PDA

Bekijk Volledige Versie : Geenstijl zwicht voor Naftaniel en Dittrich



nl-x
26-05-05, 16:10
Volgens VKmag (volkomenkut) heeft geenstijl op last van aangifte van Ronny Naftaniel (CIDI) en Boris Dittrich (D66) enkele van hun ingezonden feauteauf*cks moeten verwijderen.

Geenstijl berichtte zelf eerder al dat zij aan zelfcensuur moesten doen, zonder te zeggen van wie de aangifte afkomstig was.

De plaatjes die zijn gecencureerd kun je uiteraard nog even bekijken op Google. (Als je snel bent ten minste.)

http://64.233.183.104/search?q=cache:nPBZrSqwnr0J:www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/16/+&hl=nl&start=1

Zoek vooral naar de plaatjes met hitler-verwijzingen. Want dat mag uiteraard niet van het CIDI, en dus van D66 ofwel geheel Nederland.

:kotsen:

taouanza
27-05-05, 17:33
En dit staat er nog steeds:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004712.html

delirious
27-05-05, 20:26
Geplaatst door taouanza
En dit staat er nog steeds:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004712.html

Schandalig :boos:

Wizdom
27-05-05, 21:21
Ik vond die ene leuk waarin stond:

"Stem Ja voor Europa anders bent U straks de allochtoon"

En u bent gewaarschuwd een Allochtoon zijn is geen pretje...

delirious
28-05-05, 08:48
Wat nog al tegenstrijdig is met deze teksten is het feit dat al deze idioten het ronduit eens zijn over deportatie, vergassen, en uithongeren van Marokkanen.
En aan de andere kant roepen; Nooit meer Auschwitz, nooit meer dit nooit meer dat.
Zou het typisch Nederlands zijn? Het ene uiterste na het andere? :verward:

taouanza
28-05-05, 09:01
Geplaatst door delirious
Wat nog al tegenstrijdig is met deze teksten is het feit dat al deze idioten het ronduit eens zijn over deportatie, vergassen, en uithongeren van Marokkanen.
En aan de andere kant roepen; Nooit meer Auschwitz, nooit meer dit nooit meer dat.
Zou het typisch Nederlands zijn? Het ene uiterste na het andere? :verward:

Ja het is oke om Marokkanen te vergassen, verdrinken en op te blazen en weet je waarom?
Als ze dat niet doen gaan Marokkanen joden vergassen, verdrinken en deporteren.
Het waren toch ook de Marokkanen die het in de WOII deden?
Westerlingen zijn daar immers te beschaafd voor kijk maar hoe zich afzetten en zelfs bereid zijn om Marokkanen te vergassen en te verdrinken zo erg zijn ze tegen vergassen en verdrinken dat ze zelfs Marokkanen willen vergassen en verdrinken om vergassen en verdrinken te voorkomen.
Nou dan ga je wel heel erg ver in het verdedigen van je principes.


Weet je ook wat zo leuk is.
De media ging online om deze aktie op Geenstijl te onderzoeken.
Al die oproepen tot vergassen, verdrinken en martelen hebben ze over het hoofd gezien.
Das wel belangrijk als je verontwaardiging wil faken over radicale moslims.
Dan moet je echt je best doen om met je westerse ogen van te schrikken.


Maar het is heel menselijk om een ander neer te halen om jezelf beter te voelen alleen is het irritant van mensen die beweren beter te zijn en de waarheid in pacht te hebben.
Als Marokkanen beginnen over joden en ik wijs ze op de wandaden van moslims zijn ze in een keer klaar en zeggen je hebt gelijk.
Nou gaat dat andersom met Nederlanders doen je weet niet wat je overkomt :schok:
En maar zichzelf op de borst slaan over verlichting zelfkritiek en ruimdenkendheid.

delirious
28-05-05, 09:16
Geplaatst door taouanza
Ja het is oke om Marokkanen te vergassen, verdrinken en op te blazen en weet je waarom?
Als ze dat niet doen gaan Marokkanen joden vergassen, verdrinken en deporteren.
Het waren toch ook de Marokkanen die het in de WOII deden?
Westerlingen zijn daar immers te beschaafd voor kijk maar hoe zich afzetten en zelfs bereid zijn om Marokkanen te vergassen en te verdrinken zo erg zijn ze tegen vergassen en verdrinken dat ze zelfs Marokkanen willen vergassen en verdrinken om vergassen en verdrinken te voorkomen.
Nou dan ga je wel heel erg ver in het verdedigen van je principes.


Weet je ook wat zo leuk is.
De media ging online om deze aktie op Geenstijl te onderzoeken.
Al die oproepen tot vergassen, verdrinken en martelen hebben ze over het hoofd gezien.
Das wel belangrijk als je verontwaardiging wil faken over radicale moslims.
Dan moet je echt je best doen om met je westerse ogen van te schrikken.


Maar het is heel menselijk om een ander neer te halen om jezelf beter te voelen alleen is het irritant van mensen die beweren beter te zijn en de waarheid in pacht te hebben.
Als Marokkanen beginnen over joden en ik wijs ze op de wandaden van moslims zijn ze in een keer klaar en zeggen je hebt gelijk.
Nou gaat dat andersom met Nederlanders doen je weet niet wat je overkomt :schok:
En maar zichzelf op de borst slaan over verlichting zelfkritiek en ruimdenkendheid.


Fictie: stel je voor dat de Marokkanen in Nederland, sinds het begin van de bezetting van Palestina nooit een een woord zouden hebben gezegd of hier tegen geprotesteerd zouden hebben. Sterker !!!het zou ze niets interesseren.
Hoe zou de situatie van de Marokkaanse Nederlander dan zijn.
Een Marokkaan die het nieuws presenteert?
Een Marokkaan die hoofdredacteur van een krant zou zijn? :rolleyes:

taouanza
28-05-05, 09:27
Geplaatst door delirious
Fictie: stel je voor dat de Marokkanen in Nederland, sinds het begin van de bezetting van Palestina nooit een een woord zouden hebben gezegd of hier tegen geprotesteerd zouden hebben. Sterker !!!het zou ze niets interesseren.
Hoe zou de situatie van de Marokkaanse Nederlander dan zijn.
Een Marokkaan die het nieuws presenteerd?
Een Marokkaan die hoofdredacteur van een krant zou zijn? :rolleyes:

Nou ik denk dat dat wel mogelijk is hoor maar dat ligt ook aan de Marokkanen zelf. We moeten meer ons best doen en meer van ons afbijten.
Ik vraag me af waarom er nooit allochtonen in de zaal zitten bij Rondom 10 als het gaat over onderwijs of gezondheidszorg en dat soort dingen.
Worden ze niet gevraagd of zijn ze niet geinteresseerd?
Kijk wij worden niet gevraagd om over andere dingen te praten dan allochtoon zijn en terrorisme maar zelf doen we ook niet anders.
Wel eens een discussie meegemaakt over milieu of dierenrechten?
Elke keer als we dertig jaar terug worden gestuurd lopen we braaf terug.

Ron Haleber
28-05-05, 09:44
Als je krankzinnige racistische commentaren bij de Westerbork-reis leest bij deze foto's,
dan rijzen je haren je te berge.

Ik heb tot ergernis van velen - zelfs van Orakel -
hier een kritisch herdenkingstopic gepost...

Maar als ik dit zie, besef ik hoezeer ik gelijk had!


De NL-formule om 40-45 te herdenken:

Je transporteert een aantal jonge Marokkaanse jongens naar de plek des onheils.
En als ze zich daar niet voor 100% correct gedragen - wat je tevoren al kon weten -
dan dump je ze in een berm langs de weg.

En laat ze bewaken door de marechaussee en toespreken door een rabbijn...

Zo'n strafkampreisje - bekijk eens goed de snuiten van de jongens! - moet dan het bedoelde effect bereiken...

Ik ben blij dat soort zaken in mn topic fel afgewezen te hebben...

En twijfel echt aan het gezond verstand van de NL-autoriteiten die dit organiseren.
Die moeten zich toch echt eens na laten kijken...!


http://www.geenstijl.nl/paginas/marokkanen2.jpg

http://www.geenstijl.nl/paginas/marokkanen1.jpg

http://www.geenstijl.nl/paginas/allochtoonsinwesterbork.html

Voor de racistische teksten volg deze link:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004712.html

assassijn
28-05-05, 11:21
Dat "uitstapje" naar Westerbork was er om ze schrik aan te jagen.Ze wilden ze zoiets zeggen als; pas maar op, dit kan jullie ook te wachten staan.We hebben het als eens gedaan met allochtonen met een bepaalde religie.

taouanza
28-05-05, 11:24
Geplaatst door assassijn
Dat "uitstapje" naar Westerbork was er om ze schrik aan te jagen.Ze wilden ze zoiets zeggen als; pas maar op, dit kan jullie ook te wachten staan.We hebben het als eens gedaan met allochtonen met een bepaalde religie.

Als die tweede foto geen wishfullthinking is weet ik het ook niet.

Ron Haleber
28-05-05, 11:31
Geplaatst door taouanza
Als die tweede foto geen wishfullthinking is weet ik het ook niet.

Precies en de autoriteiten met hun zogenaamde "goede bedoelingen" zijn hier schuld aan! Wat een domme oelewappers om dat niet te voorzien... :stomp:

~Panthera~
28-05-05, 11:40
"authoriteiten" zou ik ze niet noemen, eerder een stelletje padjepee'ers. :moe:

delirious
28-05-05, 11:51
Geplaatst door assassijn
Dat "uitstapje" naar Westerbork was er om ze schrik aan te jagen.Ze wilden ze zoiets zeggen als; pas maar op, dit kan jullie ook te wachten staan.We hebben het als eens gedaan met allochtonen met een bepaalde religie.

Daar zit inderdaad wat in, assassijn. :cheefbek:

assassijn
28-05-05, 12:10
Geplaatst door taouanza
Als die tweede foto geen wishfullthinking is weet ik het ook niet.

Hoe vaak ze die jongeren ook uitnodigen op "werkkampen", hoe vaak jongeren ook voetballen met kransen, hoe vaak Joden ook worden bespuugd op straat door bepaalde jongeren, ze kunnen het schuldgevoel van de medewerking met de nazi's nooit op de allochtoon schuiven om met zichzelf in het reine te komen.
Zolang er blanke autochtone Hollandse nazi's met de denkbeelden van Hitler rondlopen(en die zijn er in overvloed), zal je eerst die moeten aanpakken eer je begint met het aanpakken van jongeren die handelen vanuit onwetendheid.

assassijn
28-05-05, 12:18
Geplaatst door delirious
Daar zit inderdaad wat in, assassijn. :cheefbek:

Die jongens zien er knap bang en aangedaan uit.

delirious
28-05-05, 12:23
Geplaatst door assassijn
Hoe vaak ze die jongeren ook uitnodigen op "werkkampen", hoe vaak jongeren ook voetballen met kransen, hoe vaak Joden ook worden bespuugd op straat door bepaalde jongeren, ze kunnen het schuldgevoel van de medewerking met de nazi's nooit op de allochtoon schuiven om met zichzelf in het reine te komen.
Zolang er blanke autochtone Hollandse nazi's met de denkbeelden van Hitler rondlopen(en die zijn er in overvloed), zal je eerst die moeten aanpakken eer je begint met het aanpakken van jongeren die handelen vanuit onwetendheid.


Correctemundo :wink:

~Panthera~
28-05-05, 12:39
Lijkt me daarom ook beter om van jongs af aan op scholen de geschiedenis van de tweede wereldoorlog in zijn geheel te vertellen.
Ook het niet frisse aandeel van de Nederlanders.
Dan hoef je later 16 jarige ook niet op expeditie te sturen naar Polen, omdat ze er nog nooit van gehoord hebben.

Zwarte Kat
28-05-05, 14:47
Geplaatst door taouanza
Kijk wij worden niet gevraagd om over andere dingen te praten dan allochtoon zijn en terrorisme maar zelf doen we ook niet anders.
Wel eens een discussie meegemaakt over milieu of dierenrechten?


T zou wel eens tijd mogen worden ja als je Marokkanen ook eens ergens anders tegen komt en ze over andere zaken hun mond opentrekken.......
Er werd bv. kort geleden actie gevoerd tegen de ITEC wapenbeurs in de RAI. Daar waren ondermeer ook wapenhandelaren die handel drijven met Israhel.
Ik heb geen enkele Marokkaan gezien bij die protest acties......
Waarom niet?

Zwarte Kat
28-05-05, 14:54
Geplaatst door assassijn
Hoe vaak ze die jongeren ook uitnodigen op "werkkampen", hoe vaak jongeren ook voetballen met kransen, hoe vaak Joden ook worden bespuugd op straat door bepaalde jongeren, ze kunnen het schuldgevoel van de medewerking met de nazi's nooit op de allochtoon schuiven om met zichzelf in het reine te komen.
Zolang er blanke autochtone Hollandse nazi's met de denkbeelden van Hitler rondlopen(en die zijn er in overvloed), zal je eerst die moeten aanpakken eer je begint met het aanpakken van jongeren die handelen vanuit onwetendheid.

:denk: Dus zolang er blank neo-nazi tuig hier rondloopt moeten al die hypocriete autochtonen hun bek dicht houden tegen Marokkaanse schoffies die joden bespugen en kransen vertrappen op de Dam?

taouanza
28-05-05, 15:09
Geplaatst door assassijn
Hoe vaak ze die jongeren ook uitnodigen op "werkkampen", hoe vaak jongeren ook voetballen met kransen, hoe vaak Joden ook worden bespuugd op straat door bepaalde jongeren, ze kunnen het schuldgevoel van de medewerking met de nazi's nooit op de allochtoon schuiven om met zichzelf in het reine te komen.
Zolang er blanke autochtone Hollandse nazi's met de denkbeelden van Hitler rondlopen(en die zijn er in overvloed), zal je eerst die moeten aanpakken eer je begint met het aanpakken van jongeren die handelen vanuit onwetendheid.

Zo van verbeter de wereld begin bij jezelf?

taouanza
28-05-05, 15:10
Geplaatst door Zwarte Kat
:denk: Dus zolang er blank neo-nazi tuig hier rondloopt moeten al die hypocriete autochtonen hun bek dicht houden tegen Marokkaanse schoffies die joden bespugen en kransen vertrappen op de Dam?

Ik begrijp wat je bedoelt Assasijn dankzij Zwarte Kat.
Schoolvoorbeeld van je stelling.

Seif
28-05-05, 15:20
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp wat je bedoelt Assasijn dankzij Zwarte Kat.

Dat je het ene kwaad met het andere mag uitwisselen?

taouanza
28-05-05, 15:22
Geplaatst door Seif
Dat je het ene kwaad met het andere mag uitwisselen?

Hier nog een!

Zwarte Kat
28-05-05, 15:30
Geplaatst door Seif
Dat je het ene kwaad met het andere mag uitwisselen?

Dat je het ene kwaad in stand houdt met het ander....
zo zijn beiden partijen blij...........

taouanza
28-05-05, 15:42
Geplaatst door Zwarte Kat
T zou wel eens tijd mogen worden ja als je Marokkanen ook eens ergens anders tegen komt en ze over andere zaken hun mond opentrekken.......
Er werd bv. kort geleden actie gevoerd tegen de ITEC wapenbeurs in de RAI. Daar waren ondermeer ook wapenhandelaren die handel drijven met Israhel.
Ik heb geen enkele Marokkaan gezien bij die protest acties......
Waarom niet?

Nou dat vind ook zeer kwalijk en niet alleen als het om Israel gaat.

taouanza
28-05-05, 15:45
Geplaatst door Zwarte Kat
Dat je het ene kwaad in stand houdt met het ander....
zo zijn beiden partijen blij...........

Volgens jullie twee want dat zegt Assasijn niet dat maken jullie ervan.
En ik ben het zat dat mensen zaken voor moslims gaan invullen en dat we dat maar braaf moeten uitleggen!
Ik voel me totaal niet verantwoordelijk voor jullie bekrompenheid leer maar eerst lezen wat er staat.

Zwarte Kat
28-05-05, 16:00
Geplaatst door taouanza
En ik ben het zat dat mensen zaken voor moslims gaan invullen en dat we dat maar braaf moeten uitleggen!


??
Is Assasijn moslim en prikt hij op religieuze gronden?
Ben jij moslim en prik jij ook op religieuze gronden?
Dat is dan nieuw voor mij!
Ik wist niet dat jij en Assasijn moslim waren.
En ik had ook niet door dat Assasijn een islamitische posting had geschreven.

taouanza
28-05-05, 16:05
Geplaatst door Zwarte Kat
??
Is Assasijn moslim en prikt hij op religieuze gronden?
Ben jij moslim en prik jij ook op religieuze gronden?
Dat is dan nieuw voor mij!
Ik wist niet dat jij en Assasijn moslim waren.
En ik had ook niet door dat Assasijn een islamitische posting had geschreven.

En wat wil je nu hier mee zeggen?

assassijn
28-05-05, 16:21
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp wat je bedoelt Assasijn dankzij Zwarte Kat.
Schoolvoorbeeld van je stelling.

In ieder geval toch iemand die het vat :)
Ga het verder ook niet uitleggen aan het heerschap dat er z'n eigen uitleg aan heeft gegeven.Die zal toch eerst teksten moeten leren lezen zonder te lezen wat hij graag zou willen lezen.

P.S. z'n uitleg slaat zoooooo op m'n tekst :lole:

Zwarte Kat
28-05-05, 16:29
Geplaatst door taouanza
En wat wil je nu hier mee zeggen?

Dat ik niet wist dat jij en Assasijn moslims zijn en ik daarom ook niet de intentie gehad kon hebben om voor een moslim zaken in te vullen over wat hij bedoeld.

delirious
28-05-05, 16:48
Geplaatst door assassijn
In ieder geval toch iemand die het vat :)
Ga het verder ook niet uitleggen aan het heerschap dat er z'n eigen uitleg aan heeft gegeven.Die zal toch eerst teksten moeten leren lezen zonder te lezen wat hij graag zou willen lezen.

P.S. z'n uitleg slaat zoooooo op m'n tekst :lole:

Recht in de Roos :duim:

Die kreeg je toch effe op een presenteerblaadje, Assassijn? :wink:

assassijn
28-05-05, 16:56
Geplaatst door delirious
Recht in de Roos :duim:

Die kreeg je toch effe op een presenteerblaadje, Assassijn? :wink:

Inderdaad, dat is wat ze noemen een inkoppertje:hihi:
Wel aardig van het heerschap om verdere uitleg overbodig te maken...al deed hij dat waarschijnlijk onbewust.

Zwarte Kat
28-05-05, 17:04
Geplaatst door assassijn
Inderdaad, dat is wat ze noemen een inkoppertje:hihi:
Wel aardig van het heerschap om verdere uitleg overbodig te maken...al deed hij dat waarschijnlijk onbewust.

:duim: Het doet me goed om te weten dat je zo blij bent met mijn repliek!

assassijn
28-05-05, 18:33
Geplaatst door Zwarte Kat
:duim: Het doet me goed om te weten dat je zo blij bent met mijn repliek!

Dat heb ik niet gezegd, je hebt weer verkeerd gelezen.
Ik heb gezegd dat ongelovige Hollanders onthoofd dienen te worden.

delirious
28-05-05, 19:01
Geplaatst door assassijn
Dat heb ik niet gezegd, je hebt weer verkeerd gelezen.
Ik heb gezegd dat ongelovige Hollanders onthoofd dienen te worden.

Het is te ZUUR voor hem Assassijn :hihi:

Zwarte Kat
28-05-05, 19:17
Geplaatst door assassijn

Ik heb gezegd dat ongelovige Hollanders onthoofd dienen te worden.

:vreemd: Deze snap ik ook al niet......

Zwarte Kat
28-05-05, 19:19
Geplaatst door delirious
Het is te ZUUR voor hem Assassijn :hihi:

Ah, jij snapt m wel.
Das fijn want dan kun jij me mischien uitleggen wat ie bedoeld en waarom het te zuur is.

delirious
29-05-05, 08:52
Geplaatst door Zwarte Kat
Ah, jij snapt m wel.
Das fijn want dan kun jij me mischien uitleggen wat ie bedoeld en waarom het te zuur is.

Begin maar bij het begin van deze Topic, kom je er zelf achter. :)

taouanza
29-05-05, 09:12
Geplaatst door assassijn
Inderdaad, dat is wat ze noemen een inkoppertje:hihi:
Wel aardig van het heerschap om verdere uitleg overbodig te maken...al deed hij dat waarschijnlijk onbewust.

Dat gebeurd hier zo vaak.
Er is helemaal geen discussie want er wordt niet eens naar je geluisterd.
Ze hebben gewoon een paar standaardvragen en daar verwachten ze standaardantwoorden voor reageer je anders dan krijgen ze kortsluiting en raken op tilt.
EN hoe meer ze ontkennen hoe meer ze bevestigen.

En dat heeft echt te maken hoe ze naar je kijken. NIet als gelijkwaardig persoon dus.
Het is net alsof je met je collega praat die denkt dat hij je chef is.
JIj ziet collega en praat als je gelijke en hij ziet je als de schoonmaker die zijn kantoor stofzuigt. Nou daar moet je heel hard tegen praten want anders begrijpt hij je niet. Die komt net uit de rif die moet je nog helemaal wegwijs maken in de beschaving en verlichting anno 2005.
Ja hij is koppig(lees dom iemand die het niet met je eens is, is traag van begrip) maar het is de whitemansburden om de beschaving over te brengen aan de inboorlingen dus de aanhouder wint.

assassijn
29-05-05, 13:01
Geplaatst door taouanza
Dat gebeurd hier zo vaak.
Er is helemaal geen discussie want er wordt niet eens naar je geluisterd.
Ze hebben gewoon een paar standaardvragen en daar verwachten ze standaardantwoorden voor reageer je anders dan krijgen ze kortsluiting en raken op tilt.
EN hoe meer ze ontkennen hoe meer ze bevestigen.

En dat heeft echt te maken hoe ze naar je kijken. NIet als gelijkwaardig persoon dus.
Het is net alsof je met je collega praat die denkt dat hij je chef is.
JIj ziet collega en praat als je gelijke en hij ziet je als de schoonmaker die zijn kantoor stofzuigt. Nou daar moet je heel hard tegen praten want anders begrijpt hij je niet. Die komt net uit de rif die moet je nog helemaal wegwijs maken in de beschaving en verlichting anno 2005.
Ja hij is koppig(lees dom iemand die het niet met je eens is, is traag van begrip) maar het is de whitemansburden om de beschaving over te brengen aan de inboorlingen dus de aanhouder wint.

Dat is grappig, zoiets soortgelijks had ik enige tijd geleden meegemaakt op het station.
Met mijn bakje pleur en mijn krantje zat ik op een bankje te wachten op mijn vertraagde trein.Naast mij zat een vrouw van middelbare leeftijd, die even later werd vereerd met het bezoekje van een man van dezelfde leeftijd.
Hun gesprek trok mijn aandacht toen de woorden islamitisch en allochtoon vielen.De vrouw had net een onderzoek over islamitische allochtonen afgesloten waarop zou promoveren.Waar het op neerkwam, is dat ze steeds de vergelijking trok met christelijk Nederland van 50 jaar terug.De zin "net als bij ons toen in de jaren 50" werd tot vervelens toe herhaald.
Ik heb mijzelf flink gehouden door er gewoon niet op in te gaan, al heeft het mij wel de nodige moeite gekost moet ik zeggen.
Achteraf kon ik alleen maar lachen om de onzin die ik zojuist had gehoord.

Zwarte Kat
29-05-05, 13:20
Geplaatst door taouanza
Dat gebeurd hier zo vaak.
Er is helemaal geen discussie want er wordt niet eens naar je geluisterd.
Ze hebben gewoon een paar standaardvragen en daar verwachten ze standaardantwoorden voor reageer je anders dan krijgen ze kortsluiting en raken op tilt.
EN hoe meer ze ontkennen hoe meer ze bevestigen.

En dat heeft echt te maken hoe ze naar je kijken. NIet als gelijkwaardig persoon dus.
Het is net alsof je met je collega praat die denkt dat hij je chef is.
JIj ziet collega en praat als je gelijke en hij ziet je als de schoonmaker die zijn kantoor stofzuigt. Nou daar moet je heel hard tegen praten want anders begrijpt hij je niet. Die komt net uit de rif die moet je nog helemaal wegwijs maken in de beschaving en verlichting anno 2005.
Ja hij is koppig(lees dom iemand die het niet met je eens is, is traag van begrip) maar het is de whitemansburden om de beschaving over te brengen aan de inboorlingen dus de aanhouder wint.

Goh, via Taouanza kom ik heel wat te weten over die Assassijn.
Niet alleen blijkt Assassijn een moslim te zijn maar wordt hij ook door Nederlanders gezien als een Riffie.
Dat wist ik nog niet.
Voorts schijnt het zo te wezen dat hij als minderwaardig wordt bekeken door kaaskoppen zoals ik en Taouanza.
Aangezien Taouanza en ik allebei hier in Nederland zijn geboren en getogen hebben wij blijkbaar de beschaving en verlichting meegekregen en dat is iets dat Assassijn schijnbaar niet heeft meegekegen.
Dat moeten Taouanza en ik dus gaan bijbrengen bij Asassijn.

:wijs: Ik leer hier aardig wat over Assassijn dankzij mijn mede Nederlander Taouanza.

Zwarte Kat
29-05-05, 13:34
Geplaatst door delirious
Begin maar bij het begin van deze Topic, kom je er zelf achter. :)

Ah, ik word doorverwezen van het kastje naar de muur......

mark61
29-05-05, 14:56
Geplaatst door assassijn
Waar het op neerkwam, is dat ze steeds de vergelijking trok met christelijk Nederland van 50 jaar terug.De zin "net als bij ons toen in de jaren 50" werd tot vervelens toe herhaald.

Ik weet natuurlijk niet precies wat ze zei, maar gedeeltelijk is de uitgangspositie volgens mij wel vergelijkbaar. NL in 1950 was meer agrarisch, geloviger, er was meer sociale controle. Anno 2005 kan je weinig meer met die vergelijking, dat wel.

assassijn
29-05-05, 15:40
Geplaatst door mark61
Ik weet natuurlijk niet precies wat ze zei, maar gedeeltelijk is de uitgangspositie volgens mij wel vergelijkbaar. NL in 1950 was meer agrarisch, geloviger, er was meer sociale controle. Anno 2005 kan je weinig meer met die vergelijking, dat wel.

Inderdaad, anno 2005 is het een beetje een verkeerde vergelijking.
Waar het op neer kwam was de kijk die ze had op allochtonen, "wij zijn slim en verlicht, jullie zijn nu wat wij 50 jaar geleden waren, en dus een beetje "achterwaarts".
Dat is precies wat Touanza eigenlijk zegt.Als je elkaar als gelijken gaat zien, dan verloopt de discussie een stuk anders dan als je jezelf bij voorbaat al boven de ander zet in een discussie.De ander(de allochtoon in dit geval) kan nooit gelijk hebben omdat jij het immers toch beter weet omdat jij 50 jaar voorsprong hebt.

Wide-O
29-05-05, 15:52
Geplaatst door assassijn
[BDat is precies wat Touanza eigenlijk zegt.Als je elkaar als gelijken gaat zien, dan verloopt de discussie een stuk anders dan als je jezelf bij voorbaat al boven de ander zet in een discussie.[/B]

Grappig dat al die mensen die dat nou net *niet* doen deze week een strafpunt hebben gekregen. En het is "Taouanza" :p*

(* geintje, maar misschien misplaatst, er is in ieder geval nog weinig plaats voor geintjes lijkt me)

mark61
29-05-05, 22:53
Geplaatst door assassijn
Inderdaad, anno 2005 is het een beetje een verkeerde vergelijking.
Waar het op neer kwam was de kijk die ze had op allochtonen, "wij zijn slim en verlicht, jullie zijn nu wat wij 50 jaar geleden waren, en dus een beetje "achterwaarts".
Dat is precies wat Taouanza eigenlijk zegt.Als je elkaar als gelijken gaat zien, dan verloopt de discussie een stuk anders dan als je jezelf bij voorbaat al boven de ander zet in een discussie.De ander(de allochtoon in dit geval) kan nooit gelijk hebben omdat jij het immers toch beter weet omdat jij 50 jaar voorsprong hebt.

Ja het hangt natuurlijk helemaal af van de intentie, of invalshoek. Als je jezelf boven de ander, liefst gezien als homogene, onpersoonlijke groep, stelt, heb je niets meer te melden.
De positieve invalshoek zou kunnen zijn dat eventuele verschillen niet genetisch :hihi: en ook niet voor eeuwig zijn, maar dat culturen en gemeenschappen voortdurend evolueren, al dan niet door externe invloeden.

Maar ik begrijp je gevoel volledig. :) I'll shut up.

mark61
29-05-05, 22:53
Geplaatst door Wide-O
Grappig dat al die mensen die dat nou net *niet* doen deze week een strafpunt hebben gekregen. En het is "Taouanza" :p*

(* geintje, maar misschien misplaatst, er is in ieder geval nog weinig plaats voor geintjes lijkt me)

Welja. ;)