ph. Impudicus
26-05-05, 23:24
Geplaatst door Ph. Impudicus
Kijk, dat men in Mekka geen kerken of synagogen of andersinds mag bouwen alla, dat kan ook niet in vaticaanstad, maar dat men het geloof als christen daar alleen binnenshuis mag belijden is heel hypocriet, want vanwaar dan al dat missiegeld dat de saoedis besteden voor het bouwen van moskeeen in het westen, waarom doen ze dat wel ?

En Bijbels in de versnipperaar is hetzelfde als korans in de versnipperaar lijkt me, daar moet men zich dan ook niet zo kwaad over maken als solidair moslim.

maar gelden besteden om hier moskeeen te bouwen, moet alleen mogen als dat ook andersom kan, en er kerken mogen worden gebouwd in Saoudia.

Ik denk dat hierover geen referendum hoeft te worden gehouden.

Ph. Impudicus
26-05-05, 23:26
Geplaatst door Tomas
Staat dat dan ergens zwart op wit dat je geen moskee in vaticaanstad mag bouwen?

volgens mij is dat niet toegestaan, maar als jij het tegendeel kan bewijzen, zou dat mn argument alleen maar versterken, dat het allemaal eenrichtingsverkeer is tussen moslims en niet moslims.

Tomas
26-05-05, 23:28
Geplaatst door Ph. Impudicus
volgens mij is dat niet toegestaan, maar als jij het tegendeel kan bewijzen, zou dat mn argument alleen maar versterken, dat het allemaal eenrichtingsverkeer is tussen moslims en niet moslims.

Jij stelt, ik vraag je naar bewijzen. Die ga ik niet voor je zoeken luie donder.

Maar waarom neem je eigenlijk vaticaanstad als maatstaf voor Mekka? Is dat de universele waarheid voor jou ofzo?

barfly
26-05-05, 23:39
Ik zou er erg hard om kunnen lachen als op Schiphol gewoon alles wat op religie lijkt in de versnipperaar terecht kwam :D

Tomas
26-05-05, 23:42
Geplaatst door barfly
Ik zou er erg hard om kunnen lachen als op Schiphol gewoon alles wat op religie lijkt in de versnipperaar terecht kwam :D

In ieder geval zou het geetiketteerd moeten worden met de tekst: "Pas op: dit boek pretendeert de waarheid in pacht te hebben. Maar het is nog niet eens een theorie."

barfly
26-05-05, 23:45
Geplaatst door Tomas
In ieder geval zou het geetiketteerd moeten worden met de tekst: "Pas op: dit boek pretendeert de waarheid in pacht te hebben. Maar het is nog niet eens een theorie."

Inderdaad, Mein Kampf moet er ook in dan. Of bedoel je dat niet?

mark61
26-05-05, 23:46
Geplaatst door Tomas
Wat lees ik nou, mag je geen moskee in vaticaanstad bouwen?

Das allemaal monumentenbescherming.

Tomas
26-05-05, 23:49
Geplaatst door barfly
Inderdaad, Mein Kampf moet er ook in dan. Of bedoel je dat niet?

In de versnipperaar? Vole je je wel lekker. Weet je wel hoe zeldzaam die boeken zijn.

Tomas
26-05-05, 23:50
Geplaatst door mark61
Das allemaal monumentenbescherming.

Voor een moskee hoeft er niks afgebroken te worden hoor.

echnaton
26-05-05, 23:54
Normaal slaap ik op dit tijdstip maar nu niet maar ik vind het erg belachelijk dat jullie 's nachts gewoon doordiscussiëren. En dat nog wel op een melige wijze. Als je maar weet dat er maar één is die gelijk heeft. De groenten!

mark61
26-05-05, 23:56
Geplaatst door Tomas
Voor een moskee hoeft er niks afgebroken te worden hoor.

Maar wel een welstandscommissievergunning voor die minaret.

mark61
26-05-05, 23:57
Geplaatst door echnaton
Normaal slaap ik op dit tijdstip maar nu niet maar ik vind het erg belachelijk dat jullie 's nachts gewoon doordiscussiëren. En dat nog wel op een melige wijze. Als je maar weet dat er maar één is die gelijk heeft. De groenten!

Gaat het nog een beetje Barend? Wat is er mis met de nacht? Wie heeft er nou weer gelijk? Darwin?

echnaton
27-05-05, 00:02
Geplaatst door mark61
Gaat het nog een beetje Barend? Wat is er mis met de nacht? Wie heeft er nou weer gelijk? Darwin?

Er is niets mis met de nacht maar de buren hadden Sangria gemaakt en toen zijn we buiten blijven zitten. Morgen moet ik er om kwart voor 7 weer uit. Darwin had in elk geval gelijk. Ik kan zijn boek zo van de plank pakken maar het heeft geen zin nu.

barfly
27-05-05, 00:07
Geplaatst door Tomas
In de versnipperaar? Vole je je wel lekker. Weet je wel hoe zeldzaam die boeken zijn.

Hmmpf, die dingen zijn al verboden in Nederland... Vuige zionistische censuur! :mad:

barfly
27-05-05, 00:10
Geplaatst door echnaton
Er is niets mis met de nacht maar de buren hadden Sangria gemaakt en toen zijn we buiten blijven zitten. Morgen moet ik er om kwart voor 7 weer uit. Darwin had in elk geval gelijk. Ik kan zijn boek zo van de plank pakken maar het heeft geen zin nu.

God had overduidelijk ongelijk toen Hij de mensen moe liet worden.

Tomas
27-05-05, 00:12
Geplaatst door barfly
God had overduidelijk ongelijk toen Hij de mensen moe liet worden.

God's doel was Darwin.

barfly
27-05-05, 00:15
Geplaatst door Tomas
God's doel was Darwin.

Zelfs bij Nickelodeon zijn ze niet zo duidelijk als jij :blij:

mark61
27-05-05, 00:18
Geplaatst door Tomas
God's doel was Darwin.

God is een mutatie voorspeld door Darwin.

Al Sawt
27-05-05, 00:36
Geplaatst door Seif
RIYAD - De douane van het strengislamitische Saudi-Arabië neemt routinematig Bijbels in beslag van mensen die een bezoek willen brengen aan het land. In sommige gevallen worden de Bijbels zelfs door de papierversnipperaar gehaald.

Berichten hierover krijgen in de pers echter weinig aandacht, aldus de Amerikaanse nieuwsdienst Crosswalk gisteren. Dit in tegenstelling tot het recente bericht in het Amerikaanse tijdschrift Newsweek over de ’ontheiliging’ van de koran door Amerikaanse militairen. Begin deze maand meldde het blad dat ondervragers op de Amerikaanse militaire basis Guantanamo Bay in Cuba een exemplaar van de koran door het toilet hadden gespoeld. Het weekblad herriep het artikel nadat dit in
de moslimwereld grote onrust veroorzaakte.

„Moslims hebben meer respect voor de koran dan christenen voor de Bijbel”, zei de Sri Lankaanse predikant Danny Nalliah tegen Crosswalk. De evangelicale voorganger verbleef in de jaren negentig twee jaar in Saudi-Arabië, waar hij betrokken was bij de ondergrondse kerk. Het is bekend dat als de douane op het vliegveld bij iemand een Bijbel aantreft, deze in beslag wordt afgenomen en in de
papierversnipperaar gedaan”, aldus Nalliah. „Wie meerdere Bijbels bij zich heeft, wordt in bewaring gesteld. Smokkelaars van grote aantallen krijgen zeventig zweepslagen of worden geëxecuteerd.”

De Commissie voor Internationale Godsdienstvrijheid van de Verenigde Staten rapporteerde in 2003 dat „douaneambtenaren regelmatig Bijbels en godsdienstig materiaal in beslag nemen als
christelijke werknemers na een bezoek aan hun thuisland of vakantie op het vliegveld aankomen."

Bron: Reformatorisch Dagblad (http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1215855) Vaak worden bijbels in Arabisch gedrukt en hebben ze een zelfde kaft en kaligrafie als de Koran.

Puur om te worden gebruikt voor missionaire werk. Amerikaanse missionarisen wachten vaak met die bijbels op Marokkaanse migranten die vanuit Marokko met ferry`s komen aanmeren in Spaanse havens.

Arabische christenen die SA binnen komen, kunnen gewoon hun bijbel meenemen.

Tomas
27-05-05, 00:38
Geplaatst door Al Sawt
Vaak worden bijbels in Arabisch gedrukt en hebben ze een zelfde kaft en kaligrafie als de Koran.

Puur om te worden gebruikt voor missionaire werk. Amerikaanse missionarisen wachten vaak met die bijbels op Marokkaanse migranten die vanuit Marokko met ferry`s komen aanmeren in Spaanse havens.

Arabische christenen die SA binnen komen, kunnen gewoon hun bijbel meenemen.

Wordt bekeren en missionariswerk ook binnen de islam erkend?

Al Sawt
27-05-05, 00:38
Geplaatst door echnaton
Ik vind het vreemd dat blijkbaar meer respect kan worden opgebracht voor een stuk dood papier dan voor het menselijk leven. Vind ik ook. Vooral als je de Europese geschiedenis in je achterhoofd houdt.

Al Sawt
27-05-05, 00:40
Geplaatst door Max Stirner
Niemand ook die zich druk lijkt te maken over het feit dat de verzetshelden in Irak dagelijks gemiddeld zo`n 50 burgers naar het paradijs bombarderen........Darfour, geen haan die er naar kraait.

Qua hypocrisie doen de mensen in het Oosten echt niet onder voor die in het Westen. Hypocrisie is menseigen.

Want niemand die kraait over 1 miljard onderdrukte Chinezen en 4miljoen dode Congolezen.

mark61
27-05-05, 00:42
Geplaatst door Al Sawt
Vind ik ook. Vooral als je de Europese geschiedenis in je achterhoofd houdt.

Scherp.

barfly
27-05-05, 00:43
Ik ben benieuwd hoe de versnipperaar op Schiphol klinkt. :)

mark61
27-05-05, 00:43
Geplaatst door barfly
Ik ben benieuwd hoe de versnipperaar op Schiphol klinkt. :)

Die bolletjes worden toch gewoon doorverhandeld?

barfly
27-05-05, 00:46
Geplaatst door mark61
Die bolletjes worden toch gewoon doorverhandeld?

ik kan het me nauwelijks voorstellen! Ik weet waar ze gezeten hebben...

mark61
27-05-05, 00:49
Geplaatst door barfly
ik kan het me nauwelijks voorstellen! Ik weet waar ze gezeten hebben...

Dat weet iedereen. Maar de spoelinrichting is heel hygiënisch.

Tomas
27-05-05, 08:36
Geplaatst door iQra
Als je bedoelt of de islam net als het evangelie bekering als een van de hoofpijlers kent? neen, koran "er is geen dwang in religie" en tegen ongelovigen in de koran "uw uwer geloof, ik de mijne"


Er is ook geen dwang in het christendom en het jodendom officieel. Je moet er vrijwillig voor kiezen. Dat lijkt mij geen echt argument om te beweren dat er in de Islam niet net zoiets als evangelisatie bestaat.

Sterker nog ik zie buitengewoon veel islam evangelisatie. Het internet is er van vergeven.



Wanneer je bedoelt of volgens de islam een ander mag predikken voor eigen parochie? Neen, dat mag niet bij chirstenen noch joden.

Nee, dat bedoel ik niet. Ik vroeg niet hoe intolerant een islamitisch land is. Maar of moslims erkennen dat ze aan evangelisatie doen. Of doen ze het en zeggen ze dat ze het niet doen?

Gerard074
27-05-05, 08:46
Geplaatst door barfly
Ik ben benieuwd hoe de versnipperaar op Schiphol klinkt. :)

dacht trouwens dat die versnipperaar werd gebruikt voor hamsters. :fplet:

Tomas
27-05-05, 09:14
Geplaatst door iQra
Joden en moslims kennen niet zoals evangelisten de religieuze hoofdtaak mensen te bekeren. Moslims predikken over Islam wanneer men vragen over hun religie stelt. Je zult geen moslim op de hoeken van de straat vinden waar in ze jubelend en herriemakend jezus woor opdringen. Noch zul je een moslim of een jood an je deur krijgen met de booschap van God.

De christenen die dat doen zijn ook erg beperkt in aantal. Nauwelijks meer dan de moslims die dat tegen jou bewering in doen. Eigenlijk alleen Jehova's getuigen doen dat. En of dat nou zozeer christenen zijn weet ik eigenlijk niet eens. Ik vind persoonlijk de dwang die vaak op de niet islamitische huwlijkspartners wordt uitgeoefend sterker dan langs de deur gaan met een gratis boekie. Evangelisatie komt feitelijk neer op het verkondigen van je geloof en je overtuiging op momenten die daar geschikt voor lijken in de ogen van de evangelist. Dat kan ie doen op het internet, in zijn heilige tempel, op straat, in discussies met zijn collega's, etc etc. En dat uiten van zijn of haar religie wordt dan gedaan met het oogmerk om begrip te krijgen, wat dan hopelijk (vaak heimelijk) tot overtuiging (cq bekering) leidt. Ik begrijp niet zo goed waarom Moslims van zichzelf als groep niet willen erkennen dat zij dat ook doen. Dat ze geen jehova's zijn is iedereen wel duidelijk. Maar zeg dat dan specifiek en noem dan niet De christenen in het algemeen.

Iglo
27-05-05, 12:22
Geplaatst door Al Sawt
Hypocrisie is menseigen.

Want niemand die kraait over 1 miljard onderdrukte Chinezen en 4miljoen dode Congolezen. Nope, de palestijnen zijn veel interessanter.

Mark
27-05-05, 12:49
Geplaatst door iQra
Joden en moslims kennen niet zoals evangelisten de religieuze hoofdtaak mensen te bekeren. Moslims predikken over Islam wanneer men vragen over hun religie stelt. Je zult geen moslim op de hoeken van de straat vinden waar in ze jubelend en herriemakend jezus woor opdringen. Noch zul je een moslim of een jood an je deur krijgen met de booschap van God.

het spijt me IQRA maar dat gebeurt hier in Qatar wel degelijk. Standjes in winkelcentra... folders deur aan deur etc. Om de expat workers te bekeren.

mark61
27-05-05, 19:34
Geplaatst door Tomas
Er is ook geen dwang in het christendom en het jodendom officieel. Je moet er vrijwillig voor kiezen. Dat lijkt mij geen echt argument om te beweren dat er in de Islam niet net zoiets als evangelisatie bestaat.

Sterker nog ik zie buitengewoon veel islam evangelisatie. Het internet is er van vergeven.

Naar mijn bescheiden inzicht is het grote verschil dat isl. evangelisatie zich richt op moslims die 'van het rechte pad zijn afgedwaald', niet op niet-moslims. Historisch gezien is het mogelijk dat veel niet-moslims moslim zijn geworden door belastingtechnische kwesties. Geweld was naar mijn idee niet zo'n grote factor.

In any case voelt 'de islam' zich al minstens 200 jaar in de verdrukking, en niet ten onrechte.


Nee, dat bedoel ik niet. Ik vroeg niet hoe intolerant een islamitisch land is. Maar of moslims erkennen dat ze aan evangelisatie doen. Of doen ze het en zeggen ze dat ze het niet doen?

Ja, zie hierboven. De term is 'dawa', en dat betekent dacht ik 'uitnodiging'. Aan afgedwaalde moslims dus. Maar iQra weet dat beter.

mark61
27-05-05, 19:36
Geplaatst door Mark
het spijt me IQRA maar dat gebeurt hier in Qatar wel degelijk. Standjes in winkelcentra... folders deur aan deur etc. Om de expat workers te bekeren.

Das nieuwigheid en overgenomen van het westen. Zie je ook wel bij hindoes tegenwoordig.

elbasque
27-05-05, 23:51
versnipper hier versnipper daar,gooi hier gooi daar,ontheiliging hier en ontheiliging daar...
..mmm...ik weet niet wat ik moet zeggen...lang leve de sovjet-unie?..naaaa,die is afgezaagd...ik kraam onzin uit,of niet mensen?

mark61
28-05-05, 01:23
Geplaatst door communist
versnipper hier versnipper daar,gooi hier gooi daar,ontheiliging hier en ontheiliging daar...
..mmm...ik weet niet wat ik moet zeggen...lang leve de sovjet-unie?..naaaa,die is afgezaagd...ik kraam onzin uit,of niet mensen?

Probeer s Das Kapital bij de Saoedische douane, dan kom je er vanzelf achter. :)

Al Sawt
28-05-05, 01:38
Geplaatst door Iglo
Nope, de palestijnen zijn veel interessanter. Interessanter dan de positie van nep-Semieten die zich daar hebben gevestigd.

elbasque
28-05-05, 09:22
Geplaatst door Al Sawt
Interessanter dan de positie van nep-Semieten die zich daar hebben gevestigd.

hahahha,die is goed!(vuile zionisten,ik mag ze niet,vraag me niet waarom :) )

hey sawt,ga zo door,bro,je bent oke! ;)

elbasque
28-05-05, 09:23
Geplaatst door iQra
Joden en moslims kennen niet zoals evangelisten de religieuze hoofdtaak mensen te bekeren. Moslims predikken over Islam wanneer men vragen over hun religie stelt. Je zult geen moslim op de hoeken van de straat vinden waar in ze jubelend en herriemakend jezus woor opdringen. Noch zul je een moslim of een jood an je deur krijgen met de booschap van God.

das waar ja... :)

taouanza
28-05-05, 10:22
Geplaatst door Seif
Hypocriet hoor! Komaan, alsof er van de koran nooit misdrukken zijn. Het gaat ook om de intentie waarmee ze vernietigd zijn.

om christenen te breken?

Tomas
28-05-05, 10:41
Geplaatst door iQra
Inderdaad, moslims en joden predikken voor eigen parochie. Evangalisten staan er om bekend middels misleiding bij andersmans parochie te willen predikken. In nederland staan ook bijbelkiosken maar dat is wat anders dan met de koran langs niet-moslims gaan en hen trachten te bekeren. Expats zei je? Ook niet-moslims? Zou kunnen, maar dat is dan een hobby van de mensen die men voor eigen rekening moet nemen. De belangrijkste peilers van de islam omvat geen evangelie. Bij evangalisten is het een onlosmaakbaar onderdeel van hun religie is, oftewel geen evangalie geen hemel aldus hun visie. Islam stelt dat je mensen tijdens het contact in het leven over de boodschap van God (swt) moet vertellen, maar het uiteindelijk "üw geloof, en ik de mijne" en "er is geen dwang in religie". Je kunt dus als christen en jood volgens de islam naar de hemel gaan maar vanuit de visie van evangalisten kun je pas naar de hemel wanneer je in Jezus gelooft.

Als christenen over hun geloof praten is dat evangeliseren, als moslims dat doen is dat wat anders. Als bijbels te koop aangeboden worden is dat evangeliseren, als dat met koran;s gebeurd is dat wat anders. Als chritenen langs de straat hun geloof verkondigen is dat evangeliseren als moslims dat doen is dat een hobby.

Het verschil is dus dat er in de koraan staat "er is geen dwang". Wat is nu eigenlijk de dwang in evangeliseren, precies? En waar staat dat dit voor christenen wel zo is?

En volgens mij ga je als christen of jood ook alleen naar de hemel als je niet gelooft in de heilgie drieeenheid en mohammed accepteert als de laatste profeet. Maar dat terzijde, want het gaat mij niet om inhoudelijk religieus geneuzel, maar om wat nu werkelijk de verschillen zijn tussen christenen en moslims. En die worden vooralsnog met betekenisloze woorden verdoezeld.

taouanza
28-05-05, 10:48
Geplaatst door Tomas
Als christenen over hun geloof praten is dat evangeliseren, als moslims dat doen is dat wat anders. Als bijbels te koop aangeboden worden is dat evangeliseren, als dat met koran;s gebeurd is dat wat anders. Als chritenen langs de straat hun geloof verkondigen is dat evangeliseren als moslims dat doen is dat een hobby.

Het verschil is dus dat er in de koraan staat "er is geen dwang". Wat is nu eigenlijk de dwang in evangeliseren, precies? En waar staat dat dit voor christenen wel zo is?

En volgens mij ga je als christen of jood ook alleen naar de hemel als je niet gelooft in de heilgie drieeenheid en mohammed accepteert als de laatste profeet. Maar dat terzijde, want het gaat mij niet om inhoudelijk religieus geneuzel, maar om wat nu werkelijk de verschillen zijn tussen christenen en moslims. En die worden vooralsnog met betekenisloze woorden verdoezeld.

Moslims gaan niet langs de deuren met korans en als ze dat doen dan doen ze dat bij moslims of op verzoek.
Jij bent degene die alles op een hoop gooit en vervolgens om het verschil gaat vragen.

Geen dwang is simpel je kan niemand verplichten of dwingen moslim te worden.

~Panthera~
28-05-05, 10:51
Geplaatst door taouanza
Moslims gaan niet langs de deuren met korans en als ze dat doen dan doen ze dat bij moslims of op verzoek.
Jij bent degene die alles op een hoop gooit en vervolgens om het verschil gaat vragen.

Geen dwang is simpel je kan niemand verplichten of dwingen moslim te worden.


Kan je van Jehova's niet zeggen. :moe:
Het is dat de "poot tussen de deur" inmiddels is afgeleerd: te veel gebroken voeten, denk ik, maar verder lopen ze toch aardig te "dwingen". :wtf:

Tomas
28-05-05, 10:56
Geplaatst door taouanza
Moslims gaan niet langs de deuren met korans en als ze dat doen dan doen ze dat bij moslims of op verzoek.
Jij bent degene die alles op een hoop gooit en vervolgens om het verschil gaat vragen.

Geen dwang is simpel je kan niemand verplichten of dwingen moslim te worden.

En christenen dwingen wel? Ik gooi alles wat hetzelfde is op een hoop, ook al benoem je ze met verschillende woorden, in de hoop dat ik daar intrap. Jehova's zijn de enige die langs de deur gaan, verder zal je dat en christen niet snel zien doen. Net zovaak als een moslim. Degene die jehova's en christenen op 1 hoop gooi ben ik niet.

taouanza
28-05-05, 11:06
Geplaatst door Tomas
En christenen dwingen wel? Ik gooi alles wat hetzelfde is op een hoop, ook al benoem je ze met verschillende woorden, in de hoop dat ik daar intrap. Jehova's zijn de enige die langs de deur gaan, verder zal je dat en christen niet snel zien doen. Net zovaak als een moslim. Degene die jehova's en christenen op 1 hoop gooi ben ik niet.

Waar geloven Jehova's in dan?

En in zei alleen wat 'geen dwang' inhoudt niet wie het doet of niet.

Tomas
28-05-05, 11:09
Geplaatst door taouanza
Waar geloven Jehova's in dan?

En in zei alleen wat 'geen dwang' inhoudt niet wie het doet of niet.

Die geloven in Jehova, whoever that may be.

taouanza
28-05-05, 11:19
Geplaatst door Tomas
Die geloven in Jehova, whoever that may be.

En niet in Jezus?

Tomas
28-05-05, 11:23
Geplaatst door taouanza
En niet in Jezus?

Denk 't wel, maar hoe weet ik eigenlijk niet. Moet je de deur 's opendoen voor ze. Heb ik trouwens 1 keer gedaan toen ik nog jong was en het twee knappe meisjes waren. Alleen stond ik toen in mn ochtendjas, wat blijkbaar iets afschrikwekkends is. Toen al. Maargoed, feit is dat atheisten, christenen, moslims en boedisten evenveel "last" van jehova's hebben. Kan me niet voorstellen dat 1 van deze groepen ze in hun mik geschoven wil krijgen als het om het over en weer beschuldigen gaat van wie het meest aan agressief evangeliseren doet.

taouanza
28-05-05, 11:30
Geplaatst door Tomas
Denk 't wel, maar hoe weet ik eigenlijk niet. Moet je de deur 's opendoen voor ze. Heb ik trouwens 1 keer gedaan toen ik nog jong was en het twee knappe meisjes waren. Alleen stond ik toen in mn ochtendjas, wat blijkbaar iets afschrikwekkends is. Toen al. Maargoed, feit is dat atheisten, christenen, moslims en boedisten evenveel "last" van jehova's hebben. Kan me niet voorstellen dat 1 van deze groepen ze in hun mik geschoven wil krijgen als het om het over en weer beschuldigen gaat van wie het meest aan agressief evangeliseren doet.

Ik vind ze lastig omdat ze me telkens naar me moeder vragen.
Een keer deden ze dat terwijl een heel groot groep kinderen voor de deur stond.
Ik moest het maanden daarna aan horen: Is je moeder thuis?
Een keer kwamen ze bij ons aan de deur toen k nog bij mijn ouders woonde. Mijn vader had net een delegatie tulbanden op de koffie.
Die wilden heel graag de Jehova's heel graag te woord staan.
volgens mij kwam die delegatie uit pakistan.
Die overnachten dan in moskeen lees gebedshuizen voor moslims en worden uitgenodigd door moslims.
De jehova's getuigen keken een beetje verschrikt stonden opeens een stuk of vijf baardmannen tegenover hun.
Maar iedereen was beschaafd en beleefd.

Ik had ook een gezin tijdens een vakantie meegemaakt we trokken veel samen op. Gewone mensen.

Tomas
28-05-05, 11:36
Geplaatst door taouanza


Ik had ook een gezin tijdens een vakantie meegemaakt we trokken veel samen op. Gewone mensen.

Dat heb ik ook 's meegemaakt, pas nadat -op hun ietwat irritante aandringen- de telefoonnummers waren uitgewisseld vertelden ze dat. Was zeer verbaasd. Maar gelukkig nooit last van gehad verders.

Tomas
28-05-05, 11:40
Geplaatst door taouanza
En niet in Jezus?
Heb ff wat gegoogled: ze geloven zelfs dat jezus in 1919 terug op aarde is geweest om de jehova's als zijn slaaf aan te stellen, ofzoiets.

taouanza
28-05-05, 11:41
Geplaatst door Tomas
Dat heb ik ook 's meegemaakt, pas nadat -op hun ietwat irritante aandringen- de telefoonnummers waren uitgewisseld vertelden ze dat. Was zeer verbaasd. Maar gelukkig nooit last van gehad verders.

Deze waren helemaal niet opdringerig maar gezellig.
Ik wist het van hun dochter die wat vrije tijd activiteiten noemde

Seif
28-05-05, 11:47
Geplaatst door Goodnight
vind jij, andere buitenstaanders zullen dat niet vinden.Ik kan me niet echt vinden in alle Nederlandse wetten...
Zo ook met de islamitische wetten, voor moslims zijn ze logisch en inituitief correct.En zullen die dan ook met minder moeite naleven dan iemand die er geen been in ziet.
Natuurlijk zijn er ook mensen die hier moeite mee hebben en niet altijd naleven,maar dat heb je ook met de gewone menselijke wetten :wink:

Tsja, maar kennelijk kan een meerderheid van de Nederlanders zich er wel in vinden, anders worden ze wel aangepast. Met de islamitische wet- en regelgeving is dit niet mogelijk, of in veel mindere mate, die is zo'n beetje in steen gebeiteld.

De Nederlandse wet- en regelgeving is bovendien in de loop der tijd gemaakt door mensen van allerlei gezinten, christenen, socialisten, liberalen etc. Dus kennelijk is ze gebaseerd op bepaalde axioma's waar iedereen zich in kan vinden.

Daar komt nog eens bij dat de islamitische wet- en regelgeving elk detail van het leven wil beheersen. Details die helemaal niet het terrein van de wetgeving zijn, maar van de persoonlijke moraal.

Hier in Nederland is bijvoorbeeld iedereen in beginsel gelijk, blijkens artikel 1 van de grondwet. De Islamitische wet- en regelgeving kent rechtongelijkheid tussen bijvoorbeeld mannen en vrouwen, en gelovigen en ongelovigen. Dit valt dus niet, wat ik eerder aangaf, onder "logisch en intuitief correct".


Maar ik meen me toch echt te herinneren dat je heel heel boos van dit forum verdween met de mededeling dat je er nooit meer zou terug komen :D

Klopt, was een moment van zwakte...

Volgens mij ben ik zo ongeveer de meest gebande persoon op maroc.nl. Op dat moment werd Taouanza's onrechtvaardigheid me een beetje teveel.

Tomas
28-05-05, 11:51
Geplaatst door taouanza
Deze waren helemaal niet opdringerig maar gezellig.
Ik wist het van hun dochter die wat vrije tijd activiteiten noemde

volgens mij kwamen wij er ook achter via hun dochter. Die zei dat geloof ik toen ze ons telefoonnummer kreeg. Iets in de trant van: Goh, anders krijgen we die nooit, aangezien...." Ze hadden ook een zoontje. De kinderen hadden ongeveer dezelfde leeftijd als die van ons. Waren het dezelfde?




De belangrijke kenmerken in het geloof van Jehova's Getuigen :

De eigen bijbelvertaling: 'De nieuwe wereldvertaling' uit 1950.
De aarde zal altijd blijven bestaan en bewoond blijven. God maakt op deze aarde een nieuw paradijs.
De drie-eenheid klopt niet.
Slechts 144.000 mensen zullen met Jezus in de hemel regeren.
Geen bloed eten en geen bloedtransfusies.
Het koninkrijk van God is in 1914 gesticht en Jezus komt spoedig terug om de 144.000 op te halen om met hem te regeren.
Geen feestdagen of verjaardagen vieren.
Veel evangeliseren.

"Jehova's Getuigen geloven terecht niet in een 'drie-eenheid',maar geloven dat Jezus de Zoon is van God (=de Vader) en daarmee onderschikt aan de Vader. Zij zien terecht dat een 'drie-eenheid' niet bijbels is, terwijl wel vele kerken hierin geloven."


(c) http://www.sign2god.com/wereld/Jehova.html

Waarom zoveel moeit voor maar 144.000 man?

taouanza
28-05-05, 15:51
Geplaatst door Tomas
volgens mij kwamen wij er ook achter via hun dochter. Die zei dat geloof ik toen ze ons telefoonnummer kreeg. Iets in de trant van: Goh, anders krijgen we die nooit, aangezien...." Ze hadden ook een zoontje. De kinderen hadden ongeveer dezelfde leeftijd als die van ons. Waren het dezelfde?




(c) http://www.sign2god.com/wereld/Jehova.html

Waarom zoveel moeit voor maar 144.000 man?

Christenen dus maar daar had ik het helemaal niet over
Ik had het over liefdadigheidsinstellingen die arme mensen helpen als beloning voor hun bekering tot het Christendom.
Om te eten om een opleiding te volgen dat soort dingen.

mark61
28-05-05, 15:56
Geplaatst door taouanza
Christenen dus maar daar had ik het helemaal niet over
Ik had het over liefdadigheidsinstellingen die arme mensen helpen als beloning voor hun bekering tot het Christendom.
Om te eten om een opleiding te volgen dat soort dingen.

Juist nu je dit zegt begin ik te twijfelen. In Afrika staan nogal wat door de Saoedi's en de Ahmadiyya (OK, geen moslims :hihi: ) gefinancierde ziekenhuizen in landen met een kleine moslimminderheid. Dat begint ook te ruiken naar bekeringsijver. Maar zeker weten doe ik het niet, ik ben er nog nooit binnen geweest.

taouanza
28-05-05, 16:01
Geplaatst door mark61
Juist nu je dit zegt begin ik te twijfelen. In Afrika staan nogal wat door de Saoedi's en de Ahmadiyya (OK, geen moslims :hihi:) gefinancierde ziekenhuizen in landen met een kleine moslimminderheid. Dat begint ook te ruiken naar bekeringsijver. Maar zeker weten doe ik het niet, ik ben er nog nooit binnen geweest.

Moslims hebben ook natuurlijk dawa.
Maar dan is het de bedoeling dat je een goed voorbeeld geeft puur omdat je moslim bent en niet goed doet en bekering gaat eisen.
Bekering eisen of belonen druist erg in tegen de principes van de islam.
Das gewoon corruptie!

mark61
28-05-05, 16:07
Geplaatst door taouanza
Moslims hebben ook natuurlijk dawa.
Maar dan is het de bedoeling dat je een goed voorbeeld geeft puur omdat je moslim bent en niet goed doet en bekering gaat eisen.


Ik geloof dat de meeste christelijke 'liefdadigheid' dat tegenwoordig ook niet meer doet. Solidaridad, Memisa en dat soort tenten in NL in ieder geval niet. (Ik geloof ook niet dat de NOVIB atheïsme verspreidt :hihi: ). Het verschilt ook nog eens per land denk ik.

Maar die Amerikaanse evangelisten zijn in Midden- en Zuidamerika nog wel heftig bezig geloof ik.

Wortel
28-05-05, 16:26
"Jehova's Getuigen geloven terecht niet in een 'drie-eenheid',maar geloven dat Jezus de Zoon is van God (=de Vader) en daarmee onderschikt aan de Vader. Zij zien terecht dat een 'drie-eenheid' niet bijbels is, terwijl wel vele kerken hierin geloven."

Ik kan dit natuurlijk proberen te nuanceren, maar vandaag is het te warm om erg genuanceerd te zijn. Daarbij is op dit punt al zo vaak ingegaan dus reageer ik nu maar eens met te zeggen: Grote kletskoek.

mark61
28-05-05, 16:29
Geplaatst door Wortel
Ik kan dit natuurlijk proberen te nuanceren, maar vandaag is het te warm om erg genuanceerd te zijn. Daarbij is op dit punt al zo vaak ingegaan dus reageer ik nu maar eens met te zeggen: Grote kletskoek.

Tjee, als jij nu ook al radicaliseert, dan is mijn hoop voor het vaderland reddeloos verloren. Gauw, je hoofd in die koelkast!

Wortel
28-05-05, 16:35
Waar is de Schrank van Panthera, dan kunnen we collectief
de-radicaliseren. :eek:

~Panthera~
28-05-05, 16:36
Geplaatst door mark61
Tjee, als jij nu ook al radicaliseert, dan is mijn hoop voor het vaderland reddeloos verloren. Gauw, je hoofd in die koelkast!


Zei iemand : schrank ??? :stout:

O,God :schok: Wortel ook al een terrorist ?? Nou, maak je borst maar nat dan. :eek:

~Panthera~
28-05-05, 16:41
Geplaatst door Wortel
Waar is de Schrank van Panthera, dan kunnen we collectief
de-radicaliseren. :eek:


Ik maak wel wat plaats, Wortel, je zit alleen wel naast : Banderas, Sean, en meer van dat "lekkere spul" :stout:
Is geen bezwaar, neem ik aan ? :haha:
Ben alleen bang dat je nog meer radicaliseert. :roker:

Wortel
28-05-05, 17:11
Ik maak wel wat plaats, Wortel, je zit alleen wel naast : Banderas, Sean, en meer van dat "lekkere spul"
Is geen bezwaar, neem ik aan ?
Ben alleen bang dat je nog meer radicaliseert.

Geen bezwaar, hoor. Als ik echter naast Aguilera, J-Lo of Rita Verdonk kom te zitten moet je het knopje van de Schrank op meer dan gemiddeld intensief zetten.

~Panthera~
28-05-05, 17:33
Geplaatst door Wortel
Geen bezwaar, hoor. Als ik echter naast Aguilera, J-Lo of Rita Verdonk kom te zitten moet je het knopje van de Schrank op meer dan gemiddeld intensief zetten.



Daar heb ik het knopje "schietstoel" voor. :stout:

Wortel
28-05-05, 17:42
:haha: innovatief!

Tomas
28-05-05, 18:12
Geplaatst door taouanza
Christenen dus maar daar had ik het helemaal niet over

:hihi: Ik dacht direct: Ah, moslims.



Ik had het over liefdadigheidsinstellingen die arme mensen helpen als beloning voor hun bekering tot het Christendom.
Om te eten om een opleiding te volgen dat soort dingen.

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat chirstenen veel aan liefdadigheid doen in de hoop dat mensen zich bekeren. Maar geen dwang of afhankelijkheid. Meer als: Kijk hoe goed wij christenen zijn, kom toch bij ons.

Tomas
28-05-05, 18:15
Geplaatst door taouanza
Moslims hebben ook natuurlijk dawa.
Maar dan is het de bedoeling dat je een goed voorbeeld geeft puur omdat je moslim bent en niet goed doet en bekering gaat eisen.
Bekering eisen of belonen druist erg in tegen de principes van de islam.
Das gewoon corruptie!

Ah, precies hetzelfde als moslims dus, alleen noemen moslims het weer anders als christenen het doen om zich te onderscheiden. Dat soort naamgevingstrucjes overtuigd denk ik alleen moslims dat er sprake van een feitelijk verschil zou zijn. Ik zie zelf eigenlijk steeds minder verschil. En het wordt onderhand tamelijk hypocriet om dan bijbelversnipperen goed te praten vanwege de zogenaamde agressieve evangelisatie methodes van de ander.

Marsipulami
28-05-05, 18:28
Geplaatst door Tomas
En het wordt onderhand tamelijk hypocriet om dan bijbelversnipperen goed te praten vanwege de zogenaamde agressieve evangelisatie methodes van de ander.

Nou, ik word toch ook wel aggressief van de bekeringsdrift van die evangelicale protestanten hoor.

Tomas
28-05-05, 18:30
Geplaatst door Marsipulami
Nou, ik word toch ook wel aggressief van de bekeringsdrift van die evangelicale protestanten hoor.

Hoe heet jouw sekte eigenlijk, die kan er ook wat van.

Marsipulami
28-05-05, 18:32
Geplaatst door Tomas
Hoe heet jouw sekte eigenlijk, die kan er ook wat van.

Katholieken evangeliseren niet. Goede wijn behoeft geen krans.

Tomas
28-05-05, 18:35
Geplaatst door Marsipulami
Katholieken evangeliseren niet. Goede wijn behoeft geen krans.

Waarom wil je dan zo graag je scheppingesverhaal op school laten verkondigen in ieder enigszins bedreigend vak?

Marsipulami
28-05-05, 18:36
Geplaatst door Tomas
Waarom wil je dan zo graag je scheppingesverhaal op school laten verkondigen in ieder enigszins bedreigend vak?

Om Hollanders op de kast te krijgen.

Tomas
28-05-05, 18:38
Geplaatst door Marsipulami
Om Hollanders op de kast te krijgen.
Dat doen ollanders alla donner, balkenende en supper muts van der hoeve al goed genoeg.

Marsipulami
28-05-05, 18:39
Geplaatst door Tomas
Dat doen ollanders alla donner, balkenende en supper muts van der hoeve al goed genoeg.

Het scheppingsverhaal is koren op de molen van de nee-stemmers. :lole:

Tomas
28-05-05, 18:44
Geplaatst door Marsipulami
Het scheppingsverhaal is koren op de molen van de nee-stemmers. :lole:

Zodra ik een verband met ID heb gevonden is mijn stem absoluut bepaald.

Marsipulami
28-05-05, 18:46
Geplaatst door Tomas
Zodra ik een verband met ID heb gevonden is mijn stem absoluut bepaald.

Ik zou maar beginnen hamsteren want de economische boycot van Nederland is op komst.

Wortel
28-05-05, 19:42
Europa in de versnipperaar?

Wortel
29-05-05, 07:56
Inderdaad protestanten...

De generaliseringen gaan weer briesend rond. Maar Iqra, dit is gewoon cultuur, hoor.

Tomas
29-05-05, 11:35
Geplaatst door iQra
Wat jehovagetuigen betreft zijn het christenen en er zijn miljoenen van. Oftewel, vraag me wat de achtergrond van iemand is die stelt dat het geen christenen zijn.

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Of ben je gewoon een beetje aan het doordraaien? Kan ook hoor best lekker af en toe.

mark61
30-05-05, 01:23
Geplaatst door Wortel
Europa in de versnipperaar?

Eerst die pc's misschien? Of loopt zo'n ding dan vast?