PDA

Bekijk Volledige Versie : Rasistische Poolse douane intimideert Marokkaanse Amsterdamse scholieren



Joesoef
28-05-05, 21:26
Poolse douane intimideert Amsterdamse scholieren

starttijd=00:21:53&speelduur=00:02:03

AMSTERDAM - Een groep van ongeveer dertig Amsterdamse vmbo-leerlingen is deze week urenlang vastgehouden bij de Poolse grens, waar ze een bezoek zouden brengen aan het vroegere concentratiekamp Auschwitz. De douaniers hadden het vooral gemunt op de scholieren van Marokkaanse komaf en maakten vervelende en seksueel getinte opmerkingen. Zo vroegen ze zich hardop af of er nog 'normale kinderen' in de bus zaten.

Wethouder Aboutaleb (Onderwijs en Integratie) neemt de zaak hoog op, liet zijn woordvoerder zaterdag weten. Hij stuurt volgende week een brief aan minister Bot van Buitenlandse Zaken met het verzoek opheldering te vragen bij de Poolse en Duitse ambassade. De leerlingen van het Montessori College in Amsterdam-Oost ondervonden de intimidatie zowel op de heen- als de terugreis.


Problemen

Het bezoek maakte onderdeel uit van een project van de gemeente Amsterdam om jongeren meer over de geschiedenis bij te brengen. Eerder bleek dat op een aantal scholen in de hoofdstad docenten problemen hadden met het lesgeven over de Tweede Wereldoorlog. Vooral allochtone jongeren stonden totaal niet open voor de gebeurtenissen destijds.

De intimidatie en discriminerende opmerkingen van de douaniers zijn Aboutaleb dan ook tegen het zere been. "We proberen kinderen met veel moeite meer historisch bewustzijn mee te geven. Dit soort incidenten zijn dan wel het laatste wat we kunnen gebruiken", aldus zijn zegsman.

Auschwitz

De vorige reis van Amsterdamse vmbo-scholieren naar Auschwitz verliep ook niet geheel probleemloos. Het geplande bezoek op 4 mei kon plotseling niet doorgaan, omdat het voormalige concentratiekamp dicht moest voor de voorbereidingen voor het bezoek van de Israëlische premier Sharon.

Burgemeester Cohen moest eraan te pas komen om de leerlingen, die al naar Polen onderweg waren, alsnog toegang te verlenen tot het kamp. De jongeren mochten het kamp direct bij aankomst, rond middernacht, bezoeken.

bron: ANP

wytze
28-05-05, 21:32
twaren toch niet alleen marokkaanse scholieren?

Joesoef
28-05-05, 22:09
Geplaatst door wytze
twaren toch niet alleen marokkaanse scholieren?



AMSTERDAM - Een groep van ongeveer dertig Amsterdamse vmbo-leerlingen is deze week urenlang vastgehouden bij de Poolse grens, waar ze een bezoek zouden brengen aan het vroegere concentratiekamp Auschwitz. De douaniers hadden het vooral gemunt op de scholieren van Marokkaanse komaf en maakten vervelende en seksueel getinte opmerkingen. Zo vroegen ze zich hardop af of er nog 'normale kinderen' in de bus zaten.

delirious
28-05-05, 22:41
Zo vroegen ze zich hardop af of er nog 'normale kinderen' in de bus zaten.

Helaas de normale zijn op, je zult het moeten doen met deze abnormale gekleurde kiddo's.
Achterlijke douanerukker, welkom in de wondere wereld van diverse rassen.
En dan hou ik het nog netjes ook :boos:

wytze
28-05-05, 22:56
quote:
"De douaniers hadden het vooral gemunt op de scholieren van Marokkaanse komaf en maakten vervelende en seksueel getinte opmerkingen"

oops. had ik ff gemist.

assassijn
29-05-05, 05:28
De douaniers hadden het vooral gemunt op de scholieren van Marokkaanse komaf en maakten vervelende en seksueel getinte opmerkingen. Zo vroegen ze zich hardop af of er nog 'normale kinderen' in de bus zaten.

Das balen.Hadden ze toch even het gevoel Nederland uit te zijn...tot aan de Poolse grens i.i.g.

Ron Haleber
29-05-05, 08:23
Dus nog een extra reden om woensdag NEE te gaan stemmen!

We kunnen onze Marokkanen niet uitleveren aan dit Oosteuropees racistisch gepeupel...

Nu zitten die racisten in Oost Europa nog veilig achter hun eigen grenzen...

Straks vallen ze onze Marokkanen ook nog op straat in Amsterdam lastig...

Er is dus maar één antwoord mogelijk: Nee tegen die grondwet! :regie:

taouanza
29-05-05, 08:42
Van waar de verontwaardiging.
In Nederland deed de pers hetzelfde maar werd de kant van de pers gekozen zie berichten op Geenstijl.nl en als de Polen hetzelfde doen is men verontwaardigd.
Ik weet niet wat ik erger moet vinden die Polen of Nederlanders hun gedrag PLUS de hypocritici.

En over dat historisch besef die Marokkaanse jongeren krijgen dat meer dan genoeg aan de levende lijf ALLEEN GEEN KIP DIE DAT ZIET!

Zijn ze nou echt bang dat Marokkaanse jongeren mensen gaan deporteren en afmaken???
Ik zou het eerder zoeken bij die mensen van Geenstijl.nl

Maar het is die zelfkritiek he die zelfkritiek.

Iemand Premtime gezien?
Londsdale jongeren terroriseren allochtone jongeren.
Slaan zelfs een kind omdat hij met allochtonen speelt.
NIKS OVER GEHOORD!
De vader pikt het niet en gaat zelf verhaal halen
Wordt er een ouderavond in gelast om te praten over het incident.

En de allochtone ouders moesten maar hun verhaal voor hun houden want daar ging het niet om.

Ja hoor vreselijk die Polen echte monsters vergeleken bij Nederlanders.

Joesoef
29-05-05, 08:47
Geplaatst door taouanza
Van waar de verontwaardiging.
In Nederland deed de pers hetzelfde maar werd de kant van de pers gekozen zie berichten op Geenstijl.nl en als de Polen hetzelfde doen is men verontwaardigd.
Ik weet niet wat ik erger moet vinden die Polen of Nederlanders hun gedrag PLUS de hypocritici.


Ik heb nog steeds niets vernomen van het mdi, op hun standaard mail na dan van wij hebben uw bericht ontvangen.......

delirious
29-05-05, 08:51
Geplaatst door Joesoef
Ik heb nog steeds niets vernomen van het mdi, op hun standaard mail na dan van wij hebben uw bericht ontvangen.......

Same here!

(Autoreply, English text below)

Dit is een automatisch bericht. NEEM SVP DE TIJD DIT BERICHT TE LEZEN.

Geachte heer, mevrouw,

U heeft een melding gestuurd naar het Meldpunt Discriminatie Internet
(MDI). Het MDI neemt meldingen over DISCRIMINATIE OP INTERNET in
behandeling.

Wegens een grote hoeveelheid meldingen zijn wij helaas niet altijd in
staat u een persoonlijk bericht over de voortgang van de klacht te
sturen. Wij vragen hiervoor uw begrip. blablablablaa!!!!!


Waarschijnlijk te druk :kwaad:

taouanza
29-05-05, 09:04
Geplaatst door Joesoef
Ik heb nog steeds niets vernomen van het mdi, op hun standaard mail na dan van wij hebben uw bericht ontvangen.......

Dat is gewoon bullshit.
Ik heb bij mijn melding kritiek geleverd over de afhandeling van de vorige melding
Binnen een uur kreeg ik reactie dat ze gewoon netjes hun werk deden
En we hadden toen een paar keer heen en weer gemaild omdat ik het maar niet kon begrijpen dat ze niet uitzichzelf zien dat die berichten niet kunnen. Maar toen ik uit eindelijk toch maar ging knippen en plakken en melding maakte zoals zij dat willen heb ik ook niks meer gehoord.

delirious
29-05-05, 09:05
Ja hoor vreselijk die Polen echte monsters vergeleken bij Nederlanders.

Kijk eens jochies, zo slecht heb je het in Nederland niet. Gedraag je nu maar anders kun ja naar Polen, je weet immers hoe ze over je denken.
:cheefbek:

taouanza
29-05-05, 09:14
Geplaatst door delirious
Kijk eens jochies, zo slecht heb je het in Nederland niet. Gedraag je nu maar anders kun ja naar Polen, je weet immers hoe ze over je denken.
:cheefbek:

Zoals in Nederland toch?
Ach ja ik ben er al gewend daar schrik ik niet van.

delirious
29-05-05, 09:25
Geplaatst door taouanza
Zoals in Nederland toch?
Ach ja ik ben er al gewend daar schrik ik niet van.

Precies, een nieuwe stok om mee te slaan.
De bekende pot die de ketel verwijt. :cheefbek:

taouanza
29-05-05, 09:28
Geplaatst door Alcibiades
Ik hoef jou als gelouwerd academicus toch niet uit te leggen waarom dit een drogreden is! Het is een typisch grondwet-nee-stem-argument, voor de gelegenheid dus. De calvinistisch-maoïstische coalitie kan elke gebeurtenis aangrijpen om tegen de Europose grondwet te ageren.

Ik vind het helemaal geen drogreden!
Burgermeester Opstelten hoorde ik gister op de radio zeggen dat hij voor de grondwet is om beter terrorisme te bestrijden.
Nou weet je wat het in de praktijk inhoud?
Rotterdam heeft een lijst gemaakt voor 400 potentiele radicale jongeren niemand weet wie het zijn of hoe ze aan de defintie komen.
Radicaal en extremist wordt door elkaar gehaald
Een Marokkaanse maatschappelijk werkster hoorde haar collegas praten over Marokkaanse ettertjes in termen als radicaal
Etteren is radicaal is extremist. En de burgermeester wil de grondwet gebruiken om extremisme te bestrijden.
Gaat er een belletje rinkelen bij het woord heksenjacht?
Nou bij mij loeien de sirenes.

Joesoef
29-05-05, 10:01
Geplaatst door taouanza
Dat is gewoon bullshit.
Ik heb bij mijn melding kritiek geleverd over de afhandeling van de vorige melding
Binnen een uur kreeg ik reactie dat ze gewoon netjes hun werk deden
En we hadden toen een paar keer heen en weer gemaild omdat ik het maar niet kon begrijpen dat ze niet uitzichzelf zien dat die berichten niet kunnen. Maar toen ik uit eindelijk toch maar ging knippen en plakken en melding maakte zoals zij dat willen heb ik ook niks meer gehoord.

IK heb het ook gemeld bij het mdi en ik heb alleen een standaard reply ontvangen.....................

taouanza
29-05-05, 10:44
Geplaatst door Alcibiades
In deze topic gaat het niet om de bestijding van moslim-extremisten maar gewoon om discriminatie van jongens en meisjes die er niet-Europees uitzien en misschien een ander geloof hebben. In Nederland zijn we daar tegen. Misschien zijn ze in Polen nog niet zo ver maar dat wordt heus niet beter als we de Europese grondwet afstemmen. In die grondwet wordt er namelijk vanuit gegaan dat alle mensen gelijk zijn. Polen blijft lid van de Europese Unie. Het zou mooi zijn als we ze bij dit soort gebeurtenissen met de Europese grondwet om de oren zouden kunnen slaan.




Van waar de verontwaardiging.
In Nederland deed de pers hetzelfde maar werd de kant van de pers gekozen zie berichten op Geenstijl.nl en als de Polen hetzelfde doen is men verontwaardigd.
Ik weet niet wat ik erger moet vinden die Polen of Nederlanders hun gedrag PLUS de hypocritici.

En over dat historisch besef die Marokkaanse jongeren krijgen dat meer dan genoeg aan de levende lijf ALLEEN GEEN KIP DIE DAT ZIET!

Zijn ze nou echt bang dat Marokkaanse jongeren mensen gaan deporteren en afmaken???
Ik zou het eerder zoeken bij die mensen van Geenstijl.nl

Maar het is die zelfkritiek he die zelfkritiek.

Iemand Premtime gezien?
Londsdale jongeren terroriseren allochtone jongeren.
Slaan zelfs een kind omdat hij met allochtonen speelt.
NIKS OVER GEHOORD!
De vader pikt het niet en gaat zelf verhaal halen
Wordt er een ouderavond in gelast om te praten over het incident.

En de allochtone ouders moesten maar hun verhaal voor hun houden want daar ging het niet om.

Ja hoor vreselijk die Polen echte monsters vergeleken bij Nederlanders.



Who the hell do you think you're kidding?

taouanza
29-05-05, 10:58
Geplaatst door Alcibiades
Ik ontken helemaal niet dat er in Nederland wel eens racistische uitingen te horen zijn of dat individuele Nederlanders discrimininerend handelen. Maar overheidsdiensten horen iedereen toch gelijk te behandelen, dat weet iedereen. Als ze dat niet doen is er de gewoon de wet om ze te corrigeren. Met een Europese grondwet in de hand wordt die mogelijkheid alleen maar sterker, ook in Polen of in andere voormalige oostbloklanden.

Tzzz wie maken die wetten en wie zien er op toe dat ze nageleefd worden?
Er moet een mentaliteitsverandering komen regeltjes en wetjes helpen daar niks aan.

Hoe kan men zich verontwaardigen over Polen terwijl het zelfde hier n Nederland is gebeurd.
Die foto met prikkeldaard bijvoorbeeld.
Wat voor zieke geest maakt dat?

taouanza
29-05-05, 11:17
Geplaatst door Alcibiades
Had je er wel aan gedacht dat Nederlanders ook mensen zijn? En dus lijden aan dezelfde zwakheden als alle mensen op de wereld? Ook racisme hoort daar bij. Denk je dat Nederlanders veel beter zijn dan Marokkanen en Arabieren? Daarentegen zijn onze wetten wel veel beter en daar kunnen we op terugvallen. En in de toekomst (hopelijk) dus ook op de Europese grondwet!

Het punt is niet dat Nederlanders mensen zijn maar dat ze zichzelf niet als zodanig zien en ze zich wel beter voelen dan anderen. Jij begon ook gelijk over de Polen en dat je ze met de wet om de oren gaat slaan terwijl in het topic over Nederlanders je niet verder kwam dan : Ik kan best begrijpen dat het discriminerend is voor Marokkanen.
Dat verschil zie jij niet maar ik wel.
En daar staan Nederlanders niet bij stil moslims zijn achterlijk en spreken geen nederlands en weten niks over ons en kunnen niet voor zichzelf nadenken. Dat wordt net zolang herhaald tot men het zelf gaat geloven.
Maar dat is niet zo ik en velen anderen zijn niet achterlijk spreken heel goed Nederlands en weten veel over Nederlanders en Nederland en denken wel voor ons zelf en ZIEN HET VERSCHIL!.
Je ophouden met denken dat we allemaal gister van de jungle zijn en toch niet weten wat er gaande is.

En ik heb een paar keer op die wetten geprobeerd terug te vallen.
De praktijk valt bar tegen.

taouanza
29-05-05, 11:24
Geplaatst door Alcibiades
Laten we er maar over ophouden. Ik weet toch wel waar het op uitdraait. Over discriminatie gesproken!

Over zelfkritiek gesproken zul je bedoelen.:rolleyes:

taouanza
29-05-05, 11:26
Geplaatst door Alcibiades
.

Irritante he die zesderangsburgers die denken dat ze wat te vertellen hebben.

Ron Haleber
29-05-05, 12:16
Geplaatst door taouanza
Irritante he die zesderangsburgers die denken dat ze wat te vertellen hebben.

Taouanza bedankt voor de correcte en zeer efficiënte wijze waarop je Echnaton/Alcibiades weerwoord hebt gegeven op hun opportunistische en onjuiste opmerkingen waarmee ze de waarheid proberen te verdoezelen.

Ik had het niet beter kunnen doen en heb er niets aan toe te voegen...! :love:

Joesoef
30-05-05, 08:44
Aboutaleb furieus over actie douane
Van onze verslaggever Jaap Stam

AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Aboutaleb (onderwijs en integratie) heeft furieus gereageerd op de berichten dat Poolse en Duitse grenswachten gekleurde scholieren van het Montessori College Oost uit Amsterdam hebben gediscrimineerd.

‘Dit is niet mijn Europa als aan de grens beelden en huidskleur de doorslag geven in plaats van geldige reisdocumenten.’ Hij stuurt minister Bot van Buitenlandse Zaken deze week een brief met het verzoek te protesteren bij zijn Duitse en Poolse collega's.

De leerlingen bezochten het voormalige vernietigingskamp Auschwitz in Polen en werden aan de grens in totaal zes uur opgehouden, hoewel hun papieren in orde waren. Aboutaleb: ‘Ik ben woedend. Met het bezoek aan Auschwitz besloten de leerlingen een cursus over racisme. De eerste de beste keer dat ze de grens oversteken worden ze zelf gediscrimineerd.’


Volgens schoolleider Moen van het Montessori College leek het alsof de Poolse douaniers nog nooit zwarte mensen hadden gezien, zo lang bleven ze turen in de papieren. Ze hadden het vooral gemunt op de scholieren van Marokkaanse komaf. Mentor Coenen: ‘Nadat ze nog een paar nationaliteiten hadden ontdekt, vroegen ze of we ook normale kinderen bij ons hadden.’

De dertig leerlingen van de derde klas van het vmbo keerden vrijdagavond terug in Amsterdam. De vijfdaagse trip is een onderdeel van het programma Historisch Besef waarmee Amsterdam de schooljeugd wil laten zien waartoe racisme kan leiden. Dat is opgezet nadat Marokkaanse jongeren een paar jaar geleden op 4mei waren gaan voetballen met kransen.

Eerder was gebleken dat op scholen in Amsterdam docenten problemen hebben met het lesgeven over de Tweede Wereldoorlog. Vooral allochtone jongeren staan er niet voor open.

Aboutaleb wil niet met het programma stoppen. ‘Te veel nieuwe Amsterdammers weten niet waar de Dokwerker voor staat en waarom Amsterdammers zo heftig reageren op antisemitisme. Te veel docenten durven de Tweede Wereldoorlog niet te behandelen.’

Moen en Coenen hebben veel positieve reacties gehad, onder andere van het Auschwitz-comité, nadat ze het incident aan de grote klok hadden gehangen. Coenen: ‘We leren de kinderen dat ze niet moeten schelden, maar actie moeten ondernemen als ze worden gediscrimineerd. Dan moeten wij het goede voorbeeld geven.’

duende
30-05-05, 10:11
Geplaatst door taouanza
Het punt is niet dat Nederlanders mensen zijn maar dat ze zichzelf niet als zodanig zien en ze zich wel beter voelen dan anderen. Jij begon ook gelijk over de Polen en dat je ze met de wet om de oren gaat slaan terwijl in het topic over Nederlanders je niet verder kwam dan : Ik kan best begrijpen dat het discriminerend is voor Marokkanen.
Dat verschil zie jij niet maar ik wel.
En daar staan Nederlanders niet bij stil moslims zijn achterlijk en spreken geen nederlands en weten niks over ons en kunnen niet voor zichzelf nadenken. Dat wordt net zolang herhaald tot men het zelf gaat geloven.
Maar dat is niet zo ik en velen anderen zijn niet achterlijk spreken heel goed Nederlands en weten veel over Nederlanders en Nederland en denken wel voor ons zelf en ZIEN HET VERSCHIL!.
Je ophouden met denken dat we allemaal gister van de jungle zijn en toch niet weten wat er gaande is.

En ik heb een paar keer op die wetten geprobeerd terug te vallen.
De praktijk valt bar tegen.
Natuurlijk zijn er Nederlanders die discrimineren..
En het is schandalig dat er bij de overheid ook gediscrimineerd wordt.
Maar je gaat wel ff heel kort door de bocht als je iedere Nederlander van discriminatie beticht. Dit is unfair..Mijn vriendin heeft al verschillende keren vuile, discriminerende opmerkingen naar haar hoofd geslingerd gekregen van een paar Marrokaanse rot jochies
Ik ben ook een keer uitgescholden voor kanker homo.
Ga ik nu zeggen dat alle Marrokanen discrimineren? Nee dus.
Stop dus ff met generaliseren Tante Taou.

Tamza_N_Rif
30-05-05, 12:08
Geplaatst door taouanza


Maar het is die zelfkritiek he die zelfkritiek.

Iemand Premtime gezien?
Londsdale jongeren terroriseren allochtone jongeren.
Slaan zelfs een kind omdat hij met allochtonen speelt.
NIKS OVER GEHOORD!
De vader pikt het niet en gaat zelf verhaal halen
Wordt er een ouderavond in gelast om te praten over het incident.


Die vader is niet zomaar 'verhaal' gaan halen. Hij heeft die jongeren in elkaar getrapt samen met andere vrienden van hem.

duende
30-05-05, 12:37
Geplaatst door Tamza_N_Rif
Die vader is niet zomaar 'verhaal' gaan halen. Hij heeft die jongeren in elkaar getrapt samen met andere vrienden van hem.
Tsja lullig voor die lonsdale jongeren..Als ie mij gevraagd had mee te komen had ik hem graag geholpen...Oei wat zeg ik nou.

duende
30-05-05, 12:57
Geplaatst door Alcibiades
Alle blanke, mannelijke, autochtone Nederlanders zijn per definitie racisten, volgens Taou.
Dat was mij nog niet opgevallen :lachu: :duim:
en ze hebben allemaal een geheime agenda

taouanza
30-05-05, 13:37
Geplaatst door Alcibiades
Alle blanke, mannelijke, autochtone Nederlanders zijn per definitie racisten, volgens Taou.

HEb je een bron Calemero?

duende
30-05-05, 13:38
Geplaatst door taouanza
HEb je een bron Calemero?
Misschien staat het tussen de regels in geschreven?

taouanza
30-05-05, 13:39
Geplaatst door duende
Dat was mij nog niet opgevallen :lachu: :duim:
en ze hebben allemaal een geheime agenda

Dus Thomas is schizofreen en alle autochtone mannen zijn uit zijn hersenspinsels ontsproten?
Of hebben we hier te maken aan een overschot aan zielige huilebalken die dwars door hun tranen stoer willen doen?

taouanza
30-05-05, 13:42
Geplaatst door duende
Misschien staat het tussen de regels in geschreven?

Ik vind het altijd zo grappig dat jullie me het meest bevestigen als je jullie mij willen tegenspreken.
Geen argumenten alleen een hoop gejank.

duende
30-05-05, 13:50
Geplaatst door taouanza
Dus Thomas is schizofreen en alle autochtone mannen zijn uit zijn hersenspinsels ontsproten?
Of hebben we hier te maken aan een overschot aan zielige huilebalken die dwars door hun tranen stoer willen doen?
Jou tegen de haren instrijken is het toppunt van stoerheid...wist je dat niet. :wink:

taouanza
30-05-05, 14:02
Geplaatst door duende
Jou tegen de haren instrijken is het toppunt van stoerheid...wist je dat niet. :wink:

Je hebt gelijk het werkt nog ook ik ben zo onder de indruk van jullie gejank. Ik denk dat ik zelfs verliefd op jullie wordt.
Ik heb een zwak voor losers die met z'n tienen tegen een punt willen maken. Een wat voor punt?
Kijk we zijn met z'n tienen tegen 1.punt
Echt stoer! :fpiraat:

duende
30-05-05, 14:06
Geplaatst door taouanza
Je hebt gelijk het werkt nog ook ik ben zo onder de indruk van jullie gejank. Ik denk dat ik zelfs verliefd op jullie wordt.
Ik heb een zwak voor losers die met z'n tienen tegen een punt willen maken. Een wat voor punt?
Kijk we zijn met z'n tienen tegen 1.punt
Echt stoer! :fpiraat:
Relativeren is echt je sterkste punt hè?
Dat is het nare van sommige Amsterdammers..die houden wel van een beetje voeren...vooral als er stevig gehapt wordt.
En loosers lieverd (wat zeg ik nou weer) zijn we allemaal. :huil:

taouanza
30-05-05, 14:09
Geplaatst door duende
Relativeren is echt je sterkste punt hè?
Dat is het nare van sommige Amsterdammers..die houden wel van een beetje voeren...vooral als er stevig gehapt wordt.
En loosers lieverd (wat zeg ik nou weer) zijn we allemaal. :huil:

Oh orgineel hoor om terug te krabbelen wanneer je ontmaskert wordt.:moe:

duende
30-05-05, 14:16
Geplaatst door taouanza
Oh orgineel hoor om terug te krabbelen wanneer je ontmaskert wordt.:moe:
Ontmakerd....
Ontmaskerd als looser, of als gemene blanke rascist, of als janker.
Zeg het maar, gelukkig gaan er maar twee en een half van deze punten voor jouw op.
Relativeren..erkennen dat je ook een mens bent, met alle sterke punten en zwakheden die des mensen is..ongeacht zijn/haar afkomst.
Ik ben niet gelovig, maar deze van Jezus vind ik echt ijzersterk:
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooral blijven relativeren.
En anders kan je altijd nog strafpunten geven en reacties verwijderen hè? :duim: