PDA

Bekijk Volledige Versie : Rellen na dood Franse Marokkaan



Marsipulami
30-05-05, 18:38
Rellen na dood Franse Marokkaan


14:25:40

http://www.standaard.be/assets/images_upload/ff300505l.jpg
ap
PERPIGNAN - De Franse politie heeft 39 mensen gearresteerd na nachtelijke rellen in de stad Perpignan. Die volgden op de moord op een Marokkaanse inwoner van de stad. Acht mensen, onder wie een lid van de mobiele eenheid, raakten gewond en een vijftigtal auto's en verschillende winkels werden in brand gestoken of beschadigd.



Jonge leden van de Noord-Afrikaanse gemeenschap in de Zuid-Franse stad reageerden woedend op het bericht dat voor de tweede maal in iets meer dan een week een Marokkaan om het leven is gebracht.

Op 22 mei werd een jonge Marokkaan door een groep zigeuners gelyncht, zondagavond werd een tweede Marokkaan doodgeschoten. Het is onbekend wie achter deze moord zit en waarom hij gemoord heeft. De politie heeft een onderzoek ingesteld.


30/05/2005 - ap

Joesoef
30-05-05, 19:07
Geplaatst door Marsipulami
Op 22 mei werd een jonge Marokkaan door een groep zigeuners gelyncht,


:wat?!:

~Panthera~
30-05-05, 20:27
:kotsen:

Hamza-T
30-05-05, 20:33
Op 22 mei werd een jonge Marokkaan door een groep zigeuners gelyncht,

Je kan niet met iedereen fokken.

Max Stirner
30-05-05, 20:34
Geplaatst door Marsipulami
Rellen na dood Franse Marokkaan


14:25:40

http://www.standaard.be/assets/images_upload/ff300505l.jpg
ap
PERPIGNAN - De Franse politie heeft 39 mensen gearresteerd na nachtelijke rellen in de stad Perpignan. Die volgden op de moord op een Marokkaanse inwoner van de stad. Acht mensen, onder wie een lid van de mobiele eenheid, raakten gewond en een vijftigtal auto's en verschillende winkels werden in brand gestoken of beschadigd.



Jonge leden van de Noord-Afrikaanse gemeenschap in de Zuid-Franse stad reageerden woedend op het bericht dat voor de tweede maal in iets meer dan een week een Marokkaan om het leven is gebracht.

Op 22 mei werd een jonge Marokkaan door een groep zigeuners gelyncht, zondagavond werd een tweede Marokkaan doodgeschoten. Het is onbekend wie achter deze moord zit en waarom hij gemoord heeft. De politie heeft een onderzoek ingesteld.


30/05/2005 - ap


Zigeuners zijn natuurlijk nogal asociale mensen.......respecteren God noch gebod, maken een enorme troep op de plaatsen waar ze bivakeren, stelen als de raven en wee je gebeente als je ruzie met ze krijgt........

Daarom zijn ze overal ook zo ontzettend geliefd....... :)

taouanza
31-05-05, 09:01
Dit heb ik niet meegekregen van het journaal.
Was anders over een mislukte kapsel van een joodse vrouw.
Maar he als ik radicaliseer dan komt dat door die schotelantenne die ik niet heb.
Wat ik ook niet heb meegekregen is die rel die Bolkenstein heeft veroorzaakt in Frankrijk.

Julien
31-05-05, 18:34
Ik was er vlakbij een paar dagen geleden...

http://medias.lemonde.fr/mmpub/edt/ill/2005/05/30/h_9_ill_655565_00484434.jpg
Des policiers sont en faction, le 29 mai 2005 dans les rues de Perpignan, après qu'un homme d'origine maghrébine a été tué par arme à feu ce jour en fin d'après-midi et deux autres blessés par balle.

Het was trouwens geen Marokkaan maar een "franco-algérien" (Algerijn)

http://www.lavoixdunord.fr/vdn/journal/2005/05/29/PHOTO/dc50d6_1.jpg

EL WATAN:
Assassinat de Mohamed Bey-Bachir
Le consul d’Algérie réclame justice

Contacté par nos soins, le consul d’Algérie à Montpellier, Rachid Harraïgue, a appelé la communauté maghrébine installée à Perpignan à « ne pas répondre par la violence » suite au meurtre de Mohamed Bey-Bachir, un Algérien de 28 ans.

« Nous attendons que justice soit faite. Nous faisons confiance à la justice et la police françaises », a ajouté M. Harraïgue, qui s’est longuement entretenu avec le procureur de la République, le préfet et le maire de Perpignan. L’assassinat de Mohamed Bey-Bachir, achevé à coups de barre par une bande de plus d’une dizaine de Gitans, alors qu’il tentait d’empêcher un vol, a pris une très grande ampleur dans toute la France. A Perpignan, où vit le plus gros des 6000 Algériens installés dans le département des Pyrénées-Orientales, il a suscité dans la nuit de mardi à mercredi de violentes échauffourées entre jeunes Maghrébins et policiers et une vive tension avec la communauté gitane. Ces accrochages ont conduit à huit interpellations parmi les manifestants, dont deux mineurs. Plusieurs d’entre eux devaient dès hier comparaître devant la justice, selon Jean-Damien Moustier, le chef de la sûreté départementale. Les policiers ont également dû s’interposer pour éviter des heurts entre les deux communautés. L’enquête sur cet ignoble assassinat s’est soldée, hier, par l’arrestation de trois personnes de la communauté gitane. Parmi elles figure l’auteur principal présumé. Les trois hommes ont opposé une farouche résistance, tout en tirant des coups de feu sur les forces de l’ordre.

Al Sawt
01-06-05, 16:07
Geplaatst door GroteWolf
Waarschijnlijk riep ie dat er helemaal geen mijloen zigeuners vermoord zijn in WWII. Tegen de kleinkinderen van vermoorde opa's en oma's en die dat verdriet echt kennen. Volgens de wetgeving heeft ie alle recht op! Aangezien het ontkennen van genocide op zigeuners in WO2, nauwelijks strafbaar is.

Leed van sommige groepen wordt vaker miskent.

amadeus
01-06-05, 16:09
Geplaatst door taouanza
Dit heb ik niet meegekregen van het journaal.
Moet het journaal dan al dit soort dingen melden? Dan kunnen ze er wel een doorlopende 24-uurs uitzending van maken...


Wat ik ook niet heb meegekregen is die rel die Bolkenstein heeft veroorzaakt in Frankrijk.
Dan heb je slecht opgelet.

Al Sawt
01-06-05, 16:21
Ik heb ergens gelezen dat die Algerijn bij de zigeuners ging stelen. Wel cynisch, zeg. Want criminelen die een crimineel straffen voor het began van een misdrijf!


Geplaatst door Vernon
In elk geval zijn de meesten zeer gelovig (katholiek). Dat verklaart het feit dat ze geen halve maatregelen hebben genomen op gebied van uitdelen van gruwelijke straffen.

mark61
01-06-05, 17:30
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb ergens gelezen dat die Algerijn bij de zigeuners ging stelen. Wel cynisch, zeg. Want criminelen die een crimineel straffen voor het began van een misdrijf!

alors qu’il tentait d’empêcher un vol,

Oftewel, toen hij (M. BB) probeerde een diefstal te verhinderen.