PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan voedsel genezen?



wytze
30-05-05, 11:05
Kan voedsel genezen?
Deze vraag stellen in een land als Nederland is meestal roepen om ellende. De sterke pharmaceutische industrie heeft al jaren geleden besloten dat het niet handig is als voedsel kan genezen want dan heeft niemand meer die chemische middeltjes van ze nodig en dan verdienen ze geen cent meer. Vandaar dat iedereen die zegt dat voeding kan genezen als kwakzalver wordt neergezet en afgedaan.
Maar is het ook zo?
Voeding heeft eeuwenlang als medicijn gediend evenals medicinale kruiden. Er zijn voorbeelden van zeer hoog ontwikkelde voedingsscholen zoals de Ayurveda in India of de kruidenscholen in China.
Recent wetenschappelijk onderzoek in het Westen laat ook zien dat voeding niet alleen preventief kan werken maar heel direct ook een genezende werking kan hebben.

Mijn stelling derhalve is dat het mogelijk is met voeding ziektes niet alleen te voorkomen maar ook te genezen.

Tomas
30-05-05, 11:20
Geplaatst door wytze
Mijn stelling derhalve is dat het mogelijk is met voeding ziektes niet alleen te voorkomen maar ook te genezen.

En ik ken eigenlijk alleen maar mensen die voedsel tot zich nemen om de dood uit te stellen. Ik heb ooit een keer bij kopspijkers een man gezien die dat zonder kon, beweerde die. Ik begrijp dus dat die ene voor mij, voor jou de norm is. Ik heb wel vaker gedacht dat onze werelden nogal verschilden.

wytze
30-05-05, 11:27
Geplaatst door Tomas
En ik ken eigenlijk alleen maar mensen die voedsel tot zich nemen om de dood uit te stellen. Ik heb ooit een keer bij kopspijkers een man gezien die dat zonder kon, beweerde die. Ik begrijp dus dat die ene voor mij, voor jou de norm is. Ik heb wel vaker gedacht dat onze werelden nogal verschilden.


Het is ook mijn indruk dat onze wereldbeelden idd enorm verschillen tomas.
ik bergijp je verhaal over die man bij kopspijkers overigens niet. kon hij zonder voeding? die mensen schijnen idd ook te bestaan maar dat bedoel ik niet.
Overigens is naast voeding de Geestkracht ook een mogelijkheid tot genezing.
Zoals bekend genas Yashua (Jezus) door Geestkracht.
Maar jij gelooft alleen in Darwin krijg ik de indruk, dus daar heb jij allemaal niks mee.

Tomas
30-05-05, 11:35
Geplaatst door wytze
Het is ook mijn indruk dat onze wereldbeelden idd enorm verschillen tomas.
ik bergijp je verhaal over die man bij kopspijkers overigens niet. kon hij zonder voeding? die mensen schijnen idd ook te bestaan maar dat bedoel ik niet.
Overigens is naast voeding de Geestkracht ook een mogelijkheid tot genezing.
Zoals bekend genas Yashua (Jezus) door Geestkracht.
Maar jij gelooft alleen in Darwin krijg ik de indruk, dus daar heb jij allemaal niks mee.

Pardon? Atheisten mochten al geen ethisch besef claimen, sinds kort ook al geen idealen meer en nu mogen we ook al niet meer gezond eten? 't wordt steeds gekker met die relie-freaks.

wytze
30-05-05, 11:41
Geplaatst door Tomas
Pardon? Atheisten mochten al geen ethisch besef claimen, sinds kort ook al geen idealen meer en nu mogen we ook al niet meer gezond eten? 't wordt steeds gekker met die relie-freaks.


ga je weer randdebiel doen? regaeer eens een keer normaal. wat vertelde die meneer in kopspijker nu eigenlijk?

Tomas
30-05-05, 11:45
Geplaatst door wytze
ga je weer randdebiel doen? regaeer eens een keer normaal. wat vertelde die meneer in kopspijker nu eigenlijk?

Hij zei dat ie al jaren zonder eten leefde. De energie uit de lucht was voldoende. Een duidelijke stap op de evolutionaire ladder lijkt mij. Die meneer van kopspijpers doet me nu opeens enigszins aan jou denken.

wytze
30-05-05, 12:05
Geplaatst door Tomas
Hij zei dat ie al jaren zonder eten leefde. De energie uit de lucht was voldoende. Een duidelijke stap op de evolutionaire ladder lijkt mij. Die meneer van kopspijpers doet me nu opeens enigszins aan jou denken.


Bizar dat je de vergelijking maakt. Mijn punt is juist dat ik stel dat voeding kan genezen. Dat voeding een medicinale rol kan vervullen.
Als je daar niet zinnigs over te melden hebt dan verzoek ik je op andere topics te gaan lopen zieken.

Tomas
30-05-05, 12:08
Geplaatst door wytze
Bizar dat je de vergelijking maakt. Mijn punt is juist dat ik stel dat voeding kan genezen. Dat voeding een medicinale rol kan vervullen.
Als je daar niet zinnigs over te melden hebt dan verzoek ik je op andere topics te gaan lopen zieken.

Kan ik toch ook niks aan doen. Ik geloof in Darwin, dus ik eet nooit wat, want waarom zou ik dat doen?

wytze
30-05-05, 12:18
Geplaatst door Tomas
Kan ik toch ook niks aan doen. Ik geloof in Darwin, dus ik eet nooit wat, want waarom zou ik dat doen?



nou, ga jij dan lekker met darwin en die meneer uit kopspijkers lopen luchthappen.
dan creeer je gelijk wat ruimte voor mensen die misschien wel op een zinnige manier op dit topic willen reageren.

Tomas
30-05-05, 12:22
Geplaatst door wytze
nou, ga jij dan lekker met darwin en die meneer uit kopspijkers lopen luchthappen.
dan creeer je gelijk wat ruimte voor mensen die misschien wel op een zinnige manier op dit topic willen reageren.

face the facts. Ik ben de enige die je serieus neemt. *

* Klemtoon leggen daar waar van toepassing.

Tomas
30-05-05, 13:04
He Wytze, dit topic is dubbel!

mark61
30-05-05, 13:05
Ow nu begrijp ik m. Zo'n geval van parallelle universums die elkaar heel af en toe raken. Boeiend maar zo.