PDA

Bekijk Volledige Versie : 2Vandaag: Extreme islamistische uitingen op internet



MO_NL
28-05-05, 18:06
2Vandaag over extremistische islam op het internet





starttijd=00:05:22&speelduur=00:9:48

Extreme islamistische uitingen op internet

Islamitische jongeren die op zoek gaan naar informatie over hun geloof stuiten op internet al gauw op informatie van radicale individuen en groeperingen. Vooral via email en chatgroepen wordt contact met Nederlandse jongeren gezocht.

bron: 2vandaag.nl


Vraag is of het internet in staat is om gematigde islamitische jongeren te radicaliseren.

Volgens mij werkt het niet zo. Het is niet het internet dat dat proces in gang zet. Ik kan mij niet voorstellen dat een aantal chatsessies een "middle of the road" islamitische jongere overhaalt om een extremist te worden.

Wat zo'n jongere wel over de streep kan trekken in mijn opinie is bv een minister Verdonk die, nadat zij een bezoekje had gebracht aan "Lonsdale-jongeren" desgevraagd antwoord: "zo'n Lonsdale trui zou ook mij best goed kunnen staan ".

of

"Op de Nederlandse arbeidsmarkt wordt echt niet gediscrimineerd op huidskleur of geloofsovertuiging ".

Met zo'n minister heb je helemaal geen extremistische internetsites of ronselaars op chatboxen nodig. :hihi:

Ik denk wel dat die jongeren, die reeds aan het radicaliseren zijn,
op het internet veel info zullen vinden die hun zullen sterken in hun overtuiging.

GiovanniHN
28-05-05, 18:24
Op internet staat bepaalde informatie die je nergens anders hoort en die mensen boos kunnen maken. Zorg dan voor een stortvloed van deze boosmakende informatie en ze zijn bijna altijd boos. Daarna hoef je ze alleen maar een (illegale) uitlatingsklep te geven en te sterken in hun woede. Voor je het weet zijn ze als was in je handen, zonder dat ze het zelf doorhebben.

MO_NL
28-05-05, 18:27
In dit kader wil ik graag verwijzen naar het artikel dat seif (http://www.maroc.nl/forums/member.php?action=getinfo&userid=29680) recentelijk op Maroc.NL gepost heeft.

De titel is "Gevaarlijk internet " en het gaat over de broedplaatsen van extreem-rechts die legio zijn maar waar de Nederlandse media al dan niet bewust met een grote boog omheen fietsen.

Waarschijnlijk past het niet in hun (geheime) agenda om de vele erupties van onderbuikgevoelens van "de gewone Nederlander" onder de aandacht te brengen van het grote publiek.

Het artikel is geschreven door Theo Ploeg en is te vinden door op deze link (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=140847) te klikken.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=140847

De bron is te vinden op Cut-up (http://cut-up.com/news/detail.php?sid=387)

http://cut-up.com/news/detail.php?sid=387

assassijn
28-05-05, 18:28
Sluit weer mooi aan op dit (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=140847) topic :)

wytze
28-05-05, 21:48
Geplaatst door MO_NL
[B]
minister Verdonk die, nadat zij een bezoekje had gebracht aan "Lonsdale-jongeren" desgevraagd antwoord: "zo'n Lonsdale trui zou ook mij best goed kunnen staan ".




heeft ze dat gezegd? komt ze er eindelijk voor uit?
wow. :wtf:

Seif
28-05-05, 22:00
Geplaatst door MO_NL
Met zo'n minister heb je helemaal geen extremistische internetsites of ronselaars op chatboxen nodig. :hihi:

Bedenk wel dat in veel Europese landen zonder ministers als Verdonk, exact dezelfde problemen spelen.

GiovanniHN
28-05-05, 23:24
Geplaatst door Seif
Bedenk wel dat in veel Europese landen zonder ministers als Verdonk, exact dezelfde problemen spelen.


En dat hebben we te danken aan landen als de VS.

Seif
29-05-05, 00:57
Geplaatst door GiovanniHN
En dat hebben we te danken aan landen als de VS.

Hoe kan het dan dat in de VS - toch de grote Satan - veel minder problemen zijn met moslims dan in Europa?

GiovanniHN
29-05-05, 01:50
Omdat Europa last heeft van de Tweede Golf.

De jongeren die zelf radicaliseren door o.a. internet. Zij voelen zich betrokken bij Moslims in Irak en de Palestijnen.

De VS had probemen met de eerste generatie terroristen. Die ze zelf hadden opgeleid en daarna vergeten waren.

Maar de VS heeft ook problemen met de Tweede Golf. Pikant is echter wel, dat de Amerikaans moslims die zijn opgepakt in verband met terrorisme geen Arabische achtergrond hebben. Dus daar zijn ze eigenlijk nog een stapje verder, daar heb je de bekeerlingen die radicaliseren.

Als je het zo bekijkt hebben de VS nog grotere problemen dan Europa.

assassijn
29-05-05, 05:23
Geplaatst door Seif
Hoe kan het dan dat in de VS - toch de grote Satan - veel minder problemen zijn met moslims dan in Europa?

In Amerika worden moslims en allochtonen gewoon Amerikaan genoemd, en daarom voelen ze zich betrokken bij dat land.Ze zingen allemaal vol trots het volkslied mee, en bezitten bijna allemaal de Amerikaanse vlag(los van de gebeurtenissen van de afgelopen jaren betreffende de Bush buitenland politiek).In Europa hebben allochtonen duizend-en-een naam, behalve de naam van de inwoner van het desbetreffende land.

taouanza
29-05-05, 08:59
Geplaatst door MO_NL
2Vandaag over extremistische islam op het internet



Vraag is of het internet in staat is om gematigde islamitische jongeren te radicaliseren.

Volgens mij werkt het niet zo. Het is niet het internet dat dat proces in gang zet. Ik kan mij niet voorstellen dat een aantal chatsessies een "middle of the road" islamitische jongere overhaalt om een extremist te worden.

Wat zo'n jongere wel over de streep kan trekken in mijn opinie is bv een minister Verdonk die, nadat zij een bezoekje had gebracht aan "Lonsdale-jongeren" desgevraagd antwoord: "zo'n Lonsdale trui zou ook mij best goed kunnen staan ".

of

"Op de Nederlandse arbeidsmarkt wordt echt niet gediscrimineerd op huidskleur of geloofsovertuiging ".

Met zo'n minister heb je helemaal geen extremistische internetsites of ronselaars op chatboxen nodig. :hihi:

Ik denk wel dat die jongeren, die reeds aan het radicaliseren zijn,
op het internet veel info zullen vinden die hun zullen sterken in hun overtuiging.


Echt waar halen ze het vandaan
Waar ik link van wordt is Knevel Netwerk en Nova.
Gaan ze die nou van de buis halen
Gister ging het over Hezbollah ze waren verbaasd dat Libanon niet van ze af wil.
Hallo ze hebben ZuidLibanon bevrijd.
Ik weet niet welke vragen ze mensen gingen stellen maar die gingen allemaal uitleggen waarom ze geen terroristen zijn.
Dus het niveau van de vragen kan je wel raden.
Toen was er een item over de oorlog met Israel.
Gingen ze allemaal opnoemen waar Israel mee is bestookt en dat het geen schone oorlog was maar toch zien ze zichezelf niet als terroristen.
Wat is Israel dan die Libanon is binnengevallen?
En met wat bestookten ze Libanon? Snoep en waterballonnen?
En dan laten ze een verbaasd stel Australische toeristen zien die het niet begrepen: Ze worden niet als terorristen gezien maar als helden die hun hebben bevrijdt.

Ja hoor en daar gaat het om een stel toeristen.Als die het niet begrijpen dan is er iets mis.
Want het gaat natuurlijk om westerlingen dat zij het begrijpen.

Wat ik niet begrijp dat Nederland of wat voor westers land dan ook die Israel heeft gesteund in haar terreur en bezetting zich verbaasd over de loyaliteit aan Hezbollah.
Libanon werd bezet
Het westen steunde de bezetting
Dat vinden de Libanezen niet leuk
En als ze dan bevrijd worden wordt hun door hun vijand verteld dat ze hun bevrijder moeten verraden.

De grote vraag die dan bij mij rijst is wat voor beeld heeft het westen over de moslims?

Als je iemand die hebt onderdrukt kwalijk neemt dat hij zijn bevrijder dankbaar is.
Zeg je eigenlijk
JIj verdient het niet om bevrijd te zijn
De bezetting en onderdrukking past eigenlijk bij jou.
Jou leven is het niet waard om te leven laat staan voor te vechten.
En wat wordt Hezbollah kwalijk genomen en alle andere die strijden tegen de onderdrukking:
Verzetstrijders zeggen: Ons leven is ons veel waard. Wij zijn bereid voor ons leven te strijden.


Het westen neemt de moslims kwalijk dat we onszelf de moeite waard vinden.

En als je dat hebt geconstateerd gewoon van de Nederlandse media heb je geen schotel nodig om te haten.

Maar ja maar door zelfkritiek zullen ze dat nooit inzien.

Seif
29-05-05, 11:03
Geplaatst door assassijn
In Amerika worden moslims en allochtonen gewoon Amerikaan genoemd, en daarom voelen ze zich betrokken bij dat land.Ze zingen allemaal vol trots het volkslied mee, en bezitten bijna allemaal de Amerikaanse vlag(los van de gebeurtenissen van de afgelopen jaren betreffende de Bush buitenland politiek).In Europa hebben allochtonen duizend-en-een naam, behalve de naam van de inwoner van het desbetreffende land.

Oh, en ik maar denken dat het iets te maken heeft met het feit dat de Amerikaanse moslim-immigranten vaak arts of ingenieur zijn, en die hier in Europa analfabeet.

taouanza
29-05-05, 11:10
Geplaatst door Seif
Oh, en ik maar denken dat het iets te maken heeft met het feit dat de Amerikaanse moslim-immigranten vaak arts of ingenieur zijn, en die hier in Europa analfabeet.

Assasijn jij bent analfabeet je hebt nog een naam erbij!:duim:

assassijn
29-05-05, 12:31
Geplaatst door Seif
Oh, en ik maar denken dat het iets te maken heeft met het feit dat de Amerikaanse moslim-immigranten vaak arts of ingenieur zijn, en die hier in Europa analfabeet.

Denken moet jij aan anderen overlaten...zoals als eerder is gebleken:hihi:
Heb jij recente cijfers voor mij waaruit blijkt dat de moslims hier vaak analfabeet zijn, en die in Amerika vaak arts of ir?Dan kan ik dat pas zien als een FEIT, zoals jij dat noemt.
Heb je de cijfers van beide niet, dan is dat dus geen feit , en enkel een mening van iemand niet eens alle moslims hier kent, en al helemaal de moslims in Amerika niet :)

Seif
29-05-05, 12:33
Geplaatst door assassijn
Denken moet jij aan anderen overlaten...zoals als eerder is gebleken:hihi:
Heb jij recente cijfers voor mij waaruit blijkt dat de moslims hier vaak analfabeet zijn, en die in Amerika vaak arts of ir?Dan kan ik dat pas zien als een FEIT, zoals jij dat noemt.
Heb je de cijfers van beide niet, dan is dat dus geen feit , en enkel een mening van iemand niet eens alle moslims hier kent, en al helemaal de moslims in Amerika niet :)

Voor alle duidelijk, ik bedoelde dus de eerste generatie immigranten, niet hun kinderen.

assassijn
29-05-05, 12:34
Geplaatst door taouanza
Assasijn jij bent analfabeet je hebt nog een naam erbij!:duim:

Niet verder vertellen hoor, maar ik heb een autochtone buurvrouw die alles voor mij leest op het forum, en het in de voor analfabete allochtonen begrijpelijk Nederlands uitlegt.

Groet, Wilma en Assassijn.

assassijn
29-05-05, 12:36
Geplaatst door Seif
Voor alle duidelijk, ik bedoelde dus de eerste generatie immigranten, niet hun kinderen.

Je hebt het toch duidelijk over moslim-immigranten, of ga je nu weer terugkrabbelen omdat je een piemel in je nek hebt?

elbasque
29-05-05, 12:39
er is nieuwe video,een eerbetoon aan de gedode tsjetsjeense moslim held aslan mashkadov.daar zit niets radicaal aan.net als in de 2vandaag reportage ging het over de shaheed khattab.een echte held,hij vocht tegen soldaten niet tegen burgers!dus ik zie de radicaalheid er niet in!je hebt van die onthoofdingen enzo,die zijn wel radicaal en ziek.maar wat mashkadov en khattab hebben gedaan,dat is gewoon vechten voor een onafhankelijk tsjetsjenie. :)

(sorry mensen,ik weet niet of 'radicaalheid' een bestaand woord is ahhahahahaha)

Seif
29-05-05, 12:39
Geplaatst door assassijn
Je hebt het toch duidelijk over moslim-immigranten, of ga je nu weer terugkrabbelen omdat je een piemel in je nek hebt?

Het Nederlandse onderwijs is een stuk beter dan het Amerikaanse, dus zoiets suggeren voor de 2e en latere generaties is onzinnig.

delirious
29-05-05, 12:42
Geplaatst door Seif
Het Nederlandse onderwijs is een stuk beter dan het Amerikaanse, dus zoiets suggeren voor de 2e en latere generaties is onzinnig.

Wat :confused:

assassijn
29-05-05, 12:45
Geplaatst door Seif
Het Nederlandse onderwijs is een stuk beter dan het Amerikaanse, dus zoiets suggeren voor de 2e en latere generaties is onzinnig.

Laten we dan zeggen dat je gelijk hebt, let wel, voor de grap gaan we hier eens van uit :)
Moslim-immigranten van de eerste generatie zijn vaak op leeftijd, en die zie ik eerlijk gezegd niet radicaliseren.
Of heb jij mischien contacten met de AIVD, dat je weet dat het gevaar komt van de eerste generatie immigranten?

Seif
29-05-05, 12:45
Geplaatst door delirious
Wat :confused:

Dat allochtonen(2e generatie en later) hier vaker analfabeet zouden zijn. Juist in Amerika zijn meer analfabeten (allochtoon en autochtoon), dat weet ik wel zeker.

Seif
29-05-05, 12:48
Geplaatst door assassijn
Laten we dan zeggen dat je gelijk hebt, let wel, voor de grap gaan we hier eens van uit :)
Moslim-immigranten van de eerste generatie zijn vaak op leeftijd, en die zie ik eerlijk gezegd niet radicaliseren.
Of heb jij mischien contacten met de AIVD, dat je weet dat het gevaar komt van de eerste generatie immigranten?

Hun analfabetisme haalde ik er niet bij omdat ze zelf zouden radicaliseren. Die haalde ik erbij omdat die gevolgen heeft voor de opvoeding van hun kinderen, die dus wel overlast veroorzaken.

delirious
29-05-05, 12:56
Geplaatst door Seif
Hun analfabetisme haalde ik er niet bij omdat ze zelf zouden radicaliseren. Die haalde ik erbij omdat die gevolgen heeft voor de opvoeding van hun kinderen, die dus wel overlast veroorzaken.


Dus analfabetisme staat garant voor "overlast veroorzakende kinderen"?
Waar haal je het vandaan? :cheefbek:

Seif
29-05-05, 13:09
Geplaatst door delirious
Dus analfabetisme staat garant voor "overlast veroorzakende kinderen"?
Waar haal je het vandaan? :cheefbek:

Uit onderzoek blijkt keer op keer dat het opleidingsniveau van ouders gevolgen heeft voor hun kinderen. Dus daar haal ik het vandaan.

assassijn
29-05-05, 13:12
Geplaatst door Seif
Hun analfabetisme haalde ik er niet bij omdat ze zelf zouden radicaliseren. Die haalde ik erbij omdat die gevolgen heeft voor de opvoeding van hun kinderen, die dus wel overlast veroorzaken.

Maar als er volgens jouw zeggen, ik citeer;

Dat allochtonen(2e generatie en later) hier vaker analfabeet zouden zijn. Juist in Amerika zijn meer analfabeten (allochtoon en autochtoon), dat weet ik wel zeker..

IN combinatie met dit citaat;

Hun analfabetisme haalde ik er niet bij omdat ze zelf zouden radicaliseren. Die haalde ik erbij omdat die gevolgen heeft voor de opvoeding van hun kinderen, die dus wel overlast veroorzaken.

En dit citaat van jou;

Hoe kan het dan dat in de VS - toch de grote Satan - veel minder problemen zijn met moslims dan in Europa?

Samen bij elkaar gooi, dan kan ik enkel concluderen dat je eigenlijk niet eens weet waar je over praat.Je spreekt jezelf constant tegen, en spreekt over feiten die je niet kan bewijzen.

Om het kort te zeggen; you're full of sh*t :)

delirious
29-05-05, 13:19
Geplaatst door Seif
Uit onderzoek blijkt keer op keer dat het opleidingsniveau van ouders gevolgen heeft voor hun kinderen. Dus daar haal ik het vandaan.

Mmmmhh...dus met andere woorden iemand die een lage opleiding heeft genoten, zal kinderen voortbrengen die het zelfde niveau gaan bereiken.
Wat zijn dit voor losse flodders?

Een Putjesschepper (met alle respect voor dit beroep) kan een Arts, Piloot of academicus voortbrengen.
:cheefbek:

delirious
29-05-05, 13:21
Geplaatst door assassijn
Maar als er volgens jouw zeggen, ik citeer;
.

IN combinatie met dit citaat;


En dit citaat van jou;


Samen bij elkaar gooi, dan kan ik enkel concluderen dat je eigenlijk niet eens weet waar je over praat.Je spreekt jezelf constant tegen, en spreekt over feiten die je niet kan bewijzen.

Om het kort te zeggen; you're full of sh*t :)


:hihi:

Douche Seif, je wordt gewisseld. :stout:

Seif
29-05-05, 15:05
Geplaatst door delirious
Een Putjesschepper (met alle respect voor dit beroep) kan een Arts, Piloot of academicus voortbrengen.
:cheefbek:

Dat ontken ik helemaal niet. Maar het is een feit dat kinderen met laagopgeleide ouders het een stuk moeilijker hebben.

Bovendien hebben we het hier over migranten-kinderen. Bij hun komen nog meer problemen kijken. Zoals taalachterstand, grote gezinnen, het vallen tussen twee culturen etc.

Ik denk dat jij het ook wel met me eens bent dat hoogopgeleide-immigranten hun kinderen veel beter kunnen helpen met dat soort problemen.

Seif
29-05-05, 15:08
Geplaatst door assassijn
Samen bij elkaar gooi, dan kan ik enkel concluderen dat je eigenlijk niet eens weet waar je over praat.Je spreekt jezelf constant tegen, en spreekt over feiten die je niet kan bewijzen.

Om het kort te zeggen; you're full of sh*t :)

Je moet eens leren lezen kerel.

helly2002
29-05-05, 15:09
tuurlijk kunnen bepaalde beelden steeds weer en weer dat met mensen doen op het net staat jamergenoeg veel onzin zowel over moslims als extreemrechts .maar ik heb 1 vraag aan jou persoonlijk

Wat zo'n jongere wel over de streep kan trekken in mijn opinie is bv een minister Verdonk die, nadat zij een bezoekje had gebracht aan "Lonsdale-jongeren" desgevraagd antwoord: "zo'n Lonsdale trui zou ook mij best goed kunnen staan ".



wat is dat weer voor bullshit een autochtoon mag niet elke maroc met mohamed b vergelijken ,maar andersom mogen de marocs wel keer op keer elke lonsdaler extreem rechts noemen dat klopt niet helemaal .er zat een tijdje terug ook een moslim op tv met zon shirt aan dus wat is your point .ik zou zeggen laten de moslims dat merk ook is zelf gaan dragen dan dragen de echte nazies het niet meer wedden ?.ik irriteer me al jaren aan die bullshit elke gabber zou rassist zijn daar klopt dus ook geen hol van sommige mensen moeten is iets minder snel geloven wat ze op tv zien want hoeveel van die mensen zijn al wellis op een hardcorefeest geweest bijzonder weinug .niet iedereen over 1 kam scheren want je wild ook niet dat ze dat bij jou doen ofwel soms mijn broertje draagt lonsdale en dat is absoluut geen rassist .het is maar eenn groepje die het daarvoor gebruikt ik ben nog maar gabber sinds 1990 hoor ikzal wel weer als nazi worden wegezet zoals gewoonlijk door de marocs hiero omdat ik niks tegen lonsdale heb maar een grotere bullshit reden om te radicaliseren bestaat er niet .het is toch van de zotte dat ik tegen mijn broertje moet zeggen dat hij moet oppasen omwat voor kleren hij draagt .ik hoop dat er snel een lonsdale hoofdoek komt en dat dat merk nooit verdwijnt en de hardcore ook niet .omdat iedereen in nederland over een kam geschoren moet worden

Op de Nederlandse arbeidsmarkt wordt echt niet gediscrimineerd op huidskleur of geloofsovertuiging ".

Met zo'n minister heb je helemaal geen extremistische internetsites of ronselaars op chatboxen nodig

tjah in land van de roots worden ze gezien als nederlander en daar gebeurt precies hetzelfde kerel

assassijn
29-05-05, 15:15
Geplaatst door Seif
Je moet eens leren lezen kerel.

Met mijn lezen is niets aan de hand, mischien dat dat argument werkt bij Fok.nl, maar niet hier :)

Seif
29-05-05, 15:20
Geplaatst door assassijn
Met mijn lezen is niets aan de hand, mischien dat dat argument werkt bij Fok.nl, maar niet hier :)

Goh, en in dat andere draadje lag het wel aan een verkeerde interpretatie van jouw teksten. Dus wij kunnen niet lezen, en jij wel? :)

assassijn
29-05-05, 15:24
Geplaatst door helly2002



wat is dat weer voor bullshit een autochtoon mag niet elke maroc met mohamed b vergelijken ,maar andersom mogen de marocs wel keer op keer elke lonsdaler extreem rechts noemen dat klopt niet helemaal .er zat een tijdje terug ook een moslim op tv met zon shirt aan dus wat is your point .ik zou zeggen laten de moslims dat merk ook is zelf gaan dragen dan dragen de echte nazies het niet meer wedden ?.ik irriteer me al jaren aan die bullshit elke gabber zou rassist zijn daar klopt dus ook geen hol van sommige mensen moeten is iets minder snel geloven wat ze op tv zien want hoeveel van die mensen zijn al wellis op een hardcorefeest geweest bijzonder weinug .niet iedereen over 1 kam scheren want je wild ook niet dat ze dat bij jou doen ofwel soms mijn broertje draagt lonsdale en dat is absoluut geen rassist .het is maar eenn groepje die het daarvoor gebruikt ik ben nog maar gabber sinds 1990 hoor ikzal wel weer als nazi worden wegezet zoals gewoonlijk door de marocs hiero omdat ik niks tegen lonsdale heb maar een grotere bullshit reden om te radicaliseren bestaat er niet .het is toch van de zotte dat ik tegen mijn broertje moet zeggen dat hij moet oppasen omwat voor kleren hij draagt .ik hoop dat er snel een lonsdale hoofdoek komt en dat dat merk nooit verdwijnt en de hardcore ook niet .omdat iedereen in nederland over een kam geschoren moet worden



Helemaal mee eens, niet elke gabber en niet elke Lonsdale drager is een rechts-extremist.Feit blijft wel dat de Nederlandse media en politiek met de term "lonsdale jongeren" is gekomen.
Dat soort figuren moeten ze gewoon rechts-extremisten noemen in mijn ogen.Helaas door het gebrek aan zelfkritiek, en het ideale zelfbeeld wat Nederland heeft, plaats men ze in het hokje "Lonsdale jongeren" omdat dat toch iets verder weg lijkt te staan van Nederland dan Hollandse rechts-extremisten...als je begrijpt wat ik bedoel.

assassijn
29-05-05, 15:26
Geplaatst door Seif
Goh, en in dat andere draadje lag het wel aan een verkeerde interpretatie van jouw teksten. Dus wij kunnen niet lezen, en jij wel? :)

Ik zou zeggen ontkracht de citaten die ik volgens jouw zeggen verkeerd begrepen zou hebben die eerder zijn aangehaald.

Wide-O
29-05-05, 15:42
Geplaatst door Seif
Je moet eens leren lezen kerel.

Seif, erm, de man heeft in deze wel een punt, denk ik dan als rascistische autochtoon (want, Taouanza, dat zijn we allemaal, toegeven of niet hé)

Zelfs Thatcher zei ooit al, dat het louter afdoen van geweld als teken van kansarmoede, een belediging is voor al die mensen die het niet breed of gemakkelijk hebben, maar die de boel niet op stelten zetten. Het enige wat ze ooit zei waar ik van dacht "hmmm, maybe you got a point ma'm".

Maggoed, binnenkort krijg jij natuurlijk gelijk als ik de cijfers zie van allochtonen die hun middelbare studies (niet) afmaken. Ik blijf er van schrikken, al hoop ik dat de cijfers in NL beter zijn dan in BE. Daar falen "wij" als maatschappij gigantisch hoor. En een knappe jongen (of meisje) die dat alleen maar kan toeschrijven aan "de Islam" of "de Marokkanen".

Ach, ondertussen radicaliseert iedereen op deze zonnige zondag (zo lijkt het wel), en wordt er gejend en gal gespuwd langs alle kanten.

Hoe krijgen we die kids weer op school ? Is dat geen belangrijker vraag ?

(Edit: niet in de fik steken helpt volgens mij)

Tomas
29-05-05, 16:41
Geplaatst door Wide-O
Seif, erm, de man heeft in deze wel een punt, denk ik dan als rascistische autochtoon (want, Taouanza, dat zijn we allemaal, toegeven of niet hé)

Zelfs Thatcher zei ooit al, dat het louter afdoen van geweld als teken van kansarmoede, een belediging is voor al die mensen die het niet breed of gemakkelijk hebben, maar die de boel niet op stelten zetten. Het enige wat ze ooit zei waar ik van dacht "hmmm, maybe you got a point ma'm".

Maggoed, binnenkort krijg jij natuurlijk gelijk als ik de cijfers zie van allochtonen die hun middelbare studies (niet) afmaken. Ik blijf er van schrikken, al hoop ik dat de cijfers in NL beter zijn dan in BE. Daar falen "wij" als maatschappij gigantisch hoor. En een knappe jongen (of meisje) die dat alleen maar kan toeschrijven aan "de Islam" of "de Marokkanen".

Ach, ondertussen radicaliseert iedereen op deze zonnige zondag (zo lijkt het wel), en wordt er gejend en gal gespuwd langs alle kanten.

Hoe krijgen we die kids weer op school ? Is dat geen belangrijker vraag ?

(Edit: niet in de fik steken helpt volgens mij)

Hier is het ook niet best. Ik ken geen cijfers, maar als je aan mij vraagt wat is het grootste probleem van nl, dan is dat de uitval in het onderwijs. Blijkbaar bij jullie ook?

Wide-O
29-05-05, 22:07
Geplaatst door Tomas
Hier is het ook niet best. Ik ken geen cijfers, maar als je aan mij vraagt wat is het grootste probleem van nl, dan is dat de uitval in het onderwijs. Blijkbaar bij jullie ook?

Ik hoor hier cijfers tot 70 %.

mark61
30-05-05, 00:16
Geplaatst door Tomas
Hier is het ook niet best. Ik ken geen cijfers, maar als je aan mij vraagt wat is het grootste probleem van nl, dan is dat de uitval in het onderwijs. Blijkbaar bij jullie ook?

Rotterdam iets van 35% dacht ik. Moeilijk vast te stellen, er is uitval in het middelbaar onderwijs, maar ook in het vervolgtraject, ROC's en zo. Duizenden jongeren zijn 'zoek' in Rotterdam, die werken niet, zitten niet op school en hebben ook geen uitkering. Er wordt nu jacht op ze gemaakt.

Er wordt verschrikkelijk veel gedaan aan 'VSV' (voortijdige schooluitval); de resultaten zijn mij nog niet bekend.

@assassijn: Farid Esack kwam laatst in zijn lezing ook met zijn indruk, of liever stellige mening, dat moslims in de VS overwegend middle class, die in Europa overwegend working class zijn.

Ik kom met het gegeven dat de VS 'immigranten' heeft, Europa (en met name NL) 'migranten'. Die twee letters verschil hebben ons op ca. 20 jaar achterstand gezet, zo niet meer.

Volksliederen en vlaggen: immigranten komen in de VS met het expliciete doel zo snel mogelijk Amerikaan te worden. Naturalisatie is het grote doel. Migranten kwamen naar Europa om 'ff' wat bij te verdienen en zo snel mogelijk weer weg te wezen. Nu nog heeft een groot deel van de 1e, en zelfs de 2e generatie, in NL geen enkele ambitie Nederlander te worden, en anders alleen om praktische redenen. Dat is iets compleet anders.
En er zitten dus 2 kanten aan het verhaal van acceptatie etc.

Think about it.

mark61
30-05-05, 00:17
Geplaatst door Wide-O
Hoe krijgen we die kids weer op school ? Is dat geen belangrijker vraag ?

Tis eigenlijk de enige belangrijke vraag.

helly2002
30-05-05, 00:36
Helemaal mee eens, niet elke gabber en niet elke Lonsdale drager is een rechts-extremist.Feit blijft wel dat de Nederlandse media en politiek met de term "lonsdale jongeren" is gekomen.
Dat soort figuren moeten ze gewoon rechts-extremisten noemen in mijn ogen.Helaas door het gebrek aan zelfkritiek, en het ideale zelfbeeld wat Nederland heeft, plaats men ze in het hokje "Lonsdale jongeren" omdat dat toch iets verder weg lijkt te staan van Nederland dan Hollandse rechts-extremisten...als je begrijpt wat ik bedoel.



jij snapt wat ik bedoel de media is in mijn ogen gewoon fout die jongeren zijn eral veel langer en elke gabber weet al jaren waarvoor een klein groepje dat merk gebruikt alleen je hoorde er bijna niks van tot de media starte .wat ik wel vind is dat iedere inwoner van nl de taal moet kennen dat vind mijn broertje ook maar dat maakt iemand nog niet extreemrechts .als iemand een hollands paspoort heeft dan is het in mijn ogen dan he gewoon een medenederlander waar je ook vandaan komt of je ouders zijn roots liggen .heb jij respect voor mij dan heb ik het ook voor jou mischien simpel maar zo zie ik het .voor dat kleine groepje die lonsdale daar voor gebruiken hoeft niemand bang tezijn want daar zit 95 procent meelopers tussen .zelfs al zou er geen lonsdale meer zijn dan verzinnen zewel wat anders dan komt de media weer en is het weer hetzelfde liedje daar erger ik me echt mateloos aan.

GiovanniHN
30-05-05, 22:01
Oh ja, helemaal vergeten te zeggen.

Mexicanen, Chicano en Aztlan.

Dat geeft een beter beeld van de immigratieproblemen van de VS.

mark61
30-05-05, 22:29
Geplaatst door GiovanniHN
Oh ja, helemaal vergeten te zeggen.

Mexicanen, Chicano en Aztlan.

Dat geeft een beter beeld van de immigratieproblemen van de VS.

Ach, problemen. Het idee is nu dat de Latino's (grootste etnische groep) Californië gaan overnemen, en misschien wel een soort Anschluss gaan doen met Mexico. Aldus de BBC vandaag. :) Er zijn al lagere scholen die volledig Spaanstalig zijn.

GiovanniHN
30-05-05, 23:35
En zo pakken ze Aztlan weer terug!

Nu alleen nog Hugo Chavez die Zuid-Amerika overneemt en we zijn zo alle moslims vergeten.

Viva la Raza!