PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel reacties op uitzending Peter R. de Vries



delirious
27-05-05, 17:59
AMSTERDAM/LEIDEN/GOUDA - De politie en de redactie van het misdaadprogramma Peter R. de Vries hebben donderdag en vrijdag veel reacties ontvangen op een uitzending over onopgeloste moord op de Goudse studente Mariëlla de Geus .

Bekijk video:
Modem/ Breedband


In totaal reageerden meer dan tweehonderd mensen. De politie Hollands Midden schat dat er ongeveer tien interessante tips tussen zitten.

De misdaadverslaggever liet in Gouda huis-aan-huis 26.000 oproepen bezorgen. De Vries meent dat de oplossing van de moord in Gouda ligt en wilde dat zoveel mogelijk inwoners de uitzending gingen kijken. Van de zeventig reacties die de recherche ontving, kwamen er 45 uit Gouda. Op de redactie van de het SBS6-programma waren vrijdagochtend ongeveer 150 telefoontjes en mailtjes binnengekomen.

De politie meldde vrijdagochtend dat er nog steeds mensen bellen. Het resultaat is "boven verwachting", aldus een zegsvrouw.

Medio vorig jaar deden politie en justitie op de regionale en landelijke televisie ook al een oproep. De Vries werkt nu samen met het onderzoeksteam. De ouders van Mariëlla de Geus hebben hem om zijn hulp gevraagd.

Het lichaam van de 20-jarige studente werd in de ochtend van 4 november 2001 gedeeltelijk ontkleed gevonden bij het parkeerterrein De Potterspoort in Gouda. Ze bleek seksueel misbruikt en met een baksteen gedood. Justitie bracht een 21-jarige verdachte voor de rechter, maar die ging vrijuit, omdat een DNA-test in zijn voordeel uitviel.

In de loop der jaren heeft justitie bij honderden mannen DNA laten afnemen en zijn duizenden mensen door de politie gehoord. "Er moeten mensen zijn die iets hebben gezien of iets weten", schreef De Vries in zijn oproep aan de Goudse bevolking.


nu.nl
Dat de dader maar snel gevonden wordt.

mark61
28-05-05, 03:28
Hup, DNA afnemen bij elke man die in NL geboren wordt of komt wonen. Zal ze leren.

Ik bij die topictitel maar denken dat ie nu eindelijk die fantastische partij van hem ging presenteren.

Tomas
28-05-05, 11:24
Geplaatst door mark61
Hup, DNA afnemen bij elke man die in NL geboren wordt of komt wonen. Zal ze leren.

Ik bij die topictitel maar denken dat ie nu eindelijk die fantastische partij van hem ging presenteren.

Er is dna materiaal gevonden van een man in de twee kleine spermadruppels, onder haar vingernagels en onder de hak van haar schoen. Haar kleren lagen netjes opgestapeld. Het is op een parkeerterein gebeurd waar ook huizen aan grenzen. Ik parkeer daar zelf wel eens. Getuigen hebben ook gemeld dat ze wel iets gehoord hebben, zoals een vrouw die riep: "Ik zei toch dat ik niet wil!"

Ik kan mij voorstellen dat de man van het dna niet perse de moordenaar hoeft te zijn. Er kan in theorie sprake van vrijwillige sex zijn geweest, waarna ze alsnog vermoord is door een ander.

Voor mij is het sterk afhankelijk van de krabsporen onder de vingernagels. Als deze aanzienlijk zijn, dan kan het een poging tot verdedigen zijn geweest, anders ook uit liefde.

Ik blijf het verdacht vinden dat de gearresteerde man zoveel (De gebruikte baksteen, de lokatie en de gebroken kaak) details van de moord wist te melden in het verhoor, ook al was het niet zijn dna. Op dat laatste is hij dan ook voornamelijk vrijgesproken.

In dit geval zou het dna wel eens het obstakel kunnen zijn. Het is in ieder geval niet heilig.

delirious
28-05-05, 13:01
Getuigen hebben ook gemeld dat ze wel iets gehoord hebben, zoals een vrouw die riep: "Ik zei toch dat ik niet wil!"

Dit zou ook kunnen aantonen dat het iemand is die ze kent.



Ik blijf het verdacht vinden dat de gearresteerde man zoveel (De gebruikte baksteen, de lokatie en de gebroken kaak) details van de moord wist te melden in het verhoor, ook al was het niet zijn dna. Op dat laatste is hij dan ook voornamelijk vrijgesproken.

Dit kan ook pure toeval zijn. Of de verdachte man ( gewiekste Nouredine) kan ook natuurlijk getuige zijn van de moord, maar door zijn dolheid dit niet kan vertellen.

Tomas
28-05-05, 13:05
Geplaatst door delirious
Dit zou ook kunnen aantonen dat het iemand is die ze kent.


Yep, maar het geweld, het vermoedelijke gevecht staan in contrast met het nette stapeltje kleren en het ontbreken van meer en hadere gegil.




Dit kan ook pure toeval zijn. Of de verdachte man ( gewiekste Nouredine) kan ook natuurlijk getuige zijn van de moord, maar door zijn dolheid dit niet kan vertellen.

I know. In dat geval zou er toch ook meer uit te halen moeten zijn? Begrijp niet dat ze niet meer uit 'm kunnen halen, hij is wel psychisch gestoord maar niet compleet gek. Veel wijst in zijn richting. Dat dat de avond is dat ie thuis ontsnapt nadat zijn ouders al dagen doodsbenouwd zijn dat ie iemand iets aan zal doen. Er wordt iemand die op 'm lijkt herkend op een fiets rond de juiste tijd die van de plaats delict wegfietst. Hij heeft iets tegen vrouwen. Dat gecombineerd met zijn orthodoxe visie op geloof vind ik persooblijk ook wat zeggen. En dat ie die drie zaken benoemt al helemaal. Maargoed, hij zou ook een getuige geweest kunnen zijn. Alles kan. Maar m'n opmerking was dan ook meer bedoelt als: dna is niet alles.