PDA

Bekijk Volledige Versie : Overheid loopt soms bewust een blauwtje bij terrorismebestrijding



NIS
27-05-05, 07:34
terrorismebestrijding / Overheid loopt soms bewust een blauwtje
van onze redactie politiek
2005-05-27

De overheid neemt soms heel bewust het risico dat de inlichtingendiensten bij het bestrijden van terroristen een blauwtje lopen bij de strafrechter.



Dat zeggen de ministers Remkes (VVD, binnenlandse zaken) en Donner (CDA, justitie) in een vraaggesprek met Trouw. ,,Op zo'n vrijspraak mag je de AIVD dan niet aankijken'', zegt Remkes, politiek verantwoordelijk voor de Algemene inlichtingen- en veiligheidsdienst. ,,We verstoren zo wel de activiteiten van mensen.''

Dat diensten als de AIVD en het openbaar ministerie daarmee te kijk kunnen worden gezet als organisaties die broddelwerk afleveren, neemt de politieke leiding op de koop toe. ,,Het strafrecht is er eigenlijk niet voor bedoeld. Als het openbaar ministerie op basis van informatie van de AIVD er voor kiest om in actie te komen en iemand voor de rechter brengt, dan heb je een goede kans dat die niet wordt veroordeeld. Maar hij kan in elk geval ook niet doen wat hij van plan was'', valt Donner zijn collega bij. Desondanks beschouwen de ministers de vrijspraak voor Samir A. (verdacht van het beramen van terroristische aanslagen) als een grote tegenslag.

Volgens Donner en Remkes is de dreiging van het radicaal islamitisch geïnspireerd terrorisme in Nederland nog onverminderd groot. De groep die gevoelig is voor extremistische gedachten en bereid lijkt tot het plegen van geweld groeit. Het zou inmiddels gaan om enkele duizenden (jonge) mensen. Hun ideeën doen ze niet meer op in de moskee, maar op scholen en thuis, via internet. De twee ministers sluiten niet uit dat na alle maatregelen die ze al hebben genomen de overheid nog meer instrumenten nodig heeft in de strijd tegen terrorisme. Remkes: ,,Het is geen stilstaand water.''

Kal-El B.V
27-05-05, 10:22
Laatst gleed ik uit over een banaan op het Leideplein in Amsterdam en ik viel met mijn gezicht recht in een stapel warme en verse hondenpoep en terwijl dit allemaal gebeurde zakte ook nog eens mijn broek af om te onthullen dat ik die dag had besloten eens geen onderbroek te dragen en iedereen stond daar naar mijn harige arse te kijken. En het hele plein barstte in in een keer tegelijk in lachen uit. en het ging zo zeker tien minuten door.

Maar al die arme sukkels die hadden niet door dat ik dat allemaal express had gedaan, jammer !!

taouanza
27-05-05, 17:04
Lekker he al die monsters onder je bed?

Maarten
27-05-05, 17:45
Geplaatst door Kal-El B.V
Laatst gleed ik uit over een banaan op het Leideplein in Amsterdam en ik viel met mijn gezicht recht in een stapel warme en verse hondenpoep en terwijl dit allemaal gebeurde zakte ook nog eens mijn broek af om te onthullen dat ik die dag had besloten eens geen onderbroek te dragen en iedereen stond daar naar mijn harige arse te kijken. En het hele plein barstte in in een keer tegelijk in lachen uit. en het ging zo zeker tien minuten door.

Maar al die arme sukkels die hadden niet door dat ik dat allemaal express had gedaan, jammer !!

Als de 15.999.999 Nederlanders klaar staan om Donner z'n keel af te snijden vanwege de ongelofelijke domheid van die man, dan roept hij waarschijnlijk nog, dat terrorisme een groot probleem in Nederland is.

De pech van die man is waarschijnlijk, dat zijn pa of opa een groot staatsrechtgeleerde was ( ik heb diens boeken nog moeten bestuderen, redelijk saai), en dat hij als jongetje in die kringen natiuurlijk te horen kreeg, dat hij een hele bolleboos was! :D Maar deze vent kan nog geen klok van een klepel onderscheiden he? De vent is gewoon grenzenloos dom. Zit s'avonds waarschijnlijk met een brokje Liga voor de TV.
Ik zit 'm nogal in de gaten te houden de laatste tijd, maar wat die vent uitkraamt is allemaal even erg..

helly2002
28-05-05, 00:32
ja hoor tuurlijk remkes en de nieeuwe paus wordt katja schuurman mmmmmmmmm :rolleyes:

mark61
28-05-05, 02:41
Geplaatst door Maarten
Als de 15.999.999 Nederlanders klaar staan om Donner z'n keel af te snijden vanwege de ongelofelijke domheid van die man, dan roept hij waarschijnlijk nog, dat terrorisme een groot probleem in Nederland is.

...

Maar hij onderhoudt zijn rijwiel voortreffelijk, dat moet je m nageven. Onze fietsenmaker in oorlogstijd.

barfly
28-05-05, 02:55
Ik vind Donner juist zo'n volstrekt overdreven protestant, die als vertier bijbels naleest op zetfouten...

Maarten
28-05-05, 06:25
Geplaatst door mark61
Maar hij onderhoudt zijn rijwiel voortreffelijk,

:hihi:
Hoe krijg je 'm verzonnen! :D
.. op zoek naar de metafoor van Neerlands hoop in bange dagen..
De fiere inborst in de strijd tegen de getijden..

... er moet een manier zijn om de man in plexiglas te conserveren..
Zou hem bekend zijn, dat de Watersnoodramp van 1953 inmiddels volledig bedwongen is?



Geinig trouwens, zo'n Normen-en-waardenfiguur als Minister van Justitie, die openlijk misbruik van het strafrecht staat te bepleiten, op grond van verdenkingen, die achteraf niet eens door voldoende feiten gesteund blijken te worden.
Je moet die allochtonen toch laten zien waar Nederland voor staat, nietwaar?

Wat nog ontbreekt in dit topic is Doeschate, die een vingertje komt opsteken tegen de haatdragendheid bij boze Marokkanen..

Maar je kunt het ook positief bekijken. Al die regeringsdomheid is een sterke aansporing voor Marokkanen om alert te blijven en vooral zelf na te denken. Stuk effectiever dan welk educatief plan van Maria van der Hoeven dan ook.. :hihi:

Maarten
28-05-05, 06:38
Geplaatst door barfly
protestant, die als vertier bijbels naleest op zetfouten...
:D
Oók niet slecht gevonden!


Vermoedelijk vinden we volgend jaar "Het Standje" terug als strafrechtelijke maatregel, voor alle gevallen waarin vervolging strandt op een gebrek aan bewijs!

Zou hij voor het slapen gaan nog even met vertedering de roede aaien, die hij achteraf van zijn schoolmeester cadeau kreeg, na gebleken deugd- en volgzaamheid?!..

assassijn
28-05-05, 12:27
We kunnen hier beter niet om gaan lachen.
Voor je het weet bestormen ze weer een huis van een onschuldige allochtoon, enkel en alleen om aan te tonen dat ze er nog zijn( de AIVD welteverstaan).

taouanza
28-05-05, 15:23
Geplaatst door assassijn
We kunnen hier beter niet om gaan lachen.
Voor je het weet bestormen ze weer een huis van een onschuldige allochtoon, enkel en alleen om aan te tonen dat ze er nog zijn( de AIVD welteverstaan).

Nederland wordt veiliger dankzij de AIVD Tombola.
Als je al niet van hun taartenbakken vrolijk werd.