PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevaarlijk internet



Seif
28-05-05, 19:01
gevaarlijk internet
Tue, 17.05.2005

Internet is een broedplaats voor extreemrechts. Jongeren ontmoeten elkaar op fora om te discussiëren over thema’s die op andere plekken taboe zijn. Beangstigend, noemt de antifascistische onderzoeksgroep Kafka de trend. De AIVD is inmiddels een onderzoek gestart.

‘De Haat van Holland-Harcore’ kopt het artikel in deVerdieping, het supplement bij Trouw van maandag 25 april jongstleden. De boodschap van het artikel is duidelijk: internet en extreemrechts bundelen de krachten om zoekende jongeren te verleiden met gevaarlijk gedachtegoed. Een niet te onderschatten bedreiging. De stuitende voorbeelden in het artikel zijn dan ook niet van de lucht. Zo maken bezoekers van het Holland-Hardcore forum zich vrolijk over asielzoekers die verdrinken omdat ze niet kunnen zwemmen, vertelt een jongen dat hij buitenlanders die in Nederland wonen alleen haat wanneer ze zich niet aanpassen aan onze waarden en normen en verzucht een andere jongen van 17 dat hij vindt dat mensen zoals hij gezien worden als ‘de slechte’ terwijl een buitenlander die iets flikt gemakkelijk weg komt.

Wie zich vaker op interfora begeeft, weet dat ongenuanceerde en prikkelende uitspraken schering en inslag zijn op de meeste jongerensites. Op internet heerst de taal van de voetbalsupporters. Hoe grover en schokkender, hoe beter. Ook op niet extreemrechtse fora. Toch is er wel degelijk iets aan de hand. De laatste vier jaar is een deel van de autochtone jongeren op het platteland geradicaliseerd. Daar zijn diverse redenen voor aan te wijzen. De politiek van angst die de afgelopen jaren in ons land wordt gevoerd is daar in ieder geval een van. De stigmatisering van bepaalde groepen jongeren op uiterlijke kenmerken een ander. Zo zijn er meer. Een week voor het verschijnen van het betreffende artikel in Trouw zond Nova een reportage uit over de zogenaamde Lonsdalejongeren in Noord-Limburg. Een schokkend verslag. Niet omdat de jongeren zo gevaarlijk overkwamen, maar juist omdat zij zo onzeker waren. Jongeren van begin twintig zonder werk, zonder opleiding, zonder werk, zonder kansen, afkomstig uit instabiele gezinnen. Gezinnen die vast ook aan de onderkant van de samenleving bungelden. Natuurlijk voelen deze jongeren zich aangetrokken tot een cultuur waarin eer, afkomst en broederschap – om er een aantal te noemen – centraal staan. “Mijn opa was bij de Wapen-SS’, zingt een jongen luidkeels mee terwijl hij zijn armen op het ritme van de hardcore beweegt. Het maakt hem vooral triest, niet gevaarlijk voor de toekomst van dit land.

Onderschat ik daarmee de problemen schromelijk? Nee, problemen zijn er zeker. Maar die zijn veel eerder geworteld in de politieke en sociaal-economische basis dan bij deze jongeren. Geef ze de Koran of het boek van Mao en ze slikken het ook voor zoete koek. Onderzoeksgroep Kafka doet al heel wat jaren onderzoek naar fascistische tendensen binnen de vaderlandse jongerencultuur. Daarin slaat zij regelmatig door. Gemakzuchtig brengt Kafka muzikale subculturen in verband met extreemrechts gedachtegoed. Gabber, hardcore, pagan metal en death metal passeerden reeds de revue. Begin dit jaar onderzocht ik voor het Haarlems Dagblad de volgens Kafka sterk fascistische trekken van de hedendaagse black metal scene in ons land. Die bleken enorm mee te vallen. De flirt van het genre met voorchristelijke Europese mythologieën bleek los te staan van een adoratie van het nazisme. Daarbij bleken muzikanten en fans vooral zoekende en onzekere jongens. Frankco Lamerikx, kenner en journalist voor het internetmagazine Musique Machine, verwoorde het als volgt: “Is het echt een probleem? Het verschijnsel is zo marginaal dat niemand er op dit moment wakker van ligt, zeker niet onze samenleving waarin de religieuze problematiek zich toespitst op het Islamitische vraagstuk. Maar zodra aanhangers een natuurreligies gaan rondlopen met swastika’s zullen de poppen waarschijnlijk aan het dansen zijn.”

Hij vervolgt: “In een puur materialistisch georiënteerde cultuur, gebaseerd op de mythe van een progressieve evolutie, is alleen beperkt ruimte voor geschiedenis. Vandaar dat onze cultuur niet langer leeft maar is opgesloten in musea en themaparken. Pagan metal grijpt terug naar de tijd waarin de voorouderverering centraal stond, waarin de mens zijn plaats in de natuur en in het universum veel duidelijker besefte dan vandaag de dag.” Diepgang en poging tot duiding die in het artikel in Trouw en op de website van Kafka met node wordt gemist.

Maar terug naar internet. Vrijheid van meningsuiting en internet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarbij, hoe extreem sommige uitingen op de zogenaamd extreemrechte fora ook zijn, ze zijn gemaakt binnen een bepaalde context, binnen een bepaalde discussie, door kansarme jongeren op zoek naar zekerheid. Als er eens onderzoek moet worden gedaan of en kritisch artikel geschreven dient te worden over gevaarlijk tendensen op het internet dan zijn er veel betere plekken.

Een tweetal voorbeelden. De website Meervrijheid bijvoorbeeld, een stichting die zich inzet voor een samenleving op basis van vrijwilligheid en eigen verantwoordelijkheid. In een artikel over sekstoerisme betoogt Bart Croughs er dat kinderprostitutie in de derdewereld een goede zaak is. Het komt immers de welvaart van dergelijke landen ten goede en levert de westerling op zoek naar genot een goed gevoel op. Twee partijen gelukkig. Wie denkt dat Croughs een zieke grap of omgekeerd kritisch stuk schrijft, heeft het goed mis. De reacties van mede-libertariërs – want dat zijn de mensen achter Meervrijheid - liegen er niet om. Volgens de beginselen van de literarische samenleving heeft Croughs groot gelijk. Dan te bedenken dat dit volwassen mensen zijn, met een bovengemiddeld economisch kapitaal. Kafka, de AIVD en Trouw liggen er blijkbaar niet wakker van.

Niet extreemrechts en daarom blijkbaar niet verdacht is het forum van Pim-Fortuyn.nl. “De Marokkanen gedragen zich net als de SA van Hitler in de jaren 30. Wat dat betreft lijken zijn meer van de geschiedenis geleerd te hebben dan de meeste Nederlanders”, schrijft Rene68 naar aanleiding van de mishandeling van de homoseksuele journalist in Amsterdam. Een dergelijke opmerking op het forum van Stormfront brengt Kafka in de hoogste paraatheid. De anti-islamitische opmerkingen zijn er niet van de lucht. Extreem schrijft: “Een Islamiet zal altijd een zesderangs burger blijven. Je kan namelijk geen oer-Nederlander worden, dat ben je of dat ben je niet. Islamieten dienen zo snel mogelijk uitgezet te worden buiten Nederland.”

De blinde focus van onderzoeksgroepen en media op jongeren met extremistisch gedachtegoed is exemplarisch. In plaats van op zoek te gaan naar de achtergronden van bepaalde uitlatingen en gedragingen wordt de zwakste schakel in de keten aangepakt. De schakel waar – kort door de bocht – alle ellende samenkomt. Gemakkelijk en op het eerste gezicht effectief, maar in essentie symptoombestrijding in plaats van het traceren van de echte problemen. Of ontbreekt het Trouw – en andere Nederlandse media – aan moed en durf?

links:
http://www.meervrijheid.nl/
http://www.stormfront.org/forum/forumdisplay.php?f="22"
http://kafka.antifa.net/
http://www.pim-fortuyn.nl/pfforum

From: Theo Ploeg


Bron: cut-up.com (http://cut-up.com/news/detail.php?sid=387)

assassijn
28-05-05, 19:21
Niet omdat de jongeren zo gevaarlijk overkwamen, maar juist omdat zij zo onzeker waren. Jongeren van begin twintig zonder werk, zonder opleiding, zonder werk, zonder kansen, afkomstig uit instabiele gezinnen. Gezinnen die vast ook aan de onderkant van de samenleving bungelden.

Gelukkig maar, het zijn maar een stel kwajongens die we niet serieus moeten nemen.
De vele aanslagen op islamitische instellingen zijn waarschijnlijk gepleegd door moslims of links krakerstuig om deze aardige Hollandse jongens een slechte naam te bezorgen.In WO2 had je ook al Duitsers die zichzelf voordeden als Hollander om de wereld te laten denken dat er onder Hollanders ook fascisten rondliepen...fascisten en racisten komen in elk volk voor, behalve bij Hollanders.
Mochten er ooit een stel Hollanders zijn met kaalgeschoren hoofden, tatoo's van swastika's die het lichaam sieren, die af en toe iets racistisch zeggen tegen mensen met een andere religie of huidskleur(wat als grap bedoel is overigens), en die vervolgens wel eens een islamitisch schooltje of moskee in de fik steken, dan heeft dat niets met fascisme of racisme te maken...het zijn gewoon een stel v erveelde jongeren zonder werk of opleiding.

delirious
28-05-05, 20:21
Geplaatst door assassijn
Gelukkig maar, het zijn maar een stel kwajongens die we niet serieus moeten nemen.
De vele aanslagen op islamitische instellingen zijn waarschijnlijk gepleegd door moslims of links krakerstuig om deze aardige Hollandse jongens een slechte naam te bezorgen.In WO2 had je ook al Duitsers die zichzelf voordeden als Hollander om de wereld te laten denken dat er onder Hollanders ook fascisten rondliepen...fascisten en racisten komen in elk volk voor, behalve bij Hollanders.
Mochten er ooit een stel Hollanders zijn met kaalgeschoren hoofden, tatoo's van swastika's die het lichaam sieren, die af en toe iets racistisch zeggen tegen mensen met een andere religie of huidskleur(wat als grap bedoel is overigens), en die vervolgens wel eens een islamitisch schooltje of moskee in de fik steken, dan heeft dat niets met fascisme of racisme te maken...het zijn gewoon een stel v erveelde jongeren zonder werk of opleiding.

Verdonk, kan ons geruststellen dat er NIETS aan het handje is. Dit zijn gewoon jongeren met een verkeerd taalgebruik, niets ernstigs. :rolleyes:

Seif
28-05-05, 21:12
Geplaatst door assassijn
Gelukkig maar, het zijn maar een stel kwajongens die we niet serieus moeten nemen.
De vele aanslagen op islamitische instellingen zijn waarschijnlijk gepleegd door moslims of links krakerstuig om deze aardige Hollandse jongens een slechte naam te bezorgen.In WO2 had je ook al Duitsers die zichzelf voordeden als Hollander om de wereld te laten denken dat er onder Hollanders ook fascisten rondliepen...fascisten en racisten komen in elk volk voor, behalve bij Hollanders.
Mochten er ooit een stel Hollanders zijn met kaalgeschoren hoofden, tatoo's van swastika's die het lichaam sieren, die af en toe iets racistisch zeggen tegen mensen met een andere religie of huidskleur(wat als grap bedoel is overigens), en die vervolgens wel eens een islamitisch schooltje of moskee in de fik steken, dan heeft dat niets met fascisme of racisme te maken...het zijn gewoon een stel v erveelde jongeren zonder werk of opleiding.

Mischien komt het jou niet zo uit, maar vaak blijkt inderdaad achteraf dat dat soort jongeren uit een achtergestelde sociaal-economische situatie komen. Het verbaast dan bijvoorbeeld ook niet dat Smit tevergeefs lonsdalers heeft geprobeerd te recruteren. Islamitische radicalen hebben juist vaak een hoge opleiding, en een relatief goede maatschappelijke positie.

Natuurlijk, ook onder autochtonen heb je echte racisten en facisten. Maar zover ik kan zien valt die dreiging in het niet bij ontaarde islamieten. Op het web praat ik wel eens met dat soort jongeren, en zelfs de meest extremen wil niet meer dan dat "ze oprotten naar hun eigen land".

Echter, van de radicale islamieten krijg ik een heel andere indruk. Die zitten bij wijze van spreken te rukken op onthoofdingsvideos. Onder hen bevinden zich vele ideologisch gedreven moordenaars zoals Bouyeri. En dat is toch wel even wat erger dan een school in de fik steken.

GiovanniHN
29-05-05, 00:30
Het is vreemd dat mensen zonder ideologische achtergrond voor hun daden niet gezien worden als een gevaar.

Ze zijn juist veel gevaarlijker. Het in de fik steken van een school is een lolletje en geeft een kick. Stel je voor dat daar nog een uitgebreide redenering achter zou zitten. Dan worden ze niet minder gevaarlijk.

Het is ook een onjuiste gedachte dat iemand met een hoge opleiding geen pion kan zijn en blind iemand kan volgen. Je moet weten hoe je ze kan manipuleren en als je dat weet, dan begint de lol pas echt.

assassijn
29-05-05, 06:40
Geplaatst door Seif

Natuurlijk, ook onder autochtonen heb je echte racisten en facisten. Maar zover ik kan zien valt die dreiging in het niet bij ontaarde islamieten.

Hoeveel echte aanslagen van "ontaarde islamieten" hebben we gehad in Nederland?
Hoeveel aanslagen en pogingen daartoe van extreem-rechts hebben we gehad in Nederland?
Als ik kijk naar de feiten, dan moet ik toch echt concluderen dat de dreiging van extreem-rechts komt...die hebben immers nog steeds meer aanslagen op de naam staan.
Dat jij zegt dat de dreiging van extreem-rechts in het niet valt kan ik wel begrijpen.De acties van extreem-rechts zijn niet gericht op autochtone Nederlanders of Nederland, maar zijn gericht op allochtonen.

taouanza
29-05-05, 09:44
Geplaatst door assassijn
Gelukkig maar, het zijn maar een stel kwajongens die we niet serieus moeten nemen.
De vele aanslagen op islamitische instellingen zijn waarschijnlijk gepleegd door moslims of links krakerstuig om deze aardige Hollandse jongens een slechte naam te bezorgen.In WO2 had je ook al Duitsers die zichzelf voordeden als Hollander om de wereld te laten denken dat er onder Hollanders ook fascisten rondliepen...fascisten en racisten komen in elk volk voor, behalve bij Hollanders.
Mochten er ooit een stel Hollanders zijn met kaalgeschoren hoofden, tatoo's van swastika's die het lichaam sieren, die af en toe iets racistisch zeggen tegen mensen met een andere religie of huidskleur(wat als grap bedoel is overigens), en die vervolgens wel eens een islamitisch schooltje of moskee in de fik steken, dan heeft dat niets met fascisme of racisme te maken...het zijn gewoon een stel v erveelde jongeren zonder werk of opleiding.

Ja het zijn niet als Marokkanen die nooit iets toegeven en geen kritiek dulden.

Joesoef
29-05-05, 09:57
Geplaatst door Seif
Mischien komt het jou niet zo uit, maar vaak blijkt inderdaad achteraf dat dat soort jongeren uit een achtergestelde sociaal-economische situatie komen. Het verbaast dan bijvoorbeeld ook niet dat Smit tevergeefs lonsdalers heeft geprobeerd te recruteren. Islamitische radicalen hebben juist vaak een hoge opleiding, en een relatief goede maatschappelijke positie.

Natuurlijk, ook onder autochtonen heb je echte racisten en facisten. Maar zover ik kan zien valt die dreiging in het niet bij ontaarde islamieten. Op het web praat ik wel eens met dat soort jongeren, en zelfs de meest extremen wil niet meer dan dat "ze oprotten naar hun eigen land".

Echter, van de radicale islamieten krijg ik een heel andere indruk. Die zitten bij wijze van spreken te rukken op onthoofdingsvideos. Onder hen bevinden zich vele ideologisch gedreven moordenaars zoals Bouyeri. En dat is toch wel even wat erger dan een school in de fik steken.


Je bent blind seif, je ziet wat jij wilt zien, zien wat ze jou laten zien.

Er worden meer Marokkaantjes in elkaar geslagen door rasistjes dan Marokkaantjes die een kaasje klappen geven. Kijk eens op stormfront.nl, daar zitten heel wat kaalkopperige rukkertjes met mein kapf op de knietjes. Die paar ontspoorde radicalen vallen daarbij in het niets.

taouanza
29-05-05, 10:32
Geplaatst door Seif
Mischien komt het jou niet zo uit, maar vaak blijkt inderdaad achteraf dat dat soort jongeren uit een achtergestelde sociaal-economische situatie komen. Het verbaast dan bijvoorbeeld ook niet dat Smit tevergeefs lonsdalers heeft geprobeerd te recruteren. Islamitische radicalen hebben juist vaak een hoge opleiding, en een relatief goede maatschappelijke positie.

Natuurlijk, ook onder autochtonen heb je echte racisten en facisten. Maar zover ik kan zien valt die dreiging in het niet bij ontaarde islamieten. Op het web praat ik wel eens met dat soort jongeren, en zelfs de meest extremen wil niet meer dan dat "ze oprotten naar hun eigen land".

Echter, van de radicale islamieten krijg ik een heel andere indruk. Die zitten bij wijze van spreken te rukken op onthoofdingsvideos. Onder hen bevinden zich vele ideologisch gedreven moordenaars zoals Bouyeri. En dat is toch wel even wat erger dan een school in de fik steken.


:rolleyes:

taouanza
29-05-05, 10:33
Geplaatst door Joesoef
Je bent blind seif, je ziet wat jij wilt zien, zien wat ze jou laten zien.

Er worden meer Marokkaantjes in elkaar geslagen door rasistjes dan Marokkaantjes die een kaasje klappen geven. Kijk eens op stormfront.nl, daar zitten heel wat kaalkopperige rukkertjes met mein kapf op de knietjes. Die paar ontspoorde radicalen vallen daarbij in het niets.

Ik moet nog een racist tegen komen die zichzelf een racist vind.
Hoe kan Seif uberhaubt een discussie voeren met moslims met zijn houding. Maar het ligt natuurlijk niet aan zijn botte onbeschofte houding nee.
En hoe hij deze uitspraak bagataliseert en ook nog beweert dat het niet erger kan.
Terwijl ik alleen al bij Fok.nl en Geenstijl ergere dingen tegen kom zegt ook veel.

Joesoef
29-05-05, 11:03
Geplaatst door taouanza
Ik moet nog een racist tegen komen die zichzelf een racist vind.
Hoe kan Seif uberhaubt een discussie voeren met moslims met zijn houding. Maar het ligt natuurlijk niet aan zijn botte onbeschofte houding nee.
En hoe hij deze uitspraak bagataliseert en ook nog beweert dat het niet erger kan.
Terwijl ik alleen al bij Fok.nl en Geenstijl ergere dingen tegen kom zegt ook veel.

Was hij niet geschiedenis leraar oid?

taouanza
29-05-05, 11:05
Geplaatst door Joesoef
Was hij niet geschiedenis leraar oid?

Hij beweerd leraar te zijn geweest GJ is geschiedenisleraar.
En dan vragen ze zich af wat er mis is met de jeugd.:rolleyes:

~Panthera~
29-05-05, 11:18
Geplaatst door Seif

Op het web praat ik wel eens met dat soort jongeren, en zelfs de meest extremen wil niet meer dan dat "ze oprotten naar hun eigen land".

En dat is toch wel even wat erger dan een school in de fik steken.


Kerwin Duinmeijer was 15 jaar, werd in 1983 werd vermoord vanwege zijn huidskleur door een lid van Janmaat's Centrumpartij.

Benjamin Hermansen was 15 jaar oud toen hij in 2001 werd vermoord door neo-nazis.



Nee, niet echt erg, nee. :moe:
Bijna hetzelfde als een schooltje in de fik steken. :moe:
Vertel dat hun ouders maar.


Ook geschiedenis, trouwens.

taouanza
29-05-05, 11:40
Extreem schrijft: “Een Islamiet zal altijd een zesderangs burger blijven. Je kan namelijk geen oer-Nederlander worden, dat ben je of dat ben je niet. Islamieten dienen zo snel mogelijk uitgezet te worden buiten Nederland

Ik vind dit een hele interessant uitspraak.
Ik schrik hier niet van ik vind het juist een opluchting dat iemand eerlijk durft te zijn.
Want deze uitspraak (zesde rangsburger) is geen uitzondering.
Zie mijn uitleg over collega en schoonmaker.
Mensen hebben het niet eens door hoe ze met allochtonen omgaan omdat het zo vanzelfsprekend is.

Ik maak het zo vaak mee hier op het forum zelf dat mpsjes geen denigrerend tegen mij doen en van mij verwachten dat ik me daar aan pas. Terwijl ik zoiets heb wie denk je dat jebent?
Al zeg ik het zo dan hebben ze het nog niet door. De superioriteitswaan zit er zo ingebakken dat zien ze niet eens.
Je ziet het ook bijv in de media het verschil tussen hoe een allochtoon een autochtoon wordt geintervieuwd.
De ene wordt gevraagd de ander wordt op het matje geroepen.
Vooral als het om moslims gaat willen intervieuwers maar zo duidelijk mogelijk aan de kijkers melden dat ze het absoluut niet eens zijn met hun gasten en dat maar duidelijk gezien mag worden.

Deze mensen behandelen moslims als zesderangsburgers maar zullen dat never nooit toegeven of zelfs zien.
Zo vanzelfsprekend is het.

Met een racist hoef ik geen discussie te voeren ik weet wat hij denkt en hij weet dat ik het weet.
We weten wat we aan elkaar hebben. De vijand is duidelijk.

Maar wat doe je met figuren die beweren dat het niet aan hun ligt maar aan jou.
He je hoort er wel bij maar je moet je aanpassen en integreren en vervolgens nooit een echte definitie geven van aanpassen en integreren.
Ook niet volgens het woordenboek want dan zou er helemaal geen discussie zijn.
Mensen die zeggen ik ben geen racist ik ben verlicht in ben ruimdenkend maar jij; Je springt niet hoog genoeg. je knielt niet laag genoeg je kruipt niet diep genoeg.

taouanza
29-05-05, 12:04
Geplaatst door Alcibiades
:fpotver:

Van zulke nergens opslaande opmerkingen baal ik wel zo ontzettend! Is er niemand die de bevoegdheid heeft om jou strafpunten te geven, en dan meteen een stuk of 20? Heb je mij ooit een discrminerende opmerking zien maken? Ik ben mijn hele leven al tegen discriminatie en kom er vaak tegen in het geweer.

Dat is je probeem juist je hebt het niet eens door. Zo vanzelfsprekend is het voor je.
Het is voor jou geen discriminatie of vooroordelen het is de waarheid. Klaar.
Zie mijn uitleg over zesderangsburger.

Seif
29-05-05, 12:11
Geplaatst door Joesoef
Je bent blind seif, je ziet wat jij wilt zien, zien wat ze jou laten zien.

Er worden meer Marokkaantjes in elkaar geslagen door rasistjes dan Marokkaantjes die een kaasje klappen geven. Kijk eens op stormfront.nl, daar zitten heel wat kaalkopperige rukkertjes met mein kapf op de knietjes. Die paar ontspoorde radicalen vallen daarbij in het niets.

Als ik met (bevriende) Marokkanen in mijn omgeving praat, en ik vraag of ze ooit te maken hebben gehad met racisme van autochtonen, dan kunnen ze vaak niets bedenken.

Maar als ik alleen al naar mezelf kijk, dan wordt mijn vriendin vrijwel elke zomer wel een keer lastig gevallen in het zwembad door Marokkanen. Hun eigen vriendinnen zitten dan in vol ornaat langs de rand van het zwembad, maar de mijne kan dan in haar bikini niet normaal meer zwemmen.

Dit is natuurlijk kleine terreur. Maar ik kan me toch geen gevallen bedenken waarin extreem-rechts rondloopt met plannen om een kerncentrale op te blazen. En mischien dat als je het aantal incidenten optelt dat extreem-rechts dan gevaarlijker is, maar in ieder geval niet als je het aantal lijken telt.

Seif
29-05-05, 12:23
Geplaatst door Alcibiades
Ik ben eigenlijk gek dat ik dit opschrijf. :(

Waarom denk je dat ik er niet op reageer? ;)

tr_imparator
29-05-05, 12:29
Geplaatst door Alcibiades
Bullshit. Ik denk helemaal niet in termen van burgers of niet burgers, laat staan 'zesderangs'.
Ik behandel iedereen, die zich fatsoenlijk tegen mij gedraagt, als mens en soms ook nog een tijdje degenen die zich niet fatsoenlijk gedragen.
Ik ben eigenlijk gek dat ik dit opschrijf. :(

dan bestaat er een verschil tussen ik en jij.

ik behandel iedereen, ongeacht zijn fatsoen, met de hoop dat ie er wat van leert, als dat uitgesloten is, dan behandel ik em nog steeds als mens.

Jij behandelt dus mensen die onfatsoenlijk zijn tegen jou als tweederangs burgers ofzo..?

tr_imparator
29-05-05, 12:32
Geplaatst door Seif
Waarom denk je dat ik er niet op reageer? ;)

Omdat je geen tijd hebt? misschien omdat je geen argumenten hebt? of ik weet het je ziet haar als een 6de rang burger? :rolleyes:

taouanza
29-05-05, 12:34
Geplaatst door Seif
Waarom denk je dat ik er niet op reageer? ;)

Omdat je je aangesproken voelt en terecht.;)



Maar als ik alleen al naar mezelf kijk, dan wordt mijn vriendin vrijwel elke zomer wel een keer lastig gevallen in het zwembad door Marokkanen. Hun eigen vriendinnen zitten dan in vol ornaat langs de rand van het zwembad, maar de mijne kan dan in haar bikini niet normaal meer zwemmen.

Goh dan heb jij wel een hele mooie vriendin dat ze alleen moeten hebben.
Is dat wat je telkens probeert duidelijk te maken?:rolleyes:

Maar ik vind het wel fijn dat je me verteld hoe Marokkanen met mensen omgaan want ik zit opgesloten in een hok en kom nergens dus alles wat je me verteld ben ik genoodzaakt als waarheid te zien.
Vroeger had ik wel naar de buitenwereld verlangt ik had zo graag onder de mensen willen komen en soms zelfs zwemmen.
Maar dankzij alerte burgers zoals jij weet ik dat het dom en onverstandig is van mij. Ik kan beter hier in mijn veilige beschermde hok blijven weg van de boze wereld.
Ik hoor wel van jou hoe het daar buiten is in dat vreselijke doemscenarios.
Ik weet dat Nederlanders anders zijn (dankzij jou) ze hebben ook wel kwajongenstreken maar jij legt me ook gelukkig uit dat het onschuldig is en niet zo bedoelt is.
Maar ja dan ben ik bang dat ik Marokkanen tegen kom die ook kwajongens streken flikken maar dan die dat rot vijandig en hatelijk bedoelen.
Als ik in elkaar wordt geslagen of zo dan heb ik dat liever van iemand die dat doet uit baldadigheid.
Met mijn domme gedachten dacht ik dat het zelfde was maar gelukkig heb jij me geleerd dat ook al zijn de daden net zo erg of zelfs erger het gaat om de intentie is het rotvijandig en hatelijk of is het kwajongensstreek.
Ik ben zo blij dat ik jou hebt om mij te vertellen wat ik moet denken als ik het voor mezelf allemaal uit moet gaan zoeken was het ramp.

Seif
29-05-05, 12:48
Soms ben je best grappig. :D