PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlaams Belang start digitale radio



Marsipulami
26-05-05, 15:47
Vlaams Belang start digitale radio


12:49:03


Filip Dewinter en Jurgen Verstrepen
blg
BRUSSEL - Het Vlaams Belang start zondag met een eigen digitale radio, VB6015, waarop Vlaams parlementslid Jurgen Verstrepen na ruim een jaar opnieuw Zwart of Wit zal presenteren. De uitzendingen blijven in een eerste fase beperkt tot zondag tussen 11 en 13 uur, maar vanaf januari 2006 wil de partij met een volwaardige zender uitpakken.

Tijdens een persconferentie werd ook een ,,mediaplan'' voorgesteld. De partij pleit onder meer voor een onafhankelijke mediaregulator die op de objectiviteit en neutraliteit van de openbare omroep moet toezien. De VRT moet weg van de commerciële logica, zo vindt de partij. Het inkomstenverlies kan dan worden opgevangen door middelen uit de verkoop van Radio Donna en de VRT-aandelen in de VAR.
In het digitale televisielandschap moet de VRT een open air-kanaal blijven, en volgens het plan zouden de Vlamingen die de VRT niet willen ontvangen een multimediacheque van 80 à 90 euro krijgen.

Voorts moeten voor het Vlaams Belang de regels voor landelijke radio’s versoepeld worden. De digitale pers en media zouden steun krijgen en voor regionale televisiezenders moeten volgens de partij twee zendgemachtigden per gebied toegelaten worden.

26/05/2005 - belga - rab

Wide-O
26-05-05, 15:57
Gauw naar de winkel voor een DAB :o

Marsipulami
26-05-05, 15:58
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Marsipulami
27-05-05, 23:13
Groen! wil geen Vlaams Belang-radio


15:48:44


Jürgen Verstrepen (Zwart of Wit)
blg
BRUSSEL - Groen! heeft haar Duitse collega's gevraagd op te treden tegen de radiouitzendingen die het Vlaams Belang opzet vanuit Duitsland. Europarlementslid Bart Staes is van plan om de Europese Commissie te vragen hoe ze tegen dergelijke radio-uitzendingen gaat optreden.


Vlaams Belang kondigde deze week aan met een eigen digitale radio te starten. Op VB6015 zal Vlaams-parlementslid Jürgen Verstrepen opnieuw Zwart of Wit presenteren. Vera Dua vindt de geplande radio-uitzendingen ,,beangstigend''. De uitzendingen gebeuren vanuit Duitsland , waardoor de partij de Vlaamse mediadecreten omzeilt. ,,Het is geen goede zaak voor de democratie dat politieke partijen beginnen met een eigen radiozender,'' zegt Dua.
Ze verwijst naar haar ervaring als gewezen lid van de Rwanda-commissie. ,,De Rwanda Commissie heeft ons geleerd hoe gevaarlijk het is wanneer extremisten zelf de media gaan bezetten.'' Radio Mille Collines speelde een omstreden rol en riep op tot de genocide in Rwanda.


27/05/2005 - bava

Marsipulami
27-05-05, 23:21
Ik vind Groen! echt waar de onozelste politieke partij van het land. Hoewel ik de hetze die het Vlaams Belang tgo mijn allochtone en/of andersgelovige medemens betreur en ik zelf meer Belgicist dan Vlaams ben, zie ik mezelf toch nog eerder op het Vlaams Belang stemmen dan op Groen! Die partij Groen hangt aan elkaar met holle slogans die nergens over gaan. Ik vrees de dictatuur van onverdraagzaam links meer dan de dictatuur van onverdraagzaam rechts.