PDA

Bekijk Volledige Versie : Balkenende teleurgesteld



~Panthera~
29-05-05, 23:25
Balkenende teleurgesteld

Uitgegeven: 29 mei 2005 23:19
Laatst gewijzigd: 29 mei 2005 23:53

DEN HAAG (ANP) - Premier Balkenende is "teleurgesteld" na het Franse 'nee' tegen de Europese grondwet. Hij had liever een positieve uitslag gezien, liet hij zondagavond weten. Balkenende riep de Nederlandse kiezers op 'ja' te stemmen. "We moeten ons niet door de Fransen de wet laten voorschrijven. Om met de Belgische oud-premier Dehaene te zeggen moet Nederland nu Frankrijk een lesje leren."

Het 'non' is volgens de minister-president reden te meer voor een Nederlands 'ja'. "Nederland speelt juist nu een belangrijke rol. We moeten ons bewust zijn van ons eigen belang om 'ja' te zeggen."


Een Nederlandse afwijzing kost invloed, gaf Balkenende indirect aan. Op de vraag over de gevolgen van een 'nee' zei hij dat de Franse president Chirac daarop is vooruitgelopen door te laten doorschemeren dat Frankrijk macht zou kunnen verliezen als het tot een 'nee' zou komen.

Balkenende zei verder dat hij Chirac geen advies zal geven wat nu te doen. Hij wacht af wat de Franse president half juni op de Europese top in Brussel over de situatie zal zeggen.


Asswipe gevraagd: hij kan meteen solliciteren. :moe:

Zwarte Kat
29-05-05, 23:45
Geplaatst door ~Panthera~
Het 'non' is volgens de minister-president reden te meer voor een Nederlands 'ja'.

:duizelig: Logica waar ik geen reet van snap.....

~Panthera~
30-05-05, 00:00
Geplaatst door Zwarte Kat
:duizelig: Logica waar ik geen reet van snap.....


Staat boven : Omdat WIJ Nederlanders Frankrijk een lesje moeten leren. :moe: :maf2:

Vraag dus niet waar de logica is, want die is er dus gewoon niet.

:gsm: Bel jij effe, of doe ik het ? http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

Zwarte Kat
30-05-05, 00:21
Geplaatst door ~Panthera~
Staat boven : Omdat WIJ Nederlanders Frankrijk een lesje moeten leren. :moe: :maf2:



Verdomd!
Je hebt gelijk. Dat had ik helemaal niet door dat ie dat bedoelde.....

Ik zal Balkenende ff een lesje leren:
http://www.mainzelahr.de/smile/no-smilie/bart.gif

~Panthera~
30-05-05, 00:27
Geplaatst door Zwarte Kat
http://www.mainzelahr.de/smile/no-smilie/bart.gif

:lol: That'll teach him !! :wohaa:

Zwarte Kat
30-05-05, 00:32
Geplaatst door ~Panthera~
:lol: That'll teach him !! :wohaa:

http://www.mainzelahr.de/smile/big/fies.gif

helly2002
30-05-05, 00:42
dus als wij nu ja stemen leren we frankrijk een lesje mischien is het logica van de toverschool ofzo .maar het grondwetje kan nu ff de kast in er was trouwens toch niks veranderd want om samen tewerken hebje geen grondwt nodig nu wordt er ook samengewerkt zonder dat ding .ik heb nog geen enkele reden gehoord waarom iemand voor moet stemmen een grondwet die beter is voor de dieren maar wat de spaanse stierengevechten beschermd 500 paginas onzin dus

taouanza
30-05-05, 14:57
We moeten ons niet door de Fransen de wet laten voorschrijven

Maar wel door Bakellende.:rolleyes:

~Panthera~
30-05-05, 14:58
Geplaatst door taouanza
Maar wel door Bakellende.:rolleyes:

Denk niet dat er echt veel rondlopen, die aan hem nog een boodschap hebben.http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/roll.gif

Bart
30-05-05, 15:15
Geplaatst door ~Panthera~
Denk niet dat er echt veel rondlopen, die aan hem nog een boodschap hebben.http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/roll.gif

Ach ach ach, het is zo makkelijk om Balkenende af te zeiken. Maar als het straks inderdaad slechter zal gaan wanneer de EU in een crisis geraakt, wie staan er dan weer vooraan om diezelfde Balkenende de schuld te geven? Juist.

~Panthera~
30-05-05, 15:30
Geplaatst door Bart
Ach ach ach, het is zo makkelijk om Balkenende af te zeiken. Maar als het straks inderdaad slechter zal gaan wanneer de EU in een crisis geraakt, wie staan er dan weer vooraan om diezelfde Balkenende de schuld te geven? Juist.


Dezelfde die hem nu ook afzijken, dus dat maakt geen enkel verschil.
En de EU zit al in een crisis, volgens sommigen, dus ook dat lijkt me niet echt nieuws.

Bart
30-05-05, 15:39
Geplaatst door ~Panthera~
Dezelfde die hem nu ook afzijken, dus dat maakt geen enkel verschil.
En de EU zit al in een crisis, volgens sommigen, dus ook dat lijkt me niet echt nieuws.

Dus? Wat ik zei was dat degenen die er (in Nederland althans) de oorzaak zijn van de crisis later Balkenende weer de schuld gaan geven. Durf nou eens de consequenties van je acties te aanvaarden, dat ontbreekt er namelijk zo vaak aan. Het is ZO makkelijk Balkenende overal de schuld van te geven, constructief een bijdrage leveren is blijkbaar veel moeilijker.

helly2002
30-05-05, 15:44
de schuld van wat hier fout ziit ligt niet aan balkenellende maar al aan de twee kabineten hiervoor denkje nou echt dat als nederland ook tegenstemd dat er dan een crises komt of zelfs oorlog zoals er ook is beweerd er veranderd helemaal niks dat noemd men politiek bart .


als ze nou nog is uitstraalden maar zelfs dat doet dit kabinet niet balkende kunje nog amper serieus nemen en dan zalm met dat irritante nep lachje elke keer .laat ze eerst maar weer is de taal van de mensen gaan leren of zitten ze soms alleen maar in die achterlijke rijke buurten laat ze toch ook is ergens anders komen en dan niet alleen om zielen tewinnen net als nu maar gewoon af en toe .

Zwarte Kat
30-05-05, 15:48
Geplaatst door Bart
Dus? Wat ik zei was dat degenen die er (in Nederland althans) de oorzaak zijn van de crisis later Balkenende weer de schuld gaan geven. Durf nou eens de consequenties van je acties te aanvaarden, dat ontbreekt er namelijk zo vaak aan. Het is ZO makkelijk Balkenende overal de schuld van te geven, constructief een bijdrage leveren is blijkbaar veel moeilijker.

Zolang er nog helemaal geen sprake van is of er überhaupt wel een crisis komt door NEE te stemmen kun jij beter maar je snaveltje dichthouden met dit soort uitspraken.

Voorts is el presidente niet geinteresseerd in constructieve bijdrages van NEE-stemmers.
Als je een beetje had opgelet de laatste weken dan kon je zien dat NEE-stemmers iedere keer worden neergezet als een kliek domme spelbrekers die tegen vooruitgang zijn en bang zijn voor verandering.

~Panthera~
30-05-05, 15:49
Geplaatst door Bart
Dus? Wat ik zei was dat degenen die er (in Nederland althans) de oorzaak zijn van de crisis later Balkenende weer de schuld gaan geven. Durf nou eens de consequenties van je acties te aanvaarden, dat ontbreekt er namelijk zo vaak aan. Het is ZO makkelijk Balkenende overal de schuld van te geven, constructief een bijdrage leveren is blijkbaar veel moeilijker.


Weet je wat ? bel jij even constructief Bakellende op.
Kijken hoe ver je komt.
Wat er besloten wordt in Den Haag heeft met HUN ideeen te maken, niet met de mijne.
Ik heb ook niet op ze gestemd, dus geef een ander de schuld maar.
En dus kan ik niets anders doen dan constructief in mijn eigen kringetje zijn.
Net als iedereen, denk ik.

Zwarte Kat
30-05-05, 15:51
Geplaatst door helly2002
denkje nou echt dat als nederland ook tegenstemd dat er dan een crises komt of zelfs oorlog zoals er ook is beweerd er veranderd helemaal niks dat noemd men politiek bart .



Tis ordinair angstzaaien dat ze vanuit het JA-kamp doen.
Alleen daarom al hoop ik dat die arrogante ratten op hun bek gaan.....

mark61
30-05-05, 15:51
Geplaatst door Zwarte Kat
...een kliek domme spelbrekers die tegen vooruitgang zijn en bang zijn voor verandering.

That sums it up quite nicely. Met hier en daar een uitzondering. :lachu:

~Panthera~
30-05-05, 15:53
Geplaatst door mark61
That sums it up quite nicely. Met hier en daar een uitzondering. :lachu:

Ik denk dat we jou maar (N)ONder iets moeten gaan pushen. :lachu:

mark61
30-05-05, 15:55
Geplaatst door ~Panthera~
Ik denk dat we jou maar (N)ONder iets moeten gaan pushen. :lachu:

Nee! Niet naar Frankrijk! Nondeju.

~Panthera~
30-05-05, 15:55
Geplaatst door mark61
Nee! Niet naar Frankrijk! Nondeju.


:stout: OH yes..... om te beginnen.

Bart
30-05-05, 16:03
Geplaatst door ~Panthera~
Weet je wat ? bel jij even constructief Bakellende op.
Kijken hoe ver je komt.
Wat er besloten wordt in Den Haag heeft met HUN ideeen te maken, niet met de mijne.
Ik heb ook niet op ze gestemd, dus geef een ander de schuld maar.
En dus kan ik niets anders doen dan constructief in mijn eigen kringetje zijn.
Net als iedereen, denk ik.

Dit forum is zeker niet je eigen kringetje? Ik heb je namelijk nog geen enkele gegronde reden horen geven waarom je tegen stemt, behalve "als Balkenende voor is moet ik wel tegen zijn" en dat soort non-argumenten. Gewoon overal tegen zijn, dat is het allermakkelijkste. Typisch extreem-links, typisch SP.

~Panthera~
30-05-05, 16:13
Geplaatst door Bart
Dit forum is zeker niet je eigen kringetje? Ik heb je namelijk nog geen enkele gegronde reden horen geven waarom je tegen stemt, behalve "als Balkenende voor is moet ik wel tegen zijn" en dat soort non-argumenten. Gewoon overal tegen zijn, dat is het allermakkelijkste. Typisch extreem-links, typisch SP.


Nou, die reden die jij opgeeft voor mijn zogenaamde tegenstem heb ik nooit in mijn mond genomen, dat is geleuter.
Erger nog: ik heb helemaal niet verteld waarom ik wellicht tegenstem.
Misschien doe ik het wel om heel andere redenen als die jij denkt. :stout:

Bart
30-05-05, 16:32
Geplaatst door Zwarte Kat
Tis ordinair angstzaaien dat ze vanuit het JA-kamp doen.
Alleen daarom al hoop ik dat die arrogante ratten op hun bek gaan.....

Niks angstzaaien, Europa komt (is al) in een politieke crisis, dat is een feit. Kijk eens naar het nieuws.

Bart
30-05-05, 16:34
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, die reden die jij opgeeft voor mijn zogenaamde tegenstem heb ik nooit in mijn mond genomen, dat is geleuter.
Erger nog: ik heb helemaal niet verteld waarom ik wellicht tegenstem.
Misschien doe ik het wel om heel andere redenen als die jij denkt. :stout:

Je reacties lijken er wel op te duiden in ieder geval. Maar ik geef toe, ik kan het natuurlijk helemaal bij het verkeerde eind hebben. Jouw kans om mij op mijn nummer te zetten: wat zijn je redenen dan als ik vragen mag?

~Panthera~
30-05-05, 16:42
Geplaatst door Bart
Je reacties lijken er wel op te duiden in ieder geval. Maar ik geef toe, ik kan het natuurlijk helemaal bij het verkeerde eind hebben. Jouw kans om mij op mijn nummer te zetten: wat zijn je redenen dan als ik vragen mag?


Ik denk dat Brussel, zoals het nu is, al een traag log instituut is, en dat het er niet beter op wordt.
Plus het feit, dat ons over eerdere zaken wat de EU aangaat, nooit iets gevraagd is, en alles, incl de euro, door de strot is geduwd.
En dan zijn we nu ineens WEL capabel om er over mee te beslissen?
Moutarde na de maaltijd, vind ik.
Het heeft iets van: eerst regelen we het allemaal alleen wel, en als laatste bijkomstigheid mogen jullie alleen nog even je handtekening er onder zetten.
Beetje vreemde gang van zaken, vind ik.

Bart
30-05-05, 16:58
Geplaatst door ~Panthera~
Ik denk dat Brussel, zoals het nu is, al een traag log instituut is, en dat het er niet beter op wordt.
Plus het feit, dat ons over eerdere zaken wat de EU aangaat, nooit iets gevraagd is, en alles, incl de euro, door de strot is geduwd.
En dan zijn we nu ineens WEL capabel om er over mee te beslissen?
Moutarde na de maaltijd, vind ik.
Het heeft iets van: eerst regelen we het allemaal alleen wel, en als laatste bijkomstigheid mogen jullie alleen nog even je handtekening er onder zetten.
Beetje vreemde gang van zaken, vind ik.

Ben ik volledig met je eens. Maar waarom stem je dan tegen? Je kunt het namelijk ook positief opvatten. Het geeft nu eindelijk de mogelijkheid om Brussel wat democratischer te maken, waardoor in de toekomst de zaken hopelijk een tikje beter gaan, en de snelheid van verandering ten goede omhoog gaat. Want nee stemmen zorgt voor geen verandering, de euro enz. blijft, en de regeringsleiders gaan weer fijn samen onderhandelen en jij en ik hebben nog steeds niks te vertellen.... Met de grondwet in de hand krijgt in ieder geval het Europees parlement meer te vertellen, en daar hebben jij en ik WEL invloed op. Daarnaast wordt een burgerinitiatief mogelijk, wat nu niet kan.

Juist dit is de reden voor mij om voor te stemmen, zoals het nu gaat is het veel te bureaucratisch en log. De snelheid neemt ook alleen maar af nu wel met 25 zijn.

Joesoef
30-05-05, 17:06
Geplaatst door Bart
Juist dit is de reden voor mij om voor te stemmen, zoals het nu gaat is het veel te bureaucratisch en log. De snelheid neemt ook alleen maar af nu wel met 25 zijn.

Dus omdat het EP te bureaucratisch is moeten we voor stemmen? Het is nog altijd zo dat als iets niet werkt het gewoon verbeterd moet worden en niet dat je er iets aan gaat toevoegen omdat.

Eerst de bureaucratie op orde, dan de Europese grondwet lijkt mij logischer.

Zwarte Kat
30-05-05, 17:10
:blowen: Ik onderbreek jullie discussie eventjes om Panthera ff wat goed nieuws door te geven:

Ja-kamp op retour
RIJSWIJK - Het ja-kamp in Nederland is op zijn retour na het Franse 'nee' tegen de Europese grondwet. Maurice de Hond verwacht na de jongste peiling van maandag dat 59 procent van de kiezers woensdag tegen de Europese grondwet zal stemmen en 41 procent voor.

Afgelopen week leek het aantal jastemmers nog te groeien. De inzet van politieke kanonnen zoals oud-premier Lubbers had volgens De Hond daarmee te maken. Zaterdag was het verschil tussen het ja- en het neekamp gedaald tot respectievelijk 43 en 57 procent.

Na het Franse 'non' is het volgens De Hond minder zeker dat voorstanders hun stem zullen uitbrengen. "Als de Fransen 'ja' hadden gestemd, had de opkomst in Nederland ook hoog, tussen 65 en 70 procent, kunnen uitvallen. Dan had het nog spannend kunnen worden. Dat lijkt nu strikt onmogelijk."

http://www.planet-smilies.de/finger/finger_055.gif

Bart
30-05-05, 17:16
Geplaatst door Joesoef
Dus omdat het EP te bureaucratisch is moeten we voor stemmen? Het is nog altijd zo dat als iets niet werkt het gewoon verbeterd moet worden en niet dat je er iets aan gaat toevoegen omdat.

Eerst de bureaucratie op orde, dan de Europese grondwet lijkt mij logischer.

Precies wat Maarten ook al zei, maar zo werkt het dus niet. Die bureaucratie (het EP is trouwens niet zo heel erg bureaucratisch, het gaat meer om de commissie, de ambtenaren en de Europese overleggen van regeringsleiders en ministers waar de echte beslissingen worden genomen, het EP heeft heel weinig te vertellen) komt vele landen (ook Nederland soms) juist vaak erg goed uit. Doordat elk land een vetorecht heeft zal vrijwel elke fundamentele verbetering die wordt voorgesteld nu (onder huidige regels) stranden op een veto. Juist daarom is het zo belangrijk dat die grondwet er komt, die geeft een nieuw set regels die het democratisch proces verbetert en het geheel minder bureaucratisch en veel slagvaardiger maakt.

Bart
30-05-05, 17:19
Geplaatst door Zwarte Kat
:blowen: Ik onderbreek jullie discussie eventjes om Panthera ff wat goed nieuws door te geven:

Ja-kamp op retour
RIJSWIJK - Het ja-kamp in Nederland is op zijn retour na het Franse 'nee' tegen de Europese grondwet. Maurice de Hond verwacht na de jongste peiling van maandag dat 59 procent van de kiezers woensdag tegen de Europese grondwet zal stemmen en 41 procent voor.

Afgelopen week leek het aantal jastemmers nog te groeien. De inzet van politieke kanonnen zoals oud-premier Lubbers had volgens De Hond daarmee te maken. Zaterdag was het verschil tussen het ja- en het neekamp gedaald tot respectievelijk 43 en 57 procent.

Na het Franse 'non' is het volgens De Hond minder zeker dat voorstanders hun stem zullen uitbrengen. "Als de Fransen 'ja' hadden gestemd, had de opkomst in Nederland ook hoog, tussen 65 en 70 procent, kunnen uitvallen. Dan had het nog spannend kunnen worden. Dat lijkt nu strikt onmogelijk."

http://www.planet-smilies.de/finger/finger_055.gif

Tja, dat viel te verwachten. Ik begrijp het niet overigens, ook al zul je waarschijnlijk verliezen, dan nog vind ik dat je moet gaan stemmen. Wie niet stemt heeft elk recht van spreken verloren over het onderwerp.

Joesoef
30-05-05, 17:20
Geplaatst door Bart
Precies wat Maarten ook al zei, maar zo werkt het dus niet.

Afschaffen lijkt mij zinniger.

~Panthera~
30-05-05, 17:21
Geplaatst door Bart
Ben ik volledig met je eens. Maar waarom stem je dan tegen? Je kunt het namelijk ook positief opvatten. Het geeft nu eindelijk de mogelijkheid om Brussel wat democratischer te maken, waardoor in de toekomst de zaken hopelijk een tikje beter gaan, en de snelheid van verandering ten goede omhoog gaat. Want nee stemmen zorgt voor geen verandering, de euro enz. blijft, en de regeringsleiders gaan weer fijn samen onderhandelen en jij en ik hebben nog steeds niks te vertellen.... Met de grondwet in de hand krijgt in ieder geval het Europees parlement meer te vertellen, en daar hebben jij en ik WEL invloed op. Daarnaast wordt een burgerinitiatief mogelijk, wat nu niet kan.

Juist dit is de reden voor mij om voor te stemmen, zoals het nu gaat is het veel te bureaucratisch en log. De snelheid neemt ook alleen maar af nu wel met 25 zijn.


Tja, en ik denk: back to the drawingboard.
Want deze grondwet is too little, too late.

Bart
30-05-05, 17:34
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, en ik denk: back to the drawingboard.
Want deze grondwet is too little, too late.

Tja, en dat is dus niet reëel. Waarom is het zo moeilijk je voor te stellen dat dit het uiterste compromis is dat mogelijk was te sluiten met 25 landen (met ELK een vetorecht en ELK met een andere wensenlijst)?

Waarom accepteren we dat niet gewoon als een gegeven (net zoals we al die andere verdragen die in de grondwet versleuteld zitten ook als een gegeven hebben geaccepteerd die ons overigens geen windeieren hebben gelegd) en proberen we vervolgens niet van binnenuit de Unie te veranderen, mét de meer rechten die we gaan krijgen? Ik wil best (graag zelfs) mijn handtekening zetten onder een burgerinitiatief. Dat is alleen nu echter niet mogelijk!

We moeten accepteren dat we niet alleen zijn, we zijn met 25 landen, met 450 miljoen mensen, en die hebben allemaal andere wensen en verlangens.